AaB strategi og visioner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Halil » 9. jan 2020, 11:05

Jakobsen skrev:
9. jan 2020, 10:47
Halil skrev:
9. jan 2020, 10:23
Jakobsen skrev:
9. jan 2020, 10:06
Halil skrev:
9. jan 2020, 09:56
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/det ... paa-plads/
- Vi føler, at truppen er på plads, og at vi er godt besat på alle positioner. Vi har haft få skader, og når vi har kørt på fuld ydeevne, så har vi et tophold. Derfor skal der ikke ske det store.
Hvad er det her for en udtalelse??

Hvorfor smider han Friis under bussen på den måde?
Ved ikke om jeg vil sige, at man smider Friis under bussen med den her udtalelse. Det er vel i lige så høj grad, at vise sin trup tillid selvom det med fuld ydeevene selvfølgelig bl.a. falder tilbage på Friis, men jo også på spillerne. Det kan jo lige så meget været deres ydeevne/indsats han hantyder til. Når det er sagt vil det overraske mig meget, hvis Friis er træner i hele 2020.
Jeg har en teori om, at Gaarde ikke fik meget mere end penge til at forefremme Friis efter han fyrede MW, da ledelsen allerede dengang må have kigget ind i at skifte ud i den sportslige ledelse. Derfor har det vel været en god billig løsning for bestyrelsen at man gik med Friis, hvorefter en ny sportslig ledelse kan sætte deres eget hold. Uanset denne spekulation er det i hvert fald sjældent, at den siddende træner overlever der kommer en ny sportschef/sportsdirektør.
Bælum har næppe haft intention om at smide Friis under bussen, men nu gør han det alligevel.

Det er en mærkværdig kommunikation.

Hvordan hænger Bælums udtalelse iøvrigt sammen med Fristrups udtalelser om ambitioner og investeringer i holdet?
Der skal vel først nogle penge ind fra en emmision og derudover giver det jo ingen mening at handle en masse før Inge Andre er startet og har dannet sig et overblik. Vi har jo ikke rigtigt nogen sportslig ledelse nu så det ville være lettere vanvittigt at hente alverden medmindre vi kan få en proven spiller på en kort kontrakt.
Det giver ingen mening at handle en masse eller give forlængelser inden Inge er ombord(Hvorfor Pallesen forlængelsen ingen mening giver).

Så kan Fristrup snakke om investeringer på kort sigt, hvorefter vi kan forstå at det altså betyder indenfor to transfervinduer. Sommeren 2020 bliver meget afgørende.

Kors, hvor jeg dog håber, at AaB får sneget sig med i top6 til foråret.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af le Cid » 9. jan 2020, 11:34

Den slags udtalelser skal altid tages med et gran salt.
Man kunne også sige, at vi har en stor bunke penge at handle for, og så se hvad der sker med priserne på de spillere, som vi vil byde på.

Når det er sagt, så er man nok også i en situation, hvor man ikke har alverden at spendere på spillere, så i det lys kan Bælum jo ikke rigtig sige så meget andet, end han gør.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Elscorpio » 9. jan 2020, 21:14

Så gerne Friis blive smidt ud og erstattet af en dygtigere træner der får mere ud af vores trup, synes han har for mange mangler, alt for mange spillere underpræsterer i forhold til deres talent.

Men lad os se hvad der sker efter Inge starter her.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af FIDEL » 10. jan 2020, 09:03

Elscorpio skrev:
9. jan 2020, 21:14
Så gerne Friis blive smidt ud og erstattet af en dygtigere træner der får mere ud af vores trup, synes han har for mange mangler, alt for mange spillere underpræsterer i forhold til deres talent.

Men lad os se hvad der sker efter Inge starter her.
Enig. Det er bare en svær balance, da kontinuitet er en styrke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af FIDEL » 16. jan 2020, 15:08

Hvor er det fedt at se Søren Kroghs energi til træning!! Det er sådan noget jeg synes, der har manglet ude på Hornevej. Ny og ung energi.
Ser ud til, at der er god intensitet til træning. Jeg bliver dog aldrig fan af MC´s udstråling. Han ser simpelthen så doven og ugidelig ud, men sådan er der jo bare nogle spillere, der ser ud. Billing har f.eks. også en lad attitude. Men så bliver disse spillere også lettere syndebukke, når det går mindre godt. :cheers:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af jonas386 » 1. okt 2020, 16:25

Jeg hiver mit svar til dig, Julgran, herover, så transfertråden kan blive ved transferønsker og lignende. Jeg svarer på de to indlæg klokken 14.10, og 14.35 i dette link.
Julgranen skrev:
30. sep 2020, 15:03
.
viewtopic.php?f=25&t=16852&start=5180

Jeg lader dermed være med at copy paste det hele herind og gøre det til en klippe/klistre debat. Deler det istedet op i under-emner

Inge v Gaarde

Lad mig slå det fast en gang for alle. Jeg er tilfreds med, at vi er gået i en anden retning end med Gaarde. Gaarde levere imo et fint job i perioder, men lavede for mange store fejl, som jeg er ret overbevist om, at en bedre sportdirektør IKKE ville lave. Træneransættelser, dårlige indkøb og svag udvikling i klubben (udover på facilitetsplanerne, som Inge selv roser). Inge havde muligvis ikke hentet spillere som Flores, Meillinger eller Safranko, men jeg er heller ikke, endnu, overbevist om, at han nødvendigvis ville hente meget bedre alternativer - alt taget i betragtning. Havde Inge hentet Bassogog (lucky punch eller ej)? Var Inge gået efter spillere som Risgaard, Kusk, Lucas, Thelander?

Pedro og Prica

Jeg tror gerne at Pedro er bedre end Magnus. Jeg tror dog også du er enig i, at Magnus ikke sætter barren for niveauet på en moderne 6'er, og endnu mindre som en art 8'er. Pedro er vel derudover også, indtil videre, en erstatning for Patrick Olsen indtil der kommer noget andet ind. Vi skal gerne have en klar profil, og så må en spiller som Pedro (der er bedre end Kakeeto og Magnus) være 3. valget, og en potentiel defensiv mulighed hvis vi vil spille med 3 på midten. En spiller som Højholt kan så konkurrere med Kakeeto og Magnus om den yderste plads. Det er numerisk mange spillere, men ikke en urimelig barriere for en aspirerende superliga spiller.

Jeg har ikke glemt Tim Prica. Jeg har flere gange givet stærkt udtryk for at det er en fed handel.

Udvikling af klubben generelt

Jeg er til gengæld meget tilfreds med de planlagte udvidelser i ungdomsafdelingen. Og jeg er meget positiv over, at han allerede nu har sat konkrete tal på hvordan vi skal være repræsenteret (ved scouts) på det skandinaviske marked. Alt der indikerer, at vi også vil rekruttere fra de øvrige nordiske lande hilser jeg velkommen.

Jeg tror også gerne på at han har leveret et flot arbejde i Stabæk på den front, men for mig er det AaBs førstehold der betyder noget. Et godt talentakademi, er en god betingelse for gode spillere til klubbens førstehold, også ved potentielle salg, hvor der kan finansieres til nye gode spillere. Det første virker han til at have haft fin succes med, men ikke det sidste. Både på transferheldet, men også klubbens placeringer.

Jeg ved dog ikke om jeg er enig i, at de ikke bør have opland til at være i tippeligaen. Så vidt jeg kan se ligger byen mindre end 30 kilometer fra Oslo, har 127.000(!) indbyggere, og er I følge Wiki det område i Norge med højeste indkomst og uddannelsesniveau. Det er vel ikke mere underligt end at FC Nordsjælland har været i superligaen i snart 20 år? Eller at et hold som HB Køge kunne være mere eller mindre fast inventar, hvis vi i Danmark også spillede med 16 hold. Jeg er ikke ekspert i norsk geografi, men når man tænker på at der eksisterer klubber fra nord for polarcirklen, fra byer med markant mindre indbyggertal, så virker det ikke for mig som den umulige mission du beskriver det som.

Jeg medgiver at arbejdet med akademiet i Stabæk virker ganske imponerende, og jeg vil da være meget tilfreds hvis han kan levere et lignende arbejde hos os, og vi samtidig kan forstærke og udvikle holdet på kort sigt. Det første er jeg ikke så nervøs for på nuværende tidspunkt, men det er jeg for det andet. For mig at se, er det ikke spændende at sælge en ung spiller til 35 millioner, hvis vi roder rundt som nummer 6 - 8 stykker. Jeg vil se et godt førstehold og jeg vil se AaB i Europa. Og derfor vil jeg også se, at vi kan erstatte vores profiler, når de bliver solgt, og at vi kan løfte barren i truppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af raekkeettre » 1. okt 2020, 22:10

Det her ville have været det år AaB ville vinde mesterskabet igen. FCM med fuld fokus på CL og FCK er sindsyg dårligt spillende....Lucas og Thelander skal have et par ordenligt kanyler i låret og så er det sgu nu drenge!! :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 22:13

raekkeettre skrev:
1. okt 2020, 22:10
Det her ville have været det år AaB ville vinde mesterskabet igen. FCM med fuld fokus på CL og FCK er sindsyg dårligt spillende....Lucas og Thelander skal have et par ordenligt kanyler i låret og så er det sgu nu drenge!! :)
Jeg tænker det kunne være fint at koncentrere sig om vores egen præstation og at tage en kamp af gangen, og så se om FCK kan blive ved med at være så dårlige, om FCM smider ret meget i ligaen og om vi kunne klare os mod de resterende 10 hold. Indtil videre ser det ikke alt for prangende ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar