Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Meelsen » 18. feb 2019, 21:44

Jeg tror desværre også at protesten i foråret blev misforstået af både medier og klubben, som værende på baggrund af pokalkampen i Fredericia. På trods af at vi mødte op på Hornevej dagen inden protesten og fortalte at protesten skyldtes den generelle linje og tilstand i klubben og på banen.

Protesten stak meget dybere og var især rettet mod Allan Gaarde.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Hanga » 18. feb 2019, 21:49

Gamen skrev:
18. feb 2019, 21:38
Det er ret simpelt. Det er en mindre autonom tribune end dengang.

Der har ikke været enighed om det endnu. Det behøvede der ikke være dengang - hjørnet tog gerne det på sig.

Snoren har været væsentligt længere hos næste generation, og det er for såvidt fint nok.
Jeg bilder mig ikke ind at vores brug af raus-råbene dengang altid var lige rationel.
Det sidste kan vi hurtigt blive enige om, og det er da heller ikke fordi at jeg har lyst til at rette kritik på den måde. Jeg mener bare at vi har en bestyrelse og ledelse der trænger til at vågne op og sadle om, i stedet for at fortsætte ned ad den sti vi har fulgt siden the double. AaB har lige lagt en 3 års plan der siger mere af det der ikke har fungeret. Mere Blåbjerg, MC og Abou Ali, mindre Rinne og Van Weert. Nu sætter jeg det på spidsen, men det bunder jo i den diskussion der er i den anden tråd om vores strategi og ambitionsniveau. Det er svært at tro på, at den nuværende ledelse af klubben virkelig skal forvandle det her. Jeg mener ikke kun Gaarde her, men hele ledelsen og bestyrelsen der har lagt retningen der har ført til den deroute vi har set.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Silver77 » 18. feb 2019, 21:57

Det hele falder tilbage på komiske Allan som troede at han kunne udskifte profiler, men nabo’s sønner konceptet, vågn nu op og indse at det koncept har spillet fallit. AaB udvikler ikke så mange kæmpe talenter som kan gøre en forskel. Der er simpelhen for langt imellem snapsene.

Grønkjær,Lucas Andersen, Mælhe, er de største talenter, der er vel ikke andre AaB talenter der har haft en gloværdig fodbold karriere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Gnu » 18. feb 2019, 22:04

Jeg har egentlig hørt rigtig mange gode ting om Friis, og jeg troede faktisk på, at han godt kunne være manden, men der er simpelthen så mange ting ved den her start på foråret, som får alle advarselslamper til at blinke, og min tro på Friis er allerede ved at fordufte.

At man skal høre fra Lucas, at de ikke "var der" i ugen op til Randers-kampen får bare alle alarmklokker til at bimle. Det skal trænerteamet bare have styr på. Man har haft hele vinterpausen på at forberede sig til den kamp, og så er man der bare ikke når det gælder. På hjemmebane mod Randers.

Aftenens kamp blev effektivt tabt på forhånd fra trænerbænken, og det er i den grad alarmerende. Friis giver allerede køb på sit koncept, og det ligner desværre noget vi har set før, hvor man forsøger at indrette sig efter modstanderen. Og så alligevel fejler helt og aldeles. Jeg er med på, at man har forsøgt at sende et signal til spillerne ved at skifte ud i startelleveren. Men hvad fanden er ideen med at bruge en dreng, der knap nok har fået hår på den, alene i front? På udebane. Mod FC Mediejylland. Det er eddermame at gøre ham en gevaldig bjørnetjeneste, og selvfølgelig faldt han igennem. Det kunne jo næsten ikke gå anderledes.

Én ting er at Friis fejler, man kan jo ikke forpligte manden over sine evner, men pilen peger også kraftigt på Allan Gaarde. Vi er på tredje træner, vi har brugt mange millioner på spillere, men vi har stadig ikke et koncept, vi har ikke et fundament, vi har ikke afløsere til de gamle, og vi har en trup der stritter i alle retninger. Det er til at brække sig over.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2019, 22:17

Gnu skrev:
18. feb 2019, 22:04
Jeg har egentlig hørt rigtig mange gode ting om Friis, og jeg troede faktisk på, at han godt kunne være manden, men der er simpelthen så mange ting ved den her start på foråret, som får alle advarselslamper til at blinke, og min tro på Friis er allerede ved at fordufte.

At man skal høre fra Lucas, at de ikke "var der" i ugen op til Randers-kampen får bare alle alarmklokker til at bimle. Det skal trænerteamet bare have styr på. Man har haft hele vinterpausen på at forberede sig til den kamp, og så er man der bare ikke når det gælder. På hjemmebane mod Randers.

Aftenens kamp blev effektivt tabt på forhånd fra trænerbænken, og det er i den grad alarmerende. Friis giver allerede køb på sit koncept, og det ligner desværre noget vi har set før, hvor man forsøger at indrette sig efter modstanderen. Og så alligevel fejler helt og aldeles. Jeg er med på, at man har forsøgt at sende et signal til spillerne ved at skifte ud i startelleveren. Men hvad fanden er ideen med at bruge en dreng, der knap nok har fået hår på den, alene i front? På udebane. Mod FC Mediejylland. Det er eddermame at gøre ham en gevaldig bjørnetjeneste, og selvfølgelig faldt han igennem. Det kunne jo næsten ikke gå anderledes.

Én ting er at Friis fejler, man kan jo ikke forpligte manden over sine evne, men pilen peger også kraftigt på Allan Gaarde. VI er på tredje træner, vi har brugt mange millioner på spillere, men vi har stadig ikke et koncept, vi har ikke et fundament, vi har ikke afløsere til de gamle, og vi har en trup der stritter i alle retninger. Det er til at brække sig over.
Jeg så ikke det der prematch-interview med Lucas, men det der lyder jo voldsomt bekymrende, og det giver da et voldsomt hak i tiltroen til Friis, hvis han ikke evner at sætte et hold mentalt op efter en vinterpause. På hjemmebane. Bare de to ting alene bør være som liderlige køer, der kommer på græs.

Jeg synes éntydigt, at pilen peger på Gaarde (og den bovlamme bestyrelse). Tre trænere, hvor ingen af dem har formået at skabe et vinder-hold, som ikke har præsteret at få spillere med ild i øjnene, som alle tre har famlet efter et system. Bunkevis af fejlslagne indkøb for enormt mange penge, der med den rette købmand bag disken, kunne have været vekslet til færre, men væsentligt bedre.

Bestyrelsen står med det overordnede ansvar, for de er uduelige. Problemet er bare, at de der generalforsamlinger jo bare er venner fra erhvervslivet, der vælger venner fra erhverslivet, så der er ikke så meget at gøre. Men Gaarde, som er "executive" har ansvaret for alt det lort, der er sket i 4,5 år nu. Han må ud.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af andreasaab89 » 18. feb 2019, 22:38

BassogogsVen skrev:
18. feb 2019, 20:58
Godkendte 30 minutter, men det var nok mere i kraft af, at rotteungerne trådte på bremsen. Men det ændrer ikke på, at det er et skræmmende lavt niveau, det her AaB-hold kontinuerligt har fået gennem 4,5 år. I den grad at blive spillet ud af banen i 60 minutter, som var det et europæisk tophold, vi mødte, er i den grad sørgeligt at bevidne. Og det værste er jo, at det slet ikke står alene, men kommer blot en uge efter, at vi blev kørt ud på røv og albuer på hjemmebane mod fucking Randers.

Den her klub går kun i en retning, der blev påbegyndt, da Gaarde overtog fra Lynge, og det er ind i middelmådigheden, ligegyldigheden og rusen af friskbagt leverpostej.
Da gaarde overtog fra Lynge lavede vi den første double nogensinde i klubbens historie . Derefter gik det ned ad bakke
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Uldahl » 18. feb 2019, 22:42

BassogogsVen skrev:
18. feb 2019, 20:58
Godkendte 30 minutter, men det var nok mere i kraft af, at rotteungerne trådte på bremsen. Men det ændrer ikke på, at det er et skræmmende lavt niveau, det her AaB-hold kontinuerligt har fået gennem 4,5 år. I den grad at blive spillet ud af banen i 60 minutter, som var det et europæisk tophold, vi mødte, er i den grad sørgeligt at bevidne. Og det værste er jo, at det slet ikke står alene, men kommer blot en uge efter, at vi blev kørt ud på røv og albuer på hjemmebane mod fucking Randers.

Den her klub går kun i en retning, der blev påbegyndt, da Gaarde overtog fra Lynge, og det er ind i middelmådigheden, ligegyldigheden og rusen af friskbagt leverpostej.
Så så. Frisk bagt leverpostej er Konge, Har som regel altid grovhakket, hjemmelavet grov hakket i fryseren, med en pasende fedt procent selvfølgelig. :thumbsup:

Ellers meget enig.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2019, 22:42

andreasaab89 skrev:
18. feb 2019, 22:38
BassogogsVen skrev:
18. feb 2019, 20:58
Godkendte 30 minutter, men det var nok mere i kraft af, at rotteungerne trådte på bremsen. Men det ændrer ikke på, at det er et skræmmende lavt niveau, det her AaB-hold kontinuerligt har fået gennem 4,5 år. I den grad at blive spillet ud af banen i 60 minutter, som var det et europæisk tophold, vi mødte, er i den grad sørgeligt at bevidne. Og det værste er jo, at det slet ikke står alene, men kommer blot en uge efter, at vi blev kørt ud på røv og albuer på hjemmebane mod fucking Randers.

Den her klub går kun i en retning, der blev påbegyndt, da Gaarde overtog fra Lynge, og det er ind i middelmådigheden, ligegyldigheden og rusen af friskbagt leverpostej.
Da gaarde overtog fra Lynge lavede vi den første double nogensinde i klubbens historie . Derefter gik det ned ad bakke
Den sten var lagt, før Gaarde trådte til. Kom nu, mand...
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Uldahl » 18. feb 2019, 22:44

andreasaab89 skrev:
18. feb 2019, 22:38
BassogogsVen skrev:
18. feb 2019, 20:58
Godkendte 30 minutter, men det var nok mere i kraft af, at rotteungerne trådte på bremsen. Men det ændrer ikke på, at det er et skræmmende lavt niveau, det her AaB-hold kontinuerligt har fået gennem 4,5 år. I den grad at blive spillet ud af banen i 60 minutter, som var det et europæisk tophold, vi mødte, er i den grad sørgeligt at bevidne. Og det værste er jo, at det slet ikke står alene, men kommer blot en uge efter, at vi blev kørt ud på røv og albuer på hjemmebane mod fucking Randers.

Den her klub går kun i en retning, der blev påbegyndt, da Gaarde overtog fra Lynge, og det er ind i middelmådigheden, ligegyldigheden og rusen af friskbagt leverpostej.
Da gaarde overtog fra Lynge lavede vi den første double nogensinde i klubbens historie . Derefter gik det ned ad bakke
Det var så også med en trup som Gaarde ikke havde nået at få indflydelse på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Hovedet » 18. feb 2019, 23:00

FIDEL skrev:
18. feb 2019, 21:43
Gamen skrev:
18. feb 2019, 21:38
Det er ret simpelt. Det er en mindre autonom tribune end dengang.

Der har ikke været enighed om det endnu. Det behøvede der ikke være dengang - hjørnet tog gerne det på sig.

Snoren har været væsentligt længere hos næste generation, og det er for såvidt fint nok.
Jeg bilder mig ikke ind at vores brug af raus-råbene dengang altid var lige rationel.
Det er helt på sin plads at begynde på Gaarde raus hvis vi taber til sønderjyske...
Tja, men hvem skal lige afløse ham? AaB evner næppe at trække nogen videre kapacitet til. Vi nåede et sportsligt lavpunkt i foråret 2017, hvor vi stod med et decideret ringe hold. Men vi havde en ting; masser af penge, der gav håb om, at noget nyt kunne bygges op, såfremt vi indkøbte en ladning klassespillere til alle kæderne. Det har vi faktisk også gjort; eller rettere: Vi har brugt rigtig mange penge på spillere. Så mange, at vi ikke rigtigt har den mulighed mere. Og vi har kun rykket os fra det ringe til det middelmådige, og der findes ikke længere et berettiget håb om nogensinde igen at se et stærkt og slagkraftigt AaB-hold. En ny træner måske? Den femte på fem år. Næppe, vel?

Ja, så kom jeg faktisk til at tænke på Zorniger. Han sidder næppe derhjemme og venter i spænding på et opkald fra Gaarde, men man må sgu lade ham, at han fik skabt noget liv i kludene et andet dødt og mislykket sted.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Dalbjerg » 18. feb 2019, 23:13

NIN skrev:
18. feb 2019, 21:07
Dalbjerg skrev:
18. feb 2019, 20:57
NIN skrev:
18. feb 2019, 20:54
Dalbjerg skrev:
18. feb 2019, 20:49
NIN skrev:
18. feb 2019, 20:47
MrDomoon skrev:
18. feb 2019, 20:42
Ser vist ud til at Dal Hende sage "din fucking bøsse!" til KP?
Og?
Det siger alt om Dal Hendes intelligens!!!

Men samtidigt, så gider vi heller ikke se spillerne begynde at skjule deres mund...

Såååååååå, skal vi ikke bare lade den slippe, også selvom det er usmageligt..
Hvad tror du kongen af trash talk Risgaård, siger til modstanderne? At deres støvler klæder deres shorts?
Du mener at han enten er racistisk, homofobisk eller sexistisk???

Hvis ikke, så giver det ingen mening, hvad du prøver at sige..

Derudover, så siger jeg jo, at jeg ikke gider at argumentere for at han skal have karantæne, så hvad er det egentlig du argumenterer imod?
Så skal jeg gerne hjælpe dig. Hvad Dal Hende kalder en modspiller i kampens hede, er næppe unikt eller udtryk for mandens intelligens, eller han, Risgård eller andre sportsudøvere er enten racistisk, homofobisk eller sexistisk, men en del af gamet om man så kan li' det eller ej. Man kan bare overvære en træning eller to, så vil man høre mindre flatterende udtryk i samme kategori. Der ud over, så er jeg næsten overbevist om, at ingen af de andre 21 spillere på banen løfter et øjenbryn over udsagnet. Ang. Risgård, så er der få der sviner andre spillere så meget til på en banen som han gør. Han er faktisk døbt kongen af trash talk.
Men du har så misforstået, hvad trash talk er.. Selvfølgelig går Risgaard ikke og siger Bøsse højlydt til andre spillere..

Og jo det har noget med intelligens og opdragelse at gøre..

Det er også en del af gamet, at lave en nødbremse eller filme.. Så hvad er din pointe med at påpege det?

Mener ikke, at der skal gives karantæne på baggrund af mundaflæsning, men hvis dommerne hører ordet bøsse, så skal der falde en straf. Det er fastslået for længst.
Ordet idiot, ja det lader dommerne selvfølgelig slippe, hvis man ellers løber videre, og ikke fortsætter.

Men du kan jo lige nævne, hvilke spillere i AaBs trup, som du hører komme med homofobisk eller racistiske udtryk ude til træning.. Det burde jo være let, når du hører det igen og igen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Klaus » 18. feb 2019, 23:16

Pinlig dårlig første halvleg. Men jeg synes faktisk vi kommer fint med den sidste halve time, og vi kunne måske have stjålet et point. Kehlet forærede dem trods alt målet til 2-0, så man kan godt argumentere for, at de berømte marginaler heller ikke var med os i dag.

Ud over Wessam som faldt helt igennem, synes jeg altså også vi har et problem på midtbanen. Magnus løber meget, men det er yderst begrænset hvor mange bolderobringer han har. Så selvom vores midtbane i teorien var meget kompakt, blev det hele meget afventende og vi kom ikke til nok omstillinger. Jeg synes egentlig at vi virkede farlige når vi fik erobret bolden, og jeg tænker på, at det var Friis' plan at ramme dem der.

Okore stod også lidt svagt. Men det skyldtes vel også, at han havde den utaknemmelige opgave at dække Lange Poul.

I hvert fald var der fremgang i forhold til sidste kamp. Men nu er vi også ved at være der, at hvis ikke vi vinder på fredag er top6 væk. Så det må godt nok være frem over stepperne nu, og jeg synes ærlig talt også nogen skylder en kanonkamp på hjemmebane. Er det et halvt år siden sidste hjemmesejr i ligaen??

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2019, 23:17

Hovedet skrev:
18. feb 2019, 23:00
FIDEL skrev:
18. feb 2019, 21:43
Gamen skrev:
18. feb 2019, 21:38
Det er ret simpelt. Det er en mindre autonom tribune end dengang.

Der har ikke været enighed om det endnu. Det behøvede der ikke være dengang - hjørnet tog gerne det på sig.

Snoren har været væsentligt længere hos næste generation, og det er for såvidt fint nok.
Jeg bilder mig ikke ind at vores brug af raus-råbene dengang altid var lige rationel.
Det er helt på sin plads at begynde på Gaarde raus hvis vi taber til sønderjyske...
Tja, men hvem skal lige afløse ham? AaB evner næppe at trække nogen videre kapacitet til. Vi nåede et sportsligt lavpunkt i foråret 2017, hvor vi stod med et decideret ringe hold. Men vi havde en ting; masser af penge, der gav håb om, at noget nyt kunne bygges op, såfremt vi indkøbte en ladning klassespillere til alle kæderne. Det har vi faktisk også gjort; eller rettere: Vi har brugt rigtig mange penge på spillere. Så mange, at vi ikke rigtigt har den mulighed mere. Og vi har kun rykket os fra det ringe til det middelmådige, og der findes ikke længere et berettiget håb om nogensinde igen at se et stærkt og slagkraftigt AaB-hold. En ny træner måske? Den femte på fem år. Næppe, vel?

Ja, så kom jeg faktisk til at tænke på Zorniger. Han sidder næppe derhjemme og venter i spænding på et opkald fra Gaarde, men man må sgu lade ham, at han fik skabt noget liv i kludene et andet dødt og mislykket sted.
Det skal Hamrén naturligvis. Ham, der revolutionerede AaB. Altså, der er sgu da ikke nogen, der gider at træne Islands landshold, hvis de kan flytte hjem til Aalborg, være diktator i AaB og drikke søndagskaffe med Kuhn på Plutonvej!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2019, 23:24

Hovedet skrev:
18. feb 2019, 23:00
FIDEL skrev:
18. feb 2019, 21:43
Gamen skrev:
18. feb 2019, 21:38
Det er ret simpelt. Det er en mindre autonom tribune end dengang.

Der har ikke været enighed om det endnu. Det behøvede der ikke være dengang - hjørnet tog gerne det på sig.

Snoren har været væsentligt længere hos næste generation, og det er for såvidt fint nok.
Jeg bilder mig ikke ind at vores brug af raus-råbene dengang altid var lige rationel.
Det er helt på sin plads at begynde på Gaarde raus hvis vi taber til sønderjyske...
Tja, men hvem skal lige afløse ham? AaB evner næppe at trække nogen videre kapacitet til. Vi nåede et sportsligt lavpunkt i foråret 2017, hvor vi stod med et decideret ringe hold. Men vi havde en ting; masser af penge, der gav håb om, at noget nyt kunne bygges op, såfremt vi indkøbte en ladning klassespillere til alle kæderne. Det har vi faktisk også gjort; eller rettere: Vi har brugt rigtig mange penge på spillere. Så mange, at vi ikke rigtigt har den mulighed mere. Og vi har kun rykket os fra det ringe til det middelmådige, og der findes ikke længere et berettiget håb om nogensinde igen at se et stærkt og slagkraftigt AaB-hold. En ny træner måske? Den femte på fem år. Næppe, vel?

Ja, så kom jeg faktisk til at tænke på Zorniger. Han sidder næppe derhjemme og venter i spænding på et opkald fra Gaarde, men man må sgu lade ham, at han fik skabt noget liv i kludene et andet dødt og mislykket sted.
Jeg er ikke tilhænger af Zorniger, men det er nok en type som ham, der er brug for, til at ruske op i tingene i AaB! Men en type som ham, kan Gaarde og resten af det indspiste AaB ikke håndtere.
Ang. Ny sportsdirektør, så kan jeg ikke lige komme i tanke om nogen, medmindre det er en tidligere spiller,som har noget mellem ørerne.

Gamen

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 09:39

Sådan halvt i retrospektiv, og halvt i "hvad-sagde-vi", så var der desværre nogle markante fejlvurderinger fra trænerteamet.

1. Angribervalget

Ja, vi havde jo læst den herinde. Det var fuldstændig tåbeligt, og det må Friis tage på sin kappe. Wessam var stort set ikke på bolden, vandt ingen dueller, tog forkerte løb. Det var slet og ret en rigtig dårlig beslutning.

2. Den centrale midtbane

Det tog 45 min. at få styr på Evander, der fik lov til frit at roame og lave løb hvor han kunne blive farlig. Regissør bag det meste i første halvleg, som oftest fordi han søgte ind bag Magnus. Når gæsterne har en så kreativ spilstyrer, så skal man prøve at lukke ham ned. Det mislykkedes vi totalt med i går. Han fik oceaner af plads. Vi stod forkert centralt, og det var skidt.

3. Offensiven.

Philipp Ochs har været umanerlig tung i det de første par kampe, og allerede i Randers-kampen lignede han en der havde varmet op på La Bonta med flødeskumskager. Forkert valg at lade ham starte på en kant, hvor han slet, slet ikke bød ind med noget. Ligner et sikkert bytte til næste kamp, hvor en mere frisk og løbestærk Thellufsen vil være at foretrække.
Kombineret med Wessam gav det lige nøjagtig samme problem som mod Randers - vi fik sjældent fat i bolden pga. dårlige afspil, vi fik ikke brudt deres opspil og når vi endelig havde bolden var det kun Kusk der kunne drive den.
Ind med Van Weert og Thelluf mod Sønderjyske.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Yankee » 19. feb 2019, 09:44

Gamen skrev:
19. feb 2019, 09:39
Sådan halvt i retrospektiv, og halvt i "hvad-sagde-vi", så var der desværre nogle markante fejlvurderinger fra trænerteamet.

1. Angribervalget

Ja, vi havde jo læst den herinde. Det var fuldstændig tåbeligt, og det må Friis tage på sin kappe. Wessam var stort set ikke på bolden, vandt ingen dueller, tog forkerte løb. Det var slet og ret en rigtig dårlig beslutning.
Enig - det var både en forkert formation og et underligt spillervalg.

Til Friis' forsvar skal dog siges at han tydeligvis manglede de rette værktøjer. AaB har simpelthen ingen dybdeløbere i truppen og så må Friis grave lidt dybere i værktøjskassen og prøve at få Wessam passet ind i den rolle, hvilket ikke lykkedes. Svenden måtte bruge sin stjerneskruetrækker fordi han ikke havde en syl og så endte han med at tage sin hammer frem og banke et søm i i stedet. Det er selvfølgelig svendens fejl, men det er også mesters fejl at der ikke ligger en syl i værktøjskassen.

Gamen skrev:
19. feb 2019, 09:39
2. Den centrale midtbane

Det tog 45 min. at få styr på Evander, der fik lov til frit at roame og lave løb hvor han kunne blive farlig. Regissør bag det meste i første halvleg, som oftest fordi han søgte ind bag Magnus. Når gæsterne har en så kreativ spilstyrer, så skal man prøve at lukke ham ned. Det mislykkedes vi totalt med i går. Han fik oceaner af plads. Vi stod forkert centralt, og det var skidt.
Evander er en helt outstanding Superligaspiller. Problemet er efter min mening dog også at både MC og Abildgaard stadig er alt for dårlige til at orientere sig - vi så det fx også i hjemmekampen mod Brøndby, hvor Hany Mukhtar havde det som en fisk i vandet. Vi kan ikke spille med to spillere, der begge to har så dårligt overblik og svigtende koncentration i positionsspillet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2019, 09:47

Gamen skrev:
19. feb 2019, 09:39
Sådan halvt i retrospektiv, og halvt i "hvad-sagde-vi", så var der desværre nogle markante fejlvurderinger fra trænerteamet.

1. Angribervalget

Ja, vi havde jo læst den herinde. Det var fuldstændig tåbeligt, og det må Friis tage på sin kappe. Wessam var stort set ikke på bolden, vandt ingen dueller, tog forkerte løb. Det var slet og ret en rigtig dårlig beslutning.

2. Den centrale midtbane

Det tog 45 min. at få styr på Evander, der fik lov til frit at roame og lave løb hvor han kunne blive farlig. Regissør bag det meste i første halvleg, som oftest fordi han søgte ind bag Magnus. Når gæsterne har en så kreativ spilstyrer, så skal man prøve at lukke ham ned. Det mislykkedes vi totalt med i går. Han fik oceaner af plads. Vi stod forkert centralt, og det var skidt.

3. Offensiven.

Philipp Ochs har været umanerlig tung i det de første par kampe, og allerede i Randers-kampen lignede han en der havde varmet op på La Bonta med flødeskumskager. Forkert valg at lade ham starte på en kant, hvor han slet, slet ikke bød ind med noget. Ligner et sikkert bytte til næste kamp, hvor en mere frisk og løbestærk Thellufsen vil være at foretrække.
Kombineret med Wessam gav det lige nøjagtig samme problem som mod Randers - vi fik sjældent fat i bolden pga. dårlige afspil, vi fik ikke brudt deres opspil og når vi endelig havde bolden var det kun Kusk der kunne drive den.
Ind med Van Weert og Thelluf mod Sønderjyske.
Er vi muligvis ude i, at Friis har fejldoseret træning og fysisk træning? Hvordan kan vores hold være så tunge i starten af et forår!? Jeg begriber det ikke.
Jeg er med på, at det kan være en god idé at skifte formation og spillemønstre osv., men timingen synes jeg stinker! Vi er i den afgørende fase af grundspillet. Jeg synes det er decideret dumdristigt af Friis at eksperimentere, men ham og Gaarde har nok en langsigtet plan, hvilken de mener skal påbegyndes allerede nu. Det giver bare ikke så meget mening, med tanke på, at vi ikke engang ved hvem, der skal træne holdet fra sommer.
Igen igen igen kan de sportslige dispositioner undre mig og mange andre i AaB!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2019, 09:49

Yankee skrev:
19. feb 2019, 09:44
Gamen skrev:
19. feb 2019, 09:39
Sådan halvt i retrospektiv, og halvt i "hvad-sagde-vi", så var der desværre nogle markante fejlvurderinger fra trænerteamet.

1. Angribervalget

Ja, vi havde jo læst den herinde. Det var fuldstændig tåbeligt, og det må Friis tage på sin kappe. Wessam var stort set ikke på bolden, vandt ingen dueller, tog forkerte løb. Det var slet og ret en rigtig dårlig beslutning.
Enig - det var både en forkert formation og et underligt spillervalg.

Til Friis' forsvar skal dog siges at han tydeligvis manglede de rette værktøjer. AaB har simpelthen ingen dybdeløbere i truppen og så må Friis grave lidt dybere i værktøjskassen og prøve at få Wessam passet ind i den rolle, hvilket ikke lykkedes. Svenden måtte bruge sin stjerneskruetrækker fordi han ikke havde en syl og så endte han med at tage sin hammer frem og banke et søm i i stedet. Det er selvfølgelig svendens fejl, men det er også mesters fejl at der ikke ligger en syl i værktøjskassen.

Gamen skrev:
19. feb 2019, 09:39
2. Den centrale midtbane

Det tog 45 min. at få styr på Evander, der fik lov til frit at roame og lave løb hvor han kunne blive farlig. Regissør bag det meste i første halvleg, som oftest fordi han søgte ind bag Magnus. Når gæsterne har en så kreativ spilstyrer, så skal man prøve at lukke ham ned. Det mislykkedes vi totalt med i går. Han fik oceaner af plads. Vi stod forkert centralt, og det var skidt.
Evander er en helt outstanding Superligaspiller. Problemet er efter min mening dog også at både MC og Abildgaard stadig er alt for dårlige til at orientere sig - vi så det fx også i hjemmekampen mod Brøndby, hvor Hany Mukhtar havde det som en fisk i vandet. Vi kan ikke spille med to spillere, der begge to har så dårligt overblik og svigtende koncentration i positionsspillet.
Det skal lige siges, at Magnus ikke startede imod Brøndby. Det gjorde Abildgaard og Risgaard, og det fungerede sørme HELLER IKKE.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Mogens » 19. feb 2019, 10:13

Aalborgmanden skrev:
18. feb 2019, 21:01
Weert fik da udstillet at Ali i start elleve var en fejl af Friis. Blåbjerg fik udstillet hvor tynd truppen er når han overhovedet kan få spilletid. AaB fik udstillet hvor langt vi er fra toppen af suppen.
Truppen er ikke så tynd endda, jeg synes mere, det er topniveauet, der ikke er godt nok.
At Blåbjerg starter inde indikerer vel ikke andet end, at man i dag spiller med 3 nede bagi og det 4. valg man har (Ross) ikke er aktuel pt grundet en skade??? Således kan Blåbjerg godt være nede som 4. valg, hvilket jeg egentlig ikke synes er skræmmende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Mogens » 19. feb 2019, 10:17

Wokee skrev:
18. feb 2019, 21:16
raekkeettre skrev:
18. feb 2019, 21:14
Er der ikke snart en voksen der går ind og fortæller de båtnakker, at der er klart offside!!!
Jeg får NØJEREN af at INGEN kan se at han er offside!! "En frygtløs målmand havde kastet sig" og "det er jo ikke en aflevering". To fuldstændigt ligegyldige bemærkninger. Han påvirker spillet. Offside. Dommeren kostede os point - selvom det er utroligt at skrive med den første halvleg.
Det er vel i virkeligheden kun Kehlet, den mega retard, og til dels de to tumper i studiet, der ikke kan se offsiden? Jeg tror ikke, at der er mange - både med og uden rød/hvide briller - der ikke kan se det. I hvertfald ikke, hvis det bliver forklaret (hvilket ikke burde være nødvendigt).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar