Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af JonasK » 6. aug 2018, 07:47

Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2018, 07:57

JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Med Palle og Børsting på backs og to angribere ville det da være vanvittigt med langsomme offensive Risgård på den centrale.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2018, 08:02

Buzz Killington skrev:
6. aug 2018, 07:57
JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Med Palle og Børsting på backs og to angribere ville det da være vanvittigt med langsomme offensive Risgård på den centrale.
Det eneste der med sikkerhed er vanvittigt er at man stiller dét hold, og alligevel mener at Risgaard kun er god nok til bænken.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 6. aug 2018, 08:27

I det mindste er Magnus ude efter hans miserable indsats sidst. Håber Abildgaard og Lesniak opper sig pasningsmæssigt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Forza » 6. aug 2018, 08:44

JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Har Risgård været på Wieghorst kone siden han er så uønsket? Jeg forstår heller ikke hvorfor Kasper P ikke bytter bænken ud med Blåbjergs plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Mephisto2 » 6. aug 2018, 08:47

Pastorius skrev:
6. aug 2018, 08:02
Buzz Killington skrev:
6. aug 2018, 07:57
JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Med Palle og Børsting på backs og to angribere ville det da være vanvittigt med langsomme offensive Risgård på den centrale.
Det eneste der med sikkerhed er vanvittigt er at man stiller dét hold, og alligevel mener at Risgaard kun er god nok til bænken.
Enig. En simpelthen skræmmende ringe opstilling og trup.

Lige til at græde over. :'(

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Funky » 6. aug 2018, 09:05

Det er da en ret offensiv opstilling, synes jeg, med to backs som vil fremad, to kanter som absolut vil fremad, og to angribere. Thellufsen får vel sine godt 65 minutter, og byttes så med Risgård. Ja, vel er den da svagere end hvis man kunne stille med Ahlmann og Wurtz, men fraregnet det kan jeg ikke se, den mangler så meget. Folk har sukket efter at se Wessam få chancen, det gør han nu.
Hvis altså Nordjyske har ramt plet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Danni » 6. aug 2018, 09:06

JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Hvis opstillingen er korrekt, får vi at se, hvad vi kan i en offensiv opstilling. Jeg er spændt på hvilket udtryk det her kommer til at give!
Længe leve arbejderklassen!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Danni » 6. aug 2018, 09:09

Funky skrev:
6. aug 2018, 09:05
Det er da en ret offensiv opstilling, synes jeg, med to backs som vil fremad, to kanter som absolut vil fremad, og to angribere. Thellufsen får vel sine godt 65 minutter, og byttes så med Risgård. Ja, vel er den da svagere end hvis man kunne stille med Ahlmann og Wurtz, men fraregnet det kan jeg ikke se, den mangler så meget. Folk har sukket efter at se Wessam få chancen, det gør han nu.
Hvis altså Nordjyske har ramt plet.
Og så lige Flores ind med et mulehår foran Thellufsen, så har man min favorit.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Yankee » 6. aug 2018, 09:16

Danni skrev:
6. aug 2018, 09:06
JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@
Hvis opstillingen er korrekt, får vi at se, hvad vi kan i en offensiv opstilling. Jeg er spændt på hvilket udtryk det her kommer til at give!
Jeg synes det er en ekstremt defensiv og reaktiv opstilling. Der er tre gode fodboldspillere, som igen-igen skal bære det hele og så otte tonsere til at slås og løbe. I den opstilling har jeg meget svært ved at se os styre kampen og presse Vendsyssel tilbage via hurtigt pasnings- og positionsspil. Det virker desværre som om vi endnu engang skal stå dybt og prøve at vinde kampen på fight og lange bolde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Funky » 6. aug 2018, 09:23

Danni skrev:
6. aug 2018, 09:09
Funky skrev:
6. aug 2018, 09:05
Det er da en ret offensiv opstilling, synes jeg, med to backs som vil fremad, to kanter som absolut vil fremad, og to angribere. Thellufsen får vel sine godt 65 minutter, og byttes så med Risgård. Ja, vel er den da svagere end hvis man kunne stille med Ahlmann og Wurtz, men fraregnet det kan jeg ikke se, den mangler så meget. Folk har sukket efter at se Wessam få chancen, det gør han nu.
Hvis altså Nordjyske har ramt plet.
Og så lige Flores ind med et mulehår foran Thellufsen, så har man min favorit.
Korrekt, havde lige glemt Flores - jeg regner ham nok ikke for en del af truppen før vinduet er lukket, og han stadig er i AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Maglau » 6. aug 2018, 09:51

