Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. aug 2018, 20:35

Uldahl skrev:
12. aug 2018, 19:35
Pastorius skrev:
12. aug 2018, 18:51
Uldahl skrev:
12. aug 2018, 18:17
Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:
Vinderen har altid ret, men jeg synes godt nok det er langt ude at rose Wieghorst for en god gameplan. Har set kampen?
Ja jeg så kampen, der for jeg komenterede. Og ser også heller en anden træner, men må også give ham kredit for at skabe de resultater som han har lavet med den trup. :aabfan:
En trup han selv har "lavet"....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 20:38

Pastorius skrev:
12. aug 2018, 20:27
Funky skrev:
12. aug 2018, 20:07
Wieghorst og holdet er vel fanget mellem det spil, de gerne vil spille, og det spil, de p.t. magter - det er også det, jeg hører Risgård sige i post-match interviewet. Så er der noget omkring, hvordan Wieghorst udtager spillerne, for skulle det gå som vi kloge her på boardet siger, så skulle eks. hverken Wessam eller Lesniak have været på banen i dag, baseret på bare seneste kamp. Der gør han så åbenbart tingene anderledes. Jeg vil tro, Wieghorsts gameplan ligger noget tættere på det spil, man viste i 2. halvleg end det i 1. - og så tror jeg i øvrigt, han bare havde satset på, at vores store, offensive es, Kusk, ikke havde så voldsom en offday.
Hvis han gameplan er sådan som. vi sluttede, så skulle han ikke være startet i en 4-5-1.
I de fleste kampe har de ændret formation i løbet af kampen. Det ligner ikke en mand der har fundet en gameplan, men en der leder efter den.

I de tre seneste kampe er hans startopstilling blevet blæst ud af banen, uden at være i nærheden af noget som helst.

Jeg er nogenlunde glad for FCM-kampen, fordi det lykkedes os at stå imod dem fysisk, men det er så også det. Første kamp var fifty-fifty, og de tre seneste har vi været heldige. De point vi har fået dér, er ikke pga. vores egne kvaliteter.
Jeg er ikke enig i, at billedet er så ensidigt for de sidste 3 kampe, og spørgsmålet er, om det er talkombinationer eller spillervalg som afgør, hvordan billedet har været af holdet. Altså, nu har man tilsyneladende truffet en beslutning om at give Wessam og Lesniak (og Pallesen) nogle kampe til at vise, om de skal have pladserne. Det har ikke været uden omkostninger på andre konti end den, der handler om point. Vi er også uden Wurtz. Vi har en Kusk som leder efter det gode, sammenhængende spil. Vi giver Abildgaard mere spilletid end en del herinde måske havde forventet. Vi har haft Ahlmann ude med skade, lige da han var ved at være på niveau. På den måde synes jeg godt, man kan finde andre forklaringer på, at billedet har være svingende, end lige noget med talkombinationer.

På den anden side af hegnet må man til gengæld bare sige, at det er utroligt flot af FCN at kunne veksle så mange spillere, og spille så mange kampe, og stadig se så sammenhængende ud. De har, som sædvanligt, vil jeg sige, et par megaprofiler undervejs, og jeg gad da godt se ham Nilsson (Nelsson?)-forsvareren i en bolsjestribet trøje. Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvornår AaB sidst har spillet en rigtig god kamp mod FCN, på hverken hjemme- eller udebane. De må sammen med FCK være vores skrækmodstandere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Uldahl » 12. aug 2018, 20:40

Pastorius skrev:
12. aug 2018, 19:49
Uldahl skrev:
12. aug 2018, 19:35
Ja jeg så kampen, der for jeg komenterede. Og ser også heller en anden træner, men må også give ham kredit for at skabe de resultater som han har lavet med den trup. :aabfan:
Kan du så ikke forklare mig, hvad Wieghorsts gameplan er? (og hvorfor det aldrig er den taktik og opstilling han starter med, der fungerer).
Defensivt udgangspunkt, derfor 2 seksere. Holde nullet og prøver at sætte holdet efter modstanderens styrker, for så som i dag slå til sidst i kampen.

Han skifter Lesniak og Kusk ud og MC og Ochs ind som vender kamp billedet. Efter FCN er kørt trætte. Noget vi også så da vi sidst spillede os i top 6.

Uafgjort eller et mål sidst i kampen så vi kunne rende med de tre point. Vi forsvarede os i top 6 sidste sæson, det var ikke kønt, men godt resultat mæssig.

Vi er igang med at bygge et hold op, og det er frustrende at se vi ligger vores spil an på modstanderen. Særligt efter Gaarde har brændt så mange penge af på næsten ingen ting. Det sagt så er det altså heller ikke bare lort det hele, som mange her inde giver udtryk for.

Kadrii, en otter og makker til Okore er hvad holdet mangler. Kadrii tror jeg på i dette vindue, men der kommer ingen andre ind før vi kommer af med nogen af de fejlkøb som Gaarde har tilføjet truppen og vi får penge fri. Enten ved salg af slovakerne og Flores.

Eller hold nu fast. Forsvare os til fjerde pladsen lige som sidst da vi forsvarede os til en 5 plads. Med Ochs på en etårig leje kontakt, og indkøb ag Kadrii virker det da som en rimelig gameplan. da fjerde pladsen giver adgang og mulighed for at få penge ind igen. :aabfan:

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Eagledrop » 12. aug 2018, 20:59

Jeg synes i er ret negative herinde. Jeg har stadig forventning om at vi bare skal undgå nedrykning med de spillere vi har på papiret. Især taget sidste sæson i betragtning. Så at vi har 12 point efter 5 kampe og både slået kreative FCN, bundsolide Sønderjyske, afrikanske Midtjylland og Hjørring som jeg trods alt forventede point imod. Det er endda meget godt og langt mere end jeg havde forventet. Så tak til holdet og Wieghorst.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Legum Magister » 12. aug 2018, 21:11

NIN skrev:
12. aug 2018, 18:13
Legum Magister skrev:
12. aug 2018, 17:58
Måske burde en venlig sjæl gøre Hjulmand opmærksom på, at tiki-taka for længst er afgået ved døden. (Jeg troede egentlig, at Italiens sejr over Spanien ved EM i 2016 havde gjort det klart for enhver.) Som Richard Møller Nielsen sagde, er der ingen stilkarakterer i fodbold; men Nordsjælland spiller som om de tror, at sådanne rent faktisk uddeles.

AaB kom til at se dumme ud, da de i første halvleg halsede efter Nordsjællands kombinationer; men Nordsjælland kom ingen vegne. Boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld er ufatteligt kedeligt at se på, og i dagens kamp blev det oven i købet straffet, hvilket er skønt.
Mon ikke de fleste neutrale tv-seere hellere vil se boldbesiddelse af en flok teenagere som har spillet midt uge kamp end en flok hovedløse nordjyder der halser rundt på hjemmebane i forsøget på at finde ud af om bolden vitterlig er rund. Den venlige sjæl kan i øvrigt bruge resten af døgnets 24 timer på at forklare MW en ting eller tre om fodbold nu han er i gang med Hjulmand. Jeg tvivler på MW's tilgang til spillet, havde kastet en sejr af sig over AIK.
Det skal jeg ikke kunne sige NIN; men fodbold handler trods alt om at score mål, også for den neutrale tilskuer, så jeg har næppe været den eneste, der var ved at blunde undervejs i kampen.

Nu er Wieghorst faktisk medskyldig i Nordsjællands måde at spille på. Hjulmand har videreudviklet på den spillestil, som holdet havde mens Wieghorst stod i spidsen, så det er vist kun det tilgængelige spillermateriale der gør, at AaB ikke forsøger samme stil. (At AaB's nuværende stil heller ikke er spændende, ja det kan vi sagtens blive enige om; men de forsøger i det mindste at spille direkte og varmer ikke bolden som var den et forfrossent spædbarn.)

Kampene mod AIK viste efter min opfattelse mest af alt, at det er svært at spille mod unge og hurtige spillere, når ens hurtigste mand er en aldrende og bestemt "over the hill" herre som Seb Larsson. AIK har fysik, rutine og taktisk forståelse; men de var alt, alt for langsomme i boldomgang og løb. At de kan ligge i toppen af den svenske liga siger meget om, hvilken form for fodbold der spilles på den anden side af Sundet. Det var flot af Nordsjælland at vinde de to opgør; men AIK er efter min opfattelse et klart større "navn" end deres nuværende niveau berettiger til, og jeg tror de fleste Superligaklubber ville have kunnet gjort livet svært for dem. Hurtighed er den mest grundlæggende nødvendighed i moderne fodbold, og uden hurtighed skal man have meget højere kvaliteter; end AIK havde, for at være konkurrencedygtige når der spilles Europæisk.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af AK48hamas » 12. aug 2018, 21:28

Vi er bare et hold som er vildt svære at slå. Derudover så tror vi på tingene og kæmper os tilbage selvom vi mildest talt har været spillet ud af banen i store perioder af kampene.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 12. aug 2018, 21:45

Fedt at se både Abildgaard og MC slå gode fremadrettede afleveringer de sidste 20-25

Det er utroligt de først starter så sent. Der er mange forklaringer. Er det fordi FCN bliver trætte og de simpelthen får mere plads. Flytter medspillerne sig bedre? Især ali og ochs var gode til at få den. Får de mere selvtillid og tør mere ?

Herudover hjælper det også meget at vores backs lommer meget mere frem i anden halvleg . Det giver så mange flere muligheder i spillet ..

Men lad det bare fortsætte
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af 634 » 12. aug 2018, 21:48

Jeg mener de 2 seneste sejre mest skyldes at AaB har haft de bedste indskiftere i kampene, til at ændre kampen mest til AaBs fordel, og så synes jeg det er til at blive vanvittig af at læse om held og ufortjent på debatside. Det er kun dommeren som kan gøre kampens resultat ufortjent. Alt i spillet kommer som fortjent til holdet og den enkelte spiller. God taktik er at tilføre kampen det man kan overmatche modstanderen med, og som kan lave ændringer i kampen med at forsvare eget mål og score på modstanders mål.

At være heldig er at dommeren hjælper uden at man har tilskyndet det, har man gjort tiltag til at påvirke dommeren, er det en af kampens handlinger.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2018, 22:03

Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Maglau » 12. aug 2018, 22:09

Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 12. aug 2018, 22:24

Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Han havde det svært i 1-1 dueller mod Mads mini iframes halvleg . Anden halvleg var han altså god . Kommer godt med frem. Virker dynamisk.
Pallesen er hurtig. Også med bolden. Han er taktisk meget dårlig . Og han virker lidt ude af form. Han skal bare i form og så tage rigtig mange af de her hurtige løb ned ad siden uden at gøre det avanceret

I øvrigt super fedt at se vores to unge drenge i MC og Abildgaard lave nogle gode fremadrettede afleveringer tol sidst .. jeg har om nogen været efter dem for dette i spillet. Men de sidste 15-20 min lykkes de godt med det

Så mangler de bare at gøre det over en hel kamp og ikke først når modstanderne er trætte og de får tid og plads til at orientere sig osv.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 12. aug 2018, 22:44

Btw nogen der lagde mærke til interviewet med ochs efter kampen

Han vitterligt tudede fordi han var ked af det over det røde kort og ikke kunne hjælpe til i næste uge

Fandme fede at se en “lejesvend” have sådan en indstilling fra dag 1 i klubben
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2018, 22:48

andreasaab89 skrev:
12. aug 2018, 22:44
Btw nogen der lagde mærke til interviewet med ochs efter kampen

Han vitterligt tudede fordi han var ked af det over det røde kort og ikke kunne hjælpe til i næste uge

Fandme fede at se en “lejesvend” have sådan en indstilling fra dag 1 i klubben
Hvem ville ikke tude, hvis man kom fra en Tysk bundesligadommer til Kehlet. Til hans ros (Ochs) var der ikke brok over dommen - jeg tror sgu hammeren falder hårdt i Tyskland for den slags.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Gamen » 12. aug 2018, 23:34

Herligt at se en 21-årig Ochs tage ansvar på den måde, og også udtale sig om at han er kommet herop for at være en profil og gå forrest og levere.
Gennemført professionel - håber han kan smitte nogle af vores egne talenter med den indstilling.

Lækkert mål også. Orienterer sig, udnytter overlappet, og klinisk afslutning mod det lange hjørne. Har først lige set anden halvleg nu, og her viste han mange gode ting. Han skal nok få et godt år her. Præstationen var lala, og vi var gennemført ringe i 60 min. - lad os nu håbe at sejrene giver trænerteamet mod på at spille fodbold i stedet for bare at parere, som det var tilfældet i 1. halvleg.

Horsens næste. Lad os endelig få has på dem også!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Kristian » 13. aug 2018, 01:05

Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
At man kan se så forskelligt på tingene er jo ubegribeligt.

Pallesen var god i dag i begge ender da. Især i anden halvleg. Han er ikke på Ahlmann niveau, men mindre kan osse gøre det.
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2018, 01:48

Øjebliksbillede I know.

Men efter 5 runder er stillingen for de største fanfavoritter som AaB-træner følgende:

Morten Wieghorst: 12 point
David Nielsen: 7 point
Allan Kuhn: 4 point
Jakob Michelsen: 1 point

Så kan man altid snakke om den bedste trup, men der har AaB altså heller ikke fået roser i optakten.

Efter 10 runder kan det hele været vendt på hovedet, men der er altså nogle som pt har det mere træls end os.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Uldahl » 13. aug 2018, 02:16

FlæskeFrank skrev:
13. aug 2018, 01:48
Øjebliksbillede I know.

Men efter 5 runder er stillingen for de største fanfavoritter som AaB-træner følgende:

Morten Wieghorst: 12 point
David Nielsen: 7 point
Allan Kuhn: 4 point
Jakob Michelsen: 1 point

Så kan man altid snakke om den bedste trup, men der har AaB altså heller ikke fået roser i optakten.

Efter 10 runder kan det hele været vendt på hovedet, men der er altså nogle som pt har det mere træls end os.
:thumbsup:

Ja de har både elendigt spil og manglende point at klage over. Tror godt de vil bytte. :cheers:
Sejre er ikke nok her. De skal også være resultatet af smukt spil. :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af troelsh » 13. aug 2018, 07:31

Havde desværre ikke mulighed for at se kampen, nogen der ved om den bliver genudsendt?

Dejligt at høre roser til MC og Ochs, måske kan sidstnævnte bringe lidt Bundesliga power ind i træningerne :-) også er vi forhåbentlig færdige med at lade Lesniak starte inde.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Sønderhof » 13. aug 2018, 08:16

troelsh skrev:
13. aug 2018, 07:31
Havde desværre ikke mulighed for at se kampen, nogen der ved om den bliver genudsendt?

Dejligt at høre roser til MC og Ochs, måske kan sidstnævnte bringe lidt Bundesliga power ind i træningerne :-) også er vi forhåbentlig færdige med at lade Lesniak starte inde.
Jeg var også vild med Ochs indstilling da han kom på banen Umiddelbart ligner han en mand man kan give bolden når der skal sættes noget op. Den slags har vi i den grad manglet længe.

Ang. Lesniak: Hold nu op hvor var han ringe. Det er som om han slet ikke har tempoet til at være med. Det er både i tanke og handling han halsede efter FCN's u-hold. Det lader ikke til at den evindelige rotation på midteraksen ændres i denne sæson. MC spillede til en kontraktophævelse i parken, men var glimrende i går da han kom ind. Abildgård har gjort det ok uden at være prangende.

Kan se der i flere tråde ønske at vi henter en 8'er. Bl.a. Mistrati nævnes. Hallo gutter, vi har en træner der sværger til at spille med to 6'ere, så vi kan ligeså godt pakke det ønske langt væk. Vi har haft både Risgård og Flores til at spille 8'er de seneste år, men MW har ikke så meget som en eneste gang benyttet sig af at have en centermidt i en sådan rolle.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Nestor » 13. aug 2018, 08:21

Endnu en kamp med ringe spil men et godt resultat. Det var sørme godt, at FCN stillede op uden en angriber
Når man ser på FCNs boldomgang, skulle man jo tro, at vores spillere rendte rundt i træskostøvler. Hvor er den gode boldomgang og de sikre pasninger blevet af?

Fra den positive side: Vi har nu efter 5 kampe 3 clean-sheets efter 5 kampe og cirka ­1/3 af de points, der kræves for at komme i Mesterskabsslutspillet. Det er da en start. Og så bliver det spændende at følge Ochsen. Han kommer da med vilje og gejst.

:aabfan:

Besvar