Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2018, 20:44

Selvfølgelig er det fint at få point i Brøndby, og vist var Brøndbys point da også rimeligt nok. Ikke desto mindre vil jeg fremhæve de to langnossefremkaldende offensive aktioner i 2. halvleg, hvor vi dæleme fik meget plads at boltre os. I begge situationer var der tale om en opvisning i manglende skarphed; naturligvis var Safrankos afslutning meget tæt på at gå ind, men hvorfor pokker dribler han da ikke uden om Rønnow i den situation? Og Pohls tværaflevering kunne han jo ligeså godt bare have sparket ud til indkast eller lignende. Det var åbenlyst, at han ikke troede på det. Set i dét lys burde vi altså have vundet den kamp.

Vi taber i det hele taget for mange bolde og virker ikke særlig dus med teknikken, og det mål, vi får, kendetegner også vores sæson. Vi kan simpelthen ikke skabe ret meget i det etablerede spil, hvad vi ligeledes så en række eksempler på mod FCN. Jeg sidder stadig med indtrykket af et hold, der kan spille til juleaften uden at score.

Altså, indkøb af klasseangriber; det kommer vi simpelthen ikke udenom.

Til gengæld en fornøjelse at overvære Okore, Rinne og Ahlmann. Her ligner det noget. Kusk viser for lidt, Thellufsen har fine tendenser, men ødelægger helhedsindtrykket ved ofte at smide bolde ud i ingenting.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af AaB-Jones » 21. maj 2018, 20:44

andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:33
Det kunne vel ligne MW og gaarde at både sende flottes og Rolim væk og ikke forlænge med Risgaard og så satse på den dynamiske duo wurtz , MC, Abildgaard og lesniak centralt med keketo som backup

Vores trup sammensætning er skæv. Ud af de 5 jeg nummer skal vi maks have 1 af dem på banen samtidig da de spiller den samme plads på banen
Jeg syntes dog lesniak var ok idag
Lesniak er jo ikke bare ok i dag - han totalt overstråler Brøndbys stærke midtbane. Det var en meget lovende indsats fra ham, og derudover har Risgård virkelig fundet spillet frem igen efter hans tilbagevenden til start 11'eren. Derudover stor ros til Rinne (wow han er stærk!), Okore (taber vel ikke en duel i dag), Kusk (virkelig med i meget) samt vores backer i dag (Børsting har ENDELIG fået chancen på den back, hvor han har alle forudsætninger for at blive rigtig god på - og Ahlmann var klart MOM og begynder at finde formen fra tiden, hvor han var inde i landsholdsvarmen).

Løfterig indsats i dag - men en kamp vi selvfølgelig skal afgøre!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af andreasaab89 » 21. maj 2018, 21:00

Jeg håber virkelig vi endelig låser os fast på en taktik nu og stopper hoppen frem og tilbage mellem 1 og 2 angribere og 4 og 5 forsvarere

Jeg mener vi skal holde fast i den her 4-1-4-1 opstilling med 2 offensive 8’er og et højt pres

Wurtz og Abildgaard Kan deles om 6’er pladsen
MC og kaketo skal udlejes .

Til de 2 8’er pladser har vi Risgaard, lesniak, Flores og Rolim pt ... her skal vi også have 4 kvalitetspillere
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af strangecap » 21. maj 2018, 21:02

andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 21:00
Jeg håber virkelig vi endelig låser os fast på en taktik nu og stopper hoppen frem og tilbage mellem 1 og 2 angribere og 4 og 5 forsvarere

Jeg mener vi skal holde fast i den her 4-1-4-1 opstilling med 2 offensive 8’er og et højt pres

Wurtz og Abildgaard Kan deles om 6’er pladsen
MC og kaketo skal udlejes .

Til de 2 8’er pladser har vi Risgaard, lesniak, Flores og Rolim pt ... her skal vi også have 4 kvalitetspillere
Så stor udskiftning sker sku ikke denne gang vil tro den nok er 3 ud og 3 ind i det hele + evt et par ungdomsspillere der rykkes op

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Elscorpio » 21. maj 2018, 21:03

andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af strangecap » 21. maj 2018, 21:12

Elscorpio skrev:
21. maj 2018, 21:03
andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo
Jeg tænker også Pohl skal på kanten eller som offensivmidt, han bliver aldrig første målmager i AaB

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af FIDEL » 21. maj 2018, 22:07

strangecap skrev:
21. maj 2018, 21:12
Elscorpio skrev:
21. maj 2018, 21:03
andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo
Jeg tænker også Pohl skal på kanten eller som offensivmidt, han bliver aldrig første målmager i AaB
Jeg tror gerne wieghorst og AaB vil spille med 2 angribere, så en ny angriber på toppen med Pohl kan godt lykkes. Tages presset af ham kan han sagtens begynde at blive mere effektiv.
Med 2 løbestærke angribere kan vi samtidig udøve et højt Pres. Noget wieghorst jo har forsøgt en del her i sæsonen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Kasper » 21. maj 2018, 22:13

Hovedet skrev:
21. maj 2018, 20:44
Selvfølgelig er det fint at få point i Brøndby, og vist var Brøndbys point da også rimeligt nok. Ikke desto mindre vil jeg fremhæve de to langnossefremkaldende offensive aktioner i 2. halvleg, hvor vi dæleme fik meget plads at boltre os. I begge situationer var der tale om en opvisning i manglende skarphed; naturligvis var Safrankos afslutning meget tæt på at gå ind, men hvorfor pokker dribler han da ikke uden om Rønnow i den situation? Og Pohls tværaflevering kunne han jo ligeså godt bare have sparket ud til indkast eller lignende. Det var åbenlyst, at han ikke troede på det. Set i dét lys burde vi altså have vundet den kamp.

Vi taber i det hele taget for mange bolde og virker ikke særlig dus med teknikken, og det mål, vi får, kendetegner også vores sæson. Vi kan simpelthen ikke skabe ret meget i det etablerede spil, hvad vi ligeledes så en række eksempler på mod FCN. Jeg sidder stadig med indtrykket af et hold, der kan spille til juleaften uden at score.

Altså, indkøb af klasseangriber; det kommer vi simpelthen ikke udenom.

Til gengæld en fornøjelse at overvære Okore, Rinne og Ahlmann. Her ligner det noget. Kusk viser for lidt, Thellufsen har fine tendenser, men ødelægger helhedsindtrykket ved ofte at smide bolde ud i ingenting.
Fordi han er for langsom til at komme rundt om Rønnow.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2018, 23:04

Elscorpio skrev:
21. maj 2018, 21:03
andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo
Alle omskolinger bunder jo i noget, der er mislykkedes; i sjældne tilfælde står man tilbage med en gevinst som i navnlig Henrik Dalsgaard og selvfølgelig også Augostinussen, selv om jeg egentlig aldrig så noget specielt lys i ham som fodboldspiller. Spørgsmålet er så, hvad Pohl skal omskoles til, nu hvor Børsting synes at have sat sig på venstre back :-)

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af strangecap » 22. maj 2018, 05:39

Hovedet skrev:
21. maj 2018, 23:04
Elscorpio skrev:
21. maj 2018, 21:03
andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo
Alle omskolinger bunder jo i noget, der er mislykkedes; i sjældne tilfælde står man tilbage med en gevinst som i navnlig Henrik Dalsgaard og selvfølgelig også Augostinussen, selv om jeg egentlig aldrig så noget specielt lys i ham som fodboldspiller. Spørgsmålet er så, hvad Pohl skal omskoles til, nu hvor Børsting synes at have sat sig på venstre back :-)
Synes Alhman gør det fint på venstre back så jeg tror ikke Børsting skal derover og spille ;)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af troelsh » 22. maj 2018, 07:47

andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 21:00
Jeg håber virkelig vi endelig låser os fast på en taktik nu og stopper hoppen frem og tilbage mellem 1 og 2 angribere og 4 og 5 forsvarere

Jeg mener vi skal holde fast i den her 4-1-4-1 opstilling med 2 offensive 8’er og et højt pres

Wurtz og Abildgaard Kan deles om 6’er pladsen
MC og kaketo skal udlejes .

Til de 2 8’er pladser har vi Risgaard, lesniak, Flores og Rolim pt ... her skal vi også have 4 kvalitetspillere
Ganske enig, bortset fra at jeg ser Lesniak mere som 6'er end som 8'er.
Derudover er der ret stor chance for, at hverken Flores eller Rolim er i klubben efter sommerpausen, læg dertil at Risgård formentlig kun har en enkelt sæson tilbage, hvor han næppe kan spille 90 minutter i streg i samtlige kampe.

Så det er nok en position hvor vi skal ud og hente en spiller eller to.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af BoT » 22. maj 2018, 11:12

Fremragende kamp af Lesniak. Og vores defensiv så også stærk ud. Men jeg foretrækker altså KP som makker til Okore.

Bliver spændende at se, hvad MW vælger at satse på næste sæson i forhold til midtbane-konstellationen. Jeg håber han indser, at Pohl er klart stærkest med en makker, der skal stå for afslutningerne - og altså derfor enten spille som den hængende andriger eller på en kant i en 4-3-3.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Maglau » 22. maj 2018, 11:31

BoT skrev:
22. maj 2018, 11:12
Fremragende kamp af Lesniak. Og vores defensiv så også stærk ud. Men jeg foretrækker altså KP som makker til Okore.

Bliver spændende at se, hvad MW vælger at satse på næste sæson i forhold til midtbane-konstellationen. Jeg håber han indser, at Pohl er klart stærkest med en makker, der skal stå for afslutningerne - og altså derfor enten spille som den hængende andriger eller på en kant i en 4-3-3.
Jeg tror jeg synes blåbjerg er bedst - virker hurtigere end KP men er ikke så stærk pasningsmæssigt. Blåbjerg har nok mere udviklkngs potentiale.
Jeg kan godt se argumenterne for at Pohl skal spille andre steder end der hvor han gø pga af manglende scoringer. Men synes at han gør så meget gavn på toppen med sin evne til at holde på bolden og forstyrre modstanderne med sin arbejdsindsats.
Tror på at den rigtige makker til ham vil gøre godt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af BoT » 22. maj 2018, 13:47

Maglau skrev:
22. maj 2018, 11:31
BoT skrev:
22. maj 2018, 11:12
Fremragende kamp af Lesniak. Og vores defensiv så også stærk ud. Men jeg foretrækker altså KP som makker til Okore.

Bliver spændende at se, hvad MW vælger at satse på næste sæson i forhold til midtbane-konstellationen. Jeg håber han indser, at Pohl er klart stærkest med en makker, der skal stå for afslutningerne - og altså derfor enten spille som den hængende andriger eller på en kant i en 4-3-3.
Jeg tror jeg synes blåbjerg er bedst - virker hurtigere end KP men er ikke så stærk pasningsmæssigt. Blåbjerg har nok mere udviklkngs potentiale.
Jeg kan godt se argumenterne for at Pohl skal spille andre steder end der hvor han gø pga af manglende scoringer. Men synes at han gør så meget gavn på toppen med sin evne til at holde på bolden og forstyrre modstanderne med sin arbejdsindsats.
Tror på at den rigtige makker til ham vil gøre godt.
Jeg synes bare, at Blåbjerg laver flere fejl, end KP gør, og jeg mener faktisk, at KP er stærkt undervurderet herinde.

Jeg er enig med Pohl. Han laver virkelig meget ravage, men hans spidskompetence er - som jeg ser det - at gøre andre farlige. Han er i stand til at skabe rigtig mange chancer - men ikke god til selv at færdiggøre dem. Men han kunne bestemt fungere rigtig godt i et 2-mands angreb. Det ligner bare, at MW helt vil spille med tre centrale midtbanespillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Forza » 22. maj 2018, 17:09

BoT skrev:
22. maj 2018, 13:47
Maglau skrev:
22. maj 2018, 11:31
BoT skrev:
22. maj 2018, 11:12
Fremragende kamp af Lesniak. Og vores defensiv så også stærk ud. Men jeg foretrækker altså KP som makker til Okore.

Bliver spændende at se, hvad MW vælger at satse på næste sæson i forhold til midtbane-konstellationen. Jeg håber han indser, at Pohl er klart stærkest med en makker, der skal stå for afslutningerne - og altså derfor enten spille som den hængende andriger eller på en kant i en 4-3-3.
Jeg tror jeg synes blåbjerg er bedst - virker hurtigere end KP men er ikke så stærk pasningsmæssigt. Blåbjerg har nok mere udviklkngs potentiale.
Jeg kan godt se argumenterne for at Pohl skal spille andre steder end der hvor han gø pga af manglende scoringer. Men synes at han gør så meget gavn på toppen med sin evne til at holde på bolden og forstyrre modstanderne med sin arbejdsindsats.
Tror på at den rigtige makker til ham vil gøre godt.
Jeg synes bare, at Blåbjerg laver flere fejl, end KP gør, og jeg mener faktisk, at KP er stærkt undervurderet herinde.

Jeg er enig med Pohl. Han laver virkelig meget ravage, men hans spidskompetence er - som jeg ser det - at gøre andre farlige. Han er i stand til at skabe rigtig mange chancer - men ikke god til selv at færdiggøre dem. Men han kunne bestemt fungere rigtig godt i et 2-mands angreb. Det ligner bare, at MW helt vil spille med tre centrale midtbanespillere.
Jeg er helt enig i din vurdering af Blåbjerg vs. KP.

KP er en hårdere forsvarsspiller, bedre i hovedspillet og i opspillet (uden han er nogen ørn med bolden).

Blåbjerg har store udsving i sine præstationer, er decideret dårlig i pasningsspillet og fylder ikke det store i feltet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Elscorpio » 26. maj 2018, 11:15

FIDEL skrev:
21. maj 2018, 22:07
strangecap skrev:
21. maj 2018, 21:12
Elscorpio skrev:
21. maj 2018, 21:03
andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 20:04
Store plusser til Rinne ahlman og okore idag

Voldsomt irriteret vi ikke lukker kampen på så mange gode muligheder .. vi skal have en angriber i transfervinduet der kan score mål !!!

Forsvinder Flores og Rolim skal de erstattes 1-1
Pohl burde omskoles, lidt ligesom dengang med Augo
Jeg tænker også Pohl skal på kanten eller som offensivmidt, han bliver aldrig første målmager i AaB
Jeg tror gerne wieghorst og AaB vil spille med 2 angribere, så en ny angriber på toppen med Pohl kan godt lykkes. Tages presset af ham kan han sagtens begynde at blive mere effektiv.
Med 2 løbestærke angribere kan vi samtidig udøve et højt Pres. Noget wieghorst jo har forsøgt en del her i sæsonen.
Pohl brænder alt for mange chancer til at være angriber, så gerne han blev omskolet, lidt ligesom Børsting faktisk gør det bedre som back.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 21.05.2018

Indlæg af Elscorpio » 26. maj 2018, 11:18

andreasaab89 skrev:
21. maj 2018, 21:00
Jeg håber virkelig vi endelig låser os fast på en taktik nu og stopper hoppen frem og tilbage mellem 1 og 2 angribere og 4 og 5 forsvarere

Jeg mener vi skal holde fast i den her 4-1-4-1 opstilling med 2 offensive 8’er og et højt pres

Wurtz og Abildgaard Kan deles om 6’er pladsen
MC og kaketo skal udlejes .

Til de 2 8’er pladser har vi Risgaard, lesniak, Flores og Rolim pt ... her skal vi også have 4 kvalitetspillere
Helt enig Andreas. Det er ødelæggende for en spillers tryghed inde på banen at Wieghorst hele tiden bytter rundt på formationen.

Besvar