Direktøren for det hele

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Gnu » 22. nov 2018, 11:55

Gamen skrev:
22. nov 2018, 09:59
MrBangDK skrev:
22. nov 2018, 09:55
Jeg synes det er interessant, at Bælum siger, at nu har man fokuseret på sponsorer i mange år, men ikke på de andre tribuner. Det skal ændres. Og jeg kan ikke forstå problematikken med at der nu handles på det med fortællingen og synligheden. Det er lige præcis noget af dét som folk har brokket sig over de sidste mange år.
Problemet er bare, at det ikke er første gang vi hører det.
Jeg har prædiket at man arbejder på fortællingen om AaB, tilhørsforholdet til Aalborg osv. til 2 af de sidste 3 fanmøder. For mig er det fint at der bliver handlet på det. Jeg håber blot, at AaB ikke løser det ved at hyre et kommunikationsbureau, men prøver at give bolden op til fans, klubbens medlemmer eller andre interessenter der har tilhørsforhold til AaB og Aalborg, og at klubben blot optræder som finansieringskilde - noget klubben ALDRIG har villet gøre før, hverken ifht. merchandise eller andet. Her har man betalt sig fra pinlige fabriksløsninger, i stedet for at give f.eks. fans frit spillerum, selvom pengene var bedre givet ud.

Fortællingen skal ikke tage afsæt i et eller andet popsmart, som en brilleabe fra et århusiansk kommunikationsforetagende har fundet på, men i virkeligheden. I rødderne, traditionerne, byen, klubben - for fortællingen betyder noget alle de steder, hvor man har succes med at lokke folk til fodbold uagtet at man ikke har sportslig succes.
Undskyld mig, men dér foretrækker jeg så en professionel kommunikatør, som ved, hvad han/hun laver. Fans har en tendens til at anlægge en forudsigelig og vammel retorik, hvor i hvertfald jeg står helt af.

Hvis man lod sådan en kampagne være op til fans ville vi med garanti få en meget patosfyldt smøre, hvor centrale nøgleord vil være "stolthed", "traditioner" og "arbejderklub". Gerne sovset ind i en fortælling, hvor AaB som en anden David, besejrer Goliat. De gode aalborggensere, der rider ind på Cimbrertyren og besejrer de mørke kræfter. Man kan allerede høre violinerne spille.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af FIDEL » 22. nov 2018, 12:09

Maglau skrev:
22. nov 2018, 11:27
FIDEL skrev:
22. nov 2018, 10:51
Jeg synes Bælum slipper godt afsted med sin optræden i Ripodsten, og jeg kan sagtens forstå, at han ikke vil kommentere på det sportslige. Selvfølgelig kunne det være fedt, at han sagde noget med, at de selvfølgelig ikke er tilfredse med resultaterne pt., men at der arbejdes hårdt på at få offensiven forløst.
Jeg synes faktisk Bælum lyder meget engageret og tændt på, at AaB skal have rigtig gang i fanscenen. Han siger jo også direkte, at nu har man i AaB i flere år haft fokus på sponsorer og sponsorfaciliteter, så nu handler det om at gøre noget for fansne. Om det er varm luft må tiden jo vise, men det bliver svært for Bælum og Co. at vende udviklingen og få skabt noget mere hype omkring AaB.

Det er klart det bliver en svært opgave når spillet og spillestilen pt. er lidt for finkulturagtig, og at både klub og spillertrup mangler typer, der går forrest med noget attitude og optimisme. Det gør Bælum selvfølgelig nu, men det er bare ikke nok til at redde et falmende brand som AaBs.
Endvidere synes jeg helt klart, at der mangler 1 til 2 ledere, der med deres udstråling og ærgerrighed rusker op i resten af holdet.

Det der med, at AaB skal være Guardiola-light er kvalmende, og jeg tror virkelig ikke på det er det Aalborgenserne og nordjyderne ønsker at se. Jeg tror helt seriøst, at de fleste AaB tilhængere ønsker at se et hårdt fightende hold med en fysisk og direkte spillestil, istedet for possesion-stilen. Det er dræbende kedeligt. Folk ønsker at se mål og målchancer, og det får man bare ikke på Aalborg stadion!!

