Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2018, 13:31

Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 13:24
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:33
Sønderhof skrev:
26. nov 2018, 12:20
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:02
Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.
Hvad er det der for noget konspiratorisk nonsens? Gruden til MW gik væk fra at spille med 3 mand i bagkæden har INTET med nogen rød tråd at gøre. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at skrive sådan noget herinde! Der er sikker nogen som ukritisk lapper det der i sig. MW har ændret konstellation som vi andre skifter underbukser. Det er så absolut ikke noget der er dikteret oppefra.

Det med den røde tråd i AaB, aner du tydeligvis ikke hvad går ud på, når du fyrer sådan en gang vås af. Trænere på alt fra sandkasehold til superliga må spille alt fra 442 til 361. Det det drejer sig om er at man vil spille tempofyldt, teknisk, boldbesiddende og chanceskabende.
Når den røde tråd bl.a. er at spille med kanter i mellemrummene og backs, som skal udgøre bredden, så sætter det jo ligesom nogle begrænsninger for hvordan en træner kan sætte holdet og systemet. Vi har en trup, der kan gøre det bedre i en 3-4-3 eller 3-5-2 opstilling.
Wieghorst sagde dengang, at de skulle gå tilbage til 4 i backkæden fordi de ellers ville komme til at stå for lavt med 5 mand i defensiven. Desuden sagde han, at de ville spille med offensive backs. jeg var ikke overbevist om, at det var hans holdning.

Og vil du iøvrigt komme og påstå, at en ny træner i AaB får lov til at bytte vores fløje og begynde at spille mere med traditionelle kanter og fylde op inde i boksen? Det vil jeg se før jeg tror det.
Nu ved jeg ikke om der er nogen i AaB der SKAL noget, men det er tydeligvis ikke en dansk træner der skal til for at løfte klubben. Når jeg snakker om nogen der kan løfte klubben så skal vi jo tilbage Hamrén for at se hvordan det kan gøres. Men vi går jo i stå med alle de udskiftninger vi har haft og med det niveau vores trænere har haft/vist. BIF har jo gjort det samme med Zorniger... har har givet klubben et løft og det kan jo ses tydeligt på spil og placering (ik så meget i år måske). Jeg er jo generelt modstander af at man ansætter tidligere spillere i klubben fordi jeg jo netop mener at det ikke tilføre noget nyt og heller ikke giver den organisatoriske dynamik som man har behov for. Det bliver jo ved vennetjenester, rygklapperi og rejemadder i princippet ;) Vi har behov for en udlænding der kan sætte sig i respekt fra starten og som kan præge/skabe det vi så kan kalde den NYE røde trød i AaB så vi kan komme op og slås fast i top 4 i tabellen og få europæisk bold på stadion igen. Det kunne jo være at det kunne rykke flere folk på stadion også ;)
Arh, jeg kan da godt komme på et par danskere som kunne være rigtige for os. Umiddelbart

- Kasper Hjulmand: Han kan flytte os voldsomt fremad, hvis han fik lov og vi kunne få fingrene i ham.
- Jacob Michesen: Ung spændende træner, skal stadig udvikle sig men har bevist han kan arbejde med det han har og skabe god præstationer og resultater. Jeg ser ham som et bud på en fremtidig dansk trænerprofil.
- Henrik Pedersen: Kommer fra hele Red Bull systemet og vil da i hvert fald komme med noget helt andet udefra. Om han er rigtig for os er svært at sige, men jeg kan ikke se han ikke er et spændende bud.
- Riddersholm: Jeg ved godt folk ikke kan lide ham, men han har vist han kan udvikle noget, hvor både præstationer og resultater følges. Vil derudover komme med en meget u-AaBsk personlighed og ruske op i tingene.

Jeg siger ikke der er mange, men jeg synes det væsentlige er mere, at det ikke er en tidligere AaB-spiller IMO. Wieghorst var jo sådan set også et ok CV da vi tog ham, men tiden hos GF og os har ikke været opløftende.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 26. nov 2018, 13:32

Lad os få nogle bud op på næste træner. Hvem mon det bliver ?

Jacob Friis
Jon Dahl
Henrik Pedersen
Gleen Ridersholm
Jonas Dal
Kuhn
...
...


Og så skal vi lige huske at både Pehrson og Conte er ledige !

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2018, 13:35

Gamen skrev:
26. nov 2018, 13:28
Gnu skrev:
26. nov 2018, 13:22
Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Problemet er, at det blot er en af mange eksempler på det. Han har håndteret medierne (og kritik generelt) relativt dårligt fra den dag da kritikerne meldte sig.
Han var ikke specielt overbevisende, da han blev mødt med kritik af fans efter Fredericia-kampen og her på det sidste har hans udtalelser nærmet sig virkelighedsfornægtelse. Vi kan selvfølgelig altid diskutere hvad der er manglende format, men jeg synes ikke det har været klædeligt for en træner der bør være vant til at der er opmærksomhed omkring én - det går jo begge veje. Man kan sole sig i det når det går godt, og man kan få problemer med at tøjle det når det går skidt.

For mig at se er det da lidt en tøsefornærmet måde at gøre det på - skuffelse eller ej. Man kan jo heller ikke bare komme rendende, når andre kolleger har overtaget trænerembedet i mellemtiden. Det ville ikke være særlig god stil.
Alle reagerer nok på instinkt i sådan en situation. Hvis det virkelig er som Würtz siger, at det er kommet ud af det blå så er det da ikke så svært at forestille sig man måske lige har brug for at sunde sig eller skrider i affekt. Ja det kunne være bedre, men alle tackler sådan en besked forskelligt så det synes jeg simpelthen ikke vi skal dømme ham på. Han var heller ikke min kop te, men vi må også være ordentlige og fair.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 13:35

Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 13:24
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:33
Sønderhof skrev:
26. nov 2018, 12:20
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:02
Rextherunt skrev:
26. nov 2018, 11:44
Rigtig god nyhed :thumbsup: Jeg håber som tidligere nævnt at man benytter muligheden for at hive en kompetance ind der kan ruske op i klubben og være med til at hive dem et niveau eller to op. :aabfan:
Et potentielt stort problem med at hive en udlænding ind er jo, at i AaB SKAL han rette sig ind efter den røde tråd - også selvom truppen ikke er til det. Det giver ikke meget frihed.
Da Wieghorst skiftede til 3-4-3, fungerede det faktisk fint, og vores udtryk var mere stabilt og troværdigt. Men I AaB SKAL der åbenbart spilles med 4 i forsvaret. Det måtte Wieghorst jo også rette ind efter, selvom vi formåede at lægge et højere pres og forsvare os bedre - på trods af et nederlag på 0-3 i Herning.
Så selvom det kan være en styrke i en klub at have en fast spillestil og rød tråd ned igennem rækkerne, så kan det også have sine svagheder, og det synes jeg helt åbenlyst de sidste 3 år har bevist!! Tror vi får svært ved at tiltrække en kapacitet fra udlandet.
Hvad er det der for noget konspiratorisk nonsens? Gruden til MW gik væk fra at spille med 3 mand i bagkæden har INTET med nogen rød tråd at gøre. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at skrive sådan noget herinde! Der er sikker nogen som ukritisk lapper det der i sig. MW har ændret konstellation som vi andre skifter underbukser. Det er så absolut ikke noget der er dikteret oppefra.

Det med den røde tråd i AaB, aner du tydeligvis ikke hvad går ud på, når du fyrer sådan en gang vås af. Trænere på alt fra sandkasehold til superliga må spille alt fra 442 til 361. Det det drejer sig om er at man vil spille tempofyldt, teknisk, boldbesiddende og chanceskabende.
Når den røde tråd bl.a. er at spille med kanter i mellemrummene og backs, som skal udgøre bredden, så sætter det jo ligesom nogle begrænsninger for hvordan en træner kan sætte holdet og systemet. Vi har en trup, der kan gøre det bedre i en 3-4-3 eller 3-5-2 opstilling.
Wieghorst sagde dengang, at de skulle gå tilbage til 4 i backkæden fordi de ellers ville komme til at stå for lavt med 5 mand i defensiven. Desuden sagde han, at de ville spille med offensive backs. jeg var ikke overbevist om, at det var hans holdning.

Og vil du iøvrigt komme og påstå, at en ny træner i AaB får lov til at bytte vores fløje og begynde at spille mere med traditionelle kanter og fylde op inde i boksen? Det vil jeg se før jeg tror det.
Nu ved jeg ikke om der er nogen i AaB der SKAL noget, men det er tydeligvis ikke en dansk træner der skal til for at løfte klubben. Når jeg snakker om nogen der kan løfte klubben så skal vi jo tilbage Hamrén for at se hvordan det kan gøres. Men vi går jo i stå med alle de udskiftninger vi har haft og med det niveau vores trænere har haft/vist. BIF har jo gjort det samme med Zorniger... har har givet klubben et løft og det kan jo ses tydeligt på spil og placering (ik så meget i år måske). Jeg er jo generelt modstander af at man ansætter tidligere spillere i klubben fordi jeg jo netop mener at det ikke tilføre noget nyt og heller ikke giver den organisatoriske dynamik som man har behov for. Det bliver jo ved vennetjenester, rygklapperi og rejemadder i princippet ;) Vi har behov for en udlænding der kan sætte sig i respekt fra starten og som kan præge/skabe det vi så kan kalde den NYE røde trød i AaB så vi kan komme op og slås fast i top 4 i tabellen og få europæisk bold på stadion igen. Det kunne jo være at det kunne rykke flere folk på stadion også ;)
Jamen jeg er enig, men jeg tror det bliver svært at tiltrække en god udenlandsk træner, da han ikke har meget frihed til at ændre på spilkonceptet.
Men Gaarde finder vel en udenlandsk Wieghorst-klon, som også vil trille bolden rundt i en dårlig udgave af Barcelona.
Bare vi for guds skyld ikke får Thomas Frank. Ham kan jeg sgu ikke holde ud at se og høre på. Peter sørensen vil jeg også gerne undgå, men ellers kan jeg godt leve med Disco-Glen, Henrik Pedersen eller Jon Dahl, på trods af han er DBU-mand!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 26. nov 2018, 13:36

Gamen skrev:
26. nov 2018, 13:28
Gnu skrev:
26. nov 2018, 13:22
Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Problemet er, at det blot er en af mange eksempler på det. Han har håndteret medierne (og kritik generelt) relativt dårligt fra den dag da kritikerne meldte sig.
Han var ikke specielt overbevisende, da han blev mødt med kritik af fans efter Fredericia-kampen og her på det sidste har hans udtalelser nærmet sig virkelighedsfornægtelse. Vi kan selvfølgelig altid diskutere hvad der er manglende format, men jeg synes ikke det har været klædeligt for en træner der bør være vant til at der er opmærksomhed omkring én - det går jo begge veje. Man kan sole sig i det når det går godt, og man kan få problemer med at tøjle det når det går skidt.

For mig at se er det da lidt en tøsefornærmet måde at gøre det på - skuffelse eller ej. Man kan jo heller ikke bare komme rendende, når andre kolleger har overtaget trænerembedet i mellemtiden. Det ville ikke være særlig god stil.
Hvem siger, at han vil "komme rendende"? Der er sgu da vel ikke nogen, der vil se det som utidig indblanding, hvis WiegHesten fx troppede op på anlægget i morgen for at sige farvel. Eller ringede rundt til spillertruppen.

Det er sgu for latterligt at kalde det tøsefornærmet, for selvfølgelig har manden brug for at sunde sig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2018, 13:39

AaB skal have gjort noget ved brugen af deres mail/CSM system ... gad vide hvad det er for andre lækkerier sponsorerne har i vente :D

Billede
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 13:44

Jakobsen skrev:
26. nov 2018, 13:35
Alle reagerer nok på instinkt i sådan en situation. Hvis det virkelig er som Würtz siger, at det er kommet ud af det blå så er det da ikke så svært at forestille sig man måske lige har brug for at sunde sig eller skrider i affekt. Ja det kunne være bedre, men alle tackler sådan en besked forskelligt så det synes jeg simpelthen ikke vi skal dømme ham på. Han var heller ikke min kop te, men vi må også være ordentlige og fair.
Manden har været i gamet i så mange år. Selvfølgelig har han da kunnet se skriften på væggen, medmindre han vitterligt har været så blind for det alle andre har kunnet se.
Hvis hans instinkt siger at han sad bombesikkert i sædet, så egner han sig nok ikke til at være fodboldtræner.
Medierne er gået hårdt til ham i perioder siden exit mod Fredericia sidste sæson. Vi taler jo altså ikke en træner som har vundet et hav af fodboldkampe.

Selvfølgelig kan man være skuffet, og han er en vindertype, men hvis han selv eller spillerne er chokerede, så håber jeg at det er spil for galleriet...

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af hit666 » 26. nov 2018, 13:50

vi har 1 god midterforsvar højre back er en joke 1 god central midtbanespiller angriber er også en joke og kusk ligner en der heller vil være alle andre steder en på en fodbold ban få nu det bryst frem og hovedet op så for de vi nu får ny træner så bliver det stadig kun 6-7-8 pladsen hvis vi er heldig
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kenneth K » 26. nov 2018, 13:57

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 13:39
AaB skal have gjort noget ved brugen af deres mail/CSM system ... gad vide hvad det er for andre lækkerier sponsorerne har i vente :D

Billede
HA! That's funny. :D

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 14:05

Gnu skrev:
Frygah skrev:
26. nov 2018, 12:50
Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
Jeg synes sgu bare Würtz igen beviser sit gigantiske format. Hans udtalelser er lige skabet, synes jeg.
Jeg synes til gengæld at Würtz' udtalelser er mærkværdige. Hvis man vinder én ud af de sidste 12 kampe, ved man som rutineret spiller og anfører selvfølgelig godt, at træneren er i farezonen. Det kunne Würtz sagtens sige uden at det på nogen måde beklikker WiegHesten. Hvis det virkelig kommer som et chok, at træneren ryger med dén trackrecord kan man jo godt undre sig over, om vores kaptajn har levet under en sten de sidste par år.

Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Hvis du ser bort fra overskriften - som jeg ikke regner med at Würtz har haft indflydelse på - så virker det mere til at chokket var relateret til tidspunktet og til at det hele gik så hurtigt at de ikke nåede at sige farvel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af hit666 » 26. nov 2018, 14:06

Zinédine Zidane
Antonio Conte
Arsène Wenger

en af dem kunne ikke få os over 6-7-8 med den trup
AaB AaB AaB AaB

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 26. nov 2018, 14:10

Pastorius skrev:
26. nov 2018, 14:05
Gnu skrev:
Frygah skrev:
26. nov 2018, 12:50
Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
Jeg synes sgu bare Würtz igen beviser sit gigantiske format. Hans udtalelser er lige skabet, synes jeg.
Jeg synes til gengæld at Würtz' udtalelser er mærkværdige. Hvis man vinder én ud af de sidste 12 kampe, ved man som rutineret spiller og anfører selvfølgelig godt, at træneren er i farezonen. Det kunne Würtz sagtens sige uden at det på nogen måde beklikker WiegHesten. Hvis det virkelig kommer som et chok, at træneren ryger med dén trackrecord kan man jo godt undre sig over, om vores kaptajn har levet under en sten de sidste par år.

Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Hvis du ser bort fra overskriften - som jeg ikke regner med at Würtz har haft indflydelse på - så virker det mere til at chokket var relateret til tidspunktet og til at det hele gik så hurtigt at de ikke nåede at sige farvel.
Rasmus Würtz sagde, ikke skrev:Fyringen af Wieghorst kommer som lidt af et chok. Vi har alle i truppen syntes, at der var blevet arbejdet rigtig godt. Som hold har vi på intet tidspunkt virket modløse, selvom vi i vores seneste 12 kampe i Superligaen kun har vundet en enkelt kamp. Men som hold er vi udmærket klar over, at der skal vindes kampe, hvis målsætningen om en plads i toppen skal gå i opfyldelse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1223
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hajen » 26. nov 2018, 14:34

Det er jo en ren tilståelses-sag..........

https://www.bt.dk/fodbold/superliga-bos ... ing-af-mig
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 14:47

"Vi starter efter vinterpausen igen 7. januar, og så må vi ved den lejlighed vurdere, hvor langt vi er kommet."

Nej, Gaarde, om halvanden måned, når opstarten begynder, SKAL I have fundet en permanent løsning.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 14:51

Jeg har intet problem med at sige, at det er manglende format af MW, at han bare kører uden at sige farvel, og nej, han kører ikke lige fra Åårhus i morgen eller onsdag for at sige farvel.

Det passer jo (desværre) meget godt, med de meldinger der er kommet fra anlægget om, at MW ikke just dyrkede det sociale, og grundet lang transport, altid havde travlt med at komme ud af vagten.

RW udtaler sig selvfølgelig som man bør og gør som anfører: "Stor overraskelse", "følte vi var på rette vej og arbejdede hårdt", "Respekterer ledelsens beslutning" etc etc.

Truppen græder tørre tårer over fyringen, det skal være min klare påstand. Selvfølgelig er der nogle (især dem der startede og/eller fik mange chancer), der gerne ville have beholdt MW, men set over hele truppen, så må og skal det være en lettelse.
Nu skal de så bevise, at det ikke var deres indsats, som var problemet.. Det bliver spændende at se.


Uskønt farvel, at MW ikke brugte de 5 minutter i omklædningsrummet på at sige flosklerne: Tak for denne gang, og god vind fremover... Det SKAL man fandme gøre som leder, også selvom man lige er blevet fyret, medmindre at det direkte er medarbejderne som er skyld i at man er blevet fyret.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Halil » 26. nov 2018, 14:52

BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 14:47
"Vi starter efter vinterpausen igen 7. januar, og så må vi ved den lejlighed vurdere, hvor langt vi er kommet."

Nej, Gaarde, om halvanden måned, når opstarten begynder, SKAL I have fundet en permanent løsning.
Det vil være helt fjollet, hvis ikke AaB har en træner klar til 7. januar 2019.

Maje fjollet.

Utryghedsskabende.

Må høre Rabbi Rosenberg, om han hører noget på vandrøret.
Uden Synd Ingen Frelse

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 14:53

BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 14:47
"Vi starter efter vinterpausen igen 7. januar, og så må vi ved den lejlighed vurdere, hvor langt vi er kommet."

Nej, Gaarde, om halvanden måned, når opstarten begynder, SKAL I have fundet en permanent løsning.
Dét kommer ingenlunde til at ske...

Vi skal være glade, hvis vi har en træner på plads til sommer..

Hvis man kigger på de andre forløb med trænerjagt, så er der ihvertfald intet der taler for, at vi går på juleferie med en afklaring.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2018, 15:02

Gnu skrev:
26. nov 2018, 13:22
Frygah skrev:
26. nov 2018, 12:50
Forza skrev:
26. nov 2018, 12:15
Gamen skrev:
26. nov 2018, 12:08
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-anfoerer- ... ige-farvel

Fortæller alt om manglende format. Morten Wieghorst har fra dag 1 håndteret konflikter skidt, hvad enten det har været med medier eller fans - så ikke overraskende, at han bare skrider uden at sige farvel til spillerne.
Men wurtz virker oprigtige i sin opbakning til MW.

Bevares, det er da synd for manden. Jeg er ikke i tvivl om han har lagt 100% i sit job. Desværre har det bare slet ikke været en succes.
Jeg synes sgu bare Würtz igen beviser sit gigantiske format. Hans udtalelser er lige skabet, synes jeg.
Jeg synes til gengæld at Würtz' udtalelser er mærkværdige. Hvis man vinder én ud af de sidste 12 kampe, ved man som rutineret spiller og anfører selvfølgelig godt, at træneren er i farezonen. Det kunne Würtz sagtens sige uden at det på nogen måde beklikker WiegHesten. Hvis det virkelig kommer som et chok, at træneren ryger med dén trackrecord kan man jo godt undre sig over, om vores kaptajn har levet under en sten de sidste par år.

Til gengæld synes jeg det er under lavmålet at snakke om at WiegHesten mangler format. Manden er lige blevet fyret, og det er naturligvis aldrig sjovt, uanset hvor meget han måtte føle jorden brænde under sig. Han har fået en mavepumper, og han kan jo godt nå at sige farvel, når han lige har fået luft igen.
Det er helt rigtigt og det rene fis at begynde at tale om manglende menneskeligt format og hvad ved jeg. Forestil jer lige den tilstand, I ville være i 5 minutter efter en fyring på jeres arbejdsplads. Han har slet ikke nået at sige farvel til spillertruppen, og der er vel ingen grund til at trampe yderligere på manden.

Tja, det hele var jo sandet så meget til, at en eller anden reaktion var forventelig. Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen, som De Nattergale sagde i The Julekalender i sin tid.

Lidt off topic er jeg i øvrigt ved at få spat af de nytilkomne floskler, der hærger fodboldretorikken: Stort set alle artikler, som omhandler fyringen af Wieghorst (og alle andre trænerfyringer i øvrigt), fabler om "at forløse et potentiale", og så synes alle trænergerninger i fodbold af være ophøjet til et "projekt".

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1223
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hajen » 26. nov 2018, 15:04

vi har jo spasmageren Friis, en go' ven af huset..., så hva' kan man ønske (læs: forvente) mere :P

Friis skal nok få Boldsen ned på jorden, hvis han skulle prøve at blive for sjov :@
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af le Cid » 26. nov 2018, 15:05

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 14:53
BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 14:47
"Vi starter efter vinterpausen igen 7. januar, og så må vi ved den lejlighed vurdere, hvor langt vi er kommet."

Nej, Gaarde, om halvanden måned, når opstarten begynder, SKAL I have fundet en permanent løsning.
Dét kommer ingenlunde til at ske...

Vi skal være glade, hvis vi har en træner på plads til sommer..

Hvis man kigger på de andre forløb med trænerjagt, så er der ihvertfald intet der taler for, at vi går på juleferie med en afklaring.
Det burde være muligt at finde en træner på denne side af nytår!
Når det er sagt, så vil jeg hellere have den rigtige træner til sommer end endnu en umulius som hovsa-løsning.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar