Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af baresi » 17. sep 2018, 21:17

0-0 mod Horsens
Taber til Esbjerg hjemme
Randers 2-2
Vejle 1-1 hjemme

Altså her burde man være tæt på 12 point.
Randers fair de har haft en god stime.
Men ellers ??

0,9 mål pr kamp i snit.
Jeg gider satme ikke Wieghorst ..

Syns det er elendigt det han leverer for AaB

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2018, 21:27

Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af raekkeettre » 17. sep 2018, 21:34

Hovedet skrev:
17. sep 2018, 21:27
Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.
Det kan da ikke være dit ramme alvor at vores offensive er dårligere end alle de andre hold i superligaen. Hvis du tager dem spiller for spillet og sammenligner dem med andre tror jeg du vil forstå anderledes. Det er kun de 3 BIF, FCK og FCM, måske med OB som har et stærkere offensive. Det er ikke vores niveau spiller for spiller, det er simpelthen en rygrad som en kop kakao! Hvis vi var stærke mentalt, havde vi også skaffet væsentlige flere point de sidste 4 kampe, hvor vi har intet at vinde men alt at tabe....og det kan vores mentalitet simpelthen ikke klare uden Würtz eller nogen af samme kaliber på banen.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Gamen » 17. sep 2018, 21:35

Hovedet skrev:
17. sep 2018, 21:27
Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.
Vores offensiv er ikke svag, bare ikke sammenspillet og vores “talenter” alt for svingende. Thellufsen spiller en helt katastrofal 2. halvleg, Abildgaard sejler i et par afgørende situationer og Van Weert og Ochs ligner ikke forstærkninger. Bekymrende at vi ikke har fået mere ud af en landsholdspause.

Og så er midtbanen stadig noget af en udfordring.
Pallesen må simpelthen blive sat til at sparke indlæg i 2-3 timer hver dag - vi får nul og niks ud af dem!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2018, 21:38

Udover målet og hovedstødet helt i starten, så kommer vi jo ikke frem til nogen større chancer i hele kampen. Det synes jeg er det største problem. Alle vores afslutninger er sådan nogle halve forsøg, men de oplagte scoringsmuligheder kommer bare ikke, og det synes jeg i virkeligheden er det største problem, og har været det længe.

Vi bliver ved med at forsøge med ting der ikke fungerer iløbet af kampen. Efter indlæg nummer 10 der bliver headet væk af en Vejle-mand eller sidder i handskerne på keeperen kunne man jo tro, at man på bænken begyndte at tænke i andre muligheder, men nej. Det er bare det samme og det samme. I anden halvleg skifter vi Lesniak ind for MC og Ali istedet for Ochs. Det er sådan nogle udskiftninger hvis eneste forskel er navnet på spilleren. Kvaliteterne er i grove træk de samme. Hvad forestiller man at der skal ske efter Lesniak kommer ind? Hvad er det han skal bidrage med, som Magnus/Abildgaard konstellationen ikke kunne? Havde vi været foran, og skulle have lidt ro på kampen, så helt fint, men der står 1-1, vi er på hjemmebane imod et af ligaens ringeste hold, og vi skal åbenlyst have noget lederskab og noget offensiv fandenivoldskhed ind på midten. Det er muligvis den mest oplagte Risgaard indskiftning der nogensinde har været. Istedet kommer han ind efter 87 minutter, og når vel nærmest ikke engang at spille sig igang.
Resultatet i sig selv er selvfølgelig skuffende, men det er i langt højere grad Wieghorsts dispositioner iløbet af kampen der gør det så frustrerende. Vil man vinde sådan en kamp, eller er man virkelig tilfreds med et enkelt point? Det er simpelthen endnu engang 00 til idioten på bænken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Funky » 17. sep 2018, 21:41

Gamen skrev:
17. sep 2018, 21:35
Hovedet skrev:
17. sep 2018, 21:27
Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.
Vores offensiv er ikke svag, bare ikke sammenspillet og vores “talenter” alt for svingende. Thellufsen spiller en helt katastrofal 2. halvleg, Abildgaard sejler i et par afgørende situationer og Van Weert og Ochs ligner ikke forstærkninger. Bekymrende at vi ikke har fået mere ud af en landsholdspause.

Og så er midtbanen stadig noget af en udfordring.
Pallesen må simpelthen blive sat til at sparke indlæg i 2-3 timer hver dag - vi får nul og niks ud af dem!
Jeg synes faktisk Lesniak gør et udmærket indhop.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2018, 21:46

Hovedet skrev:
17. sep 2018, 21:27
Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.
Nej, der var en markant forskel. Vi spillede offensvt og chanceskabende og ganske seværdigt i den halvsæson, indtil de sidste 4-5 kampe, hvor vi faldt helt fra hinanden og gik helt i panik. Vi skabte en masse chancer - vi fik bare ikke scoret på nogen af dem.

Vi får aldrig en betondefensiv med det hold vi har - og det giver ikke mening at prøve at omskole os til et forsvars/kontra-hold. Vores kontra-angreb er om muligt endnu ringere end vores set-play.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af troelsh » 17. sep 2018, 22:00

Det er frustrerende vi skaber så få chancer som vi gør, idag møder vi et svagt Vejle hold der i perioder var i gavehumør, men alligevel skaber vi ikke flere chancer end dem på hjemmebane.

1. Vi mangler kvalitet i vores indlæg, at Pallesen har lavet to assist i næsten hundrede Superliga kampe er ikke en tilfældighed, hvilket er frustrerende når vi faktisk kommer til så mange indlæg.

2. Vi mangler mangler kreativitet på den centralemidtbane, både Abildgård og MC er fine seksere, men vi mangler en general der kan diktere vores offensiv en spillertype som Risgård eller Andreas Johanson.

3. Der mangler kvalitet fra vores angribere, det er selvfølgelig for tidligt at bedømme Van Weert og Ochs men det ser ikke lovende ud, desværre.

4. Sidst men ikke mindst mangler vi en træner der ikke spiller med håndbremsen trukket, hvorfor skal Risgård først ind efter 87? Og hvorfor prøver man ikke Bytiqi der virkelig kom med noget mod Esbjerg? Vi bør simpelthen kunne skabe flere chancer på hjemmebane mod et bovlamt Vejle hold, vi kan glæde os over det formentlig er sidste sæson med Wieghorst ved roret.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2018, 22:02

Pastorius skrev:
17. sep 2018, 21:46
Hovedet skrev:
17. sep 2018, 21:27
Det her minder om sæsonen 2016/2017, hvor vi efter en pointmæssigt fremragende start betaler af på en masse afsindig held i de efterfølgende runder. Derfor har vi nu spillet 4 kampe i træk uden at vinde mod overkommelige modstandere; og jeg kan sagtens se den stime fortsætte i lang tid. Vi har simpelthen et hold, der ikke evner at skabe ret mange chancer og ej heller er i stand til at udnytte de få, vi kommer frem til.

Med så svag en offensiv er vi simpelthen nødt til at skabe et decideret betonforsvar, hvis vi skal spille med om lidt sjovere placeringer. Eller også skal vi håbe på, at Lucas Andersen holder det højeste niveau, der er set i Superligaens historie.
Nej, der var en markant forskel. Vi spillede offensvt og chanceskabende og ganske seværdigt i den halvsæson, indtil de sidste 4-5 kampe, hvor vi faldt helt fra hinanden og gik helt i panik. Vi skabte en masse chancer - vi fik bare ikke scoret på nogen af dem.

Vi får aldrig en betondefensiv med det hold vi har - og det giver ikke mening at prøve at omskole os til et forsvars/kontra-hold. Vores kontra-angreb er om muligt endnu ringere end vores set-play.
Måske lige i de to kampe mod Silkeborg (3-0 og 5-0) i februar 2017; ellers havde jeg godt nok svært ved at få øje på det specielt sprudlende i det hold, for nu at sige det mildt.

Jeg har desværre svært ved at se, hvad Ochs og Van Weert tilfører dette hold - selvfølgelig kan det nås endnu - men det er frustrerende at se endnu en kamp af den slags, vi har været vidne til i over to år non stop nu.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Forza » 17. sep 2018, 22:16

Hele offensiven er udskiftet og kraftigt opgraderet og MW formår stadig ikke andet end en forkrampet omgang pindsvine bold.

Nu kan pilen ikke pege andre steder hen.

Bytyqi var fremragende sidst han kom ind som HB. Hvad gør at Pallesen får 90 min på den plads???

Risgård kommer ind i det 87. Minut. Igen tyder det på en træner der ikke går efter at vinde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2018, 22:17

Hovedet skrev:
17. sep 2018, 22:02


Måske lige i de to kampe mod Silkeborg (3-0 og 5-0) i februar 2017; ellers havde jeg godt nok svært ved at få øje på det specielt sprudlende i det hold, for nu at sige det mildt.

Jeg har desværre svært ved at se, hvad Ochs og Van Weert tilfører dette hold - selvfølgelig kan det nås endnu - men det er frustrerende at se endnu en kamp af den slags, vi har været vidne til i over to år non stop nu.
Vi var godt med efter 7 kampe i efterårssæsonen, hvor vi ikke spillede prangende. Derefter fik vi en meget mager pointhøst, men (angrebs)spillet fejlede altså ikke noget før vi kom hen i november, vi fik bare ikke mange mål eller point ud af det. Dér gik vi så i panik. Spillet blev krampagtigt og Holgersen blev midtbanespiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2018, 22:19

Forza skrev:
17. sep 2018, 22:16
Hele offensiven er udskiftet og kraftigt opgraderet og MW formår stadig ikke andet end en forkrampet omgang pindsvine bold.

Nu kan pilen ikke pege andre steder hen.

Bytyqi var fremragende sidst han kom ind som HB. Hvad gør at Pallesen får 90 min på den plads???

Risgård kommer ind i det 87. Minut. Igen tyder det på en træner der ikke går efter at vinde.
Det er der altså ikke noget overraskende i. Min pointe omkring stilen med at få styr på defensiven først, har hele tiden været at det ikke giver mening, hvis vi vil være et offensivt hold. Nu har vi købt spillerne til det (delvist - vi er ikke helt i mål) og så skal vi starte helt forfra, med at få en spillestil til at fungere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Hanga » 17. sep 2018, 22:21

Selvom Abildgaard høster en del ros for tiden og MC i dag leverer en flot assist, så synes jeg stadig at en af vores helt store problemer er vores centrale midtbane. Vi skaber alt for lidt fra de centrale pladser. Igen og igen må Kusk falde ned i banen, vende med bolden og forsøge at spille den fremad, i stedet for selv at være en af de spillere, der modtager bolden i offensive positioner. Vejle vidste det. Luk vores inadvendte kanter ned, og AaB har svært ved at sætte spillet. Det efterlod masser af plads og rum i banens bredde, hvor Ahlmann og Pallesen havde en motorvej. Ahlmann gjorde det godt, lige indtil afleveringen eller indlægget skulle slås. Pallesen... ja, jeg bliver aldrig fan i hvert fald.

MW har haft 2 år til at arbejde med AaB truppen. Der er skiftet rigtig meget ud. Vi har lige haft en landsholdspause at arbejde i. Alligevel har vi svært ved at lave chancerne. Pånær den store chance til Van Wert i 2. halvleg, bliver vi kun farlige når Vejle laver store fejl. Man har lidt en fornemmelse af, at det er lidt ligemeget hvem vi stiller med i offensiven, så bliver det bare aldrig rigtig godt.

Skuffende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af FIDEL » 17. sep 2018, 22:22

Jeg synes der ser ud til at være en manglende tro og selvtillid, og dette har naturligvis en masse med vores træner at gøre.
Mange fejlafleveringer og mangel på chancer. Det tyder enten på manglende kvalitet eller manglende selvtillid og tro på tingene.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 17. sep 2018, 22:59

Godt nok en sløj præstation i dag. Det peger altså også på Wieghorst. Jeg har tit forsvaret ham, men hvorfor er der ingen ideer på det hold? Hvor er der intet mod til at gøre noget? Hvorfor er der ikke nogen løb til at hjælpe hinanden? Hvorfor forfalder vi til kun at gøre det Vejle vil have os (At slå indlæg ind til deres høje hær)?

Vi har Rinne, Okore, Pallesen og Ahlmann i forsvaret + en Kasper P der har vist han kan være habil.
Vi har Kusk i vores offensiv, men der bliver slet ikke skabt det rum omkring der kan gøre ham god eller lavet de løb der kan åbne op for ham. Vi har Thellufsen der er på vej frem og godt kan på egen hånd, vi har en Tysk U21-landsholdsspiller i angrebet og en relativt proven hollænder.
Abildgaard havde ikke nogen god dag i dag og Magnus C skilte sig heller ikke ud udover den flotte assist. Hvor er dem der sætter fart i spillet og hvor er dem der skal gøre sig spilbare? Vi bør have en central midt, men det bør ikke være gudsjammerligt ringe som i dag.

Jeg begynder at ønske mig den træner der kan få noget mod og selvtillid ind i det her hold og kan få det optimale ud af spillerne så de ikke ligner et Morten Olsen landshold. Vi skal da for pokker ikke hælde bolde ind i feltet når vores angirbere er van Weert og Ochs og vi skal spille hurtigere end vi gør. Det ligner jo et hold med 11 x William Kivst.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Gnu » 17. sep 2018, 23:02

Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Klaus » 17. sep 2018, 23:25

Intet som en god lang køretur kan klare tankerne. Vi spiller lige op mod Vejle. Vi er klart bedst i første halvleg, specielt de første 20 minutter. Er alligevel lidt heldige med at de ikke scorer lige inden pausen. I 2. Er de klart bedst. Vi bliver dårligere på bolden og de er giftige på kontraer og faktisk også på indlæg. Rinne redder os med en verdensklasseredning, mens vi selv er lidt uheldige med to forsøg på træværket. Klart og i særklasse bedste mand er Okore. Uden ham ville den stå på bøllebank uge efter uge. Rinne i målet var også god. Faktisk synes jeg der er betydeligt flere end Pallesen, der kandiderer til kampens dårligste spiller. Vores nye hollænder satte ikke mange fødder rigtigt, og Abildgaard var meget langt væk fra det niveau han har vist i de tidligere kampe. Det gule kort til Ahlmann er decideret latterligt og uprofessionelt, han kunne bare lade bolden ligge og løbe tilbage. Alis indhop var ikke overbevisende, og det undrede mig, at man tog Ochs ud, han viste trods alt lidt drive og vilje. Magnus Christensen var god i starten men faldt med holdet og Thellufsen lavede et flot mål, men heller ikke meget andet. Det vi kom frem til var Kusk med i, og jeg noterer mig også, at meget af det vi trods alt havde kom fra vores højre side, hvor Pallesen i det mindste forsøgte.... Han var ikke god, men jeg synes nu alligevel han tog mange gode løb. Jeg forstår simpelthen ikke, at man kun giver Risgaard de sidste 5 minutter.... Wieghorst burde have et forklaringsproblem. Vi har kun fået 3 point mod modstandere vi burde dominere klart. Lars Søndergaard blev fyret for betydeligt bedre resultater og spil end det vi har fået serveret siden Wieghorst kom til. Hvor er retningen, og hvor er den spilkvalitet, der skal få gejsten tilbage hos det nordjyske fodboldpublikum. Vi er virkelig bombet tilbage. Positivt var et godt arbejde af vores fans i dag. Der var mere volume på end længe. Alligevel tror jeg indtil flere psykologer kunne få en del ud af os trofaste fans hjerner. Det er jo ret beset ubegribeligt, at man i nu flere sæsoner trofast drøner på stadion, selvom man jo godt ved at sandsynligheden for En rigtig succesoplevelse er yderst ringe.... Måske man skulle iføre sig en Peter Plys maske og røve en bank ;)

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Gamen » 17. sep 2018, 23:26

Ifølge BT siger Gaarde her efter kampen, at Risgård formentlig forlænger til sommeren 2019. Perfekt!
En klubmand af rang.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pollack2 » 17. sep 2018, 23:28

Det bedste ved kampen - det ene point - er også det værste: Vi vil simpelthen ikke mere end at undgå at tabe.
Selv med stor udskiftning og nye (dyre?) offensive spillere, bliver det i Wieghorsts hænder den samme grød.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 17. sep 2018, 23:42

Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar