Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Aalborgmanden » 11. apr 2018, 19:55

Tråden måtte jo komme. Jeg starter den gerne.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af kkoldsoe » 11. apr 2018, 20:00

Useriøst !

Du kan ytre dine holdninger i tråden under transferønsker, der er over 1000 indlæg i den tråd.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 11. apr 2018, 20:04

Og jeg beriger gerne tråden... Jeg har meget svært ved at se en lys fremtid for AaB med den nuværende sportslige ledelse. Ganske enkelt. Jeg kan ikke acceptere tingenes tilstand.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 11. apr 2018, 20:05

kkoldsoe skrev:Useriøst !

Du kan ytre dine holdninger i tråden under transferønsker, der er over 1000 indlæg i den tråd.
Det handler jo ikke om transfers! Og det er da i høj grad seriøst..!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9000AaB » 11. apr 2018, 20:11

Der ska godtnok trykkes f5 de næste par dage på kontoret!!!

1 fyret direktør som faktisk gavnede AaB og folk kunne li.
1 direktør der brænder penge af og fejler gang gang får lov at blive.
1 træner der ikke har vist en skid udover at ende i top 6 pga. held og 2 assistenter der ikke aner hvad de laver bliver fordi de har "et rigtig AaB DNA"

Vi det nye Esbjerg.....

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af De Fem » 11. apr 2018, 20:16

9000AaB skrev: Vi det nye Esbjerg.....
Jeg er helt frisk på at fyre MW, men vi er ikke Esbjerg. Der er ikke en gal hollænder løs i byen, der er ikke et hav af europæiske lykkeriddere på gennemfart, vi er ikke i første division og finanserne har det fint.

AaB bliver en attraktiv klub at overtage.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dr.Jones » 11. apr 2018, 20:17

Mener stadig Gaarde skal have mere tid. Men han skal finde en ny træner asap. Gerne en care-taker hvis det tager længere end til imorgen!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9000AaB » 11. apr 2018, 20:21

Dr.Jones skrev:Mener stadig Gaarde skal have mere tid. Men han skal finde en ny træner asap. Gerne en care-taker hvis det tager længere end til imorgen!
Har Gaarde ikke været i AaB siden 13?... tror ikke der er mange der får så lang snor i et børsnoteret selslab som han har fået.

ABC90
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 31. jan 2011, 12:26
Favoritspiller: Jores Okore
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af ABC90 » 11. apr 2018, 20:52

Gaarde, har jo i og for sig ikke vist noget som helst i sin tid i AaB, som sportsdirektør.. Bassogog handlen var et "one-hit-wonder" og ren og skær held ! Bassogogs salg kom KUN pga hans præstationer i africa nations cup det år, og ikke i klubkampene..
Han burde fyres omgående, og så skal han tage Morten Wieghorst i hånden...

I min optik kunne jeg rigtig godt tænke mig at AaB fik ansat en træner med en filosofi a la Zorniger..
-

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af CphAab » 11. apr 2018, 21:12

ABC90 skrev:Gaarde, har jo i og for sig ikke vist noget som helst i sin tid i AaB, som sportsdirektør.. Bassogog handlen var et "one-hit-wonder" og ren og skær held ! Bassogogs salg kom KUN pga hans præstationer i africa nations cup det år, og ikke i klubkampene..
Han burde fyres omgående, og så skal han tage Morten Wieghorst i hånden...

I min optik kunne jeg rigtig godt tænke mig at AaB fik ansat en træner med en filosofi a la Zorniger..
-

Giv nu gaarde lidt tid.. han har kun fået 5 år.. og købt 20 fejlkøb..
;) :aabfan:

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Sille » 11. apr 2018, 21:16

Hvorfor fik vi overhovedet Morten Wieghorst, er vi enige om at hans bedste placering i suppen har været en 5. plads med FC Nordsjælland tilbage i hans først sæson som træner der?
Efter 5 sæsoner i Farum blev han Dansk U21-træner og heller ikke her kunne han noget som helst, ingen kvalifikation, intet.
Så assistent i Swansea, who cares...
Og så til sidst AGF-træner og igen intet resultat... kun problemer med pressen.

Han har i AaB stort set fået alt hvad han pegede på og hvad hjælper det når han kun kan få folk til at underpræstere...

Mindes ikke AaB nogensinde har været så ligegyldige at følge, og jeg kan kun se det være hans skyld.

Ud med ham med det samme og brug så resten af denne sæson på at teste ungdommen og lege lidt med opstillingen.
- Sille

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af huzaza » 11. apr 2018, 21:16

Tak for alt - som jo er intet

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 11. apr 2018, 21:19

Hvad var det?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
PsykoFrans
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6. jul 2005, 19:56
Favoritspiller: Lasse

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af PsykoFrans » 11. apr 2018, 21:27

Jeg har efterhånden ikke blandet mig i dette forum i en tid, men nu er jeg på den igen :)

Jeg nævnte overfor en del at Wieghorst ikke ville blive en succes, da han blev ansat. Det ser ikke ud til at jeg har taget fejl. Jeg er nået frem til at Wieghorst er god til at tiltrække potentiale, men at han ikke er en ørn til at forløse det. Hvis man ser på Nordsjælland bliver de mestre 1-2 to år efter han stopper. Med andre ord potentialet er der, men han formår ikke at forløse det. Jeg mener rent faktisk at situationen er den samme i AaB lige nu. Truppen er absolut til top 6, hvilket den også er kommet, men jeg mener at vi spiller for spiller er et top 4 hold. Rinne er en klassemålmand. Vi er svage på højre back, mens resten af forsvaret absolut er gode nok, når vi måler op mod OB, Nordsjælland og AGF, som vel er klubber vi bør måle os mod. Midtbanen mener jeg er i klasse med de bedste i superligaen. Rolim kan noget. Flores kan noget. Kusk kan noget. Børsting kan noget. Pølsen kan noget. Risgaard kan noget. Bænken er bred med Magnus, Kakeeto, Lesniak (ved godt han spiller fast, men det begriber jeg så heller ikke) og Abildgaard, som jeg for øvrigt mener kunne fortjene en startplads. I angrebet har vi Pohl som i min verden er en klasseangriber som ville score mindst 20 pinde hvis han spillede for FCK, Brøndby eller Midtjylland. Safranko kommer måske. Hvis ikke han gør det, må Gaarde nok æde den, men Lynge købte også forkert ind somme tider. Wessam og Ramkilde er fremtidens folk, men der mangler stadig en som kan score selv og gøre Pohl bedre. Alt i alt synes jeg Gaarde har givet Wieghorst en rigtig god trup. Der hvor Gaarde svigter er i hans ansættelse af trænere. To gange har han skudt forkert, omend jeg stadig mener at Søndergaard kunne noget, som - måske - ville blive forløst på længere sigt. Det er ikke godt nok. Man kunne sagtens forsvare at fyre Gaarde lige nu, men jeg mener også man kunne forsvare at holde på ham. Det er lidt en 50/50.

Et andet sted hvor kæden for alvor springer af for mig, er at man fyrer direktøren, for - måske - ikke at være i stand til at skaffe sponsorer nok. Sponsorer er - for langt de fleste vedkommende - ikke sponsorer for AaB's skyld. De er der fordi der er penge i det. Sponsorer vil forbindes med et positivt brand, og i underholdningsindustrien er et positivt brand altså ikke et fodbold hold der stiller op i en klassisk 7-2-1 opstilling og forsøger at forsvare en 0-0 hjem. De vil se underholdning, vindermentalitet og sejre, for det er det brand de gerne vil have kædet der eget brand sammen med. Udefra kan jeg godt forstå at sponsorerne kigger andre veje, når vi har både Pirates og Aalborg Håndbold i byen. I stedet for at kigge på direktøren skulle man måske kigge ned på banen og spørge sig selv om det er det man gerne vil byde sine sponsorer. Bevares, det handler om sportslige mål, men skulle jeg være sponsor for AaB ville jeg have så mange på stadion som muligt, og det gør man ved at spille 3-3 i stedet for 0-0.

Jeg er ikke aktionær i AaB, så jeg kan ikke gøre så meget, men jeg har været glødende fan igennem snart 25 år, og det lort de laver derude nu er noget af det værste jeg har set. Selv tiden under Pehrson var bedre, og det forstod man da at afslutte i nogenlunde ordentlig tid.

Hvad så nu: Alle råber på Kuhn. Det gør jeg også. Jeg synes tiden er moden til at give ham chancen. Måske som assistent under en VIRKELIG kapacitet af en chef, men ellers lade Kuhn bevise sig. Jeg tror han er moden. Faktisk har jeg altid set Kuhn som assistent, og har for øvrigt altid set ham som den nye Poul Erik. Hvis problemet - som rygterne siger - er at Gaarde og Kuhn ikke kan enes, må Gaarde var lettest i det regnestykke. Vores vinterdepression af Jacob Friis pynter ingen vegne. Væk! Augo. Tjo. Han er vel farligere på dødbolde nu end da han selv spillede, og han har trods alt bidraget med mange mål i foråret efter hjørne. Peter Enevoldsen ville være en glimrende assistent for Kuhn sammen med Augo.
Det er kun møgunger der kaster med romerlys!!!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9000AaB » 11. apr 2018, 21:31

CphAab skrev:
ABC90 skrev:Gaarde, har jo i og for sig ikke vist noget som helst i sin tid i AaB, som sportsdirektør.. Bassogog handlen var et "one-hit-wonder" og ren og skær held ! Bassogogs salg kom KUN pga hans præstationer i africa nations cup det år, og ikke i klubkampene..
Han burde fyres omgående, og så skal han tage Morten Wieghorst i hånden...

I min optik kunne jeg rigtig godt tænke mig at AaB fik ansat en træner med en filosofi a la Zorniger..
-

Giv nu gaarde lidt tid.. han har kun fået 5 år.. og købt 20 fejlkøb..
;) :aabfan:
Og har forlænget med spillere som Kakeeto, PK, Blåbjerg, Abilgaard, Børsting, Ramkilde og træner Friis (eller hvad han nu hedder) - mangler jeg nogle?
Tager forbehold for fejl og mangler for gider ikke gå tilbage i historiken for at finde ud af hvad han har lavet af udulige ting....

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 11. apr 2018, 21:36

Jeg er mest pissed på Gaarde. Han er overodnet ansvarlig og har sammensat en trup, hvor en stor del af spillerne slet slet ikke passer til vores spillestil. Derudover laver han flere dårlige køb end gode.

Gode køb: 8
- Okore
- Lansing: Fin reserve
- Rinne
- Bassogog
- Jönsson
- Gorter
- Anders K. Jacobsen
- Risgård

Udenfor bedømmelse: 3

- Kasper Kusk: So far ringe er han fanme ringe, men der skal trods alt mere end en kvart sæson til at fælde dom.
- Safranko: Sævrt at bedømme da hans type er meget afhængig af holdet, men er han virkelig bedre end Grønning ville være?
- Tamati Williams: Har aldrig set ham spille

Dårlige køb: 14
- Pallesen
- Lesniak: Simpelthen ikke bedre end MC, Abildgaard og Kakeeto
- Sylvestr
- Holgersson
- Meilinger
- Lucic
- Flores
- Sloth
- Ene
- Helenius
- Raitala
- Blomqvist
- Thrane
- Rolantsson

Over tid kan man ikke komme udenom, at Gaardes indkøb er miserable og 56% har været decideret dårlige køb. Det er ganske enkelt ikke godt nok, at pengene er brugt så dårligt. Læg dertil en trænerfyring, som ikke har ændret på noget som helst.

Når det er sagt begynder jeg dog også at tvivle på, at Wieghorst er manden. Jeg har ofte forsvaret Wieghorst for at spille defensivt fordi jeg mener det er det eneste rigtige med denne trup. Når det er sagt må man dog forvente, at uanset hvilket koncept der spilles, at truppen kommer ud med en helt anden mentalitet end i aften og at der i det mindste løbes for hinanden og man må også spørge sig selv om ikke en del af vores spillere burde performe bedre end de gør. Omvendt har de fleste af dem været her under to trænere uden at flytte sig.

Endeligt er deres vores højt besungne talentudvikling (i det mindste af klubben selv). Problemet er bare at siden 2014 har størstedelen der er kommet op ikke slået igennem. Når jeg siger slå igennem mener jeg ikke kun spilletid da klubben har taget politisk valg om at satse på ungdommen uden, at man dog er dygtige nok til at udvikle gode nok spillere.

- Dygtige nok til hvad man forvente i AaB: 3
Mæhle, Pohl (på nogle punkter), Børsting

- Ikke dygtige nok: 13
Mathias Andersen (siden han forsvandt lige så hurtigt som han kom ind i truppen), Rokkedal, Grønning, Bytyqi, Thellufsen, Magnus C, Abildgaard, Bust, Kakeeto (siden MC og Abildgaard er foran i køen), Viktor Ahlmann, Bruhn, Toft, Blåbjerg

- Udenfor bedømmelse: 3
Wessam, Lyngø, Ramkilde

Dvs. at 65% af de unge spillere vi har fået op ikke har været dygtige nok. Nogen af dem kunne måske være blevet det, men klubben har ikke formået at udvikle dem til det. Abildgaard og MC viser hver eneste uge for tiden, at de ikke har niveau og siden Kakeeto ikke kan slå de to af må han være ringere selvom jeg har svært ved at se det. Thellufsen vil jeg virkelig gerne se slå igennem, men der er intet der tyder på det og det er langt imellem snapsene.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Klaus » 11. apr 2018, 21:58

Hvordan pokker man i sin tid kunne forbigå Kuhn ikke en, men hele to gange forstår jeg stadigvæk ikke. Han kunne have skabt noget af den begejstring omkring AaB som vi mangler. Det værste er, at det meget vel kan være for sent nu. Vores brand er i frit fald, og man kan frygte at selv ikke en Allan Kuhn i topform kan gøre noget ved det... Men forsøges, det skal det sgu.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 11. apr 2018, 22:05

Jakobsen skrev:Jeg er mest pissed på Gaarde. Han er overodnet ansvarlig og har sammensat en trup, hvor en stor del af spillerne slet slet ikke passer til vores spillestil. Derudover laver han flere dårlige køb end gode.

Gode køb: 8
- Okore
- Lansing: Fin reserve
- Rinne
- Bassogog
- Jönsson
- Gorter
- Anders K. Jacobsen
- Risgård

Udenfor bedømmelse: 3

- Kasper Kusk: So far ringe er han fanme ringe, men der skal trods alt mere end en kvart sæson til at fælde dom.
- Safranko: Sævrt at bedømme da hans type er meget afhængig af holdet, men er han virkelig bedre end Grønning ville være?
- Tamati Williams: Har aldrig set ham spille

Dårlige køb: 14
- Pallesen
- Lesniak: Simpelthen ikke bedre end MC, Abildgaard og Kakeeto
- Sylvestr
- Holgersson
- Meilinger
- Lucic
- Flores
- Sloth
- Ene
- Helenius
- Raitala
- Blomqvist
- Thrane
- Rolantsson

Over tid kan man ikke komme udenom, at Gaardes indkøb er miserable og 56% har været decideret dårlige køb. Det er ganske enkelt ikke godt nok, at pengene er brugt så dårligt. Læg dertil en trænerfyring, som ikke har ændret på noget som helst.

Når det er sagt begynder jeg dog også at tvivle på, at Wieghorst er manden. Jeg har ofte forsvaret Wieghorst for at spille defensivt fordi jeg mener det er det eneste rigtige med denne trup. Når det er sagt må man dog forvente, at uanset hvilket koncept der spilles, at truppen kommer ud med en helt anden mentalitet end i aften og at der i det mindste løbes for hinanden og man må også spørge sig selv om ikke en del af vores spillere burde performe bedre end de gør. Omvendt har de fleste af dem været her under to trænere uden at flytte sig.

Endeligt er deres vores højt besungne talentudvikling (i det mindste af klubben selv). Problemet er bare at siden 2014 har størstedelen der er kommet op ikke slået igennem. Når jeg siger slå igennem mener jeg ikke kun spilletid da klubben har taget politisk valg om at satse på ungdommen uden, at man dog er dygtige nok til at udvikle gode nok spillere.

- Dygtige nok til hvad man forvente i AaB: 3
Mæhle, Pohl (på nogle punkter), Børsting

- Ikke dygtige nok: 13
Mathias Andersen (siden han forsvandt lige så hurtigt som han kom ind i truppen), Rokkedal, Grønning, Bytyqi, Thellufsen, Magnus C, Abildgaard, Bust, Kakeeto (siden MC og Abildgaard er foran i køen), Viktor Ahlmann, Bruhn, Toft, Blåbjerg

- Udenfor bedømmelse: 3
Wessam, Lyngø, Ramkilde

Dvs. at 65% af de unge spillere vi har fået op ikke har været dygtige nok. Nogen af dem kunne måske være blevet det, men klubben har ikke formået at udvikle dem til det. Abildgaard og MC viser hver eneste uge for tiden, at de ikke har niveau og siden Kakeeto ikke kan slå de to af må han være ringere selvom jeg har svært ved at se det. Thellufsen vil jeg virkelig gerne se slå igennem, men der er intet der tyder på det og det er langt imellem snapsene.
I forhold til, hvem der er det største problem og årsag til den deroute, der på mange måder kulminerede i aften, så er jeg helt enig i, at Gaarde er centrum. Wieghorst er en røvsyg træner med en røvsyg spillestil. MEN: Det er Gaarde, der har ansvaret for Wieghorsts materiale, og desuden er det Gaarde, der har hentet Wieghorst - i øvrigt som erstatning for den ligeså røvsyge og særdeles ustimulerende Lars Søndergaard. Som Gaarde i parentes bemærket også havde ansvaret for at hente.

Så alle fede fingre peger jo i den sidste ende mod Gaarde, desuagtet at Wieghorst heller ikke har, hvad der skal til åbenbart. Men igen, Gaarde ansatte ham jo...

Kuhn er ikke noget sikkert kort. Men Kuhn har nu prøvet noget mere siden, har fået større viden og masser af erfaring fra øverste hylde i Skandinavien. Og han kan næppe klare det ringere end Søndergaard og Wieghorst. Han kan måske ikke gøre spillerne bedre, men han kan måske noget med management, som de to andre ikke evner. Jeg tror, at Gaardes stolthed står i vejen for Kuhn. Eller også er det omvendt måske. Men i hvert fald bør en afskedigelse af Gaarde bane vejen for at forsøge med Kuhn.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Lyfe » 11. apr 2018, 22:08

Troede aldrig jeg skulle sige det men jeg håber at vi taber de næste kampe stort! Tror det er det eneste der kan blive hans sæde i fare... Hadede guld Glen men ser ham som et godt bud nu!


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kunji » 11. apr 2018, 22:16

Jeg synes slet ikke, der er et alternativ til Kuhn. Han har fået ry som ustruktureret, og han har givetvis brug for en struktureret assistent (Friis!), men man vil med ansættelsen af Kuhn kunne skabe så meget positiv energi omkring AaB. Noget klubben desperat har brug for.

Vi har et slutspil + en sæson til Wieghorsts kontrakt udløber. Det er for længe.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar