Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af BassogogsVen » 21. okt 2018, 13:56

andreasaab89 skrev:
21. okt 2018, 13:12
Jeg mener stadig en af vores kæmpe problemer er at er for langsomme til at sætte kontraangreb op. Når vi erobrer bolden og har kusk, thelufsen og Lukas liggende oppe foran med Van weert og måske kun 4-6 modstandere i ubalance har vi enorme muligheder i kontraspillet hvis vi hurtigt kan spille forbi modstander første pres og bringe vores tekniske folk i en god situation
Men det vi gør i praksis når vi erobrer bolden er at triller den rundt 5-10 gange og venter indtil modstanderne er på plads med 10 mand bag bolden før vi begynder at sætte angreb op..
Det er netop essensen i AaB's problemer. Og derfor er det selvmord at spille med boldvarmere som Lesniak og Magnus Christensen. Og Abildgaard er jo en fantastisk fighter, der gør enormt meget rigtigt, men han er altså heller ikke lige manden, der sætter spillet med en hurtigt tænkt stikning til en af vores offensive teknikere, der så skaber overtallet med de andre offensivspillere og afslutter angrebet. Og alt det falder tilbage på træneren.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2018, 13:58

andreasaab89 skrev:
21. okt 2018, 13:12
Pastorius skrev:
21. okt 2018, 12:16
andreasaab89 skrev:
21. okt 2018, 12:03
Men det der med 2 6’ere der er så forhadte er det ikke også blevet et AaB/debatside problem netop fordo de typer vi har brugt har været wurtz, MC, lesniak, Abildgaard, kaketo osv. Dvs typer som er meget dårlige på bolden men har deres force i at stå foran forsvaret og rydde op ...

Jeg mener ikke nødvendigvis man skal have en 6’er - 8’er centralt osv .

Eksempelvis vil jeg mene Real Madrid har vundet Champions league 3 år i træk med 2 6’ere
I en 4-2-3-1 formation
Men fordi de 2 6’ere hedder kross og modric der er vidundere med bolden osv er det ikke et problem
For mig at se kan en 6’er godt være en god boldspiller ala pirlo i sine velmagtsdage osv. En slags dybdeliggende playmaker der både kan dække af for forsvaret og sætte spillet igang

Grunden til hadet mod 6’ere i AaB har jo mere at gøre med at de typer vi har haft har været alt for ringe med bolden. Således at vi i snart 3 år har spillet med en central midtbane der er den teknisk dårligste i ligaen nærmest
Jo, det kan sagtens være godt. Bare ikke på den måde vi spiller den, med de spillere vi har. Würtz store styrke er at han kan lukke den defensive midtbane næsten alene. Hvis man skal udnytte det, så skal man selvfølgelig spille med en meget mere offensivt type ved siden af ham, som vi tidligere har haft stor succes med (Wisness og Risgaard fx).

I det nuværende AaB burde vi spille med tre centrale midtbanespillere. én defensiv baggerst (MC/Würtz) og to mere offensive længere fremme. Risgaard/Abildgaard og Lucas/Ochs/Theluffsen fx. Og så nøjes med den ene angriber på spidsen, vi har i truppen.

Det ville for mig give følgende idealopstilling:

Men er det ikke allerede sådan vi stiller op idag? Abildgaard vil støde frem i banen og Lukas falde ned i banen. Hvorved de vil komme tæt på hinanden ligesom i din opstilling
Med ochs og thelufsen på kanterne ?
Om det er en 4-4-2 som grafikken siger vi spiller eller en 4-1-4-1 hvor Lukas og Abildgaard ligger foran MC er vel mere taktik end grafik ?

Jeg mener stadig en af vores kæmpe problemer er at er for langsomme til at sætte kontraangreb op. Når vi erobrer bolden og har kusk, thelufsen og Lukas liggende oppe foran med Van weert og måske kun 4-6 modstandere i ubalance har vi enorme muligheder i kontraspillet hvis vi hurtigt kan spille forbi modstander første pres og bringe vores tekniske folk i en god situation
Men det vi gør i praksis når vi erobrer bolden er at triller den rundt 5-10 gange og venter indtil modstanderne er på plads med 10 mand bag bolden før vi begynder at sætte angreb op..
i moderne fodbold scores ekstremt mange mål på omstillinger og dødbolde . Det er de færreste hold der er gode til at angribe 10 ekstremt organiserede spillere med god fysisk osv.
Jeg mener vores største mangel og grunden til vi laver sp få mål i ordinært spil er at vi simpelthen “lader modstanderne komme i balance” før vi angriber dem.
Derfor kommer det også altid til at se ud som om vi konstant angriber ned mod en mur af modstandere. Simpelthen fordi vi aldrig angriber dem i ubalance
Det synes jeg ikke det ser ud til. Abildgaard får tit bolden lige foran forsvaret, og skal først til at sætte spillet inden han kan komme med frem. Det tager alt for lang tid. Men jeg er enig i at det afgørende ikke er talkombinationer, men at vi står langt mere offensivt - også når vi forsvarer. Der er alt for lang fra forsvar til angreb. Det er en fundamentalt anderledes måde at tænke fodbold på end vi gør pt., og det vil med garanti koste nogle scoringer imod os, indtil vi finder balancen. Hvilket for øvrigt er min kæphest. vi kommer aldrig til at spille det fodbold vi gerne vil, udfra den måde vi spiller på nu. Vi skal starte helt forfra, før det kommer til at fungere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af tegner » 21. okt 2018, 14:07

AaB spiller om TV-penge.
En af de få gange om året, jeg også spiller om penge...
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Elscorpio » 21. okt 2018, 14:25

Pastorius skrev:
21. okt 2018, 13:58
andreasaab89 skrev:
21. okt 2018, 13:12
Pastorius skrev:
21. okt 2018, 12:16
andreasaab89 skrev:
21. okt 2018, 12:03
Men det der med 2 6’ere der er så forhadte er det ikke også blevet et AaB/debatside problem netop fordo de typer vi har brugt har været wurtz, MC, lesniak, Abildgaard, kaketo osv. Dvs typer som er meget dårlige på bolden men har deres force i at stå foran forsvaret og rydde op ...

Jeg mener ikke nødvendigvis man skal have en 6’er - 8’er centralt osv .

Eksempelvis vil jeg mene Real Madrid har vundet Champions league 3 år i træk med 2 6’ere
I en 4-2-3-1 formation
Men fordi de 2 6’ere hedder kross og modric der er vidundere med bolden osv er det ikke et problem
For mig at se kan en 6’er godt være en god boldspiller ala pirlo i sine velmagtsdage osv. En slags dybdeliggende playmaker der både kan dække af for forsvaret og sætte spillet igang

Grunden til hadet mod 6’ere i AaB har jo mere at gøre med at de typer vi har haft har været alt for ringe med bolden. Således at vi i snart 3 år har spillet med en central midtbane der er den teknisk dårligste i ligaen nærmest
Jo, det kan sagtens være godt. Bare ikke på den måde vi spiller den, med de spillere vi har. Würtz store styrke er at han kan lukke den defensive midtbane næsten alene. Hvis man skal udnytte det, så skal man selvfølgelig spille med en meget mere offensivt type ved siden af ham, som vi tidligere har haft stor succes med (Wisness og Risgaard fx).

I det nuværende AaB burde vi spille med tre centrale midtbanespillere. én defensiv baggerst (MC/Würtz) og to mere offensive længere fremme. Risgaard/Abildgaard og Lucas/Ochs/Theluffsen fx. Og så nøjes med den ene angriber på spidsen, vi har i truppen.

Det ville for mig give følgende idealopstilling:

Men er det ikke allerede sådan vi stiller op idag? Abildgaard vil støde frem i banen og Lukas falde ned i banen. Hvorved de vil komme tæt på hinanden ligesom i din opstilling
Med ochs og thelufsen på kanterne ?
Om det er en 4-4-2 som grafikken siger vi spiller eller en 4-1-4-1 hvor Lukas og Abildgaard ligger foran MC er vel mere taktik end grafik ?

Jeg mener stadig en af vores kæmpe problemer er at er for langsomme til at sætte kontraangreb op. Når vi erobrer bolden og har kusk, thelufsen og Lukas liggende oppe foran med Van weert og måske kun 4-6 modstandere i ubalance har vi enorme muligheder i kontraspillet hvis vi hurtigt kan spille forbi modstander første pres og bringe vores tekniske folk i en god situation
Men det vi gør i praksis når vi erobrer bolden er at triller den rundt 5-10 gange og venter indtil modstanderne er på plads med 10 mand bag bolden før vi begynder at sætte angreb op..
i moderne fodbold scores ekstremt mange mål på omstillinger og dødbolde . Det er de færreste hold der er gode til at angribe 10 ekstremt organiserede spillere med god fysisk osv.
Jeg mener vores største mangel og grunden til vi laver sp få mål i ordinært spil er at vi simpelthen “lader modstanderne komme i balance” før vi angriber dem.
Derfor kommer det også altid til at se ud som om vi konstant angriber ned mod en mur af modstandere. Simpelthen fordi vi aldrig angriber dem i ubalance
Det synes jeg ikke det ser ud til. Abildgaard får tit bolden lige foran forsvaret, og skal først til at sætte spillet inden han kan komme med frem. Det tager alt for lang tid. Men jeg er enig i at det afgørende ikke er talkombinationer, men at vi står langt mere offensivt - også når vi forsvarer. Der er alt for lang fra forsvar til angreb. Det er en fundamentalt anderledes måde at tænke fodbold på end vi gør pt., og det vil med garanti koste nogle scoringer imod os, indtil vi finder balancen. Hvilket for øvrigt er min kæphest. vi kommer aldrig til at spille det fodbold vi gerne vil, udfra den måde vi spiller på nu. Vi skal starte helt forfra, før det kommer til at fungere.
Hvilket kun kan henledes til den måde MW gerne vil have det på, kommer ikke på stadion sålænge han er træner. Drønkedeligt at se på.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Nestor » 21. okt 2018, 14:47

tegner skrev:
21. okt 2018, 14:07
AaB spiller om TV-penge.
En af de få gange om året, jeg også spiller om penge...
Ja, vi spiller om noget, der ligner 5% af AaBs årsomsætning. Så er der vel håb om, at vi er klar?

:aabfan:

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Spanky » 21. okt 2018, 14:51

Bemærker lige, at optakten på tv er ca. halveret til dagens kamp sammenlignet med bif-kampen - det er det sædvanlige pis...

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Super Hansen » 21. okt 2018, 14:56

Spanky skrev:Bemærker lige, at optakten på tv er ca. halveret til dagens kamp sammenlignet med bif-kampen - det er det sædvanlige pis...
Det er vel ikke så mærkeligt se hvilke kanal den sendes på. BilledeBillede bare rolig, Brøndby kanalen skal da nok flytte hele loftet til om mandagen når deres sponsor hold spiller om mandagen.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2018, 15:01

Spanky skrev:
21. okt 2018, 14:51
Bemærker lige, at optakten på tv er ca. halveret til dagens kamp sammenlignet med bif-kampen - det er det sædvanlige pis...
Den eneste grund til, at vi får dette spilletidspunkt er, at der er formel 1 i USA, som de ikke vil kæmpe med seerne om gunsten. Så større er Brøndby altså heller ikke.

Vi får i øvrigt ikke ekstra - for kampen bliver ikke vist på 3+


Tilbage til kampen. Jeg vil gerne rose Wieghorst for at sætte Kusk af og forsøge med en anden. Håber det går godt.

Jeg købte også hans opstilling til BIF-kampen, det gik så ikke. Forhåbentlig går det bedre her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2018, 15:05

Nestor skrev:
21. okt 2018, 14:47
tegner skrev:
21. okt 2018, 14:07
AaB spiller om TV-penge.
En af de få gange om året, jeg også spiller om penge...
Ja, vi spiller om noget, der ligner 5% af AaBs årsomsætning. Så er der vel håb om, at vi er klar?

:aabfan:
Har du kigget lidt på, hvordan vi har klaret os de sidste mange gange, hvor der var lidt TV-penge på spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af FIDEL » 21. okt 2018, 15:11

Jeg læste på nordjyske.dk, at Ahlmann mener de skal true mere i dybden, og på den baggrund kan man spekulere i om Ochs mon skal spille på toppen med Weert. Men det har vi faktisk manglet siden Pohl smuttede.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2018, 15:17

FIDEL skrev:
21. okt 2018, 15:11
Jeg læste på nordjyske.dk, at Ahlmann mener de skal true mere i dybden, og på den baggrund kan man spekulere i om Ochs mon skal spille på toppen med Weert. Men det har vi faktisk manglet siden Pohl smuttede.
Har Friis ikke spillet meget underholdende fodbold på de hold han har haft ansvaret for i AaB?

Jeg tænker ikke MW lader sin stab bestemme ret meget, så jeg synes det er meget svært at vurdere, hvad Friis ville kunne på egen hånd.

Hvis man har en fasttømret stil i klubben, som man gerne vil dyrke hele vejen igennem, giver det god mening at bruge en af de folk der er vokset op i den kultur, til at føre ideen ud i livet - ligesom FCM fx har gjort det. Det kræver selvfølgelig at man mener at manden ellers har de rette egenskaber til at være chef.

EDIT: forkert tråd - sorry
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af FIDEL » 21. okt 2018, 15:22

Pastorius skrev:
21. okt 2018, 15:17
FIDEL skrev:
21. okt 2018, 15:11
Jeg læste på nordjyske.dk, at Ahlmann mener de skal true mere i dybden, og på den baggrund kan man spekulere i om Ochs mon skal spille på toppen med Weert. Men det har vi faktisk manglet siden Pohl smuttede.
Har Friis ikke spillet meget underholdende fodbold på de hold han har haft ansvaret for i AaB?

Jeg tænker ikke MW lader sin stab bestemme ret meget, så jeg synes det er meget svært at vurdere, hvad Friis ville kunne på egen hånd.

Hvis man har en fasttømret stil i klubben, som man gerne vil dyrke hele vejen igennem, giver det god mening at bruge en af de folk der er vokset op i den kultur, til at føre ideen ud i livet - ligesom FCM fx har gjort det. Det kræver selvfølgelig at man mener at manden ellers har de rette egenskaber til at være chef.
Øhhh ok!?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Patmand » 21. okt 2018, 16:26

Pastorius skrev:
21. okt 2018, 15:17
FIDEL skrev:
21. okt 2018, 15:11
Jeg læste på nordjyske.dk, at Ahlmann mener de skal true mere i dybden, og på den baggrund kan man spekulere i om Ochs mon skal spille på toppen med Weert. Men det har vi faktisk manglet siden Pohl smuttede.
Har Friis ikke spillet meget underholdende fodbold på de hold han har haft ansvaret for i AaB?

Jeg tænker ikke MW lader sin stab bestemme ret meget, så jeg synes det er meget svært at vurdere, hvad Friis ville kunne på egen hånd.

Hvis man har en fasttømret stil i klubben, som man gerne vil dyrke hele vejen igennem, giver det god mening at bruge en af de folk der er vokset op i den kultur, til at føre ideen ud i livet - ligesom FCM fx har gjort det. Det kræver selvfølgelig at man mener at manden ellers har de rette egenskaber til at være chef.

EDIT: forkert tråd - sorry
Lad os for Guds skyld håbe der ikke er nogen form for korrelation, mellem hvor kedelig man fremstår på TV, og hvor dygtig man er til at fremelske en underholdende spillestil. For så vil vi for alvor være på røven med Friis ved roret.
Men jeg kan slet ikke se nogen tegn på, at han skulle være det oplagte valg som førsteholdstræner.
Jeg syntes i øvrigt, at vi har rigeligt med gamle AaB'ere overalt i organisationen. Lad det blive ved det.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af raekkeettre » 21. okt 2018, 16:53

Jeg er 100% sikker på vi taber den her kamp 0-2, tidligt mål til GF....Vi prøver at presse på men kan ikke og de score igen ved 76 min og kampen bliver lukket der.

MEN...heldigvis går.det mange gange anderledes når jeg er så sikker på et nederlag! 😂😂

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. okt 2018, 17:04

Startopstillingen:

Rinne
Børsting - Okore - KP - Ahlmann
Ochs - MC - Abildgaard - Thellufsen
Lucas
van Weert


Reserver:

Lansing
Blåbjerg
Pallesen
Würtz
Risgård
Kusk
Abou Ali

:aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af Funky » 21. okt 2018, 17:06

frederikshavneren skrev:
21. okt 2018, 17:04
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - Okore - KP - Ahlmann
Ochs - MC - Abildgaard - Thellufsen
Lucas
van Weert
Interessant at Wieghorst tager konsekvensen af en række anonyme indsatser fra Kusk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. okt 2018, 17:09

Gymnasternes startopstilling:

Whalley
Mikanovic - Kanstrup - Juelsgaard - Højer
Stage
Bundu - Amini - Sana - Ankersen
Mmaee

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. okt 2018, 17:12

raekkeettre skrev:
21. okt 2018, 16:53
Jeg er 100% sikker på vi taber den her kamp 0-2, tidligt mål til GF....Vi prøver at presse på men kan ikke og de score igen ved 76 min og kampen bliver lukket der.

MEN...heldigvis går.det mange gange anderledes når jeg er så sikker på et nederlag! 😂😂
Jeg har det omvendt, jeg føler mig overbevist om at vi vinder

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af FIDEL » 21. okt 2018, 17:23

Funky skrev:
21. okt 2018, 17:06
frederikshavneren skrev:
21. okt 2018, 17:04
Startopstillingen:

Rinne
Børsting - Okore - KP - Ahlmann
Ochs - MC - Abildgaard - Thellufsen
Lucas
van Weert
Interessant at Wieghorst tager konsekvensen af en række anonyme indsatser fra Kusk.
Respekt for det! Ochs har mere tænding, og han kan passe sin egen butik offensivt og defensivt.
Det er dog stadig bekymrende med den centrale midtbane vi stiller med. Ikke meget tempo i den. Men på dødbolde er det godt med MC og Abildgaard.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 21.10.2018

Indlæg af raekkeettre » 21. okt 2018, 17:37

frederikshavneren skrev:
21. okt 2018, 17:09
Gymnasternes startopstilling:

Whalley
Mikanovic - Kanstrup - Juelsgaard - Højer
Stage
Bundu - Amini - Sana - Ankersen
Mmaee
Er den ikke syg offensiv??

Besvar