Yankee skrev:
6. aug 2018, 09:16
Danni skrev:
6. aug 2018, 09:06
JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@
Hvis opstillingen er korrekt, får vi at se, hvad vi kan i en offensiv opstilling. Jeg er spændt på hvilket udtryk det her kommer til at give!
Jeg synes det er en ekstremt defensiv og reaktiv opstilling. Der er tre gode fodboldspillere, som igen-igen skal bære det hele og så otte tonsere til at slås og løbe. I den opstilling har jeg meget svært ved at se os styre kampen og presse Vendsyssel tilbage via hurtigt pasnings- og positionsspil. Det virker desværre som om vi endnu engang skal stå dybt og prøve at vinde kampen på fight og lange bolde.
Måske, men dette er tæt på det optimale i den trup vi har. Risgaard, måske, måske ikke - er ikke helt klar over om han er over the hill på tempo og vi holder fast i en Risgaard udgave der ikke findes mere. Trænerteamet ser ham trods alt til træning et par gange om ugen og har muligheden for at vurdere.
Vi har ikke en spiller der med tempo i touch og fødderne kan vende spillet og bringe ubalance ind hos modstanderne. Jo Flores på en central plads har, som den eneste evner til, at spille på første berøringen, men jeg ser ikke andre.
Kan kun drømme om en midtbane som BIF der i går var sindssygt dygtige til at spille dybt centralt langs græsset ofte på første/anden berøringen. Hvilket konstant satte FCNs forsvarsspillere under pres.
Vi har ikke spillere til dette mere/ eller en træner der tør implementere det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Halil » 6. aug 2018, 10:40

JonasK skrev:
6. aug 2018, 07:47
Dagens opstilling iflg Nordjyske

Rinne

Pallesen - Okore - Blåbjerg - Børsting

Kusk - Abildgård - Lesniak - Thellufsen

Ali - Pohl

Tænker det er fornuftigt med Børsting på backen, men skræmmende at MW igen igen ændrer på den centrale akse. Havde foretrukket Risgård derinde, men han er nok for offensiv :@

Bænk
Lansing
Bardhec
Kasper P
Magnus
Risgård
Kakeeto
Kaufmann
Hmm. Børsting på venstreback bliver aldrig skide godt. To højrebenede spillere i venstresiden... Der bliver trængsel centralt.

Abildgård og Lesniak er interessant. Jeg antager Abildgård er den mest defensive af de to.

Kunne være et farligt kontrahold.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Yankee » 6. aug 2018, 10:55

Maglau skrev:
6. aug 2018, 09:51
Yankee skrev:
6. aug 2018, 09:16
Jeg synes det er en ekstremt defensiv og reaktiv opstilling. Der er tre gode fodboldspillere, som igen-igen skal bære det hele og så otte tonsere til at slås og løbe. I den opstilling har jeg meget svært ved at se os styre kampen og presse Vendsyssel tilbage via hurtigt pasnings- og positionsspil. Det virker desværre som om vi endnu engang skal stå dybt og prøve at vinde kampen på fight og lange bolde.
Måske, men dette er tæt på det optimale i den trup vi har. Risgaard, måske, måske ikke - er ikke helt klar over om han er over the hill på tempo og vi holder fast i en Risgaard udgave der ikke findes mere. Trænerteamet ser ham trods alt til træning et par gange om ugen og har muligheden for at vurdere.
Vi har ikke en spiller der med tempo i touch og fødderne kan vende spillet og bringe ubalance ind hos modstanderne. Jo Flores på en central plads har, som den eneste evner til, at spille på første berøringen, men jeg ser ikke andre.
Kan kun drømme om en midtbane som BIF der i går var sindssygt dygtige til at spille dybt centralt langs græsset ofte på første/anden berøringen. Hvilket konstant satte FCNs forsvarsspillere under pres.
Vi har ikke spillere til dette mere/ eller en træner der tør implementere det.
Helt enig! Problemet er jo ikke at vores hold er dårligt, for det er det ikke. Det er et hæderligt hold. Det stritter bare i alle retninger. Det er ikke til at se en klar strategisk retning eller udviklingskurve.

Vi har nu tre år i træk haft en ny, upcoming central midtbanespiller, der får en masse spilletid i efteråret for så at gå i stå udviklingsmæssigt hen over vinteren og ryge helt ud af holdet den kommende sæson. Først var det Abildgaard i 15/16, så MC i 16/17 og senest Lesniak i 17/18. I 18/19 virker det til at de tre får chancen lidt på skift uden at vi rigtig tror på nogen af dem. I mellemtiden har vi måttet bløde med tre år med historisk dårlige resultater og en spillestil i opløsning, men er vel ikke rigtig kommet nærmere på at kunne erstatte Würtz og Risgård.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af De Fem » 6. aug 2018, 11:05

Yankee skrev:
6. aug 2018, 10:55
I mellemtiden har vi måttet bløde med tre år med historisk dårlige resultater og en spillestil i opløsning, men er vel ikke rigtig kommet nærmere på at kunne erstatte Würtz og Risgård.
Er ikke uenig, at midtbanen er et miskmask fordi ingen er tråd frem efter de gamle, men 5, 8 og 5 pladser er ikke historisk dårligt. Det er bare kedeligt. For langt toppen til det er sjovt. Fra langt fra bunden til det er spændende.

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 6. aug 2018, 11:14

De Fem skrev:
6. aug 2018, 11:05
Er ikke uenig, at midtbanen er et miskmask fordi ingen er tråd frem efter de gamle, men 5, 8 og 5 pladser er ikke historisk dårligt. Det er bare kedeligt. For langt toppen til det er sjovt. Fra langt fra bunden til det er spændende.
Nu sluttede vi vel ret beset som nummer 10 i 16/17, da der var 3 hold der pointmæssigt var bedre end os i nedrykningsspillet.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af De Fem » 6. aug 2018, 11:17

Gamen skrev:
6. aug 2018, 11:14
De Fem skrev:
6. aug 2018, 11:05
Er ikke uenig, at midtbanen er et miskmask fordi ingen er tråd frem efter de gamle, men 5, 8 og 5 pladser er ikke historisk dårligt. Det er bare kedeligt. For langt toppen til det er sjovt. Fra langt fra bunden til det er spændende.
Nu sluttede vi vel ret beset som nummer 10 i 16/17, da der var 3 hold der pointmæssigt var bedre end os i nedrykningsspillet.
Ja, sådan kan man også opgøre det. Tog bare placeringen efter grundspillet. I alt fald er trenden ikke imod en katastrofe, men kedsomhed.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BoT » 6. aug 2018, 12:15

Den på papiret klart nemmeste kamp so far efter tre på papiret meget svære kampe. Så vi taber sikkert.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Halil » 6. aug 2018, 12:24

BoT skrev:
6. aug 2018, 12:15
Den på papiret klart nemmeste kamp so far efter tre på papiret meget svære kampe. Så vi taber sikkert.
Nu har AaB netop vendt tilbage til gamle dyder gennem en solid lussing til fck-svinene, så det skal nok passe at det bliver et håbløst nederlag.

Glæder mig til anmeldelse af forholdene. Især furterbedømmelsen.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Yankee » 6. aug 2018, 12:26

De Fem skrev:
6. aug 2018, 11:05
Yankee skrev:
6. aug 2018, 10:55
I mellemtiden har vi måttet bløde med tre år med historisk dårlige resultater og en spillestil i opløsning, men er vel ikke rigtig kommet nærmere på at kunne erstatte Würtz og Risgård.
Er ikke uenig, at midtbanen er et miskmask fordi ingen er tråd frem efter de gamle, men 5, 8 og 5 pladser er ikke historisk dårligt. Det er bare kedeligt. For langt toppen til det er sjovt. Fra langt fra bunden til det er spændende.
Et pointsnit på 1,29 over de seneste tre sæsoner er historisk meget, meget dårligt. Det er kun marginalt bedre end kriseårene efter 2008, hvor vi høvlede igennem trænere og både var ved at gå konkurs og rykke ned.

Besvar