Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 23. apr 2018, 19:07

Rinne
Børsting - KP - Okore - Blåbjerg
Kusk - Risgård - Lesniak - Abildgaard
Flores
Safranko

Ahlmann er i karantæne, tiden må vise om Okore slipper. FC Muuh må undvære de karantæneramte P. Onauchu og T. Sparv

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Gamen » 23. apr 2018, 20:55

frederikshavneren skrev:Rinne
Børsting - KP - Okore - Blåbjerg
Kusk - Risgård - Lesniak - Abildgaard
Flores
Safranko

Ahlmann er i karantæne, tiden må vise om Okore slipper. FC Muuh må undvære de karantæneramte P. Onauchu og T. Sparv
Jeg må ærligt indrømme, at jeg er på nippet til at få Safranko ud i kulden igen til denne kamp. Vi bliver næppe spilstyrende, og han havde gevaldige problemer i 1. halvleg mod FCM. udover målet. Hans teknik er himmelråbende ringe.
Vi har jo absolut intet at skyde med, men jeg kunne godt tænke mig at se Wessam få lidt minutter her.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2018, 20:23

I skrivende stund må FC Muuh undvære de karantæneramte T. Sparv, P. Onauchu og M. D. Hende. Sidstnævnte blev udvist i herningensernes pokalexit

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Rams » 26. apr 2018, 20:30

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev:Rinne
Børsting - KP - Okore - Blåbjerg
Kusk - Risgård - Lesniak - Abildgaard
Flores
Safranko

Ahlmann er i karantæne, tiden må vise om Okore slipper. FC Muuh må undvære de karantæneramte P. Onauchu og T. Sparv
Jeg må ærligt indrømme, at jeg er på nippet til at få Safranko ud i kulden igen til denne kamp. Vi bliver næppe spilstyrende, og han havde gevaldige problemer i 1. halvleg mod FCM. udover målet. Hans teknik er himmelråbende ringe.
Vi har jo absolut intet at skyde med, men jeg kunne godt tænke mig at se Wessam få lidt minutter her.
Wessam ligner og spiller som en U19 spiller. Mægtig ide at slippe ham løs mod Kian og Sviatchenko. Selvfølgelig skal Safranko spille, når manden endelig laver et ægte centerforward mål
In verbis simus faciles

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 27. apr 2018, 02:29

Sidder lige pt på burger King i Aalborg og observerer en ekstrem fuld udgave af augo og Friis

De virker klar og topmotiveret til søndagens kamp ....
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af le Cid » 27. apr 2018, 07:47

andreasaab89 skrev:Sidder lige pt på burger King i Aalborg og observerer en ekstrem fuld udgave af augo og Friis

De virker klar og topmotiveret til søndagens kamp ....
Nej, nu bliver jeg altså forarget! Assistenttrænere kan da ikke gå i byen tre dage inden en kamp!
...eller noget...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af aaballday » 27. apr 2018, 09:00

le Cid skrev:
andreasaab89 skrev:Sidder lige pt på burger King i Aalborg og observerer en ekstrem fuld udgave af augo og Friis

De virker klar og topmotiveret til søndagens kamp ....
Nej, nu bliver jeg altså forarget! Assistenttrænere kan da ikke gå i byen tre dage inden en kamp!
...eller noget...
Ja Gud forbyde at de har et privatliv og/eller har lyst til at hygge sig udenfor grønsværen. Debatsiden skriger på personlighed, engagement og vildskab fra trup og trænere. Det er da befriende.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af alithebeast » 27. apr 2018, 11:20

2 dages karantæne til Okore. Latterligt. Især set i lyset af, at dommeren ikke får karantæne for at være komplet inkompetent.
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Hanga » 27. apr 2018, 11:20

Vi kan udelukke Okore da han har fået 2 dage i skammekrogen.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... til-okore/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Kristian » 27. apr 2018, 11:22

alithebeast skrev:2 dages karantæne til Okore. Latterligt.
Det er simpelhen for dumt at sige netop det ord..

Okore har nu formået at tabe hovedet 2 gange allerede i dette forår.

1 dag kunne man sige måske var nok, men 2 dage er sq lidt latterligt.
------------------
mvh Kristian

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Frygah » 27. apr 2018, 11:35

Kristian skrev:
alithebeast skrev:2 dages karantæne til Okore. Latterligt.
Det er simpelhen for dumt at sige netop det ord..

Okore har nu formået at tabe hovedet 2 gange allerede i dette forår.

1 dag kunne man sige måske var nok, men 2 dage er sq lidt latterligt.
Tjaeh, jeg er sådan lidt 50/50 om det er en eller 2 dage. Straffes skal han, fordi det er komplet idiotisk at lave sådan noget der. Og han så oven i købet også har sparket ud efter en modstander få kampe før, virker altså til at være en spiller der slet ikke har hovedet med sig.

Når han er tilbage har vi 3 gratis kampe før sæsonen er slut. Spørgsmålet er om han ryger på bænken som et klart signal om at han skal til at få styr på sit temperament.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af nj27 » 27. apr 2018, 11:42

synes det er helt i orden , magen til klaptorsk skal man sgu lede længe efter , synes har er temmelig nem at bringe ud af fatning , se bare hans sidste bedrifter mod Brøndby , løber han ned og spiller fransk klovn foran Brøndby supporterne , i stedet for at holde fokus på det han er ansat til , hvorefter han trækker et rødt kort i overtiden hvor vi er bagud 0-3 , og så i fcm kampen kalder han dommeren for racist , foriøvrigt skulle han jo have startet ude hvis ikke kasper P var blevet skadet under opvarmningen
disee ting sker oveni med anførerbindet på armen , hvilket må betyde at han har haft bindet for sidste gang , man kan ikke have en anfører der teer sig på den måde , det kan godt være man var frustreret , men det skal man simpelhen være istand til at håndtere i den her branche

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Funky » 27. apr 2018, 11:46

Frygah skrev:
Kristian skrev:
alithebeast skrev:2 dages karantæne til Okore. Latterligt.
Det er simpelhen for dumt at sige netop det ord..

Okore har nu formået at tabe hovedet 2 gange allerede i dette forår.

1 dag kunne man sige måske var nok, men 2 dage er sq lidt latterligt.
Tjaeh, jeg er sådan lidt 50/50 om det er en eller 2 dage. Straffes skal han, fordi det er komplet idiotisk at lave sådan noget der. Og han så oven i købet også har sparket ud efter en modstander få kampe før, virker altså til at være en spiller der slet ikke har hovedet med sig.

Når han er tilbage har vi 3 gratis kampe før sæsonen er slut. Spørgsmålet er om han ryger på bænken som et klart signal om at han skal til at få styr på sit temperament.
Jeg ved ikke, om der er en eller anden skala man går ud fra, når man lige stanger 2 dage ud. Fy til Okore, han kunne have sagt 1000 andre ting, men "racist" er ekstra-fy, videre. Vi vil også gerne have spillere, som ikke er gået på sommerferie, ikke? I Brøndbykampen blev han tromlet ned af en modstander på en måde, hvor man må sige, at når han får gult, og Okore rødt for sit efterfølgende tjat, så udstiller det sgu også, at regler ikke altid er lig retfærdighed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af binderup » 27. apr 2018, 11:55

Frygah skrev:
Kristian skrev:
alithebeast skrev:2 dages karantæne til Okore. Latterligt.
Det er simpelhen for dumt at sige netop det ord..

Okore har nu formået at tabe hovedet 2 gange allerede i dette forår.

1 dag kunne man sige måske var nok, men 2 dage er sq lidt latterligt.
Tjaeh, jeg er sådan lidt 50/50 om det er en eller 2 dage. Straffes skal han, fordi det er komplet idiotisk at lave sådan noget der. Og han så oven i købet også har sparket ud efter en modstander få kampe før, virker altså til at være en spiller der slet ikke har hovedet med sig.

Når han er tilbage har vi 3 gratis kampe før sæsonen er slut. Spørgsmålet er om han ryger på bænken som et klart signal om at han skal til at få styr på sit temperament.
Det er simpelthen for latterligt. Jeg er helt enig i at Okore må have haft hovedet under armen med den kommentar, men vi ved jo allesammen at der bliver ytret alle mulige ting på banen, som ikke burde have blevet sagt. At kameraet så fanger det, er jo pisse uheldigt. Men når dommeren hverken hører kommentaren og både han og Okore er ude og sige henholdsvis at det var en fejlbedømmelse samt undskylder for sin kommentar rettet til dommeren, bør det da aldrig kunne give karantæne.
:cheers:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af gravballe » 27. apr 2018, 11:55

Var jeg Okore havde jeg sku også sparket ham brøndby manden ned, og sørget for manden kunne mærke det!

