Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 26. nov 2018, 20:32

Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Nogen der ved hvem der var første valget sidste gang?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 26. nov 2018, 20:45

WiegHestens ansvarsfraskrivelse er simpelthen for tynd. Det kan godt være, at der har været fejlkøb, men han har altså også fået Rinne, Okore, Lucas, Kusk, Ochs og Van Weert. Gode spillere, og vi har alligevel ikke rykket os en millimeter. Det har været det samme dødsens kedsommelige kujonbold hele tiden med de evindelige pasninger til siden, som gjorde, at vi konstant angreb mod etablerede forsvar.

Når dét så er sagt, så er det eddermame uklædeligt, det som bestyrelsesformanden har gang i. Man fyrer en mand, og så sparker man lige til ham mens han ligger ned. Man behøver for helvede da ikke at fortælle, at WiegHesten var en nødløsning, da man ikke kunne få favoritten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 20:55

Gamen skrev:
26. nov 2018, 18:48
Men han HAR jo også lidt ret. Søndergaard afleverede præcis samme kritik da han skred. At forventningerne er urealistiske, når tingene er som de er. Og Gaardes fuldstændig fatale transfervinduer lige inden starten af Wieghorsts periode har været ødelæggende for klubben. Vi skulle have toppet for et år siden, og det fundament blev totalt smadret af amatøragtig ageren på transfermarkedet, hvor 3-4 indkøbte nøglespillere aldrig rigtig kom til at spille nogen rolle, og i stedet skabte en del uro i spillertruppen.
Der er en verden til forskel på det Søndergaard havde at arbejde med, og det Wieghorst har haft - særligt på det seneste.

Wieghorst er lige nøjagtig så formatløs som. jeg hele tiden har hævdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2018, 21:00

Uldahl skrev:
26. nov 2018, 19:43
Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 18:41
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 18:36
frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hold kæft mand! Julen falder tidligt i år. Det ville være fantastisk.
Det er også et fornuftigt signal så man igen undgår at sætte en ny træner under for stort pres til at lykkes med en bestemt skabelon. Derfor tror jeg dog ikke du skal regne med din våde drøm om midtjysk betonfodbold går i opfyldelse. Vi udvikler stadig samme spillertyper og vil formentlig også hente træner der spiller fodbold af den type vi har set indtil nu.
Jeg håber i den grad vi skifter spille stilen ud. Ja det er flot og underholdende at se på, men den type spillere der kan spille hurtigt og teknisk er altså meget dyre. Alt for dyre for os og vi kan ikke avle dem selv, når der kommer en op der slår igennem bliver han solgt lyn hurtigt. Bare se med Mæhle.

Envidere så vil en knap så ambitiøs spille stil også gøre det nemmere at blive i toppen når vi topper. Så kan vi vinke farvel til at have stået med guldet for årret efter at ende på en 8 plads. Vi skal sgu være en fast del af top 4. Og spille med hvor det er sjovt vi har økonomien til det og hele sæt oppet.
Enig og jeg kan ikke en gang se det skulle være kontroversielt. Vi har ikke på den måde haft et fast koncept ala. 2014 i hele Superligatiden. Det var jo mere et udtryk for den ene sæson, hvor vi virkelig forløste noget på helt fantastisk vis. Hamrens mesterhold var f.eks. meget mere kendetegnet ved, at man fik det bedste ud de profiler og talenter man havde i klubben. Det var f.eks. en meget mere direkte stil efter Hamren indså han ikke havde et pasningshold.

Jeg synes ikke vi skal hen at være et betonhold nødvendigvis og vi er en stor klub der bør gå efter at dominere kampene, men vi skal gøre det på vores måde og ud fra de spillere vi nu har. Kan vi få et FCN-agtigt akademi på sigt der kan muliggøre en spillestil ville det være fedt, men FCN har et meget større rekrutteringsgrundlag for det end vi har. Der må dog altid være den fleksibilitet i tingene, at vi ser på hvem vi har til rådighed og det gør de også andre steder. Hjulmands hold i Farum skifter da f.eks. formation næsten hver sæson når nye kommer ind og tilpasser spillestilen.

Jeg ser dog det helt store problem er selvmodsigelsen i det man vil. Man vil på den ene side spille 2014-agtigt og samtidig vil man satse på egne talenter. Problemet er bare, at det kræver en bestemt type spillere af en bestemt kvalitet og dem har vi ikke lavet nok af. Spillere som Kasper P, Mangus og Børsting er fine superligaspillre og de to sidste kunne nok godt blive til noget, men man udvikler dem ikke optimalt ved at tvinge dem over i en spillestil de ikke er gode til. Det efterlader os med tre muligheder

1) Lav spillere som passer til stilen og sørg for de er dygtige nok. Det er nok delvist muligt.
2) Vær lidt mere realistisk omkring spillestilen og få det bedste ud af dem vi har.
3) Vær mere kritisk overfor egen avl og vær villig til at hente de spillere som kan være hjørnestenene i det her.

Jeg foretrækker en kombi af 1 og 3 dog uden at spillestilen partout skal være 2013/2014 stilen. For nuværende synes jeg dog, at vi må arbejde ud fra 2 og starte med at få det optimale ud af dem vi har og det er ikke, at de rammer muren ved at skulle spille en bestemt type fodbold hver gang. Det væsentlige lige nu er at finde ud af hvordan defensiv kan fungere samtidig med at Lucas, Kusk, Thellufsen, Ochs og van Weert fungerer. Det er så dem vi skal bygge på fremadrettet og så må vi begynde at lukke hullerne så det kan fungere. Vores hold er ikke ligaens bedste, men langt fra også det værste på papiret. Når man ser på materialet får man for lidt ud af det og derfor er det isoleret set rigtigt at fyre MW selvom vi har nogle grundlæggende problemer enhver træner vil lide under.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 21:01

Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Hm... Jeg synes så der er lige så lidt format over at melde ud at Wieghorst ikke var vores førstevalg sidst, som der er over Wieghorsts ageren.
Han kunne have nøjedes med at konstatere at vi sidst ikke havde så meget tid til at finde en ny træner, og at vi gerne ville give os selv en måneds tid ekstra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af doukas » 26. nov 2018, 21:02

Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Er det kun mig, der synes det er en lille smule foruroligende, at det er bestyrelsen, der fyrer træneren?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 21:06

doukas skrev:
26. nov 2018, 21:02
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Er det kun mig, der synes det er en lille foruroligende, at det er bestyrelsen, der fyrer træneren?
Det siger han vel ikke. Han siger at der står en enig bestyrelse bag beslutningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 21:07

doukas skrev:
26. nov 2018, 21:02
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Er det kun mig, der synes det er en lille smule foruroligende, at det er bestyrelsen, der fyrer træneren?
Gaarde udtaler andetsteds, at det var ham, der indstillede til bestyrelsen, at Wieghorst skulle fyres. Her uddybes det så, at bestyrelsen bakkede op om denne beslutning.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af doukas » 26. nov 2018, 21:10

Pastorius skrev:
26. nov 2018, 21:06
doukas skrev:
26. nov 2018, 21:02
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Er det kun mig, der synes det er en lille foruroligende, at det er bestyrelsen, der fyrer træneren?
Det siger han vel ikke. Han siger at der står en enig bestyrelse bag beslutningen.
Fristrup bliver spurgt, om bestyrelsen var inde over beslutningen. Det bliver bekræftet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af doukas » 26. nov 2018, 21:10

BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 21:07
doukas skrev:
26. nov 2018, 21:02
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Er det kun mig, der synes det er en lille smule foruroligende, at det er bestyrelsen, der fyrer træneren?
Gaarde udtaler andetsteds, at det var ham, der indstillede til bestyrelsen, at Wieghorst skulle fyres. Her uddybes det så, at bestyrelsen bakkede op om denne beslutning.
Godt så.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 21:28

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 20:16
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 19:52
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.
Prøv at læse lidt tilbage og se hvad det var folk skrev - så forstår du måske budskabet!
Jeg HAR læst hele tråden.. Men beklager at jeg ikke æder råt, hvad MW udtaler retrospektivt, især efter at han kan se, at hans billede d ad til ikke ust ser godt ud..

Men du mener altså stadigvæk, at den artikel, du linker til, viser at MW ikke er tøsefornærmet?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2018, 21:31

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 21:28
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 20:16
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 19:52
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.
Prøv at læse lidt tilbage og se hvad det var folk skrev - så forstår du måske budskabet!
Jeg HAR læst hele tråden.. Men beklager at jeg ikke æder råt, hvad MW udtaler retrospektivt, især efter at han kan se, at hans billede d ad til ikke ust ser godt ud..

Men du mener altså stadigvæk, at den artikel, du linker til, viser at MW ikke er tøsefornærmet?
Jeg mener det jeg skriver - at folk måske var lidt for hurtige ude til at kalde Wieghorsts ageren da han fik beskeden for “tøsefornærmet”.. at han er svag når han skyder tilbage som han gør nu er jeg helt enig i..
Ska' vi hak'?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 21:32

Gnu skrev:
26. nov 2018, 20:45
WiegHestens ansvarsfraskrivelse er simpelthen for tynd. Det kan godt være, at der har været fejlkøb, men han har altså også fået Rinne, Okore, Lucas, Kusk, Ochs og Van Weert. Gode spillere, og vi har alligevel ikke rykket os en millimeter. Det har været det samme dødsens kedsommelige kujonbold hele tiden med de evindelige pasninger til siden, som gjorde, at vi konstant angreb mod etablerede forsvar.

Når dét så er sagt, så er det eddermame uklædeligt, det som bestyrelsesformanden har gang i. Man fyrer en mand, og så sparker man lige til ham mens han ligger ned. Man behøver for helvede da ikke at fortælle, at WiegHesten var en nødløsning, da man ikke kunne få favoritten.
Enig... Det kan sagtens være at det ikke var ment sådan, og journalisten vinkler det lidt hårdt, men han må aldrig komme ud i den situation, hvor det kan fremstå, at AaB smider ting tilbage efter en utilfreds fyret træner.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 21:35

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 21:31
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 21:28
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 20:16
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 19:52
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.
Prøv at læse lidt tilbage og se hvad det var folk skrev - så forstår du måske budskabet!
Jeg HAR læst hele tråden.. Men beklager at jeg ikke æder råt, hvad MW udtaler retrospektivt, især efter at han kan se, at hans billede d ad til ikke ust ser godt ud..

Men du mener altså stadigvæk, at den artikel, du linker til, viser at MW ikke er tøsefornærmet?
Jeg mener det jeg skriver - at folk måske var lidt for hurtige ude til at kalde Wieghorsts ageren da han fik beskeden for “tøsefornærmet”.. at han er svag når han skyder tilbage som han gør nu er jeg helt enig i..
Fair nok.. Jeg mener som sagt bare ikke, at historien lyder særlig plausibel.. Hvis MW ikke ville vente på anlægget (formentlig en halv time) for at kunne sige farvel til truppen, ja så er han ikke blevet nægtet adgang til truppen. Men det er klart, at han ikke skal stå i rummet, når Gaarde fortæller nyheden.
Så tænker stadigvæk, at det lyder lidt for "bekvemt", at Gaarde og Bælum skulle have nægtet ham at sige farvel.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Halil » 26. nov 2018, 22:20

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 19:19
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
For dem med fart på er her citaterne:
- Jeg var til møde med Allan Gaarde og Thomas Bælum på stadion, hvor jeg fik at vide, jeg ikke skulle fortsætte som chef, siger Morten Wieghorst og fortsætter.

- Jeg blev derefter frarådet at tage ind og sige farvel til truppen, da Allan Gaarde gerne ville have mulighed for at give spillerne beskeden først. Så jeg hentede mine ting på træningsanlægget og fik sagt farvel til et par enkelte medarbejdere i staben, og så forlod jeg anlægget i ro og orden. Jeg får forhåbentlig lejlighed til snart at sige ordentligt farvel til spillerne.

- Men jeg vil gerne takke spillertruppen for et rigtig godt samarbejde de seneste to år, ligesom jeg har været meget glad for samarbejdet med hele staben. Jeg tror ikke, der er nogen, der kan sætte en finger på det arbejde, der er blevet leveret på træningsbanen i Aalborg.
Wieghorst virker ikke bitter, men som om han accepterer “the name of the game” og er træt af han ikke kan sige farvel til sine spillere med det samme.

Jeg håber Bælum kan sætte en Skype forbindelse op til Wieghorst og en samlet spillertrup, der sidder klar i en form for konferencelokale, hvorefter Wieghorst personligt kan rakke den enkelte spiller for tiden under ham og Wieghorst evt, kan komme med sin ærlige mening om den enkelte spiller.

Hvor Wieghorst sætter forbindelsen op ved jeg ikke, men med nutidens teknologi kan han vel gøre det fra tønden med sin smartphon, hvis ellers ikke AaB øjeblikkeligt har inddraget denne, hvis AaB har givet ham en firmatelefon og Wieghorst derfor ikke har en telefon.

Ellers kan Wieghorst gå ned til computercafe og logge ind på sin skypekonto og ellers bruge et webcam. Jeg gætter på, at Wieghorst kan betale for tiden på computercafeen, da han stadig vil få løn det næste halve års tid.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Klaus » 26. nov 2018, 23:56

Dagen i dag har jeg oprigtigt set frem til. Det er ikke fordi, der er noget galt med Wieghorsts menneskelige egenskaber. Han har været os en god ambassadør i pressen og jeg tror heller ikke omklædningsrummet har været tabt. Men faktum er, at vores spil har været katastrofalt dårligt. Vi scorer for lidt, og til de idioter der sidder i Viasats tv-studier og kloger sig på vores spil, er der kun at sige, at de tydeligvis ikke har fulgt vores kampe. Så ville de vide hvor dårligt det rent faktisk har været. Måske er vores trup ikke til top3, men spillertruppen er i hvert fald lysår bedre end den Søndergaard havde at arbejde med, og han klarede sig noget bedre.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 27. nov 2018, 00:10

Klaus skrev:
26. nov 2018, 23:56
Dagen i dag har jeg oprigtigt set frem til. Det er ikke fordi, der er noget galt med Wieghorsts menneskelige egenskaber. Han har været os en god ambassadør i pressen og jeg tror heller ikke omklædningsrummet har været tabt. Men faktum er, at vores spil har været katastrofalt dårligt. Vi scorer for lidt, og til de idioter der sidder i Viasats tv-studier og kloger sig på vores spil, er der kun at sige, at de tydeligvis ikke har fulgt vores kampe. Så ville de vide hvor dårligt det rent faktisk har været. Måske er vores trup ikke til top3, men spillertruppen er i hvert fald lysår bedre end den Søndergaard havde at arbejde med, og han klarede sig noget bedre.
Og spiller for spiller er vores trup da et niveau over nr 3

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 27. nov 2018, 01:00

Nitten skrev:
27. nov 2018, 00:10
Klaus skrev:
26. nov 2018, 23:56
Dagen i dag har jeg oprigtigt set frem til. Det er ikke fordi, der er noget galt med Wieghorsts menneskelige egenskaber. Han har været os en god ambassadør i pressen og jeg tror heller ikke omklædningsrummet har været tabt. Men faktum er, at vores spil har været katastrofalt dårligt. Vi scorer for lidt, og til de idioter der sidder i Viasats tv-studier og kloger sig på vores spil, er der kun at sige, at de tydeligvis ikke har fulgt vores kampe. Så ville de vide hvor dårligt det rent faktisk har været. Måske er vores trup ikke til top3, men spillertruppen er i hvert fald lysår bedre end den Søndergaard havde at arbejde med, og han klarede sig noget bedre.
Og spiller for spiller er vores trup da et niveau over nr 3
Vi skal min spille med om top 3-4 stykker. Og ikke mindst skille os klart ud fra det grå midter felt sportsligt. Og ikke have problemer med hold som Vejle, Hobro, ect.

Vi har top sprit nye trænings faciliteter. Det 4 største budget nu. Ingen Gæld. Penge på bogen. Har fornyligt vundet 5 pokaler. Deltaget med en fin succes EL. :aabfan:

Der er forventligt større sportslige krav i en klub som AaB end i klubber som GF og OB. Qua vores seneste meritter. Det er og må være et krav at spille med om min 3-4 pladsen hvert år. Det er der pengene er, i form af EL deltagelse, flere og større sponsorer.

Vi har en gylden mulighed for nu, økonomisk at øge forspringet til GF og OB. Som må være vores nærmeste konkuranter om top 3-4. Og skille os permanent ud som det grå midter felt.

En pragmatisk træner som Michelsen i OB og par spillere til back og CM. Men det kræver vilje til at gå efter det, og evne til at se det.

Om et par år må vi vel gå ud fra det bliver ikke så lidt svære at kæmpe om top 3-4 hvis/når de to klubber, AGF og OB får styr på det. De virker på mig som de vil og evner det.

Der skal ikke så meget mere til for at den er der ang vores trup. Håber ikke Gaarde fejler denne gang, og der er vilje til ændring ang krav til spille stil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Funky » 27. nov 2018, 01:00

Klaus skrev:
26. nov 2018, 23:56
Dagen i dag har jeg oprigtigt set frem til. Det er ikke fordi, der er noget galt med Wieghorsts menneskelige egenskaber. Han har været os en god ambassadør i pressen og jeg tror heller ikke omklædningsrummet har været tabt. Men faktum er, at vores spil har været katastrofalt dårligt. Vi scorer for lidt, og til de idioter der sidder i Viasats tv-studier og kloger sig på vores spil, er der kun at sige, at de tydeligvis ikke har fulgt vores kampe. Så ville de vide hvor dårligt det rent faktisk har været. Måske er vores trup ikke til top3, men spillertruppen er i hvert fald lysår bedre end den Søndergaard havde at arbejde med, og han klarede sig noget bedre.
Jeg aner ikke et hak om, hvordan Wieghorst har fungeret på træningsbanen, så det er totalt u-underbygget når jeg siger, at jeg tror, at han trods alt aldrig tabte omklædningsrummet i samme grad som jeg har indtryk af at det var tilfældet med Søndergaard. Men i sin fremtoning i medierne virkede han ofte presset og uden overskud, med fornærmede attituder når han fik kritiske spørgsmål, og hans tv-skænderier med Riddersholm i Århus og Hammer fra Hobro var ikke gode. Vi skal have en træner med mere overskud, Hamrén-style.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 27. nov 2018, 07:35

Pastorius skrev:
26. nov 2018, 21:01
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Hm... Jeg synes så der er lige så lidt format over at melde ud at Wieghorst ikke var vores førstevalg sidst, som der er over Wieghorsts ageren.
Han kunne have nøjedes med at konstatere at vi sidst ikke havde så meget tid til at finde en ny træner, og at vi gerne ville give os selv en måneds tid ekstra.

Det har du ret, hvis så bare at MW reaktion kom efter det. Men MW har jo udtalt sig inden han hørte hvad bestyrelsen sagde.....Men jeg sagde det også lige efter interview han gjorde i Vejle edter kampen....hvor han 100% fraskriver sig ansvar, det er kun spillerne der ikke performer, ikke harr kvalitet på bolden...etc etc...og nu kommer det ud igen fra hans side. En mand med manglende format.....som også sagt tidligere efter jeg i LANG tid har råbt på hans fyring, vi har altså et hold med flere gode profiler, alligevel ligger MW på et snit der gør ham til den dårligste træner i AaB historie.....tager ikke lige Bruce med da han kun var her i få kampe! Har vi nogle sinde hørt en fyret træner sige at han er af hængig af en god sportsdirektør før???? Jeg kan sgu ikke huske det....hvorfor....fordi det er mangel på format!!!

Det bestyrelsen gør ved at sige MW var andet valg, er fandme strategisk godt kommunikations arbejde i og med agendaen bliver lyn hurtigt flyttet fra Gaarde, det er koordineret og vel udført, samtidig med man så siger han sidder sikkert i sæddet....Det har taget hele toppen af den snak!

Men MW...puha....dårligste træner i AaBs historie ang. Pointsnit og alligevel...Skal han lige sige han ikke havde gode nok spillere....argh!! Han får ikke job i Superligaen igen...da alle kan se det her ikke hænger sammen...

Besvar