Undskyld mig, men dér foretrækker jeg så en professionel kommunikatør, som ved, hvad han/hun laver. Fans har en tendens til at anlægge en forudsigelig og vammel retorik, hvor i hvertfald jeg står helt af.Gamen skrev: ↑22. nov 2018, 09:59Problemet er bare, at det ikke er første gang vi hører det.MrBangDK skrev: ↑22. nov 2018, 09:55Jeg synes det er interessant, at Bælum siger, at nu har man fokuseret på sponsorer i mange år, men ikke på de andre tribuner. Det skal ændres. Og jeg kan ikke forstå problematikken med at der nu handles på det med fortællingen og synligheden. Det er lige præcis noget af dét som folk har brokket sig over de sidste mange år.
Jeg har prædiket at man arbejder på fortællingen om AaB, tilhørsforholdet til Aalborg osv. til 2 af de sidste 3 fanmøder. For mig er det fint at der bliver handlet på det. Jeg håber blot, at AaB ikke løser det ved at hyre et kommunikationsbureau, men prøver at give bolden op til fans, klubbens medlemmer eller andre interessenter der har tilhørsforhold til AaB og Aalborg, og at klubben blot optræder som finansieringskilde - noget klubben ALDRIG har villet gøre før, hverken ifht. merchandise eller andet. Her har man betalt sig fra pinlige fabriksløsninger, i stedet for at give f.eks. fans frit spillerum, selvom pengene var bedre givet ud.
Fortællingen skal ikke tage afsæt i et eller andet popsmart, som en brilleabe fra et århusiansk kommunikationsforetagende har fundet på, men i virkeligheden. I rødderne, traditionerne, byen, klubben - for fortællingen betyder noget alle de steder, hvor man har succes med at lokke folk til fodbold uagtet at man ikke har sportslig succes.
Hvis man lod sådan en kampagne være op til fans ville vi med garanti få en meget patosfyldt smøre, hvor centrale nøgleord vil være "stolthed", "traditioner" og "arbejderklub". Gerne sovset ind i en fortælling, hvor AaB som en anden David, besejrer Goliat. De gode aalborggensere, der rider ind på Cimbrertyren og besejrer de mørke kræfter. Man kan allerede høre violinerne spille.