Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Eksil » 13. aug 2018, 08:32

Nestor skrev:
13. aug 2018, 08:21
Endnu en kamp med ringe spil men et godt resultat. Det var sørme godt, at FCN stillede op unden en angriber
Det er også nemmere at vinde midtbanen når alle angribere er falske.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Lucas Kuskenius » 13. aug 2018, 09:16

Hvor kan man se interviewet med Ochs?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Gaarde6 » 13. aug 2018, 09:19

andreasaab89 skrev:
12. aug 2018, 22:44
Btw nogen der lagde mærke til interviewet med ochs efter kampen

Han vitterligt tudede fordi han var ked af det over det røde kort og ikke kunne hjælpe til i næste uge

Fandme fede at se en “lejesvend” have sådan en indstilling fra dag 1 i klubben
Kan man finde det online?

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Kempes » 13. aug 2018, 09:26

Uldahl skrev:
13. aug 2018, 02:16
FlæskeFrank skrev:
13. aug 2018, 01:48
Øjebliksbillede I know.

Men efter 5 runder er stillingen for de største fanfavoritter som AaB-træner følgende:

Morten Wieghorst: 12 point
David Nielsen: 7 point
Allan Kuhn: 4 point
Jakob Michelsen: 1 point

Så kan man altid snakke om den bedste trup, men der har AaB altså heller ikke fået roser i optakten.

Efter 10 runder kan det hele været vendt på hovedet, men der er altså nogle som pt har det mere træls end os.
:thumbsup:

Ja de har både elendigt spil og manglende point at klage over. Tror godt de vil bytte. :cheers:
Sejre er ikke nok her. De skal også være resultatet af smukt spil. :aabfan:
Der gives heldigvis ikke stilkarakterer i fodbold. Så en sejr er en sejr.

Wieghorst bliver aldrig min kop te, da jeg ikke synes han får det bedste ud af spillerne, endsige udvikle de unge talenter. Men lige nu får vi point på kontoen, og så synes jeg kritikken skal nedtones.

Med hensyn til smukt spil, så kunne jeg godt tænke mig at få det defineret. Er det mest possession? er det at have flest hælafleveringer i kampen? eller flest vundne glidende taklinger?

Fodbold-VMs smukkeste mål - efter min mening - var da Belgien scorede til 3-2 mod Japan - her var hverken tale om et mål der kom pga. possesion, smarte driblinger eller glidende taklinger.

Til gengæld var det en pragtpræstation med 5 spillere der tænker offensivt, tager de rigtige løb for hinanden og fremfor alt tager de rigtige beslutninger.

Det må da være det fodbold handler om?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2018, 09:32

Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. aug 2018, 09:47

Kempes skrev:
13. aug 2018, 09:26
Uldahl skrev:
13. aug 2018, 02:16
FlæskeFrank skrev:
13. aug 2018, 01:48
Øjebliksbillede I know.

Men efter 5 runder er stillingen for de største fanfavoritter som AaB-træner følgende:

Morten Wieghorst: 12 point
David Nielsen: 7 point
Allan Kuhn: 4 point
Jakob Michelsen: 1 point

Så kan man altid snakke om den bedste trup, men der har AaB altså heller ikke fået roser i optakten.

Efter 10 runder kan det hele været vendt på hovedet, men der er altså nogle som pt har det mere træls end os.
:thumbsup:

Ja de har både elendigt spil og manglende point at klage over. Tror godt de vil bytte. :cheers:
Sejre er ikke nok her. De skal også være resultatet af smukt spil. :aabfan:
Der gives heldigvis ikke stilkarakterer i fodbold. Så en sejr er en sejr.

Wieghorst bliver aldrig min kop te, da jeg ikke synes han får det bedste ud af spillerne, endsige udvikle de unge talenter. Men lige nu får vi point på kontoen, og så synes jeg kritikken skal nedtones.

Med hensyn til smukt spil, så kunne jeg godt tænke mig at få det defineret. Er det mest possession? er det at have flest hælafleveringer i kampen? eller flest vundne glidende taklinger?

Fodbold-VMs smukkeste mål - efter min mening - var da Belgien scorede til 3-2 mod Japan - her var hverken tale om et mål der kom pga. possesion, smarte driblinger eller glidende taklinger.

Til gengæld var det en pragtpræstation med 5 spillere der tænker offensivt, tager de rigtige løb for hinanden og fremfor alt tager de rigtige beslutninger.

Det må da være det fodbold handler om?
Hvis det fortsætter som nu med stabilt med point på kontoen så skal kritikken nedtones. Sejre er vigtige end spillestil. MEN vi er en del der ikke tror på dette koncept (hvis der da er et sådant) i længden og derfor er vi kritiske nu på trods af sejrene.
Janteloven eksisterer IKKE!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Maglau » 13. aug 2018, 09:48

Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Maglau » 13. aug 2018, 09:57

Jeg opfatter ikke kritikken af MW udelukkende som en kritik af stilen. Bevares den er grim og langt fra vores berømmet 2014 stil og slet ikke det jeg ønsker at se på i længden.
Men havde vores stil så bare været en kalkuleret Mourinho agtig dræb fodbolden stil så kunne jeg acceptere det til en hvis grænse - omend jeg nok ikke gad bruge samme energi på det som i dag.
Jeg synes vores problem er at vi har fået kapital af 11 mand bag bolden og nogle angreb har giver sejre - sådan som eks Man U spiller.
Men til forskel fra dem tror jeg simpelthen at vi er mega på røven hvis vi først kommer bagud. Så har vi modsat et kalkuleret defensivt hold ala Man U ikke de offensive kvaliteter og taktik til at komme tilbage.
Så ender det ud i en frustreret ørkenvandring boldflytteri .
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2018, 10:01

Maglau skrev:
13. aug 2018, 09:48
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
Jeg er helt helt enig i at han ikke er god 1 mod 1, og heller var det ikke i går. Jeg er også enig i at det er en stor hæmsko for hans spil, og noget der næppe gør ham til en langsigtet løsning på pladsen. Men lige præcis i går mødte han modstanderen ret højt i presset, og gjorde sit udfald meget tidligt. Samtidig var der konstant ekstra gardering på fra midtbanen når han gik ud i presset. Jeg så det som et kalkuleret forsøg på at vinde bolden højt fra MW. Under de forudsætninger syntes jeg hans defensive mangler var tålelige, så længe han var en offensiv success.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Kenneth K » 13. aug 2018, 10:07

Endnu en sejr - lækkert! Og de sene sejrsmål kan man godt generelt vænne sig til. Vi så ellers (med god grund) møre ud, efter at have været blevet kørt rundt de første 60 minutter, men med indskiftningerne af Ochs og MC kom der nok energi ind til, at vi kunne vende kampen. Men med Lesniaks præstation i går, og MCs selvsamme, så var det også nærmest som at gå fra at spille med 10 til 12 mand. Når MC er god, er han virkelig god, men shit, hvor kan han også se forfærdelig ud til tider. Utroligt, hvor svingende han kan spille.

Ochs ser super interessant ud! Et fremragende touch på bolden, og et godt blik for at iscenesætte sine medspillere også. Umiddelbart ligner han den perfekte kantspiller til vores system. Hvis han har endnu mere at byde på som spids, så bliver han da et bæst. Ærgerligt at han lige krydrede indsatsen med et rødt kort...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Maglau » 13. aug 2018, 10:13

Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 10:01
Maglau skrev:
13. aug 2018, 09:48
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
Jeg er helt helt enig i at han ikke er god 1 mod 1, og heller var det ikke i går. Jeg er også enig i at det er en stor hæmsko for hans spil, og noget der næppe gør ham til en langsigtet løsning på pladsen. Men lige præcis i går mødte han modstanderen ret højt i presset, og gjorde sit udfald meget tidligt. Samtidig var der konstant ekstra gardering på fra midtbanen når han gik ud i presset. Jeg så det som et kalkuleret forsøg på at vinde bolden højt fra MW. Under de forudsætninger syntes jeg hans defensive mangler var tålelige, så længe han var en offensiv success.
Man kan selvfølgelig argumentere for at hvis han undgår/begrænser at spille på sine dårlige sider så går det ok. At han ved at det er vigtigt ikke bringe sig i en situation hvor modstanderen står stille overfor ham uden der er opbakning på. Det kan han som du skriver gøre ved at komme hurtigt i pres mens inden modstanderen får kontrol.
Det lykkedes han bedre med i 2 halvleg end i første - men jeg er stadig ikke tryg :D
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2018, 10:31

Maglau skrev:
13. aug 2018, 10:13
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 10:01
Maglau skrev:
13. aug 2018, 09:48
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
Jeg er helt helt enig i at han ikke er god 1 mod 1, og heller var det ikke i går. Jeg er også enig i at det er en stor hæmsko for hans spil, og noget der næppe gør ham til en langsigtet løsning på pladsen. Men lige præcis i går mødte han modstanderen ret højt i presset, og gjorde sit udfald meget tidligt. Samtidig var der konstant ekstra gardering på fra midtbanen når han gik ud i presset. Jeg så det som et kalkuleret forsøg på at vinde bolden højt fra MW. Under de forudsætninger syntes jeg hans defensive mangler var tålelige, så længe han var en offensiv success.
Man kan selvfølgelig argumentere for at hvis han undgår/begrænser at spille på sine dårlige sider så går det ok. At han ved at det er vigtigt ikke bringe sig i en situation hvor modstanderen står stille overfor ham uden der er opbakning på. Det kan han som du skriver gøre ved at komme hurtigt i pres mens inden modstanderen får kontrol.
Det lykkedes han bedre med i 2 halvleg end i første - men jeg er stadig ikke tryg :D
Og så vil jeg medgive din pointe fra tidligere. Det er helt sikkert en gangbar strategi at forsøge at minimere betydningen af spillernes svagheder. Det har FCN e.g. specielt gjort til en dyd ud af med success. Og det syntes jeg man gjorde fint i går mht. Palle. Men for at den strategi skal give mening, skal der være tilstrækkeligt med styrker tilbage hos spilleren til at kompensere for den strategiske begrænsning. Og, Pallesens offensive egenskaber er bare ikke stærke nok til at retfærdiggøre at han reelt set spiller som en tilbagetrukket wing. Han har ikke nogen god indlægsfod. Han har ikke Dalle-fart. Han er ok eksplosiv, men ikke nok til ene mand at sætte en modstander på et tophold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af hje1980 » 13. aug 2018, 10:33

Maglau skrev:
13. aug 2018, 09:48
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
Så er der dæleme mange back'er i de HELT store klubber er ikke er gode backer i dine øjne... de bedste back's i verden er bedre offensiv end defensiv.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af BoT » 13. aug 2018, 11:25

Det interessant er vel, at man undervejs i kampen - trods røvelendigt spil - sidder med en klar fornemmelse af, at vi sagtens kan gå hen og vinde kampen. Samme fornemmelse havde jeg i Hjørring-kampen. Den følelse er der altså rigtig mange fans af andre klubber, der gerne ville bytte for.

Det, som til stadighed er bekymrende er, at vores kontraer så ofte løber ud i sandet på grund af dårlige kvalitet og dårlige beslutninger fra vores forreste spillere. Kusk har virkelig smidt mange bolde væk de seneste kampe, Pohl har knapt rørt bolden, og Wessam har været utroligt svingende. Håber virkelig Ochs kan være med til at løfte de andre også på den konto.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Maglau » 13. aug 2018, 11:32

hje1980 skrev:
13. aug 2018, 10:33
Maglau skrev:
13. aug 2018, 09:48
Buzz Killington skrev:
13. aug 2018, 09:32
Maglau skrev:
12. aug 2018, 22:09
Buzz Killington skrev:
12. aug 2018, 22:03
Pallesen var sgu god igen i dag. Risgård skylder ham en assist.
Nej det var han fandme ikke til hans primære opgave....forsvare.
Sjældent har en AaB back været så nem at runde og virket tung og uatletisk. Fremad gik det bedre men nej selv PK er bedre.
Når vi spiller med to seksere er jeg mindre kritisk mht. backs defensive præstationer, hvis bare de byder sig ordenligt til med noget kvalitet i det offensive. Og det gjorde han. Hvis du vil vurderer ham primært ud fra det defensive, så er vores præmisser bare forskellige.
En god back skal i mine øjne være primært defensivt og god 1:1 det er Pallesen ikke. Flere gang spadserer Mads mini fra stående lige forbi uden at Pallesen formåer at bremse endsige forstyrre ham - begge giver farlige muligheder langt ind i feltet.
Jeg synes han er for tung og langsom på fødderne.
Hvis det offensive er vigtigere så er der mange kanter der kan gøre den facet bedre.
Det er derfor ahlmann er så god fordi ham magter begge dele.
Så er der dæleme mange back'er i de HELT store klubber er ikke er gode backer i dine øjne... de bedste back's i verden er bedre offensiv end defensiv.
Njaah om man er bedre defensivt eller offensivt er vidt begreb og jeg tvivler på at det er rigtigt hvis det kan måles.
En spiller som Marcelo er god offensivt men han er stadig fremragende defensiv, når han er på plads i det etableret forsvarspil er han med pågåenhed og hurtige fødder rigtig god mand mand og taktisk kan han sagtens placere sig rigtigt i en forsvarskæde.
Ja det er korrekt at eksperter hele tiden nævner at måden at slå Real på, er at angribe over Marcelo siden, men det er fordi man ofte kan fange ham højt i banen i en offensiv aktion - det er ikke en Marcelo ting men en taktisk ting fra træneren, at man naturligvis skal udnytte at han er stærk offensivt.
Hvis man skal måle hvor god Marcelo er offensivt altså som ren kant - så tror jeg faktisk han skal et stykke ned i hierarkiet blandt klubber og Europas elite for at spille ren kant med back bag sig.
Hvis back´en skulle være bedre offensivt end defensivt ville det give bedre menig at spille uden back og med to kanter. Bevares det er der også nogen der gør, men hvis ikke kanten lærer at være back gør det ondt mod gode hold.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Gamen » 13. aug 2018, 11:33

BoT skrev:
13. aug 2018, 11:25
Det interessant er vel, at man undervejs i kampen - trods røvelendigt spil - sidder med en klar fornemmelse af, at vi sagtens kan gå hen og vinde kampen. Samme fornemmelse havde jeg i Hjørring-kampen. Den følelse er der altså rigtig mange fans af andre klubber, der gerne ville bytte for.

Det, som til stadighed er bekymrende er, at vores kontraer så ofte løber ud i sandet på grund af dårlige kvalitet og dårlige beslutninger fra vores forreste spillere. Kusk har virkelig smidt mange bolde væk de seneste kampe, Pohl har knapt rørt bolden, og Wessam har været utroligt svingende. Håber virkelig Ochs kan være med til at løfte de andre også på den konto.
På mange måder ligner vi AGF helt vildt lige for tiden. Vi har bare været mere heldige, eller dygtige om man vil, med enkeltpræstationer. Tam offensiv, hvor vi holder en masse spillere bag bolden og en solid defensiv, hvor modstanderne ikke tillades bunkevis af chancer.

Det kan godt være Kusk smider meget væk i kampen i går, men han er stadig forskellen på en top og midterplacering. Var det ikke for hans glimrende solopræstationer mod Sønderjyske og Vendsyssel, så havde meget set anderledes ud. Og en i øvrigt fremragende slået dødbold, der er med til at afgøre kampen mod FC Midtjylland.

Og ja, sålænge defensiven holder stand, så har man den fornemmelse. Vi har været væsentlig mere skarpe på få chancer denne sæson, end vi var i sidste sæson. Men kommer vi bagud igen, hvad har vi så at skyde med? Det mangler vi stadig at se. Fantasien og kreativiteten offensivt er til at overse, og det er bekymrende at vi lader modstanderne få så meget tid og plads på bolden. Jeg ville ønske at den store selvtillid defensivt blev brugt til at bygge på offensivt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Hanga » 13. aug 2018, 11:47

Gamen skrev:
13. aug 2018, 11:33


På mange måder ligner vi AGF helt vildt lige for tiden. Vi har bare været mere heldige, eller dygtige om man vil, med enkeltpræstationer. Tam offensiv, hvor vi holder en masse spillere bag bolden og en solid defensiv, hvor modstanderne ikke tillades bunkevis af chancer.

Det kan godt være Kusk smider meget væk i kampen i går, men han er stadig forskellen på en top og midterplacering. Var det ikke for hans glimrende solopræstationer mod Sønderjyske og Vendsyssel, så havde meget set anderledes ud. Og en i øvrigt fremragende slået dødbold, der er med til at afgøre kampen mod FC Midtjylland.

Og ja, sålænge defensiven holder stand, så har man den fornemmelse. Vi har været væsentlig mere skarpe på få chancer denne sæson, end vi var i sidste sæson. Men kommer vi bagud igen, hvad har vi så at skyde med? Det mangler vi stadig at se. Fantasien og kreativiteten offensivt er til at overse, og det er bekymrende at vi lader modstanderne få så meget tid og plads på bolden. Jeg ville ønske at den store selvtillid defensivt blev brugt til at bygge på offensivt.
100% enig.

Vi skal absolut glæde os over pointene, og det giver os et rigtig godt udgangspunkt for resten af sæsonen. Vi har været dygtige i felterne, og har sejret på nogle få, gode individuelle aktioner (Kusk, Ris, Ochs), men vi har i den grad også haft marginalerne. Vi står godt defensivt og tillader ikke modstanderne mange chancer, men det er på bekostning af vores eget spil. Det er pinligt at se hvordan vi griber en kamp som igår an, hvor vi lader os totalt diktere af en flok teenagere fra Farum, og man kedede sig nok engang bravt undervejs i kampen. Det er langt fra det udtryk både vi og AaB gerne så os levere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af BoT » 13. aug 2018, 12:22

Gamen skrev:
13. aug 2018, 11:33
BoT skrev:
13. aug 2018, 11:25
Det interessant er vel, at man undervejs i kampen - trods røvelendigt spil - sidder med en klar fornemmelse af, at vi sagtens kan gå hen og vinde kampen. Samme fornemmelse havde jeg i Hjørring-kampen. Den følelse er der altså rigtig mange fans af andre klubber, der gerne ville bytte for.

Det, som til stadighed er bekymrende er, at vores kontraer så ofte løber ud i sandet på grund af dårlige kvalitet og dårlige beslutninger fra vores forreste spillere. Kusk har virkelig smidt mange bolde væk de seneste kampe, Pohl har knapt rørt bolden, og Wessam har været utroligt svingende. Håber virkelig Ochs kan være med til at løfte de andre også på den konto.
På mange måder ligner vi AGF helt vildt lige for tiden. Vi har bare været mere heldige, eller dygtige om man vil, med enkeltpræstationer. Tam offensiv, hvor vi holder en masse spillere bag bolden og en solid defensiv, hvor modstanderne ikke tillades bunkevis af chancer.

Det kan godt være Kusk smider meget væk i kampen i går, men han er stadig forskellen på en top og midterplacering. Var det ikke for hans glimrende solopræstationer mod Sønderjyske og Vendsyssel, så havde meget set anderledes ud. Og en i øvrigt fremragende slået dødbold, der er med til at afgøre kampen mod FC Midtjylland.

Og ja, sålænge defensiven holder stand, så har man den fornemmelse. Vi har været væsentlig mere skarpe på få chancer denne sæson, end vi var i sidste sæson. Men kommer vi bagud igen, hvad har vi så at skyde med? Det mangler vi stadig at se. Fantasien og kreativiteten offensivt er til at overse, og det er bekymrende at vi lader modstanderne få så meget tid og plads på bolden. Jeg ville ønske at den store selvtillid defensivt blev brugt til at bygge på offensivt.
AGF-sammenligningen ligger lige for ja. Og de er jo også - for første gang MEGET længe - et hold, som man tænker er meget konkurrencedygtigt - ligesom os.
Vores etablerede spil er stadig i en meget sølle forfatning. Men jeg ville faktisk være tilfreds, hvis vi konsekvent kunne spille som de sidste 20 minutter i går og som i store dele af FCM-kampen. Energi, aggressive løb, målsøgende og direkte. Og man kan virkelig mærke, at publikum bliver løftet af det.

Jeg er enig angående Kusk - og jeg skriver heller ikke, at han var dårlig, for han leverer stadig afgørende elementer. Men han smed alt for meget væk i går, hvilket satte os i store problemer. Det skal han altså løfte.

Til sidst vil jeg insistere på at se dig rose Magnus for hans indhop. ;)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Gnu » 13. aug 2018, 12:51

I øjeblikket er AaB's kampe som at se en håndboldkamp. Det er dødkedeligt, og man kan nøjes med at se de sidste 10-12 minutter, hvor det hele afgøres.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Gamen » 13. aug 2018, 13:00

BoT skrev:
13. aug 2018, 12:22
AGF-sammenligningen ligger lige for ja. Og de er jo også - for første gang MEGET længe - et hold, som man tænker er meget konkurrencedygtigt - ligesom os.
Vores etablerede spil er stadig i en meget sølle forfatning. Men jeg ville faktisk være tilfreds, hvis vi konsekvent kunne spille som de sidste 20 minutter i går og som i store dele af FCM-kampen. Energi, aggressive løb, målsøgende og direkte. Og man kan virkelig mærke, at publikum bliver løftet af det.

Jeg er enig angående Kusk - og jeg skriver heller ikke, at han var dårlig, for han leverer stadig afgørende elementer. Men han smed alt for meget væk i går, hvilket satte os i store problemer. Det skal han altså løfte.

Til sidst vil jeg insistere på at se dig rose Magnus for hans indhop. ;)
Men problemet er, at det spil vi så det sidste tyve, det ser vi sådan ca. hver 5 kamp - i små glimt. De perioder skal være længere, og de skal være mere konstante.

Ja, han var ringe i går - om han skulle pilles ud? Måske. Men man kunne lige så godt have pillet Wessam ud.

Haha, kudos for det, Bo.
Jeg så den først 2. halvleg sent i går aftes - lettere søvnig. Jeg kunne da godt se den blonde unge mand gøre det udmærket, men ros får han (og alle andre) først når det bliver konsekvent. Jeg gider ikke rose vores 21-22 årige spillere for at spille godt det ene øjeblik, hvorefter de ligner divisionsmateriale de næste kampe. Det kan ikke passe, at man skal bruge så lang tid på at gøre sine præstationer konsistente, når der render et halvt juniorhold rundt på den anden banehalvdel, hvoraf hovedparten holder et stabilt, højt niveau.
Jeg vil ligeså gerne som alle andre se bare én af dem bryde igennem for alvor, men et gennembrud for mig er ikke, at man går fra himmel til helvede hver anden kamp. Og det kan altså ikke undskyldes med manglende erfaring. Magnus har 51 optrædener for AaB, og Oliver Abildgaard har 48 af slagsen. Det skal til at være snart at de bliver mere stabile, ellers så må én af dem skibes af.
Jeg synes stadig vi mangler en central midtbanespiller med helt andre kompetencer end dem vi har. Nogle af de andre klubber har midtbanespillere der også gør en kæmpe forskel offensivt, og det er derfor jeg har foreslået en spiller som David Batenero i transfertråden. Vi mangler i dén grad en midtbanespiller, der kan slå de rigtige afleveringer og har sådan lidt playmaker-potentiale.

Besvar