Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Lyfe » 8. okt 2018, 11:42

Gamen skrev:
8. okt 2018, 10:48
Lyfe skrev:
8. okt 2018, 10:09
Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
At de ikke gør noget er helt efter aftale med vores egen sikkerhedschef. Man vil ikke skabe unødig uro, og har rigeligt med kameraer. At man så ikke kan bruge det til særligt meget, når de er fuldt maskerede er vel ét fedt. Når det så er sagt, så havde Brøndby vel i omegnen af 60+ lys med ind i går - ikke specielt imponerende af kalkunerne.
Det er skam også vores egne chefer jeg er efter her! Det er os der tillader at modstanderfans må mere på VORES hjemmebane end vi selv må... blot fordi at vi så gerne vil have en god stemning på stadion og udsolgt. Jeg gad godt se hvordan reaktionen havde været hvis vesttribunen havde fyret 50 lys af op i hovedet på en vagt. Det havde næppe været aftalt med sikkerhedschefen at de skulle se igennem fingerne med det.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af doukas » 8. okt 2018, 12:15

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 10:58
doukas skrev:
8. okt 2018, 09:29

Har svært ved at se det "rigtige" i, at Lucas Andersen skal spille spidsangriber og Ochs central midtbane. Fuldstændig håbløse dispositioner. Ochs er efterhånden en tysk udgave af PK - Først angriber, så back og nu central midtbane
Det er i min bog detaljer, som selvfølgelig skal rettes til. Det væsentligste er at vi forsøger at spille offensivt og underholdende, og primært bruger de spiller vi har til rådighed, der kan netop dét.

Nu har vi brugt to år på at lære den defensive spillestil, så skal vi ikke give op efter én kamp med den offensive.
Har virkelig svært ved at se, at der i går var et særligt offensivt udtryk - Wieghorst stillede op uden angribere i en 4-5-1 og satsede på dybdebolde til Lucas Andersen (fatter ikke den taktik - det gav måske mening med Pohl), og der blev taget meget få løb i ind boksen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Patmand » 8. okt 2018, 12:25

Gamen skrev:
8. okt 2018, 10:48
Lyfe skrev:
8. okt 2018, 10:09
Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
At de ikke gør noget er helt efter aftale med vores egen sikkerhedschef. Man vil ikke skabe unødig uro, og har rigeligt med kameraer. At man så ikke kan bruge det til særligt meget, når de er fuldt maskerede er vel ét fedt. Når det så er sagt, så havde Brøndby vel i omegnen af 60+ lys med ind i går - ikke specielt imponerende af kalkunerne.
Jeg så for nogle år siden i flimmeren hvordan man, jeg tror det hovedsagligt var i USA, havde udviklet en række værktøjer til politiet til at kontrollere en ophidset folkemængde. Det står lidt svagt, men jeg husker trods alt at de kunne skyde maskerede stenkastere og lignende med splattervåben, der indeholdt en væske der var umulig lige at få væk - og så kunne man sidenhen få dem bragt til ansvar.
Aner ikke om det kunne tillades i Danmark, men det ville fandme være effektivt inde på et fodboldstadion. Med kameraer der konstant filmer løs og så en flok vagter, evt. med politi assistance, ind og hente dem. Så kan de sgu ikke maskere sig og gemme sig i mængden.

Og hvis folk syntes det lyder drastisk - for en del år siden var jeg havnet på Brøndby afsnittet, det var en af endetribunerne, med en studiekammerat i Parken (ja, jeg er med på det lyder skørt). Da politiet endelig valgte at trænge ind i mængden af hardcore Brøndby fans, så blev der i den grad delt tæsk ud til højre og venstre. Det virkede lidt tilfældigt hvem der fik med køllen. Jeg må indrømme, at hjertet slog lidt hurtigere momentvis. :D

I den kontekst syntes jeg mit forslag er rent flower power.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FIDEL » 8. okt 2018, 13:38

På baggrund af Kusks svage indsats igår, så synes jeg helt klart, at han bør starte på bænken i Århus! Dårlig træner eller ej, så skal der arbejdes hårdt for holdet og trøjen. Vil man ikke det, så er det i mine øjne ud af vagten. Man ser ganske tydeligt hvorfor Kusk ikke slog til i hverken udland eller delvist i fck. Han mangler simpelthen at tage arbejdshandskerne på i modgang.
Vi kunne passende starte med Lucas og Thellufsen eller endda Børsting på hver sin fløj. Og så med Ochs og Weert på toppen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Halil » 8. okt 2018, 13:47

FIDEL skrev:
8. okt 2018, 13:38
På baggrund af Kusks svage indsats igår, så synes jeg helt klart, at han bør starte på bænken i Århus! Dårlig træner eller ej, så skal der arbejdes hårdt for holdet og trøjen. Vil man ikke det, så er det i mine øjne ud af vagten. Man ser ganske tydeligt hvorfor Kusk ikke slog til i hverken udland eller delvist i fck. Han mangler simpelthen at tage arbejdshandskerne på i modgang.
Vi kunne passende starte med Lucas og Thellufsen eller endda Børsting på hver sin fløj. Og så med Ochs og Weert på toppen.
Ro på.

Børsting skal bare have lov til at spille højreback.

Kusk har meget kvalitet. Derfor også utroligt belastende at se ham spille for tiden. Generelt er jeg lidt træt af at se AaB spille for tiden. Så tilfældigt hvad der sker med taktikken og spillet.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 8. okt 2018, 14:09

FIDEL skrev:
8. okt 2018, 13:38
På baggrund af Kusks svage indsats igår, så synes jeg helt klart, at han bør starte på bænken i Århus! Dårlig træner eller ej, så skal der arbejdes hårdt for holdet og trøjen. Vil man ikke det, så er det i mine øjne ud af vagten. Man ser ganske tydeligt hvorfor Kusk ikke slog til i hverken udland eller delvist i fck. Han mangler simpelthen at tage arbejdshandskerne på i modgang.
Vi kunne passende starte med Lucas og Thellufsen eller endda Børsting på hver sin fløj. Og så med Ochs og Weert på toppen.
Han har haft et par dårlige kampe nu her, ja, men var det ikke for ham så lå vi i bunden nu. Det er det offensive trekløver der skal redde Wieghorst, for der kommer ikke et dyt andet fra nogle af de andre spillere.
Problemet er, at der mangler en plan B for hvad der skal ske når mellemrummene lukkes ned. Vi får jo masser af frie indlæg til Børsting og Ahlmann, men de kan ikke ramme en AaB-spiller. Ochs har været en skygge af sig selv siden debutkampen, og han virker heller ikke helt til at have fundet sin plads endnu. Men det er altså de spillere der skal gøre det for os. Vi har ikke hverken på backs eller midtbanen spilleren der lige træder ind og laver en kasse.
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Halil » 8. okt 2018, 14:15

Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
FIDEL skrev:
8. okt 2018, 13:38
På baggrund af Kusks svage indsats igår, så synes jeg helt klart, at han bør starte på bænken i Århus! Dårlig træner eller ej, så skal der arbejdes hårdt for holdet og trøjen. Vil man ikke det, så er det i mine øjne ud af vagten. Man ser ganske tydeligt hvorfor Kusk ikke slog til i hverken udland eller delvist i fck. Han mangler simpelthen at tage arbejdshandskerne på i modgang.
Vi kunne passende starte med Lucas og Thellufsen eller endda Børsting på hver sin fløj. Og så med Ochs og Weert på toppen.
Han har haft et par dårlige kampe nu her, ja, men var det ikke for ham så lå vi i bunden nu. Det er det offensive trekløver der skal redde Wieghorst, for der kommer ikke et dyt andet fra nogle af de andre spillere.
Problemet er, at der mangler en plan B for hvad der skal ske når mellemrummene lukkes ned. Vi får jo masser af frie indlæg til Børsting og Ahlmann, men de kan ikke ramme en AaB-spiller. Ochs har været en skygge af sig selv siden debutkampen, og han virker heller ikke helt til at have fundet sin plads endnu. Men det er altså de spillere der skal gøre det for os. Vi har ikke hverken på backs eller midtbanen spilleren der lige træder ind og laver en kasse.
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
De vage indlæg fra backsne er også blevet noteret i de andre suppeklubber.