Som der var en anden debattør, som skrev tidligere, så gider nordjyderne ikke den lidt ligegyldige facon Gaarde og AaB har praktiseret i flere år. Der mangler simpelthen ambitioner sportsligt, og Gaardes politiker-tilgang til alting er ødelæggende for klubben. Vi mangler at virkelig TRO på den sportslige ledelse i klubben.
Jeg gider fysisk spillestil så vi ligner FCM. Jeg elsker Guardiola light ideen.
Du elsker ideen.. ja men selve udførslen kan du ikke elske for den er der ikke endnu. Måske kommer den på søndag.

Fakta er, at AaBs spillestil er svær at føre ud i livet uden de helt rigtige typer spillere, som har et tilpas højt teknisk niveau. Og når vi så ovenikøbet har en sportsdirektør, der har meget svært ved at sammensætte en trup med balance, så skal det blive svært.
Fcm spiller mere direkte og fysisk, men opnår jo gode resultater med stilen, og har da også nogle spændende tekniske typer i f.eks. Wikheim, Hassan og Mabil. De har selvfølgelig et noget højere budget end os, så de kan hente spillere på en anden hylde. Og det er da mere interessant at se en spillestil som fcms end AaBs pt., idet intensitet er fedt for tilskuere at se på. AaBs kampe mangler intensitet og det skyldes Wieghorsts kedelige spillestil.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Yankee » 22. nov 2018, 12:56

Uanset hvad skal vi bare have for øje at der ikke er nogle quick-fixes. Man kan sætte gang i en lang række fine initiativer, men resultatet vil først kunne ses om mange år. Derudover handler det om at være vedholdende og have mange indsatser på én gang.

1) Faste kamptidspunkter
2) Meget mere markedsføring i tv, radio, busser osv.
3) Bedre merchandise
4) Bedre outreach til lokalsamfundet
5) Bedre stadionoplevelse

På kort sigt kunne jeg godt tænke mig at man simpelthen bare havde fokus på at få fyldt stadion op. Vi ved allesammen hvor fantastisk det er at komme på et fyldt stadion og det har en selvforstærkende effekt. Man kunne hurtigt få fyldt 1-2.000 ekstra sæder op ved at lave nogle store arrangementer med ungdomsskoler, asylcentre m.fl. Det er noget med at hyre nogle busser og så lave et opvarmningsarrangement med nogle sponsorer eller andet. Så kunne man få fyldt helt op i siderne på fx Nord-tribunen og det ville gøre rigtig meget for stadionoplevelsen, selvom de ikke lagde en krone.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2018, 13:26

Yankee skrev:
22. nov 2018, 12:56
Uanset hvad skal vi bare have for øje at der ikke er nogle quick-fixes. Man kan sætte gang i en lang række fine initiativer, men resultatet vil først kunne ses om mange år. Derudover handler det om at være vedholdende og have mange indsatser på én gang.

1) Faste kamptidspunkter
2) Meget mere markedsføring i tv, radio, busser osv.
3) Bedre merchandise
4) Bedre outreach til lokalsamfundet
5) Bedre stadionoplevelse

På kort sigt kunne jeg godt tænke mig at man simpelthen bare havde fokus på at få fyldt stadion op. Vi ved allesammen hvor fantastisk det er at komme på et fyldt stadion og det har en selvforstærkende effekt. Man kunne hurtigt få fyldt 1-2.000 ekstra sæder op ved at lave nogle store arrangementer med ungdomsskoler, asylcentre m.fl. Det er noget med at hyre nogle busser og så lave et opvarmningsarrangement med nogle sponsorer eller andet. Så kunne man få fyldt helt op i siderne på fx Nord-tribunen og det ville gøre rigtig meget for stadionoplevelsen, selvom de ikke lagde en krone.
Ad 1)
Der er flere måder man kan gå en del af vejen. Man kunne starte med at fastlægge hele turneringen fra starten af, så man i det mindste kender sit holds spilleplan hele sæsonen frem.
Man kunne lægge en turneringsplan så halvdelen af holdene spiller hjemme i lige runder og den anden halvdel i ulige runder, og så definere et fast spilletidspunkt for hvert hjemmehold, så holdene (og hjemmebanetilskuerne) ved hvornår man skal afsted for at se holdet på stadion. (Det skal nok kombineres med færre spilletidspunkter, der er nok ikke meget afsætning mandagskampene).
2) Altid godt.
3) Oh yes... og det man har skal rent faktisk være tilgængeligt. Hvis der er en kritisk masse, så lad merchandice være en del af sponsorpakkerne, så der skal produceres til dem alligevel.
4) og 5) Det er lidt floffy, men ja, selvfølgelig.

Jeg tænker at det kunne være en fordel, hvis der kun var én TV-udbyder der viste kampene. Det ville gøre TV-publikummet noget større, fordi det uværgeligt vil blive billigere at følge superligakampe. Det kommer nok til at koste lidt på TV-aftalen i starten (men ikke så meget som man tror - du får kun FCK/BIF, hvis du betaler for hele pakken). Jeg tænker at tilskuerproblemerne skyldes at det er blevet sværere og dyrere at følge sit hold på TV. Der skal købes store pakker eller mange streamingtjenester for at være med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Yankee » 22. nov 2018, 13:39

Pastorius skrev:
22. nov 2018, 13:26
Jeg tænker at det kunne være en fordel, hvis der kun var én TV-udbyder der viste kampene. Det ville gøre TV-publikummet noget større, fordi det uværgeligt vil blive billigere at følge superligakampe. Det kommer nok til at koste lidt på TV-aftalen i starten (men ikke så meget som man tror - du får kun FCK/BIF, hvis du betaler for hele pakken). Jeg tænker at tilskuerproblemerne skyldes at det er blevet sværere og dyrere at følge sit hold på TV. Der skal købes store pakker eller mange streamingtjenester for at være med.
Meget enig hele vejen igennem. Og det allerstørste boost ville jo være hvis ikke SAMTLIGE Superliga-kampe skulle vises live på TV. Man har jo skabt en kultur hvor Superliga-fodbold er noget man ser hjemme fra stuen eller på en pub frem for på stadion. På den måde har Superligaen jo ingen fordele ift. Premier League.

Superligaen skal satse helhjertet på at kampene skal ses på stadion. Kun de kampe, der virkelig har national interesse skal vises på TV.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af BassogogsVen » 22. nov 2018, 13:52

I grunden har jeg egentlig ikke noget dårligt at sige om Bælums analyser og idéer isoleret set - thi de er sikkert fine og gode i den verden og tid, vi lever i nu, hvor gak, gøgl og underholdning er det, der rykker. Og han taler sikkert fint ind i sponsor- og aktionærsfæren. Derudover er han en særdeles sympatisk og rar fyr.
Det er bare ikke "direktør-arbejde", han udfører, men sådan noget konsulentarbejde, som man ansætter en eller anden key account-manager med smarte Herning-briller og CBS-frisure til at udføre - alternativt beder sin marketings-/oplevelsesafdeling udføre.

Min anke er de kæmpestore kogekar af simrende hirse og byg, man vader i cirkler udenom hele tiden. Når alle uden undtagelse ved, at den faneflugt, man oplever på stadion, handler om det, der sker på banen og absolut intet andet.
Nuvel, det er da træls, at man skal vente lidt på sine pølser og drikkevarer (eller byg-selv-burgere, Vorherre bevares!) eller fryser ballerne, når man pludselig skal skide midt under kampen. Men altså, husker I faciliteterne før stadion blev ombygget? Der var det satme både koldt, klamt og særdeles ildelugtende at skulle på tønden lige pludselig. Men 6 af AaB's 10 højeste tilskuertal ligger før ombygningen i 2002. Og primært findes de højeste tal i perioder, hvor AaB spillede seværdig fodbold og havde en identitet, i total kontrast til nutiden, hvor superligaens grå mus de sidste 4,5 år virker til at have taget permanent ophold i Aalborg.

Bælum er ansat som administrerende direktør. Så kan det godt være, at de ude på Hornevej har en eller anden mærkelig konstruktion med kollektiv ledelse, som ingen kan gennemskue, og som på mange måder virker særdeles kontraproduktiv. Men når der sidder en administrerende direktør for et aktieselskab, har kunderne en forventning om, at det er ham/hende, der er boss for foretagendet - den, der træffer beslutninger, sætter kurs, tager ansvar for hele pakken under ét. Og det gør Bælum bare ikke - måske fordi det ikke er en del af hans portefølje. Men ikke desto mindre forventer man, som kunde, fan eller hvad man nu er, at den administrerende direktør tegner hele virksomheden og dermed også tager ansvar for hele virksomheden. Heriblandt også delen på banen, som ret beset er AaB's kerneområde.

Jeg tænker, at grunden til, at så mange, heriblandt undertegnede, finder det så sløvt og fesent med Bælums udtalelser, er, at vi føler os decimeret til idioter (det er mange sikkert også, undertegnede fraregnet), og at vi føler, at vi bliver set som lallende, underfrankerede, indavlede FCM-typer, som vil have gøgl og underholdning, mens vi står og rager på vores kusiner og bytter traktorkort med sidemanden under kampene. Og det er bare voldsomt uholdbart i dén grad at være ude af sync med sin helt centrale fanbase, når alle ved, og historien viser, at i Aalborg kommer folket på stadion, når der er god fodbold på banen, når hjertet banker inde bag logoet - uanset om det er pissekoldt og der kun er sennep med grydeske til pølserne. Så skal der nok komme masser af offline-aktivitet i Aalborgs gader igen. Så skal snakken nok gå i kantinerne. Så skal gavlmalerierne nok dukke op. Men nordjyderne vil bare se fodbolden først, modsat i mange FC-konstruktioner, som AaB ikke skal kopiere.

Og det er det sidste, jeg mener, at en administrerende direktør også skal tage ansvar for. Turde åbne kæften og sige, at de udmærket ved, at det simpelthen er de manglende resultater og det inderligt kedelige spil, der er så dræbende for opbakningen på stadion. Ellers er han bare konsulent. Og så skulle man have hyret ham til den titel.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2018, 14:03

Yankee skrev:
22. nov 2018, 13:39
Pastorius skrev:
22. nov 2018, 13:26
Jeg tænker at det kunne være en fordel, hvis der kun var én TV-udbyder der viste kampene. Det ville gøre TV-publikummet noget større, fordi det uværgeligt vil blive billigere at følge superligakampe. Det kommer nok til at koste lidt på TV-aftalen i starten (men ikke så meget som man tror - du får kun FCK/BIF, hvis du betaler for hele pakken). Jeg tænker at tilskuerproblemerne skyldes at det er blevet sværere og dyrere at følge sit hold på TV. Der skal købes store pakker eller mange streamingtjenester for at være med.
Meget enig hele vejen igennem. Og det allerstørste boost ville jo være hvis ikke SAMTLIGE Superliga-kampe skulle vises live på TV. Man har jo skabt en kultur hvor Superliga-fodbold er noget man ser hjemme fra stuen eller på en pub frem for på stadion. På den måde har Superligaen jo ingen fordele ift. Premier League.

Superligaen skal satse helhjertet på at kampene skal ses på stadion. Kun de kampe, der virkelig har national interesse skal vises på TV.
Her skilles vi så.

I alle andre forhold betragtes exponering på TV som reklame og markedsføring. Det hænger også fint sammen med at det er Brøndby der har flest tilskuere. De har i praksis fast spilletidspunkt og TV-transmittering på faste tidspunkter.

Jeg synes ikke man skal gå efter begrænse eksponeringen på TV, men tværtimod gå efter at der er flere der kan komme til at se kampene på TV, på fornuftige tidspunkter, og ikke kun én klubs fans.

Det er ikke noget der kommer til at virke voldsomt godt fra Dag 1, men det er nødvendigt for at vende trenden. Vi er nødt til at gå efter at skabe opmærksomhed og hype omkringen hele superligaen (også udenfor København), og så leve med at det så tager noget tid før det også slår igennem på de direkte tilskuertal.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af raekkeettre » 22. nov 2018, 15:08

BassogogsVen skrev:
22. nov 2018, 13:52
I grunden har jeg egentlig ikke noget dårligt at sige om Bælums analyser og idéer isoleret set - thi de er sikkert fine og gode i den verden og tid, vi lever i nu, hvor gak, gøgl og underholdning er det, der rykker. Og han taler sikkert fint ind i sponsor- og aktionærsfæren. Derudover er han en særdeles sympatisk og rar fyr.
Det er bare ikke "direktør-arbejde", han udfører, men sådan noget konsulentarbejde, som man ansætter en eller anden key account-manager med smarte Herning-briller og CBS-frisure til at udføre - alternativt beder sin marketings-/oplevelsesafdeling udføre.

Min anke er de kæmpestore kogekar af simrende hirse og byg, man vader i cirkler udenom hele tiden. Når alle uden undtagelse ved, at den faneflugt, man oplever på stadion, handler om det, der sker på banen og absolut intet andet.
Nuvel, det er da træls, at man skal vente lidt på sine pølser og drikkevarer (eller byg-selv-burgere, Vorherre bevares!) eller fryser ballerne, når man pludselig skal skide midt under kampen. Men altså, husker I faciliteterne før stadion blev ombygget? Der var det satme både koldt, klamt og særdeles ildelugtende at skulle på tønden lige pludselig. Men 6 af AaB's 10 højeste tilskuertal ligger før ombygningen i 2002. Og primært findes de højeste tal i perioder, hvor AaB spillede seværdig fodbold og havde en identitet, i total kontrast til nutiden, hvor superligaens grå mus de sidste 4,5 år virker til at have taget permanent ophold i Aalborg.

Bælum er ansat som administrerende direktør. Så kan det godt være, at de ude på Hornevej har en eller anden mærkelig konstruktion med kollektiv ledelse, som ingen kan gennemskue, og som på mange måder virker særdeles kontraproduktiv. Men når der sidder en administrerende direktør for et aktieselskab, har kunderne en forventning om, at det er ham/hende, der er boss for foretagendet - den, der træffer beslutninger, sætter kurs, tager ansvar for hele pakken under ét. Og det gør Bælum bare ikke - måske fordi det ikke er en del af hans portefølje. Men ikke desto mindre forventer man, som kunde, fan eller hvad man nu er, at den administrerende direktør tegner hele virksomheden og dermed også tager ansvar for hele virksomheden. Heriblandt også delen på banen, som ret beset er AaB's kerneområde.

Jeg tænker, at grunden til, at så mange, heriblandt undertegnede, finder det så sløvt og fesent med Bælums udtalelser, er, at vi føler os decimeret til idioter (det er mange sikkert også, undertegnede fraregnet), og at vi føler, at vi bliver set som lallende, underfrankerede, indavlede FCM-typer, som vil have gøgl og underholdning, mens vi står og rager på vores kusiner og bytter traktorkort med sidemanden under kampene. Og det er bare voldsomt uholdbart i dén grad at være ude af sync med sin helt centrale fanbase, når alle ved, og historien viser, at i Aalborg kommer folket på stadion, når der er god fodbold på banen, når hjertet banker inde bag logoet - uanset om det er pissekoldt og der kun er sennep med grydeske til pølserne. Så skal der nok komme masser af offline-aktivitet i Aalborgs gader igen. Så skal snakken nok gå i kantinerne. Så skal gavlmalerierne nok dukke op. Men nordjyderne vil bare se fodbolden først, modsat i mange FC-konstruktioner, som AaB ikke skal kopiere.

Og det er det sidste, jeg mener, at en administrerende direktør også skal tage ansvar for. Turde åbne kæften og sige, at de udmærket ved, at det simpelthen er de manglende resultater og det inderligt kedelige spil, der er så dræbende for opbakningen på stadion. Ellers er han bare konsulent. Og så skulle man have hyret ham til den titel.
Han er adm. direktør men i en direktion med en sportsdirektør. Så nej - han er ikke ansat til at tage sig af det sportslige det er Gaarde, og Gaarde har reference direkte op i bestyrelsen og ikke til Bælum. Så selvom, jeg kan give dig ret i, at han bliver meget konkret, så tror jeg mere han snakker ud fra AaB som organisation og ikke hvad lige nøjagtig han skal udarbejde personligt.....Så alt i alt synes jeg det er meget positivt. SELVOM du har ret i har det sportslige er tungtvejene, men det er bare Gaards ansvarsområde og ikke Bælums.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af BassogogsVen » 22. nov 2018, 15:13

raekkeettre skrev:
22. nov 2018, 15:08
BassogogsVen skrev:
22. nov 2018, 13:52
I grunden har jeg egentlig ikke noget dårligt at sige om Bælums analyser og idéer isoleret set - thi de er sikkert fine og gode i den verden og tid, vi lever i nu, hvor gak, gøgl og underholdning er det, der rykker. Og han taler sikkert fint ind i sponsor- og aktionærsfæren. Derudover er han en særdeles sympatisk og rar fyr.
Det er bare ikke "direktør-arbejde", han udfører, men sådan noget konsulentarbejde, som man ansætter en eller anden key account-manager med smarte Herning-briller og CBS-frisure til at udføre - alternativt beder sin marketings-/oplevelsesafdeling udføre.

Min anke er de kæmpestore kogekar af simrende hirse og byg, man vader i cirkler udenom hele tiden. Når alle uden undtagelse ved, at den faneflugt, man oplever på stadion, handler om det, der sker på banen og absolut intet andet.
Nuvel, det er da træls, at man skal vente lidt på sine pølser og drikkevarer (eller byg-selv-burgere, Vorherre bevares!) eller fryser ballerne, når man pludselig skal skide midt under kampen. Men altså, husker I faciliteterne før stadion blev ombygget? Der var det satme både koldt, klamt og særdeles ildelugtende at skulle på tønden lige pludselig. Men 6 af AaB's 10 højeste tilskuertal ligger før ombygningen i 2002. Og primært findes de højeste tal i perioder, hvor AaB spillede seværdig fodbold og havde en identitet, i total kontrast til nutiden, hvor superligaens grå mus de sidste 4,5 år virker til at have taget permanent ophold i Aalborg.

Bælum er ansat som administrerende direktør. Så kan det godt være, at de ude på Hornevej har en eller anden mærkelig konstruktion med kollektiv ledelse, som ingen kan gennemskue, og som på mange måder virker særdeles kontraproduktiv. Men når der sidder en administrerende direktør for et aktieselskab, har kunderne en forventning om, at det er ham/hende, der er boss for foretagendet - den, der træffer beslutninger, sætter kurs, tager ansvar for hele pakken under ét. Og det gør Bælum bare ikke - måske fordi det ikke er en del af hans portefølje. Men ikke desto mindre forventer man, som kunde, fan eller hvad man nu er, at den administrerende direktør tegner hele virksomheden og dermed også tager ansvar for hele virksomheden. Heriblandt også delen på banen, som ret beset er AaB's kerneområde.

Jeg tænker, at grunden til, at så mange, heriblandt undertegnede, finder det så sløvt og fesent med Bælums udtalelser, er, at vi føler os decimeret til idioter (det er mange sikkert også, undertegnede fraregnet), og at vi føler, at vi bliver set som lallende, underfrankerede, indavlede FCM-typer, som vil have gøgl og underholdning, mens vi står og rager på vores kusiner og bytter traktorkort med sidemanden under kampene. Og det er bare voldsomt uholdbart i dén grad at være ude af sync med sin helt centrale fanbase, når alle ved, og historien viser, at i Aalborg kommer folket på stadion, når der er god fodbold på banen, når hjertet banker inde bag logoet - uanset om det er pissekoldt og der kun er sennep med grydeske til pølserne. Så skal der nok komme masser af offline-aktivitet i Aalborgs gader igen. Så skal snakken nok gå i kantinerne. Så skal gavlmalerierne nok dukke op. Men nordjyderne vil bare se fodbolden først, modsat i mange FC-konstruktioner, som AaB ikke skal kopiere.

Og det er det sidste, jeg mener, at en administrerende direktør også skal tage ansvar for. Turde åbne kæften og sige, at de udmærket ved, at det simpelthen er de manglende resultater og det inderligt kedelige spil, der er så dræbende for opbakningen på stadion. Ellers er han bare konsulent. Og så skulle man have hyret ham til den titel.
Han er adm. direktør men i en direktion med en sportsdirektør. Så nej - han er ikke ansat til at tage sig af det sportslige det er Gaarde, og Gaarde har reference direkte op i bestyrelsen og ikke til Bælum. Så selvom, jeg kan give dig ret i, at han bliver meget konkret, så tror jeg mere han snakker ud fra AaB som organisation og ikke hvad lige nøjagtig han skal udarbejde personligt.....Så alt i alt synes jeg det er meget positivt. SELVOM du har ret i har det sportslige er tungtvejene, men det er bare Gaards ansvarsområde og ikke Bælums.
Ja, det er jo lige præcis det, jeg beskriver, du gentager.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Halamadrid » 22. nov 2018, 17:36

Jeg tager selv meget på et stadion som Bernabeu og en af de ting som jeg elsker her er hele optakten til kampen.
Real Madrid fokuserer meget på historien, på triumferne, på legenderne og på hvad det vil sige at følge Madrid. De sidste 10 min op til at alle kampe starter kører der således videoer med alle de førnævnte ting på storskærme, hertil Madrids hymner. Fuck nu Tina turner, og moderne pis.

AaB vi står sammen om dig med masser af videoer med vores historie kan skabe noget af det vi mangler. Sammenholdet, identiteten og de rød/hvide striber.

Bare tjek følgende link. https://youtu.be/-H4qNG074AU

Forestil jer en video med Thorsted mål mod Coruña, målet mod Man U af Curth, Ståle og alle de andre.

Jeg får altid gåsehud og tårer i øjnene på Bernabeu fordi jeg føler mig som en del af noget der er større end mig selv - jeg er en del af Madrids Historie og får den lige i snotten.

Det giver også spillerne gejst at kunne mærke dette og man skyder brystet frem når historien giver en vinger.

Simpelt og billigt virkemiddel

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Halil » 22. nov 2018, 17:39

Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af BassogogsVen » 22. nov 2018, 18:39

Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
En chimpanse på skøjter måske?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af MrDomoon » 22. nov 2018, 18:43

BassogogsVen skrev:
22. nov 2018, 18:39
Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
En chimpanse på skøjter måske?
eller måske et cimbrertyr ;)
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Kokkefar » 22. nov 2018, 18:52

Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
Måske kan vi leje Jørgen og Nikolaj fra Nak og Æd til at pløkke og tilberede forskellige dyr i pauserne. Man kunne starte med en løve, en ulv og en hest.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Rams » 22. nov 2018, 19:00

Og hvis AaB taber skal Gaarde og Wieghorst spise mosegris før næste hjemme kampstart
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Brodernumsi » 22. nov 2018, 22:03

Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
En måge der ripper en weber grill.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Gnu » 23. nov 2018, 09:47

Brodernumsi skrev:
22. nov 2018, 22:03
Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
En måge der ripper en weber grill.
En grå mus er nok passende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Uldahl » 23. nov 2018, 13:44

Gnu skrev:
23. nov 2018, 09:47
Brodernumsi skrev:
22. nov 2018, 22:03
Halil skrev:
22. nov 2018, 17:39
Jeg så Lazio den anden dag.

Før kampstart fløj en ørn rundt på stadion og landede på plænen, hvorefter den fortærede et mindre dyr.

AaB bør også få en ørn til at flyve rundt.

Evt. et andet dyr der kunne gejle publikum op.
En måge der ripper en weber grill.
En grå mus er nok passende.
Det vil være synd for dyrene, og vi er jo en pæn klub. :danmarkfan:

Nej jeg er så gammel at jeg kan huske at man i gamle dage kunne få gratis fedte mader med groft salt på, på Lise Fedtebrød. Det var et kæmpe hit.

Vi skal da have en flok smukke let på klædte chearleaders til at løbe rundt langs banderne og uddele franskbrøds mader med en ultra ultra light leverpostej på. Det vill være passende, og vil samtidig åbne op for at få Stryns ind som en stor sponsor. Ren win win. :aabfan:

Uddelingen kunne passende ske efter de havde danset rundt med store fade og hyldet den grå leverpostej.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af FIDEL » 23. nov 2018, 16:34

En masse Heidi'er som går rundt og sælger fadbamser på lægterne. Se det er både underholdning og god kundeservice!! :cheers:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af jonas386 » 23. nov 2018, 18:06

FIDEL skrev:
23. nov 2018, 16:34
En masse Heidi'er som går rundt og sælger fadbamser på lægterne. Se det er både underholdning og god kundeservice!! :cheers:
Det bliver vist heller ikke mere nordjysk end dårligt kopieret tyrolerkultur.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar