Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 1. sep 2018, 13:43

Der er ikke noget angreb på nogen enkelt debattør (eller angreb i det hele taget) i det, jeg nu skriver, men det er altså ved at være trættende at høre det messet igen og igen og igen at Wieghorst kun spiller med "to 6'ere", og at Abildgaard og MC er "6'ere". Det er ved at blive en remse som er mere støbt i beton end Wieghorsts påståede mangel på taktisk fleksibilitet og begejstring for betonforsvar. Både MC og Abildgaard knokler synligt i det for at komme til at fylde mere i det offensive spil, men alle tegn på, at der sker noget positivt på den front bliver konsekvent pakket ind i, at de bare er "6'ere".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 1. sep 2018, 14:32

Forza skrev:
1. sep 2018, 13:32
Jeg tror på følgende opstilling:

Rinne
Pallesen - Okore - Blå - Ahlmann
Kusk - MC - Abildgaard - Andersen
Tom - Ochs

Helt ideelt havde jeg dog ønsket denne:
Rinne
Bytyqi - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen
Tom - Ochs

Der er desværre ingen chance for at MW nogensinde dropper sine 2 6’ere på midten.
Forstår ikke den Bytyqi hype herinde. Der skulle gå hele to sæsoner og næsten syv hele kampe før han endelig fik fire minutter på førsteholdet og ikke shinede da han blev udlejet til 1. division. To forskellige trænere har vurderet han ikke var dygtig nok og han lyder allermest som en typisk "balkan back" der blæser frem hele tiden, men ikke kan forsvare. Det kunne måske også gå, hvis vi havde et mere stabilt forsvar, men Okore skal nærmest spille for halvanden mand med de makkere han har og derfor har vi brug for vores back også dur defensivt. Jeg så meget hellere vi gik med Børsting som der er noget mere gods i.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Sauer » 1. sep 2018, 14:32

Funky skrev:
1. sep 2018, 13:43
Der er ikke noget angreb på nogen enkelt debattør (eller angreb i det hele taget) i det, jeg nu skriver, men det er altså ved at være trættende at høre det messet igen og igen og igen at Wieghorst kun spiller med "to 6'ere", og at Abildgaard og MC er "6'ere". Det er ved at blive en remse som er mere støbt i beton end Wieghorsts påståede mangel på taktisk fleksibilitet og begejstring for betonforsvar. Både MC og Abildgaard knokler synligt i det for at komme til at fylde mere i det offensive spil, men alle tegn på, at der sker noget positivt på den front bliver konsekvent pakket ind i, at de bare er "6'ere".
At snakke i 6'ere og 8'ere er jo altid et forsøg på at simplificere fodbolden og gøre det nemmere at snakke om. Nogle gange i overdreven grad. Derfor er jeg også helt enig i, at kritikken til tider også kan blive noget unuanceret. Sikkert også fra mig selv. Men jeg synes med rette, man fortsat kan kritisere nogle af de taktiske dispositioner. Men kritikken bør i stedet være funderet i, at Wieghorst til stadighed virker famlende i hans måde at sætte holdet sammen. MC, Abildgaard, Lesniak, Risgård og Thellufsen er røget ind og ud af midtbanen, og derfor virker det heller ikke så mærkværdigt, at midtbanen har svært ved at sætte spillet sammen offensivt, når vi hele tiden ændrer det taktiske oplæg fra kamp til kamp. Spændende at se, hvad de nye tilgange betyder for dispositionerne.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af troelsh » 1. sep 2018, 15:15

Jakobsen skrev:
1. sep 2018, 14:32
Forza skrev:
1. sep 2018, 13:32
Jeg tror på følgende opstilling:

Rinne
Pallesen - Okore - Blå - Ahlmann
Kusk - MC - Abildgaard - Andersen
Tom - Ochs

Helt ideelt havde jeg dog ønsket denne:
Rinne
Bytyqi - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen
Tom - Ochs

Der er desværre ingen chance for at MW nogensinde dropper sine 2 6’ere på midten.
Forstår ikke den Bytyqi hype herinde. Der skulle gå hele to sæsoner og næsten syv hele kampe før han endelig fik fire minutter på førsteholdet og ikke shinede da han blev udlejet til 1. division. To forskellige trænere har vurderet han ikke var dygtig nok og han lyder allermest som en typisk "balkan back" der blæser frem hele tiden, men ikke kan forsvare. Det kunne måske også gå, hvis vi havde et mere stabilt forsvar, men Okore skal nærmest spille for halvanden mand med de makkere han har og derfor har vi brug for vores back også dur defensivt. Jeg så meget hellere vi gik med Børsting som der er noget mere gods i.
Jeg tror Bytiqi “hypen” i høj grad handler om der ikke er tilfredshed med det Pallesen bringer, også bliver man måske en smule desperat (mig selv inklussiv) for at finde et alternativ. Men de 10 minutter han fik mod Esbjerg viste han noget at det vi ikke har set på vores back siden Dalsgaard smuttede, dog på en noget billig baggrund da Esbjerg var godt trætte.

Men jeg håber knægten får mere spilletid for han har noget af det vi mangler at fra vores backs.

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Aalborgmanden » 1. sep 2018, 18:00

Jeg vil godt vædde en pose jordnødder på at hverken Tom eller Lucas er i start 11. Det ville kræve alt for meget af MW.
I bedste fald får de er indhop på 20 og 10 minutter i anden halvleg hvor vi skal hente den 1-0 føring til Randers som Blåbjerg giver væk.

I guder hvor jeg håber jeg tager fejl !

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Njak » 1. sep 2018, 18:13

Børsting får højreback imorgen er jeg temmelig sikker på

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2018, 18:17

Njak skrev:
1. sep 2018, 18:13
Børsting får højreback imorgen er jeg temmelig sikker på
Maverumlen eller andet? For sidst var Bardec tilsyneladende foran ham i køen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Njak » 1. sep 2018, 18:24

Buzz Killington skrev:
1. sep 2018, 18:17
Njak skrev:
1. sep 2018, 18:13
Børsting får højreback imorgen er jeg temmelig sikker på
Maverumlen eller andet? For sidst var Bardec tilsyneladende foran ham i køen.
Vandrør plejer at være den gængse undskyldning :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Forza » 1. sep 2018, 20:38

troelsh skrev:
1. sep 2018, 15:15
Jakobsen skrev:
1. sep 2018, 14:32
Forza skrev:
1. sep 2018, 13:32
Jeg tror på følgende opstilling:

Rinne
Pallesen - Okore - Blå - Ahlmann
Kusk - MC - Abildgaard - Andersen
Tom - Ochs

Helt ideelt havde jeg dog ønsket denne:
Rinne
Bytyqi - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen
Tom - Ochs

Der er desværre ingen chance for at MW nogensinde dropper sine 2 6’ere på midten.
Forstår ikke den Bytyqi hype herinde. Der skulle gå hele to sæsoner og næsten syv hele kampe før han endelig fik fire minutter på førsteholdet og ikke shinede da han blev udlejet til 1. division. To forskellige trænere har vurderet han ikke var dygtig nok og han lyder allermest som en typisk "balkan back" der blæser frem hele tiden, men ikke kan forsvare. Det kunne måske også gå, hvis vi havde et mere stabilt forsvar, men Okore skal nærmest spille for halvanden mand med de makkere han har og derfor har vi brug for vores back også dur defensivt. Jeg så meget hellere vi gik med Børsting som der er noget mere gods i.
Jeg tror Bytiqi “hypen” i høj grad handler om der ikke er tilfredshed med det Pallesen bringer, også bliver man måske en smule desperat (mig selv inklussiv) for at finde et alternativ. Men de 10 minutter han fik mod Esbjerg viste han noget at det vi ikke har set på vores back siden Dalsgaard smuttede, dog på en noget billig baggrund da Esbjerg var godt trætte.

Men jeg håber knægten får mere spilletid for han har noget af det vi mangler at fra vores backs.
Vores hold har manglet backs der deltager offensivt fes højresiden. Mæhle var også ekstremt offensiv med stor succes og de 10 min Bytyqi fik på banen sidst var med mere offensivt kvalitet end hvad Pallesen bidragede med hele sidste sæson.

Jeg anerkender at han ikke er den stærkeste defensivt, men hverken Pallesen eller Børsting bidrager med særlig meget i nogen af enderne efter min mening.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af baresi » 2. sep 2018, 08:10

Aalborgmanden skrev:
1. sep 2018, 18:00
Jeg vil godt vædde en pose jordnødder på at hverken Tom eller Lucas er i start 11. Det ville kræve alt for meget af MW.
I bedste fald får de er indhop på 20 og 10 minutter i anden halvleg hvor vi skal hente den 1-0 føring til Randers som Blåbjerg giver væk.

I guder hvor jeg håber jeg tager fejl !
Hahahaha får du sikkert ret i
MW er satme en fodbolddinosaur

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af baresi » 2. sep 2018, 08:17

Med tanke om hvor defensiv MW er og hvor lidt handlekraftig han virker så ee det meste same same
Måske får Van weert chancen på toppen ved siden af ochs.
Ellers ingen ændringer . Heller ikke formation.

Bardec NO chance .
I øvrigt er det omsonst at snakke om hvor meget bedre han er på baggrund af et 10 minutters indhop sidst i kampen.

Men det man burde gøre var at omskole Børsting til ventral midt. 6/8er.

Men bardec må forsøges på HB - Palle som back up - henover efteråret .

Børsting har vildt meget power , arbejdsstyrke - løbepensum - og ikke mindst nærkamps styrke
Han kunne være wurtz afløser .. ser ham ikke som back eller offensiv spiller
Men hans kvaliteter kan bruges på den centrale .
Han kæmper mega godt og så kan han jo komme med frem. Teknik og afleveringer må han træne på. Men rydde op det ville passe ham godt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af alithebeast » 2. sep 2018, 08:34

Længe siden jeg har glædet mig så meget til at se, hvem AaB bringer fra start! Kom så i røde p...oveder!!!
Hader København!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af baresi » 2. sep 2018, 08:42

Hvis man gik ALL IN :
Rinne
Bardec - okore - kp - AHL
Abild - Børsting
Kusk - Lucas - oksen
Van weert

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af aaballday » 2. sep 2018, 08:48

Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2018, 09:00

aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Fornuftigt. Ochs eneste spiller der ikke er helt hjemme i systemet. Det bør konceptet kunne bære.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2018, 09:22

aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Kom nu Wieghorst får nu byttet Blåbjerg med KP. KP er heller ikke nogen messias, men hans bundniveau er meget højere end Blåbjergs. Glad for at se man spiller Lucas fra start. Relationerne med ham og de andre skal bare komme til at spille ASAP. Havde gerne byttet MC for Risgård, men det sker jo ikke og mon ikke MC godt kan bruges til at pøle med Randers. Tilgengæld ret skuffet over, at van Weert ikke starter på bekostning af Wessam. Wessam har da vist nogle lovende takter, men hans niveau er ikke til at han skal starte ud over når vi har skader/karantæner. Jeg vil hellere bruge vores nye bomber fra dag og så med Wesam, Thellufsen og Kaufmann få indhop når det passer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 2. sep 2018, 09:29

Jakobsen skrev:
2. sep 2018, 09:22
aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Kom nu Wieghorst får nu byttet Blåbjerg med KP. KP er heller ikke nogen messias, men hans bundniveau er meget højere end Blåbjergs. Glad for at se man spiller Lucas fra start. Relationerne med ham og de andre skal bare komme til at spille ASAP. Havde gerne byttet MC for Risgård, men det sker jo ikke og mon ikke MC godt kan bruges til at pøle med Randers. Tilgengæld ret skuffet over, at van Weert ikke starter på bekostning af Wessam. Wessam har da vist nogle lovende takter, men hans niveau er ikke til at han skal starte ud over når vi har skader/karantæner. Jeg vil hellere bruge vores nye bomber fra dag og så med Wesam, Thellufsen og Kaufmann få indhop når det passer.
Tja på en eller anden måde synes jeg at det giver mening at starte med Blåbjerg, KP og Okore har ikke set gode ud når de har spillet sammen

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Freddie » 2. sep 2018, 09:36

Jakobsen skrev:
2. sep 2018, 09:22
aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Kom nu Wieghorst får nu byttet Blåbjerg med KP. KP er heller ikke nogen messias, men hans bundniveau er meget højere end Blåbjergs. Glad for at se man spiller Lucas fra start. Relationerne med ham og de andre skal bare komme til at spille ASAP. Havde gerne byttet MC for Risgård, men det sker jo ikke og mon ikke MC godt kan bruges til at pøle med Randers. Tilgengæld ret skuffet over, at van Weert ikke starter på bekostning af Wessam. Wessam har da vist nogle lovende takter, men hans niveau er ikke til at han skal starte ud over når vi har skader/karantæner. Jeg vil hellere bruge vores nye bomber fra dag og så med Wesam, Thellufsen og Kaufmann få indhop når det passer.
Forhold dig nu til at Blåbjerg er venstrefodet, og enhver nogenlunde fornuftig træner vil foretrække en venstrefodet og en højrefodet centerforsvarer, med mindre der er stor niveauforskel.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Elscorpio » 2. sep 2018, 09:38

aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Får ikke vores nye hollandske angriber at se idag?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Patmand » 2. sep 2018, 09:52

Elscorpio skrev:
2. sep 2018, 09:38
aaballday skrev:
2. sep 2018, 08:48
Nordjyske:

(4-4-2): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Lucas Andersen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali
Får ikke vores nye hollandske angriber at se idag?
Det gør vi såmænd nok, men ellers syntes jeg startopstillingen var forholdsvis let at gætte. Lidt nemmere at smide Lucas ind med kort varsel, kontra en hollænder der stort set ikke er blevet coachet endnu.

Besvar