F.eks. af Ob i den håbløse kamp for nyligt.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob- ... -god-plan/
- Vi havde lagt en god plan forud for kampen. Vi vidste, at vi skulle lukke deres små, vævre typer ned inde centralt. Derfor ville vi tvinge dem til at spille bredt.

- Vi lod med vilje deres backs stå fri, og når de så modtog bolden, så lukkede vi ham mod baglinjen, da vi ikke var så nervøse for deres indlæg, siger Johnson Laursen.
Det er jo pinligt, at AaB ikke har et modsvar til dette.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 8. okt 2018, 15:28

Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Klaus » 8. okt 2018, 15:42

BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
Den diskussion kan jo så fortsætte efter næste kamp. David overtog en klub i en endnu dårligere forfatning end Wieghorst gjorde. Uden at have styr på tallene vil jeg tro, at Lars Søndergaard endda klarede sig bedre end Wieghorst. På den baggrund kan man vel godt tillade sig at påstå, at mens pilen peger ned for os, så peger den alt andet lige op for AGF. Tænker også det er for tidligt at sige noget entydigt om AGF og David Nielsen, men han ligner noget der kan blive en succes, det tvivler jeg meget på, at Wieghorst kan i AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Yankee » 8. okt 2018, 15:55

BoT skrev:
8. okt 2018, 09:52
Han er på ingen måde en 6'er, som i moderne fodbold altså ikke "bare" er en bolderobrer, men den spiller, der tænker defensivt, holder lidt igen, og hele tiden tænker restforsvar. Det gør Abildgaard meget sjældent - derfor så vi fx, at Mukhtar fik rigtig meget rum at spille i.
Jeg synes du overvurderer Abildgaard meget, men jeg er helt enig i denne del. Abildgaard blev ydmyget af Mukhtar, der bare løb tre meter på siden af Abildgaard og så var han komplet fri i mellemrummet. Abildgaard orienterer sig slet ikke til siderne og vinder kun de bolde, der bliver slået direkte på ham. Med bolden er det kriminelt langsomt, men han har dog nogle gode diagonalbolde af og til.

Jeg må dog sige at jeg godt kan se en stopper i ham. Han har virkelig lagt på i duelspillet og er blevet mere rolig på bolden og som stopper skal han ikke orientere sig helt så meget bagud og til siden. Der kommer spillet forfra og det er Abildgaard noget mere komfortabel med. I forsvaret vil Abildgaards svagheder i presspillet også være mindre betydende.

Jeg håber godt nok at vi snart har Würtz tilbage i den start-11!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 8. okt 2018, 15:57

Klaus skrev:
8. okt 2018, 15:42
BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
Den diskussion kan jo så fortsætte efter næste kamp. David overtog en klub i en endnu dårligere forfatning end Wieghorst gjorde. Uden at have styr på tallene vil jeg tro, at Lars Søndergaard endda klarede sig bedre end Wieghorst. På den baggrund kan man vel godt tillade sig at påstå, at mens pilen peger ned for os, så peger den alt andet lige op for AGF. Tænker også det er for tidligt at sige noget entydigt om AGF og David Nielsen, men han ligner noget der kan blive en succes, det tvivler jeg meget på, at Wieghorst kan i AaB.
Måske fordi han også har et noget mere taknemmeligt publikum at arbejde med. AGF's fans vil jo være jublende lykkelige for at komme i top-6 - og for at finde et nogenlunde stabilt niveau - og for at måske på sigt spille noget god ramasjang-bold. Lykkes det ham, får de jo et tilskuersnit på over 15.000.
Men i AaB er det slet ikke godt nok. Vi har jo for ikke så længe siden vundet mesterskabet, så vi skal helst ligge i top-3 hvert år. Og vi skal ikke bare gøre det ved at få point - næh vi skal spille boldbesiddende, offensiv fodbold. Og så længe det ikke sker, bliver vi da væk fra stadion.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 8. okt 2018, 16:00

Yankee skrev:
8. okt 2018, 15:55
BoT skrev:
8. okt 2018, 09:52
Han er på ingen måde en 6'er, som i moderne fodbold altså ikke "bare" er en bolderobrer, men den spiller, der tænker defensivt, holder lidt igen, og hele tiden tænker restforsvar. Det gør Abildgaard meget sjældent - derfor så vi fx, at Mukhtar fik rigtig meget rum at spille i.
Jeg synes du overvurderer Abildgaard meget, men jeg er helt enig i denne del. Abildgaard blev ydmyget af Mukhtar, der bare løb tre meter på siden af Abildgaard og så var han komplet fri i mellemrummet. Abildgaard orienterer sig slet ikke til siderne og vinder kun de bolde, der bliver slået direkte på ham. Med bolden er det kriminelt langsomt, men han har dog nogle gode diagonalbolde af og til.

Jeg må dog sige at jeg godt kan se en stopper i ham. Han har virkelig lagt på i duelspillet og er blevet mere rolig på bolden og som stopper skal han ikke orientere sig helt så meget bagud og til siden. Der kommer spillet forfra og det er Abildgaard noget mere komfortabel med. I forsvaret vil Abildgaards svagheder i presspillet også være mindre betydende.

Jeg håber godt nok at vi snart har Würtz tilbage i den start-11!
Jamen jeg vurderer på ingen måde Abildgaard til NU at være en superliga-profil. Men han har helt klart redskaberne og mentaliteten til at kunne blive det. Det er jo også derfor, at jeg prøver at beskytte ham lidt. Flere herinde er jo helt klar til at lade ham spille som ene mand ved siden af fx Risgård (MW stillede jo reelt med en 5-mands-midtbane i går - og alligevel var det ikke nok) med det argument, at han er 6'er. Men det er han på ingen måde. Og selvom det jo nærmest er blevet et mantra herinde, at det er 6'ernes skyld, at vi er dårlige og at kloden bliver overophedet, så er min påstand, at vi har brug for i hvert fald én rigtig 6'er på dette hold - ellers kommer vi til at tabe MANGE kampe.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Klaus » 8. okt 2018, 16:07

BoT skrev:
8. okt 2018, 15:57
Klaus skrev:
8. okt 2018, 15:42
BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
Den diskussion kan jo så fortsætte efter næste kamp. David overtog en klub i en endnu dårligere forfatning end Wieghorst gjorde. Uden at have styr på tallene vil jeg tro, at Lars Søndergaard endda klarede sig bedre end Wieghorst. På den baggrund kan man vel godt tillade sig at påstå, at mens pilen peger ned for os, så peger den alt andet lige op for AGF. Tænker også det er for tidligt at sige noget entydigt om AGF og David Nielsen, men han ligner noget der kan blive en succes, det tvivler jeg meget på, at Wieghorst kan i AaB.
Måske fordi han også har et noget mere taknemmeligt publikum at arbejde med. AGF's fans vil jo være jublende lykkelige for at komme i top-6 - og for at finde et nogenlunde stabilt niveau - og for at måske på sigt spille noget god ramasjang-bold. Lykkes det ham, får de jo et tilskuersnit på over 15.000.
Men i AaB er det slet ikke godt nok. Vi har jo for ikke så længe siden vundet mesterskabet, så vi skal helst ligge i top-3 hvert år. Og vi skal ikke bare gøre det ved at få point - næh vi skal spille boldbesiddende, offensiv fodbold. Og så længe det ikke sker, bliver vi da væk fra stadion.
Ja, nogen gør. Personligt er jeg der stadigvæk hver gang. Men jeg vil godt indrømme, at jeg har det træls med hvad der sker i klubben. Men det skyldes mange ting, men især spillet og den manglende underholdning. Den halvsæson, hvor vi næsten rykkede ned, var vores tilskuertal betydeligt højere endnu. Det skyldtes ikke kun spændingen, men nok så meget, at der blev leveret på banen. Nogle gange var det stolpe ud og vi tabte, men det skræmte altså ikke tilskuerne væk. Så at beskrive den gennemsnitlige AaB-tilskuer som medgangsfan er altså noget misvisende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Yankee » 8. okt 2018, 16:15

BoT skrev:
8. okt 2018, 16:00
Yankee skrev:
8. okt 2018, 15:55
BoT skrev:
8. okt 2018, 09:52
Han er på ingen måde en 6'er, som i moderne fodbold altså ikke "bare" er en bolderobrer, men den spiller, der tænker defensivt, holder lidt igen, og hele tiden tænker restforsvar. Det gør Abildgaard meget sjældent - derfor så vi fx, at Mukhtar fik rigtig meget rum at spille i.
Jeg synes du overvurderer Abildgaard meget, men jeg er helt enig i denne del. Abildgaard blev ydmyget af Mukhtar, der bare løb tre meter på siden af Abildgaard og så var han komplet fri i mellemrummet. Abildgaard orienterer sig slet ikke til siderne og vinder kun de bolde, der bliver slået direkte på ham. Med bolden er det kriminelt langsomt, men han har dog nogle gode diagonalbolde af og til.

Jeg må dog sige at jeg godt kan se en stopper i ham. Han har virkelig lagt på i duelspillet og er blevet mere rolig på bolden og som stopper skal han ikke orientere sig helt så meget bagud og til siden. Der kommer spillet forfra og det er Abildgaard noget mere komfortabel med. I forsvaret vil Abildgaards svagheder i presspillet også være mindre betydende.

Jeg håber godt nok at vi snart har Würtz tilbage i den start-11!
Jamen jeg vurderer på ingen måde Abildgaard til NU at være en superliga-profil. Men han har helt klart redskaberne og mentaliteten til at kunne blive det. Det er jo også derfor, at jeg prøver at beskytte ham lidt. Flere herinde er jo helt klar til at lade ham spille som ene mand ved siden af fx Risgård (MW stillede jo reelt med en 5-mands-midtbane i går - og alligevel var det ikke nok) med det argument, at han er 6'er. Men det er han på ingen måde. Og selvom det jo nærmest er blevet et mantra herinde, at det er 6'ernes skyld, at vi er dårlige og at kloden bliver overophedet, så er min påstand, at vi har brug for i hvert fald én rigtig 6'er på dette hold - ellers kommer vi til at tabe MANGE kampe.
Vi er helt enige (udover at jeg på ingen måde ser Abildgaard som en kommende Superliga-profil). Vi trænger til at få både Würtz og Risgård tilbage i den startopstilling og det kan kun gå for langsomt.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 8. okt 2018, 16:54

BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
A hva'? AGF har haft trænerprofil efter trænerprofil ansat de sidste mange år. Ikke én af dem er lykkedes med at sætte prop i. Det har David Nielsen. Han har ovenikøbet skabt et hold, der også kan spille fodbold udenfor Århus.
AGF har i gennemsnit lukket over 50 mål ind pr. sæson, hvis vi tager de seneste 4 sæsoner bare. Med 1/3 af denne sæson spillet har de lukket 11 ind.
For AGF er det da et kvantespring af dimensioner.

Hvis vi piller vores ene Hobro-kamp væk, så har vi nu haft sværere ved at lave mål end AGF har. Kun i de to tætte rivalopgør mod Esbjerg og Randers har AGF forsømt at score denne sæson, til sammenligning står vi noteret for 4 kampe hvor vi ikke har scoret. AGF er da langt længere fremme end vi er, når man ser på klubbens målsætning. De vil i top 6, det vil vi også. Men med vores form varer det ikke længe inden vi er ude af top 6. Vi har desuden ikke ligefrem en trup der sprudler af spilleglæde, og kan siges at have et koncept. Det har AGF.

Det slutmål vi vil være tilfreds med, er så langt væk, at man knap nok kan huske hvornår vi har spillet en type fodbold der gør at vi kan nå dertil (igen). Det bliver i hvert fald ikke med Wieghorst's livrem og seler-fodbold. Sidste sæson scorede vi i omegnen af 20-25 mål mindre end de allerbedste.

Wieghorst har en statistik der er præcis 1 mål og 2 point bedre end Pehrssons statistik, for nøjagtig samme antal kampe. Det 3. ringeste pointsnit i AaB's historie. Der kan da ikke være det mindste tvivl om, at det er på tide at skilles ad. Spillerne udvikler sig ikke, point- og målhøsten er status quo og det er det samme trøstesløse lort vi skal se på banen nu på 2. år, trods at vi aldrig før har investeret så mange penge i nye spillere. Vågn op.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2018, 17:03

BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
Enig. Det er surrealistisk at opleve at David har formået at skabe en positiv hype omkring AGF på baggrund af det spil og de resultater de hidtil har vist i år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Patmand » 8. okt 2018, 17:18

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 17:03
BoT skrev:
8. okt 2018, 15:28
Gamen skrev:
8. okt 2018, 14:09
Igen, hvad vil Wieghorst? Hvordan vil han spille? Jeg aner det ikke. Og hvis man ikke kan se det efter 2 år, hvornår så? David Nielsen skulle bruge under et halvt år til at sætte sit markante aftryk på AGF.
Angående AGF skal vi lige huske på, at det, David har opnået indtil videre, er en klar stabilisering af deres defensiv. AGF har scoret præcis lige så mange mål, som vi har, og har haft store problemer med at vinde kampe. Jeg synes, man kan trække nogle klare paralleller til vores sæson sidste år, hvor vi klarede os på en solid defensiv, men bestemt ikke spillede sprudlende.
På samme tid sidste år havde vi 3-6-3 og scoret 12 mål. AGF har nu 3-8-1 og scoret 14 mål.

At vi så burde have bygget endnu mere ovenpå, er en anden diskussion. Men at konkludere, at AGF og David Nielsen er foran os, er en alt for upræcis konklusion. AGF har haft succes med at spille omstillingsbold ud fra en stærk defensiv. Er det det slutmål, vi ville være tilfreds med?
Enig. Det er surrealistisk at opleve at David har formået at skabe en positiv hype omkring AGF på baggrund af det spil og de resultater de hidtil har vist i år.
Hvorfor?
Se på hvor de kommer fra. Det er da en kæmpe fremgang, og det er ikke på basis af, at de har hentet en række profiler.
Jeg kan da godt forstå hvis AGF's fans er i godt humør for tiden.
Ret beset burde de måske have ligget nr. 3.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 9. okt 2018, 00:16

Nu så jeg ikke Brøndbys forrige kamp. Men læste et eller andet sted, at Martin Retov blev bortvist under kampen.

Da jeg så kampen mod os på TV interviewede de Retov om taktikken - ved ikke om det var på tribunen eller ved trænerboksen. Men hvis Retov blev bortvist af dommeren i deres forrige kamp, så måtte han vel ikke optræde på trænerbænken mod os.

Bare en undren, da jeg ikke ved "hvordan han blev bortvist" og/eller han faktisk under vores kamp befandt sig på trænerbænken.

Er der nogle som kan kaste lys over dette ?
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Patmand » 9. okt 2018, 06:21

FlæskeFrank skrev:
9. okt 2018, 00:16
Nu så jeg ikke Brøndbys forrige kamp. Men læste et eller andet sted, at Martin Retov blev bortvist under kampen.

Da jeg så kampen mod os på TV interviewede de Retov om taktikken - ved ikke om det var på tribunen eller ved trænerboksen. Men hvis Retov blev bortvist af dommeren i deres forrige kamp, så måtte han vel ikke optræde på trænerbænken mod os.

Bare en undren, da jeg ikke ved "hvordan han blev bortvist" og/eller han faktisk under vores kamp befandt sig på trænerbænken.

Er der nogle som kan kaste lys over dette ?
Kampen skal spilles om.

Det er gas det du spørger om...eller hva?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 9. okt 2018, 07:26

Jeg undres. Hvis en mand er smidt ud, så må han ikke være med i næste kamp. Det plejer at være reglen.

Men som jeg skriver så stod der at Retov blev bortvist i forrige kamp og interviewet under den næste kamp.

Går ud fra at alt er i orden, men mangler nogle mellemregninger
- FlæskeFrank

Besvar