Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Patmand » 1. apr 2019, 18:05

Gamen skrev:
1. apr 2019, 17:33
salling23 glemmer helt at nævne at Stiften, som har gode kilder i AGF har en anden og mere detaljeret udlægning som ikke er til AGF’s fordel.
Og selv hvis hans udlægning måtte have gang på jord, så tager han ikke stilling til, om det har nogen som helst indflydelse på det strafferetslege aspekt i sagen.

Nu skal vi passe på med at en fjer bliver til fem høns, men når det er sagt, så kan det potentielt være en sprængfarlig sag for AGF og/eller personer i AGF.

Frem med popcornene.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af dyhrmaN » 1. apr 2019, 19:21

Patmand skrev:
1. apr 2019, 18:05
Gamen skrev:
1. apr 2019, 17:33
salling23 glemmer helt at nævne at Stiften, som har gode kilder i AGF har en anden og mere detaljeret udlægning som ikke er til AGF’s fordel.
Og selv hvis hans udlægning måtte have gang på jord, så tager han ikke stilling til, om det har nogen som helst indflydelse på det strafferetslege aspekt i sagen.

Nu skal vi passe på med at en fjer bliver til fem høns, men når det er sagt, så kan det potentielt være en sprængfarlig sag for AGF og/eller personer i AGF.

Frem med popcornene.
Mon dog? Jeg vil tro, at divisionsforeningen har stor interesse i at tysse sagen ned. Taberdømmes AGF roder det helt rundt på ligaen, og det ville praktisk næppe kunne lade sig gøre. De må således finde på en anden straf, som ikke ændrer på resultatet - det kan være at AGF således får fratrukket points. Men hvis AaB kan ses som et "offer" i sagen her, skal de vel også tilgodeses? Sådan rent hypotetisk kunne man jo spekulere i, om sejren kunne have været større, hvis dette ikke var sket, og om det således indirekte har haft en stor konsekvens for AaB.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af gravballe » 1. apr 2019, 19:55

salling23 skrev:
1. apr 2019, 16:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... ab-traener

Som GF'er tillader jeg mig lige at blande mig i debatten. Fra artiklen i Tipsbaldet kan dette hentes ud
AGF er i øjeblikket i færd med at undersøge sagen internt, men kan allerede nu blankt afvise anklagerne om hacking. AGF har alene haft adgang til egne konti - som er betalt af AGF - herunder materiale som opbevares på disse egne konti og bruges af AGF's ungdomsafdeling.
Hvis det er rigtigt, så har Allan K kørt videre på en licens betalt af os - og dermed har AaB haft adgang til oplysninger vedrørende AGF hele tiden.

Jeg vil gerne pointere at jeg på ingen måde synes det er i orden at oplysningerne bliver brugt.
I stedet skulle vi nok have rettet henvendelse til Allan K og bedt ham om at få en anden konto.
sp tvister du den lige der.. smart... smart.. Nu er det AaB der har haft adgang til alle AGF ting... snedigt...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af 634 » 1. apr 2019, 20:39

Gamen skrev:
31. mar 2019, 23:30
Men Århus ligger ikke i Midtjylland.

En spøjs historie. Klassisk lillebror fra AGF der absolut intet har på os set over de sidste 25 år.
Århus ligger i midt-østjylland ligesom Herning ligger i midt-vestjylland.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Patmand » 1. apr 2019, 21:22

dyhrmaN skrev:
1. apr 2019, 19:21
Patmand skrev:
1. apr 2019, 18:05
Gamen skrev:
1. apr 2019, 17:33
salling23 glemmer helt at nævne at Stiften, som har gode kilder i AGF har en anden og mere detaljeret udlægning som ikke er til AGF’s fordel.
Og selv hvis hans udlægning måtte have gang på jord, så tager han ikke stilling til, om det har nogen som helst indflydelse på det strafferetslege aspekt i sagen.

Nu skal vi passe på med at en fjer bliver til fem høns, men når det er sagt, så kan det potentielt være en sprængfarlig sag for AGF og/eller personer i AGF.

Frem med popcornene.
Mon dog? Jeg vil tro, at divisionsforeningen har stor interesse i at tysse sagen ned. Taberdømmes AGF roder det helt rundt på ligaen, og det ville praktisk næppe kunne lade sig gøre. De må således finde på en anden straf, som ikke ændrer på resultatet - det kan være at AGF således får fratrukket points. Men hvis AaB kan ses som et "offer" i sagen her, skal de vel også tilgodeses? Sådan rent hypotetisk kunne man jo spekulere i, om sejren kunne have været større, hvis dette ikke var sket, og om det således indirekte har haft en stor konsekvens for AaB.
Nøgleordet i mit indlæg er "strafferetslige", som i politimæssig efterforskning og et eventuelt retsligt efterspil. Jeg spekulerer slet ikke i en eventuel sportslig sanktion/dom.

Igen er det vigtigt at pointere, at vi endnu ikke aner hvad der er op og ned i sagen, og vi skal naturligvis ikke dømme nogen på forhånd. Men hvis ellers de informationer som er fremme i medierne, at AGFs trænerteam brugte de fortrolige oplysninger ifm. optakten til kampen, så kunne man godt spekulere i en eller flere fyringer. Igen, det er indtil videre ren spekulation - men man kan da ikke komme uden om, at det potentielt er en rigtig modbydelig sag for AGF.
Som minimum koster det på image siden.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 1. apr 2019, 21:34

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 15:02
sulakvelidze skrev:
1. apr 2019, 14:56
Det lugter jo langt væk af, at Allan K Jepsen har glemt at logge af på et system, der så har husket ham til glæde for AGF, som så har sagt: »Hehe, det bruger vi sgu da!«

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de har hacket sig ind på en konto, og jeg tror heller ikke på, at de har gættet sig frem til et password - eller overhovedet indtastet det, fordi de kendte det. Den computer er blevet tændt, og fordi Allan K Jepsen så har glemt at logge af, da han sad ved den, kunne AGF gå ind på hans konto.

Den moralsk ansvarlige ville i sådan en situation så tænke: »Hov, den er gal. Det må jeg vist ikke, det her.« Men det er nok store krav at stille i en klub med David Nielsen som træner.

Uanset hvad der er op og ned håber jeg selvfølgelig, at AGF bliver straffet. Og at Allan K skifter sit password.
Nej,

Det lugter af at Allan ikke har skiftet password ved jobskifte, og at han (mens han var i AGF) har delt sit password med en nuværende AGF assistent.
Jeg nægter at tro at et cloudbaseret system med login, lader en session hænge åben over så lang tid.

De har helt bevidst logget ind på AKJ's konto for at se om der var adgang stadig og om de kunne finde noget. Efterfølgende har de som minimum benyttet sig af oplysninger, som de slet ikke kan være i tvivl om de ikke burde have adgang til (jeg vil tro det er ulovligt nok i sig selv).
Vi kan jo kun spekulere over deres motiver, men med mindre Jacob Nielsen storlyver på åbent tv, er det AGFs egen konto, som Allan K har fortsat med at bruge. Og det gør juraen noget svær at løfte, hvis man skal bevise nogen form for urent trav.

Jeg er bange for, at denne sag, som havde potentiale til at blive fed AGF-underholdning, ender med at fuse ud i en fælles forståelse mellem de to klubber, fordi AaB godt kan se, at Allan K har håndteret den konto forkert.

Jeg håber selvfølgelig, at Jacob Nielsen lyver, men som Tøfting sagde, ville han i så fald være mindre bemidlet.

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Bum » 1. apr 2019, 21:45

sulakvelidze skrev:
1. apr 2019, 21:34
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 15:02
sulakvelidze skrev:
1. apr 2019, 14:56
Det lugter jo langt væk af, at Allan K Jepsen har glemt at logge af på et system, der så har husket ham til glæde for AGF, som så har sagt: »Hehe, det bruger vi sgu da!«

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de har hacket sig ind på en konto, og jeg tror heller ikke på, at de har gættet sig frem til et password - eller overhovedet indtastet det, fordi de kendte det. Den computer er blevet tændt, og fordi Allan K Jepsen så har glemt at logge af, da han sad ved den, kunne AGF gå ind på hans konto.

Den moralsk ansvarlige ville i sådan en situation så tænke: »Hov, den er gal. Det må jeg vist ikke, det her.« Men det er nok store krav at stille i en klub med David Nielsen som træner.

Uanset hvad der er op og ned håber jeg selvfølgelig, at AGF bliver straffet. Og at Allan K skifter sit password.
Nej,

Det lugter af at Allan ikke har skiftet password ved jobskifte, og at han (mens han var i AGF) har delt sit password med en nuværende AGF assistent.
Jeg nægter at tro at et cloudbaseret system med login, lader en session hænge åben over så lang tid.

De har helt bevidst logget ind på AKJ's konto for at se om der var adgang stadig og om de kunne finde noget. Efterfølgende har de som minimum benyttet sig af oplysninger, som de slet ikke kan være i tvivl om de ikke burde have adgang til (jeg vil tro det er ulovligt nok i sig selv).
Vi kan jo kun spekulere over deres motiver, men med mindre Jacob Nielsen storlyver på åbent tv, er det AGFs egen konto, som Allan K har fortsat med at bruge. Og det gør juraen noget svær at løfte, hvis man skal bevise nogen form for urent trav.

Jeg er bange for, at denne sag, som havde potentiale til at blive fed AGF-underholdning, ender med at fuse ud i en fælles forståelse mellem de to klubber, fordi AaB godt kan se, at Allan K har håndteret den konto forkert.

Jeg håber selvfølgelig, at Jacob Nielsen lyver, men som Tøfting sagde, ville han i så fald være mindre bemidlet.
Sidstnævnte kan vel heller ikke udelukkes 🙂

Men Jacob Nielsen siger, at data slået ikke er blevet brugt. Det lyder mærkeligt, når den oprindelige historie går på, at data faktisk blev brugt, og at AaB hørte om det på grund af denne anvendelse. Hvis det ikke skete, hvordan blev AaB så opmærksomme på problemstillingen lige op til kampen?

Jeg tvivler på, at AGF kan fanges i noget juridisk, og Jacob Nielsen var da også mest optaget af, at der ikke var sket hacking, mens han ikke svarede klart på andre spørgsmål. Jeg synes ikke, at han så totalt uskyldsren ud. Han var presset og i defensiven. Men der er sikkert også bare forskel på etik og moral i de to klubber.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Forza » 1. apr 2019, 22:22

Uanset on det er en AGF konto eller ej, har vedkommende eftersigende været inde og kigge 10 gange på siden. Tilmed skulle AaB været gjort opmærksom på det fordi man benyttede det på AGF’s taktikmøde. Desuden vælger man ikke at informere AaB om at man har disse oplysninger.

Uanset om sagen får et retsligt efterspil eller ej, er det uetisk, amoralsk og ukollegialt. Jeg kan ikke se at det ikke bør få konsekvenser, om ikke andet internt i AGF.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 1. apr 2019, 22:41

Dennis Ramonn, dit skvat.

Så manden der videregiver oplysningerne bor i Aalborg, og har en far der har spillet i AaB og er en del af klubbens ambassadørkorps.
Så meget for respekt for sit fædrene ophav.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 23:17

Gamen skrev:
1. apr 2019, 22:41
Dennis Ramonn, dit skvat.

Så manden der videregiver oplysningerne bor i Aalborg, og har en far der har spillet i AaB og er en del af klubbens ambassadørkorps.
Så meget for respekt for sit fædrene ophav.
Øh, hvor kommer det fra?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 1. apr 2019, 23:20

Som it-mand undrer det mig at man ikke har mere styr på it i Superliga virksomhederne.

1 års licens for alle klubbens trænere koster kun 1000€:

http://sidelinesports.com/da/pricing/

Prisen er så lav at det er pinligt hvis man vil snyde sig til adgang.

Først Vendsyssel og sidenhen AaB har ikke sørget for at Allan K. fik licensmæssigt lovlig adgang. Og AGF har ikke taget sig sammen til at skifte adgangskode på en fælles brugerkonto. Amatører hele bundtet.
Kom så de Hviie

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 1. apr 2019, 23:22

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 23:17
Gamen skrev:
1. apr 2019, 22:41
Dennis Ramonn, dit skvat.

Så manden der videregiver oplysningerne bor i Aalborg, og har en far der har spillet i AaB og er en del af klubbens ambassadørkorps.
Så meget for respekt for sit fædrene ophav.
Øh, hvor kommer det fra?
Det med at det er Ramonn som delte en konto med Allan K.?

Det sagde Jacob Nielsen på tv.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 23:36

Peder V Mikkelsen skrev:
1. apr 2019, 23:22
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 23:17
Gamen skrev:
1. apr 2019, 22:41
Dennis Ramonn, dit skvat.

Så manden der videregiver oplysningerne bor i Aalborg, og har en far der har spillet i AaB og er en del af klubbens ambassadørkorps.
Så meget for respekt for sit fædrene ophav.
Øh, hvor kommer det fra?
Det med at det er Ramonn som delte en konto med Allan K.?

Det sagde Jacob Nielsen på tv.
Ok, tak - har været til basketballtræning med mine u15-unger hele aftenen, så har ikke fulgt med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 1. apr 2019, 23:44

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 23:36
Ok, tak - har været til basketballtræning med mine u15-unger hele aftenen, så har ikke fulgt med.
Det skal der også være tid til.

Her er interviewet:

https://www.bold.dk/video/?id=587038
Kom så de Hviie

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af AK48hamas » 1. apr 2019, 23:56

Jeg tror AKJ fik en bruger af AGF som han så har valgt at dele sit password med Dennis Ramonn da de jo arbejdede sammen. Derfor har Ramonn nok lige skulle ind og tjekke om AKJ stadig benyttede sin bruger inden AGF ksmpen. Gad vide om de også spionerede på Vendsyssels dødbolde? Jeg synes da også det er sjovt at lure på hvad min ekskæreste ser på Netflix.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af jonas386 » 2. apr 2019, 00:01

Gamen skrev:
1. apr 2019, 22:41
Dennis Ramonn, dit skvat.

Så manden der videregiver oplysningerne bor i Aalborg, og har en far der har spillet i AaB og er en del af klubbens ambassadørkorps.
Så meget for respekt for sit fædrene ophav.
Jeg skal lige være med. Hans far er Fernando Olsen, ikke? Han har da aldrig spillet i AaB?

Nå, det er en Allan Ramonn Olsen, som jeg aldrig har hørt om.

https://www.youtube.com/watch?v=s3t-4Y3fjp4 Det her er tilgengæld så meget Aalborg som noget kan være :thumbsup:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Alexis » 2. apr 2019, 01:41

Stemmer Jacob Nielsens udtalelser så er det AaB der er i problemer. Hvis AaB har benyttet AGFs konto, og slettet deres data så er vi i problemer. Det er da helt katastrofalt at en medarbejder i AaB benytter en anden klubs licens og gør vores hemmeligheder synlige. Har AGF brugt det skal de selvfølgelig straffes. Men stemmer Jacob Nielsens udlæg er det AaB der er i problemer. Gaarde skal ud med en udmelding snart efter det her


abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af abbifar » 2. apr 2019, 08:28

Alexis skrev:
2. apr 2019, 01:41
Stemmer Jacob Nielsens udtalelser så er det AaB der er i problemer. Hvis AaB har benyttet AGFs konto, og slettet deres data så er vi i problemer. Det er da helt katastrofalt at en medarbejder i AaB benytter en anden klubs licens og gør vores hemmeligheder synlige. Har AGF brugt det skal de selvfølgelig straffes. Men stemmer Jacob Nielsens udlæg er det AaB der er i problemer. Gaarde skal ud med en udmelding snart efter det her
Læs Stiften.dk.

Ifølge Aarhus Stiftstidende er det softwarefirmaet, der ved en fejl har sendt logininformationer til AGF - ikke AKJ, der er fortsat på sin AGF-konto.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 08:50

abbifar skrev:
2. apr 2019, 08:28
Alexis skrev:
2. apr 2019, 01:41
Stemmer Jacob Nielsens udtalelser så er det AaB der er i problemer. Hvis AaB har benyttet AGFs konto, og slettet deres data så er vi i problemer. Det er da helt katastrofalt at en medarbejder i AaB benytter en anden klubs licens og gør vores hemmeligheder synlige. Har AGF brugt det skal de selvfølgelig straffes. Men stemmer Jacob Nielsens udlæg er det AaB der er i problemer. Gaarde skal ud med en udmelding snart efter det her
Læs Stiften.dk.

Ifølge Aarhus Stiftstidende er det softwarefirmaet, der ved en fejl har sendt logininformationer til AGF - ikke AKJ, der er fortsat på sin AGF-konto.
Linket her: https://stiften.dk/sport/AGF-havde-adga ... kel/568538
Ifølge avisens oplysninger sendte udbyderen af programmet for nogen tid siden ved en fejl en mail med adgang til oplysninger om AaB til AGF-kontoen. En af Allan K. Jepsens tidligere tætte samarbejdspartnere, der fortsat er ansat i AGF, havde stadig adgang til kontoen. Og da han modtog beskeden fra udbyderen, kunne han tilsyneladende ikke stå for fristelsen. I hvert fald åbnede han informationen om AaB.

Og ifølge avisens oplysninger har AGF siden skaffet sig adgang til oplysningerne om AaB mere end ti gange uden at oplyse nordjyderne om det. Senest dagen før kampen mod AaB 17. marts og kunne her se alt om holdudtagelsen, taktik og dødbolde
Det er godt nok en skidt udvikling på historien for AGF. Og heldigvis renser den Allan K for at have ageret skødesløst. Hvis den version holder vand, må firmaet bag programmet stå med blodrøde ører. Og de folk i AGF, der har kendt til fejlen uden at informere AaB, har et problem, mildt sagt.

Besvar