DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Ala » 26. sep 2018, 20:04

Jakobsen skrev:
26. sep 2018, 17:39
frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Lansing
Børsting - KP - Blåbjerg - Bytyqi
Ochs - Würtz - Lesniak - Risgård
Lucas
Abou Ali


Reserver:

Rinne
Pallesen
MC
Kusk
Thellufsen
van Weert
Ross

:aabfan:
Dårlig opstilling. Vestre side af forsvaret er Superligaens ringeste stopper og Bardhec man ikke har gidet bruge de sidste to sæsoner. Derudover alt for defensivt med Risgård som "kant". Det giver selvfølgelig mening med den svage venstre side af forsvaret, men vi burde spille med en mere bevægelig og hurtig kant der kan drible.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Det gik heldigvis...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 26. sep 2018, 20:12

0-5

Abou Ali

Edit: Assist af Pallesen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 26. sep 2018, 20:13

Vi kan simpelthen kun vinde med mindst 5 mål i øjeblikket.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Bohemka » 26. sep 2018, 20:37

Dejlig kamp her i Roskilde. AaB klasser over FCR. Lidt ked af at mit lokale hold ikke var bedre og at deres maskotørn stadig er for overvægtig til at flyve inden kampen.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af MrBangDK » 26. sep 2018, 21:04

AaB i 120% kontrol... de gav lidt plads i midten af 1. halvleg, men ikke noget væsentligt..

Dagens detalje var et Roskilde skud som gik i sidenettet og Bolden røg bagom mål. Roskildes fans så det som et mål og jublede og klappede - selv da målsparket var eksekveret! Så blev de ret stille!!

Wessams hovedstød til 1-0 var klasse!

Gode pølser - og rå løg! Det burde alle stadions ha’!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Halil » 26. sep 2018, 21:24

Vanvittig sikker og fin sejr - på en endnu billigere baggrund end mod Hobro. Roskilde var stinkende dårlige.

Wessam har to friløbere som han brænder og Lucas har en enkel. Altsammen i første halvleg. Det var skidt.

Ellers producerer AaB mange muligheder og sidder vel på 65 % af spillet, så det var ekstremt ensrettet.

Målene:

1-0 Lucas dribler løs i højresiden inden Ochs får bolden og dribler rundt inden han slår et perfekt indlæg til Wessam der scorer med hovedet i det lange hjørne. Fint mål.

2-0 er efter hjørnespark, hvor den bliver skovlet i rusen efter noget klumspil.

3-0 er Risi der scorer efter Telle har driblet en mand eller to i højresiden og fladt lægger den ind over til et tap in

4-0 er Risi der med røven afretter et Ochs TYREhug midt fra mål

5-0 er Wessam der styrer bolden i rusen efter et indlæg fra Pallesen. Det var ritti fint af Pallesen.
Uden Synd Ingen Frelse

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af AK48hamas » 26. sep 2018, 21:31

God kamp hvor vi bare var klasser bedre end Roskilde. Wurtz og risgaard viser deres rutine i en kamp som denne. Derudover var specielt Ochs og thellufsen virkelig gode. Dårligste mand idag må vel være børsting hvor intet som helst fungerede offensivt. Ikke at Pallesen gjorde det meget bedre men han fik en assist på fladt indlæg. Wessam brændte to friløbere af Pohl'ske dimensioner og Lucas en enkelt.

Gode pølser og jeg er også enig i at det er genialt med rå løg.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Mogens » 26. sep 2018, 21:44

Jeg ved godt, at mange er vilde med Wessam, men jeg fatter ikke, at man ikke bruger hollænderen fra start. Han er ret ny og har behov for spilletid for at falde til. Vi har trods alt skrevet kontrakt med ham og ikke blot lejet ham... Dette var en oplagt mulighed for at give ham 60 min. og så give Wessam det sidste. Han er stadig med for at lære, hollænderen er (formentlig) færdigudviklet og har brug for minutter med sine holdkammerater. Nå, Wieghorst havde sikkert en ide med det... eller noget.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2018, 22:16

Mogens skrev:
26. sep 2018, 21:44
Jeg ved godt, at mange er vilde med Wessam, men jeg fatter ikke, at man ikke bruger hollænderen fra start. Han er ret ny og har behov for spilletid for at falde til. Vi har trods alt skrevet kontrakt med ham og ikke blot lejet ham... Dette var en oplagt mulighed for at give ham 60 min. og så give Wessam det sidste. Han er stadig med for at lære, hollænderen er (formentlig) færdigudviklet og har brug for minutter med sine holdkammerater. Nå, Wieghorst havde sikkert en ide med det... eller noget.
Det var så ikke en helt skidt idé, da manden scorede 2 mål og AaB i øvrigt vandt 5-0 ude over et 1. divisionshold. Dog kan jeg godt følge dine ord lidt; lige præcis sådan en gut skal vi have ordentligt spillet ind på holdet.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Lyfe » 26. sep 2018, 22:20

Hvordan spillede bardhec?


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af budo » 26. sep 2018, 22:20

Det er nu dejligt at se, at vores gamle topscorer Selvmål, er begyndt at røre på sig igen. Med mål i to kampe i træk, er det tydeligt at han er ved at finde formen. Det kan blive vigtigt i løbet af sæsonen.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

seamann

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af seamann » 26. sep 2018, 22:27

AK48hamas skrev:
26. sep 2018, 21:31
God kamp hvor vi bare var klasser bedre end Roskilde. Wurtz og risgaard viser deres rutine i en kamp som denne. Derudover var specielt Ochs og thellufsen virkelig gode. Dårligste mand idag må vel være børsting hvor intet som helst fungerede offensivt. Ikke at Pallesen gjorde det meget bedre men han fik en assist på fladt indlæg. Wessam brændte to friløbere af Pohl'ske dimensioner og Lucas en enkelt.

Gode pølser og jeg er også enig i at det er genialt med rå løg.
Enig omkring den med rå løg ad libitum. Man skulle dog være lidt opmærksom ved pølsetanken- der var et eller andet tyndskidsgult man kunne forveksle med sennep.

I øvrigt var Børsting god. Enorm arbejdsindsats, og altid spilbar.

Ingen faldt vel igennem mod en svag modstander. Det lød lidt som om medspillerne var lidt utrygge ved bardech, og han gjorde heller ikke meget væsen af sig.

I første halvleg, hvor kampen blev afgjort fra start, var de fleste gode. Lesniak god i småspillet, Würtz god i presset, wessam med fart, ochs Ja, tja og Lucas over alt og alle.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af slammer » 26. sep 2018, 22:52

I modsætning til flere andre så syntes jeg ikke at Ochs spillede sig på holdkortet i dag. Lucas til gengæld... De 45 minutter han var på banen var vi det eneste hold. Det er så tydeligt at han er et niveau over alle andre. Roskilde spillerne lignende i flere omgange et sæt træningskegler når han havde kuglen.

Min top 3:
Lucas
Kasper P - sikre indgreb, lavede flere gode forchecks
Og så ved jeg faktisk ikke helt den tredje, wessam scorer to, men brænder også to 100% chancer

Bund 3:
Børsting - det var ikke en god kamp
Risgaard - til trods for to mål (et 30 cm fra mållinien og et med røven) så ser han gammel ud. Jeg kan godt forstå at Wieghorst ikke vil/tør bruge ham centralt.
Würtz - smider et hav af bolde væk og opspillet går i stå når han får bolden over midterlinien.

Vi vinder 5-0 og det var tydeligt at når vi spillede tre hurtige stationer så var Roskilde helt væk. Havde vi fortsat med Lucas inde, så havde de virkelig fået en over nakken.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af AK48hamas » 26. sep 2018, 22:54

seamann skrev:
26. sep 2018, 22:27
AK48hamas skrev:
26. sep 2018, 21:31
God kamp hvor vi bare var klasser bedre end Roskilde. Wurtz og risgaard viser deres rutine i en kamp som denne. Derudover var specielt Ochs og thellufsen virkelig gode. Dårligste mand idag må vel være børsting hvor intet som helst fungerede offensivt. Ikke at Pallesen gjorde det meget bedre men han fik en assist på fladt indlæg. Wessam brændte to friløbere af Pohl'ske dimensioner og Lucas en enkelt.

