Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 9. okt 2018, 19:52

Gamen skrev:
9. okt 2018, 16:29
Der ligger i Aalborg derimod en grundforventning om, at man kæmper for trøjen og forsøger at spille en slags fodbold, der kan give succes. Derfor kan nordjyder heller ikke glæde sig over en på papiret pæn 3. plads, når holdet spiller som en pose nødder og træneren ikke har den store opbakning.
Mere overordnet. Så er jeg faktisk kommet i tvivl om, hvad AaBs fans forventer.

Jeg husker selv Thorst, Søren Larsen, Dissing m.fl. Som vel var de spillere, som kæmpede for trøjen. Om Andreasens mesterhold fra 1995 kæmpede for trøjen er jeg noget i tvivl om - Erik Bo kæmpede med teknikken, men Peter Rasmussen og Mini var ikke den type fightere.

Ståle kæmpede vel som en kriger i 1999. Så måske her...

Hamrens mesterskab i 2008 mindes jeg ikke som et kæmpende hold, men Nomvethe strålede - Michael Jakobsen og Califf var en kæmpere, men er det dem, som man mindes ? Sigende om Califf og Kenneth Emil er vel de mindes måske den manglende teknik end fighterhjertet. Vi kunne dog ikke undvære nogle af dem.

2014 holdet var vel blottet for kæmpere.

Så jeg tror mere for os fans, at vi er lidt i vadestedet. Vi vil have flot spil, for det har givet mesterskaber. Fight giver mange fans, men ikke mange mesterskaber. Derfor spiller Spelmann i AGF og ikke hos os.

Jeg tror, at vi vil opleve en svigtende tilskuerinteresse indtil 2014-mesterskabet er kommet nok på afstand. Det skyldes ikke det nuværende hold, men fansenes minder. En pokalfinale vil dog kunne gøre underværker - her er fight og pokal i samme kamp muligt.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Forza » 9. okt 2018, 20:54

Klaus skrev:
9. okt 2018, 16:39
Det er jo en lidt sjov diskussion. Vores placeringer i ligaen har været i orden de sidste år. Hvem kan brokke sig over en slutspilsplads og en nuværende 3.-plads?? Dermed burde Wieghorst jo være fredet. Problemet er bare, at spillet har været så helt ufatteligt kedeligt. Vi har blomstret i enkelte kampe fx mod Silkeborg og Hobro. Men en hjemmebane, hvor vi sjældent scorer mere end et mål, ja faktisk oftere slet ingen, får altså folk til at blive væk. Jeg tror at alle der har haft sin faste gang på stadion de sidste 10-15 år vil være enige om, at der er noget ravruskende galt. Det er som om gnisten er blevet slukket, ikke så meget i spillernes øjne, men mest - og måske nok så vigtigt - i tilskuernes. På trods af en fornem placering i ligaen, mister vi tilskuere som sjældent set før. Det er som om man er blevet ligeglad. Man gider ikke engang skælde ud på træneren eller sportsdirektøren, man bliver bare væk. Og det er jo der det virkelige problem ligger. Hvordan kan AaB få tilskuerne med sig igen?? En 3.-plads gør det åbenbart ikke alene. Hvem er den profil, der kan røre vores hjerter som Kuhn gjorde?? Hvem kan vende udviklingen?? Jeg ved det faktisk ikke, men det er tydeligvis ikke Wieghorst.
3. Pladsen er som andre nævner utrolig tæt på alle andre men isoleret set meget tilfredsstillende.

Som jeg ser det er der ingen der forventer en offensiv a la 2014. Vi forventer dog at et hold med et top 4 budget i AaB ikke er det dårligste offensive hold i hele ligaen 2 år i træk. Vi behøver for min skyld ikke spille sambabold, men at vi sjældent skaber mere end maksimalt 2 skud på mål pr kamp 2 år i træk er forfærdeligt at være vidne til.

MW går ikke efter at vinde, men snarere ikke at tabe og er gået stik imod alt hvad han selv udtalte i forbindelse med sin ansættelse.

Jeg føler mig helt sikker på Gaarde udskifter ham til sommer. Muligvis vinter hvis vi ryger nedad i tabellen. Hans politiker svar i Ripodsten er i hvert fald en indikator på at man ikke på nuværende tidspunkt overvejer en forlængelse.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 10. okt 2018, 09:11

Gamen skrev:
9. okt 2018, 16:29
Jeg skrev, at jeg henholder mig til hvad kommentatorer, sportsjournalister og læg dertil spillere og trænere med kendskab til, og fortid i AGF siger, og de må vide en del mere om det end du gør. Det eksterne pres på AGF er ifølge dem enormt stort, og det gælder slet ikke i samme grad i AaB. Der er en grund til spillerne bliver forskrækkede, når medierne pludselig skriver at fansene vil dukke op til træning - det siger noget om hvor "nemt" man har det i Aalborg.

Jeg skrev ikke grundforventning om succes, men pres. Der ligger da ikke nogen absolut grundforventning om succes i AaB, og i hvert fald slet ikke i alle de år hvor det er gået dårligt eller hvor økonomien har været til rotterne, hvilket næsten har været hovedparten af de sidste 10-12 år. Det manglende pres er måske netop en af årsagerne til at vores spillere har kunnet være med om mesterskabet, vil jeg vove at påstå. AaB har som regel kunnet spille ret frit, uden at være tynget af enorme forventninger fra omverdenen, f.eks. københavneraviserne eller lokalsprøjten.

Der ligger i Aalborg derimod en grundforventning om, at man kæmper for trøjen og forsøger at spille en slags fodbold, der kan give succes. Derfor kan nordjyder heller ikke glæde sig over en på papiret pæn 3. plads, når holdet spiller som en pose nødder og træneren ikke har den store opbakning.
Nu er det jo altid taknemmeligt at henvise til kommentatorer, sportsjournalister og spillere og trænere. Hvad er det reelt for udtalelse, de er kommet med?
Der er jo mange forskellige slags pres i forhold til at være fodboldspiller. En ting er medierne (som jo ofte gerne selv vil tillægge sig mere betydning i forhold til pres, end de måske har..). Og ja, her er der en ekstra lokalavis i Aarhus i forhold til Aalborg. Men jeg kan med en vis del insiderviden fortælle, at man i hvert fald på den største af dem langt hellere ville skrive din gode, end den dårlige historie om AGF.

Det vigtigste pres - i mine øjne - er det, der kommer fra fansene - både på stadion og i byen som sådan. Og her er min oplevelse, at det i Aarhus er langt nemmere at få stadion MED sig, end IMOD sig. Lidt modsat af, hvordan det er i Aalborg. Fodboldpublikum i Aarhus er pt. meget taknemmeligt at spille for. Ja, de bliver skuffede, hvis AGF taber, men i modsætning til mange AaB-fans, bliver de jo ikke direkte personligt fornærmet.

Selv deres direktør - som du jo skriver - gør alt hvad han kan for at tale forventningerne ned.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 10. okt 2018, 09:59

BoT skrev:
10. okt 2018, 09:11
Nu er det jo altid taknemmeligt at henvise til kommentatorer, sportsjournalister og spillere og trænere. Hvad er det reelt for udtalelse, de er kommet med?
Der er jo mange forskellige slags pres i forhold til at være fodboldspiller. En ting er medierne (som jo ofte gerne selv vil tillægge sig mere betydning i forhold til pres, end de måske har..). Og ja, her er der en ekstra lokalavis i Aarhus i forhold til Aalborg. Men jeg kan med en vis del insiderviden fortælle, at man i hvert fald på den største af dem langt hellere ville skrive din gode, end den dårlige historie om AGF.

Det vigtigste pres - i mine øjne - er det, der kommer fra fansene - både på stadion og i byen som sådan. Og her er min oplevelse, at det i Aarhus er langt nemmere at få stadion MED sig, end IMOD sig. Lidt modsat af, hvordan det er i Aalborg. Fodboldpublikum i Aarhus er pt. meget taknemmeligt at spille for. Ja, de bliver skuffede, hvis AGF taber, men i modsætning til mange AaB-fans, bliver de jo ikke direkte personligt fornærmet.

Selv deres direktør - som du jo skriver - gør alt hvad han kan for at tale forventningerne ned.
Okay så, Bo: Værsgo! Tog et udpluk, som jeg kunne finde på 5 min. Hvis du stadig fastholder din tese, så tænker jeg ikke rigtig at det er værd at blive ved med at diskutere. Du har fakta imod dig. Jeg tror ikke du ville kunne finde så meget som 2 spillere eller trænere, der mener at der er et ubønhørligt pres i AaB.

Glen Riddersholm: https://www.bt.dk/superligaen/glen-ridd ... ener-i-agf
Danny Olsen: https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE10 ... set-i-agf/
Stig Tøfting: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/6582004
Alexander Juul Andersen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... vendsyssel

Derudover har Jan Schouby da altid været hadet af de fleste trænere og direktører i AGF, fordi han automatisk er med til at øge presset med sine skriverier i Stiften. Det er da sket flere gange, både i debatprogrammer som Det' Bare Fodbold og andre steder, at han har fået kritik for sine skriverier.

Det du skriver er decideret modsat af hvad ovennævnte personer mener, og de har - med al respekt - noget mere kendskab, både indefra og udefra, til AGF end du har.

AaB er den rene kaffeklub i forhold til AGF. Det er så til gengæld også én af grundene til at langt de fleste spillere kan finde på at vende tilbage efter udlandsophold. Det samme gør sig næppe gældende i Århus.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Maglau » 10. okt 2018, 10:52

BoT skrev:
10. okt 2018, 09:11
Gamen skrev:
9. okt 2018, 16:29
Jeg skrev, at jeg henholder mig til hvad kommentatorer, sportsjournalister og læg dertil spillere og trænere med kendskab til, og fortid i AGF siger, og de må vide en del mere om det end du gør. Det eksterne pres på AGF er ifølge dem enormt stort, og det gælder slet ikke i samme grad i AaB. Der er en grund til spillerne bliver forskrækkede, når medierne pludselig skriver at fansene vil dukke op til træning - det siger noget om hvor "nemt" man har det i Aalborg.

Jeg skrev ikke grundforventning om succes, men pres. Der ligger da ikke nogen absolut grundforventning om succes i AaB, og i hvert fald slet ikke i alle de år hvor det er gået dårligt eller hvor økonomien har været til rotterne, hvilket næsten har været hovedparten af de sidste 10-12 år. Det manglende pres er måske netop en af årsagerne til at vores spillere har kunnet være med om mesterskabet, vil jeg vove at påstå. AaB har som regel kunnet spille ret frit, uden at være tynget af enorme forventninger fra omverdenen, f.eks. københavneraviserne eller lokalsprøjten.

Der ligger i Aalborg derimod en grundforventning om, at man kæmper for trøjen og forsøger at spille en slags fodbold, der kan give succes. Derfor kan nordjyder heller ikke glæde sig over en på papiret pæn 3. plads, når holdet spiller som en pose nødder og træneren ikke har den store opbakning.
Nu er det jo altid taknemmeligt at henvise til kommentatorer, sportsjournalister og spillere og trænere. Hvad er det reelt for udtalelse, de er kommet med?
Der er jo mange forskellige slags pres i forhold til at være fodboldspiller. En ting er medierne (som jo ofte gerne selv vil tillægge sig mere betydning i forhold til pres, end de måske har..). Og ja, her er der en ekstra lokalavis i Aarhus i forhold til Aalborg. Men jeg kan med en vis del insiderviden fortælle, at man i hvert fald på den største af dem langt hellere ville skrive din gode, end den dårlige historie om AGF.

Det vigtigste pres - i mine øjne - er det, der kommer fra fansene - både på stadion og i byen som sådan. Og her er min oplevelse, at det i Aarhus er langt nemmere at få stadion MED sig, end IMOD sig. Lidt modsat af, hvordan det er i Aalborg. Fodboldpublikum i Aarhus er pt. meget taknemmeligt at spille for. Ja, de bliver skuffede, hvis AGF taber, men i modsætning til mange AaB-fans, bliver de jo ikke direkte personligt fornærmet.

Selv deres direktør - som du jo skriver - gør alt hvad han kan for at tale forventningerne ned.
Du har 100 % ret i kommentarerne om stemningen i byen og holdningen til AGF. Der er en meget stor opbakning og tålmodighed blandt århusianerne som mærkeligt nok går meget godt i spænd med matraet som alle AGF gentager igen og igen “bare vent vi er den sovende Bjørn pga potentialet og når vi vågner så dominerer vi dansk fodbold”.
Blandet den almindelig århusianer og supporter hersker der i langt mindre grad end i Aalborg den mistroiske og til tider hadske stemning til klubben og “de taber vi vinder” mentaliteten støder jeg heller ikke så ofte på hernede.

Jeg synes stemningen omkring AGF minder mere om Aalborg pre mesterskaberne i 95 og 99 hvor vi var tilfredse med en gang imellem at stikke hovederne frem og slå især BIF men også FCK.

Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 10. okt 2018, 11:12

Gamen skrev:
10. okt 2018, 09:59
Okay så, Bo: Værsgo! Tog et udpluk, som jeg kunne finde på 5 min. Hvis du stadig fastholder din tese, så tænker jeg ikke rigtig at det er værd at blive ved med at diskutere. Du har fakta imod dig. Jeg tror ikke du ville kunne finde så meget som 2 spillere eller trænere, der mener at der er et ubønhørligt pres i AaB.

Glen Riddersholm: https://www.bt.dk/superligaen/glen-ridd ... ener-i-agf
Danny Olsen: https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE10 ... set-i-agf/
Stig Tøfting: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/6582004
Alexander Juul Andersen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... vendsyssel

Derudover har Jan Schouby da altid været hadet af de fleste trænere og direktører i AGF, fordi han automatisk er med til at øge presset med sine skriverier i Stiften. Det er da sket flere gange, både i debatprogrammer som Det' Bare Fodbold og andre steder, at han har fået kritik for sine skriverier.

Det du skriver er decideret modsat af hvad ovennævnte personer mener, og de har - med al respekt - noget mere kendskab, både indefra og udefra, til AGF end du har.

AaB er den rene kaffeklub i forhold til AGF. Det er så til gengæld også én af grundene til at langt de fleste spillere kan finde på at vende tilbage efter udlandsophold. Det samme gør sig næppe gældende i Århus.
Du ville gøre klogt i at læse udtalelserne med en smule kritisk sans.

1: Glen har selvfølgelig interesse i at tale presset i AGF op. Han blev fyret på grund af interne uenigheder, og det er jo mere belejligt at kunne give noget af skylden for fyringen indirekte på, at ledelsen er presset af omgivelserne, end på at man bare var fejlcastet.
2: Danny Olsen sammenligner med Hobro. Der er presset selvfølgelig væsentligt mindre.
3: Tøffe har en kæmpe interesse i at tale AGF op som en af de mest interessante klubber i DK. Hvem vil ikke gerne have, at ens hjerteklub er en storklub med et enormt pres?
4: Alexander Juul sammenligner med Vendsyssel. Der er vist heller ikke nogen tvivl om, at presset er anderledes.

Ingen af dem taler om, at Aarhus stadion er et svært sted at spille på som hjemmehold. For jeg tror, langt de fleste spillere elsker at spille på Aarhus stadion som hjemmehold. Det bliver hurtigt fyldt, og stemningen bliver hurtig rigtig god.

I øvrigt synes rigtig mange mennesker i Aarhus, at Jan Schouby er en kæmpe-klovn, der ikke laver andet end at hagle AGF ned.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 10. okt 2018, 11:19

Maglau skrev:
10. okt 2018, 10:52
Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
Jeg kan overhovedet ikke genkende den beskrivelse. Jeg tror ikke der er nogen der forventer sig et absolut tophold i Aalborg. Overhovedet ikke. Men det er klart at når man foretager nogle af de største investeringer i klubbens historie rent transfer-mæssigt over 2 vinduer, så forventer man sig mere end skyttegravsfodbold.

Aalborggensere stejler, når de hører en gang varm luft. De gider ikke en gang CBS-snak. De vil have noget de kan forholde sig til. Derfor bliver man irriteret over at høre sportschef og træner beskrive en anden virkelighed end den de selv oplever.

Det kan godt være at man er negativ herinde, men man dukker da op alligevel på stadion og besynderlige udebaner og giver den alt for klubben. En del af negativiteten kommer vel netop også på baggrund af, at man gang for gang skal forsvare besynderlige dispositioner og elendig fodbold overfor snart sagt alle andre, der ved hvor meget man brænder for AaB. Det er enerverende!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 10. okt 2018, 11:34

BoT skrev:
10. okt 2018, 11:12
Du ville gøre klogt i at læse udtalelserne med en smule kritisk sans.

1: Glen har selvfølgelig interesse i at tale presset i AGF op. Han blev fyret på grund af interne uenigheder, og det er jo mere belejligt at kunne give noget af skylden for fyringen indirekte på, at ledelsen er presset af omgivelserne, end på at man bare var fejlcastet.
2: Danny Olsen sammenligner med Hobro. Der er presset selvfølgelig væsentligt mindre.
3: Tøffe har en kæmpe interesse i at tale AGF op som en af de mest interessante klubber i DK. Hvem vil ikke gerne have, at ens hjerteklub er en storklub med et enormt pres?
4: Alexander Juul sammenligner med Vendsyssel. Der er vist heller ikke nogen tvivl om, at presset er anderledes.

Ingen af dem taler om, at Aarhus stadion er et svært sted at spille på som hjemmehold. For jeg tror, langt de fleste spillere elsker at spille på Aarhus stadion som hjemmehold. Det bliver hurtigt fyldt, og stemningen bliver hurtig rigtig god.

I øvrigt synes rigtig mange mennesker i Aarhus, at Jan Schouby er en kæmpe-klovn, der ikke laver andet end at hagle AGF ned.
Èn lang gang rygcrawl.
Glen Ridersholm fortalte også om det enorme pres i interviews utallige gange MENS han var AGF-træner. Det er jo ikke noget der er opfundet.
Danny Olsen sammenligner ikke med Hobro, han taler da om presset i AGF som en slags byrde. At det ikke er et nemt sted at være pga. presset.
Jeppe Kjær, der udtaler dette vil du sikkert også påstå sammenligner med noget helt andet:
“Interessen udefra var helt enorm, og jeg havde ingen idé om, hvor meget det pres fyldte, og hvor meget det kan tynge én. Det er svært at beskrive, når man ikke har prøvet det”, udtaler Jeppe Kjær til Bold.dk og fortsætter:

“Det pres, der er på Aarhus Stadion, er fuldstændig ubeskriveligt. Der er en helt speciel aura og en særlig bobbel på det stadion, og jeg har aldrig prøvet noget lignende før”, lyder det fra Jeppe Kjær.

Det har man mig bekendt aldrig hørt fra en AaB-spiller.

Både Peter Sørensen og Glen Riddersholm har i øvrigt nævnt at der især er mange skriverier på nettet i AGF-kredse i kriseperioder. Så der er vi på debatside.dk næppe noget særtilfælde.

Men lad os stoppe her, Bo. Det er off-topic og du insisterer på en sandhed som alle andre mennesker åbenbart taler imod.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 10. okt 2018, 12:15

Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:34
Men lad os stoppe her, Bo. Det er off-topic og du insisterer på en sandhed som alle andre mennesker åbenbart taler imod.
Jeg stopper den gerne her. Du evner ikke at gå kritisk på udtalelser. Og nej. Alle andre mennesker taler ikke åbenbart imod.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2018, 12:53

Denne snak om "kæmpepres" er jo også i reglen et lusket forsøg på at tale klubben op i status, som eksempelvis helt åbenlyst er Stig Tøftings ærinde. Hvor ofte har vi ikke måttet lægge øre til "alting er 10 gange større end XXX" fra Brøndby eksempelvis? Det er bare kvalmende at høre på.

Det samme er snak om at "kæmpe for trøjen". Det bliver sådan en gang fesen leflen og varm luft. Hvem husker ikke KASI-Jesper og hans gaver til de "fantastiske fans"? Bvadr.

AaB er spillernes arbejdsgiver, og jeg har ingen forventning om, at spillerne betragter klubben som andet end det. Det eneste, der interesserer mig, er point og topplaceringer. Ganske vist ligger vi nr. 3, men det skyldes alene en række point i starten, som der ikke var spillemæssig dækning for, og nu er vi igen endt i et dybt hul i stil med 2016. Vi kan meget vel ligge nr. 10 om 2-3 runder, og det afspejler også virkeligheden mere end den nuværende bronzeplads.

Så hul i "kæmpepres" og "kæmpe for trøjen". Jeg vil have spillere, der skaffer point og trofæer.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af sulakvelidze » 10. okt 2018, 14:41

Det er da ingen tvivl om, at det er en pissegod historie for AGF, det med det kolossale pres i Aarhus. Jeg har boet i byen flere gange i vel sammenlagt 10 år og har set mange kampe på stadion. Jeg har også mange venner i byen, der holder med AGF, og jeg har sgu også lidt svært ved at se, at der skulle være et ekstraordinært stort pres på klubben.

Da den rykkede ned første gang, var det nærmest kult at bakke op overalt og følge holdet rundt i landet. Jeg tvivler på, at det var sket i Aalborg. Og lige nu er der stor tilfredshed i Aarhus og det modsatte i Aalborg, selv om forskellen ikke er indlysende målt på resultater.

At en fodboldspiller, der har spillet i Lyngby, HB Køge og Roskilde, aldrig har oplevet noget lignende, tillægger jeg ikke den store betydning. Heller ikke at diverse AGF-ledere og AGF-støtter talet presset op til tyrkiske tilstande. Det er godt pr-arbejde, men det er først og fremmest det.

Helt grundlæggende har jeg stor sympati for AGF-tilhængere. Klubben må gerne gå nedenom og hjem for min skyld, men deres tilhængere er langt hen ad vejen fine typer. De har nemt ved at lade sig begejstre og skabe en stemning, alle kan tage del i i stedet for at gøre det til en fest for en lukket kreds. Og deres begejstring kommer på trods af årtiers elendigheder fra den klub, de følger.

Men et pres som det, man ser mod AaB, kommer først, når de har vundet nogle mesterskaber og ikke kan leve op til euforien i de næste sæsoner. Indtil da er de bare med på rusen, så snart det ligner noget, der måske kan ende godt. I Nordjylland vil man se beviser, før man lader sig rive med. Men så gør man det også.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 10. okt 2018, 18:10

Kæmpepres.

Man skal lige have med, at i nogle af de mindre klubber er der altså også et kæmpepres, nemlig rykker vi ned fyrer vi enten dig eller dine kollegaer.

I Brøndby eller AGF er der altid en tosse, som vil smide penge efter holdet.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2018, 18:21

sulakvelidze skrev:
10. okt 2018, 14:41
Det er da ingen tvivl om, at det er en pissegod historie for AGF, det med det kolossale pres i Aarhus. Jeg har boet i byen flere gange i vel sammenlagt 10 år og har set mange kampe på stadion. Jeg har også mange venner i byen, der holder med AGF, og jeg har sgu også lidt svært ved at se, at der skulle være et ekstraordinært stort pres på klubben.

Da den rykkede ned første gang, var det nærmest kult at bakke op overalt og følge holdet rundt i landet. Jeg tvivler på, at det var sket i Aalborg. Og lige nu er der stor tilfredshed i Aarhus og det modsatte i Aalborg, selv om forskellen ikke er indlysende målt på resultater.

At en fodboldspiller, der har spillet i Lyngby, HB Køge og Roskilde, aldrig har oplevet noget lignende, tillægger jeg ikke den store betydning. Heller ikke at diverse AGF-ledere og AGF-støtter talet presset op til tyrkiske tilstande. Det er godt pr-arbejde, men det er først og fremmest det.

Helt grundlæggende har jeg stor sympati for AGF-tilhængere. Klubben må gerne gå nedenom og hjem for min skyld, men deres tilhængere er langt hen ad vejen fine typer. De har nemt ved at lade sig begejstre og skabe en stemning, alle kan tage del i i stedet for at gøre det til en fest for en lukket kreds. Og deres begejstring kommer på trods af årtiers elendigheder fra den klub, de følger.

Men et pres som det, man ser mod AaB, kommer først, når de har vundet nogle mesterskaber og ikke kan leve op til euforien i de næste sæsoner. Indtil da er de bare med på rusen, så snart det ligner noget, der måske kan ende godt. I Nordjylland vil man se beviser, før man lader sig rive med. Men så gør man det også.
AaB har selvfølgelig tidligere i historien vundet mesterskaber og/eller leveret superpræstationer i Europa og til tider fejet al modstand af banen i en periode for så at tage en ferie i periferien af toppen eller toppen af midten i nogle år, hvor det vildeste var den obligatoriske tabte pokalfinale.

Jeg har dog aldrig oplevet en så dårlig stemning om AaB som den, der har hersket de sidste par år, og den skyldes i min verden det faktum, at klubben for det første slet ikke har markeret sig på talentområdet og for det andet, at AaB har købt til højre og venstre i 2 år nu uden bare at nå "ferieperiodernes" gennemsnitlige resultater. Dertil kommer så det trøstesløse spil, der næsten uafbrudt har hærget i selvsamme 2 år i en klub, der næsten hele tiden har haft meget stolte offensive traditioner; det er ikke tilfældigt, at AaB er den klub i Superligaens historie, der har fostret flest topscorere.

Det er lidt paradoksalt, at AaBs storhedstid hvad angår tilskueropbakning skal findes i en periode med konsekvent sportslig middelmådighed. Da AaB vendte tilbage til 1. division i 1987 og frem til omkring 1993/1994, da Superligaen var et par år gammel, var det komplet utænkeligt, at en klub i Danmark havde højere tilskuertal end AaB. Sågar i 1984, da AaB rykkede op - fra 3. division! - havde klubben landets tredjehøjeste tilskuersnit på hjemmebane. Altså som 3. divisionsklub! Jeg kan da lige i flæng nævne en håndfuld klubber fra den nuværende tredjebedste række i landet: FC Jammerbugt (som vi i gamle dage kaldte Jetsmark...), Ringkøbing, FC Sydvest (også kendt som Tønder), Vejgaard, Marienlyst osv. Forestil dig lige en af disse klubber presse sig ind på en 3. plads over tilskuere på hjemmebane foran AGF og lige bagved FCK og Brøndby.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af KongGulerod » 11. okt 2018, 01:24

Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:19
Maglau skrev:
10. okt 2018, 10:52
Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
Jeg kan overhovedet ikke genkende den beskrivelse. Jeg tror ikke der er nogen der forventer sig et absolut tophold i Aalborg. Overhovedet ikke. Men det er klart at når man foretager nogle af de største investeringer i klubbens historie rent transfer-mæssigt over 2 vinduer, så forventer man sig mere end skyttegravsfodbold.

Aalborggensere stejler, når de hører en gang varm luft. De gider ikke en gang CBS-snak. De vil have noget de kan forholde sig til. Derfor bliver man irriteret over at høre sportschef og træner beskrive en anden virkelighed end den de selv oplever.

Det kan godt være at man er negativ herinde, men man dukker da op alligevel på stadion og besynderlige udebaner og giver den alt for klubben. En del af negativiteten kommer vel netop også på baggrund af, at man gang for gang skal forsvare besynderlige dispositioner og elendig fodbold overfor snart sagt alle andre, der ved hvor meget man brænder for AaB. Det er enerverende!
Jeg har nu set begrebet "CBS-snak" blive brugt herinde adskillige gange. Er der en, der vil være venlig at forklare, hvad det helt konkret betyder?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af MrBangDK » 11. okt 2018, 08:12

KongGulerod skrev:
11. okt 2018, 01:24
Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:19
Maglau skrev:
10. okt 2018, 10:52
Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
Jeg kan overhovedet ikke genkende den beskrivelse. Jeg tror ikke der er nogen der forventer sig et absolut tophold i Aalborg. Overhovedet ikke. Men det er klart at når man foretager nogle af de største investeringer i klubbens historie rent transfer-mæssigt over 2 vinduer, så forventer man sig mere end skyttegravsfodbold.

Aalborggensere stejler, når de hører en gang varm luft. De gider ikke en gang CBS-snak. De vil have noget de kan forholde sig til. Derfor bliver man irriteret over at høre sportschef og træner beskrive en anden virkelighed end den de selv oplever.

Det kan godt være at man er negativ herinde, men man dukker da op alligevel på stadion og besynderlige udebaner og giver den alt for klubben. En del af negativiteten kommer vel netop også på baggrund af, at man gang for gang skal forsvare besynderlige dispositioner og elendig fodbold overfor snart sagt alle andre, der ved hvor meget man brænder for AaB. Det er enerverende!
Jeg har nu set begrebet "CBS-snak" blive brugt herinde adskillige gange. Er der en, der vil være venlig at forklare, hvad det helt konkret betyder?
Det er når Gaarde ikke taler direkte nok - så siger man "CBS snak", for det er jo et kendt faktum, at alle der uddannes på CBS ikke kan finde ud af at udtrykke sig. De taler alle enten udenom eller mangler evner til formulere sig.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Klaus » 11. okt 2018, 18:58

Jeg synes faktisk ikke publikum på stadion er specielt kritisk. Hvis vi tænker tilbage til dengang Lynges Mercedes mistede stjernen og de store protester mod Pehrsson, så sker der jo intet i dag. Ja, man piver lidt ved halvleg, hvis det har været helt ringe, og der bliver da også piftet lidt nogle gange efter kampene. Men stemningen i dag er langt mere apatisk end kritisk. Og det er da et problem, fordi det også siger noget om publikums engagement.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2018, 21:29

MrBangDK skrev:
11. okt 2018, 08:12
KongGulerod skrev:
11. okt 2018, 01:24
Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:19
Maglau skrev:
10. okt 2018, 10:52
Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
Jeg kan overhovedet ikke genkende den beskrivelse. Jeg tror ikke der er nogen der forventer sig et absolut tophold i Aalborg. Overhovedet ikke. Men det er klart at når man foretager nogle af de største investeringer i klubbens historie rent transfer-mæssigt over 2 vinduer, så forventer man sig mere end skyttegravsfodbold.

Aalborggensere stejler, når de hører en gang varm luft. De gider ikke en gang CBS-snak. De vil have noget de kan forholde sig til. Derfor bliver man irriteret over at høre sportschef og træner beskrive en anden virkelighed end den de selv oplever.

Det kan godt være at man er negativ herinde, men man dukker da op alligevel på stadion og besynderlige udebaner og giver den alt for klubben. En del af negativiteten kommer vel netop også på baggrund af, at man gang for gang skal forsvare besynderlige dispositioner og elendig fodbold overfor snart sagt alle andre, der ved hvor meget man brænder for AaB. Det er enerverende!
Jeg har nu set begrebet "CBS-snak" blive brugt herinde adskillige gange. Er der en, der vil være venlig at forklare, hvad det helt konkret betyder?
Det er når Gaarde ikke taler direkte nok - så siger man "CBS snak", for det er jo et kendt faktum, at alle der uddannes på CBS ikke kan finde ud af at udtrykke sig. De taler alle enten udenom eller mangler evner til formulere sig.
Det er sådan set mere tomme floskler, der kan bruges til hvad som helst. Det er noget fra en teoribog, og det er ikke sådan noget folk gider at høre på i længden.
Tom Mathiesen havde også mange tomme floskler, såsom synergier.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af MrBangDK » 12. okt 2018, 08:03

FIDEL skrev:
11. okt 2018, 21:29
MrBangDK skrev:
11. okt 2018, 08:12
KongGulerod skrev:
11. okt 2018, 01:24
Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:19
Maglau skrev:
10. okt 2018, 10:52
Nu er forventningerne så store at der er som du skriver nærmest en fornærmethed ikke at have et absolut tophold i byen.

Jeg har skrevet det før - at hvis en stor del af de debatører der skriver herinde giver udtryk for samme negativitet om klubben i tale med “perifære fans/potentielle stadiongængere” på arbejdspladsen/uddannelse/familien. Så forstår jeg fandme godt folk bliver væk fra stadion.
Jeg kan overhovedet ikke genkende den beskrivelse. Jeg tror ikke der er nogen der forventer sig et absolut tophold i Aalborg. Overhovedet ikke. Men det er klart at når man foretager nogle af de største investeringer i klubbens historie rent transfer-mæssigt over 2 vinduer, så forventer man sig mere end skyttegravsfodbold.

Aalborggensere stejler, når de hører en gang varm luft. De gider ikke en gang CBS-snak. De vil have noget de kan forholde sig til. Derfor bliver man irriteret over at høre sportschef og træner beskrive en anden virkelighed end den de selv oplever.

Det kan godt være at man er negativ herinde, men man dukker da op alligevel på stadion og besynderlige udebaner og giver den alt for klubben. En del af negativiteten kommer vel netop også på baggrund af, at man gang for gang skal forsvare besynderlige dispositioner og elendig fodbold overfor snart sagt alle andre, der ved hvor meget man brænder for AaB. Det er enerverende!
Jeg har nu set begrebet "CBS-snak" blive brugt herinde adskillige gange. Er der en, der vil være venlig at forklare, hvad det helt konkret betyder?
Det er når Gaarde ikke taler direkte nok - så siger man "CBS snak", for det er jo et kendt faktum, at alle der uddannes på CBS ikke kan finde ud af at udtrykke sig. De taler alle enten udenom eller mangler evner til formulere sig.
Det er sådan set mere tomme floskler, der kan bruges til hvad som helst. Det er noget fra en teoribog, og det er ikke sådan noget folk gider at høre på i længden.
Tom Mathiesen havde også mange tomme floskler, såsom synergier.
"Synergi" er jo ikke en tom floskel. Det bliver det først, når der ikke er hold i de ting man prøver at få til at spille sammen. Som når Tom talte om alle de ting der tilsammen kunne give AaB en kæmpe gevinst - til trods for at man kunne se det ikke ville ske.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Hanga » 12. okt 2018, 11:23

MrBangDK skrev:
12. okt 2018, 08:03


"Synergi" er jo ikke en tom floskel. Det bliver det først, når der ikke er hold i de ting man prøver at få til at spille sammen. Som når Tom talte om alle de ting der tilsammen kunne give AaB en kæmpe gevinst - til trods for at man kunne se det ikke ville ske.
Desværre synes jeg bare at have genfundet den følelse, i dele af det AaB har kommunikeret i de senere år. Gaarde er ved flere lejligheder kommet til at ligne Komiske Ali.

Derudover håber jeg da også at Bælum reelt har mere at byde på end "forbedre kampoplevelsen" og "udnytte digitale muligheder" for at få AaB til at vækste.

Jeg tror mest af alt vi trænger til at se udviklingen fremfor at høre om den. Den har været svær at spotte, omend resultaterne på banen da er blevet en anelse bedre. Det skulle de også gerne med de enorme summer vi har puttet i holdet. Jeg er i øvrigt helt enig med Klaus... AaBs fanscene og det nordjyske publikum generelt agerer mere apatisk end kritisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Nestor » 12. okt 2018, 11:38

Klaus skrev:
11. okt 2018, 18:58
Jeg synes faktisk ikke publikum på stadion er specielt kritisk. Hvis vi tænker tilbage til dengang Lynges Mercedes mistede stjernen og de store protester mod Pehrsson, så sker der jo intet i dag. Ja, man piver lidt ved halvleg, hvis det har været helt ringe, og der bliver da også piftet lidt nogle gange efter kampene. Men stemningen i dag er langt mere apatisk end kritisk. Og det er da et problem, fordi det også siger noget om publikums engagement.
Spot On.
Apati er så én ting, men det er næsten skræmmende at se, hvordan folk, der har haft sæsonkort i årevis, helt stopper med at komme på Stadion. De orker simpelthen ikke mere.

Besvar