Ønskeopstilling anno 2019/2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af DobbeltA » 8. mar 2019, 07:11

DobbeltA skrev:
7. mar 2019, 19:36
Ny,
Ny, Ny, Ny, Ahlmann
Kusk, Abildgaard, MC, Ny
Lucas, Van Weert

Kan godt se, at det ser helt åndsvagt ud i bagkæden, men mit bud er baseret på, at Rinne og Okore bliver solgt i sommervinduet og P ikke ønsker at forlænge med AaB. Paddy gør det godt på HB, men positionen er alligevel oplagt at forstærke. Venstre kant ser for død ud pt, ingen fart, ingen fantasi, så med mindre Thellufsen genopstår ser jeg gerne nyt blod på kanten.
Nå jeg har først lige opdaget grundpræmissen med 1-2 nye, så er det sgu flot med 5 X ny i opstillingen :thumbsup:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Maglau » 8. mar 2019, 10:54

Ud fra at Rinne og Okore sikkert smutter og skal erstattes bliver det svært med at holde sig til kun 1-2 nye - men det giver heller ikke mening at prøve at spille 5-6 nye ind på en gang.

Målmand NY
Patrik - NY/Abilgaard/Ross - KP - Ahlmann
Kusk - MC - NY- NY
Wert - Lucas

For at sikre truppens sammenhold og kultur skal vi forsøge at forlænge med KP
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af troelsh » 8. mar 2019, 11:18

Der er mange “hvis’er” ift den nye sæson, men med udgangspunkt i Rinne og Okore smutter, så håber jeg vi kan få en aftale med Lucas og Thomsen er blevet træt af begrænset spilletid i fck.

Ny keeper

PK - Kasper P - Ross - Ahlmann

Kusk - Abildgaard - MC - Thomsen

Van Weert - Lucas

Gamen

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Gamen » 8. mar 2019, 11:33

troelsh skrev:
8. mar 2019, 11:18
Der er mange “hvis’er” ift den nye sæson, men med udgangspunkt i Rinne og Okore smutter, så håber jeg vi kan få en aftale med Lucas og Thomsen er blevet træt af begrænset spilletid i fck.

Ny keeper

PK - Kasper P - Ross - Ahlmann

Kusk - Abildgaard - MC - Thomsen

Van Weert - Lucas
Vi er død og pine nødt til at finde en type med mere konstruktiv boldomgang inde centralt. Som det er lige nu er der minimal konkurrence om pladserne, og det holder ganske enkelt ikke.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2019, 11:35

Rigtig mange, kan jeg se, skriver en central midtbane bestående af OA og MC, mens man ønsker en ny kant frem for Thellufsen.

Jeg synes, Thellufsen er langt under det niveau, man kan forvente, og han har efterhånden forspildt så mange chancer med sit alibispil på den kant.

Men: Jeg synes trods alt, at en ny CM er af væsentlig større vigtighed, hvis vi skal have ordentlig gang i vores offensive esser, hvoraf i hvert fald to af dem hører til blandt de allerbedste på deres respektive pladser. OA og MC er simpelthen for tungt og for langsomt og stationært. En klassisk Lynge-signing her ville være yderst velkommen.

NY
PK (indtil vinter) - NY - KP/Ross - Ahlmann
Kusk - AO - NY - Thellufsen (indtil vinter)/lejesvend
VW - Lucas

Ovenstående naturligvis forudsat, at Rinne og Okore smutter.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Rams » 8. mar 2019, 11:44

Jeg kunne godt forestille mig, at det bliver sådan lidt "røvballe-agtigt" F.eks. noget a'la:

- Vi henter Busk i Union Berlin (hvor han slider bænken) for Rinne
- Tvivler på Okore ryger (der er for mange udfald og grim skadeshistorik). Hvis Kasper P smutter giver man givet Bærtelsen/Ross chancen sammen med Blåbjerg. Ellers giver det ingen mening at rykke to unge stoppere op.
- PK, Ahlmann, Klitten, Børsting og måske Blåbjerg kommer til at dække backerne
- Min gamle kæphest. Vi mangler en boldfast mentor som Jakob Poulsen/Stokholm på midten. To bud på spillere omkring de 30 år kunne være Mads Albæk i K'Lautern (måske for meget glasben) eller Matti Lund Nielsen i Sarpsborg, der virkelig har lagt på i det norske og som var overraskende god i Europa-League mod bedre modstandere.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10739
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 8. mar 2019, 12:02

Hvis man alligevel har planer om at gå efter spillere på den hylde (Albæk/Matti Lund), så kunne det altså være spændende med Rolim ved siden af Abildgaard. Det virker altså som en no-brainer at få ham tilknyttet hvis han er på fri transfer og gerne vil tilbage. Rent teknisk er han høj høj klasse, og melder sig vel ind i samme liga som Jönsson, Thomsen og Kusk. Kunne man samtidig finde en fornuftig erstatning for Kasper P, hvis han smutter, så synes jeg egentlig at vores start-11'er virker rigtig spændende.

Ny
PK-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Rolim-Abildgaard-Thellufsen
Lucas
Van Veert

Det kræver dog også, at vi kan finde en ledertype til forsvaret og kan aftale med Okore at han tager en sæson mere, hvorefter vi kan give Ross/Bærtelsen muligheden for at tage over. Hvis Ochs kunne være interesseret i at forlænge sit lejemål, så kunne det også være en mulighed for at skabe lidt bredde på både venstrebacken og i offensiven
Der må da være en eller anden skandinav på omkring de 30 der kan gå ind og tage noget ansvar, nu hvor vi mister to så markante personligheder som Risgaard og Würtz-.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af FIDEL » 8. mar 2019, 18:04

jonas386 skrev:
8. mar 2019, 12:02
Hvis man alligevel har planer om at gå efter spillere på den hylde (Albæk/Matti Lund), så kunne det altså være spændende med Rolim ved siden af Abildgaard. Det virker altså som en no-brainer at få ham tilknyttet hvis han er på fri transfer og gerne vil tilbage. Rent teknisk er han høj høj klasse, og melder sig vel ind i samme liga som Jönsson, Thomsen og Kusk. Kunne man samtidig finde en fornuftig erstatning for Kasper P, hvis han smutter, så synes jeg egentlig at vores start-11'er virker rigtig spændende.

Ny
PK-Okore-Ny-Ahlmann
Kusk-Rolim-Abildgaard-Thellufsen
Lucas
Van Veert

Det kræver dog også, at vi kan finde en ledertype til forsvaret og kan aftale med Okore at han tager en sæson mere, hvorefter vi kan give Ross/Bærtelsen muligheden for at tage over. Hvis Ochs kunne være interesseret i at forlænge sit lejemål, så kunne det også være en mulighed for at skabe lidt bredde på både venstrebacken og i offensiven
Der må da være en eller anden skandinav på omkring de 30 der kan gå ind og tage noget ansvar, nu hvor vi mister to så markante personligheder som Risgaard og Würtz-.
Det er nok nærmest selvmord at spille Rolim på den centrale midtbane sammen med Abildgaard. Det bliver for svagt defensivt, og jeg tror desværre at AaB ønsker at køre videre med Abildgaard og MC. Vi mangler noget klasse centralt, det er der ingen tvivl om.
Som jeg har skrevet før, så er Opondo fri til sommer, og det kunne være fedt at se ham tilbage i AaB, hvor han kan udvikle sig yderligere tror jeg. Han har noget mere tempo og bedre teknik end MC.
Men optimalt går Gaarde efter Fisker i bif.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Elscorpio » 8. mar 2019, 22:05

Rinne
Ny-Okore-Ny-Ny
Kusk-Ny-Ny-Ny
Lucas-Van Weerdt

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af andreasaab89 » 9. mar 2019, 12:13

Rolim på fri transfer ville være en drøm

Han har meget af det vi kunne bruge på venstre kant

Men han har også meget af det som vi mangler at kunne sætte ind fra bænken . Vores bænk er vanvittigt tynd pt og vi har intet “spændende” at kunne skifte ind der kan vende kamp billedet. Uanset hvordan man bruger Rolim vil han kunne bibringe meget

Og alene hans hjørnespark vil give os +5 ekstra mål pr sæson
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af BassogogsVen » 9. mar 2019, 12:23

Der bliver nu talt meget om at hente Rolim. Hvilket jo ville være ualmindeligt fantastisk, hvis det kunne lade sig gøre.

Men er Rolim ikke stadig ejet af det der firma i den der bizarre konstruktion, eller hvordan hænger hans liv sammen nu om dage?
Nogen, der har lidt konkret, faktuel viden?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af andreasaab89 » 9. mar 2019, 12:56

BassogogsVen skrev:
9. mar 2019, 12:23
Der bliver nu talt meget om at hente Rolim. Hvilket jo ville være ualmindeligt fantastisk, hvis det kunne lade sig gøre.

