Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Salle17 » 17. sep 2018, 23:45

Efter 9 runder i vores mesterskabssæson (2014) havde vi 14 point, i denne sæson har vi efter 9 kampe 15 point. Synes ikke vi kan klage over det..

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Kokkefar » 18. sep 2018, 00:17

Salle17 skrev:
17. sep 2018, 23:45
Efter 9 runder i vores mesterskabssæson (2014) havde vi 14 point, i denne sæson har vi efter 9 kampe 15 point. Synes ikke vi kan klage over det..
I en sæson, hvor 62 point var nok til at vinde. Med det og den nye tuneringsstruktur in mente er det en sammenligning der ikke giver meget mening. Vi må aldrig være tilfredse med en stime med 3 point i 4 kampe mod, Horsens, Esbjerg, Randers og Vejle.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2018, 01:05

Salle17 skrev:
17. sep 2018, 23:45
Efter 9 runder i vores mesterskabssæson (2014) havde vi 14 point, i denne sæson har vi efter 9 kampe 15 point. Synes ikke vi kan klage over det..
Jeg klager heller ikke vores pointantal. Jeg klager over vores spil, og - værre endnu - det manglende perspektiv der er i vores spil.

Jeg tør godt love dig at vi ikke vinder the double i år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. sep 2018, 05:40

Hanga skrev:
17. sep 2018, 22:21
Selvom Abildgaard høster en del ros for tiden og MC i dag leverer en flot assist, så synes jeg stadig at en af vores helt store problemer er vores centrale midtbane. Vi skaber alt for lidt fra de centrale pladser. Igen og igen må Kusk falde ned i banen, vende med bolden og forsøge at spille den fremad, i stedet for selv at være en af de spillere, der modtager bolden i offensive positioner. Vejle vidste det. Luk vores inadvendte kanter ned, og AaB har svært ved at sætte spillet. Det efterlod masser af plads og rum i banens bredde, hvor Ahlmann og Pallesen havde en motorvej. Ahlmann gjorde det godt, lige indtil afleveringen eller indlægget skulle slås. Pallesen... ja, jeg bliver aldrig fan i hvert fald.

MW har haft 2 år til at arbejde med AaB truppen. Der er skiftet rigtig meget ud. Vi har lige haft en landsholdspause at arbejde i. Alligevel har vi svært ved at lave chancerne. Pånær den store chance til Van Wert i 2. halvleg, bliver vi kun farlige når Vejle laver store fejl. Man har lidt en fornemmelse af, at det er lidt ligemeget hvem vi stiller med i offensiven, så bliver det bare aldrig rigtig godt.

Skuffende.
Jeg er meget enig i din beskrivelse af Kusk der hidtil har haft en skuffende efterårssæson, han viser klasse i glimt men vi evner simpelthen ikke at iscenesætte ham og derfor ser han ret ordinær ud

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Ala » 18. sep 2018, 07:18

Jeg har gennem det seneste halve år været yderst kritisk over spillet, men jeg synes på ingen måde det var så elendigt i går, som nogle af de andre kampe.

Jeg synes vi får spillet chancerne langt større, er bedre i pasningsspillet og får lagt et ganske fint pres, men det er jo fuldstændig hovedløst af især vores backs, konstant at smide høje indlæg ind - i så dårlig kvalitet. Jrg tæller flere gange i første halvleg, hvor vi har minimum tre mand i boksen, efter vi har kombineret os fint igennem.

Van Weert og Thellufsen led ligeledes begge under dårlige indlæg fra Kusk.

I starten af sæsonen var der intet nævneværdigt at tage med fra kampene overhovedet, i går var der i det mindste en smule. Men der er stadig LANG vej hjem og jeg har stadig ikke forventninger om, at det nuværende trænerteam kan løse det.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Gnu » 18. sep 2018, 07:34

Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af FIDEL » 18. sep 2018, 07:46

Gnu skrev:
18. sep 2018, 07:34
Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
Hvis vi skal spille med så mange indlæg så skal kusk sgu over i venstre side at spille. Og Lucas skal i højre side. Vores spillestil er jo læst, og modstanderne udnytter pladsen bag vores kanter og backs.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2018, 08:04

FIDEL skrev:
18. sep 2018, 07:46

Hvis vi skal spille med så mange indlæg så skal kusk sgu over i venstre side at spille. Og Lucas skal i højre side. Vores spillestil er jo læst, og modstanderne udnytter pladsen bag vores kanter og backs.
Vi slår i hvert fald indlægene for tidligt - særligt mod et hold som Vejle, som har høje hovedstødsstærke folk i midterforsvaret. Vores backs kommer ikke langt nok med frem. Jeg håber på vi begynder at lege mere med at spille bolden igennem på midten - som vi gjorde sidst Lucas var her - og så faktisk får bolden spillet hele vejen ind langs baglinjen, bagom forsvaret, når de giver os så god plads til indlægene som de gjorde i går.

Jeg så ikke hele kampen, så jeg ved ikke om Abildgaard var god eller dårlig - det lyder lidt som om der var mange fejlafleveringer. Han tilfører dog noget skudstyrke og power fra midtbanen som vi har været foruden i laaang tid. Men vi mangler stadig desperat en rutineret mand der går ind og giver ro, og tager styring på holdet, når det er nødvendigt. Vi har ikke vundet en eneste kamp uden enten Würtz eller Risgaard i startopstillingen - og det endda uden modstanden i de kampe har været prangende - hverken teoretisk eller reelt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2018, 08:08

Gnu skrev:
18. sep 2018, 07:34
Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
Og det er jo netop fordi der aldrig er en fri mand at ramme derinde. Det nytter ikke at slå indlæg mod sådan et forsvar. Det er jo det de gerne vil have os til for så bliver vi aldrig farlige.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2018, 08:23

Jakobsen skrev:
18. sep 2018, 08:08
Gnu skrev:
18. sep 2018, 07:34
Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
Og det er jo netop fordi der aldrig er en fri mand at ramme derinde. Det nytter ikke at slå indlæg mod sådan et forsvar. Det er jo det de gerne vil have os til for så bliver vi aldrig farlige.
Vi mangler en angriber med fart der kan løbe i bagrum. Oh wait...


Ej, undskyld mig lige. Jeg syntes vi spillede en glimrende første halvleg og sluttede også kampen godt af. Vejle stod pisse lavt og var ovenud tilfredse med deres lucky punch og den uafgjorte kamp. Hvis vi ser på hvor vi var spillemassigt for få kæmpe siden hvor vi blev nedspillet af Hjørring i store perioder af kampen, så er vi altså kommet langt. Det er korrekt at vores indlæg ikke fører til noget, og vi skal lære at udnytte den plads vi skaber langt bedre. Men vi skaber rent faktisk pladsen nu. Det giver noget at arbejde med og perspektiver fremadrettet.

(Har ikke læst korrektur på ovenstående mobilindlæg)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Ala » 18. sep 2018, 08:27

Jakobsen skrev:
18. sep 2018, 08:08
Gnu skrev:
18. sep 2018, 07:34
Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
Og det er jo netop fordi der aldrig er en fri mand at ramme derinde. Det nytter ikke at slå indlæg mod sådan et forsvar. Det er jo det de gerne vil have os til for så bliver vi aldrig farlige.
Men det er ikke rigtigt. Der var flere omgange en del med i boksen og både Thellufsen og Van Weert var rimelig frie, på to dårlige indlæg fra Kusk, der endte i hænderne på keeperen. Efter de har smidt 5-6 høje bolde ind, forsøger de siog med et par flade, hvor Pallesen faktisk rammer Kusk i en rimelig åben position, på det første. Afslutningen er bare ikke ret god.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. sep 2018, 09:07

Hvis man ser på de mål vi har lukket ind i denne sæson

1 FCM - Poul Onoachu (Hovedstød)
2 FCK - Dame N,doye (Hovedstød)
3 Esbjerg - Joni Kauko (Hovedstød)
4 Randers Lubi…. (hovedstød)
5 Vejle - Greve (Hovedstød

Nu har jeg ikke nogen statistik på hvor mange mål der normalt bliver scoret på hovedet i fodbold.

Men jeg syntes generelt vi er ekstremt sårbare overfor indlæg. Det bliver altid farligt imod os.
Når man så ser os have 8 hjørnespark + 25 indlæg igår hvor INTET bliver farligt. Så er det virkeligt bare svært. Hvis vi er så meget dårligere end modstanderne i luften i begge felter skal man bare hver meget bedre med føderne i spillet på græsset. Men det er vi jo heller ikke pt.
Jeg syntes det er bekymrende hvor nemt modstandere bliver farlige på indlæg ifht hvor ufarlige vi selv er på indlæg.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Gnu » 18. sep 2018, 09:18

Jakobsen skrev:
18. sep 2018, 08:08
Gnu skrev:
18. sep 2018, 07:34
Jakobsen skrev:
17. sep 2018, 23:42
Gnu skrev:
17. sep 2018, 23:02
Det kan godt være, at vi tager os til hovedet over Per Pallesens manglende evner, men Ahlmann må da også godt begynde at ramme på indlæg engang imellem. Det var fandme sjovt at se, hvordan Vejle bare overlod en tønde land til vores backs. De var helt klar over, at vores indlæg ikke ville føre til noget som helst.

Derudover var det samme historie om igen. Alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, og vi havde meget, meget svært ved at skabe noget farligt. Det rakte lige til nogle 1-0 sejre i starten af sæsonen, men nu er det sgu hverdag igen med det samme røvkedelige spil. Vi kan altså ikke satse på at modstanderne dør af kedsomhed.
Let at kritisere indlæggende, men der er jo ikke nogen at ramme derinde. Philipp Ochs er 1.74 og Tom van Weert 1.81 og ingen af dem er execeptionelle headere. Når de så står overfor Rasmus Lauritsen på 1.89, Mads Lauritsen på 1.95 og Mads Greve på 1.95 vil vores angribere i praksis være chanceløse da de er overtal og altid kan følge deres mand. Ej heller er nogen på vores midtbane et hovedstødsmonster. Derfor vil jeg mene, at det reelle problem ikke er indlæggende, men derimod vores manglende chance til at spille folk fri.

Derudover mangler vi sgu Jannik Pohl i dag. Han havde skabt noget ravage mod det her tunge forsvar og havde haft bedre odds i luften selvom han ikke er nogen super header. Jeg er i det hele taget alvorligt bange for at det bliver Gronningen der griner over byttet Tom van Weert for Pohl og ikke os. At se Tom van Weert som forreste man i dag mindede om alle de jammerlige år, hvor man forsøgte sig med Curth som den forreste angriber og targetspiller. Hvis det er sådan vi skal spille så er van Weert eddermanme et fejlcast (og det mener jeg udfra spillertype og ikke kvalitet).
Dit indlæg ville give mening, hvis Vejles forsvarere bare slog Van Weert i den ene duel efter den anden, men det gjorde de jo ikke. Indlæggene var aldrig i nærheden. De ramte enten forreste modstander i face eller en høj ballonbold i ingenmandsland.
Og det er jo netop fordi der aldrig er en fri mand at ramme derinde. Det nytter ikke at slå indlæg mod sådan et forsvar. Det er jo det de gerne vil have os til for så bliver vi aldrig farlige.
Så grunden til, at vores indlæg rammer forreste forsvarsspiller eller er en høj ballonbold, som ikke er i nærheden af at ramme en AaB'er, det er fordi vores angribere ikke er fri. Det er simpelthen angribernes skyld, at vores backs ikke kan slå indlæg. Okay.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2018, 09:22

andreasaab89 skrev:
18. sep 2018, 09:07
Hvis man ser på de mål vi har lukket ind i denne sæson

1 FCM - Poul Onoachu (Hovedstød)
2 FCK - Dame N,doye (Hovedstød)
3 Esbjerg - Joni Kauko (Hovedstød)
4 Randers Lubi…. (hovedstød)
5 Vejle - Greve (Hovedstød

Nu har jeg ikke nogen statistik på hvor mange mål der normalt bliver scoret på hovedet i fodbold.

Men jeg syntes generelt vi er ekstremt sårbare overfor indlæg. Det bliver altid farligt imod os.
Når man så ser os have 8 hjørnespark + 25 indlæg igår hvor INTET bliver farligt. Så er det virkeligt bare svært. Hvis vi er så meget dårligere end modstanderne i luften i begge felter skal man bare hver meget bedre med føderne i spillet på græsset. Men det er vi jo heller ikke pt.
Jeg syntes det er bekymrende hvor nemt modstandere bliver farlige på indlæg ifht hvor ufarlige vi selv er på indlæg.
Enig, det er altså endnu en svaghed i trupsammensætningen hvad angår det offensive.
Ang. de fem mål du nævner er de tre af dem vel klare Blåbjerg fejl. Han så ikke god ud mod N'Doye og der var ham der tabte hovedstødsduellerne både mod Randers og Esbjerg, hvor det førte til mål. Blåbjerg er IMO både for svag i duelleren og simpelthen for lille til at kunne spille stopper på højt niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. sep 2018, 11:24