Men at spørge om dommeren er racist er sku for dumt... Men 2 dage er da lige i overkanten, for noget som dommeren ikke engang høre.. 1 dag havde været mere fair.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. apr 2018, 12:06

Som forventet har Okore fået karantæne, nu er han oppe på 5 spilledages karantæne dette forår. Det er godt gået eller noget...

Okore har haft et skuffende forår. Karantæne af flere omgange, derudover har han haft spillemæssige problemer. Han virker langsom (noget han også selv har været inde på) og tilmed er han en hæmsko for vores opbyggende spil. Okore er uvenner med bolden når han bliver presset, på den måde minder han mig om Califf som også tonsede bolden væk så snart en modstander nærmede sig.

Jeg ser det ikke som noget tab at vi igen må undvære Okore

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Frygah » 27. apr 2018, 12:11

frederikshavneren skrev:Som forventet har Okore fået karantæne, nu er han oppe på 5 spilledages karantæne dette forår. Det er godt gået eller noget...

Okore har haft et skuffende forår. Karantæne af flere omgange, derudover har han haft spillemæssige problemer. Han virker langsom (noget han også selv har været inde på) og tilmed er han en hæmsko for vores opbyggende spil. Okore er uvenner med bolden når han bliver presset, på den måde minder han mig om Califf som også tonsede bolden væk så snart en modstander nærmede sig.

Jeg ser det ikke som noget tab at vi igen må undvære Okore
Tænk, jeg er ganske uenig. Jeg synes faktisk at Okore netop rent spillemæssigt har rykket sig i den rigtige retning og været bedre end noget tidspunkt hos os. Han har så bare tabt hovedet i en sådan grad at det smadrer det forbedrede spil.

Jeg ser det som et klart tab vi skal undvære Okore. Blåbjerg og en KP bliver spist som centerforsvarer mod FCM - Selvfølgelig vores held at Onuachu er ude med karantæne.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2018, 12:57

Lige denne kamp er jeg faktisk ikke bange for at FCM smadrer vores midterforsvarer - de er selv afmonteret. Lange Paul for det første. Tim Sparv var også en af dem, som fyldte i feltet. Deres anden angriber er heller ikke targetmand. Så deres største fare burde kun være Bubacarr Sanneh.

Det er blot lige den kamp i kampen. Og selvfølgelig skal Kasper P og Blåbjerg have en god dag på kontoret.

Men have Ahlmann og Okore i karantæne giver selvfølgelig et nyt forsvar.

Spørgsmålet er om Lyngø smides for ulvene og så bliver det:

Børsting - Kasper P - Lyngø - Blåbjerg

Men mere sandsynligt er vel

Pallesen - Kasper P - Blåbjerg - Børsting

Ved ikke om Patrick Kristensen bliver klar for så tager han vel venstreback.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af troelsh » 27. apr 2018, 13:05

FlæskeFrank skrev:Lige denne kamp er jeg faktisk ikke bange for at FCM smadrer vores midterforsvarer - de er selv afmonteret. Lange Paul for det første. Tim Sparv var også en af dem, som fyldte i feltet. Deres anden angriber er heller ikke targetmand. Så deres største fare burde kun være Bubacarr Sanneh.

Det er blot lige den kamp i kampen. Og selvfølgelig skal Kasper P og Blåbjerg have en god dag på kontoret.

Men have Ahlmann og Okore i karantæne giver selvfølgelig et nyt forsvar.

Spørgsmålet er om Lyngø smides for ulvene og så bliver det:

Børsting - Kasper P - Lyngø - Blåbjerg

Men mere sandsynligt er vel

Pallesen - Kasper P - Blåbjerg - Børsting

Ved ikke om Patrick Kristensen bliver klar for så tager han vel venstreback.
Enig i deres største trussel er Sanneh der er et bæst i hovedspillet, og hvorfor Børsting dækkede ham op i seneste opgør er mig en gåde.

Jeg tror faktisk Abildgaard bliver rykket ned i forsvaret hvor han har spillet i nogle reservekampe og eftersigende gjort det godt, jeg er mere bekymret for venstreback.


Børsting - KP - Abildgaard - Blåbjerg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 29.04.2018

Indlæg af Forza » 27. apr 2018, 13:13

2 spilledages karantæne er en hård vurdering. Havde det omhandlet Brøndby havde det ikke været resultatet...
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar