Direktøren for det hele

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Freddie » 31. jul 2018, 18:41

Hanga skrev:
4. jul 2018, 09:23
Funky skrev:
4. jul 2018, 09:14
Gamen skrev:
3. jul 2018, 19:44
Freddie skrev:
3. jul 2018, 15:07
Hvis du tror, at Wieghorst balancerer på en fyring, er jeg bange for, at du tager helt fejl. Han blev nr. 5 sidste sæson, som var hans nummer anden. Erik Hamren blev også nr 5 i hans anden sæson.
Der er nu altså væsentlige forskelle. Under Hamrén hævede AaB sig på adskillige parametre - professionalisme, kost og fysik for bare at nævne nogle af de mere "usynlige".
Folk flygter væk fra stadion, og spillet er statisk. Vi spiller ikke på en måde, der nogensinde vil kunne løfte os ind i spil til europæisk fodbold - dertil scorer vi for få mål.
Jeg tror ikke man skal gøre alt for meget ud af den med “folk flygter” - er det ikke en generel tendens i superligaen? Så lang tid som jeg har fulgt AaB har det altid krævet noget helt særligt at fylde stadion, også tilbage fra en tid hvor der ikke var nær så meget konkurrence om tilskuerne. Og ærligt talt, så er snakken om spillestil for langt de fleste underordnet om AaB vinder eller ej. De fleste vil se sejre, gider ikke se nederlag, og finder på alverdens undskyldninger for at blive væk når ikke AaB møder BIF eller FCK og ser ud til at kunne vinde over dem.
Det er muligvis en generel tendens at tilskuertallene er faldende, men det har været ekstra tydeligt i Aalborg. Vi var ikke over 8000 tilskuere sidste sæson til en eneste kamp. Det er dælme skræmmende og alarmerende. Årsagerne kan være mange og led i en generel tendens, men AaB skal være meget opmærksomme på det og analysere det i dybden. Det er altså ikke kun elektroniske løsninger, markedsføring etc. der er problemet/løsningen. Det er en generel manglende interesse/engagement for AaB og superligaen. Folk gider ikke, og jeg tror mange der møder op gør det ud fra en pligtfølelse.
Yankee skrev:
31. jul 2018, 18:04
Gamen skrev:
31. jul 2018, 15:50
Så forsvandt endnu en profileret medarbejder.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/s ... -i-AaB-as/

Har vi nogen bud på hvilke tidligere spillere der kunne lokkes til? Kan Peter Rasmussen lokkes ud af sit kristne otium? Erik Bo? Måske Thomas Jensen, Christian Christiansen eller en anden kunne have lyst til at prøve lykken?
Jeg aner intet om det, men det er jo ikke så ulogisk set udefra. Når topchefen bliver fyret pga. manglende salg, så står den gamle salgschef selvfølgelig i en lidt skidt situation.
Enig. Det er ren logik. Han føler sig sandsynligvis kørt over, efter at have været i ledergruppen. Den plads er nu overtaget af Thomas Bælum.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2018, 19:46

Yankee skrev:
31. jul 2018, 18:04
Gamen skrev:
31. jul 2018, 15:50
Så forsvandt endnu en profileret medarbejder.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/s ... -i-AaB-as/

Har vi nogen bud på hvilke tidligere spillere der kunne lokkes til? Kan Peter Rasmussen lokkes ud af sit kristne otium? Erik Bo? Måske Thomas Jensen, Christian Christiansen eller en anden kunne have lyst til at prøve lykken?
Jeg aner intet om det, men det er jo ikke så ulogisk set udefra. Når topchefen bliver fyret pga. manglende salg, så står den gamle salgschef selvfølgelig i en lidt skidt situation.
Jeg hørte i Fodboldministeriet, at Calle Facius sælger biler. Mon ikke han sælger sponsorater fra 1. september? Alternativt bliver Malthe Guldager vel hevet frem fra gemmerne da han altid vandt i kort på træningslejrene og derved har sit talent for at tjene penge. Så får vi også endnu en medarbejder af egen avl.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2018, 22:09

Vel meget naturligt.
Og så er det jo ikke en medarbejder, som har været i firmaet i 100 år - ihvertilfald ikke i den stilling.

Hvis man skal være grov, så har han jo bestridt stillingen siden okt. 2014 og frem til i dag. Hvilket vel netop er den periode, som vi ikke mener at have fået nok ud af. Når det så er sagt, så har jeg ingen anelse overhovedet om han er et tab eller kan erstattes.

