Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 4. apr 2019, 23:06

BoT skrev:
4. apr 2019, 22:53
frederikshavneren skrev:
4. apr 2019, 22:40
Endnu en sæson til skraldespanden :@

Jeg har følelsen af at vi bliver presset længere og længere bagud i toget. For få år siden hang vi på i 1. kupé, nu har vi problemer med bare at få en plads i 2. kupé.

FCK, BIF og FCM har distanceret os totalt, OB er begyndt at røre på sig og hvis de ellers bevarer tålmodigheden i Århus tror jeg at David nok skal få AGF på rette spor.

Vi derimod står i stampe og ligner et hold som betaler prisen for at ha' en sportsdirektør som ikke præsterer samt en uambitiøs og usynlig bestyrelse. Signalerne fra Hornevej er kedelige og det gider nordjyderne ikke, det siger alt at der snart er flere tilskuere til håndbold i Gigantium end der er på stadion.

Gaarde raus samt en ny bestyrelse tak!
Er du seriøs? OB og AGF? Jamen tag endelig et kig på de to klubbers debatfora de seneste par år. Folk er helt oppe at køre der. Helt. Særligt i Odense elsker de Jesper Hansen. Elsker. Lad os endelig bytte med dem. Eller AGF. Det kunne også være rart.
Ja alt tegner så lyst og fint for os. Særligt med Gaardes nye ide om vi skal være Danmarks svar på Bilbao. Det kan bare ikke gå galt med Gaarde ved roret og hans fokusering på vi skal koncentrer os om udelukket at udvikle nordjyske spillere. De bedste skal selvfølgelig sælges, vi skal ikke stå i vejen for nogen, og der skal jo penge i kassen.

Titlerne tilskuer kommer til at strømme til stadion og Hornevej. Bælum behøver ikke tænke på andre tiltag for at lokke folk på stadion. Gaarde skal bare have mere tid, så går det nok.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 4. apr 2019, 23:45

Nu er der ingen triumf der kan redde Gaarde - så han bør ud på røv og albuer nu. Gider ikke mere af hans varme luft, dårlige og manglende tranfers og tomme snak om en spillestil. Kurverne er gået nedad på alle parametre siden 2014 uden at de har rettet sig synderligt op igen og nr. 3 træner lider under de samme strukturelle problemer som de to andre.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9000AA » 5. apr 2019, 07:42

Det her kan jo ikke andet end være endestationen for Gaarde. Hvis han ikke bliver smidt for løverne nu, så er det simpelthen fordi han har et eller andet på den bestyrelse, så de ikke tør losse ham ud.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 5. apr 2019, 09:57

Frygter lidt at bestyrelsen/ ejerne ikke vil fyre ham, det koster jo penge. Og er de villige til at betale det?

Eller måske er de afklaret med at det er ok ikke at komme i top 6 bare vi ikke ryger i det direkte nedrykningspil. Og nu skal den stå på endnu mere fokuseret talent udvikling af nordjyske knejter. Har de i det hele taget nogle sportslige ambitioner eller er mantraet bare talent udvikling for talent udviklingens skyld. Nordjyske talenter forståes. :thumbsdown:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3029
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 5. apr 2019, 10:04

Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 5. apr 2019, 10:09

Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Problemet er nok i lige så høj grad, at man har ansat egne folk. Rygklappere.
Schors blev fjernet, så Gaarde kunne træde et skridt op af rangstigen, og man kunne indsætte en marionetdukke.
Selvfølgelig er der egnede kandidater derude, men AaB har cementeret at de stort set kun rekrutterer i egen baghave - hvilket er latterligt.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 5. apr 2019, 10:17

Ja det en tung post at få besat med noget kvalitet. Og er ikke bare et hurtigt fix, det kommer til at koste. Særligt hvis vi skal have ny træner også, Friis virker taktisk handlings lammet, efter en lovende start.

Og med 3 direkte nedrykkere næste sæson er det, i bestyrelsens øjne måske ikke tidspunktet til et så stort skifte. Det bliver jo en storvask af kaliper med spiller afgang, direktør afgang og evt. ny træner også. :S

Men skal det ske skal det ske hurtigt, så arbejdet kan komme igang. Men det der med rettidig omhu ligger ikke lige til os.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3029
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 5. apr 2019, 10:32

Gamen skrev:
5. apr 2019, 10:09
Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Problemet er nok i lige så høj grad, at man har ansat egne folk. Rygklappere.
Schors blev fjernet, så Gaarde kunne træde et skridt op af rangstigen, og man kunne indsætte en marionetdukke.
Selvfølgelig er der egnede kandidater derude, men AaB har cementeret at de stort set kun rekrutterer i egen baghave - hvilket er latterligt.
Jeg kan bare ikke rigtig se nogle gode, oplagte navne derude. BIF har lige tage Ebbe Sand. Han har vel aldrig prøvet det før, og om hans netværk er godt aner jeg ikke. FCM har Steinlein, der er en af deres "egne" der er vokset frem. Sådan en har vi vist heller ikke lige. OB har hentet Horsens', og har ikke været tilfreds før i denne sæson. AGF har hentet fra Randers FC, uden det er en succes endnu i hvert fald. Det virker som om det er en meget svær post, med begrænsede antal oplagte kandidater. Desværre. Og det skal ikke ses som frikendelse af Gaarde.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 5. apr 2019, 10:38

Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:32
Det virker som om det er en meget svær post, med begrænsede antal oplagte kandidater. Desværre. Og det skal ikke ses som frikendelse af Gaarde.
Det kommer jo an på hvor man orienterer sig hen. Når Esbjerg f.eks. kan hente en kapacitet som Ted Van Leeuwen så vidner det selvfølgelig om at der ER nogen derude. Der er delte meninger om hans indkøb, men flere af dem er da brændt igennem denne sæson. Parunashvili som en af de bedste på hans plads i ligaen. Petre med en flot måltotal osv.
Gaarde havde jo ingen sportschef-erfaring da vi hentede ham.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 5. apr 2019, 10:42

Uldahl skrev:
5. apr 2019, 09:57
Frygter lidt at bestyrelsen/ ejerne ikke vil fyre ham, det koster jo penge. Og er de villige til at betale det?

Eller måske er de afklaret med at det er ok ikke at komme i top 6 bare vi ikke ryger i det direkte nedrykningspil. Og nu skal den stå på endnu mere fokuseret talent udvikling af nordjyske knejter. Har de i det hele taget nogle sportslige ambitioner eller er mantraet bare talent udvikling for talent udviklingens skyld. Nordjyske talenter forståes. :thumbsdown:
Hvor er ambitionerne henne? Og hvor er vores penge blevet af?

Gaarde har formøblet utroligt mange penge væk på spillere som ikke er slået igennem i AaB, hvor lang snor bliver han mon ved med at få? Når vi står med et tilskuergennemsnit på under 3000

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 5. apr 2019, 10:43

Gamen skrev:
5. apr 2019, 10:38
Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:32
Det virker som om det er en meget svær post, med begrænsede antal oplagte kandidater. Desværre. Og det skal ikke ses som frikendelse af Gaarde.
Det kommer jo an på hvor man orienterer sig hen. Når Esbjerg f.eks. kan hente en kapacitet som Ted Van Leeuwen så vidner det selvfølgelig om at der ER nogen derude. Der er delte meninger om hans indkøb, men flere af dem er da brændt igennem denne sæson. Parunashvili som en af de bedste på hans plads i ligaen. Petre med en flot måltotal osv.
Gaarde havde jo ingen sportschef-erfaring da vi hentede ham.
Jeg kunne godt lide ham Tim Hölscher som han hentede i Holland, han spiller dog i Twente nu. Dygtig midtbanespiller.
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 5. apr 2019, 11:24

Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:32
Gamen skrev:
5. apr 2019, 10:09
Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Problemet er nok i lige så høj grad, at man har ansat egne folk. Rygklappere.
Schors blev fjernet, så Gaarde kunne træde et skridt op af rangstigen, og man kunne indsætte en marionetdukke.
Selvfølgelig er der egnede kandidater derude, men AaB har cementeret at de stort set kun rekrutterer i egen baghave - hvilket er latterligt.
Jeg kan bare ikke rigtig se nogle gode, oplagte navne derude. BIF har lige tage Ebbe Sand. Han har vel aldrig prøvet det før, og om hans netværk er godt aner jeg ikke. FCM har Steinlein, der er en af deres "egne" der er vokset frem. Sådan en har vi vist heller ikke lige. OB har hentet Horsens', og har ikke været tilfreds før i denne sæson. AGF har hentet fra Randers FC, uden det er en succes endnu i hvert fald. Det virker som om det er en meget svær post, med begrænsede antal oplagte kandidater. Desværre. Og det skal ikke ses som frikendelse af Gaarde.
Claus Steinlein er adm. direktør. FCM's sportschef hedder Svend Graversen og Ove P. er assisterende sportschef.

Jeg har spurgt om det før; hvorfor denne angst for at ansætte en ny sportsdirektør?
I vil ikke af med Gaarde, men han kom med nul erfaring og intet 'netværk'. I hans første sæson blev vi såmænd mestre.

Er det vigtigste ikke at få en person ind der har det fodboldfaglige i orden? Og hvorfor skulle det ikke være muligt at finde en sådan?
Ove Pedersen, Riddersholm og Troels Bech var tidligere i karrieren trænere. Svend Graversen arbejdede tidligere med FCM's akademi, jeg ved ikke om det var som træner.
Det giver jo i hvert fald nogle erfaringer med at vurdere en spillers kvalitet, trupsammensætning, erfaring med unge spilleres udvikling og overgang til seniorfodbold, scouting osv.

Jeg tror nogle af jer udelukkende ser på et meget snævert felt; tidligere AaB-spillere, sportsdirektører fra andre danske klubber.

Jeg tror der er mange kompetente kandidater der kunne gøre det bedre end Allan Gaarde, danskere såvel som udlændinge.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 5. apr 2019, 11:33

Patmand skrev:
5. apr 2019, 11:24
Jeg tror nogle af jer udelukkende ser på et meget snævert felt; tidligere AaB-spillere, sportsdirektører fra andre danske klubber.

Jeg tror der er mange kompetente kandidater der kunne gøre det bedre end Allan Gaarde, danskere såvel som udlændinge.
Og så er netværk jo også altafgørende. Her startede Gaarde så fra scratch - uanset hvad Lynge har videregivet.

Men det største problem er jo altså at vi nu på 3. år stadig har forsømt at tilføje de nødvendige kompetencer til scouting. Det er fuldstændig galimatias! Det har vi set med de bunker af ubrugelige spillere vi har fået - og ofte et resultat af eklatante fejlvurderinger, som set ved bl.a. Holgersson

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 5. apr 2019, 11:46

Gamen skrev:
5. apr 2019, 11:33
Patmand skrev:
5. apr 2019, 11:24
Jeg tror nogle af jer udelukkende ser på et meget snævert felt; tidligere AaB-spillere, sportsdirektører fra andre danske klubber.

Jeg tror der er mange kompetente kandidater der kunne gøre det bedre end Allan Gaarde, danskere såvel som udlændinge.
Og så er netværk jo også altafgørende. Her startede Gaarde så fra scratch - uanset hvad Lynge har videregivet.

Men det største problem er jo altså at vi nu på 3. år stadig har forsømt at tilføje de nødvendige kompetencer til scouting. Det er fuldstændig galimatias! Det har vi set med de bunker af ubrugelige spillere vi har fået - og ofte et resultat af eklatante fejlvurderinger, som set ved bl.a. Holgersson
Ja, og man forsøgte sig halvhjertet med Allan Kuhn, som skulle scoute for os i Danmark, men det stoppede ved Kuhns ansættelse i Hobro.

Efter min mening, bør bestyrelsen i AaB, simpelthen komme til den erkendelse, at der skal startes fra nul igen...!
Dvs. vi skal have en ny mand ind i spidsen for det sportslige. En stærk personlighed, som har en retning han vil gå og rekruttere spillere til.
Gaardes possesion-projekt blev en syngende fiasko med Wieghorst som cheftræner! Og det er dette projekt som har bombet tilskuertallene SÅ langt tilbage! Folk har simpelthen mistet troen på både den sportslige ledelse i AaB!! Og hvorfor skulle folk komme på stadion, når klubben ingen visioner har, der lugter bare lidt af succes og optimisme!!??

Men tager man en stærk personlighed ind som sportsdirektør og/eller cheftræner, så kommer flinkeskolen på Hornevej i vanskeligheder. Kan I forestille Jer f.eks. Zorniger eller V. Leeuwen i AaB!? Nej vel!!

Endvidere føler jeg, at vi har brug for en reel kapacitet på trænerposten! En dygtig taktiker. Det har vi ikke haft i årevis, og vores kampe tabes ofte på taktikbrættet.
Så kan Gaarde blive degraderet til Account Manager, og forsøge at få nogle flere sponsorer ind.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 7. apr 2019, 12:31

Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Omvendt er Allan Gaarde ikke særligt kompetent. Synes vi burde snuppe Ole Nielsen. Han har kontinuerligt vist han kan få meget ud af lidt og på kort tid.

Selvfølgelig skal vi have en del nordjyske knejter, men den nuværende implementering og insisteren på flot fodbold på samme tid er utroværdig og alt for rigid.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 7. apr 2019, 13:01

Jakobsen skrev:
7. apr 2019, 12:31
Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Omvendt er Allan Gaarde ikke særligt kompetent. Synes vi burde snuppe Ole Nielsen. Han har kontinuerligt vist han kan få meget ud af lidt og på kort tid.

Selvfølgelig skal vi have en del nordjyske knejter, men den nuværende implementering og insisteren på flot fodbold på samme tid er utroværdig og alt for rigid.
Har han vitterligt vist det? Jeg lavede lige en meget hurtig og grov indtastning ud fra ansættelsesperioderne registreret på transfermarkt. Med mindre jeg har tastet fejl står han I SE til en gennemsnitlig placering som #10 for SE i ansættelsesperioden (10/11 til 13/14), en placering som #10 for Viborg (start 14/15 til midt 15/16). Jeg tog ikke Randers med, men der gik det vist også helt skævt på den ene og anden måde.

Igen, forbehold for kludderværk, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan den mand er et step op i forhold til Gaarde. Derudover virker han lidt som en tumpe på radio og TV.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mephisto2 » 7. apr 2019, 13:41

Tre seneste kampe: 0 point og 1-4 i målscore.

Vi er helt tilbage i suppedasen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 7. apr 2019, 14:35

Jakobsen skrev:
7. apr 2019, 12:31
Frygah skrev:
5. apr 2019, 10:04
Det sværeste er vel at finde en afløser der kan kompetent gå ind fra dag 1 i organisationen, hvis Gaarde ryger. Det er vel ikke et job hvor der er mange kandidater med stor erfaring, som man kan hive ind. Jeg ser det desværre som en rolle man bygger op over tid.
Omvendt er Allan Gaarde ikke særligt kompetent. Synes vi burde snuppe Ole Nielsen. Han har kontinuerligt vist han kan få meget ud af lidt og på kort tid.

Selvfølgelig skal vi have en del nordjyske knejter, men den nuværende implementering og insisteren på flot fodbold på samme tid er utroværdig og alt for rigid.
Ole Nielsen er absolut ikke den mand vi skal have. Manden er kun til absolutte bundhold i ligaen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af DonSilicone » 7. apr 2019, 14:43

Mephisto2 skrev:Tre seneste kampe: 0 point og 1-4 i målscore.

Vi er helt tilbage i suppedasen.
Ikke at det er prangende, men det er altså 1 point og 2-4. Hvis man altså kan vente til kampene er slut med at regne på facts.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 7. apr 2019, 14:45

Hele denne håbløse situation minder mig om Leyton Orient FC da de gik fra næsten at oprykke til Championshipen fra play-off finalen, til at værre nedryket til Non-league.

https://www.youtube.com/watch?v=lvYSJomCp08

Denne dokumentar fra Copa90 viser hvordan et sportsdirektør kan tag et stigende fodboldklub til at være helt ligegyldigt på den nationalt niveau.

Det viser også hvordan Francesco Beccheti's inkompetence kan ødelægge klubben helt ned til bundniveau, og er et advarsel til fodboldklubber over hele verden hvad der sker hvis ejers/sportsdirektør unden nogen til at stoppe dem kan sætte et fodbold klub ned til udryddelse.

Videoen er skræmmende, fordi selvom det ikke er så ekstremt som Leyton Orients situation, så minder det meget om hvordan det går her i klubben med Gaarde på bænken.

Se bare lige forskelen

Gaarde

-fyret 3 cheftrænere
-fik klubben til at fyrer den tidligere administrerende direktør
-masser af fejlkøb
-massiv nedgradering af sportslige forventninger.
-gik fra det Double til at undgå nedrykning i 2017 og 2019.
-massiv underskud

Beccheti

-fyret 10 cheftrænere
-masser af fejlkøb
-massiv nedgradering af sportslige forventninger.
-massiv underskud
-to nedrykninger
-sparket på en assistenttræner
-blev slev fyret da klubben gik ned til non-league

hvis vi skal nogensinde se klubben højt oppe på top-4, skal vi få Gaarde sparket ud, af bestyrelsen. Mindst i aften, senest til sommeren.

Vi skal ikke være den nye Leyton Orient.

Billede
Billede
Billede
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Besvar