Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2018, 10:31

FlæskeFrank skrev:
7. aug 2018, 17:57
Gamen skrev:
7. aug 2018, 15:16
Klassisk Flæske-indlæg med "tendenser" som ingen andre kan få øje på, og en masse pointer der er hentet ude fra en fjern galakse.
Hvis man nu ser bag al kritikken der bringes til torvs herinde, så er det vist også mere end sandsynliggjort, at det her i høj grad handler om en bekymring for klubbens langsigtede udvikling, i særdeleshed ovenpå en - i retrospektiv - rigtig ærgerlig udvikling siden vi blev mestre i 2014.
Rom blev ikke bygget på en dag, men vi flåede 80 % af lortet ned pga. dårlige dispositioner, og siden da har vi mestendels haft underpræsterende tovholdere på genopbygningen og nyansatte byggefolk der ikke har kunnet leve op til forventningerne. Vi blev sat 1,5 år tilbage i udviklingen af holdet ved 1-2 umanerligt ringe transfervinduer, og det hold der efter planen skulle have toppet sidste sæson var ikke meget værd. Vi fik en 5. plads, men milevidt fra noget som helst og det er jo ikke pointen med at være en del af toppen.
Jeg har bare svært ved at se, at 9 point ud af 12 mulige point ikke kan få dig til at trække lidt ilt til hjernen og så måske slippe nogle af dine gamle travere. Der skal nok komme nederlag, så du kan komme af med din galde.

Jeg har dog bemærket, at du vel startede med at kalde Magnus Christensen baglæns-Magnus, så sidelæns-Magnus og nu er i gang med at finde noget andre mangler hos ham - for du mener åbenbart ikke han længere kun er til bagudspil eller sidelænsspil. Så her har du da en spiller i udvikling :cool:

Jeg var i Parken og opleve nederlaget på 4-0 i forrige runde, så jeg har så rigelig galde gemt. Men når folk fastholder al mulig kritik selv ved sejrene - om det så er 2018/2019-holdets skyld, at transfervinduet i sommeren 2014 gik knap så godt - så er det altså folk som bor i deres kælder hos deres forældre som galper op og ikke relevant kritik.

Her burde I lave en tråd om, at alt er lort og det forøvrigt er for dårligt at forældre tog på arbejde uden at fylde køleskabet op.

Længere oppe i tråden er kritik af, at Pallesen er kommet på ugens hold. Istedet for at konstatere ,at andre vægtede hans indsats højt, så skal det også saves ned. Det er åbenbart håbløst, når vores folk på rundens hold ?!
Vi får alle ilt til hjernen uanset AaB vinder eller taber. Det er helt godkendt med 9 ud af 12 point. Men UANSET så halter spillet gevaldigt og det er IKKE unuanceret når folk påpeger dette. Vi har marginalerne på vores side i denne sæson og spillet har bestemt ikke været til 9 point. Pallesen på ugens hold er en joke men det er komplet irrelevant for diskussionen.

Folk har ret til at kritisere sålænge tonen er sober. Og der er desværre rigeligt at kritisere i disse dage. Vi håber alle på at det hele lykkedes uanset det bliver med Wieghorst eller ej og jeg tror ikke at der er nogen herinde der kritiserer blot fordi de kan. Alle vil AaB det bedste.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Yankee » 8. aug 2018, 10:40

Uanset om vi har været heldige eller ej så er point point. Snarere end heldige synes jeg vi har været rigtig dygtige i begge felter. Rinne har haft gode redninger (dog også drops), Okore har haft gode aktioner og afværget mange indlæg, Kusk har vist skarpheden og i forgårs kom Risgård så også igang. Jeg synes vores nøglespillere har været stærke i de afgørende situationer i begge felter og det er noget af det allervigtigste i en tæt liga som Superligaen.

Vi er som hold stærke og (udover i Parken) er vi gode til at gøre kampene lige - på godt og ondt. Kampen mod FCM var meget 50/50, men det var den så også mod Vendsyssel. Derfor er det så altafgørende at vores nøglespillere toppræsterer - for så vil vi have gode chancer for at vinde de tætte kampe mod de hold, der ikke har nøglespillere på samme niveau.