Og så lige praktisk, da min nærmeste chef som jeg havde et tæt samarbejde med sagde op i vinters, havde jeg også store overvejelser, om jeg skulle finde nye græsgange. Det har intet med utilfredshed med mit job/arbejde at gøre, men mere "OK det er måske tid til at prøve noget andet". Og det kan være det samme her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2018, 00:02

Yankee skrev:
31. jul 2018, 18:04
Gamen skrev:
31. jul 2018, 15:50
Så forsvandt endnu en profileret medarbejder.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/s ... -i-AaB-as/

Har vi nogen bud på hvilke tidligere spillere der kunne lokkes til? Kan Peter Rasmussen lokkes ud af sit kristne otium? Erik Bo? Måske Thomas Jensen, Christian Christiansen eller en anden kunne have lyst til at prøve lykken?
Jeg aner intet om det, men det er jo ikke så ulogisk set udefra. Når topchefen bliver fyret pga. manglende salg, så står den gamle salgschef selvfølgelig i en lidt skidt situation.
Jeg tænker mere at der vel er en grund til at Bælum er blevet kaldt ind, og at han sikkert skal gøre nogle ting anderledes, så Flinvad har måske set at det han står for, nu ikke længere er den vej AaB vil?

Anyways, tror jeg faktisk ikke det er en AaB-specifik ting at der er ret stor udskiftning i ledende medarbejdere. Jeg synes det forekommere oftere og oftere i mange brancher at det at være leder ses mere som en profession end som et kald. Det opfattes også som karriere (og ikke mindst løn-)fremmende at skifte stillingen hvert 3-5 år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2018, 15:34

Gamen skrev:
31. jul 2018, 15:50
Så forsvandt endnu en profileret medarbejder.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/s ... -i-AaB-as/

Har vi nogen bud på hvilke tidligere spillere der kunne lokkes til? Kan Peter Rasmussen lokkes ud af sit kristne otium? Erik Bo? Måske Thomas Jensen, Christian Christiansen eller en anden kunne have lyst til at prøve lykken?
Glinvad er blevet ansat som adm. direktør i Vendsyssel FF

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af De Fem » 2. aug 2018, 16:11

frederikshavneren skrev:
2. aug 2018, 15:34
Gamen skrev:
31. jul 2018, 15:50
Så forsvandt endnu en profileret medarbejder.

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/s ... -i-AaB-as/

Har vi nogen bud på hvilke tidligere spillere der kunne lokkes til? Kan Peter Rasmussen lokkes ud af sit kristne otium? Erik Bo? Måske Thomas Jensen, Christian Christiansen eller en anden kunne have lyst til at prøve lykken?
Glinvad er blevet ansat som adm. direktør i Vendsyssel FF
Så han er blevet en større fisk i en mindre dam?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af 9000AaB » 2. aug 2018, 17:34

Hvad har han lige præcis bidraget med af store sponsor aftaler de sidste par år udover det kostede den adm direktør jobbet at der ikke blev solgt nok sponsorater.....

Ved han er salgschef/direktør men ved ærligt talt ikke hvor meget han bliver savnet for kender ik manden....

Men syntes det er vildt alle de folk der er stoppet i AaB dresidste par år på bærende positioner.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Nitten » 2. aug 2018, 20:53

9000AaB skrev:
2. aug 2018, 17:34
Hvad har han lige præcis bidraget med af store sponsor aftaler de sidste par år udover det kostede den adm direktør jobbet at der ikke blev solgt nok sponsorater.....

Ved han er salgschef/direktør men ved ærligt talt ikke hvor meget han bliver savnet for kender ik manden....

Men syntes det er vildt alle de folk der er stoppet i AaB dresidste par år på bærende positioner.
Og nu er han i hjørring med en masse inside viden om AaB sponsorer hmmm

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Halil » 7. aug 2018, 11:22

https://steenhouman.com/2018/07/26/AaB- ... rdjylland/

Vedrørende AaB i forskellige sammenhænge er det her spændende læsning. Især af de herlige grafer.

Beklager, hvis den har været postet tidligere.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af BassogogsVen » 10. aug 2018, 17:18

Martin SS fratræder som marketing manager i marts for at blive genansat i ny stilling som oplevelseschef i august. Der er ingen, der skal sige, at AaB ikke er indspist.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2018, 17:29

BassogogsVen skrev:
10. aug 2018, 17:18
Martin SS fratræder som marketing manager i marts for at blive genansat i ny stilling som oplevelseschef i august. Der er ingen, der skal sige, at AaB ikke er indspist.

Ja, for man skulle da nødigt få den tanke at han er den helt rette til jobbet...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af MrBangDK » 10. aug 2018, 17:31

BassogogsVen skrev:
10. aug 2018, 17:18
Martin SS fratræder som marketing manager i marts for at blive genansat i ny stilling som oplevelseschef i august. Der er ingen, der skal sige, at AaB ikke er indspist.
Martin SS fratræder - åhhhh... den er helt galt i AaB, det hele falder fra hinanden..

Martin SS tiltræder igen - åhhh... det er helt galt.. AaB er totalt indspiste..
Ska' vi hak'?

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Stefanovic » 10. aug 2018, 18:13

MrBangDK skrev:
10. aug 2018, 17:31
BassogogsVen skrev:
10. aug 2018, 17:18
Martin SS fratræder som marketing manager i marts for at blive genansat i ny stilling som oplevelseschef i august. Der er ingen, der skal sige, at AaB ikke er indspist.
Martin SS fratræder - åhhhh... den er helt galt i AaB, det hele falder fra hinanden..

Martin SS tiltræder igen - åhhh... det er helt galt.. AaB er totalt indspiste..
Jeg kender 10 sponsorer og 10 sæsonkortindehavere som ikke længere bestiller ekstra ketchup til stadionplatten. De kan ikke lide Gaarde.

Gamen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Gamen » 10. aug 2018, 18:39

Martin er dygtig, han har visioner. Den ene gang jeg har haft æren af at diskutere tiltag med ham, så synes jeg klart det skinnede igennem at han har en lang baggrund som fan. Meget i sync med behovene, synes jeg.
Fin beslutning af AaB.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af BassogogsVen » 11. aug 2018, 00:23

Haha, det er næsten for nemt nogle gange...
Og nej, jeg har ikke ét ondt ord at sige om Martin SS.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Sanchez94 » 13. aug 2018, 08:28

Gamen skrev:
10. aug 2018, 18:39
Martin er dygtig, han har visioner. Den ene gang jeg har haft æren af at diskutere tiltag med ham, så synes jeg klart det skinnede igennem at han har en lang baggrund som fan. Meget i sync med behovene, synes jeg.
Fin beslutning af AaB.
Enig, Martin virker som det oplagte valg til den her post.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Meelsen » 14. aug 2018, 11:19

Bælum gik rundt under kampen mod FCN og snakkede med folk på Vesttribunen. Det var dejligt at se at han ikke var for fin til det. Han virkede oprigtigt interesseret i de problemstillinger man kan stå overfor, som gæst på Aalborg Stadion.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Fabbe » 8. sep 2018, 18:22

Det er godt at læse, at oplevelseschefen har fået frie tøjler af mr. CEO i aktieselskabet. Det må han have manglet i alle sine foregående år som ansat. For der er ingen, der tvivler på, at han har den rigtige viden, indstilling og kompetencer. Det bliver spændende:

https://nordjyske.dk/plus/ny-direktoer- ... 094b8dc3b2
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2018, 18:56

Fabbe skrev:
8. sep 2018, 18:22
Det er godt at læse, at oplevelseschefen har fået frie tøjler af mr. CEO i aktieselskabet. Det må han have manglet i alle sine foregående år som ansat. For der er ingen, der tvivler på, at han har den rigtige viden, indstilling og kompetencer. Det bliver spændende:

https://nordjyske.dk/plus/ny-direktoer- ... 094b8dc3b2
Kan du hive hovedpunkterne ud til os andre? Jeg kan desværre ikke læse artiklen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2018, 20:21

Fabbe skrev:
8. sep 2018, 18:22
Det er godt at læse, at oplevelseschefen har fået frie tøjler af mr. CEO i aktieselskabet. Det må han have manglet i alle sine foregående år som ansat. For der er ingen, der tvivler på, at han har den rigtige viden, indstilling og kompetencer. Det bliver spændende:

https://nordjyske.dk/plus/ny-direktoer- ... 094b8dc3b2
Tjek lige Mr. dangleterre der, med hans fancy Nordjyske plus abbonement. Kunne du ikke sige lidt mere om hvad der står for os andre fattigrøve, herude på roemarken?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar