Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rextherunt » 26. nov 2018, 11:44

Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2018, 11:48

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 11:33
Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 10:33
Martino skrev:
26. nov 2018, 10:30
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:28
SÅDAN!!! Hold kæft hvor er jeg glad og lettet. Nu kan vi se fremad, og det bliver meget interessant i mine øjne at se hvordan Lars Friis vil gribe kampene an, samt hvordan han sætter opstillingen. Mon den bliver mere offensiv, defensiv etc??
Han hedder godt nok Jacob Friis ;)

Reserverne har spillet meget 442 med to deciderede angribere, i et ret offensivt udgangspunkt, så tror ikke det bliver mere defensivt.

Og tak Gaarde. Do your magic.

Uhh, det lyder spændende. Tilbage til en Pylle classic i stedet for alt det fortænkte pjat MW har forsøgt sig med. Spørgsmålet er selvfølgelig bare hvem der skal spille angriber ved siden af Weert. Lucas vil nok flagre alt for meget rundt deroppe til at kunne kaldes angriber.
Stiller vi med 2 angribere og Kusk og Lucas på kanterne, så bliver det dælme offensivt. Og vores backs får travlt, og vil få masser af situationer hvor de ser dumme ud. Men så er det jo godt vi har Würtz og Abildgaard/MC til restforsvar.
Og det er netop noget af det der har manglet ved MW - tilliden til at spillerne kan præstere et solidt restforsvar. Der har været alt for meget snak om defensiv balance, som om defensiven er noget konstant. Men Kent viste netop under mesterskabet at man sagtens kunne komme på plads og forsvare dynamisk som en enhed, selv med Risgård som den ene på den central midt PK på back. Noget af forklaringen er naturligvis at man havde et solidt centerforsvar i KEP og Thelander som sikkert stod imod. Og vores defensive mangler skal ikke kun ligge MW til last (nærmere Gaarde mht. til manglende indkøb). Men jeg syntes alligevel ikke MW gjorde nok for at skabe defensiv sammenhæng i spillet. Når MWs hold mister vi først bolden, så får de den oftest først igen når modstanderen får afsluttet, uanset hvor på banen vi mister den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 11:50

gravballe skrev:
26. nov 2018, 11:43
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 11:33
Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 10:33
Martino skrev:
26. nov 2018, 10:30
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:28
SÅDAN!!! Hold kæft hvor er jeg glad og lettet. Nu kan vi se fremad, og det bliver meget interessant i mine øjne at se hvordan Lars Friis vil gribe kampene an, samt hvordan han sætter opstillingen. Mon den bliver mere offensiv, defensiv etc??
Han hedder godt nok Jacob Friis ;)

Reserverne har spillet meget 442 med to deciderede angribere, i et ret offensivt udgangspunkt, så tror ikke det bliver mere defensivt.

Og tak Gaarde. Do your magic.

Uhh, det lyder spændende. Tilbage til en Pylle classic i stedet for alt det fortænkte pjat MW har forsøgt sig med. Spørgsmålet er selvfølgelig bare hvem der skal spille angriber ved siden af Weert. Lucas vil nok flagre alt for meget rundt deroppe til at kunne kaldes angriber.
Stiller vi med 2 angribere og Kusk og Lucas på kanterne, så bliver det dælme offensivt. Og vores backs får travlt, og vil få masser af situationer hvor de ser dumme ud. Men så er det jo godt vi har Würtz og Abildgaard/MC til restforsvar.
Alle har da også kunne se, det ingen mening giver at have Lucas på toppen. Hvor han ikke kan udnytte de ting der gør ham så god. En kant med Ham og Kusk, og så 2 angriber at ramme efter, vil gøre os langt farligere. 2 Midtbane spillere burde altså være nok til at dække op defensiv.

OM ikke andet, vil man da forhåbentlig begynde at få nogle kampe hvor vi faktisk skyder på mål!
Rigtigt nok. Og det vil få flere på stadion.
Det vigtigste lige nu er, at der kommer mere tro og optimisme ind i truppen og hos fans og sponsorer! Et point og en sejr hjemme over Horsens så tror jeg vi er på vej op.
Interessant at se om Friis starter med Risgård eller Abildgaard sammen med Würtz. Det kan fortælle os lidt om Risgaards deroute har været hjulpet på vej af Wieghorst.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 12:02

Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 12:08

https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 26. nov 2018, 12:15

Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 12:18

Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job.
Det er det da. Men selvindsigt har ikke ligefrem virket til at være hans mest fremtrædende kvalitet. Han er faret i flint, når han er blevet kritiseret. Og det har virket stik mod hensigten... Sådan lidt tøsefornærmet.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Sønderhof » 26. nov 2018, 12:20

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:02
Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.
Hvad er det der for noget konspiratorisk nonsens? Gruden til MW gik væk fra at spille med 3 mand i bagkæden har INTET med nogen rød tråd at gøre. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at skrive sådan noget herinde! Der er sikker nogen som ukritisk lapper det der i sig. MW har ændret konstellation som vi andre skifter underbukser. Det er så absolut ikke noget der er dikteret oppefra.

