Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Gnu » 23. maj 2018, 08:48

Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af BoT » 23. maj 2018, 09:04

Yankee skrev:
22. maj 2018, 14:06
Kristian60 skrev:
22. maj 2018, 13:15
Det er for dårligt at tabe til Fredericia, men i ligaen er vi udelukkende blevet overgået af hold der på papiret er betydeligt bedre end os. Med det materiale vi har haft i år er 5. pladsen det bedste vi kan opnå.
Hvorfor er Midtjylland og Nordsjælland på papiret bedre end os? Det er kun fordi vi forvalter vores muligheder dårligt. Brøndby og København har nogle radikalt anderledes muligheder, men der er ikke nogen naturlov, der siger at AaB ikke skulle kunne følge med Nordsjælland og Midtjylland.

Vi skal altså huske at sætte overliggeren højt nok. Vi skal ikke være tilfredse med at slå Sønderjyske og Horsens. Det burde være AaB, der år efter år udfordrede hovedstadsklubberne som Midtjylland gør det. Sådan skal vi se på det på lang sigt.

På lidt kortere sigt skal vi se på at vi over de sidste par transfervinduer har investeret et rekordstort beløb. Vi ligger meget højt budgetmæssigt og det kan vi ikke komme uden om. Derfor skal vi ikke være tilfredse med et pointsnit på 1,25 set over en hel sæson.
Men lad os også lige huske på, at klubber som OB, AGF og Esbjerg i princippet lige så godt kunne være dem, der pressede københavnerne. I forhold til FCM må man jo sige, at de har været rigtig dygtige til at opbygge forskellige forretningsmodeller, som har gjort dem i stand til kontinuerligt at have et spillerbudget i top-3.

FCN er der ikke andet at gøre over for, end at lette på hatten. De har satset stenhårdt på talentopbygning og høster nu frugterne af det arbejde. Men det er også en strategi, der vil give nedture. De er ikke en kontinuerlig top-4 klub heller.

Jeg synes generelt, at vi er blevet lidt for forkælede ovenpå især 2014-mesterskabet. Det har opdraget nogle til at synes, at AaB skal spille champagne-bold og ligge i top 3 år efter år. Men det er altså for det første urealistisk, og for det andet helt i strid med den historie, vi har. Historien skal selvfølgelig ikke definere ambitionerne, men når vi i år ender som nr. 5, er det ikke dårligere end tidligere - tvært i mod er det vel vores typiske placering. Det må man selvfølgelig gerne udfordre - og måden, vi er endt der på i år, kan man selvfølgelig godt kritisere. Men man må gøre det med respekt for mulighederne og den konkurrence, der er.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af andreasaab89 » 23. maj 2018, 09:21

Jeg er helt enig med at vi skal have noget entusiasme omkring AaB tilbage . Jeg ser stadig alle kampe . Men kan mærke at når jeg snakker AaB rundt omkring på arbejde, i sportsklubben, vennekredsen osv, så aner folk ikke rigtigt hvordan det går med AaB og de er egentlig ligeglade... det står i kæmpe kontrast til tidligere hvor jeg følte at nærmest alle jeg kendte vidste hvordan AaB klarede sig, hvem vores spillere var osv

————
Ifht træneren så jeg stadig gerne en ny. Og især en ny assistent . Vi skal have vildskab på bænken .. mange kan syntes en type som bo Henriksen er røv irriterende . Jeg syntes han er dejlig frisk ..

Dejligt at bestyrelsesformanden en gang for alle understreger over for alle at top 6 er vores økologiske målsætning , det er ikke den sportslige målsætning . Så er det slået fast og så forventer jeg at han internt giver gaarde og MW en røffel hvis de fremover taler om top 6 som målsætning .. top 6 er målsætningen når vi kommunikeret med fondsbørsen , ikke med sportsmedierne ...

———-
En anden ting jeg virkelig håber er at vi nu en gang for alle låser os fast på et fast spilsystem
Jeg orker ikke at vi konstant flagrer rundt i hvad vi vil..

Jeg mener vi skal holde fast i den seneste spil med en 4-1-4-1 med en 6’er og 2 8’ere på holdet ... jeg ser et godt potentiale i den opstilling ... det eneste problem ifht den er at har mange 6’ere og få 8’ere i truppen; så her skal det ske ændringer centralt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

seamann

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af seamann » 23. maj 2018, 09:33

andreasaab89 skrev:
23. maj 2018, 09:21
Jeg er helt enig med at vi skal have noget entusiasme omkring AaB tilbage . Jeg ser stadig alle kampe . Men kan mærke at når jeg snakker AaB rundt omkring på arbejde, i sportsklubben, vennekredsen osv, så aner folk ikke rigtigt hvordan det går med AaB og de er egentlig ligeglade... det står i kæmpe kontrast til tidligere hvor jeg følte at nærmest alle jeg kendte vidste hvordan AaB klarede sig, hvem vores spillere var osv

————
Ifht træneren så jeg stadig gerne en ny. Og især en ny assistent . Vi skal have vildskab på bænken .. mange kan syntes en type som bo Henriksen er røv irriterende . Jeg syntes han er dejlig frisk ..

Dejligt at bestyrelsesformanden en gang for alle understreger over for alle at top 6 er vores økologiske målsætning , det er ikke den sportslige målsætning . Så er det slået fast og så forventer jeg at han internt giver gaarde og MW en røffel hvis de fremover taler om top 6 som målsætning .. top 6 er målsætningen når vi kommunikeret med fondsbørsen , ikke med sportsmedierne ...

———-
En anden ting jeg virkelig håber er at vi nu en gang for alle låser os fast på et fast spilsystem
Jeg orker ikke at vi konstant flagrer rundt i hvad vi vil..

Jeg mener vi skal holde fast i den seneste spil med en 4-1-4-1 med en 6’er og 2 8’ere på holdet ... jeg ser et godt potentiale i den opstilling ... det eneste problem ifht den er at har mange 6’ere og få 8’ere i truppen; så her skal det ske ændringer centralt
Fedt. Jeg tror, vi er først i ligaen med en sådan målsætning.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Gnu » 23. maj 2018, 09:49

BoT skrev:
23. maj 2018, 09:04
Jeg synes generelt, at vi er blevet lidt for forkælede ovenpå især 2014-mesterskabet. Det har opdraget nogle til at synes, at AaB skal spille champagne-bold og ligge i top 3 år efter år. Men det er altså for det første urealistisk, og for det andet helt i strid med den historie, vi har. Historien skal selvfølgelig ikke definere ambitionerne, men når vi i år ender som nr. 5, er det ikke dårligere end tidligere - tvært i mod er det vel vores typiske placering. Det må man selvfølgelig gerne udfordre - og måden, vi er endt der på i år, kan man selvfølgelig godt kritisere. Men man må gøre det med respekt for mulighederne og den konkurrence, der er.
Hvad mener du med forkælet? Det er AaB selv, som har meldt ud, at vi skal spille god, fremadrettet fodbold, og bestyrelsesformanden har netop slået fast, at vi skal spille med om medaljer. Men vi spiller røvkedeligt, og er de seneste to sæsoner endt milevidt fra de sjove pladser. Samtidig har vi investeret penge i nye spillere i et omfang, som aldrig tidligere er set i AaB's historie for netop at kunne spille med i toppen. Men det er langt fra lykkedes. Så hvad er det helt præcis, som er forkælet?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2018, 10:11

Gnu skrev:
23. maj 2018, 09:49
BoT skrev:
23. maj 2018, 09:04
Jeg synes generelt, at vi er blevet lidt for forkælede ovenpå især 2014-mesterskabet. Det har opdraget nogle til at synes, at AaB skal spille champagne-bold og ligge i top 3 år efter år. Men det er altså for det første urealistisk, og for det andet helt i strid med den historie, vi har. Historien skal selvfølgelig ikke definere ambitionerne, men når vi i år ender som nr. 5, er det ikke dårligere end tidligere - tvært i mod er det vel vores typiske placering. Det må man selvfølgelig gerne udfordre - og måden, vi er endt der på i år, kan man selvfølgelig godt kritisere. Men man må gøre det med respekt for mulighederne og den konkurrence, der er.
Hvad mener du med forkælet? Det er AaB selv, som har meldt ud, at vi skal spille god, fremadrettet fodbold, og bestyrelsesformanden har netop slået fast, at vi skal spille med om medaljer. Men vi spiller røvkedeligt, og er de seneste to sæsoner endt milevidt fra de sjove pladser. Samtidig har vi investeret penge i nye spillere i et omfang, som aldrig tidligere er set i AaB's historie for netop at kunne spille med i toppen. Men det er langt fra lykkedes. Så hvad er det helt præcis, som er forkælet?
Om "forkælet" er det rigtige ord ved jeg ikke, men du må da anerkende at han rammer noget mht. det psykologiske i at man kan blive lidt for forvent med success og dermed still højere krav end tidligere. Noget af den aftagende angtusjasme kan da sagtens bunde deri.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af BoT » 23. maj 2018, 10:21

Buzz Killington skrev:
23. maj 2018, 10:11
Gnu skrev:
23. maj 2018, 09:49
BoT skrev:
23. maj 2018, 09:04
Jeg synes generelt, at vi er blevet lidt for forkælede ovenpå især 2014-mesterskabet. Det har opdraget nogle til at synes, at AaB skal spille champagne-bold og ligge i top 3 år efter år. Men det er altså for det første urealistisk, og for det andet helt i strid med den historie, vi har. Historien skal selvfølgelig ikke definere ambitionerne, men når vi i år ender som nr. 5, er det ikke dårligere end tidligere - tvært i mod er det vel vores typiske placering. Det må man selvfølgelig gerne udfordre - og måden, vi er endt der på i år, kan man selvfølgelig godt kritisere. Men man må gøre det med respekt for mulighederne og den konkurrence, der er.
Hvad mener du med forkælet? Det er AaB selv, som har meldt ud, at vi skal spille god, fremadrettet fodbold, og bestyrelsesformanden har netop slået fast, at vi skal spille med om medaljer. Men vi spiller røvkedeligt, og er de seneste to sæsoner endt milevidt fra de sjove pladser. Samtidig har vi investeret penge i nye spillere i et omfang, som aldrig tidligere er set i AaB's historie for netop at kunne spille med i toppen. Men det er langt fra lykkedes. Så hvad er det helt præcis, som er forkælet?
Om "forkælet" er det rigtige ord ved jeg ikke, men du må da anerkende at han rammer noget mht. det psykologiske i at man kan blive lidt for forvent med success og dermed still højere krav end tidligere. Noget af den aftagende angtusjasme kan da sagtens bunde deri.
"Forkælet" var måske en upræcis beskrivelse af de senere år. Jeg vil i stedet sige, at vi i 2013/14 (og efteråret 15) blev forkælet med noget af de mest målsøgende, underholdende fodbold, AaB nogensinde har præsteret. Og det har måske gjort, at forventningerne til, hvordan AaB præsterer generelt er blevet skruet lidt for højt i vejret.

Jeg tror - desværre - vi må anerkende, at AaB er en klub, der har sit normale leje omkring 5-6-pladsen, men med enkelte positive udsving. Målet må da være at minimere tidsspannet imellem disse positive udsving.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Gnu » 23. maj 2018, 10:33

Buzz Killington skrev:
23. maj 2018, 10:11
Gnu skrev:
23. maj 2018, 09:49
BoT skrev:
23. maj 2018, 09:04
Jeg synes generelt, at vi er blevet lidt for forkælede ovenpå især 2014-mesterskabet. Det har opdraget nogle til at synes, at AaB skal spille champagne-bold og ligge i top 3 år efter år. Men det er altså for det første urealistisk, og for det andet helt i strid med den historie, vi har. Historien skal selvfølgelig ikke definere ambitionerne, men når vi i år ender som nr. 5, er det ikke dårligere end tidligere - tvært i mod er det vel vores typiske placering. Det må man selvfølgelig gerne udfordre - og måden, vi er endt der på i år, kan man selvfølgelig godt kritisere. Men man må gøre det med respekt for mulighederne og den konkurrence, der er.
Hvad mener du med forkælet? Det er AaB selv, som har meldt ud, at vi skal spille god, fremadrettet fodbold, og bestyrelsesformanden har netop slået fast, at vi skal spille med om medaljer. Men vi spiller røvkedeligt, og er de seneste to sæsoner endt milevidt fra de sjove pladser. Samtidig har vi investeret penge i nye spillere i et omfang, som aldrig tidligere er set i AaB's historie for netop at kunne spille med i toppen. Men det er langt fra lykkedes. Så hvad er det helt præcis, som er forkælet?
Om "forkælet" er det rigtige ord ved jeg ikke, men du må da anerkende at han rammer noget mht. det psykologiske i at man kan blive lidt for forvent med success og dermed still højere krav end tidligere. Noget af den aftagende angtusjasme kan da sagtens bunde deri.
Men hvem er det, der har forlangt, at vi skal spille champagnebold og ligge i top 3 år efter år? Som jeg ser det, har den gængse kritik gået på det meget dårlige spil, at vi forgæves har hældt mange millioner efter nye spillere, og at WiegHesten og Gaarde har kommunikeret top 6 som succesmål på trods af ligaen er blevet udvidet med to hold, og at det altid tidligere hed top 4 fra AaB.

Jeg har svært ved at se, hvem det er, som er forkælet, forvent med succes, eller stiller højere krav end tidligere. Jeg har derimod set masser af undren over at top 6 i hvert fald med Garde og WiegHestens ord) var blevet målet, og masser af kritik af spillet, der slet ikke lever op til AaB's visioner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2018, 12:58

Gnu skrev:Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
Gaarde har selv - tidligere på sæsonen givet udtryk for at top-6 var en minimumsmålsætning. Jeg er helt overbevist det kun er Business School-lingo, når har godkender sæsonen.

Wieghorst derimod, har været ude at understrege at man ikke kan forventede med med den trup vi har. Hvilket for mig betyder at vi er nødt til at skifte ud - fra toppen af truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af le Cid » 23. maj 2018, 13:05

Pastorius skrev:
23. maj 2018, 12:58
Gnu skrev:Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
Gaarde har selv - tidligere på sæsonen givet udtryk for at top-6 var en minimumsmålsætning. Jeg er helt overbevist det kun er Business School-lingo, når har godkender sæsonen.

Wieghorst derimod, har været ude at understrege at man ikke kan forventede med med den trup vi har. Hvilket for mig betyder at vi er nødt til at skifte ud - fra toppen af truppen.
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2018, 15:07

le Cid skrev:
Pastorius skrev:
23. maj 2018, 12:58
Gnu skrev:Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
Gaarde har selv - tidligere på sæsonen givet udtryk for at top-6 var en minimumsmålsætning. Jeg er helt overbevist det kun er Business School-lingo, når har godkender sæsonen.

Wieghorst derimod, har været ude at understrege at man ikke kan forventede med med den trup vi har. Hvilket for mig betyder at vi er nødt til at skifte ud - fra toppen af truppen.
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Præcis - det er så langt fra det format Hamrén og Kent havde, eller Kuhn for den sags skyld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2018, 17:28

Gnu skrev:
23. maj 2018, 08:48
Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
Puha. Når formanden går ud og freder 2 personer, der er meget kritiseret, så er alt håb ude hos mig...
Det der er foregået i AaB i 3-4 år er fuldstændigt absurd og utilgiveligt. En voldsomt overmatchet sportsdirektør, som har smidt voldsomt mange penge i lokummet. Og så to famlende trænere, som er på dybt vand, og ikke kan klare et cheftrænerjob i en stor klub...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Funky » 23. maj 2018, 17:35

le Cid skrev:
23. maj 2018, 13:05
Pastorius skrev:
23. maj 2018, 12:58
Gnu skrev:Bestyrelsesformanden slår fast, at top 6 er en økonomisk og ikke en sportslig målsætning. Vi skal spille med om medaljer. Han må nok hellere tage en snak med WiegHesten og Gaarde, som har haft travlt med at godkende sæsonen, da vi nåede top 6.
Gaarde har selv - tidligere på sæsonen givet udtryk for at top-6 var en minimumsmålsætning. Jeg er helt overbevist det kun er Business School-lingo, når har godkender sæsonen.

Wieghorst derimod, har været ude at understrege at man ikke kan forventede med med den trup vi har. Hvilket for mig betyder at vi er nødt til at skifte ud - fra toppen af truppen.
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Det er vist en både-og. Attitudeforandringen efter Fredericia-kampen indikerer, at der er mere potentiale i holdet, end vi har set i en del af sæsonen. Men som mit oprindelige indlæg også peger på, så står truppen i lidt af et vadested, hvor jeg håber på, at man får noget afklaring omkring en række af denne sæsons projekter. Og udskiftning fra toppen: Vi ser jo nok ikke mere til Flores.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af andreasaab89 » 23. maj 2018, 18:23

Formanden understreger også at gaarde har bedt om at vi ansætter en chefscout

Det var da også på tide at vi gør det , så vi forhåbentlig stopper med at smide så mange millioner i badekaret på Safranko, Pallesen etc
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af andreasaab89 » 23. maj 2018, 18:25

Jeg tror altså ikke folk herinde forventer at AaB begynder at spille som i 13/14 igen...

Men pt er det hold med færrest afslutninger , vi scorer en af de færreste antal mål og leverer noget intetsigende offensivt spil ..man kan sagtens som AaB fans forlange mere..

Sagt på en anden måde .. hvis vores målsætning og budget er 4-6 pladsen vil jeg også have at vi er blandt de hold der scorer 4-6 flest mål, har 4-6 flest afslutninger osv

Jeg orker ikke at blive nummer 4-5 stykker baseret på 1-0 sejre kørt hjem på dødboldmål

Det er altså et fair krav at stille og handler jo ikke om at være forkælet og forvente vi spiller som i 13-14 igen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Gamen » 23. maj 2018, 19:09

le Cid skrev:
23. maj 2018, 13:05
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Kan vi ikke godt snart slippe for den vildfarelse? Vi var milevidt efter de forreste 4 hold. Med den spillestil vi har nu, vil vi aldrig kunne spille med om medaljer. Ganske enkelt fordi vi nærmest skal holde buret rent for at få 3 point. Og så godt er vores forsvar altså heller ikke.

Vi scorer ikke nok mål, og har ikke nok spillere der er farlige. Jeg synes det er decideret tåbeligt, at foregive at vi skulle have nogen som helst chance for at nå medaljer med det hold vi har nu. Vi har en spillertrup uden ledere, vi scorer næsten ingen mål, de fleste af vores profilerede indkøb er (eller har været) bænket og i lange perioder af denne sæson har vi (igen) virket som et hold uden en plan - en plan for hvordan vi vil spille, hvordan vi vil agere i de forskellige kampscenarier, en plan for hvem der skal erstatte hvem ved skader og karantæner og en plan for hvordan vores ideelle start 11'er ser ud.

Vi mangler en angriber, vi mangler en midtbanespiller med kompetencer fremadrettet, og vi kommer også til at mangle en dygtig kantspiller hvis vi mister Rolim. Mest af alt mangler vi pengene til at erhverve de spillere - vi havde en ordentlig sæk, men en stor luns forsvandt med de mange, dyre fejlkøb og deres sign off-fees. Og så igen, balancen i truppen. Vi har et hav spillere der i dén grad mangler cojones på banen - stort set alle vores ungdomsspillere iberegnet. Dét er vi nok nødt til at købe os til, for det er en af de væsentligste årsager til at vi falder sammen som i Fredericia. INGEN tager ansvar.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2018, 19:39

Gamen skrev:
23. maj 2018, 19:09
le Cid skrev:
23. maj 2018, 13:05
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Kan vi ikke godt snart slippe for den vildfarelse? Vi var milevidt efter de forreste 4 hold. Med den spillestil vi har nu, vil vi aldrig kunne spille med om medaljer. Ganske enkelt fordi vi nærmest skal holde buret rent for at få 3 point. Og så godt er vores forsvar altså heller ikke.

Vi scorer ikke nok mål, og har ikke nok spillere der er farlige. Jeg synes det er decideret tåbeligt, at foregive at vi skulle have nogen som helst chance for at nå medaljer med det hold vi har nu. Vi har en spillertrup uden ledere, vi scorer næsten ingen mål, de fleste af vores profilerede indkøb er (eller har været) bænket og i lange perioder af denne sæson har vi (igen) virket som et hold uden en plan - en plan for hvordan vi vil spille, hvordan vi vil agere i de forskellige kampscenarier, en plan for hvem der skal erstatte hvem ved skader og karantæner og en plan for hvordan vores ideelle start 11'er ser ud.

Vi mangler en angriber, vi mangler en midtbanespiller med kompetencer fremadrettet, og vi kommer også til at mangle en dygtig kantspiller hvis vi mister Rolim. Mest af alt mangler vi pengene til at erhverve de spillere - vi havde en ordentlig sæk, men en stor luns forsvandt med de mange, dyre fejlkøb og deres sign off-fees. Og så igen, balancen i truppen. Vi har et hav spillere der i dén grad mangler cojones på banen - stort set alle vores ungdomsspillere iberegnet. Dét er vi nok nødt til at købe os til, for det er en af de væsentligste årsager til at vi falder sammen som i Fredericia. INGEN tager ansvar.
Enig i meget, men synes, at Abildgård, Wessam, MC og Thellufsen har vist cojones. Blåbjerg bliver jeg nok aldrig glad for. Han er simpelthen for passiv i sin stil og laver mange fejl.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af le Cid » 24. maj 2018, 08:33

Gamen skrev:
23. maj 2018, 19:09
le Cid skrev:
23. maj 2018, 13:05
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Kan vi ikke godt snart slippe for den vildfarelse? Vi var milevidt efter de forreste 4 hold. Med den spillestil vi har nu, vil vi aldrig kunne spille med om medaljer. Ganske enkelt fordi vi nærmest skal holde buret rent for at få 3 point. Og så godt er vores forsvar altså heller ikke.

Vi scorer ikke nok mål, og har ikke nok spillere der er farlige. Jeg synes det er decideret tåbeligt, at foregive at vi skulle have nogen som helst chance for at nå medaljer med det hold vi har nu. Vi har en spillertrup uden ledere, vi scorer næsten ingen mål, de fleste af vores profilerede indkøb er (eller har været) bænket og i lange perioder af denne sæson har vi (igen) virket som et hold uden en plan - en plan for hvordan vi vil spille, hvordan vi vil agere i de forskellige kampscenarier, en plan for hvem der skal erstatte hvem ved skader og karantæner og en plan for hvordan vores ideelle start 11'er ser ud.

Vi mangler en angriber, vi mangler en midtbanespiller med kompetencer fremadrettet, og vi kommer også til at mangle en dygtig kantspiller hvis vi mister Rolim. Mest af alt mangler vi pengene til at erhverve de spillere - vi havde en ordentlig sæk, men en stor luns forsvandt med de mange, dyre fejlkøb og deres sign off-fees. Og så igen, balancen i truppen. Vi har et hav spillere der i dén grad mangler cojones på banen - stort set alle vores ungdomsspillere iberegnet. Dét er vi nok nødt til at købe os til, for det er en af de væsentligste årsager til at vi falder sammen som i Fredericia. INGEN tager ansvar.
Vi mangler helt sikkert mål, men jeg vil påpege, at der i mindst lige så høj grad mangler mål fra midtbanen, som der mangler mål fra angribere. Og vi HAR altså midtbanespillere i truppen, som har mål i støvlerne... det ser vi bare meget lidt til, når vi spiller så dødsygt, som tilfældet er!

Ja, vi virker lige præcis som et hold uden en plan - og det er netop dér, at Wieghorst fejler BIG TIME! Når vi så endelig spiller en enkelt god kamp, hvor offensiven ser god ud, så er vi tilbage til to 6'ere i den efterfølgende kamp!

Holdet ER bedre, end det vi har set i de fleste røvsyge kampe, og tilføjer man bare en lille smule målfarlighed udefra, så mener jeg godt, at vi kan tillade os at kigge opad i tabellen (men det kræver nok en ny træner).
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af hje1980 » 24. maj 2018, 08:51

le Cid skrev:
24. maj 2018, 08:33
Gamen skrev:
23. maj 2018, 19:09
le Cid skrev:
23. maj 2018, 13:05
Det siger han kun for at fjerne fokus fra, at han ikke har formået at få holdet til at præstere.
Der skal altså ikke skrues på voldsomt mange knapper, før vores start-11'er kan spise kirsebær med de store!
Kan vi ikke godt snart slippe for den vildfarelse? Vi var milevidt efter de forreste 4 hold. Med den spillestil vi har nu, vil vi aldrig kunne spille med om medaljer. Ganske enkelt fordi vi nærmest skal holde buret rent for at få 3 point. Og så godt er vores forsvar altså heller ikke.

Vi scorer ikke nok mål, og har ikke nok spillere der er farlige. Jeg synes det er decideret tåbeligt, at foregive at vi skulle have nogen som helst chance for at nå medaljer med det hold vi har nu. Vi har en spillertrup uden ledere, vi scorer næsten ingen mål, de fleste af vores profilerede indkøb er (eller har været) bænket og i lange perioder af denne sæson har vi (igen) virket som et hold uden en plan - en plan for hvordan vi vil spille, hvordan vi vil agere i de forskellige kampscenarier, en plan for hvem der skal erstatte hvem ved skader og karantæner og en plan for hvordan vores ideelle start 11'er ser ud.

Vi mangler en angriber, vi mangler en midtbanespiller med kompetencer fremadrettet, og vi kommer også til at mangle en dygtig kantspiller hvis vi mister Rolim. Mest af alt mangler vi pengene til at erhverve de spillere - vi havde en ordentlig sæk, men en stor luns forsvandt med de mange, dyre fejlkøb og deres sign off-fees. Og så igen, balancen i truppen. Vi har et hav spillere der i dén grad mangler cojones på banen - stort set alle vores ungdomsspillere iberegnet. Dét er vi nok nødt til at købe os til, for det er en af de væsentligste årsager til at vi falder sammen som i Fredericia. INGEN tager ansvar.
Vi mangler helt sikkert mål, men jeg vil påpege, at der i mindst lige så høj grad mangler mål fra midtbanen, som der mangler mål fra angribere. Og vi HAR altså midtbanespillere i truppen, som har mål i støvlerne... det ser vi bare meget lidt til, når vi spiller så dødsygt, som tilfældet er!

Ja, vi virker lige præcis som et hold uden en plan - og det er netop dér, at Wieghorst fejler BIG TIME! Når vi så endelig spiller en enkelt god kamp, hvor offensiven ser god ud, så er vi tilbage til to 6'ere i den efterfølgende kamp!

Holdet ER bedre, end det vi har set i de fleste røvsyge kampe, og tilføjer man bare en lille smule målfarlighed udefra, så mener jeg godt, at vi kan tillade os at kigge opad i tabellen (men det kræver nok en ny træner).
Med de rette spillere ser jeg større potentiale i MW end man kunne håbe på med Kent... hvad havde Kent præsteret af flot fodbold inden AaB. INTET.
Det har MW trods alt - men det kræver han har/får spillerne til det. Det har han ikke endnu... Det spil vi havde under Kent og også Hamren de første år, var satme ikke noget at råbe hurra for. Og i guldåret med Hamren var foråret jo en forsvarssejr. Ikke offensivt flot fodbold.
Det hold Kent havde i double sæsonen, var skabt gennem 2-3 sæsoner og var væsentlig bedre end det vi har i dag.

Gamen

Re: Sæson 17-18 evaluering: Lidt bedre projekt-styring, tak.

Indlæg af Gamen » 24. maj 2018, 09:57

hje1980 skrev:
24. maj 2018, 08:51
Det har MW trods alt - men det kræver han har/får spillerne til det. Det har han ikke endnu... Det spil vi havde under Kent og også Hamren de første år, var satme ikke noget at råbe hurra for. Og i guldåret med Hamren var foråret jo en forsvarssejr. Ikke offensivt flot fodbold.
Det hold Kent havde i double sæsonen, var skabt gennem 2-3 sæsoner og var væsentlig bedre end det vi har i dag.
Hvornår har Morten Wieghorst leveret flot fodbold i sin trænerkarriere? Er det ikke blot en myte?

Hvis ikke man har spillerne til det efter at have brugt en 30-40 mio. i løbet af de sidste 3 vinduer, hvor mange millioner skal vi så bruge yderligere?

Og slutteligt. Kent Nielsen skabte et guldhold for håndører - men ikke mindst i kraft af de mange vindertyper der var på holdet. KEP, Spalvis, AK - spillere som (tro det eller ej) tog en gevaldig tørn i omklædningsrummet også, sammen med Würtz, Risgård og Curth. Dengang havde vi et fodboldHOLD - det har jeg stadig til gode at se at vi har den dag i dag.

Besvar