En af de ting vi virkelig også godt kunne bruge var at enten MC eller Abildgaard tager løbende ind i feltet ved indlæg .
De er begge høje og kan godt heade . Som Risgaard i gamle dage.
Det vil gøre en kæmpe forskel på indlæg at vi får en ekstra header med i feltet på indlæg . Det giver dem alle mere plads

Hvis vores backs kommer til baglinjen er der ingen grund til at de begge skal stå ved midterlinken og tilbage sig tilbage i banen .. ind i feltet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Kenneth K » 18. sep 2018, 11:47

Salle17 skrev:
17. sep 2018, 23:45
Efter 9 runder i vores mesterskabssæson (2014) havde vi 14 point, i denne sæson har vi efter 9 kampe 15 point. Synes ikke vi kan klage over det..
Billede

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Brodernumsi » 18. sep 2018, 11:49

frederikshavneren skrev:
18. sep 2018, 05:40
Hanga skrev:
17. sep 2018, 22:21
Selvom Abildgaard høster en del ros for tiden og MC i dag leverer en flot assist, så synes jeg stadig at en af vores helt store problemer er vores centrale midtbane. Vi skaber alt for lidt fra de centrale pladser. Igen og igen må Kusk falde ned i banen, vende med bolden og forsøge at spille den fremad, i stedet for selv at være en af de spillere, der modtager bolden i offensive positioner. Vejle vidste det. Luk vores inadvendte kanter ned, og AaB har svært ved at sætte spillet. Det efterlod masser af plads og rum i banens bredde, hvor Ahlmann og Pallesen havde en motorvej. Ahlmann gjorde det godt, lige indtil afleveringen eller indlægget skulle slås. Pallesen... ja, jeg bliver aldrig fan i hvert fald.

MW har haft 2 år til at arbejde med AaB truppen. Der er skiftet rigtig meget ud. Vi har lige haft en landsholdspause at arbejde i. Alligevel har vi svært ved at lave chancerne. Pånær den store chance til Van Wert i 2. halvleg, bliver vi kun farlige når Vejle laver store fejl. Man har lidt en fornemmelse af, at det er lidt ligemeget hvem vi stiller med i offensiven, så bliver det bare aldrig rigtig godt.

Skuffende.
Jeg er meget enig i din beskrivelse af Kusk der hidtil har haft en skuffende efterårssæson, han viser klasse i glimt men vi evner simpelthen ikke at iscenesætte ham og derfor ser han ret ordinær ud
Det er ikke alle andres skyld, at Kusk smider 100 bolde væk i hver kamp.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2018, 11:59

Inden man begejstres for meget over at vi for en gangs skyld kunne holde på bolden, så skal det også tages med at der er tale om Vejle, et hold der har haft store problemer med at etablere offensivt spil og har brugt det meste af sæsonen på at heade væk i eget felt. Selv her var vi ikke engang specielt dominerende. Wieghorst er den dårligste træner i ligaen, vi rykker os ikke, og vi foretager os de samme fejl gang på gang. Jeg hader så inderligt at vi skal trækkes med den inkompetente jubelidiot.
Myten om at han ikke foretrækker to 6'ere må også snart forstumme. Igår smider han først Risgaard ind til allersidst, og det er ikke på den centrale midtbane, men istedet for en angriber til sidst i kampen hvor vi skal have noget pondus i boksen. Wieghorst er en defensiv skod træner med en taber attitude, det kan man bruge til lige præcis 0. Inden kampen var han da også allerede ude og sige ting som "vejle er en svær modstander, vi viste lidt bedre takter mod Randers, men giver stadig for mange chancer væk", det siger jo alt om hvor hans fokus ligger. Jeg savner helt Søndergaard, det var muligvis ikke særlig godt til sidst, men i det mindste forsøgte vi, og hvis ikke Spalvis var gået på sommerferie midt i Februar og Holgerssen ikke var totalt uduelig som stopper, så havde vi også fået medaljer i hans første sæson.

Derudover er jeg så pisse træt af, at Wieghorst allerede er ude at snakke om, at han godt kunne tænke sig at komme til udlandet igen! Hvem er det lige præcis der skulle ansætte ham? Hvilke kvaliteter er det konkret han byder ind med? Der er 0 udvikling i spillet på banen, der er 0 udvikling hos de enkelte spillere (ok måske med undtagelse af Abildgaard) og ofte ser man istedet at spillere som Kusk bliver decideret ringere under hans ledelse. Gider du fucking fokusere på dit arbejde her din latterlige klovn.

Wieghorst for Søndergaard er Gaardes største brøler næstefter at bytte Mæhle ud med Pallesen eller at han hårdnakket nægter at hente spillere til den centrale midtbane og midterforsvaret. Jeg kan leve med at han er her kontrakten ud, men derefter må det simpelthen også være ud af vagten, og vi skal finde en træner der rent faktisk kan give lidt igen til klubben for den løn han hæver. Om det er en dansker, nordmand, tysker eller hvad nu betyder ikke så meget. Jeg er nået et punkt hvor jeg næsten foretrækker Riddersholm (gud forbyde det) hvis det betyder jeg kan slippe for Wieghorst. Glen har da i det mindste nogle kompetencer ift spilkoncept, vilje og mandskabspleje man ikke ser hos Wieghorst. Jeg håber dog at Gaarde allerede nu er igang med at støvsuge markedet for emner, jeg frygter desværre at fantasien ikke rækker længere end til en af the usual suspects der kører med liga karrusellen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2018, 12:07

jonas386 skrev:
18. sep 2018, 11:59
Inden man begejstres for meget over at vi for en gangs skyld kunne holde på bolden, så skal det også tages med at der er tale om Vejle, et hold der har haft store problemer med at etablere offensivt spil og har brugt det meste af sæsonen på at heade væk i eget felt. Selv her var vi ikke engang specielt dominerende. Wieghorst er den dårligste træner i ligaen, vi rykker os ikke, og vi foretager os de samme fejl gang på gang. Jeg hader så inderligt at vi skal trækkes med den inkompetente jubelidiot.
Myten om at han ikke foretrækker to 6'ere må også snart forstumme. Igår smider han først Risgaard ind til allersidst, og det er ikke på den centrale midtbane, men istedet for en angriber til sidst i kampen hvor vi skal have noget pondus i boksen. Wieghorst er en defensiv skod træner med en taber attitude, det kan man bruge til lige præcis 0. Inden kampen var han da også allerede ude og sige ting som "vejle er en svær modstander, vi viste lidt bedre takter mod Randers, men giver stadig for mange chancer væk", det siger jo alt om hvor hans fokus ligger. Jeg savner helt Søndergaard, det var muligvis ikke særlig godt til sidst, men i det mindste forsøgte vi, og hvis ikke Spalvis var gået på sommerferie midt i Februar og Holgerssen ikke var totalt uduelig som stopper, så havde vi også fået medaljer i hans første sæson.

Derudover er jeg så pisse træt af, at Wieghorst allerede er ude at snakke om, at han godt kunne tænke sig at komme til udlandet igen! Hvem er det lige præcis der skulle ansætte ham? Hvilke kvaliteter er det konkret han byder ind med? Der er 0 udvikling i spillet på banen, der er 0 udvikling hos de enkelte spillere (ok måske med undtagelse af Abildgaard) og ofte ser man istedet at spillere som Kusk bliver decideret ringere under hans ledelse. Gider du fucking fokusere på dit arbejde her din latterlige klovn.

Wieghorst for Søndergaard er Gaardes største brøler næstefter at bytte Mæhle ud med Pallesen eller at han hårdnakket nægter at hente spillere til den centrale midtbane og midterforsvaret. Jeg kan leve med at han er her kontrakten ud, men derefter må det simpelthen også være ud af vagten, og vi skal finde en træner der rent faktisk kan give lidt igen til klubben for den løn han hæver. Om det er en dansker, nordmand, tysker eller hvad nu betyder ikke så meget. Jeg er nået et punkt hvor jeg næsten foretrækker Riddersholm (gud forbyde det) hvis det betyder jeg kan slippe for Wieghorst. Glen har da i det mindste nogle kompetencer ift spilkoncept, vilje og mandskabspleje man ikke ser hos Wieghorst. Jeg håber dog at Gaarde allerede nu er igang med at støvsuge markedet for emner, jeg frygter desværre at fantasien ikke rækker længere end til en af the usual suspects der kører med liga karrusellen.
Seriøst, er det ok at kalde spillere og træner for idiot herinde? Du kaldte også Ahlmann for idiot tidligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle, 17.09.2018

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2018, 12:16

Buzz Killington skrev:
18. sep 2018, 12:07

Seriøst, er det ok at kalde spillere og træner for idiot herinde? Du kaldte også Ahlmann for idiot tidligere.
Det var en idiotisk handling af Ahlmann. Det står jeg ved.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar