Okore

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Okore

Indlæg af raekkeettre » 23. okt 2018, 16:35

Er der nogle der så Okores clearinger mod GF, og undrede sig over at 9 ud af 10 hovedstød clearinger landede hos en GF, han agerede jo spilstation for dem i hele kampen. Enden er han enorm dårligt til det eller så savner han medspillere der i samle-op fasen gør sig spilbar.....men hold da op, helt simple hovedstød uden at blive presset sætter han lige i fødderne på en GFer....Der skal han eller holdet godt nok forbedre sig...

seamann

Re: Okore

Indlæg af seamann » 23. okt 2018, 16:45

raekkeettre skrev:
23. okt 2018, 16:35
Er der nogle der så Okores clearinger mod GF, og undrede sig over at 9 ud af 10 hovedstød clearinger landede hos en GF, han agerede jo spilstation for dem i hele kampen. Enden er han enorm dårligt til det eller så savner han medspillere der i samle-op fasen gør sig spilbar.....men hold da op, helt simple hovedstød uden at blive presset sætter han lige i fødderne på en GFer....Der skal han eller holdet godt nok forbedre sig...
Nu var det vel kun den første halve time han kunne agere spilstation.

Jeg bemærkede det ikke. Men jeg har bemærket hans generelle problemer i opspillet - der er han vel den ringeste af midtstopperne.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Okore

Indlæg af raekkeettre » 23. okt 2018, 16:51

seamann skrev:
23. okt 2018, 16:45
raekkeettre skrev:
23. okt 2018, 16:35
Er der nogle der så Okores clearinger mod GF, og undrede sig over at 9 ud af 10 hovedstød clearinger landede hos en GF, han agerede jo spilstation for dem i hele kampen. Enden er han enorm dårligt til det eller så savner han medspillere der i samle-op fasen gør sig spilbar.....men hold da op, helt simple hovedstød uden at blive presset sætter han lige i fødderne på en GFer....Der skal han eller holdet godt nok forbedre sig...
Nu var det vel kun den første halve time han kunne agere spilstation.

Jeg bemærkede det ikke. Men jeg har bemærket hans generelle problemer i opspillet - der er han vel den ringeste af midtstopperne.
Haha true!!! Første 30 min....Det er mere hans clearinger der 90% af tiden går til en modstander. Når man ser de rigtig gode forsvarsspillere, så bryder de opspillet og header clearingerne direkte til en medspiller.....men med Okore er det 90% af tiden direkte til en modstander....Jeg råber og skriger om det hver gang men mod GF var det helt absourt dårligt, og vi spillede endda godt :) hvad kan det ikke ende med...hvis han ligger det til hans spil..

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Okore

Indlæg af Klaus » 23. okt 2018, 17:27

Enig i, at det er i opspillet, at Okore kan forbedre sig mest. I en efterhånden ganske lang spillemæssig dårlig periode, må jeg på den anden side også sige, at Okore er en af dem, der gør det attraktivt at komme på stadion. Han er vel i dag det tætteste vi kommer på en rigtig profil, og det er generelt en fornøjelse at følge ham på banen. Jeg synes også han har lagt meget på i sit spil i forhold til de første kampe, så han nu er blevet den profil vi har manglet i forsvaret. Men jeg er enig i, at han aldrig bliver nogen Maradona, men mindre kan også gøre det.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Okore

Indlæg af Salle17 » 24. okt 2018, 17:08

Jeg mindes det også var et problem hos FCN dengang han var hos dem, men der plejer deres spil typisk at blive opbygget af Bjelland, der udviskede Okores svaghed.
Problemet for os er så bare at hverken KP eller Blåbjerg er særlig gode til det..

