Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2018, 20:44

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
1) Ok, vi er enige om at der er straffe.

2)

"Hvis en spiller begår en forseelse mod en modspiller i eget straffesparksfelt og derved berøver en oplagt scoringsmulighed, og dommeren dømmer straffespark, skal den på- gældende spiller advares, medmindre
• forseelsen er at holde eller puffe en modspiller, eller
• den spiller, som begår forseelsen, ikke forsøger at spille bolden eller ikke har mulig-
hed for det, eller
• forseelsen er af en karakter, som vil medføre udvisning, uanset hvor på banen den
foregår (f.eks. spil, som i alvorlig grad er utilladeligt eller voldsom adfærd)."
Og her mener du at det er voldsom adfærd mens vi argumenterer for at vi ser det som en hård nærkamp om bolden. Han forsøger i mine øjne at gå efter bolden.
Det er altså ligegyldigt hvad han forsøger. Han kommer for sent, og han går ind i den duel helt uden hensyn til modspilleren, på trods af at han har frit udsyn til det hele vejen op til situationen. Det er en stensikker advarsel, og jeg mener detburde være en sikker rødt også.

Det er da ikke ligegyldigt. Det er jo reelt set et uheldigt sammenstød med to spillere som begge jagter en bold og kaster sig ind i en hovedstødsduel.

Vi bliver nok ikke enige ;)
Det kan da ikke være et uheldigt sammenstød. To mand går efter bolden. Én når den, og én kommer for sent. Man må ikke komme for sent i en duel - og slet ikke med den kraft direkte mod hovedet på en modspiller.
I så fald skal der dømmes mange røde kort i hver kamp.

Vi kan godt blive ved med at remse de samme argumenter op igen og igen. Synes både du og jeg har givet udtryk for vores holdning, lad os bare være enige om at vi er uenige.
Jeg har oprettet en fin tråd, hvor diskussionerne om denne kendelse kan bølge frem og tilbage, mens dramaet om 5. pladsen udspiller sig i Horsens :cheers:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Forza » 4. maj 2018, 20:44

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Og her mener du at det er voldsom adfærd mens vi argumenterer for at vi ser det som en hård nærkamp om bolden. Han forsøger i mine øjne at gå efter bolden.
Det er altså ligegyldigt hvad han forsøger. Han kommer for sent, og han går ind i den duel helt uden hensyn til modspilleren, på trods af at han har frit udsyn til det hele vejen op til situationen. Det er en stensikker advarsel, og jeg mener detburde være en sikker rødt også.

Det er da ikke ligegyldigt. Det er jo reelt set et uheldigt sammenstød med to spillere som begge jagter en bold og kaster sig ind i en hovedstødsduel.

Vi bliver nok ikke enige ;)
Det kan da ikke være et uheldigt sammenstød. To mand går efter bolden. Én når den, og én kommer for sent. Man må ikke komme for sent i en duel - og slet ikke med den kraft direkte mod hovedet på en modspiller.
I så fald skal der dømmes mange røde kort i hver kamp.

Vi kan godt blive ved med at remse de samme argumenter op igen og igen. Synes både du og jeg har givet udtryk for vores holdning, lad os bare være enige om at vi er uenige.
Det bliver dømt masser af advarsler for at komme for sent i dueller. Der bliver også givet enkelte røde kort, hvis det er særlig hensynløst.
Det er ikke en holdning at det der ikke er et tilfældigt sammenstød.
Find en anden at debattere med, du kan tilsyneladende ikke acceptere at andre har en anden holdning end dig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Forza » 4. maj 2018, 20:45

Hovedet skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Forza skrev:
Og her mener du at det er voldsom adfærd mens vi argumenterer for at vi ser det som en hård nærkamp om bolden. Han forsøger i mine øjne at gå efter bolden.
Det er altså ligegyldigt hvad han forsøger. Han kommer for sent, og han går ind i den duel helt uden hensyn til modspilleren, på trods af at han har frit udsyn til det hele vejen op til situationen. Det er en stensikker advarsel, og jeg mener detburde være en sikker rødt også.

Det er da ikke ligegyldigt. Det er jo reelt set et uheldigt sammenstød med to spillere som begge jagter en bold og kaster sig ind i en hovedstødsduel.

Vi bliver nok ikke enige ;)
Det kan da ikke være et uheldigt sammenstød. To mand går efter bolden. Én når den, og én kommer for sent. Man må ikke komme for sent i en duel - og slet ikke med den kraft direkte mod hovedet på en modspiller.
I så fald skal der dømmes mange røde kort i hver kamp.

Vi kan godt blive ved med at remse de samme argumenter op igen og igen. Synes både du og jeg har givet udtryk for vores holdning, lad os bare være enige om at vi er uenige.
Jeg har oprettet en fin tråd, hvor diskussionerne om denne kendelse kan bølge frem og tilbage, mens dramaet om 5. pladsen udspiller sig i Horsens :cheers:
Dette emne er vist uddebateret til hudløshed. Jeg har meldt mig ud af diskussionen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af andreasaab89 » 4. maj 2018, 20:46

Hvorfor har MW altid så meget engagement og vilje når det handler om dommerne

Og når det handler om at snakke til og piske ild ind i spillerne er han helt væk og bovlam

Jeg mener virkelig vi mangler en ny træner
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Klawn » 4. maj 2018, 20:47

flores var bedre på de knoldede vinterbaner

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af frederikshavneren » 4. maj 2018, 20:47

Hanga skrev:Der kommer absolut INTET fra vores centrale midtbanespillere uanset hvem det er MW stiller med, hvilket lader til at skifte uge efter uge. I dag er det så Abildgaard og Kakeeto. Førstnævnte har ikke lavet andet end frispark og sidstnævnte har ikke lavet andet end at smide bolden væk. Ingen af dem er i nærheden af at kunne afløse Würtz eller Risgaard, så hvorfor i alverden er det vi bliver ved med at spilde vores tid på dem? Jeg begriber det ikke.

Desuden bemærkelsesværdigt hvor lidt man ser til Safranko i forhold til Wessam. Vores dyrtindkøbte angriber bliver outshinet af vores u19 knægt og havde det ikke været for en potentiel pause, var der vel ikke tvivl om at Wessam skulle stå foran Safranko.
Meget enig. Kakeeto og Abildgaard har smidt utallige bolde væk

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Forza » 4. maj 2018, 20:48

andreasaab89 skrev:Hvorfor har MW altid så meget engagement og vilje når det handler om dommerne

Og når det handler om at snakke til og piske ild ind i spillerne er han helt væk og bovlam

Jeg mener virkelig vi mangler en ny træner
Dette gælder i øvrigt hele trænerteamet. Magen til grå mus skal man lede længe efter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af JonasK » 4. maj 2018, 20:51

Er der nogle som har set Magnus og Safranko? De er sidst set på bænken

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af FIDEL » 4. maj 2018, 20:52

andreasaab89 skrev:Hvorfor har MW altid så meget engagement og vilje når det handler om dommerne

Og når det handler om at snakke til og piske ild ind i spillerne er han helt væk og bovlam

Jeg mener virkelig vi mangler en ny træner
Det kan de fleste AaB fans tilslutte sig.
Det er ikke pga. Vores 5 eller 6.plads. Men der er så mange andre grunde, som jeg ikke orker at liste op.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Krage » 4. maj 2018, 20:52

Klawn skrev:flores var bedre på de knoldede vinterbaner
Jeg mindes aldrig at Flores har haft en god kamp for AaB? Håber fandme han har et godt VM så vi trods alt kan få lidt mønt for ham...
Billede

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af raekkeettre » 4. maj 2018, 20:52

For at snakke om noget positivt.....så kan Lyngø altså blive god!!!

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Krage » 4. maj 2018, 20:54

raekkeettre skrev:For at snakke om noget positivt.....så kan Lyngø altså blive god!!!
Helt enig! Han spillede faktisk en god kamp. Og var rigtig positivt at se en forsvarer som var god til at spille bolden op i banen. Gad godt se mere til ham. Specielt med Okore ved sin side.
Billede

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Ala » 4. maj 2018, 20:54

Håbløs 2. halvleg.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af EINHILL » 4. maj 2018, 20:54

raekkeettre skrev:For at snakke om noget positivt.....så kan Lyngø altså blive god!!!
Så bliver han den første under MW...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Forza » 4. maj 2018, 20:55

Godt nok er Gaarde selv alvorligt fyringstruet, men på trods af en plads i top 6 har jeg sjældent set en mere åbenlys nødvendig fyring til en træner.

Hvis det ikke sker i sommerpausen er min sidste spinkle tiltro til Gaarde helt tabt. Så kan de smutte sammen efter en katastrofal og fantasiløs start på næste sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Nitten » 4. maj 2018, 20:56

Krage skrev:
Klawn skrev:flores var bedre på de knoldede vinterbaner
Jeg mindes aldrig at Flores har haft en god kamp for AaB? Håber fandme han har et godt VM så vi trods alt kan få lidt mønt for ham...
Det sjældent jeg er enig med Graulund. Men skal vi ikke bare håbe på et fantastisk VM tl Flores og så få ham skudt afsted.
2 år uden at vise noget særligt må være nok.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Krage » 4. maj 2018, 20:58

Nitten skrev:
Krage skrev:
Klawn skrev:flores var bedre på de knoldede vinterbaner
Jeg mindes aldrig at Flores har haft en god kamp for AaB? Håber fandme han har et godt VM så vi trods alt kan få lidt mønt for ham...
Det sjældent jeg er enig med Graulund. Men skal vi ikke bare håbe på et fantastisk VM tl Flores og så få ham skudt afsted.
2 år uden at vise noget særligt må være nok.
Han skal fyres af sted uanset hvad efter min mening. Jeg tænker bare at vi kan få mere mønt for ham hvis han har et godt VM. Manden har aldrig vist noget potentiale i AaB, hvilket er en skam...
Billede

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af raekkeettre » 4. maj 2018, 20:59

Forza skrev:Godt nok er Gaarde selv alvorligt fyringstruet, men på trods af en plads i top 6 har jeg sjældent set en mere åbenlys nødvendig fyring til en træner.

Hvis det ikke sker i sommerpausen er min sidste spinkle tiltro til Gaarde helt tabt. Så kan de smutte sammen efter en katastrofal og fantasiløs start på næste sæson.
Jeg kan altså finde 10 kampe mere håbløs end den her...med 6-7 ude med skader...og en masse unge spillere....så ja...håbløs sidste 45...Men...Jeg synes den her kamp godt kan pege fremad...det er sygt primitivt fuld skrue engelske 1. Div fodbold....som ikke er andet end resultat orientere og ingen ambitioner i udvikling af spillet mod at blive et tophold...Dette kan være okay!! Men jeg skal lige have et glas rødvin mere...:)

Edit: Men...Flores skal altså afsted....Jeg vil hellere bruge en u17 spiller på den plads...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Kristian » 4. maj 2018, 21:01

raekkeettre skrev:
Forza skrev:Godt nok er Gaarde selv alvorligt fyringstruet, men på trods af en plads i top 6 har jeg sjældent set en mere åbenlys nødvendig fyring til en træner.

Hvis det ikke sker i sommerpausen er min sidste spinkle tiltro til Gaarde helt tabt. Så kan de smutte sammen efter en katastrofal og fantasiløs start på næste sæson.
Jeg kan altså finde 10 kampe mere håbløs end den her...med 6-7 ude med skader...og en masse unge spillere....så ja...håbløs sidste 45...Men...Jeg synes den her kamp godt kan pege fremad...det er sygt primitivt fuld skrue engelske 1. Div fodbold....som ikke er andet end resultat orientere og ingen ambitioner i udvikling af spillet mod at blive et tophold...Dette kan være okay!! Men jeg skal lige have et glas rødvin mere...:)
Ja tag lige 2 glas mere og vurdere igen :-)
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 04.05.2018

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2018, 21:02

Krage skrev:
Nitten skrev:
Krage skrev:
Klawn skrev:flores var bedre på de knoldede vinterbaner
Jeg mindes aldrig at Flores har haft en god kamp for AaB? Håber fandme han har et godt VM så vi trods alt kan få lidt mønt for ham...
Det sjældent jeg er enig med Graulund. Men skal vi ikke bare håbe på et fantastisk VM tl Flores og så få ham skudt afsted.
2 år uden at vise noget særligt må være nok.
Han skal fyres af sted uanset hvad efter min mening. Jeg tænker bare at vi kan få mere mønt for ham hvis han har et godt VM. Manden har aldrig vist noget potentiale i AaB, hvilket er en skam...
Afsted skal han, om ikke andet for at spare lønkroner, men selvfølgelig kan vi håbe på et godt VM. I forhold til præstationerne i AaB-trøjen ville vi ikke kunne afhænde ham til en eneste Superligaklub. Nu har han spillet 2 år uden at levere noget som helst, og i min optik kan vi også ligeså godt skille os ad med Safranko og Lesniak og så påbegynde genopbygning nr. 716.

Besvar