Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 21:58

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - MC - Abildgaard - Thellufsen
Risgård
Pohl

Ochs har naturligvis karantæne

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af san » 12. aug 2018, 22:11

hvorfor skifte Blåbjerg ud ? giver da ingen mening. :o
vi har vundet 4 kampe af de første 5.
3 af dem til 0.
vi har mødt sidste sæsons nr 1-3-4
Hvorfor så skifte ud i bagkæden ?
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Steven Madvig
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. maj 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Steven Madvig » 13. aug 2018, 00:46

Rinne
-
Pallesen
Okore
Blåbjerg
Ahlmann
-
Abildgaard
Christensen
Kusk
Risgård
-
Pohl
Abou Ali

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 13. aug 2018, 11:45

san skrev:
12. aug 2018, 22:11
hvorfor skifte Blåbjerg ud ? giver da ingen mening. :o
vi har vundet 4 kampe af de første 5.
3 af dem til 0.
vi har mødt sidste sæsons nr 1-3-4
Hvorfor så skifte ud i bagkæden ?
Fordi han er et usikkerhedsmoment. Bare i går ser man 3-4 gange, hvor han presser Okore eller Rinne ved at spille den alt for slattent. Derudover er han 2 gange ved at blive overløbet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Eksil » 13. aug 2018, 12:04

Så er det holdet der, af fans, beskyldes for at være Horsens light imod the real deal.

Abildgaard er igen første kort på midten, måske med MC ved siden af og Risgaard foran. Sådan får man nok mest fight ud af det midtbane. Problemet er så hvem der skal score. Det må blive ham dødbold igen.

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gamen » 13. aug 2018, 12:19

Eksil skrev:
13. aug 2018, 12:04
Så er det holdet der, af fans, beskyldes for at være Horsens light imod the real deal.
Det sagde kommentatorerne nu om kampen i går mellem FCM og Horsens. Jeg tror ikke nogen her mener at vi spiller som Horsens, vi pumper ikke lange bolde frem eller satser entydigt på indkast. Vi flytter bare ikke særligt mange spillere op, når vi angriber.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BoT » 14. aug 2018, 08:45

Vi har kun vundet 1 af de seneste seks kampe mod Horsens, som virkelig ikke plejer at ligge godt til os. Jeg ville godt kunne være tilfreds med 1 point - især vores ikke-karantæneramte offensive spilleres form taget i betragtning.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af AK48hamas » 14. aug 2018, 08:58

Tøffe said it!

- Og så har de altså et fremragende program forude med Horsens, Esbjerg, Randers, Vejle og Hobro som de næste modstandere. Den eneste kamp, de ikke vil være deciderede favoritter i, er vel udekampen i Randers.

- Det ser fornuftigt ud, og de kan nærmest sikre sig en Top 6-placering, hvis de får en flot pointhøst i de fem kampe. Får de for eksempel 12 point vil de være oppe på 24, og sidste år var 35 point nok til at gå i slutspillet. Det vil sige, at de med 16 runder igen bare skal hente 11 point. Så det er en kæmpe mulighed.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Mascis » 14. aug 2018, 08:58

BoT skrev:
14. aug 2018, 08:45
Vi har kun vundet 1 af de seneste seks kampe mod Horsens, som virkelig ikke plejer at ligge godt til os. Jeg ville godt kunne være tilfreds med 1 point - især vores ikke-karantæneramte offensive spilleres form taget i betragtning.
Sådan set enig, synes dog de ser noget svagere ud end sidste år, og de har også lukket en hel del mål ind i de seneste kampe. Tror vi står med gode muligheder for en sejr. :aabfan:

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 9000AaB » 14. aug 2018, 09:07

AK48hamas skrev:
14. aug 2018, 08:58
Tøffe said it!

- Og så har de altså et fremragende program forude med Horsens, Esbjerg, Randers, Vejle og Hobro som de næste modstandere. Den eneste kamp, de ikke vil være deciderede favoritter i, er vel udekampen i Randers.

- Det ser fornuftigt ud, og de kan nærmest sikre sig en Top 6-placering, hvis de får en flot pointhøst i de fem kampe. Får de for eksempel 12 point vil de være oppe på 24, og sidste år var 35 point nok til at gå i slutspillet. Det vil sige, at de med 16 runder igen bare skal hente 11 point. Så det er en kæmpe mulighed.
Ørligt så tror jeg vi får;
Horsens - 1 point
Esbjerg - 3 point
Randers - 1 point
Vejle - 0 point
Hobro - 3 point

Men håber sku på mere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2018, 09:21

AK48hamas skrev:
14. aug 2018, 08:58
Tøffe said it!

- Og så har de altså et fremragende program forude med Horsens, Esbjerg, Randers, Vejle og Hobro som de næste modstandere. Den eneste kamp, de ikke vil være deciderede favoritter i, er vel udekampen i Randers.

- Det ser fornuftigt ud, og de kan nærmest sikre sig en Top 6-placering, hvis de får en flot pointhøst i de fem kampe. Får de for eksempel 12 point vil de være oppe på 24, og sidste år var 35 point nok til at gå i slutspillet. Det vil sige, at de med 16 runder igen bare skal hente 11 point. Så det er en kæmpe mulighed.
Det farlige er netop det som Tøfting siger. Pludselig bliver uafgjort og måske nederlag helt uacceptabel og så går vi i selvsving.

Mht. modstanderne, så har vi denne sæson scoret 2 sejre og 1 nederlag mod sidste sæsons top6, så høj som lav er der ikke rigtig forskel på. Og i den sammenhæng er Horsens altså sidste sæsons top6.

Vi har altså stadig en smal trup, mangler i spillet, så forvente mange point er altså ikke helt proportioneret med vores evner.

Så dette lyder meget fornuftigt i forhold til realistisk forventninger:
9000AaB skrev:
14. aug 2018, 09:07
Ørligt så tror jeg vi får;
Horsens - 1 point
Esbjerg - 3 point
Randers - 1 point
Vejle - 0 point
Hobro - 3 point

Men håber sku på mere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Kenneth K » 14. aug 2018, 09:36

Gamen skrev:
13. aug 2018, 12:19
Eksil skrev:
13. aug 2018, 12:04
Så er det holdet der, af fans, beskyldes for at være Horsens light imod the real deal.
Det sagde kommentatorerne nu om kampen i går mellem FCM og Horsens. Jeg tror ikke nogen her mener at vi spiller som Horsens, vi pumper ikke lange bolde frem eller satser entydigt på indkast. Vi flytter bare ikke særligt mange spillere op, når vi angriber.
Qvist: Jeg er klar til at kaste igen mod AaB

Det kan godt ske, at forfatningen af vores offensiv lader en del tilbage at ønske... men ens offensiv er satme i en vild forfatning, når man netop kan spinne en nyhed på, om en spiller er klar til at kaste indkast igen. :o :D

Mage til tamt hold... og de har endda ikke engang ham der Okosun at kaste efter længere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 14. aug 2018, 09:39

Kenneth K skrev:
14. aug 2018, 09:36
Gamen skrev:
13. aug 2018, 12:19
Eksil skrev:
13. aug 2018, 12:04
Så er det holdet der, af fans, beskyldes for at være Horsens light imod the real deal.
Det sagde kommentatorerne nu om kampen i går mellem FCM og Horsens. Jeg tror ikke nogen her mener at vi spiller som Horsens, vi pumper ikke lange bolde frem eller satser entydigt på indkast. Vi flytter bare ikke særligt mange spillere op, når vi angriber.
Qvist: Jeg er klar til at kaste igen mod AaB

Det kan godt ske, at forfatningen af vores offensiv lader en del tilbage at ønske... men ens offensiv er satme i en vild forfatning, når man netop kan spinne en nyhed på, om en spiller er klar til at kaste indkast igen. :o :D

Mage til tamt hold... og de har endda ikke engang ham der Okosun at kaste efter længere.
Horsens var heldige at overleve i ligaen i stedet for Viborg for to år siden. Jeg håber, deres held er ved at løbe ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2018, 10:40

Kenneth K skrev:
14. aug 2018, 09:36
Gamen skrev:
13. aug 2018, 12:19
Eksil skrev:
13. aug 2018, 12:04
Så er det holdet der, af fans, beskyldes for at være Horsens light imod the real deal.
Det sagde kommentatorerne nu om kampen i går mellem FCM og Horsens. Jeg tror ikke nogen her mener at vi spiller som Horsens, vi pumper ikke lange bolde frem eller satser entydigt på indkast. Vi flytter bare ikke særligt mange spillere op, når vi angriber.
Qvist: Jeg er klar til at kaste igen mod AaB

Det kan godt ske, at forfatningen af vores offensiv lader en del tilbage at ønske... men ens offensiv er satme i en vild forfatning, når man netop kan spinne en nyhed på, om en spiller er klar til at kaste indkast igen. :o :D

Mage til tamt hold... og de har endda ikke engang ham der Okosun at kaste efter længere.
AC Horsens minder om dengang Pulis var manager i Stoke

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 14. aug 2018, 11:15

Vi har rigtig gode muligheder for at snuppe sejren i Horsens!
Vi ser solide ud defensivt, og har et par spillere i MC og Abildgaard, som kan tage godt fra på Horsens dødbolde.
Det vil være en god idé at starte med Thellufsen og Pohl på toppen for at få noget fart at true med. Ali synes jeg bør starte på bænken, da Thellufsen er bedre. Thellufsen skal bare have mere spilletid, så kommer han til at bidrage med mål og assists, hvilket vi har set fra ham tidligere. Hans indhop i fcn-kampen var også rigtig rigtig godt.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Frygah » 14. aug 2018, 11:18

FIDEL skrev:
14. aug 2018, 11:15
Vi har rigtig gode muligheder for at snuppe sejren i Horsens!
Vi ser solide ud defensivt, og har et par spillere i MC og Abildgaard, som kan tage godt fra på Horsens dødbolde.
Det vil være en god idé at starte med Thellufsen og Pohl på toppen for at få noget fart at true med. Ali synes jeg bør starte på bænken, da Thellufsen er bedre. Thellufsen skal bare have mere spilletid, så kommer han til at bidrage med mål og assists, hvilket vi har set fra ham tidligere. Hans indhop i fcn-kampen var også rigtig rigtig godt.
Jeg kunne godt fristes af Thellufsen foran Ahlmann. Synes vi så noget godt de par gange de har spillet, hvor Tellufsen giver plads til Ahlmann fremadrettet, hvor han selv kan true ind i banen mens Ahlmann bare skal blæse afsted i overlap.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Patmand » 15. aug 2018, 09:51

Never change a winning team...hov vent lige, det gør vi jo konstant.

Lige i øjeblikket skal man nok ikke pege fingre af MW's dispositioner, men bare nyde resultaterne så længe de varer ved.

AaB mangler endnu at dominere en modstander i denne sæson, og det forventer jeg egentlig heller ikke mod Horsens. En tæt kamp hvor vi forhåbentlig nok engang har marginalerne på vores side.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 15. aug 2018, 10:08

Patmand skrev:
15. aug 2018, 09:51
Never change a winning team...hov vent lige, det gør vi jo konstant.

Lige i øjeblikket skal man nok ikke pege fingre af MW's dispositioner, men bare nyde resultaterne så længe de varer ved.

AaB mangler endnu at dominere en modstander i denne sæson, og det forventer jeg egentlig heller ikke mod Horsens. En tæt kamp hvor vi forhåbentlig nok engang har marginalerne på vores side.
Jeg synes man lidt til AaB's forsvar må sige, at vi heller ikke har en liga hvor top 5-6 stykker konsekvent dominerer når de møder fra 7-14. FCK kommer nok til det denne sæson, og FCN spiller noget fodbold hvor de ser ud som om de dominerer (men hvor meget skaber de egentlig), og ellers er det lidt mere drypvis fra hold som BIF og FCM.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 9000AaB » 15. aug 2018, 11:40

Frygah skrev:
14. aug 2018, 11:18
FIDEL skrev:
14. aug 2018, 11:15
Vi har rigtig gode muligheder for at snuppe sejren i Horsens!
Vi ser solide ud defensivt, og har et par spillere i MC og Abildgaard, som kan tage godt fra på Horsens dødbolde.
Det vil være en god idé at starte med Thellufsen og Pohl på toppen for at få noget fart at true med. Ali synes jeg bør starte på bænken, da Thellufsen er bedre. Thellufsen skal bare have mere spilletid, så kommer han til at bidrage med mål og assists, hvilket vi har set fra ham tidligere. Hans indhop i fcn-kampen var også rigtig rigtig godt.
Jeg kunne godt fristes af Thellufsen foran Ahlmann. Synes vi så noget godt de par gange de har spillet, hvor Tellufsen giver plads til Ahlmann fremadrettet, hvor han selv kan true ind i banen mens Ahlmann bare skal blæse afsted i overlap.
Hvis man ser på kampen mod Vendsyssel og FCN så syntes jeg der kom gang i AaBs spil med det samme han kom ind på banen.

Syntes hans force er enten venstre kant hvor han kan trække ind mod banen eller hængende angriber.
Vil nu helst ha ham på kanten så vi fremadrettet kan spille med ham på kanten, Kusk på den anden side og Pohl og Ochs i angrebet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2018, 13:01

9000AaB skrev:
15. aug 2018, 11:40
Frygah skrev:
14. aug 2018, 11:18
FIDEL skrev:
14. aug 2018, 11:15
Vi har rigtig gode muligheder for at snuppe sejren i Horsens!
Vi ser solide ud defensivt, og har et par spillere i MC og Abildgaard, som kan tage godt fra på Horsens dødbolde.
Det vil være en god idé at starte med Thellufsen og Pohl på toppen for at få noget fart at true med. Ali synes jeg bør starte på bænken, da Thellufsen er bedre. Thellufsen skal bare have mere spilletid, så kommer han til at bidrage med mål og assists, hvilket vi har set fra ham tidligere. Hans indhop i fcn-kampen var også rigtig rigtig godt.
Jeg kunne godt fristes af Thellufsen foran Ahlmann. Synes vi så noget godt de par gange de har spillet, hvor Tellufsen giver plads til Ahlmann fremadrettet, hvor han selv kan true ind i banen mens Ahlmann bare skal blæse afsted i overlap.
Hvis man ser på kampen mod Vendsyssel og FCN så syntes jeg der kom gang i AaBs spil med det samme han kom ind på banen.

Syntes hans force er enten venstre kant hvor han kan trække ind mod banen eller hængende angriber.
Vil nu helst ha ham på kanten så vi fremadrettet kan spille med ham på kanten, Kusk på den anden side og Pohl og Ochs i angrebet.
Præcis. Thellufsen kommer med en masse energi, fart og lyst til at være kampafgørende, og det mangler vi ofte fra start.
Synes også han kæmper fint defensivt, så det er bare med at give ham spilletid. Og så har han jo scoret et mål imod fcm i denne sæson, hvilket i sig selv er fantastisk!

Besvar