Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Hovedet » 10. mar 2019, 21:48

andreasaab89 skrev:
10. mar 2019, 21:35
Hovedet skrev:
10. mar 2019, 21:29
Njak skrev:
10. mar 2019, 21:05
Det var sgu en mandfolke-indsats i dag syntes jeg. Kan ikke huske sidst AaB har spillet en kamp, hvor ingen af vores spillere ikke er faldet igennem. Når vi tør spille hurtigt og søge kontra-chancerne spiller vi altid målfarlige kampe. Håber på de tager denne indstilling med på søndag.

Håber på fyldte tribuner mod AGF.
Jamen, med undtagelse af den skrækkelige åbning mod Randers, har der ikke været det store at indvende mod vores forår. Bevares, nederlag til FCM på 1-2 ude, men det er jo til at leve med, og 1-1 hjemme mod Hobro er selvfølgelig ikke resultatmæssigt godt, men omvendt fint spil. Problemet er bare, at vi ikke når det slutspil; vi er i hvert fald ude i en gang hvis og hvis og hvis, og vi er sgu bagud på point her. Det er ekstra bittert i betragtning af vores glimrende start med 4 sejre i de første 5, men omvendt; når vi kun har vundet 4 af de 20, der er fulgt efter, kan man ikke brokke sig. Slet ikke når vi var så heldige, at man tror, det er løgn i de første runder. Vi kan så i det mindste glæde os over, at der nu er noget, der peger i retning af mindre uudholdelige tider.
Og i det hele taget har resultater , spillet og indstillingen siden friis kom til være ok syntes jeg . Randers kampen var selvfølgelig en blamage ligesom det var en brøler at bænke Van weert til fordel for Ali i Herning
Men generelt peger pilen opad under Friis

Og medt
Lukas på en 5 årig, 2,5 år tilbage hos både kusk og Van weert har vi nu en offensiv vi faktisk kan bygge noget op omkring
Så fuck om det lige er top 6 denne sæson. Nu har vi enedelogt noget der kan bygges på
Det er jeg enig i. Under Friis er det kun Randerskampen, der falder igennem - som i HELT igennem, må man så sige. 2-4 hjemme mod Horsens lyder drabeligt, men her er der flere formildende omstændigheder i spil, herunder Okores udvisning og et tyndt straffespark tidligt i kampen. Men den offensiv med Kusk, Lucas Andersen og van Weerth burde der kunne bygges noget fornuftigt op omkring. Og mon ikke Friis dropper mystiske Alieksperimenter i fremtiden; den kategoriserer vi under "lærepenge for nye cheftrænere" :-)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Maglau » 10. mar 2019, 22:55

Jeg er overhovedet ikke positiv over kampen i dag. Faktisk pisse sur.
Vi forsømmer fuldstændig at tage kampen over på vores præmisser. Brøndbys forsvar var pisse elendigt og hver gang vi forsøgte at true dem blev vi farlige - det gjorde vi bare alt for sjældent.
Det vatr ligesom kampen i Herning hvor vi kunne være med da vi havde modet til det.

Hvorfor spiller vi uden tro og med håndbremsen trukket 70% af kampene.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Spritten » 10. mar 2019, 23:24

Maglau skrev:
10. mar 2019, 22:55
Jeg er overhovedet ikke positiv over kampen i dag. Faktisk pisse sur.
Vi forsømmer fuldstændig at tage kampen over på vores præmisser. Brøndbys forsvar var pisse elendigt og hver gang vi forsøgte at true dem blev vi farlige - det gjorde vi bare alt for sjældent.
Det vatr ligesom kampen i Herning hvor vi kunne være med da vi havde modet til det.

Hvorfor spiller vi uden tro og med håndbremsen trukket 70% af kampene.
Er du seriøs?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af FIDEL » 10. mar 2019, 23:31

Maglau skrev:
10. mar 2019, 22:55
Jeg er overhovedet ikke positiv over kampen i dag. Faktisk pisse sur.
Vi forsømmer fuldstændig at tage kampen over på vores præmisser. Brøndbys forsvar var pisse elendigt og hver gang vi forsøgte at true dem blev vi farlige - det gjorde vi bare alt for sjældent.
Det vatr ligesom kampen i Herning hvor vi kunne være med da vi havde modet til det.

Hvorfor spiller vi uden tro og med håndbremsen trukket 70% af kampene.
Ingen tvivl om at vi mangler en profil centralt sammen med Abildgaard. En spiller, som kan holde i bolden, og sætte spillet. Desuden er der stadig nogle på holdet, som mangler kvalitet og ikke mindst selvtillid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2019, 01:51

Maglau skrev:
10. mar 2019, 22:55
Jeg er overhovedet ikke positiv over kampen i dag. Faktisk pisse sur.
Vi forsømmer fuldstændig at tage kampen over på vores præmisser. Brøndbys forsvar var pisse elendigt og hver gang vi forsøgte at true dem blev vi farlige - det gjorde vi bare alt for sjældent.
Det vatr ligesom kampen i Herning hvor vi kunne være med da vi havde modet til det.

Hvorfor spiller vi uden tro og med håndbremsen trukket 70% af kampene.
Jeg er meget enig, vi vandt ikke ét point vi smed to point væk :@

Vi havde alle muligheder for at vinde mod en modstander med et pivelendigt forsvar hvilket gør skuffelsen desto større. Spillemæssigt savner jeg virkelig også at vi sætter os på kampen men det er selvfølgelig svært når den centrale midtbane er så dårlig med bolden (tak Gaarde :S ).

Lucas shinede mod Hobro IK men han skal også stemple ind i storkampene, der er for langt mellem snapsene når vi møder kvalificeret modstand

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af DenGamleMand » 11. mar 2019, 07:32

At se Abildgaard storme ned mod Sydsiden i ren jubel og glæde ved målet til 3-3 var simpelthen fantastisk. Den dreng/knægt(/mand) er en sand fornøjelse! Han finder sig ikke i noget pis, han fighter som en gal og man slår sig på ham.

AaB spillerne har ofte fået på puklen for at være for svigermorsdrøm-agtige, uden kant osv. Men den unge hr. Abildgaard har det.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Uldahl » 11. mar 2019, 07:47

DenGamleMand skrev:
11. mar 2019, 07:32
At se Abildgaard storme ned mod Sydsiden i ren jubel og glæde ved målet til 3-3 var simpelthen fantastisk. Den dreng/knægt(/mand) er en sand fornøjelse! Han finder sig ikke i noget pis, han fighter som en gal og man slår sig på ham.

AaB spillerne har ofte fået på puklen for at være for svigermorsdrøm-agtige, uden kant osv. Men den unge hr. Abildgaard har det.
Helt enig. Abildgaard er et stort talent, og nok den næste der ryger udenlands. Håber vi får lov til at nyde hans forcer på holdet inden han bliver solgt. Magter ikke Gaarde laver en ny Mæhle.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Ala » 11. mar 2019, 08:38

Spritten skrev:
10. mar 2019, 23:24
Maglau skrev:
10. mar 2019, 22:55
Jeg er overhovedet ikke positiv over kampen i dag. Faktisk pisse sur.
Vi forsømmer fuldstændig at tage kampen over på vores præmisser. Brøndbys forsvar var pisse elendigt og hver gang vi forsøgte at true dem blev vi farlige - det gjorde vi bare alt for sjældent.
Det vatr ligesom kampen i Herning hvor vi kunne være med da vi havde modet til det.

Hvorfor spiller vi uden tro og med håndbremsen trukket 70% af kampene.
Er du seriøs?
Jeg forstår det heller ikke. Jeg så hverken få chancer eller håndbremsen trukket.

Er sindssygt positiv efter i dag. Vil gætte på et 1-0 nederlag og 0 chancer, såfremt det havde været med Wieghorst. Så skulle du dælme se 'trukket håndbremse_.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Remark » 11. mar 2019, 09:12

En stærk kamp, hvor vi sagtens kunne have hentet 3 point.

Pilen peger helt klart opad efter Friis er kommet til. Selvfølgelig er det økonomisk og imagemæssigt meget vigtigt at komme i top 6 i første omgang, men omvendt er jeg så gammel i gårde, at når spillet er godt, lever jeg med 1 point af og til.

Hvis jeg skal fremhæve een spiller fra i går, var det Kusk. Sikke en fornøjelse. Og så er Abildgaard bare god, når der er noget på spil. Jeg synes også at Thellufsen laver et godt indhop på den kant, hvor Børsting desværre ikke fik pølet sig til noegte

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Uldahl » 11. mar 2019, 09:30

En fornøjelse at se drengene spille i går, specielt i første halvleg så det rigtig godt ud. Vi formåede at spille os ud af Brøndby presset, holde på bolden, og komme frem til chancer nok til en sejr. Desværre ville dommeren det anderledes.

Abildgaard er bare for vild, en stjerne spiller i svøb, med en fed attitude der kan bringe ham langt i karrieren. MC viser stadig han ikke har noget at gøre på et hold der vil spille offensivt, og være med i suptoppen af ligaen. Hans niveau er ikke til mere end 1 division og bunden af super ligaen. Horsens, Hjørring, Hobro. Han skal erstattes til sommer.

Bliver spændende at skulle spille ned ryknings spil i en tæt liga. Særligt med vores spil på hjemme bane, og de problemer vi har med de små hold der spiller på fysikken. Og vores manglende evne til at sætte en stærk offensiv op med den elendige centrale akse i mente. :thumbsdown:

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Gamen » 11. mar 2019, 09:39

Remark skrev:
11. mar 2019, 09:12
Hvis jeg skal fremhæve een spiller fra i går, var det Kusk. Sikke en fornøjelse. Og så er Abildgaard bare god, når der er noget på spil. Jeg synes også at Thellufsen laver et godt indhop på den kant, hvor Børsting desværre ikke fik pølet sig til noegte
Ja, kanonkamp af Kusk og endnu et point til listen. Holdt ekstremt godt på bolden, havde nogle gode raids og sætter konstant sine medspillere i scene med gode, konstruktive afleveringer.

Af andre gode indsatser skal nævnes hans værelseskammerat, universalspilleren fra Storvorde. Fin indsats. Meget stabil, uden hverken at være decideret god eller dårlig - og dét har vi haft brug for på en højre back der har sejlet det meste af sæsonen.

Rinne - kanonkamp! Han bliver solgt til sommer.

Abildgaard med en moden indsats. Kan han få pillet afleveringsfejlene ud af sit spil, så kunne han godt blive den næste Augo.

Van Weert - Tak til Ron Jans, for at foreslå at vi byttede Pohl lige over med Van Weert. Det har været en kæmpe gave! Træfsikker, dynamisk, god kombinationsspiller. Jeg synes han er en klasseangriber.

Kasper P. - jætteindsats. Var et monster i går. Brød bolden godt, fine afspil og dygtig i duellerne.

Skuffelser:

- At Thellufsen ikke får mere ud af hans sidste chance
- at Ahlmann tager nogle helt katastrofale beslutninger i det meste af 2. halvleg offensivt. Engang slog han verdensklasseindlæg, det evner han meget, meget sjældent efterhånden. Det gør ikke mig noget, hvis han snart får konkurrence.
- at Magnus ikke evner at holde et højere boldtempo, og igen i går stod meget svagt i billedet. Han sænker tempoet i spillet helt ekstremt meget, og tager alt for mange berøringer på bolden. Havde igen i går et par farlige boldtab på egen banehalvdel, og ser også ud til at sove lidt ved det ene mål. Vi mangler desperat konkurrence inde centralt.

Vi SKAL vinde mod AGF, så håber alle gør sit til at lokke folk på stadion.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Ala » 11. mar 2019, 09:50

Remark skrev:
11. mar 2019, 09:12
En stærk kamp, hvor vi sagtens kunne have hentet 3 point.

Pilen peger helt klart opad efter Friis er kommet til. Selvfølgelig er det økonomisk og imagemæssigt meget vigtigt at komme i top 6 i første omgang, men omvendt er jeg så gammel i gårde, at når spillet er godt, lever jeg med 1 point af og til.

Hvis jeg skal fremhæve een spiller fra i går, var det Kusk. Sikke en fornøjelse. Og så er Abildgaard bare god, når der er noget på spil. Jeg synes også at Thellufsen laver et godt indhop på den kant, hvor Børsting desværre ikke fik pølet sig til noegte
Det sidste er ikke rigtigt. Det er Børsting der bryder og skaber chancen til Toms mål.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Ala » 11. mar 2019, 09:52

Gamen skrev:
11. mar 2019, 09:39
Remark skrev:
11. mar 2019, 09:12
Hvis jeg skal fremhæve een spiller fra i går, var det Kusk. Sikke en fornøjelse. Og så er Abildgaard bare god, når der er noget på spil. Jeg synes også at Thellufsen laver et godt indhop på den kant, hvor Børsting desværre ikke fik pølet sig til noegte
Ja, kanonkamp af Kusk og endnu et point til listen. Holdt ekstremt godt på bolden, havde nogle gode raids og sætter konstant sine medspillere i scene med gode, konstruktive afleveringer.

Af andre gode indsatser skal nævnes hans værelseskammerat, universalspilleren fra Storvorde. Fin indsats. Meget stabil, uden hverken at være decideret god eller dårlig - og dét har vi haft brug for på en højre back der har sejlet det meste af sæsonen.

Rinne - kanonkamp! Han bliver solgt til sommer.

Abildgaard med en moden indsats. Kan han få pillet afleveringsfejlene ud af sit spil, så kunne han godt blive den næste Augo.

Van Weert - Tak til Ron Jans, for at foreslå at vi byttede Pohl lige over med Van Weert. Det har været en kæmpe gave! Træfsikker, dynamisk, god kombinationsspiller. Jeg synes han er en klasseangriber.

Kasper P. - jætteindsats. Var et monster i går. Brød bolden godt, fine afspil og dygtig i duellerne.

Skuffelser:

- At Thellufsen ikke får mere ud af hans sidste chance
- at Ahlmann tager nogle helt katastrofale beslutninger i det meste af 2. halvleg offensivt. Engang slog han verdensklasseindlæg, det evner han meget, meget sjældent efterhånden. Det gør ikke mig noget, hvis han snart får konkurrence.
- at Magnus ikke evner at holde et højere boldtempo, og igen i går stod meget svagt i billedet. Han sænker tempoet i spillet helt ekstremt meget, og tager alt for mange berøringer på bolden. Havde igen i går et par farlige boldtab på egen banehalvdel, og ser også ud til at sove lidt ved det ene mål. Vi mangler desperat konkurrence inde centralt.

Vi SKAL vinde mod AGF, så håber alle gør sit til at lokke folk på stadion.
Enig i stort set det hele, men synes faktisk Ahlmann var bedre end længe i går. Han bryder Brøndby mange gange!

Men du har en pointe i de offensive aktioner, især illustreret til sidst, hvor han skyder på mål. Forfærdelig beslutning.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Gamen » 11. mar 2019, 09:54

Ala skrev:
11. mar 2019, 09:50
Det sidste er ikke rigtigt. Det er Børsting der bryder og skaber chancen til Toms mål.
Arh, han presser ham og forårsager en fejlaflevering. Hvilket er godt. Men han bryder altså ikke bolden.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Ala » 11. mar 2019, 10:15

Gamen skrev:
11. mar 2019, 09:54
Ala skrev:
11. mar 2019, 09:50
Det sidste er ikke rigtigt. Det er Børsting der bryder og skaber chancen til Toms mål.
Arh, han presser ham og forårsager en fejlaflevering. Hvilket er godt. Men han bryder altså ikke bolden.
Okay, fair nok. Men trods alt stadig mere end ingenting ;)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Frygah » 11. mar 2019, 11:14

Gamen skrev:
11. mar 2019, 09:39
Remark skrev:
11. mar 2019, 09:12
Hvis jeg skal fremhæve een spiller fra i går, var det Kusk. Sikke en fornøjelse. Og så er Abildgaard bare god, når der er noget på spil. Jeg synes også at Thellufsen laver et godt indhop på den kant, hvor Børsting desværre ikke fik pølet sig til noegte
Ja, kanonkamp af Kusk og endnu et point til listen. Holdt ekstremt godt på bolden, havde nogle gode raids og sætter konstant sine medspillere i scene med gode, konstruktive afleveringer.

Af andre gode indsatser skal nævnes hans værelseskammerat, universalspilleren fra Storvorde. Fin indsats. Meget stabil, uden hverken at være decideret god eller dårlig - og dét har vi haft brug for på en højre back der har sejlet det meste af sæsonen.

Rinne - kanonkamp! Han bliver solgt til sommer.

Abildgaard med en moden indsats. Kan han få pillet afleveringsfejlene ud af sit spil, så kunne han godt blive den næste Augo.

Van Weert - Tak til Ron Jans, for at foreslå at vi byttede Pohl lige over med Van Weert. Det har været en kæmpe gave! Træfsikker, dynamisk, god kombinationsspiller. Jeg synes han er en klasseangriber.

Kasper P. - jætteindsats. Var et monster i går. Brød bolden godt, fine afspil og dygtig i duellerne.

Skuffelser:

- At Thellufsen ikke får mere ud af hans sidste chance
- at Ahlmann tager nogle helt katastrofale beslutninger i det meste af 2. halvleg offensivt. Engang slog han verdensklasseindlæg, det evner han meget, meget sjældent efterhånden. Det gør ikke mig noget, hvis han snart får konkurrence.
- at Magnus ikke evner at holde et højere boldtempo, og igen i går stod meget svagt i billedet. Han sænker tempoet i spillet helt ekstremt meget, og tager alt for mange berøringer på bolden. Havde igen i går et par farlige boldtab på egen banehalvdel, og ser også ud til at sove lidt ved det ene mål. Vi mangler desperat konkurrence inde centralt.

Vi SKAL vinde mod AGF, så håber alle gør sit til at lokke folk på stadion.
Jeg er enig - Synes også Kasper P. var bundsolid igår, hvilket lyder lidt mærkeligt efter der går 3 mål ind, og Rinne stod en super kamp. Men det var sgu godt.

Jeg er nok lidt mindre enig omkring Van Weert. Han gør det pissegodt, og scorer også et mål. Men han har sgu også et par store chancer. Den ene bliver et hul i luften, og den anden er måske en svær helflugter, men den får han heller ikke ramt på. Men okay, scorer han på 3 ud af 3, spillede han nok ikke i AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af raekkeettre » 11. mar 2019, 11:18

Uldahl skrev:
11. mar 2019, 09:30
En fornøjelse at se drengene spille i går, specielt i første halvleg så det rigtig godt ud. Vi formåede at spille os ud af Brøndby presset, holde på bolden, og komme frem til chancer nok til en sejr. Desværre ville dommeren det anderledes.

Abildgaard er bare for vild, en stjerne spiller i svøb, med en fed attitude der kan bringe ham langt i karrieren. MC viser stadig han ikke har noget at gøre på et hold der vil spille offensivt, og være med i suptoppen af ligaen. Hans niveau er ikke til mere end 1 division og bunden af super ligaen. Horsens, Hjørring, Hobro. Han skal erstattes til sommer.

Bliver spændende at skulle spille ned ryknings spil i en tæt liga. Særligt med vores spil på hjemme bane, og de problemer vi har med de små hold der spiller på fysikken. Og vores manglende evne til at sætte en stærk offensiv op med den elendige centrale akse i mente. :thumbsdown:
Hvis det kommer til nedrykningsspil er jeg ikke så bekymret efter vores Hobro kamp, der viste vi virkelig har udviklede den del af spillet, så det skal nok gå. Men mega ærgerligt hvis det sker...

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af Gamen » 11. mar 2019, 11:31

raekkeettre skrev:
11. mar 2019, 11:18
Hvis det kommer til nedrykningsspil er jeg ikke så bekymret efter vores Hobro kamp, der viste vi virkelig har udviklede den del af spillet, så det skal nok gå. Men mega ærgerligt hvis det sker...
Nu er det næppe helt retvisende at tage én kamp mod Hobro som målestok for hvordan vi vil klare et nedrykningsslutspil. Hovedsagen for os er uanset hvad at vinde mod AGF, så vi ikke risikerer at ende som nummer 9 eller 10. Det ville indebære, at nummer 3 i puljen kun adskiller sig fra os med få point. Og med tanke på hvor dårligt vi håndterede nedrykningsslutspillet sidst, hvor vi var katastrofalt ringe, så vil jeg helst undgå det.

Det er umuligt at sige hvordan truppen vil reagere i den situation. Halvdelen af vores 8 sejre denne sæson er vundet mod hold der nok ender i top 6, så det er jo ikke ligefrem fordi vi har været overbevisende mod de dårligste hold.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af BassogogsVen » 11. mar 2019, 11:57

Jeg synes altså slet ikke, at BIF i går var så dårlige, som nogen vil gøre dem. Faktisk så jeg to ganske jævnbyrdige hold, og fordelt på spil og chancer var resultatet fair.

Det er klart, at med det nuværende BIF's forfatning, ville tidspunktet for en sejr have været optimalt, men det nuværende AaB har også så mange mangler, at man ikke ville kunne forvente at kanøfle BIF, uanset de ikke er gode denne sæson.

Så målt op imod det spillermateriale og de kæmpe mangler, der i disse tider er på AaB's hold, så gjorde de det sgu jættegodt i går - samlet set.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 10.03.2019

Indlæg af raekkeettre » 11. mar 2019, 12:29

Gamen skrev:
11. mar 2019, 11:31
raekkeettre skrev:
11. mar 2019, 11:18
Hvis det kommer til nedrykningsspil er jeg ikke så bekymret efter vores Hobro kamp, der viste vi virkelig har udviklede den del af spillet, så det skal nok gå. Men mega ærgerligt hvis det sker...
Nu er det næppe helt retvisende at tage én kamp mod Hobro som målestok for hvordan vi vil klare et nedrykningsslutspil. Hovedsagen for os er uanset hvad at vinde mod AGF, så vi ikke risikerer at ende som nummer 9 eller 10. Det ville indebære, at nummer 3 i puljen kun adskiller sig fra os med få point. Og med tanke på hvor dårligt vi håndterede nedrykningsslutspillet sidst, hvor vi var katastrofalt ringe, så vil jeg helst undgå det.

Det er umuligt at sige hvordan truppen vil reagere i den situation. Halvdelen af vores 8 sejre denne sæson er vundet mod hold der nok ender i top 6, så det er jo ikke ligefrem fordi vi har været overbevisende mod de dårligste hold.
Nej, det er ikke helt retvisende at tage en kamp, selvom det var den sidste og mod det dårligste hold i ligaen - men jeg ser det helle ikke som retvisende at rette blikket mod sidste gang vi var i nedrykningsspillet, det er jo over 2 år siden. Men det bliver bestemt ikke sjovt, at skulle ud i det, med mindre det giver en masse positive oplevelser, og vi får kørt det nye hold ind, PLUS at ende som nummer 7 i år, og få en chance for europæisk, ser jeg altså som mere muligt i år, med de hold der potentielt lander som nummer 4.

Men vi vinder 3-1 mod GF og så er vi videre :)

Besvar