Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af McMark » 27. aug 2018, 21:01

Fantastisk at man først begynder at pumpe bolde ind i feltet i allersidst. Det sætter Esbjerg under et kæmpe pres, og hvis vi havde bare én målfarlig angriber derinde, så havde vi også scoret. Man går jo helt og glæder sig til nye signings!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kunji » 27. aug 2018, 21:02

Funky skrev:
27. aug 2018, 20:59
Pohl kunne have gjort en kæmpe forskel for os i denne kamp.
Nej, han kunne ikke! Vi har spillet 1000 af disse kampe, uden Pohl har gjort en forskel for os.
En anden træner kunne have gjort en forskel for os. Gaarde burde simpelthen bombarderes med mails med det citat, som en bruger postede herinde tidligere i dag.
- Det mest væsentlige er vores spilfilosofi. Derefter kan man tale om systemer, og der er hverken vi eller Morten rigide. Det er også et spørgsmål om, hvad man reelt spiller? Når vi har spillet godt offensivt, har det ikke været 4-4-2, for vores backs er nærmest fløje. Det er lidt gammeldags at tale om talsystemer, og i vores snakke med Morten har vi også kunne mærke, at han ikke er rigid i forhold til det. Til gengæld er vi urokkelige, når det handler om filosofi, siger Gaarde.
Javel.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 27. aug 2018, 21:03

McMark skrev:
27. aug 2018, 21:01
Fantastisk at man først begynder at pumpe bolde ind i feltet i allersidst. Det sætter Esbjerg under et kæmpe pres, og hvis vi havde bare én målfarlig angriber derinde, så havde vi også scoret. Man går jo helt og glæder sig til nye signings!
Havde vi turde gøre det tidligere i kampen havde en vilkårlig vel også lavet en enkelt. Falliterklæring fra trænerbænken.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martino » 27. aug 2018, 21:03

Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:04

Kunji skrev:
27. aug 2018, 21:02
Funky skrev:
27. aug 2018, 20:59
Pohl kunne have gjort en kæmpe forskel for os i denne kamp.
Nej, han kunne ikke! Vi har spillet 1000 af disse kampe, uden Pohl har gjort en forskel for os.
En anden træner kunne have gjort en forskel for os. Gaarde burde simpelthen bombarderes med mails med det citat, som en bruger postede herinde tidligere i dag.

"Vi vil ikke gå på kompromis med vores spillestil."

Javel.
Jo, han kunne. Se Pohl for dig i alle de situationer hvor Wessam mister bolden. Det havde han sgu ikke, og det havde gjort meget for, at vi kunne bygge angreb op.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:04

Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Det er da ikke Abildgaard som har et forklaringsproblem i forhold til MC efter denne kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Klaus » 27. aug 2018, 21:05

Sgu fandme max pinligt.... Hvad helvede er meningen... Et forsøg indenfor rammen. Og først rigtigt pres da vi kom bagud... Fed stil Wieghorst 7 kampe 5 mål. Tilskuerne vælter ind... #møjmøjbitter

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kunji » 27. aug 2018, 21:06

Funky skrev:
27. aug 2018, 21:04
Kunji skrev:
27. aug 2018, 21:02
Funky skrev:
27. aug 2018, 20:59
Pohl kunne have gjort en kæmpe forskel for os i denne kamp.
Nej, han kunne ikke! Vi har spillet 1000 af disse kampe, uden Pohl har gjort en forskel for os.
Jo, han kunne. Se Pohl for dig i alle de situationer hvor Wessam mister bolden. Det havde han sgu ikke, og det havde gjort meget for, at vi kunne bygge angreb op.
Jeg tillader mig lige - igen - at henvise til alle de andre kampe, vi har spillet med Pohl på toppen, hvor udfaldet har været præcist det samme som i dag. Pohl er bedre end Wessam - enig. Men vi kreerede heller ingen chancer med Pohl, og hvis vi endelig gjorde, så blev de brændt - af ham selv.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af donjuul84 » 27. aug 2018, 21:08

Kokkefar skrev:
27. aug 2018, 20:42
Sygt at Pallesen bliver ved med at prøve udfordringen med 3 mand!
I det mindste prøver han noget absurd så ringe vi i det offensive spil i dag

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Martino » 27. aug 2018, 21:12

Funky skrev:
27. aug 2018, 21:04
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Det er da ikke Abildgaard som har et forklaringsproblem i forhold til MC efter denne kamp.
Nej, mener bare at de er for ens. MCs potentiale synes jeg er større, men Abildgaard kommer langt med en større viljestyrke og fight. En virkelig god central midt ville virkelig pynte.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:14

Kunji skrev:
27. aug 2018, 21:06
Jeg tillader mig lige - igen - at henvise til alle de andre kampe, vi har spillet med Pohl på toppen, hvor udfaldet har været præcist det samme som i dag. Pohl er bedre end Wessam - enig. Men vi kreerede heller ingen chancer med Pohl, og hvis vi endelig gjorde, så blev de brændt - af ham selv.
I denne kamp havde han så haft en Ochs at spille sammen med. Lannuvær, det er da noget pjat at påstå, at en bedre spiller i stedet for en meget dårligt spillende Wessam ikke kunne have gjort en forskel. Jeg siger ikke, det er med statsgaranti.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:15

Martino skrev:
27. aug 2018, 21:12
Funky skrev:
27. aug 2018, 21:04
Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Det er da ikke Abildgaard som har et forklaringsproblem i forhold til MC efter denne kamp.
Nej, mener bare at de er for ens. MCs potentiale synes jeg er større, men Abildgaard kommer langt med en større viljestyrke og fight. En virkelig god central midt ville virkelig pynte.
Jeg har altså svært ved at få øje på potentialet, sådan for alvor. Jeg vil gerne stå ved, hvad jeg skrev før kampen - at han tydeligvis arbejder på det fremadrettede spil. Men hvad han sådan kan udvikle sig til, det kan jeg altså ikke spotte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gamen » 27. aug 2018, 21:16

Der var en del god bevægelse i dag i 1. halvleg. Synes ikke Ochs ligner en angriber, mere det han er af natur - en kant der søger rummene.
Kusk skaber eller har selv næsten alt det vi har indtil overtiden i dag - synes ikke det var så ringe. Der er bare ikke andre der kan drive bolden, eller finde kreative løsninger.
Vi lider under at vi har en central midtbane som er så pivringe på bolden, og at vi i øvrigt (som Pastorius vist også har nævnt herinde flere gange) ikke har en skid at byde på når vi kommer bagud. Vi har ingen plan B. Ingen gameplan.
Thellufsen mangler slutprodukt i så udtalt grad at det gør helt ondt, bedst eksemplificeret ved overtiden. Forfærdelige beslutninger, dårlige indlæg og at man så ikke kan holde sig onside mod en forsvarslinje der består af 9 mand er ubegribeligt!
Det her fodboldhold når aldrig højere end placeringerne 5-7, og det ærgrer mig grænseløst at vi har spildt 2 år på at træne all-out-defence. Vi ligner hovedløse kyllinger når vi skal angribe en kamp.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 27. aug 2018, 21:17

Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Forza skrev:
27. aug 2018, 20:50
Bytyqi har allerede nu leveret mere offensivt end Pallesen har hele sæsonen. Hvorfor har han aldrig fået chancen?

Er det det sædvanlige med at vores spillere udelukkende skal have deres kompetencer i det defensive? Suk
Det har undret mig længe. Han er en meget bedre boldspiller end Pallesen og Børsting nogensinde bliver - og han er ikke dårligere defensivt end de to. Men Wieghorst er sgu en underlig træner...
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Wieghorst er jo livrem og seler typen så mit gæt må gå på at han mener han er for offensiv når vi også har Kusk som højre midtbane (at taktikken så lægger op til offensive backs er tilsyneladende ikke feset ind hos ham).

Endnu et talent der ikke får udnyttet sit potentiale under Wieghorst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 21:20

Gamen skrev:
27. aug 2018, 21:16
Der var en del god bevægelse i dag i 1. halvleg. Synes ikke Ochs ligner en angriber, mere det han er af natur - en kant der søger rummene.
Kusk skaber eller har selv næsten alt det vi har indtil overtiden i dag - synes ikke det var så ringe. Der er bare ikke andre der kan drive bolden, eller finde kreative løsninger.
Vi lider under at vi har en central midtbane som er så pivringe på bolden, og at vi i øvrigt (som Pastorius vist også har nævnt herinde flere gange) ikke har en skid at byde på når vi kommer bagud. Vi har ingen plan B. Ingen gameplan.
Thellufsen mangler slutprodukt i så udtalt grad at det gør helt ondt, bedst eksemplificeret ved overtiden. Forfærdelige beslutninger, dårlige indlæg og at man så ikke kan holde sig onside mod en forsvarslinje der består af 9 mand er ubegribeligt!
Det her fodboldhold når aldrig højere end placeringerne 5-7, og det ærgrer mig grænseløst at vi har spildt 2 år på at træne all-out-defence. Vi ligner hovedløse kyllinger når vi skal angribe en kamp.
Thellufsen var vist ikke offside til sidst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2018, 21:21

Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg gerne vil have wieghorst ud! Han har haft lang tid til at få noget offensivt sat sammen, men spillerne aner jo åbenlyst ikke hvordan de skal styre en kamp. Fuldstændigt uacceptabelt og absurd!!!
Yderligere så er alle fejlkøbene delvist på hans kappe. Hvordan kan sådan en mand træne et superligahold?!!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 27. aug 2018, 21:31

Martino skrev:
27. aug 2018, 21:03
Jeg forsvarer altid MC fordi jeg godt kan li ham, men idag var ikke Superliganiveau desværre, omvendt skal han spille ved siden af en mere dynamisk type end Abildgaaard.
Jeg vil sige, at der er væsentligt mere perspektiv i, at Abildgaard skal spille ved siden af en mere dynamisk type end Magnus.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2018, 21:31

Mega off topic, men here we go..

Så aftenens langgaber med sønnike, og han spurgte på et tidspunkt “hvorfor rækker spiller e hånden op inden de sparker hjørnespark og frispark”.. ud over det logiske ræsonnement, at det er for at markere at man sparker, er der så andet der forklarer det?
Ska' vi hak'?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Uldahl » 27. aug 2018, 21:34

Pyha så blev det hverdag igen. Jeg hader hverdagen. :thumbsdown: God afslutning på sidste sæson, hvor vi tog en del point, Og gjorde et godt indtryk mod de andre top 6 hold, hvor det var den elendige start der gjorde vi ikke kunne spille med om 3-4 pladsen.

I år har det været stolpe ind( bortset fra FCK kampen) Det gav mig optimisme om vi kunne være med fremme. Den er godt nok væk nu, det jo til at få lange løg af, af den måde vi spiller på. :thumbsdown:

Kæft det er tungt lige nu. Det har lange udsigter til at vi kan spille med om de sjove pladser når vi ikke formår at vinde over en oprykker på hjemme bane. Man kommer uundgåeligt til at tænke om Gaarde og Wieghorst ser det vi andre ser når AaB spiller. :thumbsdown:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 27. aug 2018, 21:35

Spillermaterialet berettiger ikke det lort, vi så i dag. Holdet er spiller for spiller meget bedre end det ligegyldige boldflytteri, vi er vidne til gennem 2 sæsoner.

Altså, hvis man kigger lidt på truppen, så har vi altså spillere som Rinne, Okore, Ahlmann, Kusk, Ochs, Würtz, Risgård, Wessam, som alle er virkelig gode fodboldspillere. Alligevel skaber vi ikke en skid, ikke blot i dag, men generelt. Fordi der simpelthen er noget galt med gameplan, motivation, opstilling, whatever. Uanset, om man så henter 3 gode fodboldspillere mere, så vil det næppe ændre det store, så længe taktikken og filosofien er, som den er.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar