Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af martinaalborg » 2. mar 2019, 10:01

Køllen I Møllen skrev:
2. mar 2019, 08:24
Nåede kun hjem til at se anden halvleg og jeg er meget tilfreds med spillet og vildt tilfreds med indstillingen. Håbløst at smide point i den kamp men indstillingen var helt i top. Lang tid siden jeg har set AaB tromle en modstander sådan på hjemmebane. Det var lækkert at se. Der var masser af chancer til sejr.
Jeg var på stadion!
Og jeg er SÅ uenig...Jeg synes kun at vi havde 15 minutter, hvor vi har troen på det.
Vi har elendig 1. Berøring og boldomgang...
Og hvad har Ahlman gjort siden man ikke bruger ham i opspillet....

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Ala » 2. mar 2019, 10:24

martinaalborg skrev:
2. mar 2019, 10:01
Køllen I Møllen skrev:
2. mar 2019, 08:24
Nåede kun hjem til at se anden halvleg og jeg er meget tilfreds med spillet og vildt tilfreds med indstillingen. Håbløst at smide point i den kamp men indstillingen var helt i top. Lang tid siden jeg har set AaB tromle en modstander sådan på hjemmebane. Det var lækkert at se. Der var masser af chancer til sejr.
Jeg var på stadion!
Og jeg er SÅ uenig...Jeg synes kun at vi havde 15 minutter, hvor vi har troen på det.
Vi har elendig 1. Berøring og boldomgang...
Og hvad har Ahlman gjort siden man ikke bruger ham i opspillet....
Vi havde 10 gode minutter i første halvleg, men anden halvleg var da noget af det bedste vi har set på hjemmebane i lang lang tid, hvor kun skarpheden mangler. Vi havde masser af chancer i går!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Hanga » 2. mar 2019, 10:36

Klaus skrev:
1. mar 2019, 23:36
Jeg har det noget så forbandet med kampen i dag. Ja, vi havde spillet til at vinde, men så mange åbne 100% chancer brænder vi altså heller ikke. Ahlmanns hovedstød i starten var gigantisk og måske også Lucas' da han var alene igennem. Så har vi et stolpeskud, ellers er der ikke mange kvalitetsafslutninger indenfor rammen.
Der behøver ikke være kvalitetsafslutning på for at det er en stor chance.

https://www.youtube.com/watch?v=j3DzdY5JB_8

Jeg tæller i hvert fald følgende store chancer.

0:20: Ahlmanns hovedstød
1:10: Lucas dribler sig til fri afslutning der desværre bliver slatten
4:20: Ahlmann spilles fri af Kusk, skal afslutte men forsøger af uforklarlige årsager afleveringen.
5:20: Weerts spark på stolpen (er som sådan ikke en stor chance men det ender det jo så med at blive)
7:30: Weert meget tæt på scoring fra det lille felt
9:25: Paddy fri på bagerste, lidt spids vinkel men absolut en stor chance.

Læg dertil de mange halve chancer, gode forsøg fra kanten af feltet fra Ochs og Kusk der er tæt på at snige sig ind, og et hav af gode offensive situationer hvor kun lige den sidste aflevering/touch mangler.

Er der meget der kan forbedres? Afgjort! Er 1-1 godt nok mod Hobro trods overstående chancehav? Nej! Men midt i elendigheden er vi også nød til at se lidt lys i, at vi absolut skabte chancer nok til en storsejr i går. Vi skabte langt flere muligheder og var langt mere dominerende end mod Sønderjyske. Ser vi bort fra resultatet, var hjemmekampen i går den jeg har været absolut mest tilfreds med her i foråret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2019, 11:15

Hanga skrev:
2. mar 2019, 10:36
Klaus skrev:
1. mar 2019, 23:36
Jeg har det noget så forbandet med kampen i dag. Ja, vi havde spillet til at vinde, men så mange åbne 100% chancer brænder vi altså heller ikke. Ahlmanns hovedstød i starten var gigantisk og måske også Lucas' da han var alene igennem. Så har vi et stolpeskud, ellers er der ikke mange kvalitetsafslutninger indenfor rammen.
Der behøver ikke være kvalitetsafslutning på for at det er en stor chance.

https://www.youtube.com/watch?v=j3DzdY5JB_8

Jeg tæller i hvert fald følgende store chancer.

0:20: Ahlmanns hovedstød
1:10: Lucas dribler sig til fri afslutning der desværre bliver slatten
4:20: Ahlmann spilles fri af Kusk, skal afslutte men forsøger af uforklarlige årsager afleveringen.
5:20: Weerts spark på stolpen (er som sådan ikke en stor chance men det ender det jo så med at blive)
7:30: Weert meget tæt på scoring fra det lille felt
9:25: Paddy fri på bagerste, lidt spids vinkel men absolut en stor chance.

Læg dertil de mange halve chancer, gode forsøg fra kanten af feltet fra Ochs og Kusk der er tæt på at snige sig ind, og et hav af gode offensive situationer hvor kun lige den sidste aflevering/touch mangler.

Er der meget der kan forbedres? Afgjort! Er 1-1 godt nok mod Hobro trods overstående chancehav? Nej! Men midt i elendigheden er vi også nød til at se lidt lys i, at vi absolut skabte chancer nok til en storsejr i går. Vi skabte langt flere muligheder og var langt mere dominerende end mod Sønderjyske. Ser vi bort fra resultatet, var hjemmekampen i går den jeg har været absolut mest tilfreds med her i foråret.
Ja vi skabte nok chancer til at vinde kampen men det var godt nok også på en billig baggrund mod en pivringe modstander

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af BassogogsVen » 2. mar 2019, 11:23

Efter at have ligget hele natten og formiddagen og grublet over gårsdagens kamp, er jeg nået frem til følgende:

Hvordan fanden kunne vi dog undgå at vinde den kamp?

Anden halvleg var jo i perioder et stort power play, og indsatsen på banen var absolut godkendt - både i forhold til indstilling og spil. AaB spillede rigtig god fodbold i sekvenser, men okay, baggrunden var måske heller ikke den dyreste, bør vi også turde erkende. Men når man kigger på chancefordelingen, er det jo helt vildt, så meget vi har i forhold til Hobro. Undtagen på ét punkt: Afslutninger på mål. AaB har 5, mens Hobro har 3. Dette fordelt på henholdsvis 24 og 6 skud i alt.

Og det er jo nok måske svaret på, hvorfor vi ikke får mere end ét point i en kamp, hvor vi sidder på alt i anden halvleg. Vi er simpelthen ikke skarpe nok, og i de første 70 minutter har vi faktisk kun ét skud på mål, indtil Lucas' pragtmål, mens de sidste 3 falder i løbet af de sidste 20 minutter.

Og hvad er så årsagen til, at så massivt overtag og så mange skud ikke bliver omdannet til flere chancer inden for rammen?
Ét af svarene er selvfølgelig det nærliggende, at slutproduktet ikke er godt nok. Noget andet er, at langt de fleste afslutninger skabes gennem midten (Lucas) og ikke over vores kanter eller backs. En tredje ting er, at vi ikke har en targetman, fordi Lucas spiller den frie rolle, men VW burde langt oftere være i feltet. I stedet render han rundt alle mulige andre steder. Tøfting og Søndergaard er også begge inde på det. Og i en kamp som den i går, hvor man har så meget spilovertag, bør VW altså være mere stationær inde i feltet. Her kunne man godt savne, at vi havde en mere udpræget boksspiller a la Strandli, Duncan, Pål, Spalvis. Det kan jo være taktik, at også VW skal være meget bevægelig. Eller for at udnytte hans forcer bedst muligt. Faktum er bare, at det ganske ofte overlader det lille felt meget tomt, hvilket betyder at den variation af angrebsspillet er ikke-eksisterende.

En anden ting er, at nærmest alt offensivt går gennem Lucas. Kusk spiller ikke prangende i går, mens Thellufsen (som sædvanlig) er HELT væk, som den alibispiller han mere og mere viser at være. Desuden er det ikke alverden, vores backs kommer med af indlæg i feltet, omend jeg synes, PK gjorde det ganske pænt på Hobros banehalvdel i går i andre facetter af spillet. Men reelt kommer der vel ikke et eneste indlæg fra baglinjen fra vores backs i går?

Slutteligt tør jeg altså ikke rigtig tænke, hvordan sådan en kamp som den i går ville være endt, hvis ikke Lucas havde været en del af dette hold. Det er jo nok netop det, der bedst viser, hvor dårligt denne trup er sammensat: Tre spillere, der kan noget med bolden, hvoraf den ene shiner, den anden blegner og den tredje ligner en, der segner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2019, 11:27

Med undtagelse af FCN kampen har Hobro ikke lukket mere end et mål ind i de sidste mange kampe. De formår at lukke ned. Der er intet stort mysterium her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. mar 2019, 11:36

Buzz Killington skrev:
2. mar 2019, 11:27
Med undtagelse af FCN kampen har Hobro ikke lukket mere end et mål ind i de sidste mange kampe. De formår at lukke ned. Der er intet stort mysterium her.
Korrekt. Skrev jeg også inden kampen. De er solide defensivt.

Nu var Kusk jo så altså skadet i venstrefoden, som Søndergaard sagde i TV, og man tog nok chancen med at spille ham fordi der er relativt lang tid til næste kamp.
Under normale omstændigheder ville han næppe have spillet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2019, 12:03

Gamen skrev:
2. mar 2019, 11:36
Buzz Killington skrev:
2. mar 2019, 11:27
Med undtagelse af FCN kampen har Hobro ikke lukket mere end et mål ind i de sidste mange kampe. De formår at lukke ned. Der er intet stort mysterium her.
Korrekt. Skrev jeg også inden kampen. De er solide defensivt.

Nu var Kusk jo så altså skadet i venstrefoden, som Søndergaard sagde i TV, og man tog nok chancen med at spille ham fordi der er relativt lang tid til næste kamp.
Under normale omstændigheder ville han næppe have spillet.
På den positive side er der dog ingen af Hobros nævnte modstandere der har formået at skabe ligeså mange chancer mod dem som os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Klaus » 2. mar 2019, 12:22

Hanga skrev:
2. mar 2019, 10:36

Jeg tæller i hvert fald følgende store chancer.

0:20: Ahlmanns hovedstød
1:10: Lucas dribler sig til fri afslutning der desværre bliver slatten
4:20: Ahlmann spilles fri af Kusk, skal afslutte men forsøger af uforklarlige årsager afleveringen.
5:20: Weerts spark på stolpen (er som sådan ikke en stor chance men det ender det jo så med at blive)
7:30: Weert meget tæt på scoring fra det lille felt
9:25: Paddy fri på bagerste, lidt spids vinkel men absolut en stor chance.

Læg dertil de mange halve chancer, gode forsøg fra kanten af feltet fra Ochs og Kusk der er tæt på at snige sig ind, og et hav af gode offensive situationer hvor kun lige den sidste aflevering/touch mangler.
Jeg synes også, der er mange positive ting fra kampen som vi dominerede totalt i hvert fald i 2. halvleg. Vi må vinde skudstatistikken kæmpestort, men jeg synes altså ikke, at der var tale om masser af brændte 100% chancer. Måske tingene ser anderledes ud i fjernsynet, men på stadion lignede det mere, at vi i hvert fald den sidste halve time lagde et tungt pres uden at komme frem til de helt åbne chancer. Det er i den forbindelse også en tanke værd, at vi de sidste 10 minutter spiller 11 mod 10. Og så synes jeg altså, det er et gevaldigt problem at 90% af vores konstruktive angrebsspil ligger i Lucas Andersens fødder.

Man kan måske sige, at det her er et problem vi har haft længe. Modstanderne pakker sig lidt på Aalborg Stadion, og vi har ikke redskaberne til at åbne dem. På den anden side kommer vi også i problemer mod hold der spiller frisk til - som Randers fx. Så det er altså noget mere grundlæggende, vi har med at gøre.

Og en af de ting der er til at få øje på er at midtbanen sjældent fungerer optimalt offensivt. Alt for ofte kommer vores centerforsvarere til at se dumme ud fordi det bliver dem, der skal føre bolden frem og lægge chanceskabende afleveringer, når ingen andre byder sig til. Okore og Kasper P er glimrende centerforsvarere, men der en grund til at de spiller i forsvaret. Der skal simpelthen være noget konstruktivitet på midtbanen. Personligt så jeg gerne Wurtz på banen i stedet for Magnus i en kamp, hvor vi ved at modstanderen vil pakke sig. Og så er jeg stadigvæk lidt i tvivl om Van Wert er den boksspiller, vi simpelthen skal have i en kamp mod Hobro.

Stemningen i går var i øvrigt rigtig, rigtig god. Publikum gav den i den grad gas - også på langsiden. Så positivt er det, at hvis vi engang kommer til at opleve at blive lige så gode på hjemmebane som fx OB eller for den sags skyld Hobro, ja så skal publikum nok vende tilbage.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af Mogens » 4. mar 2019, 09:18

Jeg så kun 2. halvleg, men ud fra hvad jeg så, så forstår jeg ikke, at vi kun fik 1-1 bortset fra det åbenlyse - at hobro scorede ligeså mange mål som AaB.

Positivt: 1. Spilovertag og dertil hørende chancer. 2. Lucas Andersen. 3. At vi stadig er i top6 og derfor stadig selv kan afgøre den videre skæbne.

Negativt: 1. Mistede point mod en mere end middelmådig modstander. 2. At vi endnu en gang ser, at alt for mange spillere har alt for lavt niveau (jeg synes specielt MC, Thellufsen og Ali stod meget svagt i billedet (og også gør det generelt)).

Jeg synes egentlig, at Abildgaard, trods sine mangler, har sin berettigelse på holdet, da jeg ser hans primære evner som oprydder. Jovíst, der er plads til forbedring, men jeg synes han gør det ok. Derimod fatter jeg intet af, hvad hans makker (MC) laver på i startopstillingen, og jeg håber bestemt, at han højst får en plads på bænken i den kommende sæson. Ali har haft nogle elendige optrædener på det seneste, og jeg har enormt svært ved at se ham have en fremtid i AaB. Jo, han er ung og kan stadig udvikle sig meget, men han har kæmpe mangler, som virkelig er blevet udstillet. Thellufsen viser målnæse af og til, men han får ikke meget ud af forholdsvis meget spilletid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2019, 10:40

Mogens skrev:
4. mar 2019, 09:18
Jeg så kun 2. halvleg, men ud fra hvad jeg så, så forstår jeg ikke, at vi kun fik 1-1 bortset fra det åbenlyse - at hobro scorede ligeså mange mål som AaB.

Positivt: 1. Spilovertag og dertil hørende chancer. 2. Lucas Andersen. 3. At vi stadig er i top6 og derfor stadig selv kan afgøre den videre skæbne.

Negativt: 1. Mistede point mod en mere end middelmådig modstander. 2. At vi endnu en gang ser, at alt for mange spillere har alt for lavt niveau (jeg synes specielt MC, Thellufsen og Ali stod meget svagt i billedet (og også gør det generelt)).

Jeg synes egentlig, at Abildgaard, trods sine mangler, har sin berettigelse på holdet, da jeg ser hans primære evner som oprydder. Jovíst, der er plads til forbedring, men jeg synes han gør det ok. Derimod fatter jeg intet af, hvad hans makker (MC) laver på i startopstillingen, og jeg håber bestemt, at han højst får en plads på bænken i den kommende sæson. Ali har haft nogle elendige optrædener på det seneste, og jeg har enormt svært ved at se ham have en fremtid i AaB. Jo, han er ung og kan stadig udvikle sig meget, men han har kæmpe mangler, som virkelig er blevet udstillet. Thellufsen viser målnæse af og til, men han får ikke meget ud af forholdsvis meget spilletid.
Det må også være svært for de unge spillere at spille på et højt niveau i AaB. Det er vel, sat på spidsen, kun Rinne, Lucas og Kusk som spiller på et stabilt højt niveau. Og set i det lys, er Abildgaards gennembrud faktisk imponerende.
Jeg tror mere på, at Ramkilde slår igennem, end Ali - ganske enkelt fordi han har et større talent, men Ali tror jeg nu alligevel nok skal slå igennem. Han har en god mental styrke og tro på sig selv, men han blev måske hevet 1 år for tidligt op i truppen.
MC fatter jeg heller ikke spiller fast, men trænerne i AaB må jo se noget i ham, siden han spiller på et superligahold.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af BassogogsVen » 4. mar 2019, 11:10

FIDEL skrev:
4. mar 2019, 10:40
Mogens skrev:
4. mar 2019, 09:18
Jeg så kun 2. halvleg, men ud fra hvad jeg så, så forstår jeg ikke, at vi kun fik 1-1 bortset fra det åbenlyse - at hobro scorede ligeså mange mål som AaB.

Positivt: 1. Spilovertag og dertil hørende chancer. 2. Lucas Andersen. 3. At vi stadig er i top6 og derfor stadig selv kan afgøre den videre skæbne.

Negativt: 1. Mistede point mod en mere end middelmådig modstander. 2. At vi endnu en gang ser, at alt for mange spillere har alt for lavt niveau (jeg synes specielt MC, Thellufsen og Ali stod meget svagt i billedet (og også gør det generelt)).

Jeg synes egentlig, at Abildgaard, trods sine mangler, har sin berettigelse på holdet, da jeg ser hans primære evner som oprydder. Jovíst, der er plads til forbedring, men jeg synes han gør det ok. Derimod fatter jeg intet af, hvad hans makker (MC) laver på i startopstillingen, og jeg håber bestemt, at han højst får en plads på bænken i den kommende sæson. Ali har haft nogle elendige optrædener på det seneste, og jeg har enormt svært ved at se ham have en fremtid i AaB. Jo, han er ung og kan stadig udvikle sig meget, men han har kæmpe mangler, som virkelig er blevet udstillet. Thellufsen viser målnæse af og til, men han får ikke meget ud af forholdsvis meget spilletid.
MC fatter jeg heller ikke spiller fast, men trænerne i AaB må jo se noget i ham, siden han spiller på et superligahold.
Ja, eller mangel på alternativer. Når nu man vil spille sådan, at man har to på den centrale midtbane, der skal agere bølgebrydere, så har AaB jo ikke rigtig andre muligheder end MC, hvis Würtz er blevet for gammel. Lesniak er jo ikke god nok, og det samme gælder vel Kakeeto.

Så jeg er ret overbevist om, at MC udelukkende spiller der, fordi alternativerne ikke er bedre (og fordi han er en af naboens sønner).
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.03.2019

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2019, 12:57

BassogogsVen skrev:
4. mar 2019, 11:10
FIDEL skrev:
4. mar 2019, 10:40
Mogens skrev:
4. mar 2019, 09:18
Jeg så kun 2. halvleg, men ud fra hvad jeg så, så forstår jeg ikke, at vi kun fik 1-1 bortset fra det åbenlyse - at hobro scorede ligeså mange mål som AaB.

Positivt: 1. Spilovertag og dertil hørende chancer. 2. Lucas Andersen. 3. At vi stadig er i top6 og derfor stadig selv kan afgøre den videre skæbne.

Negativt: 1. Mistede point mod en mere end middelmådig modstander. 2. At vi endnu en gang ser, at alt for mange spillere har alt for lavt niveau (jeg synes specielt MC, Thellufsen og Ali stod meget svagt i billedet (og også gør det generelt)).

Jeg synes egentlig, at Abildgaard, trods sine mangler, har sin berettigelse på holdet, da jeg ser hans primære evner som oprydder. Jovíst, der er plads til forbedring, men jeg synes han gør det ok. Derimod fatter jeg intet af, hvad hans makker (MC) laver på i startopstillingen, og jeg håber bestemt, at han højst får en plads på bænken i den kommende sæson. Ali har haft nogle elendige optrædener på det seneste, og jeg har enormt svært ved at se ham have en fremtid i AaB. Jo, han er ung og kan stadig udvikle sig meget, men han har kæmpe mangler, som virkelig er blevet udstillet. Thellufsen viser målnæse af og til, men han får ikke meget ud af forholdsvis meget spilletid.
MC fatter jeg heller ikke spiller fast, men trænerne i AaB må jo se noget i ham, siden han spiller på et superligahold.
Ja, eller mangel på alternativer. Når nu man vil spille sådan, at man har to på den centrale midtbane, der skal agere bølgebrydere, så har AaB jo ikke rigtig andre muligheder end MC, hvis Würtz er blevet for gammel. Lesniak er jo ikke god nok, og det samme gælder vel Kakeeto.

Så jeg er ret overbevist om, at MC udelukkende spiller der, fordi alternativerne ikke er bedre (og fordi han er en af naboens sønner).
Tror MC spiller så meget, da han er god til at lukke huller defensivt, og gardere for bl.a. Kusk og Lucas, som ikke arbejder så godt defensivt. Endvidere skal MC gardere bag vores backs når de kommer langt frem.
Jeg har intet problem med at MC spiller, men så skal vi altså have en mere offensiv type som 8´er foran ham. Det bliver for tungt med Abildgaard og MC sammen.
Hvis Lesniak var betydeligt bedre, så havde han spillet i stedet for MC, og det bliver spændende at se om vi kan komme af med Lesniak til sommer. Det kan måske åbne op for en ny 8´er med noget mere tempo og teknik. Jeg tænker Opondo, Fisker, Mistrati.

Besvar