Men er Rolim ikke stadig ejet af det der firma i den der bizarre konstruktion, eller hvordan hænger hans liv sammen nu om dage?
Nogen, der har lidt konkret, faktuel viden?
Transfermarkedet siger hans kontrakt med rogon ophører 30/6 2019
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Elscorpio » 9. mar 2019, 14:07

Få fat i Thomsen ovre fra FCK til den anden kant, hvis han kan lokkes tilbage

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10739
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2019, 14:18

Hvis jeg må drømme lidt højt, og måske en anelse urealistisk



Det betyder at vi holder på både Rinne og Okore, samt finder en makker til Okore (Okore og Rinne kan så smutte videre efter sæsonen) og en makker til Abildgaard (måske en spiller som Albæk/Matti Lund, som Rams foreslog andetsteds).
Dette scenarie kan dog kun gå igennem, hvis både Risgaard og Würtz stopper, samt vi lykkedes med at afskibbe Pallesen, Lesniak og Safranko. Højrebacken er stadig problematisk, men her og nu er stammen vigtigere.

Jeg tror det er vigtigt, at der snart kommer noget ro over truppen, og at vi snart kan begynde at bygge på istedet for at slukke brande og lappe i hvert eneste vindue. Jeg foreslog Rolim som 8'er andetsteds, men er enig med Bassogog i de defensive pligter. Alternativt synes jeg egentlig at en spiller som Ochs er ganske fornuftig i begge ender, har et fint overblik og gode afleveringer. Det kunne måske også være en mulighed på 8'eren?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af Spanky » 9. mar 2019, 16:40

Jeg forstår ikke at der er så mange debatører, som gerne vil have Okore med videre i næste sæson. På nuværende tidspunkt (uden Lucas på lønningslisten) er han vores suverænt dyreste spiller lønmæssigt. Han skal simpelthen levere meget mere i AaB, hvis han skal være berettiget til den løn han får.

Jeg har prøvet at lave lidt statistik på alle de kampe vi har spillet i superligaen siden Okore kom til klubben. Ser vi på samtlige kampe vi har spillet i superligaen siden starten på forrige sæson har vi et gennemsnit på mål imod os på 0,8 mål. Kigger vi udelukkende på de kampe Okore har været indbladet i har vi i de kampe et gennemsnit på 0,87 mål imod os - det er ikke godt nok af en af de mest løntunge forsvarsspillere i superligaen.

Derudover har Okore i sin AaB karriere modtaget 3 vitale røde kort. Jeg ved godt man som hold taber og vinder sammen. Men f.eks. de to røde kort manden har fået i denne sæson kan vise sig at være helt afgørende i forhold til at erobre en plads i top 6. Den første kamp han fik rødt i var i Århus, hvor vi spillede en rigtig god kamp, men måtte nøjes med 2-2. Den anden kamp var Horsens hjemme efter Friis havde kickstartet holdet med sejr i Esbjerg, den kamp splitter Okore fuldstændig ad for os ved at få et dumt rødt kort lige før pausen ved stillingen 2-2 - vi ender med at tabe 2-4. Manden mangler i den grad diciplin og koncentration.

Yderligere var der den totale ynkelige racist-skandale, hvor Okore virkelige ikke viste det format jeg forventer af AaB spillere. Blandt andet på baggrund af en sag som denne krummer jeg tæer over, at Okore er anfører for vores hold når Würtz og Risgård er ude. Men det viser tydeligt, at vi i den grad mangler ledere i truppen.

Okore skal spille så mange kampe som muligt resten af sæsonen for at gøre ham attraktiv for en anden klub. Desværre tror jeg ikke der er andre klubben, som vil efterspørge Okores evner efter denne sæson og vi er derfor "nødsaget" til at tage vores mest løntunge spiller med ind i næste sæson - en spiller som i min optik bestemt ikke er sin løn værd og de lønkroner vi kan frigive ved et evt. Okore salg vil kunne skabe meget mere værdi i truppen.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af saesing1992 » 9. mar 2019, 16:59

Spanky skrev:
9. mar 2019, 16:40
Jeg forstår ikke at der er så mange debatører, som gerne vil have Okore med videre i næste sæson. På nuværende tidspunkt (uden Lucas på lønningslisten) er han vores suverænt dyreste spiller lønmæssigt. Han skal simpelthen levere meget mere i AaB, hvis han skal være berettiget til den løn han får.

Jeg har prøvet at lave lidt statistik på alle de kampe vi har spillet i superligaen siden Okore kom til klubben. Ser vi på samtlige kampe vi har spillet i superligaen siden starten på forrige sæson har vi et gennemsnit på mål imod os på 0,8 mål. Kigger vi udelukkende på de kampe Okore har været indbladet i har vi i de kampe et gennemsnit på 0,87 mål imod os - det er ikke godt nok af en af de mest løntunge forsvarsspillere i superligaen.

Derudover har Okore i sin AaB karriere modtaget 3 vitale røde kort. Jeg ved godt man som hold taber og vinder sammen. Men f.eks. de to røde kort manden har fået i denne sæson kan vise sig at være helt afgørende i forhold til at erobre en plads i top 6. Den første kamp han fik rødt i var i Århus, hvor vi spillede en rigtig god kamp, men måtte nøjes med 2-2. Den anden kamp var Horsens hjemme efter Friis havde kickstartet holdet med sejr i Esbjerg, den kamp splitter Okore fuldstændig ad for os ved at få et dumt rødt kort lige før pausen ved stillingen 2-2 - vi ender med at tabe 2-4. Manden mangler i den grad diciplin og koncentration.

Yderligere var der den totale ynkelige racist-skandale, hvor Okore virkelige ikke viste det format jeg forventer af AaB spillere. Blandt andet på baggrund af en sag som denne krummer jeg tæer over, at Okore er anfører for vores hold når Würtz og Risgård er ude. Men det viser tydeligt, at vi i den grad mangler ledere i truppen.

Okore skal spille så mange kampe som muligt resten af sæsonen for at gøre ham attraktiv for en anden klub. Desværre tror jeg ikke der er andre klubben, som vil efterspørge Okores evner efter denne sæson og vi er derfor "nødsaget" til at tage vores mest løntunge spiller med ind i næste sæson - en spiller som i min optik bestemt ikke er sin løn værd og de lønkroner vi kan frigive ved et evt. Okore salg vil kunne skabe meget mere værdi i truppen.
Endelig én der tør tale om elefanten i rummet... Okore har været en skuffelse, men har i øvrigt været fejlcastet som forsvarsstyrmand. Manden har ingen taktisk forståelse eller placeringsevne. Okore har spillet nogle stærke kampe - primært kampe, hvor vi er blevet trykket tilbage og har skullet parere i store dele af kampen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ønskeopstilling anno 2019/2020

Indlæg af FIDEL » 9. mar 2019, 17:47

Spanky skrev:
9. mar 2019, 16:40
Jeg forstår ikke at der er så mange debatører, som gerne vil have Okore med videre i næste sæson. På nuværende tidspunkt (uden Lucas på lønningslisten) er han vores suverænt dyreste spiller lønmæssigt. Han skal simpelthen levere meget mere i AaB, hvis han skal være berettiget til den løn han får.

Jeg har prøvet at lave lidt statistik på alle de kampe vi har spillet i superligaen siden Okore kom til klubben. Ser vi på samtlige kampe vi har spillet i superligaen siden starten på forrige sæson har vi et gennemsnit på mål imod os på 0,8 mål. Kigger vi udelukkende på de kampe Okore har været indbladet i har vi i de kampe et gennemsnit på 0,87 mål imod os - det er ikke godt nok af en af de mest løntunge forsvarsspillere i superligaen.

Derudover har Okore i sin AaB karriere modtaget 3 vitale røde kort. Jeg ved godt man som hold taber og vinder sammen. Men f.eks. de to røde kort manden har fået i denne sæson kan vise sig at være helt afgørende i forhold til at erobre en plads i top 6. Den første kamp han fik rødt i var i Århus, hvor vi spillede en rigtig god kamp, men måtte nøjes med 2-2. Den anden kamp var Horsens hjemme efter Friis havde kickstartet holdet med sejr i Esbjerg, den kamp splitter Okore fuldstændig ad for os ved at få et dumt rødt kort lige før pausen ved stillingen 2-2 - vi ender med at tabe 2-4. Manden mangler i den grad diciplin og koncentration.

Yderligere var der den totale ynkelige racist-skandale, hvor Okore virkelige ikke viste det format jeg forventer af AaB spillere. Blandt andet på baggrund af en sag som denne krummer jeg tæer over, at Okore er anfører for vores hold når Würtz og Risgård er ude. Men det viser tydeligt, at vi i den grad mangler ledere i truppen.

Okore skal spille så mange kampe som muligt resten af sæsonen for at gøre ham attraktiv for en anden klub. Desværre tror jeg ikke der er andre klubben, som vil efterspørge Okores evner efter denne sæson og vi er derfor "nødsaget" til at tage vores mest løntunge spiller med ind i næste sæson - en spiller som i min optik bestemt ikke er sin løn værd og de lønkroner vi kan frigive ved et evt. Okore salg vil kunne skabe meget mere værdi i truppen.
Jeg er enig.
Okore er ikke den styrmand vores hold trænger så meget til. Han er en rigtig god duelspiller, og fik han en styrmand at spille med, bliver han bedre.

Besvar