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Okore

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2018, 17:24

Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Okore

Indlæg af raekkeettre » 24. okt 2018, 17:38

BassogogsVen skrev:
24. okt 2018, 17:24
Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
Jeg kan se, der er mistet lidt fokus her :) ha ha - det er ikke spillet med fødderne jeg mener, det er når han bryder bolden eller header en clearing - den lander 90% af tiden hos en modspiller. Jeg ved godt han ikke er verdensklasse hvor man ser de bedste forsvarspillere 90% af tiden clear eller bryde spillet til en medspiller. Men jeg er altså overrasket over, i en helt upresset situation, clear han en lang bold nede fra modstanderens forsvarsspiller lige til en modspiller, men en god spilstadion for modstanderen. Der troede jeg ikke han var så dårlige, jeg vil mene at både Blåbjerg og KP er bedre i den del af spillet. At han så når flere clearinger og bryder flere bolde, beviser jo bare han er pisse god - så der kan de 2 andre ikke følge med. Men clearinger og brydninger af bolden til en medspiller...chokerende ringe....

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Okore

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 17:53

BassogogsVen skrev:
24. okt 2018, 17:24
Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
Tjaa men Wieghorst udtalte i starten, da man hentede Okore, at han generelt er undervurderet i spillet med fødderne, og at han synes det er en af Okores forcer. Det kan man så tænke lidt over...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Okore

Indlæg af Halil » 24. okt 2018, 18:05

BassogogsVen skrev:
24. okt 2018, 17:24
Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
Er Okore i karantæne?
Uden Synd Ingen Frelse

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Okore

Indlæg af Danni » 24. okt 2018, 22:15

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 17:53
BassogogsVen skrev:
24. okt 2018, 17:24
Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
Tjaa men Wieghorst udtalte i starten, da man hentede Okore, at han generelt er undervurderet i spillet med fødderne, og at han synes det er en af Okores forcer. Det kan man så tænke lidt over...
Jeg synes faktisk, han er udmærket med fødderne. Han er klart den af vores midtstoppere, der tager mest ansvar i at føre bolden frem. Han havde en del kiks i starten af AaB-tiden, hvor han lige skulle finde sig igen efter noget tid med begrænset spilletid, men jeg synes, det er blevet godt.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Okore

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2018, 01:57

Danni skrev:
24. okt 2018, 22:15
FIDEL skrev:
24. okt 2018, 17:53
BassogogsVen skrev:
24. okt 2018, 17:24
Altså, alle har vel altid vidst, at spillet med fødderne fremad banen ikke er Okores force. Okore er brølstærk, hård i duellerne, stærk på låget samt (var) voldsomt hurtig.

Det vidste man, før han blev købt, og det vidste man, da man hentede ham.
Tjaa men Wieghorst udtalte i starten, da man hentede Okore, at han generelt er undervurderet i spillet med fødderne, og at han synes det er en af Okores forcer. Det kan man så tænke lidt over...
Jeg synes faktisk, han er udmærket med fødderne. Han er klart den af vores midtstoppere, der tager mest ansvar i at føre bolden frem. Han havde en del kiks i starten af AaB-tiden, hvor han lige skulle finde sig igen efter noget tid med begrænset spilletid, men jeg synes, det er blevet godt.
Okore er ok på bolden men så snart han bliver det mindste presset tonser han bolden væk 'Califf style', modstanderne har luret Okores svagheder på bolden og at hvis han presses så smider han bolden væk. Vi mister mange bolde fordi vi ikke just har en tankcenterforward til at kæmpe om de umulige bolde Okore tonser op ad banen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Okore

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. okt 2018, 06:18

Vi mister mange bolde fordi vi igennem snart mange år har forsømt at indkøbe en SPILLENDE midterforsvarer der kan føre bolden frem.

Vi prøvede med Holgersson. Han var ikke spillende. Og så droppede vi af uransagelige årsager ideen. Besynderligt.

Okore og Kasper P er begge Søren Thorst. Vi mangler i den grad Ib Simonsen. Jeg ser Kasper P som Okores afløser når han engang sælges.
Janteloven eksisterer IKKE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Okore

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2018, 09:15

Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Okore

Indlæg af Spritten » 25. okt 2018, 10:44

FIDEL skrev:
25. okt 2018, 09:15
Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!
Det gjorde de i mandags.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvisning/

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Okore

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2018, 10:45

Køllen I Møllen skrev:Vi mister mange bolde fordi vi igennem snart mange år har forsømt at indkøbe en SPILLENDE midterforsvarer der kan føre bolden frem.

Vi prøvede med Holgersson. Han var ikke spillende. Og så droppede vi af uransagelige årsager ideen. Besynderligt.

Okore og Kasper P er begge Søren Thorst. Vi mangler i den grad Ib Simonsen. Jeg ser Kasper P som Okores afløser når han engang sælges.
De ville være fint med en spillende midterforsvarer - enig. Okore er der ikke helt, men jeg synes nu heller ikke han er rigtig dårlig med fødderne. Han er ikke så god til at fordele skarpe afleveringer fra sin position som bageste mand, men han er faktisk ok, de få gange, der er rum til at hans selv skyder med frem, med bolden på fødderne, eller i en 1-2-kombination.

Jeg håber på at både KP’s og Blaabjergs fremtid ligger som backup-spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Okore

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2018, 12:42

Spritten skrev:
25. okt 2018, 10:44
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 09:15
Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!
Det gjorde de i mandags.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvisning/
Jeg ved godt, at de udtalte at de vil appellere, men har AaB reelt gjort det? Det står der ikke noget om i linket.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Okore

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2018, 12:54

FIDEL skrev:
25. okt 2018, 12:42
Spritten skrev:
25. okt 2018, 10:44
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 09:15
Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!
Det gjorde de i mandags.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvisning/
Jeg ved godt, at de udtalte at de vil appellere, men har AaB reelt gjort det? Det står der ikke noget om i linket.
Jeg er ret sikker på, at i så fald ville det være blevet opfulgt af en pressemeddelelse på hjemmesiden. Så jeg tvivler.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Okore

Indlæg af Martino » 25. okt 2018, 12:56

BassogogsVen skrev:
25. okt 2018, 12:54
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 12:42
Spritten skrev:
25. okt 2018, 10:44
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 09:15
Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!
Det gjorde de i mandags.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvisning/
Jeg ved godt, at de udtalte at de vil appellere, men har AaB reelt gjort det? Det står der ikke noget om i linket.
Jeg er ret sikker på, at i så fald ville det være blevet opfulgt af en pressemeddelelse på hjemmesiden. Så jeg tvivler.
Nu er AaB jo ikke den mest bombastiske klub, så mon ikke den er indgivet i fred og fordragelighed?
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Okore

Indlæg af Forza » 25. okt 2018, 14:04

Martino skrev:
25. okt 2018, 12:56
BassogogsVen skrev:
25. okt 2018, 12:54
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 12:42
Spritten skrev:
25. okt 2018, 10:44
FIDEL skrev:
25. okt 2018, 09:15
Sig mig engang, ville AaB ikke indgive en appel? Man hører intet!
Det gjorde de i mandags.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvisning/
Jeg ved godt, at de udtalte at de vil appellere, men har AaB reelt gjort det? Det står der ikke noget om i linket.
Jeg er ret sikker på, at i så fald ville det være blevet opfulgt af en pressemeddelelse på hjemmesiden. Så jeg tvivler.
Nu er AaB jo ikke den mest bombastiske klub, så mon ikke den er indgivet i fred og fordragelighed?
Selvfølgelig har de indgivet den og som du ganske rigtigt siger, er AaB jo ikke en klub der gør et stort nummer ud af noget.

Det kan dog undre, at man så tæt på kampen stadig ikke har afklaring på om han må spille. DBU har ikke travlt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Okore

Indlæg af Salle17 » 25. okt 2018, 16:57


Besvar