Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af De Fem » 21. jul 2018, 11:40

Gamen skrev:
21. jul 2018, 11:36
De Fem skrev:
21. jul 2018, 10:39
Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?
Stemningen var i top, fordi de toneangivende grupper ikke er specielt ferieramte, og fordi alle leverede i går. Desuden går man da altid efter at bakke holdet op, selvom man kan være frustreret over den udvikling klubben er inde i generelt.
Vejret betyder helt sikkert meget. Fodbold er bedst i solen. Det harmonerer dog stadig dårligt med at rigtigt mange, inklusiv dig, at nordjyderne er helt apatiske i forhold til holdet og spillerne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2018, 11:49

troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2018, 11:51

Forza skrev:
21. jul 2018, 11:17
Jakobsen skrev:
21. jul 2018, 11:02
Fantastisk indsats af gutterne. Det var ikke lige kønt hele tiden, men fedt at holdet er ved at få en stærk moral igen.

Bedst
- Pohl: knokler som en gal, blevet bedre til at holde i bolden og godt sat ind. Ligeledes sætter han Kusk godt op til en chance hvor han flot holder Sviatchenko
- Abildgaard: Der er krummer i ham. Med både offensivt og defensivt og bidrager med fysikken. Enkelte dumme boldtab, men er også med i meget.
- Okore: Bruger sin fysik godt og virker mere bevægelig end tidligere ifht. at komme rundt og erobre bolden
- Pallesen: Godt med og stod knivskarpt defensivt. Skal dog arbejde lidt på indlæggene.

Værst
- MC alt for begrænsede evner som fodboldspiller. Det går for langsomt og han afleverer for dårligt. Er Lesniak og Kakeeto virkelig ringere?
- Rinnes drop. Derudover gjorde han det dog upåklageligt


Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Pallesen på toplisten? Jeg syntes ikke han spillede en god kamp, masser af fejlafleveringer, elendige indlæg og han kunne ikke en gang tage et indkast.
Til gengæld var han faktisk god defensivt - det er helt nyt!
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af andreasaab89 » 21. jul 2018, 11:55

Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Jeg var helt enig med dig i foråret hvor både Flores , Rolim og Risgaard var til rådighed . At man stillede ALT for defensivt op.

Men med både Flores og Rolim væk har vi altså bare ikle nok gode fodboldspillere på holdet til at vi kan “prøve mere”.. vi har kun pøletyper tilbage. Omvendt jeg altid gerne ser Risgaard inde centralt .

Vi skulle som du selv siger have været bedre på kontra med 3 hurtige folk foran
Jeg håber ikke det er sådan her vi ender op , det bliver sørgeligt i længden

Men før vi får erstattet Rolim og Flores 1-1 mener jeg ikke rigtigt vi har holdet til at spille på andre måder
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Reyad » 21. jul 2018, 11:58

Pisse fedt med en sejr i går. Det er trods alt det vigtigste. Hellere 3 grimme point end 0 point og champagnebold.

Kampen i går var meget typisk for en kamp tidligt på sæsonen. Begge hold spillede med meget lav risiko og FCM spillede især meget primitivt.
Det var en chancefattig affære, hvor dødbolde blev meget afgørende. AaB kriger og kæmper fremragende. Man kan satme ikke beskylde drengene for ikke at have mandshjerte. Her er jeg især imponeret af Abildgaard og Okore. De gør det fandeme godt. Pohl kæmper også det bedste han har lært og yder en kæmpe defensiv indsats. Stor ros til hele den centrale midtbane, backs og midterforsvar. Vi tillader ikke ret meget og står godt imod FCM's fysik.

Selvfølgelig er der plads til forbedringer. Pasningsspillet sidder ikke i skabet og vores offensive kanter lykkes ikke med ret meget i går. Abildgaard spiller en fremragende kamp i går, men han giver mange lette pasninger væk. MC det samme, men ikke ligeså slemt i går. Okore og Blåbjerg også med et par skæverter. Men det skal der sgu være plads til, hvis vi netop vil have flot pasningsspil. Så skal der laves afleveringer med større risiko for fejl.

Alt i alt en fremragende sejr. Ikke en fremragende kamp, der vil gå over i historien. Langt hen ad vejen en typisk 0-0 kamp, hvor hver målmand får en massiv hjerneblødning og vi så scorer på en dødbold til sidst.
Der er masser at bygge videre på. Jeg tror på genvalg til samtlige spiller til udekampen i parken. Måske Thellufsen mister sin plads til Wessam eller Risgaard.

PS: Jeg håber fandeme det nye videopanel i Suppen kigger på Sviatchenkos film sidst i kampen. Det er vel sådan noget de skal slå ned på?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 21. jul 2018, 12:15

Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Grunden til at vi ikke har mere omstillingsspil er da kun at vi også selv 'fucker det op' med dårlige pasningsspil. Der var en del muligheder for det, så taktisk set var det ikke håbløst sat op.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 21. jul 2018, 12:19

andreasaab89 skrev:
21. jul 2018, 11:55
Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Jeg var helt enig med dig i foråret hvor både Flores , Rolim og Risgaard var til rådighed . At man stillede ALT for defensivt op.

Men med både Flores og Rolim væk har vi altså bare ikle nok gode fodboldspillere på holdet til at vi kan “prøve mere”.. vi har kun pøletyper tilbage. Omvendt jeg altid gerne ser Risgaard inde centralt .

Vi skulle som du selv siger have været bedre på kontra med 3 hurtige folk foran
Jeg håber ikke det er sådan her vi ender op , det bliver sørgeligt i længden

Men før vi får erstattet Rolim og Flores 1-1 mener jeg ikke rigtigt vi har holdet til at spille på andre måder
Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af MrBangDK » 21. jul 2018, 12:20

Funky skrev:
21. jul 2018, 12:19
andreasaab89 skrev:
21. jul 2018, 11:55
Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Jeg var helt enig med dig i foråret hvor både Flores , Rolim og Risgaard var til rådighed . At man stillede ALT for defensivt op.

Men med både Flores og Rolim væk har vi altså bare ikle nok gode fodboldspillere på holdet til at vi kan “prøve mere”.. vi har kun pøletyper tilbage. Omvendt jeg altid gerne ser Risgaard inde centralt .

Vi skulle som du selv siger have været bedre på kontra med 3 hurtige folk foran
Jeg håber ikke det er sådan her vi ender op , det bliver sørgeligt i længden

Men før vi får erstattet Rolim og Flores 1-1 mener jeg ikke rigtigt vi har holdet til at spille på andre måder
Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Klagesangen ER og har været meget lang!! Forståeligt, men tror godt nok også den med kaffen kunne bruges af mange!
Ska' vi hak'?

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af AK48hamas » 21. jul 2018, 12:21

MC var som den forreste af de 3 midtbane spillere utrolig fejlcastet når vi erobrede og han til tider lå ved siden af Jannik Pohl. Næste gang Weighorst vil spille 4-3-3 så synes jeg han skal spille med Risgaard istedet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2018, 12:36

Funky skrev:
21. jul 2018, 12:19
andreasaab89 skrev:
21. jul 2018, 11:55
Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Jeg var helt enig med dig i foråret hvor både Flores , Rolim og Risgaard var til rådighed . At man stillede ALT for defensivt op.

Men med både Flores og Rolim væk har vi altså bare ikle nok gode fodboldspillere på holdet til at vi kan “prøve mere”.. vi har kun pøletyper tilbage. Omvendt jeg altid gerne ser Risgaard inde centralt .

Vi skulle som du selv siger have været bedre på kontra med 3 hurtige folk foran
Jeg håber ikke det er sådan her vi ender op , det bliver sørgeligt i længden

Men før vi får erstattet Rolim og Flores 1-1 mener jeg ikke rigtigt vi har holdet til at spille på andre måder
Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Og samtidig er lige præcis den sæson måske også glorificeret en anelse, når man ser på det spillemæssige; tager vi eksempelvis foråret 2014 spillede vi jo i grunden en del frygtelige kampe, der mindede om det, vi har set rigtig meget gennem de senere år; f.eks. de 2 x 0-0 mod Vestsjælland og de 2 hjemmekampe i slutningen af sæsonen mod Randers og Esbjerg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af troelsh » 21. jul 2018, 13:21