Det med den røde tråd i AaB, aner du tydeligvis ikke hvad går ud på, når du fyrer sådan en gang vås af. Trænere på alt fra sandkasehold til superliga må spille alt fra 442 til 361. Det det drejer sig om er at man vil spille tempofyldt, teknisk, boldbesiddende og chanceskabende.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 12:33

Sønderhof skrev:
26. nov 2018, 12:20
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:02
Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.
Hvad er det der for noget konspiratorisk nonsens? Gruden til MW gik væk fra at spille med 3 mand i bagkæden har INTET med nogen rød tråd at gøre. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at skrive sådan noget herinde! Der er sikker nogen som ukritisk lapper det der i sig. MW har ændret konstellation som vi andre skifter underbukser. Det er så absolut ikke noget der er dikteret oppefra.

Det med den røde tråd i AaB, aner du tydeligvis ikke hvad går ud på, når du fyrer sådan en gang vås af. Trænere på alt fra sandkasehold til superliga må spille alt fra 442 til 361. Det det drejer sig om er at man vil spille tempofyldt, teknisk, boldbesiddende og chanceskabende.
Når den røde tråd bl.a. er at spille med kanter i mellemrummene og backs, som skal udgøre bredden, så sætter det jo ligesom nogle begrænsninger for hvordan en træner kan sætte holdet og systemet. Vi har en trup, der kan gøre det bedre i en 3-4-3 eller 3-5-2 opstilling.
Wieghorst sagde dengang, at de skulle gå tilbage til 4 i backkæden fordi de ellers ville komme til at stå for lavt med 5 mand i defensiven. Desuden sagde han, at de ville spille med offensive backs. jeg var ikke overbevist om, at det var hans holdning.

Og vil du iøvrigt komme og påstå, at en ny træner i AaB får lov til at bytte vores fløje og begynde at spille mere med traditionelle kanter og fylde op inde i boksen? Det vil jeg se før jeg tror det.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 12:49

Det er ejendommeligt, at Würtz synes, at fyringen kommer som et chok eller en overraskelse. En fyring alle har kunnet se, måtte være konsekvensen før eller siden.

Det kunne vidne om, at der i truppen også hersker en middelmådighed, hvor man er ok tilfredse med tingenes tilstand. Det er jo heller ikke, fordi man har set nogle eksplodere i post match-interviews, når man endnu engang har pisset en sejr væk.

Ståle og David (både som spillere og trænere) og Zorniger har mange trælse sider, men man kunne nogle gange godt ønske sig noget af deres ærgerrighed, temperament og indignation i AaB, både på banen og bænken.
Det hele er lidt for meget Patrick Kristensen i AaB altid.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 26. nov 2018, 12:50

Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
Jeg synes sgu bare Würtz igen beviser sit gigantiske format. Hans udtalelser er lige skabet, synes jeg.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 12:56

BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 12:49
Det er ejendommeligt, at Würtz synes, at fyringen kommer som et chok eller en overraskelse. En fyring alle har kunnet se, måtte være konsekvensen før eller siden.

Det kunne vidne om, at der i truppen også hersker en middelmådighed, hvor man er ok tilfredse med tingenes tilstand. Det er jo heller ikke, fordi man har set nogle eksplodere i post match-interviews, når man endnu engang har pisset en sejr væk.

Ståle og David (både som spillere og trænere) og Zorniger har mange trælse sider, men man kunne nogle gange godt ønske sig noget af deres ærgerrighed, temperament og indignation i AaB, både på banen og bænken.
Det hele er lidt for meget Patrick Kristensen i AaB altid.
Hørt! Der mangler, ihvertfald udadtil, noget vinderinstinkt og lederskab på vores hold. Et par dumme svin, der bare VIL vinde, kunne virkelig pynte.
Abildgaard har virkelig noget af det, men er stadig ung og har meget at lære.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af doukas » 26. nov 2018, 13:02

Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:18
Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job.
Det er det da. Men selvindsigt har ikke ligefrem virket til at være hans mest fremtrædende kvalitet. Han er faret i flint, når han er blevet kritiseret. Og det har virket stik mod hensigten... Sådan lidt tøsefornærmet.
Jeg synes, at man har kunnet mærke, at Wieghorst har følt sig meget presset. Endnu en fyring, og det er svært at se ham få en fornuftig trænerkarriere i Danmark.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 13:04

Tyskeren skrev:Der har også været er internt pres fra spillerne for at få MW ud! Kommunikationen har været skidt længe, og det gør det ikke nemmere med den håbløse spillemæssige krise vi er i..

Håber ikke de ansætter kedelige Friis!
Det er et helt andet indtryk man får her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... nt/7411502

Jeg er med på at han ikke kan stå og sige at det var spillerne der ville af med ham, men den her er så langt i den anden grøft, at det virker usandsynligt at det var årsagen.

Artiklen bekræfter i mig i øvrigt i hvor lidt personligt format jeg mener Wieghorst har - helt i modsætning til Würtz!

Fint nok han er skuffet og bitter, men at gå uden at sige farvel....
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 13:05

Gamen skrev:https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Det er sjældent jeg er så enig med dig ;-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 13:09

Pastorius skrev:
26. nov 2018, 13:05
Gamen skrev:https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Det er sjældent jeg er så enig med dig ;-)
Lad os nu liiiige se om ikke Wieghorst bare skulle ud at fordøje skuffelsen. Han vender sikkert tilbage og siger farvel til truppen og alle i klubben. Vi skal lige huske på, at medierne koger suppe på en trænerfyring.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 26. nov 2018, 13:22

Frygah skrev:
26. nov 2018, 12:50
Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
Jeg synes sgu bare Würtz igen beviser sit gigantiske format. Hans udtalelser er lige skabet, synes jeg.
Jeg synes til gengæld at Würtz' udtalelser er mærkværdige. Hvis man vinder én ud af de sidste 12 kampe, ved man som rutineret spiller og anfører selvfølgelig godt, at træneren er i farezonen. Det kunne Würtz sagtens sige uden at det på nogen måde beklikker WiegHesten. Hvis det virkelig kommer som et chok, at træneren ryger med dén trackrecord kan man jo godt undre sig over, om vores kaptajn har levet under en sten de sidste par år.

Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2018, 13:23

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 11:48
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 11:33
Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 10:33
Martino skrev:
26. nov 2018, 10:30
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:28
SÅDAN!!! Hold kæft hvor er jeg glad og lettet. Nu kan vi se fremad, og det bliver meget interessant i mine øjne at se hvordan Lars Friis vil gribe kampene an, samt hvordan han sætter opstillingen. Mon den bliver mere offensiv, defensiv etc??
Han hedder godt nok Jacob Friis ;)

Reserverne har spillet meget 442 med to deciderede angribere, i et ret offensivt udgangspunkt, så tror ikke det bliver mere defensivt.

Og tak Gaarde. Do your magic.

Uhh, det lyder spændende. Tilbage til en Pylle classic i stedet for alt det fortænkte pjat MW har forsøgt sig med. Spørgsmålet er selvfølgelig bare hvem der skal spille angriber ved siden af Weert. Lucas vil nok flagre alt for meget rundt deroppe til at kunne kaldes angriber.
Stiller vi med 2 angribere og Kusk og Lucas på kanterne, så bliver det dælme offensivt. Og vores backs får travlt, og vil få masser af situationer hvor de ser dumme ud. Men så er det jo godt vi har Würtz og Abildgaard/MC til restforsvar.
Og det er netop noget af det der har manglet ved MW - tilliden til at spillerne kan præstere et solidt restforsvar. Der har været alt for meget snak om defensiv balance, som om defensiven er noget konstant. Men Kent viste netop under mesterskabet at man sagtens kunne komme på plads og forsvare dynamisk som en enhed, selv med Risgård som den ene på den central midt PK på back. Noget af forklaringen er naturligvis at man havde et solidt centerforsvar i KEP og Thelander som sikkert stod imod. Og vores defensive mangler skal ikke kun ligge MW til last (nærmere Gaarde mht. til manglende indkøb). Men jeg syntes alligevel ikke MW gjorde nok for at skabe defensiv sammenhæng i spillet. Når MWs hold mister vi først bolden, så får de den oftest først igen når modstanderen får afsluttet, uanset hvor på banen vi mister den.
Meget enig i, at pilen også peger på Gaarde. Kasper P og i særdeleshed Blåbjerg er slet slet ikke gode nok til den type forsvarsspil IMO. Det synes jeg i og for sig at både MW og Søndergaard her set og erkendt. Man kan også arguemntere for, at vi ikke har haft tilstrækkeligt gode backs til det i mange år og Risgård og Würtz ikke har den samme store arbejdsradius på banen som tidligere. Vi skal spille bedre med det hold vi har nu end tidligere, men jeg ser stadig nogle begrænsninger i vores defensiv der gør, at vi ikke kan "gå fuld 2014" på den. Dalsgaard var f.eks. et offensivt monster på højre back samtdig med han var hurtig og fysisk stærk og derved tit kunne løbe tilbage og lukke hullet efter sig selv. Det kan Patrick ikke, Pallesen er ikke dygtig nok i nogle af facetterne og Børsting har løbet, men ikke den defensive forståelse eller de offensive kvaliteter. Ahlmann er ikke ham han var en gang og Blåbjerg på venstre back er ikke en løsning. Jeg mener, at et stort problem for os i fem år har været at vi ikke har den defensiv der gør vi kan åbne op og spille som man ønsker og det er et strukturelt problem vi har uanset træneren. Bevares, det kunne ikke fortsætte med Wieghorst, men der er en klar modsætning mellem erklæret spillestil og den defensive besætning og det falder tilbage på Gaarde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rextherunt » 26. nov 2018, 13:24

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:33
Sønderhof skrev:
26. nov 2018, 12:20
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:02
Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.
Hvad er det der for noget konspiratorisk nonsens? Gruden til MW gik væk fra at spille med 3 mand i bagkæden har INTET med nogen rød tråd at gøre. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at skrive sådan noget herinde! Der er sikker nogen som ukritisk lapper det der i sig. MW har ændret konstellation som vi andre skifter underbukser. Det er så absolut ikke noget der er dikteret oppefra.

Det med den røde tråd i AaB, aner du tydeligvis ikke hvad går ud på, når du fyrer sådan en gang vås af. Trænere på alt fra sandkasehold til superliga må spille alt fra 442 til 361. Det det drejer sig om er at man vil spille tempofyldt, teknisk, boldbesiddende og chanceskabende.
Når den røde tråd bl.a. er at spille med kanter i mellemrummene og backs, som skal udgøre bredden, så sætter det jo ligesom nogle begrænsninger for hvordan en træner kan sætte holdet og systemet. Vi har en trup, der kan gøre det bedre i en 3-4-3 eller 3-5-2 opstilling.
Wieghorst sagde dengang, at de skulle gå tilbage til 4 i backkæden fordi de ellers ville komme til at stå for lavt med 5 mand i defensiven. Desuden sagde han, at de ville spille med offensive backs. jeg var ikke overbevist om, at det var hans holdning.

Og vil du iøvrigt komme og påstå, at en ny træner i AaB får lov til at bytte vores fløje og begynde at spille mere med traditionelle kanter og fylde op inde i boksen? Det vil jeg se før jeg tror det.
Nu ved jeg ikke om der er nogen i AaB der SKAL noget, men det er tydeligvis ikke en dansk træner der skal til for at løfte klubben. Når jeg snakker om nogen der kan løfte klubben så skal vi jo tilbage Hamrén for at se hvordan det kan gøres. Men vi går jo i stå med alle de udskiftninger vi har haft og med det niveau vores trænere har haft/vist. BIF har jo gjort det samme med Zorniger... har har givet klubben et løft og det kan jo ses tydeligt på spil og placering (ik så meget i år måske). Jeg er jo generelt modstander af at man ansætter tidligere spillere i klubben fordi jeg jo netop mener at det ikke tilføre noget nyt og heller ikke giver den organisatoriske dynamik som man har behov for. Det bliver jo ved vennetjenester, rygklapperi og rejemadder i princippet ;) Vi har behov for en udlænding der kan sætte sig i respekt fra starten og som kan præge/skabe det vi så kan kalde den NYE røde trød i AaB så vi kan komme op og slås fast i top 4 i tabellen og få europæisk bold på stadion igen. Det kunne jo være at det kunne rykke flere folk på stadion også ;)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 13:28

Gnu skrev:
26. nov 2018, 13:22
Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Problemet er, at det blot er en af mange eksempler på det. Han har håndteret medierne (og kritik generelt) relativt dårligt fra den dag da kritikerne meldte sig.
Han var ikke specielt overbevisende, da han blev mødt med kritik af fans efter Fredericia-kampen og her på det sidste har hans udtalelser nærmet sig virkelighedsfornægtelse. Vi kan selvfølgelig altid diskutere hvad der er manglende format, men jeg synes ikke det har været klædeligt for en træner der bør være vant til at der er opmærksomhed omkring én - det går jo begge veje. Man kan sole sig i det når det går godt, og man kan få problemer med at tøjle det når det går skidt.

For mig at se er det da lidt en tøsefornærmet måde at gøre det på - skuffelse eller ej. Man kan jo heller ikke bare komme rendende, når andre kolleger har overtaget trænerembedet i mellemtiden. Det ville ikke være særlig god stil.

Besvar