DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af frederikshavneren » 1. nov 2018, 10:31

san skrev:
1. nov 2018, 10:10
Klaus skrev:
31. okt 2018, 23:35
. Lidt anderledes med vores centerforsvar, der på trods af at de holdte nullet lavede en del fejl. Specielt i opspillet så man begrænsningerne....
Enig i det meste af det du skriver, meen der var mere fart i vores centerforsvar i går . Og det virker forfriskende
Synes Okore trods han mange styrker, er alt for sløv med bolden og det hæmmer vores spil
Det er ikke mere end et par år siden at jeg mente at KP havde niveau til at spille i Skive eller en tilsvarende klub men der er godt nok sker noget. KP har stadigvæk mangler men jeg vil faktisk påstå at han er vores bedste CB, især med bolden er han noget bedre end Okore. Derudover har KP potentiale til at blive en leder

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Martino » 1. nov 2018, 10:55

Gamen skrev:
1. nov 2018, 09:43
Kudos til dem der sikrede vores laveste tilskuertal i en betydende kamp på hjemmebane i godt 30 år, såvidt jeg lige kan regne ud.

Det er da et signal, der er til at tage og føle på. Og det var jo altså ikke fordi der var hverken orkan, snestorm eller 15 minusgrader.
Jeg følte mig sgu lidt flov, og det håber jeg da også direktionen gjorde. Jeg kan ikke mindes at have været på stadion, hvor tilskuerantallet har været helt dernede, så de 30år skal nok passe.
Når det så er sagt, så var der trods alt positive tendenser i 2.halvleg, og 3-0 havde ikke været uretfærdigt. I øvrigt er jeg glad for AaB ikke hentede Rune Frantsen, for hvis det han viste i går er niveauet, så er det ikke superligaklasse.
Jeg savner Winsnes

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Nitten » 1. nov 2018, 11:26

Jeg sad og tænkte på det igår på stadion og efter nu at have set sammendraget som AaB tv flot har produceret og lagt op kan jeg se at der må være noget om det.

Vi har mistet meget chance skabende fra backerne. Igår tror jeg at der var enkelte offensive actioner til baglinjen fra Pallesen uden at de dog blev til noget. Intet fra Alhmann som jeg husker det.
Tidligere har det været signatur fra vores backer med Dahlsgaard som den bedste men også Mæhle og Alhman tidligere.
Hvad er der sket ?? Må de ikke eller kan de bare ikke ?

Jeg synes alt for ofte at begge sider er begyndt at stoppe når noget der ligner noget offensivt sådan er halvvejs op af modstander banehalvdelen for så lægge den ind mod midten eller lidt tilbage igen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Klaus » 1. nov 2018, 11:27

Pastorius skrev:
1. nov 2018, 07:11
Der er et sammendrag her: https://aabsport.dk/nyheder/2018/novemb ... rsens-1-0/
Dejligt... Havde ikke set kameraet oppe på sponsortribunen :-) Gode interviews, og hvor var det dog dejligt at se vores anfører tilbage. Som man kan se brænder vi igen alt, alt for meget, men den her gang fik vi da heldigvis den fortjente sejr.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Nestor » 1. nov 2018, 11:38

Gamen skrev:
1. nov 2018, 09:43
Kudos til dem der sikrede vores laveste tilskuertal i en betydende kamp på hjemmebane i godt 30 år, såvidt jeg lige kan regne ud.

Det er da et signal, der er til at tage og føle på. Og det var jo altså ikke fordi der var hverken orkan, snestorm eller 15 minusgrader.
Så hjælper det jo heller ikke, at AaB igen var katastrofalt dårlige til at markedsføre kampen. Send nu dem, der håndterer opskræppet til kampene på kursus i håndtering af de sociale medier, eller giv dem 5 kolde i røven.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af andreasaab89 » 1. nov 2018, 12:39

Lige nogle betragtninger kun fra sammendraget på TV.

1) Lukas har godt nok mange langskud. Og har også haft det de seneste 2-3 kampe. Fra kanten af feltet osv. hvor han trækker ind i banen. Han er så hurtigt på bolden at han ofte kommer fri til skud med sine små træk. Men hans skud mangler godt nok noget fart og placering. De er slet ikke farlige. Det skal han altså træne noget mere.

2) Vi har enormt spilovertag og chancer. Thelufsen stor chance. Kæft det er godt med Wurtz tilbage.

3) jeg kan ikke rigtig se det på billederne i TV, men det ligner en enorm chance til Abildgaard som han mistimer ca. 1 meter foran målet uden målmand? Eller ligger bolden bag ham. Svært at se.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Fastland » 1. nov 2018, 14:38

Men Würtz sidder sikkert på bænken igen i weekenden :(
Vores pointhøst i den periode, hvor han har været væk er tankevækkende.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Kenneth K » 2. nov 2018, 11:53

NIN skrev:
31. okt 2018, 21:52
Kokkefar skrev:
31. okt 2018, 21:35
Billede

Av, hvad siger vi til Würtz med hårbånd? Starten på enden for en legende.
Manden spiller i sorte støvler. Så kan meget tilgives.
Sandhed.

Grønne, gule, orange, og hvad har vi, støvler produceret i forskellige afskygninger plastik skal stoppes. Sorte læderstøvler eller ingen støvler, siger den gamle og gnavne skiderik her.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Yankee » 2. nov 2018, 12:25

Kenneth K skrev:
2. nov 2018, 11:53
NIN skrev:
31. okt 2018, 21:52
Kokkefar skrev:
31. okt 2018, 21:35
Billede

Av, hvad siger vi til Würtz med hårbånd? Starten på enden for en legende.
Manden spiller i sorte støvler. Så kan meget tilgives.
Sandhed.

Grønne, gule, orange, og hvad har vi, støvler produceret i forskellige afskygninger plastik skal stoppes. Sorte læderstøvler eller ingen støvler, siger den gamle og gnavne skiderik her.
Det er kraftedeme en fodboldspiller, det der. 1,80 høj, tilpas benlængde, stærke knæ, ensfarvet armbind og sorte støvler med stærk pløs. Og lige så snart hans hår bliver længere end Annie Lennox' ryger der hårbånd på. Kæmpe chef.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Martino » 2. nov 2018, 12:37

Yankee skrev:
2. nov 2018, 12:25
Kenneth K skrev:
2. nov 2018, 11:53
NIN skrev:
31. okt 2018, 21:52
Kokkefar skrev:
31. okt 2018, 21:35
Billede

Av, hvad siger vi til Würtz med hårbånd? Starten på enden for en legende.
Manden spiller i sorte støvler. Så kan meget tilgives.
Sandhed.

Grønne, gule, orange, og hvad har vi, støvler produceret i forskellige afskygninger plastik skal stoppes. Sorte læderstøvler eller ingen støvler, siger den gamle og gnavne skiderik her.
Det er kraftedeme en fodboldspiller, det der. 1,80 høj, tilpas benlængde, stærke knæ, ensfarvet armbind og sorte støvler med stærk pløs. Og lige så snart hans hår bliver længere end Annie Lennox' ryger der hårbånd på. Kæmpe chef.
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Yankee » 2. nov 2018, 12:39

Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. nov 2018, 12:45

Yankee skrev:
2. nov 2018, 12:39
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
At det udsagn overhovedet kan betvivles, er det reneste Wahnsinn.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2018, 13:08

Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.


Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. nov 2018, 13:15

Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:08
Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.
Så er der ikke så meget mere at sige til det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2018, 13:30

Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:08
Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.
Er der nogen som helst, herinde eller i AaB's trænerteam der mener at en Wurtz i form ikke skal starte inde? Mig bekendt har Wurtz siddet ude pga. en skade, efterfulgt af manglende form.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2018, 13:46

Martino skrev:
1. nov 2018, 10:55
Gamen skrev:
1. nov 2018, 09:43
Kudos til dem der sikrede vores laveste tilskuertal i en betydende kamp på hjemmebane i godt 30 år, såvidt jeg lige kan regne ud.

Det er da et signal, der er til at tage og føle på. Og det var jo altså ikke fordi der var hverken orkan, snestorm eller 15 minusgrader.
Jeg følte mig sgu lidt flov, og det håber jeg da også direktionen gjorde. Jeg kan ikke mindes at have været på stadion, hvor tilskuerantallet har været helt dernede, så de 30år skal nok passe.
Når det så er sagt, så var der trods alt positive tendenser i 2.halvleg, og 3-0 havde ikke været uretfærdigt. I øvrigt er jeg glad for AaB ikke hentede Rune Frantsen, for hvis det han viste i går er niveauet, så er det ikke superligaklasse.
Vi skal så lige huske, at der var tale om en pokalkamp, og i hvert fald før i tiden mindes jeg hjemmekampe mod Nr. Aaby eller lignende, hvor tilskuertallet var noget tilsvarende eller lavere. I dag er det jo så - med få undtagelser - ikke muligt at møde laverenderangerende hold op hjemmebane. Jeg kan dog mindes to kampe for relativt nyligt mod Lystrup (noget i den stil) fra DS samt Odder fra 2. division. Sidstnævnte var lidt speciel grundet gratis adgang, men jeg husker ikke tilskuertallet mod Lystrup, der næppe var meget højere end det i onsdags.

I Superligatiden er vores bundrekord 2125 tilskuere mod samme Horsens og endda sat her i 2018. Her var der tale om en kamp mandag aften i fuldkommen forfærdelig snestorm, og den burde naturligvis have været aflyst. Her præsterede vi at slå den hidtidige bundrekord, som holdt i næsten 25 år; 2250 tilskuere - og så mod Brøndby i øvrigt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2018, 13:49

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:08
Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.
Er der nogen som helst, herinde eller i AaB's trænerteam der mener at en Wurtz i form ikke skal starte inde? Mig bekendt har Wurtz siddet ude pga. en skade, efterfulgt af manglende form.
Så du interviewet med Würtz. Han mente tydeligvis at han været klar til at spille tidligere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af NIN » 2. nov 2018, 14:10

Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:49
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:08
Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.
Er der nogen som helst, herinde eller i AaB's trænerteam der mener at en Wurtz i form ikke skal starte inde? Mig bekendt har Wurtz siddet ude pga. en skade, efterfulgt af manglende form.
Så du interviewet med Würtz. Han mente tydeligvis at han været klar til at spille tidligere.
Plus Würtz og manglende form? Sætningen giver jo ingen mening.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2018, 14:12

Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:49
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
2. nov 2018, 13:08
Yankee skrev:
Martino skrev:
2. nov 2018, 12:37
Han er ved at lave en Lasse Schøne med udseendet, og måske har han også “arvet” lidt af Schønes visioner i spillet, for det var satme en god bold han lagde til Van weert :aabfan:
Han er simpelthen stadig vores suverænt bedste spiller.
Superligakampe med Würtz i startopstilling i år:
3 k - 6 p

Superligakampe uden Würtz
11 k - 11 p

Superligakampe med Risgaard i startopstilling:
5 k - 9 p

Superligakampe med begge i startopstilling:
1 k 3 p.

Superligakampe uden begge:
7 k 5 p.
Er der nogen som helst, herinde eller i AaB's trænerteam der mener at en Wurtz i form ikke skal starte inde? Mig bekendt har Wurtz siddet ude pga. en skade, efterfulgt af manglende form.
Så du interviewet med Würtz. Han mente tydeligvis at han været klar til at spille tidligere.
Jeg ville blive ekstremt overrasket hvis Wurtz var den sidste til at mene han var klar til at spille. Men faktum er altså at han kun har være i truppen i ca. en måneds tid og har fået et par indhop. Så at han først får en starplads her en måned efter kan jeg ikke se det åbentlyst mærkelige eller urimelige i.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: DBU Pokalen: AaB - AC Horsens, 31.10.2018

Indlæg af Gamen » 2. nov 2018, 14:16

Hovedet skrev:
2. nov 2018, 13:46
Vi skal så lige huske, at der var tale om en pokalkamp, og i hvert fald før i tiden mindes jeg hjemmekampe mod Nr. Aaby eller lignende, hvor tilskuertallet var noget tilsvarende eller lavere. I dag er det jo så - med få undtagelser - ikke muligt at møde laverenderangerende hold op hjemmebane. Jeg kan dog mindes to kampe for relativt nyligt mod Lystrup (noget i den stil) fra DS samt Odder fra 2. division. Sidstnævnte var lidt speciel grundet gratis adgang, men jeg husker ikke tilskuertallet mod Lystrup, der næppe var meget højere end det i onsdags.
Der var næsten det dobbelte - over 3400 tilskuere - mod Lystrup. Men okay...

Tilbage står nu, at det her er et HISTORISK lavt tilskuertal mod ligeværdig modstand. Jeg aner ikke hvor mange der var mod Nørre Aaby, men det er trods alt også over 26 år tilbage. Hvis jeg lige lurer over modstanderne i pokalen gennem årene, skal vi måske tilbage til kampen mod Haslev i 1986 for at finde en der måske kunne have trukket færre.

Uanset hvad din pointe var, så var den i hvert fald ikke korrekt.

Besvar