Det tjener Wieghorst til ære at vi har fået de point, vi har. Det kan man ikke tage fra ham. Vi blev også nr. 5 sidste år og det hele kører jo OK. Det er heller ikke det, der er pointen for os på "dommedags-fløjen". Pointen er bare, at det nuværende niveau er et absolut minimum, man kan forvente når vi har hældt så mange penge i nye spillere. Og at det virker utroligt tilfældigt hvad der foregår. Spillestil, indkøb og udmeldinger peger i 17 forskellige retninger og man får ikke følelsen af at der er en sikker hånd på rattet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 8. aug 2018, 10:52

Yankee skrev:
8. aug 2018, 10:40
Uanset om vi har været heldige eller ej så er point point. Snarere end heldige synes jeg vi har været rigtig dygtige i begge felter. Rinne har haft gode redninger (dog også drops), Okore har haft gode aktioner og afværget mange indlæg, Kusk har vist skarpheden og i forgårs kom Risgård så også igang. Jeg synes vores nøglespillere har været stærke i de afgørende situationer i begge felter og det er noget af det allervigtigste i en tæt liga som Superligaen.

Vi er som hold stærke og (udover i Parken) er vi gode til at gøre kampene lige - på godt og ondt. Kampen mod FCM var meget 50/50, men det var den så også mod Vendsyssel. Derfor er det så altafgørende at vores nøglespillere toppræsterer - for så vil vi have gode chancer for at vinde de tætte kampe mod de hold, der ikke har nøglespillere på samme niveau.

Det tjener Wieghorst til ære at vi har fået de point, vi har. Det kan man ikke tage fra ham. Vi blev også nr. 5 sidste år og det hele kører jo OK. Det er heller ikke det, der er pointen for os på "dommedags-fløjen". Pointen er bare, at det nuværende niveau er et absolut minimum, man kan forvente når vi har hældt så mange penge i nye spillere. Og at det virker utroligt tilfældigt hvad der foregår. Spillestil, indkøb og udmeldinger peger i 17 forskellige retninger og man får ikke følelsen af at der er en sikker hånd på rattet.
Det synes jeg du har HELT ret i..

En lille anke (og den er ikke henvendt til dig direkte). Man bliver helt utroligt træt af at læse den samme parole igen og igen og igen. VI kan ikke udvikle talenter, vi har en ringe sportslig ledelse, vi har brugt 25-30 millioner på uduelige spillere, vi er i fare for at rykke ned, Gaarde er uduelig, vi har ringe stadionpølser, etc. Det er HELT fair, at det bringes op.. Men der er bare en tendens til, at det skal gentages i alle tråde, i alle mulige afskygninger, selvom det ikke har relevans for emnet (ligesom mit lettere sure opstød her). Det er i hvert fald noget der kan gøre læsningen af debatsiden til en tung omgang.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BoT » 8. aug 2018, 10:55

Yankee skrev:
8. aug 2018, 10:40
Uanset om vi har været heldige eller ej så er point point. Snarere end heldige synes jeg vi har været rigtig dygtige i begge felter. Rinne har haft gode redninger (dog også drops), Okore har haft gode aktioner og afværget mange indlæg, Kusk har vist skarpheden og i forgårs kom Risgård så også igang. Jeg synes vores nøglespillere har været stærke i de afgørende situationer i begge felter og det er noget af det allervigtigste i en tæt liga som Superligaen.

Vi er som hold stærke og (udover i Parken) er vi gode til at gøre kampene lige - på godt og ondt. Kampen mod FCM var meget 50/50, men det var den så også mod Vendsyssel. Derfor er det så altafgørende at vores nøglespillere toppræsterer - for så vil vi have gode chancer for at vinde de tætte kampe mod de hold, der ikke har nøglespillere på samme niveau.

Det tjener Wieghorst til ære at vi har fået de point, vi har. Det kan man ikke tage fra ham. Vi blev også nr. 5 sidste år og det hele kører jo OK. Det er heller ikke det, der er pointen for os på "dommedags-fløjen". Pointen er bare, at det nuværende niveau er et absolut minimum, man kan forvente når vi har hældt så mange penge i nye spillere. Og at det virker utroligt tilfældigt hvad der foregår. Spillestil, indkøb og udmeldinger peger i 17 forskellige retninger og man får ikke følelsen af at der er en sikker hånd på rattet.
Jeg er meget enig. Man kan vel opstille en tre-trins-raket for Wieghorsts arbejde:
1. Gøre holdet konkurrencedygtigt
2. Få holdet til at være underholdende
3. Spille boldbesiddende, offensiv fodbold

De foregående trin i raketten er implicitte i de følgende.

Pt. er vi på 1. Vi virker meget konkurrencedygtige og er virkelig svære at slå. Vi er dygtige til at vinde 1-0 og har få deciderede udfald (dog i Parken). Nr. 2 er selvfølgelig en objektiv vurdering. På nogle parametre er vi på vej - fx med den fight og gnist, der var i holdet mod FCM - det synes jeg er underholdende. Men vi mangler helt klart at skabe flere målchancer.
Nr. 3 virker langt væk - og er for mig personligt ikke det ultimative succeskriterie, da det er virkelig svært. Kan vi nå niveau 2, er jeg godt tilfreds.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. aug 2018, 10:57

MrBangDK skrev:
8. aug 2018, 10:52
Yankee skrev:
8. aug 2018, 10:40
Uanset om vi har været heldige eller ej så er point point. Snarere end heldige synes jeg vi har været rigtig dygtige i begge felter. Rinne har haft gode redninger (dog også drops), Okore har haft gode aktioner og afværget mange indlæg, Kusk har vist skarpheden og i forgårs kom Risgård så også igang. Jeg synes vores nøglespillere har været stærke i de afgørende situationer i begge felter og det er noget af det allervigtigste i en tæt liga som Superligaen.

Vi er som hold stærke og (udover i Parken) er vi gode til at gøre kampene lige - på godt og ondt. Kampen mod FCM var meget 50/50, men det var den så også mod Vendsyssel. Derfor er det så altafgørende at vores nøglespillere toppræsterer - for så vil vi have gode chancer for at vinde de tætte kampe mod de hold, der ikke har nøglespillere på samme niveau.

Det tjener Wieghorst til ære at vi har fået de point, vi har. Det kan man ikke tage fra ham. Vi blev også nr. 5 sidste år og det hele kører jo OK. Det er heller ikke det, der er pointen for os på "dommedags-fløjen". Pointen er bare, at det nuværende niveau er et absolut minimum, man kan forvente når vi har hældt så mange penge i nye spillere. Og at det virker utroligt tilfældigt hvad der foregår. Spillestil, indkøb og udmeldinger peger i 17 forskellige retninger og man får ikke følelsen af at der er en sikker hånd på rattet.
Det synes jeg du har HELT ret i..

En lille anke (og den er ikke henvendt til dig direkte). Man bliver helt utroligt træt af at læse den samme parole igen og igen og igen. VI kan ikke udvikle talenter, vi har en ringe sportslig ledelse, vi har brugt 25-30 millioner på uduelige spillere, vi er i fare for at rykke ned, Gaarde er uduelig, vi har ringe stadionpølser, etc. Det er HELT fair, at det bringes op.. Men der er bare en tendens til, at det skal gentages i alle tråde, i alle mulige afskygninger, selvom det ikke har relevans for emnet (ligesom mit lettere sure opstød her). Det er i hvert fald noget der kan gøre læsningen af debatsiden til en tung omgang.
Det har da uhyre meget relevans, når man efterrationaliserer efter en kamp. Det har da uhyre meget relevans, når man kigger på mulige transfers. Alle her har en oprigtig interesse i AaB's bedste, og alt her handler om AaB's spil på banen. Ergo er det relevant alle steder, hvor AaB's spil på banen.

Vi har alle noget, der gør læsningen til en tung omgang (selv har jeg det fx ekstremt tungt med ligusterfascister med klaphatte), men det er jo bare en del af en debatside - og jeg må understrege, at det altså handler om AaB, hvorfor AaB's problemer er kernen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BoT » 8. aug 2018, 11:01

Gamen skrev:
8. aug 2018, 10:27
BoT skrev:
8. aug 2018, 09:59
Vendsyssel havde 1 100% chance - Lucas Jensens i 2. halvleg. De to hovedstød er ikke 100% chancer, og headeren bliver presset af forsvaret i begge situationer.

At Vendsyssel så sparker på mål i tide og utide ser selvfølgelig fint ud i statistikken, men betyder reelt intet.
Vendsyssels to hovedstød er da store chancer. Han bliver stort set ikke presset ved den første, og får den snittet for meget ved den anden. I så fald kan man vel også argumentere for at Pohl bliver presset ved hans friløber? Jeg synes de havde de bedste muligheder, vi skabte ikke meget. Den eneste situation vi ikke fik nok ud af, var 3-mod-2 situationen i overtiden, hvor vi skulle have lukket kampen.
Han har Okore i ryggen, men hopper godt fri. Det er dog stadig et svært teknisk hovedstød, da vinklen er relativt stor. Det er den slags hovedstød, som Ronaldo sætter ind hver gang, men som ikke nær så ofte bliver til mål i Danmark.

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 11:03

MrBangDK skrev:
8. aug 2018, 10:52
Det synes jeg du har HELT ret i..

En lille anke (og den er ikke henvendt til dig direkte). Man bliver helt utroligt træt af at læse den samme parole igen og igen og igen. VI kan ikke udvikle talenter, vi har en ringe sportslig ledelse, vi har brugt 25-30 millioner på uduelige spillere, vi er i fare for at rykke ned, Gaarde er uduelig, vi har ringe stadionpølser, etc. Det er HELT fair, at det bringes op.. Men der er bare en tendens til, at det skal gentages i alle tråde, i alle mulige afskygninger, selvom det ikke har relevans for emnet (ligesom mit lettere sure opstød her). Det er i hvert fald noget der kan gøre læsningen af debatsiden til en tung omgang.
Ja, fordi det er kort- og langsigtede bekymringer, som har stor indvirkning på klubbens ve og vel og muligheden for at leve op til målsætningerne! Derfor er det da også klart, at det er den diskurs der kommer til at fylde herinde.
Ingen kan være tilfreds med udviklingen de senere år, hvis vi da har et fælles mål om at se klubben klare sig så godt som muligt.

Du ser da heller ikke aktionærer/interessenter i en hvilken som helst anden virksomhed være fuldstændig ligeglade med kendsgerninger, der har indflydelse på de helt centrale dele af forretningen. Vi HAR udfordringer, de er velkendte og de fleste af dem har været der længe - ergo bør det også være legalt at lade dem fylde. I hvert fald så længe de ikke bliver adresseret.

Hvis man er happy go lucky-typen, så er det da ikke altid lykken at beskæftige sig med det der er ubehageligt, men det er nu engang sådan i alle virksomheder og på alle arbejdspladser, at man er nødt til at adressere problemerne og arbejde sig ud af dem hvis man skal få succes.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BoT » 8. aug 2018, 11:03

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 10:22
Det bliver vi ikke enige om.

Lucas Jensen havde to 100% chancer. Den anden sparker han lige ind i benene på Okore.
Kaltoft havde to kæmpe hovedstødschancer, hvoraf den ene ramte overliggeren. Jeg mener bestemt de er meget tæt på 100% og i hvert fald tættere på end dem du tæller til AaB. Det ene er altså fra kanten af målfeltet den anden 1 meter længere ude.

Hvis det var Pohl der havde brændt Vendsyssels chancer så var vi gået amok over hans utallige 100% chancer han brænder.

Jeg synes kun vi har Pohls, og et par stykker vi kommer for sent til.

Vi kan dog godt blive enige om at Vendsyssels afslutninger ikke havde den store kvalitet, men det var den slags chancer vi inkasserede det ene mål, efter det andet på sidste efterår. Jeg synes ikke vi er blevet bedre defensivt, og vi er nærmest blevet værre offensivt.
Lucas Jensen skal jo - udover Okore - også have bolden forbi Rinne. Det er altså ikke en 100% chance, når du har en forsvarsspiller lige foran dig i dit skud.

Hovedstødende er fine, men ikke 100%. De er altså svære rent teknisk, da vinklen på bolden bliver meget stor.

Gense til gengæld Okores mulighed efter 2 minutter. Det er kampens største chance. Han rammer den desværre ikke, og så bliver det til hands efterfølgende.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Halil » 8. aug 2018, 11:09

Kampens største chance er Pohls friløber.

Han er i balance, har tid og en målmand der åbner gevaldigt op for det korte hjørne. Det var håbløst.

Okores er dog også stor.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af 556 » 8. aug 2018, 11:12

tjeck denne her vurdering:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 33794?s=09

Pohl har den største chance, men det er ikke en 100% chance.. de findes vel nærmest ikke.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af dyhrmaN » 8. aug 2018, 11:13

Gamen skrev:
8. aug 2018, 11:03
MrBangDK skrev:
8. aug 2018, 10:52
Det synes jeg du har HELT ret i..

En lille anke (og den er ikke henvendt til dig direkte). Man bliver helt utroligt træt af at læse den samme parole igen og igen og igen. VI kan ikke udvikle talenter, vi har en ringe sportslig ledelse, vi har brugt 25-30 millioner på uduelige spillere, vi er i fare for at rykke ned, Gaarde er uduelig, vi har ringe stadionpølser, etc. Det er HELT fair, at det bringes op.. Men der er bare en tendens til, at det skal gentages i alle tråde, i alle mulige afskygninger, selvom det ikke har relevans for emnet (ligesom mit lettere sure opstød her). Det er i hvert fald noget der kan gøre læsningen af debatsiden til en tung omgang.
Ja, fordi det er kort- og langsigtede bekymringer, som har stor indvirkning på klubbens ve og vel og muligheden for at leve op til målsætningerne! Derfor er det da også klart, at det er den diskurs der kommer til at fylde herinde.
Ingen kan være tilfreds med udviklingen de senere år, hvis vi da har et fælles mål om at se klubben klare sig så godt som muligt.

Du ser da heller ikke aktionærer/interessenter i en hvilken som helst anden virksomhed være fuldstændig ligeglade med kendsgerninger, der har indflydelse på de helt centrale dele af forretningen. Vi HAR udfordringer, de er velkendte og de fleste af dem har været der længe - ergo bør det også være legalt at lade dem fylde. I hvert fald så længe de ikke bliver adresseret.

Hvis man er happy go lucky-typen, så er det da ikke altid lykken at beskæftige sig med det der er ubehageligt, men det er nu engang sådan i alle virksomheder og på alle arbejdspladser, at man er nødt til at adressere problemerne og arbejde sig ud af dem hvis man skal få succes.
Du nævner en interessant vinkel, som ikke bliver diskuteret så meget herinde; aktionærerne. Det synes tydeligt for alle, som følger AaB, at der er graverende problemer i både indkøb, spillestil, ledelsesstil, træner og tilskuerantal. Således må dette også være ganske tydeligt for aktionærerne og alle andre, som har investeret penge i AaB. Ikke desto mindre hører vi ikke fra disse folk, og man fornemmer ikke, at de hverken presser på for forandringer endsige stiller nogen særlige krav til klubbens retning.
Er der nogen, der har noget mere viden om dette?

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 11:16

dyhrmaN skrev:
8. aug 2018, 11:13
Du nævner en interessant vinkel, som ikke bliver diskuteret så meget herinde; aktionærerne. Det synes tydeligt for alle, som følger AaB, at der er graverende problemer i både indkøb, spillestil, ledelsesstil, træner og tilskuerantal. Således må dette også være ganske tydeligt for aktionærerne og alle andre, som har investeret penge i AaB. Ikke desto mindre hører vi ikke fra disse folk, og man fornemmer ikke, at de hverken presser på for forandringer endsige stiller nogen særlige krav til klubbens retning.
Er der nogen, der har noget mere viden om dette?
Nogle af de største aktionærer sidder jo så i de udvalg der har udpeget trænere, og er med til at pege på spillere der skal hentes. Det er vel primært derfor, at de er stille. Her tænker jeg på CUBIC-folkene, hvoraf den ene har plads i bestyrelsen.
Man kritiserer vel ikke egne beslutninger...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 8. aug 2018, 11:18

Gamen skrev:
8. aug 2018, 11:03
MrBangDK skrev:
8. aug 2018, 10:52
Det synes jeg du har HELT ret i..

En lille anke (og den er ikke henvendt til dig direkte). Man bliver helt utroligt træt af at læse den samme parole igen og igen og igen. VI kan ikke udvikle talenter, vi har en ringe sportslig ledelse, vi har brugt 25-30 millioner på uduelige spillere, vi er i fare for at rykke ned, Gaarde er uduelig, vi har ringe stadionpølser, etc. Det er HELT fair, at det bringes op.. Men der er bare en tendens til, at det skal gentages i alle tråde, i alle mulige afskygninger, selvom det ikke har relevans for emnet (ligesom mit lettere sure opstød her). Det er i hvert fald noget der kan gøre læsningen af debatsiden til en tung omgang.
Ja, fordi det er kort- og langsigtede bekymringer, som har stor indvirkning på klubbens ve og vel og muligheden for at leve op til målsætningerne! Derfor er det da også klart, at det er den diskurs der kommer til at fylde herinde.
Ingen kan være tilfreds med udviklingen de senere år, hvis vi da har et fælles mål om at se klubben klare sig så godt som muligt.

Du ser da heller ikke aktionærer/interessenter i en hvilken som helst anden virksomhed være fuldstændig ligeglade med kendsgerninger, der har indflydelse på de helt centrale dele af forretningen. Vi HAR udfordringer, de er velkendte og de fleste af dem har været der længe - ergo bør det også være legalt at lade dem fylde. I hvert fald så længe de ikke bliver adresseret.

Hvis man er happy go lucky-typen, så er det da ikke altid lykken at beskæftige sig med det der er ubehageligt, men det er nu engang sådan i alle virksomheder og på alle arbejdspladser, at man er nødt til at adressere problemerne og arbejde sig ud af dem hvis man skal få succes.
Der er i min optik forskel på en gældende diskurs og det vi ser. Dig selv taget som eksempel - hver gang du skal skrive et eller andet om MC, så skal den lige have på skruen med tillægsord om hvor dårlig han er. Er det virkelig nødvendigt at skrive HVER eneste gang? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du får ud af det. Men der er vi nok bare forskellige :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 11:25

dyhrmaN skrev:
8. aug 2018, 11:13

Du nævner en interessant vinkel, som ikke bliver diskuteret så meget herinde; aktionærerne. Det synes tydeligt for alle, som følger AaB, at der er graverende problemer i både indkøb, spillestil, ledelsesstil, træner og tilskuerantal. Således må dette også være ganske tydeligt for aktionærerne og alle andre, som har investeret penge i AaB. Ikke desto mindre hører vi ikke fra disse folk, og man fornemmer ikke, at de hverken presser på for forandringer endsige stiller nogen særlige krav til klubbens retning.
Er der nogen, der har noget mere viden om dette?
De aktionærer der har noget at skulle have sagt, er jo dem der lægger linjen. Så medmindre de skulle stille sig op svine sig selv til, så kommer du ikke til at høre meget til dem, når det ikke går så godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 11:37

MrBangDK skrev:
8. aug 2018, 11:18
Der er i min optik forskel på en gældende diskurs og det vi ser. Dig selv taget som eksempel - hver gang du skal skrive et eller andet om MC, så skal den lige have på skruen med tillægsord om hvor dårlig han er. Er det virkelig nødvendigt at skrive HVER eneste gang? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du får ud af det. Men der er vi nok bare forskellige :)
Flere af punkterne står jo ikke til diskussion, fordi de er baseret på fakta. Hvordan vi skal gribe dem an gør derimod, og det synes jeg også vi ofte kommer med gode inputs til.

Jeg har sagt, at han er et symptom på en problematisk udvikling, hvor vi udvikler uattraktive spillere uden interessante spidskompetencer. Vi skal (bl.a.) leve af at udvikle og sælge talenter, og så nytter det jo ikke noget at de ikke har mere fodbold i sig end tilfældet er.
Det er jo ikke løgn, at han er bedst til at flytte bolden over korte afstande, tilbage og til siden. Og det er jo fint nok, men det er der bare (med meget få undtagelser) ikke penge i.

Jeg har ikke noget imod ham specifikt, men jeg har noget imod at vi spilder penge på at have 3 "unge" centrale midtbanespillere, der ligner hinanden så meget. Ingen af dem har udviklet sig specielt meget, trods at de nu har været en del af seniortruppen i 2 år eller mere. Ingen af dem har været i stand til at sætte sig på pladsen. Det synes jeg er ærgerligt, for jeg ville da ønske én af dem havde fået et endeligt gennembrud!

seamann

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af seamann » 8. aug 2018, 11:55

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 11:25
dyhrmaN skrev:
8. aug 2018, 11:13

Du nævner en interessant vinkel, som ikke bliver diskuteret så meget herinde; aktionærerne. Det synes tydeligt for alle, som følger AaB, at der er graverende problemer i både indkøb, spillestil, ledelsesstil, træner og tilskuerantal. Således må dette også være ganske tydeligt for aktionærerne og alle andre, som har investeret penge i AaB. Ikke desto mindre hører vi ikke fra disse folk, og man fornemmer ikke, at de hverken presser på for forandringer endsige stiller nogen særlige krav til klubbens retning.
Er der nogen, der har noget mere viden om dette?
De aktionærer der har noget at skulle have sagt, er jo dem der lægger linjen. Så medmindre de skulle stille sig op svine sig selv til, så kommer du ikke til at høre meget til dem, når det ikke går så godt.
Tænk, jeg troede det var dem, der fyrede direktøren.

Edit: og derudover skal de selvfølgelig ikke udtale sig om trænere og spillestil mv

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 13:35

seamann skrev:
8. aug 2018, 11:55

Tænk, jeg troede det var dem, der fyrede direktøren.

Edit: og derudover skal de selvfølgelig ikke udtale sig om trænere og spillestil mv
Det var det selvfølgelig, men det er jo ikke den del folk herinde var utilfredse med - tværtimod.

...og nej, jeg synes heller ikke at bestyrelse og ejere skal råbe op om alt muligt i medierne. Jeg glæder mig til med tiden at blive klogere på hvad Bælums mandat er. Om han - groft sagt - bare er en ny sælger, eller om han er blevet delegeret til at afgøre hvad der skal ske i den sportslige sektor også - og hvem der skal udføre det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af seamann » 8. aug 2018, 14:02

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 13:35
seamann skrev:
8. aug 2018, 11:55

Tænk, jeg troede det var dem, der fyrede direktøren.

Edit: og derudover skal de selvfølgelig ikke udtale sig om trænere og spillestil mv
Det var det selvfølgelig, men det er jo ikke den del folk herinde var utilfredse med - tværtimod.

...og nej, jeg synes heller ikke at bestyrelse og ejere skal råbe op om alt muligt i medierne. Jeg glæder mig til med tiden at blive klogere på hvad Bælums mandat er. Om han - groft sagt - bare er en ny sælger, eller om han er blevet delegeret til at afgøre hvad der skal ske i den sportslige sektor også - og hvem der skal udføre det.
Da Gaarde, som jeg har forstået det, er ansat direkte under bestyrelsen har Bælum vel ikke nogen stor aktie i den sportslige del. Og er derofr en ny salgschef.
Egentlig en underlig konstruktion, omend den er set i andre fodboldselskaber - adm direktør kun med ansvar for salg, men ikke for produktion.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 15:24

seamann skrev:
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 13:35
seamann skrev:
8. aug 2018, 11:55

Tænk, jeg troede det var dem, der fyrede direktøren.

Edit: og derudover skal de selvfølgelig ikke udtale sig om trænere og spillestil mv
Det var det selvfølgelig, men det er jo ikke den del folk herinde var utilfredse med - tværtimod.

...og nej, jeg synes heller ikke at bestyrelse og ejere skal råbe op om alt muligt i medierne. Jeg glæder mig til med tiden at blive klogere på hvad Bælums mandat er. Om han - groft sagt - bare er en ny sælger, eller om han er blevet delegeret til at afgøre hvad der skal ske i den sportslige sektor også - og hvem der skal udføre det.
Da Gaarde, som jeg har forstået det, er ansat direkte under bestyrelsen har Bælum vel ikke nogen stor aktie i den sportslige del. Og er derofr en ny salgschef.
Egentlig en underlig konstruktion, omend den er set i andre fodboldselskaber - adm direktør kun med ansvar for salg, men ikke for produktion.
Jeg kan ikke se at den del af organisationen står så klart beskrevet. Bælum står som administerende direktør og Gaarde som Sportsdirektør, og så blev det meddelt at de to udgjorde direktionen ved ansættelse af Bælum.

Du har nok ret i at de er mest sidestillede og jeg er enig i at det er en lidt underlig konstruktion, der tyder en lille smule på at bestyrelsen er en smule mere involveret i de daglige beslutninger end det normalt er praksis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. aug 2018, 17:27

Jf Tap Ins analyse er AaB det mest overpræsterende hold efter 4 runder.

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 2069008384
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar