Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Maglau » 26. aug 2018, 10:26

Har altid forsvaret Pohls plads på holdet pga hans pres pågående stil og hurtighed. Men tvivler på han bibringer ret meget hvis vi skal frem og dominere spillet -synes ikke han er dygtig nok med bolden i små områder eller er farlig i feltet.
Jeg tror mere på wessam og hans teknik og drible færdigheder.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af raekkeettre » 26. aug 2018, 12:26

Jeg tror Esbjerg kampen kommer til at definere vores efterår. Lige som sidste år mod Sønderjyske på hjemmebane, hvor vi skulle frem og dominere og tabte 1-4, og vi derefter greb kampene meget mere defensivt an, er kampen mod Esbjerg lige så definerende. Jeg tror vi vil blæse til angreb i den her kamp, og trænerteamet vil se holdet an nu....Er vi nået så langt at vi kan tænke mere offensivt, kan vi styre en kamp nu ved at have en mindre defensiv indstilling....hvis Ja...tror jeg vi går en enorm spændende efterår i møde....hvis vi taber eller spiller uafgjort går vi tilbage til det defensive udgangspunkt, og forsøger på at snige os med i top6......

Så ligesom mod Sønderjyske på samme tidspunkt sidste år, prøver vi igen!! Og denne gang håber jeg sgu det lykkes...

Så en mega spændende kamp der kommer til at definere vores efterår!! Alle mand afsted!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af FIDEL » 26. aug 2018, 13:42

raekkeettre skrev:
26. aug 2018, 12:26
Jeg tror Esbjerg kampen kommer til at definere vores efterår. Lige som sidste år mod Sønderjyske på hjemmebane, hvor vi skulle frem og dominere og tabte 0-4, og vi derefter greb kampene meget mere defensivt an, er kampen mod Esbjerg lige så definerende. Jeg tror vi vil blæse til angreb i den her kamp, og trænerteamet vil se holdet an nu....Er vi nået så langt at vi kan tænke mere offensivt, kan vi styre en kamp nu ved at have en mindre defensiv indstilling....hvis Ja...tror jeg vi går en enorm spændende efterår i møde....hvis vi taber eller spiller uafgjort går vi tilbage til det defensive udgangspunkt, og forsøger på at snige os med i top6......

Så ligesom mod Sønderjyske på samme tidspunkt sidste år, prøver vi igen!! Og denne gang håber jeg sgu det lykkes...

Så en mega spændende kamp der kommer til at definere vores efterår!! Alle mand afsted!!!
Sønderjyske-kampen endte 1-4 dengang.
Hvis vi blæser til angreb så taber vi. Tror slet ikke vi er dygtige nok til at fastholde bolden.
Mit bud på kampen er 2-2.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af raekkeettre » 26. aug 2018, 14:46

FIDEL skrev:
26. aug 2018, 13:42
raekkeettre skrev:
26. aug 2018, 12:26
Jeg tror Esbjerg kampen kommer til at definere vores efterår. Lige som sidste år mod Sønderjyske på hjemmebane, hvor vi skulle frem og dominere og tabte 0-4, og vi derefter greb kampene meget mere defensivt an, er kampen mod Esbjerg lige så definerende. Jeg tror vi vil blæse til angreb i den her kamp, og trænerteamet vil se holdet an nu....Er vi nået så langt at vi kan tænke mere offensivt, kan vi styre en kamp nu ved at have en mindre defensiv indstilling....hvis Ja...tror jeg vi går en enorm spændende efterår i møde....hvis vi taber eller spiller uafgjort går vi tilbage til det defensive udgangspunkt, og forsøger på at snige os med i top6......

Så ligesom mod Sønderjyske på samme tidspunkt sidste år, prøver vi igen!! Og denne gang håber jeg sgu det lykkes...

Så en mega spændende kamp der kommer til at definere vores efterår!! Alle mand afsted!!!
Sønderjyske-kampen endte 1-4 dengang.
Hvis vi blæser til angreb så taber vi. Tror slet ikke vi er dygtige nok til at fastholde bolden.
Mit bud på kampen er 2-2.
Ja selvfølgelig...1-4. Mit bud er at vi forsøger i den her kamp, og så er spørgsmålet bare om det vil holde...

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 26. aug 2018, 15:13

Var Sønderjyske kampen ikke kamp nummer 2 i sæsonen ?
Mens det her er nummer 7. Lidt forskel

Vi skal ud at spille agressivt og presse hårdt på.
Men vi skal altså ikke bare gå ud og angribe fuldstændigt naivt mens Esbjerg scorer på 3 kontra: det er der ingen underholdning i.

Jeg tror vi vil se meget af det samme som tidligere . Bor vi forsvarer med minimum 6 mand + Rinne
Mens når vi er i angreb kan vi angribe med de 4 forreste + en back

Jeg tror MW gerne vil beholde 3 forsvarere + 2 6’ere foran uanset hvor vi har bolden på banen. Det har virket godt hidtil så tror ikke han ændrer meget der

Spørgsmålet er derfor om kusk og ochs kan finde frem til noget godt der også giver mål.
Medmindre vi kaster alt overbord lukker vi maks 1 mål ind så 1-3 point ser realistisk ud
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 26. aug 2018, 16:12

Uanset om Pohl eller Wessam tager pladsen på bænken bliver det rart endelig at have lidt offensivt at kunne smide ind fra bænken med fart/dribleevner.

Begge ville være ubehagelige at stå overfor den sidste halve time hvis de har fuld energi mens forsvaret er ved at være trætte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 26. aug 2018, 16:19

Forza skrev:
26. aug 2018, 16:12
Uanset om Pohl eller Wessam tager pladsen på bænken bliver det rart endelig at have lidt offensivt at kunne smide ind fra bænken med fart/dribleevner.

Begge ville være ubehagelige at stå overfor den sidste halve time hvis de har fuld energi mens forsvaret er ved at være trætte.
Det er jo også det man eksempelvis har set fra thelufsen
Han har været bedre når han er kommer ind efter 60 min end når han har startet . Tror Pohl og wessam vil være lidt det samme. De skal lige modnes lidt mere som indskiftede. Er de så gode nok senere kan de starte . Jeg mener ikke talenter skal spille bare for at spille. Deskaæ spille når de er så gode at de kan slå de etablerede af.

Det var det vi så under mesterskabet hvor folk som kusk , Thomsen og spalvis simpelthen slog Due, Søren Frederiksen, Curth osv af holdet .

Jeg håber stadig på

Kusk - ochs - kadrii
Pål

Så kan Pohl thelufsen og wessam være indskiftede og først starte ind den dag de er gode nok til at slå ovenstående af. Med den offensiv kan vi og sagtens køre to seksere .

Mod EfB så jeg gerne følgende opstilling

Rinne
Bærsting - okore - Blåberg - ahlman
Abildgaard - MC
Kusk - Risgaard - ochs
Wessam/Pohl

Risgaard vil være god at have der hvor han kan holde på bolden og strukturere spillet. Det vil give især ochs og kusk mange muligheder for at bevæge sig rundt og søge boldene omkring Risgaard mens der er mulighed for offensive backs og 2 6’ere
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 26. aug 2018, 19:18

andreasaab89 skrev:
26. aug 2018, 16:19
Forza skrev:
26. aug 2018, 16:12
Uanset om Pohl eller Wessam tager pladsen på bænken bliver det rart endelig at have lidt offensivt at kunne smide ind fra bænken med fart/dribleevner.

Begge ville være ubehagelige at stå overfor den sidste halve time hvis de har fuld energi mens forsvaret er ved at være trætte.
Det er jo også det man eksempelvis har set fra thelufsen
Han har været bedre når han er kommer ind efter 60 min end når han har startet . Tror Pohl og wessam vil være lidt det samme. De skal lige modnes lidt mere som indskiftede. Er de så gode nok senere kan de starte . Jeg mener ikke talenter skal spille bare for at spille. Deskaæ spille når de er så gode at de kan slå de etablerede af.

Det var det vi så under mesterskabet hvor folk som kusk , Thomsen og spalvis simpelthen slog Due, Søren Frederiksen, Curth osv af holdet .

Jeg håber stadig på

Kusk - ochs - kadrii
Pål

Så kan Pohl thelufsen og wessam være indskiftede og først starte ind den dag de er gode nok til at slå ovenstående af. Med den offensiv kan vi og sagtens køre to seksere .

Mod EfB så jeg gerne følgende opstilling

Rinne
Bærsting - okore - Blåberg - ahlman
Abildgaard - MC
Kusk - Risgaard - ochs
Wessam/Pohl

Risgaard vil være god at have der hvor han kan holde på bolden og strukturere spillet. Det vil give især ochs og kusk mange muligheder for at bevæge sig rundt og søge boldene omkring Risgaard mens der er mulighed for offensive backs og 2 6’ere
Pohl skal ikke modnes på bænken. Det er vi way forbi. Han er i gang med sin 4. sæson, og han er ikke længere i gruppen 'talenter', han er etableret superligaspiller, som desværre bare ikke har spidskompetencerne som angriber.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2018, 22:36

Jeg har fået forvildet mig til København mandag. Hvor ser man kampen henne? Er den glade gris stadig samlingssted for AaB'ere i hovedstaden?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 26. aug 2018, 23:09

jonas386 skrev:
26. aug 2018, 22:36
Jeg har fået forvildet mig til København mandag. Hvor ser man kampen henne? Er den glade gris stadig samlingssted for AaB'ere i hovedstaden?
Den bliver vist på Stjernen (det er vist der, de hårde drenge kommer). Derudover kan den ses hjemme hos Halil.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kongpohl » 27. aug 2018, 03:01

BassogogsVen skrev:
26. aug 2018, 19:18
andreasaab89 skrev:
26. aug 2018, 16:19
Forza skrev:
26. aug 2018, 16:12
Uanset om Pohl eller Wessam tager pladsen på bænken bliver det rart endelig at have lidt offensivt at kunne smide ind fra bænken med fart/dribleevner.

Begge ville være ubehagelige at stå overfor den sidste halve time hvis de har fuld energi mens forsvaret er ved at være trætte.
Det er jo også det man eksempelvis har set fra thelufsen
Han har været bedre når han er kommer ind efter 60 min end når han har startet . Tror Pohl og wessam vil være lidt det samme. De skal lige modnes lidt mere som indskiftede. Er de så gode nok senere kan de starte . Jeg mener ikke talenter skal spille bare for at spille. Deskaæ spille når de er så gode at de kan slå de etablerede af.

Det var det vi så under mesterskabet hvor folk som kusk , Thomsen og spalvis simpelthen slog Due, Søren Frederiksen, Curth osv af holdet .

Jeg håber stadig på

Kusk - ochs - kadrii
Pål

Så kan Pohl thelufsen og wessam være indskiftede og først starte ind den dag de er gode nok til at slå ovenstående af. Med den offensiv kan vi og sagtens køre to seksere .

Mod EfB så jeg gerne følgende opstilling

Rinne
Bærsting - okore - Blåberg - ahlman
Abildgaard - MC
Kusk - Risgaard - ochs
Wessam/Pohl

Risgaard vil være god at have der hvor han kan holde på bolden og strukturere spillet. Det vil give især ochs og kusk mange muligheder for at bevæge sig rundt og søge boldene omkring Risgaard mens der er mulighed for offensive backs og 2 6’ere
Pohl skal ikke modnes på bænken. Det er vi way forbi. Han er i gang med sin 4. sæson, og han er ikke længere i gruppen 'talenter', han er etableret superligaspiller, som desværre bare ikke har spidskompetencerne som angriber.
Lige nøjagtigt. Bare lidt en skam at han så, som du siger, desværre ikke har spidskompetencer som angriber. Sådan nogle chancer som friløberen på mod Hjørring, hovedstødet i Haderslev samt utallige andre chancer skal simpelthen bare i kassen.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af aaballday » 27. aug 2018, 08:03

NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af doukas » 27. aug 2018, 08:19

aaballday skrev:
27. aug 2018, 08:03
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.
Den opstilling ville jeg også have valgt. Jeg tror Ochs og Ali supplerer hinanden rigtig godt som henholdsvis poacher og target man.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 27. aug 2018, 09:13

BassogogsVen skrev:
24. aug 2018, 15:15
Gamen skrev:
24. aug 2018, 14:55
- Hvis det hele skal gå op i en højere enhed, er det også fornemmelsen af, at vi spiller et spil, som giver glæde og begejstring. Den fornemmelse vil jeg gerne have, at spillerne udtrykker på det hold, jeg har med at gøre. Hvis ikke, synes jeg, der er meget andet, jeg kan bruge min tid på. Jeg bliver tændt af et spil, der er enormt ambitiøst, hurtigt og fleksibelt, siger FC Nordsjælland-træneren.

Hans modstander på søndag er helt uenig. For Bo Henriksen er det ikke spillet, der betyder noget - det er resultatet.

- I sidste ende handler det bare om at vinde. At folk så vil nuancere det ved, at det skal være så skidesmukt, det er op til folk selv. Hvis Hjulmand og andre synes, det er sjovt at spille tiqui-taca; det er ok. Jeg har det sjovt, når jeg vinder, siger Bo Henriksen.

- Hvis man kan vinde på den måde, som Hjulmand gør det, er det superfint. Men hvis man ikke kan, må man gøre noget andet. For ellers sætter man sin egen lyst over holdet. Det er i min verden grotesk. Det har vi i nogle henseender været vidne til i landsholdsregi. At vi ville spille på en bestemt måde, der kom forud for resultater. Nej! Det er altid resultater, der går forud for spillestilen, siger AC Horsens-træneren.


Fantastisk passage, også med vores diskussioner i tidl. kamptråde in mente - omkring hvad vi egentlig skal være tilfreds med. Jeg er jo helt enig med Hjulmand, og Bo Henriksen må jo så være helt enig med navnebror, BoT.

Jeg vil begejstres og tryllebindes - ikke hensættes til 90 min. planløst sparkeri og 9 ud af 11 spillere, der ikke kan meget andet end at spille sidelæns eller sparke lange bolde, uanset resultat.
Jeg har en sen nattetime hørt BoT snøvle, at Bo Henriksen er hans yndlingstræner, og at han næppe kunne pege på nogen træner i verden, han hellere ville have. Og at han ville ønske, at AaB snart ser lyset og begynder at spille med 3 seksere, der alle tre helst spiller mestendels bagud og til siden.
Du kan ikke huske noget som helst, jeg har sagt en sen nattetime!
Men i øvrigt vil jeg da give Bo Henriksen ret: Al det der tiki-taka lort er jo fuldstændig ligegyldigt, hvis man taber. Hvem tror I, gik gladest hjem fra Farum stadion i går: Horsens' eller FCNs tilskuere?

For mig er tre-trins-raketten stadig denne:
1. At vinde
2. At underholde
3. At have meget boldbesiddelse.

Kun nr. 1 kan stå alene, og nr. 3 er kun interessant, hvis nr. 1 og 2 er opfyldt. Da Nordsjælland spillede i Aalborg sidst, opfyldte de i mine øjne kun nr. 3. Klart dumpet.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gamen » 27. aug 2018, 09:48

BoT skrev:
27. aug 2018, 09:13
For mig er tre-trins-raketten stadig denne:
1. At vinde
2. At underholde
3. At have meget boldbesiddelse.

Kun nr. 1 kan stå alene, og nr. 3 er kun interessant, hvis nr. 1 og 2 er opfyldt. Da Nordsjælland spillede i Aalborg sidst, opfyldte de i mine øjne kun nr. 3. Klart dumpet.
Men det interessante er jo i ligeså høj grad, om ikke nummer 1 i langt de fleste af tilfældene bliver mere sandsynlig, hvis man kombinerer 2 og 3.
Jeg tror ikke der er noget hold, der er på egen bane ønsker at blive spillet helt ned under græstæppet, eller har en ambition om det. Og det blev vi mod Nordsjælland. Man kan indvende at de ikke skabte så meget, udover 1 100 % chance, men vi var tvunget ned på egen 16-meter og det lignede powerplay.

Man bliver jo så i øvrigt automatisk bedre boldspillere af at have bolden meget, kunne spille på små områder, være dygtige til at omstille sig fra forsvar til angreb osv. - det var netop formlen bag vores mesterskab. Min klare påstand er, at vi aldrig kommer i nærheden af et mesterskab (eller top 3) ved at spille som vi gør nu. Vi producerer simpelthen alt, alt for lidt. Vi kan aldrig holde samme point-kadence (som i starten af denne sæson) over tid med den her slags fodbold. Det ville kræve en skarphed på et hidtil uhørt niveau.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 27. aug 2018, 10:02

Gamen skrev:
27. aug 2018, 09:48
BoT skrev:
27. aug 2018, 09:13
For mig er tre-trins-raketten stadig denne:
1. At vinde
2. At underholde
3. At have meget boldbesiddelse.

Kun nr. 1 kan stå alene, og nr. 3 er kun interessant, hvis nr. 1 og 2 er opfyldt. Da Nordsjælland spillede i Aalborg sidst, opfyldte de i mine øjne kun nr. 3. Klart dumpet.
Men det interessante er jo i ligeså høj grad, om ikke nummer 1 i langt de fleste af tilfældene bliver mere sandsynlig, hvis man kombinerer 2 og 3.
Jeg tror ikke der er noget hold, der er på egen bane ønsker at blive spillet helt ned under græstæppet, eller har en ambition om det. Og det blev vi mod Nordsjælland. Man kan indvende at de ikke skabte så meget, udover 1 100 % chance, men vi var tvunget ned på egen 16-meter og det lignede powerplay.

Man bliver jo så i øvrigt automatisk bedre boldspillere af at have bolden meget, kunne spille på små områder, være dygtige til at omstille sig fra forsvar til angreb osv. - det var netop formlen bag vores mesterskab. Min klare påstand er, at vi aldrig kommer i nærheden af et mesterskab (eller top 3) ved at spille som vi gør nu. Vi producerer simpelthen alt, alt for lidt. Vi kan aldrig holde samme point-kadence (som i starten af denne sæson) over tid med den her slags fodbold. Det ville kræve en skarphed på et hidtil uhørt niveau.
Det er klart, at nr. 2 giver en øget sandsynlighed for nr. 1, idet parameteret for at være underholdende er, at man skaber chancer. I nr. 2 ligger dog ikke en skelen til defensiven, og i fodbold er defensiven altså ofte en nøglefaktor i forhold til at vinde.
Nr. 3 mener jeg ikke nødvendigvis giver større chance for at vinde. Hvis man ser rundens superligakampe indtil videre, har den budt på 3 sejre til hold, der havde klart mindst boldbesiddelse (OB, AGF og Horsens), samt 3 sejre til hold, der havde klart mest boldbesiddelse (FCK, Bif, FCM).

Tendensen i alle kampe, på nær den i Hjørring, var, at hjemmeholdet havde mest boldbesiddelse. ikke overraskende. Men det giver bestemt ikke nødvendigvis de fleste chancer eller den største chance for sejr.

Min holdning er, at vi - altså AaB - skal søge at spille chanceskabende og medrivende fodbold - og altid have fokus på at vinde. Om vi vinder boldbesiddelsesstatistikken eller ej, er underordnet.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gamen » 27. aug 2018, 10:28

BoT skrev:
27. aug 2018, 10:02
Det er klart, at nr. 2 giver en øget sandsynlighed for nr. 1, idet parameteret for at være underholdende er, at man skaber chancer. I nr. 2 ligger dog ikke en skelen til defensiven, og i fodbold er defensiven altså ofte en nøglefaktor i forhold til at vinde.
Nr. 3 mener jeg ikke nødvendigvis giver større chance for at vinde. Hvis man ser rundens superligakampe indtil videre, har den budt på 3 sejre til hold, der havde klart mindst boldbesiddelse (OB, AGF og Horsens), samt 3 sejre til hold, der havde klart mest boldbesiddelse (FCK, Bif, FCM).

Tendensen i alle kampe, på nær den i Hjørring, var, at hjemmeholdet havde mest boldbesiddelse. ikke overraskende. Men det giver bestemt ikke nødvendigvis de fleste chancer eller den største chance for sejr.

Min holdning er, at vi - altså AaB - skal søge at spille chanceskabende og medrivende fodbold - og altid have fokus på at vinde. Om vi vinder boldbesiddelsesstatistikken eller ej, er underordnet.
Der er flere grunde, og det første spørgsmål, vi har stillet, er, hvordan man ser på fodbold? I AaB har vi en tydelig holdning til, hvordan vi vil vinde fodboldkampe, og Mortens spilfilosofi passer som fod i hose til det. Morten vil vinde kampe ved at dominere spillet med bolden og ved at spille teknisk fodbold. Det er også vores ambition, så det passer godt sammen, siger Allan Gaarde til tipsbladet.dk.

AaB har i årevis primært spillet systemet 4-4-2, mens Morten Wieghorst altid har været kendt for at praktisere et 4-3-3-system, som man kender det fra DBU-skolen under Morten Olsen. Det ser Allan Gaarde dog ikke problemer i.

- Det mest væsentlige er vores spilfilosofi. Derefter kan man tale om systemer, og der er hverken vi eller Morten rigide. Det er også et spørgsmål om, hvad man reelt spiller? Når vi har spillet godt offensivt, har det ikke været 4-4-2, for vores backs er nærmest fløje. Det er lidt gammeldags at tale om talsystemer, og i vores snakke med Morten har vi også kunne mærke, at han ikke er rigid i forhold til det. Til gengæld er vi urokkelige, når det handler om filosofi, siger Gaarde.
Et eller andet må man så have givet køb på med tiden. Ellers er Gaarde ret uenig med dig. Han beskriver netop Wieghorsts foretrukne fodbold (og AaB's ambition) som en art Nordsjælland-fodbold og diametralt modsat af hvad vi spiller i dag.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 27. aug 2018, 10:31

Gamen skrev:
27. aug 2018, 10:28
BoT skrev:
27. aug 2018, 10:02
Det er klart, at nr. 2 giver en øget sandsynlighed for nr. 1, idet parameteret for at være underholdende er, at man skaber chancer. I nr. 2 ligger dog ikke en skelen til defensiven, og i fodbold er defensiven altså ofte en nøglefaktor i forhold til at vinde.
Nr. 3 mener jeg ikke nødvendigvis giver større chance for at vinde. Hvis man ser rundens superligakampe indtil videre, har den budt på 3 sejre til hold, der havde klart mindst boldbesiddelse (OB, AGF og Horsens), samt 3 sejre til hold, der havde klart mest boldbesiddelse (FCK, Bif, FCM).

Tendensen i alle kampe, på nær den i Hjørring, var, at hjemmeholdet havde mest boldbesiddelse. ikke overraskende. Men det giver bestemt ikke nødvendigvis de fleste chancer eller den største chance for sejr.

Min holdning er, at vi - altså AaB - skal søge at spille chanceskabende og medrivende fodbold - og altid have fokus på at vinde. Om vi vinder boldbesiddelsesstatistikken eller ej, er underordnet.
Der er flere grunde, og det første spørgsmål, vi har stillet, er, hvordan man ser på fodbold? I AaB har vi en tydelig holdning til, hvordan vi vil vinde fodboldkampe, og Mortens spilfilosofi passer som fod i hose til det. Morten vil vinde kampe ved at dominere spillet med bolden og ved at spille teknisk fodbold. Det er også vores ambition, så det passer godt sammen, siger Allan Gaarde til tipsbladet.dk.

AaB har i årevis primært spillet systemet 4-4-2, mens Morten Wieghorst altid har været kendt for at praktisere et 4-3-3-system, som man kender det fra DBU-skolen under Morten Olsen. Det ser Allan Gaarde dog ikke problemer i.

- Det mest væsentlige er vores spilfilosofi. Derefter kan man tale om systemer, og der er hverken vi eller Morten rigide. Det er også et spørgsmål om, hvad man reelt spiller? Når vi har spillet godt offensivt, har det ikke været 4-4-2, for vores backs er nærmest fløje. Det er lidt gammeldags at tale om talsystemer, og i vores snakke med Morten har vi også kunne mærke, at han ikke er rigid i forhold til det. Til gengæld er vi urokkelige, når det handler om filosofi, siger Gaarde.
Et eller andet må man så have givet køb på med tiden. Ellers er Gaarde ret uenig med dig. Han beskriver netop Wieghorsts foretrukne fodbold (og AaB's ambition) som en art Nordsjælland-fodbold og diametralt modsat af hvad vi spiller i dag.
I know. Og derfor prøver jeg også at slå fast, at det er MIN holdning til, hvordan AaB bør spille. Jeg synes, det er en gammeldags tilgang til en spilfilosofi. Men det er min private holdning.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af raekkeettre » 27. aug 2018, 10:54

aaballday skrev:
27. aug 2018, 08:03
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gamen » 27. aug 2018, 11:22

raekkeettre skrev:
27. aug 2018, 10:54
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)
Vel første gang i umindelige tider, at Pohl er ude af start-11'eren.

Besvar