Gode pølser og jeg er også enig i at det er genialt med rå løg.
Enig omkring den med rå løg ad libitum. Man skulle dog være lidt opmærksom ved pølsetanken- der var et eller andet tyndskidsgult man kunne forveksle med sennep.

I øvrigt var Børsting god. Enorm arbejdsindsats, og altid spilbar.

Ingen faldt vel igennem mod en svag modstander. Det lød lidt som om medspillerne var lidt utrygge ved bardech, og han gjorde heller ikke meget væsen af sig.

I første halvleg, hvor kampen blev afgjort fra start, var de fleste gode. Lesniak god i småspillet, Würtz god i presset, wessam med fart, ochs Ja, tja og Lucas over alt og alle.
Min kammerat fik også fejlagtigt fyldt bakken med chili ketchup.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Spanky » 26. sep 2018, 22:55

Rent powerplay de første 20 min., hvor vi sidder på alt. Lucas tilbyder sig i første halvleg overalt på banen og er med i det meste i offensiven, han viste han var banes suverænt bedste spiller, dog sløsede han hel vildt ved sin friløber. Wessam lavede to rigtige striker-mål, men brænder også to friløbere, hvor han har masser af tid, men træffer de forkerte beslutninger. Lesniak var især i første halvleg meget iøjefaldende og ofte på bolden (der var flere afleveringer frem i banen!). Vores unge venstre back leverede en forholdsvis anonym indsats uden den var dårlig. Würtz var meget rusten og manglede en del i boldomgangen. Pallesen lavede sit første indlæg i sæsonen, som kom forbi første mand, ved Wessams andet mål - på trods af det bør Børsting i min optik sidde på højre back. Roskilde var elendige og ligner et hold som får problemer i første division, så noget billig baggrund, men tempoet var godt og vi bliver ved med at klø på for at lave flere mål.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Funky » 27. sep 2018, 07:32

Når man ser AaB's eget kampreferat, så tænker man, at det var en kamp man kunne og måske burde have vundet med et tocifret antal mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2018, 07:51

Højdepunkter fra kampen kan ses på AaBs hjemmeside.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2018, 07:53

Funky skrev:
27. sep 2018, 07:32
Når man ser AaB's eget kampreferat, så tænker man, at det var en kamp man kunne og måske burde have vundet med et tocifret antal mål.
Ja der var bestemt chancer til flere mål bedømt ud fra højdepunkterne, det hører dog også med til billedet at vi mødte FC Roskildes reservehold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2018, 08:42

frederikshavneren skrev:
27. sep 2018, 07:53
Funky skrev:
27. sep 2018, 07:32
Når man ser AaB's eget kampreferat, så tænker man, at det var en kamp man kunne og måske burde have vundet med et tocifret antal mål.
Ja der var bestemt chancer til flere mål bedømt ud fra højdepunkterne, det hører dog også med til billedet at vi mødte FC Roskildes reservehold.
Ja, det er jo helt vildt. 9 nye i startopstillingen for Roskilde i forhold til deres 3-0 sejr over Hvidovre i weekenden. De smed vitterligt kampen. Den kamp/sejr kan ikke bruges til noget som helst. I det mindste slap vi derfra uden skader.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: FC Roskilde - AaB, 26.09.2018

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2018, 09:11

Aprospos Risgaard, hvad sker der så lige for det her. Det er godt nok random :D

https://imgur.com/a/7uaiEVn

Oh well, fin sejr. Har lige set highlights, det ligner mest spil til et mål. Men fint vi er videre, og fint med lidt selvtillid til især Wessam. Jeg tror nu nok han skal blive en fin spiller, men vi skal heller ikke kaste ham i ilden for tidligt. Det er fint han er back-up til Van Weert/Lucas i front. Ochs må blive en af de spillere der kan gå ind hvor der lige er behov, umiddelbart kan han jo både gøre sig i angrebet, på begge fløje og på venstrebacken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar