Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2019, 00:08

Fucking vigtigt! Og vigtigt med en storsejr pga. målscoren. Den bliver vigtig når det er så tæt.
En sejr imod Hobro, og 2 uafgjorte imod gf og bøf, så tror jeg vi klarer cuttet. :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Klaus » 23. feb 2019, 00:30

Så er jeg vist også nogenlunde tøet op. Fra min plads på stadion var Lucas med i alt hvad der foregik fremad. Kusk var betydeligt dårligere. Kasper Pedersen laver et fint mål, men han var godt nok usikker i opspillet i første halvleg. Jeg undrede mig også lidt over indskiftningen af Blåbjerg. Måske ville Friis give ham en succesoplevelse, eller også ville man bruge de sidste 10 minutter på igen at prøve 3-mands forsvaret af?? Ikke nogen kæmpe kamp i dag, men for pokker hvor var det rart at vinde en ligakamp hjemme igen. Men midt i glæden må vi ikke glemme, at meget kunne være gået anderledes, hvis SønderjyskE havde fået valuta af deres giftige start herunder forsøget på indersiden af stolpen. Lad os nu håbe, at spillerne kan få tanket lidt selvtillid så vi kommer i det slutspil :cool:

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af DobbeltA » 23. feb 2019, 03:06

Jeg er altså imponeret over den måde PK har generobret højre back. Man kan selvfølgelig sige, at det er på et nemt grundlag, da Pallesen har været svagt spillende. Men jeg synes alligevel Paddy har spillet sig gevaldigt op og leverede en rigtig fin 2. halvleg på heden, efter et par sløje aktioner i 1. halvleg. Han ser efterhånden driftsikker ud og kommer også fint med frem i spillet over kanten. Dagens kamp bød på gode aktioner både bagud og fremad.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af troelsh » 23. feb 2019, 07:08

DobbeltA skrev:
23. feb 2019, 03:06
Jeg er altså imponeret over den måde PK har generobret højre back. Man kan selvfølgelig sige, at det er på et nemt grundlag, da Pallesen har været svagt spillende. Men jeg synes alligevel Paddy har spillet sig gevaldigt op og leverede en rigtig fin 2. halvleg på heden, efter et par sløje aktioner i 1. halvleg. Han ser efterhånden driftsikker ud og kommer også fint med frem i spillet over kanten. Dagens kamp bød på gode aktioner både bagud og fremad.
Ja han gør det stabilt, men jeg syntes nu altid han har været stabil, hverken ekstraordinær god eller dårlig.

Jeg syntes dog vi så et par gange igår Greko udstille hans manglende hurtighed.

Men jeg vil langt hellere se en stabil Patrick på højreback end en Pallesen der prøver at løbe igennem sin modstander og ikke kan slå et indlæg.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Uldahl » 23. feb 2019, 08:11

Skøn sejr igår, og så vigtigt vi fik pyntet på målscoren det kan blive særdeles vigtigt i kampen om top 6.

Spillerne virkede rystede i starten af kampen, og jeg tænkte åh nej det bliver Randers kampen om igen. Men straffe scoringen ændrede kampen, og vi fik momentum og tro på tingene. Dejligt.

Lucas dagens mand han gav alt og var helt færdig da han blev skiftet ud. Super frisparks mål han lavede flad bold der dykker et par meter foran målmanden og springer op og snyder ham. Jeg er ikke enig i at det var en bold han skulle tage, det var et supliment spark fra Lucas. :thumbsup:

Børsting gjorde hvad han skulle da han kom ind, havde bla et super drev til baglinien hvor han moslede sig forbi tre mand, og fremtvang hjørne spark. Fin kamp af KP med et hovedstøds mål.

Nu ser det væsentligt lysere ud for Gaarde og top 6. Hjemme sejr over Hobro må være givet nu hvor forbandelsen er brudt. Og vi undgår skader og karantæner mod Brøndby, så kan jeg godt se os gøre det slemme mod dem, og med en sejr sende dem i ned ryknings spillet. Det vil være så smukt. :aabfan:

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Aalborgmanden » 23. feb 2019, 08:48

Synes Friis leverede optimalt. Udskiftningerne er et produkt af en tynd bænk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Hanga » 23. feb 2019, 09:59

Jeg undrede mig også over indskiftningen af Blåbjerg i en kamp man allerede havde lukket, men jeg er nu mere bekymret over at vi igen så et AaB hold, der i store dele af kampen overlod initiativet til Sønderjyske. Vi stod simpelthen for dybt på banen, især i 2. halvleg. VW og Lucas var presset helt nede på midten af vores egen banehalvdel.

Friis har snakket meget om at vi arbejder på at kunne presse højere på banen. Det er jo sød musik i mine ører, men det har ikke været til at se indtil videre i foråret. Vi tager ikke et skridt frem men et skridt tilbage, så vi er helt sikre på at modstanderen ikke kan finde rum omkring feltet.

Når jeg ser klip fra årene op til og omkring the double så var vi meget mere offensivt indstillet. Vi pressede væsentligt højere på banen og fik hurtigt mange spillere frem i offensive løb. Igår så man flere gange Friis hive fat i Patrick og bede ham om at blive tilbage på potentielt gode kontraløb.

Jeg må jo konstatere at først Søndergaard, så Wieghorst og nu Friis har valgt at tage en forsigtig tilgang til tingene. Det kommer til udtryk i vores generelle mentalitet i kampene og i de valg og udskiftninger der foretages undervejs. Det er muligt at holdet simpelthen bare ikke evner andet. Men når jeg ser ned over spillertruppen, så var den altså ikke så væsentligt meget bedre spiller for spiller for 6-7 år siden, og der spillede vi med meget større mod end vi gør nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 23. feb 2019, 10:08

Var der virkelig næsten 8.000 tilskuere i går? Det synede ikke af meget.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 23. feb 2019, 10:11

Hanga skrev:
23. feb 2019, 09:59
Jeg undrede mig også over indskiftningen af Blåbjerg i en kamp man allerede havde lukket, men jeg er nu mere bekymret over at vi igen så et AaB hold, der i store dele af kampen overlod initiativet til Sønderjyske. Vi stod simpelthen for dybt på banen, især i 2. halvleg. VW og Lucas var presset helt nede på midten af vores egen banehalvdel.

Friis har snakket meget om at vi arbejder på at kunne presse højere på banen. Det er jo sød musik i mine ører, men det har ikke været til at se indtil videre i foråret. Vi tager ikke et skridt frem i frygt for at blotte os bagude, nej vi tager et skridt tilbage, så vi er helt sikre på at modstanderen ikke kan finde rum omkring feltet.

Når jeg ser klip fra årene op til og omkring the double så var vi meget mere offensivt indstillet. Vi pressede væsentligt højere på banen og fik hurtigt mange spillere frem i offensive løb. Igår så man flere gange Friis hive fat i Patrick og bede ham om at blive tilbage på potentielt gode kontraløb.

Jeg må jo konstatere at først Søndergaard, så Wieghorst og nu Friis har valgt at tage en forsigtig tilgang til tingene. Det kommer til udtryk i vores generelle mentalitet i kampene og i de valg og udskiftninger der foretages undervejs. Det er muligt at holdet simpelthen bare ikke evner andet. Men når jeg ser ned over spillertruppen, så var den altså ikke så væsentligt meget bedre spiller for spiller for 6-7 år siden, og der spillede vi med meget større mod end vi gør nu.
Ja, det har generelt virket meget forsigtigt og defensivt længe. Og det er ret dræbende og selvforstærkende.

Det hænger måske sammen med, at nu tre trænere kan se, at vores forsvar ikke dominerer noget, at vi kun har én delvist offensiv back samt at vi har en central midtbane, der ikke rigtig synes, at der der med offensivt drive med bolden, er noget for dem.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Hanga » 23. feb 2019, 10:15

BassogogsVen skrev:
23. feb 2019, 10:08
Var der virkelig næsten 8.000 tilskuere i går? Det synede ikke af meget.
Der var 3839 ifølge AaBsport.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 23. feb 2019, 10:21

Hanga skrev:
23. feb 2019, 10:15
BassogogsVen skrev:
23. feb 2019, 10:08
Var der virkelig næsten 8.000 tilskuere i går? Det synede ikke af meget.
Der var 3839 ifølge AaBsport.
Ja, tallene på superliga.dk, bold.dk og andre steder undrede mig også.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af degn » 23. feb 2019, 12:35

syntes hetzen mod Børsting er noget hård efter kampen igår. han har ikke den bedste teknik. men kom ind med noget fight og vilje. gjorde det i mine øjne fint. den fight og vilje, kan man ofte efterlyse ved mange af de andre.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2019, 12:40

degn skrev:
23. feb 2019, 12:35
syntes hetzen mod Børsting er noget hård efter kampen igår. han har ikke den bedste teknik. men kom ind med noget fight og vilje. gjorde det i mine øjne fint. den fight og vilje, kan man ofte efterlyse ved mange af de andre.
Det var faktisk samme Børsting, der stod bag AaBs to væsentligste offensive aktioner i 2. halvleg med undtagelse af målet selvfølgelig (to fine gennembrud, der dog fes ud), så den kritik forstår jeg heller ikke.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 23. feb 2019, 12:49

degn skrev:
23. feb 2019, 12:35
syntes hetzen mod Børsting er noget hård efter kampen igår. han har ikke den bedste teknik. men kom ind med noget fight og vilje. gjorde det i mine øjne fint. den fight og vilje, kan man ofte efterlyse ved mange af de andre.
Der er vist ingen her, der hetzer Børsting. At folk synes, han er ringe - og for ringe til at spille i AaB - er ingen hetz. Han har valgt at være fodboldspiller, ergo bliver han bedømt på sine egenskaber som en sådan.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Uldahl » 23. feb 2019, 15:56

Hovedet skrev:
23. feb 2019, 12:40
degn skrev:
23. feb 2019, 12:35
syntes hetzen mod Børsting er noget hård efter kampen igår. han har ikke den bedste teknik. men kom ind med noget fight og vilje. gjorde det i mine øjne fint. den fight og vilje, kan man ofte efterlyse ved mange af de andre.
Det var faktisk samme Børsting, der stod bag AaBs to væsentligste offensive aktioner i 2. halvleg med undtagelse af målet selvfølgelig (to fine gennembrud, der dog fes ud), så den kritik forstår jeg heller ikke.
Ja han var sjældent god. Tænkte godt nok: Åhh Nej da han blev skiftet ind, men han moslede fint igennem, og gav noget dynamik og power.

Han skal bare vise det oftere. :cheers:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af FlæskeFrank » 23. feb 2019, 16:26

BassogogsVen skrev:
23. feb 2019, 12:49
Der er vist ingen her, der hetzer Børsting. At folk synes, han er ringe - og for ringe til at spille i AaB - er ingen hetz. Han har valgt at være fodboldspiller, ergo bliver han bedømt på sine egenskaber som en sådan.
Og du synes ikke, at den logik/tillægsord, som du lægger for dagen ligner hetz/heksejagt ???!!!

Men måske det var fordi, at han erstattede han Thellufsen, som jo havde domineret venstrekanten indtil da...
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 23. feb 2019, 16:51

FlæskeFrank skrev:
23. feb 2019, 16:26
BassogogsVen skrev:
23. feb 2019, 12:49
Der er vist ingen her, der hetzer Børsting. At folk synes, han er ringe - og for ringe til at spille i AaB - er ingen hetz. Han har valgt at være fodboldspiller, ergo bliver han bedømt på sine egenskaber som en sådan.
Og du synes ikke, at den logik/tillægsord, som du lægger for dagen ligner hetz/heksejagt ???!!!

Men måske det var fordi, at han erstattede han Thellufsen, som jo havde domineret venstrekanten indtil da...
Nej, ingenlunde. Jeg forholder mig udelukkende til hans evner som fodboldspiller. Men jeg abonnerer i øvrigt heller ikke på den der moderne kultur med at se krænkelser alle vegne.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af Funky » 23. feb 2019, 17:03

Fin og befriende sejr, men det var altså 3. kamp i streg under Friis at holdet kommer ud og ikke er i stand til at sætte sig igennem overfor modstanderen fra kampstart. Forsvaret er nemt at ryste, og vi halser bagefter modstanderne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2019, 17:59

Funky skrev:
23. feb 2019, 17:03
Fin og befriende sejr, men det var altså 3. kamp i streg under Friis at holdet kommer ud og ikke er i stand til at sætte sig igennem overfor modstanderen fra kampstart. Forsvaret er nemt at ryste, og vi halser bagefter modstanderne.
Præcis. Det er alt for passivt. Det går ikke imod gf og bif.
Svært at se hvordan vores hold kan udvikle sig til mere end en 5.-6. Plads. Vi mangler et par forstærkninger!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 22.02.2019

Indlæg af raekkeettre » 23. feb 2019, 22:14

BassogogsVen skrev:
23. feb 2019, 12:49
degn skrev:
23. feb 2019, 12:35
syntes hetzen mod Børsting er noget hård efter kampen igår. han har ikke den bedste teknik. men kom ind med noget fight og vilje. gjorde det i mine øjne fint. den fight og vilje, kan man ofte efterlyse ved mange af de andre.
Der er vist ingen her, der hetzer Børsting. At folk synes, han er ringe - og for ringe til at spille i AaB - er ingen hetz. Han har valgt at være fodboldspiller, ergo bliver han bedømt på sine egenskaber som en sådan.
En vedholdende kritik af Børsting, upåragted hvordan han spiller, er da netop definitionen på hetz. Om du så forholder dig til personen eller spilleren er jo på sin vis ligegyldigt. Men da hetz er blevet hverdag her på debatten, fra nogle, forstår jeg godt hvordan du kan miste denne fornemmelse.

Jeg synes bestemt også at Børsting er gået lidt i stå det sidste års tid, så derfor er jeg utrolig glad på hans og AaBs vejne med dette indhop. Jeg synes han gjorde det pisse godt. Så lad det blive startskuddet til en fremgang i hans spil.

Besvar