Ambitionsniveauet skal ned....

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af raekkeettre » 13. maj 2018, 11:57

Forza skrev:
raekkeettre skrev:
Forza skrev:
raekkeettre skrev:Jeg synes PEA og hele den sportslige sektor skal tage vores spilkoncept op til overvejelse! Det er klart det mest fortryllende at se på i hele superligaen når det virker og spillerne er til det! Mit problem er bare, at jeg synes det er for ambitiøst! Det betyder vores mellem sæsoner, som kan strække sig over mange sæsoner, bliver noget være intetsigende spil...med 5-8 pladser i et væk! Jeg ser klubber som ikke forsøge at spille på et niveau som kunne bære i en af de 5 store ligaer, når det virker hver 5-8 år...og samtidig kan levere okay spil og være længere fremme end AaB hver sæson...undtaget den ene sæson i hvert årti hvor det hele går op i en højere enhed og vi vinder hele pisset!!! Men hvis AaB vil være en fast del af top 6 hvert år....må vi simpelthen se vores koncept igennem....for på den her måde er det for ambitiøst og vi vil ligge og kæmpe om 6 pladsen...og håber på et år...hvor alt falder i hak og FCK, Brøndby og Midtjylland ikke lige får spillet til at flyde....jeg tænker bare der er så mange klubber foran AaB nu...at den mulighed bliver mindre og mindre for hvert år.....så PEA få udviklet et koncept som liiige sænker niveauet 10%...men som vores spillere så har niveauet til...og vi kan udfylde og opfylde...
Puha, dette opslag skriger efter at blive opdelt i nogle afsnit...

Som flere også skriver herinde er problemet ikke taktikken, men nærmere de spillere man henter til taktikken samt valget af en træner som kører en helt modsat taktik.

Ved slet ikke om Villarreal stilen overhovedet findes i AaB længere. Den bliver i hvert fald ikke udført på superligaholdet.
Vi må jo gå ud fra vores ansatte i AaB har en okay IQ....og dermed mener jeg at det må være sygt svært st hente spillere med de penge AaB har til en sådan spille stil. I den anden ende af skalaen...men den mest primitive spillestil i ligaen...Horsens....havde man 9 mænd da man startede og de hentede spillere i nord og syd...men som alle passede perfekt....Det synes jeg måske også var nemt nok i forhold til spillestil.....ikke dermed saft at man skal kopier den spillestil....men der findes nemmere konceptet at hente spillere til end andre....og jeg mener bare AaBs er nok den sværeste at hente og uddanne til. Se nu AGF....Jeg vil vædde på de klare sig bedre end AaB næste sæson...fordi de har fået en træner ind som har en ikke så ambitiøs spille stil....klar og dermed også nemmere at integrere og hente spillere til....De bliver aldrig nummer 3 eller derover med den spillestil....men de slutter over AaB og det er mere seværdigt....
Jeg kan ikke debattere med dig før du lærer lidt elementært dansk.

Orker ikke forsøge at kæmpe mig igennem det du skriver.
;) flot...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af raekkeettre » 13. maj 2018, 12:05

andreasaab89 skrev:
raekkeettre skrev:
Forza skrev:
raekkeettre skrev:Jeg synes PEA og hele den sportslige sektor skal tage vores spilkoncept op til overvejelse! Det er klart det mest fortryllende at se på i hele superligaen når det virker og spillerne er til det! Mit problem er bare, at jeg synes det er for ambitiøst! Det betyder vores mellem sæsoner, som kan strække sig over mange sæsoner, bliver noget være intetsigende spil...med 5-8 pladser i et væk! Jeg ser klubber som ikke forsøge at spille på et niveau som kunne bære i en af de 5 store ligaer, når det virker hver 5-8 år...og samtidig kan levere okay spil og være længere fremme end AaB hver sæson...undtaget den ene sæson i hvert årti hvor det hele går op i en højere enhed og vi vinder hele pisset!!! Men hvis AaB vil være en fast del af top 6 hvert år....må vi simpelthen se vores koncept igennem....for på den her måde er det for ambitiøst og vi vil ligge og kæmpe om 6 pladsen...og håber på et år...hvor alt falder i hak og FCK, Brøndby og Midtjylland ikke lige får spillet til at flyde....jeg tænker bare der er så mange klubber foran AaB nu...at den mulighed bliver mindre og mindre for hvert år.....så PEA få udviklet et koncept som liiige sænker niveauet 10%...men som vores spillere så har niveauet til...og vi kan udfylde og opfylde...
Puha, dette opslag skriger efter at blive opdelt i nogle afsnit...

Som flere også skriver herinde er problemet ikke taktikken, men nærmere de spillere man henter til taktikken samt valget af en træner som kører en helt modsat taktik.

Ved slet ikke om Villarreal stilen overhovedet findes i AaB længere. Den bliver i hvert fald ikke udført på superligaholdet.
Vi må jo gå ud fra vores ansatte i AaB har en okay IQ....og dermed mener jeg at det må være sygt svært st hente spillere med de penge AaB har til en sådan spille stil. I den anden ende af skalaen...men den mest primitive spillestil i ligaen...Horsens....havde man 9 mænd da man startede og de hentede spillere i nord og syd...men som alle passede perfekt....Det synes jeg måske også var nemt nok i forhold til spillestil.....ikke dermed saft at man skal kopier den spillestil....men der findes nemmere konceptet at hente spillere til end andre....og jeg mener bare AaBs er nok den sværeste at hente og uddanne til. Se nu AGF....Jeg vil vædde på de klare sig bedre end AaB næste sæson...fordi de har fået en træner ind som har en ikke så ambitiøs spille stil....klar og dermed også nemmere at integrere og hente spillere til....De bliver aldrig nummer 3 eller derover med den spillestil....men de slutter over AaB og det er mere seværdigt....

Der er vi så bare lodret uenige ... mener du det er et succeskriterie at lave et AGF hold med en stram organisation defensivt der som du skriver aldrig kommer i top 3 men heller aldrig skuffer ???

Jeg mener AaB skal tilbage til det der har gjort AaB gode historisk . At vi har turde tænke ekstremt langsigtet og ikle fokuseret på resultatfodbold ...

Jeg vil da langt hellere blive nummer 7-9 6 sæsoner i træk og blive Danmarksmester året efter end have et kedeligt hold med stram defensiv der bliver 4-5 hvert eneste år

Det er hele charmen ved at være AaB fan. Er man FCK fan klapper man over et mesterskab men forventer ..

Som AaB fan har jeg altid det sådan at vi er en af de klubber der altid har arbejdet på at skabe noget unikt fodbold der virkelig kan betage . Det er ekstremt svært og kikser ofte , men når det virker bliver vi mestre og alt går op i en højere enhed

Jeg håber aldrig vi sænker ambitionerne og ændrer vores spillestil til en mere kedelig resultatorienteret stil der giver en masse 3-4 pladser

Vi er AaB. Vi er “the outsider”. Vi er dem de andre ikke rigtigt tager seriøst men alligevel aldrig glemmer fordo de ved vi altid har en risko for at opbygge noget stort
Men er vi som by og klub parate til, med den succes vi har haft, at gå igennem 4-7 år med 5-10 pladser bare vi er i proces? Jeg tror at kunne fornemme vi vil noget mere nu...Vi VIL være en fast del af toppen...og der tror jeg bare vores ambitiøse spillestil...sætter en kæp i hjulet for det. Men jeg er enig...hellere 1 første plads og 4 år med 4-5 pladser....jeg er bare usikker på om det kan gøre det længere....når man kigger på hvad andre klubber gør..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af Yankee » 13. maj 2018, 12:28

raekkeettre skrev:
Men er vi som by og klub parate til, med den succes vi har haft, at gå igennem 4-7 år med 5-10 pladser bare vi er i proces? Jeg tror at kunne fornemme vi vil noget mere nu...Vi VIL være en fast del af toppen...og der tror jeg bare vores ambitiøse spillestil...sætter en kæp i hjulet for det. Men jeg er enig...hellere 1 første plads og 4 år med 4-5 pladser....jeg er bare usikker på om det kan gøre det længere....når man kigger på hvad andre klubber gør..
Det er altså noget vrøvl. Det er ikke et strategisk valg at vi skal være dårlige i 4-5 år fordi vi så til gengæld bliver gode i år 6 - selvom det nogle gange lyder sådan når man hører på Allan Gaarde. Hvordan hænger det sammen? Det er jo ikke fordi vi sparer penge op, får bedre draft-picks eller bruger en masse unge spillere, der så skal toppe i 2022.

De gange vi er lykkedes med at blive mestre har det jo ikke været kulminationen på en målrettet opbygning mod et mesterskab. Nej, det har været ret tilfældigt og heldigt at vi har ramt nogle afsindigt stærke sæsoner i de år, hvor FC København var dårlige.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af andreasaab89 » 13. maj 2018, 12:44

Yankee skrev:
raekkeettre skrev:
Men er vi som by og klub parate til, med den succes vi har haft, at gå igennem 4-7 år med 5-10 pladser bare vi er i proces? Jeg tror at kunne fornemme vi vil noget mere nu...Vi VIL være en fast del af toppen...og der tror jeg bare vores ambitiøse spillestil...sætter en kæp i hjulet for det. Men jeg er enig...hellere 1 første plads og 4 år med 4-5 pladser....jeg er bare usikker på om det kan gøre det længere....når man kigger på hvad andre klubber gør..
Det er altså noget vrøvl. Det er ikke et strategisk valg at vi skal være dårlige i 4-5 år fordi vi så til gengæld bliver gode i år 6 - selvom det nogle gange lyder sådan når man hører på Allan Gaarde. Hvordan hænger det sammen? Det er jo ikke fordi vi sparer penge op, får bedre draft-picks eller bruger en masse unge spillere, der så skal toppe i 2022.

De gange vi er lykkedes med at blive mestre har det jo ikke været kulminationen på en målrettet opbygning mod et mesterskab. Nej, det har været ret tilfældigt og heldigt at vi har ramt nogle afsindigt stærke sæsoner i de år, hvor FC København var dårlige.
Mener kun du delvist har ret . Man kunne godt vælge en mere “sikker” og mere defensiv spillestil som gennemsnitligt over 5 sæsoner nok vil levere et højere pointgennemsnit end en mere ambitiøs spillestil som i lange perioder kan risikere at se dum og ikke give point når den ikke virker ..
omvendt vil den defensiv kontrollerede spillestil aldrig rigtigt kunne “peake” og levere de helt gode placeringer hvorimod den mere ambitiøse spillestil , når endeligt den virker og alt går op i en højere enhed virkelig kan bringe en helt til top

Men jeg mener stadig vi bare har to grundlæggende problemer

En sportsdirektør der har lavet helt enormt mange fejlkøb på transfermarkedet og brændt uhyrligt mange penge SF på ingenting ... samt en træner som agerer som en forvirret høne og går mere op i at beskytte eget job fremfor at udvikle holdet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af raekkeettre » 13. maj 2018, 23:47

Kampen...idag....var meget mere direkte og meget mere frihed i forhold til opspillet....knap så meget predefineret løbemønstre.....og sikke en forløsning!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ambitionsniveauet skal ned....

Indlæg af Funky » 14. maj 2018, 07:26

raekkeettre skrev:Kampen...idag....var meget mere direkte og meget mere frihed i forhold til opspillet....knap så meget predefineret løbemønstre.....og sikke en forløsning!!!
Jeg tror, en del af forklaringen er, at AaB lykkedes med et højt pres/FCK'erne smed mange bolde væk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar