DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 09:02

Gamen skrev:
BoT skrev: Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Jo jo, men en pokaltriumf ændrer ikke på at der stadigvæk er meget galt i denne klub. Og lad os nu lige lade være med at tale om noget der er dybt urealistisk som det ser ud til pt. Vi kan slet ikke hamle op med hverken Brøndby eller FC Midtjylland, og skal også lige forbi Fredericia.
Pokalfinaler er altså bare mere uforudsigelige, end almindelige opgør. Lad os antage, at vi ender i finalen mod FCM eller Brøndby - da vil vores chance på forhånd være måske på max 30 %. Men er det fuldstændig urealistisk? Selvfølgelig ikke.

Og jeg ved jo godt, at du er meget skeptisk omkring AaB pt. (Og mange andre år også i øvrigt.. :P ) men jeg ser faktisk ikke de store forskelle på dette hold, og 17-18 af de andre hold de seneste 25 år. Vi er altså ikke i en afgrundsdyb krise - men er jo heller ikke et etableret top-4 hold.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 09:09

Pastorius skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Er I blevet vanvittige?
Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Ja, men pointen er at vi ikke har det 5. bedste hold i nyere tid (uanset om vi vinder pokalen), og at afstanden op til de fire øverste hold er større end nogensinde før.

Det har ikke kun noget med underholdende fodbold at gøre. Det hænger ikke sammen i AaB lige nu, og jeg har meget lidt tiltro til at tid (læs: et stille transfervindue og ingen ændringer i det sportslige setup) gør nogen som helst forskel.

Hvis vi nu vandt Pokalen OG begynder at kunne spille med mod top-4 holdene resten af sæsonen, så er jeg villig til at overveje om jeg tog en lille smule fejl.
Nu kan fodbold heldigvis hurtigt ændre sig. Husk nu på, at sæsonen 2012/2013 var en MEGET blandet pose bolsjer med et tæt på miserabelt forår med 14 point i 13 kampe. Jeg ved godt, at top-4 pt. ser meget stærk ud. Men hvem ved, hvordan FCN ser ud næste sæson? Om Brøndby kan holde momentum?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. apr 2018, 09:12

BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Er I blevet vanvittige?
Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Ja, men pointen er at vi ikke har det 5. bedste hold i nyere tid (uanset om vi vinder pokalen), og at afstanden op til de fire øverste hold er større end nogensinde før.

Det har ikke kun noget med underholdende fodbold at gøre. Det hænger ikke sammen i AaB lige nu, og jeg har meget lidt tiltro til at tid (læs: et stille transfervindue og ingen ændringer i det sportslige setup) gør nogen som helst forskel.

Hvis vi nu vandt Pokalen OG begynder at kunne spille med mod top-4 holdene resten af sæsonen, så er jeg villig til at overveje om jeg tog en lille smule fejl.
Nu kan fodbold heldigvis hurtigt ændre sig. Husk nu på, at sæsonen 2012/2013 var en MEGET blandet pose bolsjer med et tæt på miserabelt forår med 14 point i 13 kampe. Jeg ved godt, at top-4 pt. ser meget stærk ud. Men hvem ved, hvordan FCN ser ud næste sæson? Om Brøndby kan holde momentum?
Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 09:35

Køllen I Møllen skrev: Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Nu skal vi vist være varsomme med at begynde og udtale os om niveauet i ligaen i en bestemt sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Hanga » 11. apr 2018, 09:44

BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Nu skal vi vist være varsomme med at begynde og udtale os om niveauet i ligaen i en bestemt sæson.
Det er vel det samme som forrige sæson også? Der er nogle klare tophold der helt tydeligt har et andet niveau end den store, grå masse der udgør midten af Superligaen. Hvorvidt man får sneget sig med i top 6 afhænger af små forskelle og marginaler. Husk på at vi var ret tæt på også at komme med i det fine selskab sidste sæson. Vi har ikke flyttet os ret meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 11. apr 2018, 09:47

BoT skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Jo jo, men en pokaltriumf ændrer ikke på at der stadigvæk er meget galt i denne klub. Og lad os nu lige lade være med at tale om noget der er dybt urealistisk som det ser ud til pt. Vi kan slet ikke hamle op med hverken Brøndby eller FC Midtjylland, og skal også lige forbi Fredericia.
Pokalfinaler er altså bare mere uforudsigelige, end almindelige opgør. Lad os antage, at vi ender i finalen mod FCM eller Brøndby - da vil vores chance på forhånd være måske på max 30 %. Men er det fuldstændig urealistisk? Selvfølgelig ikke.

Og jeg ved jo godt, at du er meget skeptisk omkring AaB pt. (Og mange andre år også i øvrigt.. :P ) men jeg ser faktisk ikke de store forskelle på dette hold, og 17-18 af de andre hold de seneste 25 år. Vi er altså ikke i en afgrundsdyb krise - men er jo heller ikke et etableret top-4 hold.
Skulle vi nu ikke tage den der berømte ene kamp af gangen.

Den første uforudsigelige pokalkamp vi skal igennem er mod Fredericia i aften. Det er jo sådan set ikke fuldstændig urealistisk vi ryger ud dér.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 09:57

Hanga skrev:
BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Nu skal vi vist være varsomme med at begynde og udtale os om niveauet i ligaen i en bestemt sæson.
Det er vel det samme som forrige sæson også? Der er nogle klare tophold der helt tydeligt har et andet niveau end den store, grå masse der udgør midten af Superligaen. Hvorvidt man får sneget sig med i top 6 afhænger af små forskelle og marginaler. Husk på at vi var ret tæt på også at komme med i det fine selskab sidste sæson. Vi har ikke flyttet os ret meget.
Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af NIN » 11. apr 2018, 10:00

BoT skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Jo jo, men en pokaltriumf ændrer ikke på at der stadigvæk er meget galt i denne klub. Og lad os nu lige lade være med at tale om noget der er dybt urealistisk som det ser ud til pt. Vi kan slet ikke hamle op med hverken Brøndby eller FC Midtjylland, og skal også lige forbi Fredericia.
Pokalfinaler er altså bare mere uforudsigelige, end almindelige opgør. Lad os antage, at vi ender i finalen mod FCM eller Brøndby - da vil vores chance på forhånd være måske på max 30 %. Men er det fuldstændig urealistisk? Selvfølgelig ikke.

Og jeg ved jo godt, at du er meget skeptisk omkring AaB pt. (Og mange andre år også i øvrigt.. :P ) men jeg ser faktisk ikke de store forskelle på dette hold, og 17-18 af de andre hold de seneste 25 år. Vi er altså ikke i en afgrundsdyb krise - men er jo heller ikke et etableret top-4 hold.
Nej, Pokalfinaler med AaB-deltagelse er faktisk meget forudsigelige. Afvikles den ikke på en alternativ dato, ja så taber vi.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 10:00

Pastorius skrev:
BoT skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Jo jo, men en pokaltriumf ændrer ikke på at der stadigvæk er meget galt i denne klub. Og lad os nu lige lade være med at tale om noget der er dybt urealistisk som det ser ud til pt. Vi kan slet ikke hamle op med hverken Brøndby eller FC Midtjylland, og skal også lige forbi Fredericia.
Pokalfinaler er altså bare mere uforudsigelige, end almindelige opgør. Lad os antage, at vi ender i finalen mod FCM eller Brøndby - da vil vores chance på forhånd være måske på max 30 %. Men er det fuldstændig urealistisk? Selvfølgelig ikke.

Og jeg ved jo godt, at du er meget skeptisk omkring AaB pt. (Og mange andre år også i øvrigt.. :P ) men jeg ser faktisk ikke de store forskelle på dette hold, og 17-18 af de andre hold de seneste 25 år. Vi er altså ikke i en afgrundsdyb krise - men er jo heller ikke et etableret top-4 hold.
Skulle vi nu ikke tage den der berømte ene kamp af gangen.

Den første uforudsigelige pokalkamp vi skal igennem er mod Fredericia i aften. Det er jo sådan set ikke fuldstændig urealistisk vi ryger ud dér.
Helt bestemt. Vi kan snildt risikere at ryge ud til Fredericia i aften. Pokalkampe ER uforudsigelige. Og jeg har på ingen måde sagt, at vi er favoritter til at vinde pokalen. Men vi har en chance for at gøre det - i modsætning til sammenlignelige hold som OB, AGF og FCN. Lad os da glæde os lidt over det.

Gamen

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Gamen » 11. apr 2018, 10:28

BoT skrev: Helt bestemt. Vi kan snildt risikere at ryge ud til Fredericia i aften. Pokalkampe ER uforudsigelige. Og jeg har på ingen måde sagt, at vi er favoritter til at vinde pokalen. Men vi har en chance for at gøre det - i modsætning til sammenlignelige hold som OB, AGF og FCN. Lad os da glæde os lidt over det.
På baggrund af lodtrækningsheld. Det bedste hold vi har mødt so far er ligaens næstringeste.
Pokalen handler utroligt meget om gode lodtrækninger, og der har vi været pivheldige. Vi er her kun takket være 2 frelsende Rolim-scoringer mod hhv. Viborg og Helsingør.
Fantastisk at vi har muligheden, ja, men havde det været fordi vi havde mødt ligeværdige eller bedre hold og vundet, ville det lige være den tand federe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 11. apr 2018, 10:28

BoT skrev:
Hanga skrev:
BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Nu skal vi vist være varsomme med at begynde og udtale os om niveauet i ligaen i en bestemt sæson.
Det er vel det samme som forrige sæson også? Der er nogle klare tophold der helt tydeligt har et andet niveau end den store, grå masse der udgør midten af Superligaen. Hvorvidt man får sneget sig med i top 6 afhænger af små forskelle og marginaler. Husk på at vi var ret tæt på også at komme med i det fine selskab sidste sæson. Vi har ikke flyttet os ret meget.
Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.
Det synes jeg også - det står bare slet, slet ikke mål med det der er investeret i holdet i perioden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Gamen » 11. apr 2018, 10:32

BoT skrev: Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.
Vi har så også brugt en 20-25 mio. siden sidste år, så det skulle det også. Men synes du ligefrem det er blevet meget bedre? Det er da rigtigt nok at vi placeringsmæssigt er hoppet lidt, men vi er også fortsat med at spille en type fodbold, der aldrig får os højere i tabellen, og vi har da ganske rigtigt heller ikke vundet én eneste kamp mod de hold der er foran os.

Jeg synes ikke der er særligt meget positivt ved det, og slet ikke ved den type fodbold vi spiller. I særdeleshed ikke med tanke på at vi aldrig har brugt flere penge på forstærkninger end vi har i denne sæson.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 11. apr 2018, 10:44

BoT skrev: Helt bestemt. Vi kan snildt risikere at ryge ud til Fredericia i aften. Pokalkampe ER uforudsigelige. Og jeg har på ingen måde sagt, at vi er favoritter til at vinde pokalen. Men vi har en chance for at gøre det - i modsætning til sammenlignelige hold som OB, AGF og FCN. Lad os da glæde os lidt over det.
Jamen jeg bliver da bestemt ikke sur, hvis det skulle gå os godt, og jeg foretrækker bestemt vores situation for OB's, AGF's etc. Det er ikke det.

Det jeg opponerer imod er ikke så meget resultaterne. Det er lidt den samme diskussion jeg har med forældrene for det U14-baskethold jeg træner.
Der kommer mange kommentarer som "det var godt vi vandt" eller "det var ærgerligt vi ikke vandt". På trods af jeg egentlig er konkurrencemenneske og hader at tabe (da jeg selv spillede basket, begyndte humøret først at normalisere sig om torsdagen, hvis vi havde tabt i weekenden), så er det slet ikke i min bevidsthed når kampen er slut. De ting der interesserer mig ift holdets præstation er:

1) Gjorde vi de rigtige ting. (altså satte vi spillet op som vi havde aftalt)
2) Fandt vi gode løsninger når modstanderen forhindrede det spil vi helst ville spille. (bruger vi de ting vi går og træner til hverdag).
3) Havde de enkelte spillere en succesoplevelse (vi har så få spillere på en årgang at vi er afhængige af at alle synes det er sjovt at være med, og har følelsen af at de bidrager med noget, hvis vi også skal have et godt hold de kommende sæsoner).

Nogle gange kan jeg svare ja til alle tre ting og vi taber alligevel. Andre gange modsat. Men i en lille sport som basket, er det svært at konkurrere mod klubber der nøjes med bruge de 25% bedste spillere i en årgang, hvor jeg har hele årgangen på banen. På trods af at vores bedste spillere er mindst lige så godt som deres bedste.

I forhold til AaB er pointen den, at vi ikke kan svare positivt på ret mange af de procesmål vi kunne tænkes at stille op. Ganske få af vores spillere præsterer på et niveau lever op til vores (og deres egne, vil jeg tro) forventninger. Kun i meget få af vores kampe er vi i stand til at spille som vi gerne vil - uden at det koster på et andet sted i hvert fald. Vi spiller ikke underholdene. Vi har ikke et tydeligt koncept der virker.

Så kan det godt være at vores resultater ikke er helt forfærdelige, men jeg tror ikke på det er holdbart, når vi ikke har bedre styr over vores fundament.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FIDEL » 11. apr 2018, 10:49

Gamen skrev:
BoT skrev: Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.
Vi har så også brugt en 20-25 mio. siden sidste år, så det skulle det også. Men synes du ligefrem det er blevet meget bedre? Det er da rigtigt nok at vi placeringsmæssigt er hoppet lidt, men vi er også fortsat med at spille en type fodbold, der aldrig får os højere i tabellen, og vi har da ganske rigtigt heller ikke vundet én eneste kamp mod de hold der er foran os.

Jeg synes ikke der er særligt meget positivt ved det, og slet ikke ved den type fodbold vi spiller. I særdeleshed ikke med tanke på at vi aldrig har brugt flere penge på forstærkninger end vi har i denne sæson.
Enig i at ift. De mange penge vi har brugt, så ser det stadig ikke lovende ud. Og så skal vi huske på, at vores top 6 placering kom i hus på en god defensiv organisation. Her i mesterskabsspillet har vi forsøgt at spille mere frit og åbent, og så går det galt. Vores defensiv er ikke god nok til at spille mand/mand når vi spiller offensivt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Yankee » 11. apr 2018, 11:27

BoT skrev:
Hanga skrev:
BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ligger bare ikke i kortene at det er netop AaB der står klar til at tage over hvis et eller flere af de 4 hold går ned med flaget. At vi kom i Top 6 er mere et tegn på et elendigt niveau i ligaen end det er tegn på at AaB tilhører toppen af dansk fodbold.
Nu skal vi vist være varsomme med at begynde og udtale os om niveauet i ligaen i en bestemt sæson.
Det er vel det samme som forrige sæson også? Der er nogle klare tophold der helt tydeligt har et andet niveau end den store, grå masse der udgør midten af Superligaen. Hvorvidt man får sneget sig med i top 6 afhænger af små forskelle og marginaler. Husk på at vi var ret tæt på også at komme med i det fine selskab sidste sæson. Vi har ikke flyttet os ret meget.
Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.
Du har ret så langt at vi er steget ca. 0,1 point pr. kamp fra 1,27 til 1,38 i grundspillet fra sidste til denne sæson. Du har også ret i at et snit omkring 1,3-1,4 er meget normalt for AaB, selvom det ofte har ført til trænerfyringer eller "mellemsæsoner".

Men det er også lidt to kunstige tal, for hvis vi ser på alle vores ligakampe i 2016 og 2017, så er vi altså kun steget fra 1,17 til 1,19 point i gennemsnit. Det er reelt en nedgang, for i 2016 havde vi 10 kampe mod FCM, Kbh og Brøndby, mens vi i 2017 kun mødte dem 5 gange. Det er alarmerende tal, synes jeg, selvom vi fik rettet op på indeværende sæson med en god sprint i februar-marts 2018.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Hanga » 11. apr 2018, 11:39

Yankee skrev:
BoT skrev: Men de seneste mange år, har nr. 5-6-7-8 ligget meget tæt efter 26 runder. Jeg synes helt klart, der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson.
Du har ret så langt at vi er steget ca. 0,1 point pr. kamp fra 1,27 til 1,38 i grundspillet fra sidste til denne sæson. Du har også ret i at et snit omkring 1,3-1,4 er meget normalt for AaB, selvom det ofte har ført til trænerfyringer eller "mellemsæsoner".

Men det er også lidt to kunstige tal, for hvis vi ser på alle vores ligakampe i 2016 og 2017, så er vi altså kun steget fra 1,17 til 1,19 point i gennemsnit. Det er reelt en nedgang, for i 2016 havde vi 10 kampe mod FCM, Kbh og Brøndby, mens vi i 2017 kun mødte dem 5 gange. Det er alarmerende tal, synes jeg, selvom vi fik rettet op på indeværende sæson med en god sprint i februar-marts 2018.
Helt enig. Vi har altså ikke flyttes os ret meget. Vi er nok blevet en smule klogere og har forbedret vores pointsnit ved at krige sejre hjem mod bundholdene, men næsten hver gang vi møder et hold med kvalitet, eller vi forsøger at spille MW's pasningsspil, har vi det svært. Der er en årsag til at vi ikke har vundet en eneste kamp mod de øvrige klubber i top 6.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 11. apr 2018, 11:59

Jeg er uenig, og mener ikke, vi blot kan kigge på pointsnit i forhold til en vurdering af, om vi har flyttet os.

Holdet har flyttet sig derhen, at det er i stand til at lukke modstanderen ned og hive et resultat hjem. Det har givet en bund til at eksperimentere lidt rent offensivt - fx som i seneste kamp mod FCN, hvor vi satser ret offensivt, men mangler skarphed i begge felter. Jeg ser helt klart kvaliteter i dette hold, der gør at der er noget at bygge videre på. Det havde jeg svært ved at se for et år siden, da Børsting var vores vigtigste offensivspiller.

Kusk kan kun blive bedre. Defensiven ser fin ud. Rinne er stærk på mål. Pohl kommer til at score mange mål.
Der er stadig masser af forbedringspunkter, men færre end sidste år.

Og lad os lige huske på, at vores konkurrenter altså også har investeret i deres trupper. Både OB og især AGF har brugt penge på spillertruppen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BassogogsVen » 11. apr 2018, 12:08

BoT skrev:Jeg er uenig, og mener ikke, vi blot kan kigge på pointsnit i forhold til en vurdering af, om vi har flyttet os.

Holdet har flyttet sig derhen, at det er i stand til at lukke modstanderen ned og hive et resultat hjem. Det har givet en bund til at eksperimentere lidt rent offensivt - fx som i seneste kamp mod FCN, hvor vi satser ret offensivt, men mangler skarphed i begge felter. Jeg ser helt klart kvaliteter i dette hold, der gør at der er noget at bygge videre på. Det havde jeg svært ved at se for et år siden, da Børsting var vores vigtigste offensivspiller.

Kusk kan kun blive bedre. Defensiven ser fin ud. Rinne er stærk på mål. Pohl kommer til at score mange mål.
Der er stadig masser af forbedringspunkter, men færre end sidste år.

Og lad os lige huske på, at vores konkurrenter altså også har investeret i deres trupper. Både OB og især AGF har brugt penge på spillertruppen.
Hvad betyder "at hive et resultat hjem"? At hive 1-0 hjem mod Helsingør på hjemmebane med 2 skud på mål? At klare 1-1 ude mod Randers? At klare 0-0 mod AGF i 2 ud af 2 kampe? At naile Hobro 1-1 på hjemmebane med 2 skud på mål mod deres 7?

Jeg er egentlig bare nysgerrig på, hvad dit begreb dækker over, for jeg har svært ved at se, hvad det er, der er blevet så meget bedre, og at AaB har flyttet sig, som du skriver.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FIDEL » 11. apr 2018, 12:21

BoT skrev:Jeg er uenig, og mener ikke, vi blot kan kigge på pointsnit i forhold til en vurdering af, om vi har flyttet os.

Holdet har flyttet sig derhen, at det er i stand til at lukke modstanderen ned og hive et resultat hjem. Det har givet en bund til at eksperimentere lidt rent offensivt - fx som i seneste kamp mod FCN, hvor vi satser ret offensivt, men mangler skarphed i begge felter. Jeg ser helt klart kvaliteter i dette hold, der gør at der er noget at bygge videre på. Det havde jeg svært ved at se for et år siden, da Børsting var vores vigtigste offensivspiller.

Kusk kan kun blive bedre. Defensiven ser fin ud. Rinne er stærk på mål. Pohl kommer til at score mange mål.
Der er stadig masser af forbedringspunkter, men færre end sidste år.

Og lad os lige huske på, at vores konkurrenter altså også har investeret i deres trupper. Både OB og især AGF har brugt penge på spillertruppen.
Defensiven ser absolut ikke fin ud når vi åbner op og spiller offensivt. KP og Blåbjerg er ikke gode nok, og vores backs har problemer defensivt imod stort set alle hold. Yderligere mangler vores centrale midtbane en del tempo, kreativitet og målfarlighed.
Jeg håber dog wieghorst vil holde fast i at spille med 2 angribere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Yankee » 11. apr 2018, 12:32

BoT skrev:
Og lad os lige huske på, at vores konkurrenter altså også har investeret i deres trupper. Både OB og især AGF har brugt penge på spillertruppen.
Jah, men når Gaarde forsvarer sig med at det er meget lettere at finde gode spillere hvis man køber på 3-4 mio-hylden frem for <1 mio-hylden, så må vi også forvente at vi er meget bedre end de hold, der udelukkende køber på <1 mio-hylden.

Vi har over de sidste to sæsoner foretaget en historisk stor investering i nye spillere, og det er selvfølgelig skuffende at det kun har løftet os 0,1 point pr. kamp i grundspillet og 0,02 point pr. kamp hvis man ser på kalenderår. Derudover er vi jo milevidt fra at kunne måle os med top-4-holdene, hvor vi er blevet kørt ud på røv og albuer ved flere lejligheder i denne sæson.

Besvar