Pastorius skrev:
21. jul 2018, 11:49
troelsh skrev:
21. jul 2018, 10:07
Har lige siddet og set highlights, fcm har vel maks en chance i hele kampen? Jeg ved godt vi heller ikke vælter os i chancer, men vi har trods alt en okay chance til Kusk og Okore, og hvordan man kan syntes det er ufortjent begriber jeg ikke, ja de havde bolden mere end os men det er jo fuldstændig ligegyldigt når man ikke skaber noget som helst.
Jamen, hvis man mener at Mourinho-fodbold er fedt, så er vi da godt med. Vi skaber intet - og prøver knapt nok. FCM prøver da at skabe noget, de var bare utroligt ringe til det. Jeg er helt med på at vi ikke giver mange store chancer væk - men det er altså kun fordi FCM fucker et par meget farlige boldtab fuldstændig op. Vi har intet omstillingsspil, og det er ellers det eneste, der kunne give mening til at parkere bussen på den måde vi gør.

Hvis man er ligeglad med at spille fordbold så er der da klar fremgang at spore. Sidste sæson havde vi tabt den her kamp 4-1 (5-0 i efterårssæsonen).
Det er naivt at tro vi bare kan spille samba bold og fuldstændig ignorerer FCM’s styrker, det er vi slet ikke gode nok med bolden til, vi er jo ikke Barca og vi skal lade være med at sammenligne os med 14/15 holdet, for der er vi slet ikke på nuværende tidspunkt.
Hvis vi vil have point i sådan en kamp bliver vi nødtil at tage kampen op på deres præmisser, derfor bør Abildgård være første mand på holdkortet når vi møder et tonser hold som fcm, og derfor han var bedste mand for os igår.

Spillet sidder ikke i skabet endnu overhovedet!, men jeg har svært ved at være utilfreds over at spille lige op med de forsvarende mestre, og ende med tre point selvom vi naturligvis havde marginalerne på vores side, men sådan er fodbold jo.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af BassogogsVen » 21. jul 2018, 13:23

Argumentet med, at Wieghorst vælger Magnus frem for Ris for at skabe mere kraft på midtbanen er et ekstremt lorteargument.
Würtz aside er Ris den mest bomstærke spiller med de største testosteronpumpede gonader i truppen. Han giver sig aldrig, og han skralder altid 100% igennem. Og så scorer han, når han vil...
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2018, 13:59

ER faktum ikke, at vi mødte en røvsyg spillestil og så valgte vi at slå dem med deres egne midler. Det er vel også derfor Thorup mener, at de var de bedste, fordi de ofte har været bedst til kedeligbold.

Jeg nyder to sejre efter to kampe, men kan godt se, at der mangler noget. Men vi har vist, at vi har fysikken til at slå muskelholdene. Det er positivt.
- FlæskeFrank

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af OmkringAarhus » 21. jul 2018, 16:34

FlæskeFrank skrev:
21. jul 2018, 13:59
ER faktum ikke, at vi mødte en røvsyg spillestil og så valgte vi at slå dem med deres egne midler. Det er vel også derfor Thorup mener, at de var de bedste, fordi de ofte har været bedst til kedeligbold.

Jeg nyder to sejre efter to kampe, men kan godt se, at der mangler noget. Men vi har vist, at vi har fysikken til at slå muskelholdene. Det er positivt.
Det er ikke bare positivt. Det er fuldstændig altafgørende for vores sæson.
Kedeligbold er fundamentet for, at vi også kan præstere bedre offensivt. Men selvfølgelig bliver vi ikke igen lige så sprudlende som i 14, hvor det jo var lige meget, hvor mange mål modstanderen scorede.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Martin Bak » 21. jul 2018, 16:52

Jeg tror det vil være en god ide allerede nu at bestille billet til Hjørring stadion .. kampen om 1. Pladsen 😁🤣🤣
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Gamen » 21. jul 2018, 16:58

OmkringAarhus skrev:
21. jul 2018, 16:34
Det er ikke bare positivt. Det er fuldstændig altafgørende for vores sæson.
Kedeligbold er fundamentet for, at vi også kan præstere bedre offensivt.
Lidt letkøbt argument. Kedeligbold er der også andre hold i ligaen der spiller, men vi har altså spillet det i snart halvandet år, og det forklarer jo altså ikke at vi sjældent får afsluttet på mål, og sjældent skaber chancer. Vi har jo som udgangspunkt et langt mere spillende fodboldhold end f.eks. Horsens.
Vi skal da glæde os over en god start, men vi må også erkende, at før vi bliver mere chanceskabende, så er top 4 utopi. Det siger næsten sig selv, at man ikke kan slutte blandt de 3-4 bedste når man har færrest skud på mål i hele ligaen.
Vi har den defensive struktur sådan nogenlunde på plads, nu kan vi så håbe på at vi kan få nogle offensivspillere ind så Wieghorst kan spille den 4-4-2 han så gerne vil spille, og som stadigvæk efter eget udsagn er hans klare mål med det her hold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2018, 17:06

Martin Bak skrev:
21. jul 2018, 16:52
Jeg tror det vil være en god ide allerede nu at bestille billet til Hjørring stadion .. kampen om 1. Pladsen 😁🤣🤣
Ja, mon ikke man allerede nu skal på det sorte marked for at få billet :D
- FlæskeFrank

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 21. jul 2018, 21:36

Kunji skrev:
20. jul 2018, 22:10
Jeg synes absolut, målmænd er for beskyttede i det lille felt, men havde det nu været Sparv, der pølede med Rinne, som Pohl gør med Hansen ved målet til 2-1, så havde jeg nok kaldt på et frispark.
Så længe man selv ved at man er farvet haha :D

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 21. jul 2018, 21:43

Pastorius skrev:
21. jul 2018, 08:55
Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
20. jul 2018, 23:43

Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.
Vildt ufortjent ligefrem? Det har jeg ærlig talt svært ved at se. At kampen kunne være endt uafgjort uden, at nogen kunne have brokket sig synderligt vil jeg medgive; men FCM var, trods overtag i boldbesiddelse, langt fra åbne målchancer. AaB havde foruden klumpspilschancen efter 3 minutter også Pohl's frispilning af Kusk, hvilket vel var kampens største muligheder. Og så er der svært at forholde sig til fortjent og ufortjent, når man har en dommer, der indtil det modsatte bevises må anses at have glemt at få det røde kort med sig hjemmefra.
Ja, det synes jeg det var.

Vi er ikke i nærheden af at matche dem fysisk - på enkelte position måske, men ikke generelt.

Vi er i lange perioder nærmest ikke over midten, og vi er reelt ikke i nærheden af at få en realistisk afslutning (udover hjørnespark) i hele kampen. (EDIT: Jeg missede de første 20 minutter, så måske har jeg misset lidt)

Det er vildt fedt vi vinder, og hurra for at vi matcher FCM på dødbolde, men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.

Vi smider en del livsfarlige afleveringer, som FCM bare er for ringe til at få nogetsomhelst ud af. Bla. Den meget roste Abildgaard, har et par helt utilgivelige boldtab på steder hvor han bare ikke må smide den væk.

...men vi slap afsted med det, og vi vandt over hede-bønderne, så alt er godt, men det bliver det ikke ved med at være, hvis ikke der kommer til at ske noget med det spillemæssigt.
Du kan simpelthen ikke sige "men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.", det er jo netop dét der er forskellen. Samt synes jeg altid vi forærer umenneskelig mange chancer væk til FCM (se bare på heden slut sidste sæson). Det gjorde vi altså ikke i går, og står organisatorisk rigtig stærkt. Jeg har indtil videre ikke været tilhænger af MW, men det var flot træner arbejde i går.

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 21. jul 2018, 21:46

andreasaab89 skrev:
21. jul 2018, 09:24
Spørgsmålet er om ikke det er vores bedste opstilling pt
At køre med 4 mand forsvar og så 3 mand til at beskytte forsvaret i MC, wurtz og Abildgaard der kan mose og slåsse men som helst ikke skal have bolden

Og så 3 hurtige folk i kusk, Pohl og thellufsen foran til kontra

Det er helst ikke sådan jeg ser vores kære klub ende
Men uden Flores og Rolim og ingen erstatninger er det vores klart bedste måde at spille på
Jeg tror desværre du har ret. Og jeg er helt enig, det er virkelig ikke særlig kønt at se den "Chelsea-lignende"-spillestil, men det vrimler jo ikke just med hurtige, kreative offenvise folk der evner at holde på bolden.
Kommer AG i gang, og får en Thomsen hjem (der forhåbentligt får en fri rolle og folder sig ud), og en Kadrii, begynder jeg altså at se positivt på det.

Besvar