Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Gamen » 9. dec 2018, 16:12

Maglau skrev:
9. dec 2018, 16:10
Jeg synes ikke vi spillede en god første halvleg - vi var piv elendige, smed bolden væk konstant og lod de små vævre Horsens teknikere spille os baglæns.
Kusk var flyvende, Thellufsen var god og Ahlmann også pænt kørende. Vi fik gang i de hurtige omstillinger, som vi aldrig praktiserede under Wieghorst og kunne godt have lavet et par stykker mere. Thellufsen har en kæmpechance, Kusk et godt soloraid, og så har vi også et par pæne indlægsmuligheder.

Vi var da klart bedst i 1. halvleg, men det kniber lidt med den defensive organisation i dag. For mange dumme fejl nede bagved, som er unødvendige.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Maglau » 9. dec 2018, 16:17

Gamen skrev:
9. dec 2018, 16:12
Maglau skrev:
9. dec 2018, 16:10
Jeg synes ikke vi spillede en god første halvleg - vi var piv elendige, smed bolden væk konstant og lod de små vævre Horsens teknikere spille os baglæns.
Kusk var flyvende, Thellufsen var god og Ahlmann også pænt kørende. Vi fik gang i de hurtige omstillinger, som vi aldrig praktiserede under Wieghorst og kunne godt have lavet et par stykker mere. Thellufsen har en kæmpechance, Kusk et godt soloraid, og så har vi også et par pæne indlægsmuligheder.

Vi var da klart bedst i 1. halvleg, men det kniber lidt med den defensive organisation i dag. For mange dumme fejl nede bagved, som er unødvendige.
Ja men det jeg ser fra de tre er mest enkletstående episoder hvor de sætter sig igennem. Men ellers ikke ret meget sammen ihverken spil eller organisation.
Lukas var fuldstændig usynlig
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Reyad » 9. dec 2018, 16:19

Første halvleg var jævn. Ja, vi skaber chancer. Men det er en lige kamp.
Man skal ikke glemme, at der er to store Horsens-fejl bag begge vores mål.
Mathias Nielsen er klodset og får ikke skudt bolden væk og deres målmand dækker ikke kort hjørne ved vores første mål.
Og Hallur Hansson laver en kæmpe fejlaflevering ved nummer to.

Det kan man selvfølgelig altid komme at sige, men så var første halvleg altså heller ikke bedre...Bedre og mere underholdende end under Wieghorst, men det siger fandeme heller ikke noget.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Gamen » 9. dec 2018, 16:23

Jeg synes ikke der er så megen tvivl om, at der er lidt af en ubalance i vores trup - bl.a. foranlediget af de mange unge spillere der er kommet op, og derfor bør man også være varsom med at kyle et nyt hold unge spillere for løverne, når det ser ud som det ser ud. Jeg så gerne vi sendte nogen ud på leje i stedet for. Den megen udskiftning i AaB-truppen de seneste 2-3 sæsoner har sat sit præg på en trup, der stort set er blottet for typer med vindermentalitet og evne til at råbe holdkammeraterne op.

I hvert fald på banen. Alle dem der er i toppen af spiller-hierarkiet spiller en efterhånden ubetydelig rolle på dette AaB-hold. Løsningen er ikke 6 nye teenagere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Funky » 9. dec 2018, 16:32

Friis var i postmatch interviewet selv inde på, at 1. halvleg havde været okay - offensivt. Men ikke defensivt. Og han sende en klar "hilsen" til Okore med, at han ikke bryder sig om at se folk trække gule kort for brok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af budo » 9. dec 2018, 16:37

Ud af rigtig mange trælse ting i kampen, undre jeg mig en del over det straffe det bliver dømt.
For mig ligner det et af de mest oplagte eksempler på film i feltet, men ingen taler om det?
Okore har kontakt med Drost hæl, men ikke nok til at den flytter sig. Til gengæld kaster Drost sig efter et øjeblik fremover med overkroppen, som om han var blevet skubbet i nakken?
Det ligner alvorligt skuespil, og da dommeren hopper på den, og Okore taber hovedet, bliver det den detalje der tipper, og sandsynligvis afgøre kampen.
Hvor er VAR når man har brug for det?
Der er dog ikke rigtig nogen undskyldning for Okores kort for brok. En dårlig kamp er træls, men kan ske. Men så at tabe hovedet oveni, det er sq urutineret.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Hovedet » 9. dec 2018, 16:40

Men lad os nu her i mørket glæde os over den stundende højtid, hvilket samtidig markerer årets dejligste tid og højdepunkt: Nemlig to måneder, hvor AaB ikke spiller :-)

Åh Gud, glemte helt i euforien, at vi har en kamp tilbage :@

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 9. dec 2018, 16:40

budo skrev:
9. dec 2018, 16:37
Ud af rigtig mange trælse ting i kampen, undre jeg mig en del over det straffe det bliver dømt.
For mig ligner det et af de mest oplagte eksempler på film i feltet, men ingen taler om det?
Okore har kontakt med Drost hæl, men ikke nok til at den flytter sig. Til gengæld kaster Drost sig efter et øjeblik fremover med overkroppen, som om han var blevet skubbet i nakken?
Det ligner alvorligt skuespil, og da dommeren hopper på den, og Okore taber hovedet, bliver det den detalje der tipper, og sandsynligvis afgøre kampen.
Hvor er VAR når man har brug for det?
Der er dog ikke rigtig nogen undskyldning for Okores kort for brok. En dårlig kamp er træls, men kan ske. Men så at tabe hovedet oveni, det er sq urutineret.
Jeg sad lige og tænkte det samme; jeg synes også, det er uendeligt tyndt dømt. Og nej, ingen undskyldning, men hvis Okore står med samme følelse, så kan man jo godt forstå, at han brokker sig.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2018, 16:42

budo skrev:
9. dec 2018, 16:37
Ud af rigtig mange trælse ting i kampen, undre jeg mig en del over det straffe det bliver dømt.
For mig ligner det et af de mest oplagte eksempler på film i feltet, men ingen taler om det?
Okore har kontakt med Drost hæl, men ikke nok til at den flytter sig. Til gengæld kaster Drost sig efter et øjeblik fremover med overkroppen, som om han var blevet skubbet i nakken?
Det ligner alvorligt skuespil, og da dommeren hopper på den, og Okore taber hovedet, bliver det den detalje der tipper, og sandsynligvis afgøre kampen.
Hvor er VAR når man har brug for det?
Der er dog ikke rigtig nogen undskyldning for Okores kort for brok. En dårlig kamp er træls, men kan ske. Men så at tabe hovedet oveni, det er sq urutineret.
Man kan altid diskutere kendelserne men det var altså ikke dommeren der kostede os sejren, vi formåede selv at smide det hele væk.

Nu hæfter du dig ved straffesparket men overser belejligt at dommeren burde ha' annulleret vores første mål

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2018, 16:42

Hovedet skrev:
9. dec 2018, 16:40
Men lad os nu her i mørket glæde os over den stundende højtid, hvilket samtidig markerer årets dejligste tid og højdepunkt: Nemlig to måneder, hvor AaB ikke spiller :-)

Åh Gud, glemte helt i euforien, at vi har en kamp tilbage :@
Som heldigvis er på udebane hvor vi er godt kørende!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 9. dec 2018, 16:49

Her bagefter, synes jeg egentlig slet ikke, at Okores udvisning er det største problem. Nuvel, det er da en træls handling at blive vist ud. Udvisninger forekommer. Men at holdet i den grad stiller sig ned og parkerer bussen, fordi én mand er udvist, er utilgiveligt og et langt større og meget mere strukturelt problem. Det er altså Horsens på hjemmebane, ikke Dortmund eller Madrid. Der skal man kunne så bedre imod i 10 mod 11 og ikke på den måde blive udspillet af et hold, som vi for ganske få halvsæsoner siden så som en inferiør opkomling, der hører til i bunden af rækken.

AaB har nu ramt bunden i de 4,5 år siden vi i løbet af en uge løftede to pokaler på en uge. Så overvejelserne helt op i bestyrelsen må være, om de tror, at Wieghorst-fyringen var løsningen alene, eller om det stikker dybere og højere op end som så.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af andreasaab89 » 9. dec 2018, 16:49

frederikshavneren skrev:
9. dec 2018, 16:42
budo skrev:
9. dec 2018, 16:37
Ud af rigtig mange trælse ting i kampen, undre jeg mig en del over det straffe det bliver dømt.
For mig ligner det et af de mest oplagte eksempler på film i feltet, men ingen taler om det?
Okore har kontakt med Drost hæl, men ikke nok til at den flytter sig. Til gengæld kaster Drost sig efter et øjeblik fremover med overkroppen, som om han var blevet skubbet i nakken?
Det ligner alvorligt skuespil, og da dommeren hopper på den, og Okore taber hovedet, bliver det den detalje der tipper, og sandsynligvis afgøre kampen.
Hvor er VAR når man har brug for det?
Der er dog ikke rigtig nogen undskyldning for Okores kort for brok. En dårlig kamp er træls, men kan ske. Men så at tabe hovedet oveni, det er sq urutineret.
Man kan altid diskutere kendelserne men det var altså ikke dommeren der kostede os sejren, vi formåede selv at smide det hele væk.

Nu hæfter du dig ved straffesparket men overser belejligt at dommeren burde ha' annulleret vores første mål
Samt dømt straffe til Horsens i anden
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af OlleBruun » 9. dec 2018, 16:50

Netop hjemvendt fra stadion, til hvad der er den mest chokerende oplevelse i mange år.

Jeg har ALDRIG oplevet en lignende dommerpræstation. Og jeg har aldrig oplevet et helt stadion, være så enige omkring det. Derfor undre det mig EKSTREMT meget at folk herinde siger kampen tabes på bænken osv. Jeg har aldrig givet dommeren skylden for et nederlag, men i dag gør jeg det og jeg er sikker på, at de folk som valgte at dukke op på stadion, er 100% enige med mig. Sjældent har jeg oplevet så "mærkværdig" en stemning og magtesløshed, som den jeg har oplevet i dag. Jeg er chokeret.

Sandi Putros har i dagens kamp, sat en ny standard for hvor dårlig en dommer kan gøre det. Den ene fejlkendelse efter den anden, både store og små. Jeg forstår satme godt at vi taber kampen i dag.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Hanga » 9. dec 2018, 16:51

Funky skrev:
9. dec 2018, 16:32
Friis var i postmatch interviewet selv inde på, at 1. halvleg havde været okay - offensivt. Men ikke defensivt. Og han sende en klar "hilsen" til Okore med, at han ikke bryder sig om at se folk trække gule kort for brok.
Enig.
Derudover var det værd at bemærke, at Tommy Bechmann flere gange prikkede til vores måde at gribe 2. halvleg an på, hvortil han svarede at det var "et spørgsmål om temperament" hvordan man forsøger at håndtere en undertalssituation mod Horsens. Han fik også nævnt at vi flere gange tidligere har haft succes med at prøve at dræbe en kamp ved at stille os ned. Det har han muligvis ret i, men for det første lykkedes det langt fra i dag, og for det andet synes jeg det er tyndt at ville dræbe en hjemmekamp mod Horsens ved stillingen 2-2.

Kudos til Friis for de generelle ændringer vi så fra kampens start (og angiveligt så forrige weekend også), men reaktionen undervejs i dagens kamp tangerer overgivelse.
Funky skrev:
9. dec 2018, 16:09
Jeg synes nu også, Horsens kom alt for nemt til alt for farlige situationer i 1. halvleg. Jeg synes, midtbanen render hovedløst rundt og hele tiden halter bagefter. Men okay, nu var det selvfølgelig også sindssygt pasningsstærke Horsens, vi var oppe imod...
Jeg synes vi var det klart farligste hold i størstedelen af 1. halvleg. Blev lidt for passive efter 1-0 scoringen, og deres scoring kommer da også efter længere tids boldbesiddelse fra deres side, altså ikke resultatet af et højt AaB pres, nærmere det modsatte.
Ellers er jeg generelt enig i at vores midtbanespillere mangler niveau, og ikke er lige så dygtige i forsvaret og presspillet som Würtz og til dels Ris tidligere var. Og ja, det gælder også Abildgaard. Altid kæmpe arbejdsindsats, men uha der mangler kvalitet bag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af andreasaab89 » 9. dec 2018, 16:52

OlleBruun skrev:
9. dec 2018, 16:50
Netop hjemvendt fra stadion, til hvad der er den mest chokerende oplevelse i mange år.

Jeg har ALDRIG oplevet en lignende dommerpræstation. Og jeg har aldrig oplevet et helt stadion, være så enige omkring det. Derfor undre det mig EKSTREMT meget at folk herinde siger kampen tabes på bænken osv. Jeg har aldrig givet dommeren skylden for et nederlag, men i dag gør jeg det og jeg er sikker på, at de folk som valgte at dukke op på stadion, er 100% enige med mig. Sjældent har jeg oplevet så "mærkværdig" en stemning og magtesløshed, som den jeg har oplevet i dag. Jeg er chokeret.

Sandi Putros har i dagens kamp, sat en ny standard for hvor dårlig en dommer kan gøre det. Den ene fejlkendelse efter den anden, både store og små. Jeg forstår satme godt at vi taber kampen i dag.
Måske ser man ikke alt så godt fra stadion og får heller ikke tingene i langsom

Dommeren var ikke problemet idag. Om du vil eller EK
Problemet var okore i 1 halvleg og taktikken i anden
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Hanga » 9. dec 2018, 16:53

OlleBruun skrev:
9. dec 2018, 16:50
Jeg har ALDRIG oplevet en lignende dommerpræstation. Og jeg har aldrig oplevet et helt stadion, være så enige omkring det. Derfor undre det mig EKSTREMT meget at folk herinde siger kampen tabes på bænken osv.
Vi har haft chancen for at se situationerne gentagende gange i langsom gengivelse. Jovist Putros var ikke flink ved os i dag, men de kampafgørende kendelser får han altså dømt korrekt. Okore har intet at komme efter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Uldahl » 9. dec 2018, 16:58

BassogogsVen skrev:
9. dec 2018, 16:40
budo skrev:
9. dec 2018, 16:37
Ud af rigtig mange trælse ting i kampen, undre jeg mig en del over det straffe det bliver dømt.
For mig ligner det et af de mest oplagte eksempler på film i feltet, men ingen taler om det?
Okore har kontakt med Drost hæl, men ikke nok til at den flytter sig. Til gengæld kaster Drost sig efter et øjeblik fremover med overkroppen, som om han var blevet skubbet i nakken?
Det ligner alvorligt skuespil, og da dommeren hopper på den, og Okore taber hovedet, bliver det den detalje der tipper, og sandsynligvis afgøre kampen.
Hvor er VAR når man har brug for det?
Der er dog ikke rigtig nogen undskyldning for Okores kort for brok. En dårlig kamp er træls, men kan ske. Men så at tabe hovedet oveni, det er sq urutineret.
Jeg sad lige og tænkte det samme; jeg synes også, det er uendeligt tyndt dømt. Og nej, ingen undskyldning, men hvis Okore står med samme følelse, så kan man jo godt forstå, at han brokker sig.


Som jeg så det i slow rammer Okore ham let bag på, og det ser ud som om han tænker i et split sekund hov han ramte mig, så må jeg hellere falde. Den kan godt dømmes fordi der er minimal kontakt, ikke noget der burde få ham til at falde så drastisk.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af Nestor » 9. dec 2018, 17:00

andreasaab89 skrev:
9. dec 2018, 16:52
OlleBruun skrev:
9. dec 2018, 16:50
Netop hjemvendt fra stadion, til hvad der er den mest chokerende oplevelse i mange år.

Jeg har ALDRIG oplevet en lignende dommerpræstation. Og jeg har aldrig oplevet et helt stadion, være så enige omkring det. Derfor undre det mig EKSTREMT meget at folk herinde siger kampen tabes på bænken osv. Jeg har aldrig givet dommeren skylden for et nederlag, men i dag gør jeg det og jeg er sikker på, at de folk som valgte at dukke op på stadion, er 100% enige med mig. Sjældent har jeg oplevet så "mærkværdig" en stemning og magtesløshed, som den jeg har oplevet i dag. Jeg er chokeret.

Sandi Putros har i dagens kamp, sat en ny standard for hvor dårlig en dommer kan gøre det. Den ene fejlkendelse efter den anden, både store og små. Jeg forstår satme godt at vi taber kampen i dag.
Måske ser man ikke alt så godt fra stadion og får heller ikke tingene i langsom

Dommeren var ikke problemet idag. Om du vil eller EK
Problemet var okore i 1 halvleg og taktikken i anden
Selv EB kunne se, hvor slemt det stod til med den neutrale opmands præstation i dag.

Citat:

"Kampens dommer Sandi Putros gjorde intet i løbet af kampen for at dementere, at han slet ikke burde fløjte i Superligaen.
Manden med fløjten nåede i 2. halvleg at blive banens mest populære mand, når han endelig havde en kendelse, som faldt ud til AaB. Det var ikke småting, som Sandi Putros så og ikke så, og det var forståeligt, at hjemmeholdet følte sig snydt. Dommeren sørgede for at piske en stemning op og udover det røde kort var der ni gule kort"

Og det er så nok det nærmeste, vi kommer en neutral vurdering i dag.

Hvis en AaB-repræsentant havde udtrykt sig så klart, havde det formentligt medført en heftig bøde fra DBU.

:aabfan:

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af OlleBruun » 9. dec 2018, 17:01

Hanga skrev:
9. dec 2018, 16:53
OlleBruun skrev:
9. dec 2018, 16:50
Jeg har ALDRIG oplevet en lignende dommerpræstation. Og jeg har aldrig oplevet et helt stadion, være så enige omkring det. Derfor undre det mig EKSTREMT meget at folk herinde siger kampen tabes på bænken osv.
Vi har haft chancen for at se situationerne gentagende gange i langsom gengivelse. Jovist Putros var ikke flink ved os i dag, men de kampafgørende kendelser får han altså dømt korrekt. Okore har intet at komme efter.

Jeg snakker egentlig ikke om Okore situationen. Jovist, jeg har set straffesparket igennem et par gange nu, og jeg synes stadigvæk ikke, at der er straffe. Okore rammer IKKE benet på Horsens-spilleren. I hvert fald ikke som jeg ser det.

I forhold til de situationer jeg snakker om, så er det primært frisparket inden 1-1 scoringen, samt frisparket ved 4-2 scoringen, som IKKE bliver dømt. Derudover er der et UTAL af små situationer, hvor kendelserne absolut ikke giver mening. Jeg forstår godt spillerne føler sig magteløse og bortdømt i dag.

Det er måske vigtigt at understrege, at jeg bestemt er enig i, at spillet i dag var elendigt osv, ingen tvivl om det. Men i mine øjne bliver dagens kamp tabt på grund af dommerkendelser.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 09.12.2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2018, 17:12

Efterårets ringeste hjemmehold :@
8 point i 9 hjemmekampe siger alt, det er en horribel statistik som vi har på hjemmebane

Besvar