Grundspillet 18/19 - Evaluering

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Patmand » 19. mar 2019, 15:49

raekkeettre skrev:
19. mar 2019, 15:36
FIDEL skrev:
19. mar 2019, 15:11
raekkeettre skrev:
19. mar 2019, 13:01
FIDEL skrev:
19. mar 2019, 12:00
BoT skrev:
19. mar 2019, 11:19
lemveganer skrev:
19. mar 2019, 11:09


Helt ærligt, hvad fanden er AaBs spillestil?! At man på skift bruger Børsting og Thellufsen siger alt om at det taktiske flagrer i vinden. I forhold til 6’er/8’er er det overskyggende vel primært at Magnus Christensen ikke har en eneste spidskompetence og ikke er bedre end de midtbanespillere som Vendsyssel, Hobro og Silkeborg har?
At vi gerne vil angribe primært over kanterne via offensive backs og have tre spillere i frie roller forrest, hvilket kræver, at den centrale midt har flere defensive pligter end i andre systemer?
Magnus er en rigtig stærk restforsvarsspiller og er god til at suge bolde til sig. Derfor passer han som type godt ved siden af Abildgaard, der er en mere krigende og fri central midt. Det tror jeg Friis er fint tilfreds med.
Det er meget præcist formuleret det der. Ros for det! :thumbsup:

MC får rigtig meget kritik, og jeg har selv været ude efter ham, men det er rigtigt som du siger, at han er god til at være restforsvar og at lukke huller. AaBs egen Busquets om man vil.
Når MC får bolden er det meget vigtigt at andre på holdet hurtigt byder sig til og er frie til en aflevering, ellers går spillet for langsomt. Det samme gør sig gældende med Barcelona (og her stopper sammenligningen så).
Vores centrale midtbane kan dog ikke styre kampene så effektivt på hjemmebane, og det er et problem, da vi har svært ved at fastholde et pres. Det med presset gik fint imod Hobro og delvist imod Agf, men ellers har det været et stort problem på hjemmebane.
Dette betyder, at Lucas og Kusk søger meget ned i banen for at bygge spillet op, og det er de dygtige til, men så mangler de også længere fremme, og der mangler lidt hjælp til Weert i boksen når vi spiller hjemme.
Hvis vi alligevel skal spille med to stationære og tunge centrale midtbanespillere, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se der bliver spillet med 2 ægte angribere, altså Weert, Ramkilde/Wessam/Kaufmann. Dette for at have en masse løb uden bold foran Kusk og Lucas.
Vores formation ser sådan ud når vi har bolden/offensivt:

Børsting - (Lucas) - TVW
Alhmann - Kusk - PK
Abildgaard - MC
KP - Okore

Det skal lige siges at Alhmann og PK skal stå meget bredere end der vises her ovenfor - ved ikke lige hvorfor jeg ikke kan få dem der ud :)

Og det gør den for at strække modstanderne mere - som vi også så mod GF hvor TVW søgte ud i højre side hele tiden så PK kunne spille i bagrummet der - Børsting er en god pres spiller og også en der kan bryde igennem linjerne. Lucas er i den fri rolle centralt, og bliver placeret tæt på Kusk i et område midt på banen. Abildgaard og MC skal være de 2 6'ere som sikre retsforsvar og samtidig sikre nogle alternativer til opspillet bagfra, hvor de kan søge ned i en af siderne og hjælpe de 2 centrale forsvarsspillere.

Den venstre kant i Børsting eller Thellufsen, skal være sindssyg gode til dybde løb, samtidig skal de kunne presse fremad når Lucas og TVW sætter presset, det har vi ikke i Kusk, og derfor er det vigtig at den forsvarsmæssige balance kommer fra venstre side. Jeg synes i den formation, falder Thellufsen rigtig meget ud af kampene, da han ikke må trække så meget ind i banen som under MW, hvor de spillede den "gamle" AaB formation, nu skal han mere bryde linierne og være ekstra angriber, og der har han ikke samme kvalitet, som Børsting, så derfor synes jeg Børsting er den helt rigtige spiller, og gør det rigtig godt - selvom han mangler teknikken i nogle situationer, og vist også bliver lidt træt :)
Jeg ser faktisk også Ali som værende en potentiel Børsting afløser på den venstre kant, fordi han har lidt samme kvaliteter. Men ja - det er min subjektive holdning.

Men lidt sjovt bliver det at se hvordan vi vil videre udvikle denne formation og den taktiske værktøjskasse de næste 6 runder, som bliver lidt nogle træningskampe for os.
Pohl er som skabt til den venstrekant... :cheers:
Jeg kan godt li at Friis har blandet kortene og forsøger at gøre vores spil mere fleksibelt og svært at læse. Og det var modigt af ham at sadle om lige inden slutspillet. Dog kan det faktisk have kostet os en plads i slutspillet. Her tænker jeg specielt på Randers-kampen, hvor spillerne på ingen måde var klar. Derefter har spillet været fint. Dog vil jeg mene at vi stadig har problemer defensivt, hvor vi har været for åbne.
Shit ja - Pohl tilbage!!! :) Den Randers-kamp har Lucas snakkede om at træningen optil var nået lort - og jeg tror altså både mentalt men også fysisk at de slet ikke var klar til den sæson start - nok mere end jeg tror vores ændring at koncept. MEN fedt vi skal møde Randers over 2 gange nu, så vi kan få den revanse! Det defensive aspekt du hentyder til, tror jeg simpelthen er en konsekvens af, at vi skal længere frem på banen og score nogle flere mål - vi kan ikke både det ene og det andet med de spillere vi har - vi er bare ikke dygtige nok til at kunne håndtere begge dele. Så jeg vil hellere give lidt på det defensive for at score 3 mål per kamp, som vi er på lige nu - Sønderjyske, Brøndby, Næstved og nu AGF - plus vi havde chancer til flere - så er MEGA glad for vores spil lige nu! :)
Vi kan faktisk være så heldige, at skulle spille hele fire kampe yderligere mod Randers, så vi når op på seks ialt.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Patmand » 19. mar 2019, 16:39

Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 17:48
Patmand skrev:
18. mar 2019, 17:18
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 15:19
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 15:04
Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 14:56
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
Jeg skriver vist også, at Gaarde skal have noget hjælp... Men klart, hvis du kan garantere, at med en ny sportdirektør, så bliver alt godt, så fyr away.

Hvad du kan erindre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der har været indlæg, om at fyre alt fra Friis, PK, Thellufsen og Børsting...blandt andre.
Jeg, den kan jeg kun spejle. Hent en hvis man kan tiltrække en bedre, ellers kør videre. Det er komplet irrelevant i sig selv om han har opnået målsætningen hvis man ikke kan tiltrække en bedre, eller ikke vil bruge de fornødne midler på at hente en større profil på pladsen.
Var Gaarde en profil da han blev ansat? Er han en profil nu?
Jeg ved ikke engang hvad du lægger i det begreb. Handler det om hvor løntunge de er?
Er det dit indtryk, at Gaarde er væsentligt dårligere lønnet end de sportslige ansvarlige i sammenlignelige klubber?

AaB har jo klart vist, at de er parate til at bruge mange penge på spillertruppen. Det budget er klart i top seks - men det er resultaterne ikke.
Hvorfor den store angst for, at det skulle være så svært at finde en mere kompetent person?
Den træghed ser jeg overhovedet ikke når der diskuteres fyring af en træner.
Jeg værdilader ikke ordet profil. Jeg bruger det bare som synonym for "en person der kan udfylde rollen som sportsdirektør".

Og ja, jeg mindes Gaarde var relativt lavtlønnet. Om han stadig er det ved jeg ikke. Men hvis vi virkelig skal et step op kvalitetsmæssigt (og her afslører jeg nok min vurdering af Gaarde) så tror jeg bestyrelsen skal være villige til at betale for det, i.e. mere end hvad Gaarde får. Jeg ser ikke Gaarde som tydeligt dårligere end vel ca. 11/14 i samme stilling.
Gaarde er ikke tydeligt dårligere, men dog dårligere, end 11 af de andre sportslige ansvarlige. Det må betyde, at du trods alt vurderer Gaarde til at være bedre end de sidste to.
Det er modtaget og forstået!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2019, 16:47

Patmand skrev:
19. mar 2019, 16:39
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 17:48
Patmand skrev:
18. mar 2019, 17:18
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 15:19
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 15:04
Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 14:56


Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
Jeg skriver vist også, at Gaarde skal have noget hjælp... Men klart, hvis du kan garantere, at med en ny sportdirektør, så bliver alt godt, så fyr away.

Hvad du kan erindre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der har været indlæg, om at fyre alt fra Friis, PK, Thellufsen og Børsting...blandt andre.
Jeg, den kan jeg kun spejle. Hent en hvis man kan tiltrække en bedre, ellers kør videre. Det er komplet irrelevant i sig selv om han har opnået målsætningen hvis man ikke kan tiltrække en bedre, eller ikke vil bruge de fornødne midler på at hente en større profil på pladsen.
Var Gaarde en profil da han blev ansat? Er han en profil nu?
Jeg ved ikke engang hvad du lægger i det begreb. Handler det om hvor løntunge de er?
Er det dit indtryk, at Gaarde er væsentligt dårligere lønnet end de sportslige ansvarlige i sammenlignelige klubber?

AaB har jo klart vist, at de er parate til at bruge mange penge på spillertruppen. Det budget er klart i top seks - men det er resultaterne ikke.
Hvorfor den store angst for, at det skulle være så svært at finde en mere kompetent person?
Den træghed ser jeg overhovedet ikke når der diskuteres fyring af en træner.
Jeg værdilader ikke ordet profil. Jeg bruger det bare som synonym for "en person der kan udfylde rollen som sportsdirektør".

Og ja, jeg mindes Gaarde var relativt lavtlønnet. Om han stadig er det ved jeg ikke. Men hvis vi virkelig skal et step op kvalitetsmæssigt (og her afslører jeg nok min vurdering af Gaarde) så tror jeg bestyrelsen skal være villige til at betale for det, i.e. mere end hvad Gaarde får. Jeg ser ikke Gaarde som tydeligt dårligere end vel ca. 11/14 i samme stilling.
Gaarde er ikke tydeligt dårligere, men dog dårligere, end 11 af de andre sportslige ansvarlige. Det må betyde, at du trods alt vurderer Gaarde til at være bedre end de sidste to.
Det er modtaget og forstået!
? Er det sarkasme?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Uldahl » 19. mar 2019, 18:14

lemveganer skrev:
19. mar 2019, 11:09
BoT skrev:
19. mar 2019, 09:58
Yankee skrev:
19. mar 2019, 08:38
sulakvelidze skrev:
18. mar 2019, 21:49
Min grundholdning i forhold til fyringer er, at de ikke skal ske bagudrettet. Forstået på den måde, at man ikke skal fyre, fordi præstationerne har været ringe, hvis man samtidig tror på, at de er på vej til at blive gode.

...

Så nej, min vurdering er ikke, at Gaarde skal ud. For meget peger fremad på det sportslige område i AaB lige nu, og lige efter en langtidskontrakt til Lucas Andersen er timingen for en fyring af sportschefen ikke den rigtige.
Ift. det sportslige og evalueringen af grundspillet er jeg helt enig. Pilen peger i den rigtige retning og Gaarde har haft en heldig hånd i rigtig mange handler - især på afgangssiden.

Der er dog tre store ankepunkter, som jeg ville adressere, hvis jeg sad i bestyrelsen - dels den manglende klarhed omkring spillestil og sportslig strategi, en total ubalance i en trup som Gaarde 100% selv har sammensat og endelig de komplet bindegale udtalelser om at man frasiger sig muligheden for at rekruttere 16-17-årige spillere hvis de ikke er nordjyder.
I forhold til spillestilen tænker jeg, at man vel efterhånden har indset, at ideologien om at være boldbesiddende er for dogmatisk og kontraproduktiv. Men at man fastholder, at AaB skal spille offensivt og målsøgende. Faktisk præcis, som vi har gjort under Friis.

Der bliver ofte herinde talt om "en trup i total ubalance". Det er altså en påstand, som jeg ikke kan tilslutte mig. Det er rigtigt, at vi i forhold til at spille med et meget højt og aggressivt genpres mangler noget - en kombination af Børsting og Thellufsen ville faktisk være perfekt på venstre kant. Men hele debatten om den centrale midtbane er i mine helt forfejlet. Vi har med vores spillestil IKKE brug for en 8'er ved siden af Abildgaard. Hvis vi endelig vil skifte Magnus ud, er det mere en 6'er Pirlo-type, vi har brug for. Og det er jo det (mindre end Pirlo kan dog gøre det..), man satser på, at Magnus kan udvikle sig til.
Helt ærligt, hvad fanden er AaBs spillestil?! At man på skift bruger Børsting og Thellufsen siger alt om at det taktiske flagrer i vinden. I forhold til 6’er/8’er er det overskyggende vel primært at Magnus Christensen ikke har en eneste spidskompetence og ikke er bedre end de midtbanespillere som Vendsyssel, Hobro og Silkeborg har?
Den taktiske flageren i vinden skyldes jo den skævt samsatte trup. Noget MW og nu Friis døjer med, og har døjet med. Vi er nød til at stille med det hold der står bedst taktisk til modstanderen.

Det damage control fra trænerens side. Uanset om Friis spiller mere direkte, og på omstillinger, så lider han stadig under Gaardes fejl køb.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Halil » 20. mar 2019, 11:23

BoT skrev:
19. mar 2019, 09:58
Yankee skrev:
19. mar 2019, 08:38
sulakvelidze skrev:
18. mar 2019, 21:49
Min grundholdning i forhold til fyringer er, at de ikke skal ske bagudrettet. Forstået på den måde, at man ikke skal fyre, fordi præstationerne har været ringe, hvis man samtidig tror på, at de er på vej til at blive gode.

...

Så nej, min vurdering er ikke, at Gaarde skal ud. For meget peger fremad på det sportslige område i AaB lige nu, og lige efter en langtidskontrakt til Lucas Andersen er timingen for en fyring af sportschefen ikke den rigtige.
Ift. det sportslige og evalueringen af grundspillet er jeg helt enig. Pilen peger i den rigtige retning og Gaarde har haft en heldig hånd i rigtig mange handler - især på afgangssiden.

Der er dog tre store ankepunkter, som jeg ville adressere, hvis jeg sad i bestyrelsen - dels den manglende klarhed omkring spillestil og sportslig strategi, en total ubalance i en trup som Gaarde 100% selv har sammensat og endelig de komplet bindegale udtalelser om at man frasiger sig muligheden for at rekruttere 16-17-årige spillere hvis de ikke er nordjyder.
I forhold til spillestilen tænker jeg, at man vel efterhånden har indset, at ideologien om at være boldbesiddende er for dogmatisk og kontraproduktiv. Men at man fastholder, at AaB skal spille offensivt og målsøgende. Faktisk præcis, som vi har gjort under Friis.

Der bliver ofte herinde talt om "en trup i total ubalance". Det er altså en påstand, som jeg ikke kan tilslutte mig. Det er rigtigt, at vi i forhold til at spille med et meget højt og aggressivt genpres mangler noget - en kombination af Børsting og Thellufsen ville faktisk være perfekt på venstre kant. Men hele debatten om den centrale midtbane er i mine helt forfejlet. Vi har med vores spillestil IKKE brug for en 8'er ved siden af Abildgaard. Hvis vi endelig vil skifte Magnus ud, er det mere en 6'er Pirlo-type, vi har brug for. Og det er jo det (mindre end Pirlo kan dog gøre det..), man satser på, at Magnus kan udvikle sig til.
Pirlo-typen... Kom med lidt flere ord på den type, BoT. En 6'er der kan beskytte forsvaret, erobre bolde og spille nogle gode og hurtige bolde fremad?

Umiddelbart tænker jeg mere på Magnus som en 6'er Wanyama type. En 6'er der kan beskytte forsvaret og erobre bolde, men noget begrænset offensivt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af BoT » 20. mar 2019, 11:50

Halil skrev:
20. mar 2019, 11:23
BoT skrev:
19. mar 2019, 09:58
Yankee skrev:
19. mar 2019, 08:38
sulakvelidze skrev:
18. mar 2019, 21:49
Min grundholdning i forhold til fyringer er, at de ikke skal ske bagudrettet. Forstået på den måde, at man ikke skal fyre, fordi præstationerne har været ringe, hvis man samtidig tror på, at de er på vej til at blive gode.

...

Så nej, min vurdering er ikke, at Gaarde skal ud. For meget peger fremad på det sportslige område i AaB lige nu, og lige efter en langtidskontrakt til Lucas Andersen er timingen for en fyring af sportschefen ikke den rigtige.
Ift. det sportslige og evalueringen af grundspillet er jeg helt enig. Pilen peger i den rigtige retning og Gaarde har haft en heldig hånd i rigtig mange handler - især på afgangssiden.

Der er dog tre store ankepunkter, som jeg ville adressere, hvis jeg sad i bestyrelsen - dels den manglende klarhed omkring spillestil og sportslig strategi, en total ubalance i en trup som Gaarde 100% selv har sammensat og endelig de komplet bindegale udtalelser om at man frasiger sig muligheden for at rekruttere 16-17-årige spillere hvis de ikke er nordjyder.
I forhold til spillestilen tænker jeg, at man vel efterhånden har indset, at ideologien om at være boldbesiddende er for dogmatisk og kontraproduktiv. Men at man fastholder, at AaB skal spille offensivt og målsøgende. Faktisk præcis, som vi har gjort under Friis.

Der bliver ofte herinde talt om "en trup i total ubalance". Det er altså en påstand, som jeg ikke kan tilslutte mig. Det er rigtigt, at vi i forhold til at spille med et meget højt og aggressivt genpres mangler noget - en kombination af Børsting og Thellufsen ville faktisk være perfekt på venstre kant. Men hele debatten om den centrale midtbane er i mine helt forfejlet. Vi har med vores spillestil IKKE brug for en 8'er ved siden af Abildgaard. Hvis vi endelig vil skifte Magnus ud, er det mere en 6'er Pirlo-type, vi har brug for. Og det er jo det (mindre end Pirlo kan dog gøre det..), man satser på, at Magnus kan udvikle sig til.
Pirlo-typen... Kom med lidt flere ord på den type, BoT. En 6'er der kan beskytte forsvaret, erobre bolde og spille nogle gode og hurtige bolde fremad?

Umiddelbart tænker jeg mere på Magnus som en 6'er Wanyama type. En 6'er der kan beskytte forsvaret og erobre bolde, men noget begrænset offensivt.
Det kunne også være en Busquets-type. En der beskytter forsvaret, erobrer bolde og fordeler dem simpelt videre til andre spillere.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Halil » 20. mar 2019, 12:00

BoT skrev:
20. mar 2019, 11:50
Halil skrev:
20. mar 2019, 11:23
BoT skrev:
19. mar 2019, 09:58
Yankee skrev:
19. mar 2019, 08:38
sulakvelidze skrev:
18. mar 2019, 21:49
Min grundholdning i forhold til fyringer er, at de ikke skal ske bagudrettet. Forstået på den måde, at man ikke skal fyre, fordi præstationerne har været ringe, hvis man samtidig tror på, at de er på vej til at blive gode.

...

Så nej, min vurdering er ikke, at Gaarde skal ud. For meget peger fremad på det sportslige område i AaB lige nu, og lige efter en langtidskontrakt til Lucas Andersen er timingen for en fyring af sportschefen ikke den rigtige.
Ift. det sportslige og evalueringen af grundspillet er jeg helt enig. Pilen peger i den rigtige retning og Gaarde har haft en heldig hånd i rigtig mange handler - især på afgangssiden.

Der er dog tre store ankepunkter, som jeg ville adressere, hvis jeg sad i bestyrelsen - dels den manglende klarhed omkring spillestil og sportslig strategi, en total ubalance i en trup som Gaarde 100% selv har sammensat og endelig de komplet bindegale udtalelser om at man frasiger sig muligheden for at rekruttere 16-17-årige spillere hvis de ikke er nordjyder.
I forhold til spillestilen tænker jeg, at man vel efterhånden har indset, at ideologien om at være boldbesiddende er for dogmatisk og kontraproduktiv. Men at man fastholder, at AaB skal spille offensivt og målsøgende. Faktisk præcis, som vi har gjort under Friis.

Der bliver ofte herinde talt om "en trup i total ubalance". Det er altså en påstand, som jeg ikke kan tilslutte mig. Det er rigtigt, at vi i forhold til at spille med et meget højt og aggressivt genpres mangler noget - en kombination af Børsting og Thellufsen ville faktisk være perfekt på venstre kant. Men hele debatten om den centrale midtbane er i mine helt forfejlet. Vi har med vores spillestil IKKE brug for en 8'er ved siden af Abildgaard. Hvis vi endelig vil skifte Magnus ud, er det mere en 6'er Pirlo-type, vi har brug for. Og det er jo det (mindre end Pirlo kan dog gøre det..), man satser på, at Magnus kan udvikle sig til.
Pirlo-typen... Kom med lidt flere ord på den type, BoT. En 6'er der kan beskytte forsvaret, erobre bolde og spille nogle gode og hurtige bolde fremad?

Umiddelbart tænker jeg mere på Magnus som en 6'er Wanyama type. En 6'er der kan beskytte forsvaret og erobre bolde, men noget begrænset offensivt.
Det kunne også være en Busquets-type. En der beskytter forsvaret, erobrer bolde og fordeler dem simpelt videre til andre spillere.
Den beskrivelse er jeg enig i vedrørende 6'er typen og Magnus.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 00:35

Patmand skrev:
19. mar 2019, 16:39
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 17:48
Patmand skrev:
18. mar 2019, 17:18
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 15:19
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 15:04
Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 14:56


Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
Jeg skriver vist også, at Gaarde skal have noget hjælp... Men klart, hvis du kan garantere, at med en ny sportdirektør, så bliver alt godt, så fyr away.

Hvad du kan erindre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der har været indlæg, om at fyre alt fra Friis, PK, Thellufsen og Børsting...blandt andre.
Jeg, den kan jeg kun spejle. Hent en hvis man kan tiltrække en bedre, ellers kør videre. Det er komplet irrelevant i sig selv om han har opnået målsætningen hvis man ikke kan tiltrække en bedre, eller ikke vil bruge de fornødne midler på at hente en større profil på pladsen.
Var Gaarde en profil da han blev ansat? Er han en profil nu?
Jeg ved ikke engang hvad du lægger i det begreb. Handler det om hvor løntunge de er?
Er det dit indtryk, at Gaarde er væsentligt dårligere lønnet end de sportslige ansvarlige i sammenlignelige klubber?

AaB har jo klart vist, at de er parate til at bruge mange penge på spillertruppen. Det budget er klart i top seks - men det er resultaterne ikke.
Hvorfor den store angst for, at det skulle være så svært at finde en mere kompetent person?
Den træghed ser jeg overhovedet ikke når der diskuteres fyring af en træner.
Jeg værdilader ikke ordet profil. Jeg bruger det bare som synonym for "en person der kan udfylde rollen som sportsdirektør".

Og ja, jeg mindes Gaarde var relativt lavtlønnet. Om han stadig er det ved jeg ikke. Men hvis vi virkelig skal et step op kvalitetsmæssigt (og her afslører jeg nok min vurdering af Gaarde) så tror jeg bestyrelsen skal være villige til at betale for det, i.e. mere end hvad Gaarde får. Jeg ser ikke Gaarde som tydeligt dårligere end vel ca. 11/14 i samme stilling.
Gaarde er ikke tydeligt dårligere, men dog dårligere, end 11 af de andre sportslige ansvarlige. Det må betyde, at du trods alt vurderer Gaarde til at være bedre end de sidste to.
Det er modtaget og forstået!
Resultaterne under Gaarde er forresten fuld ud kontinuerlige med Lynges. Ja, faktisk lidt bedre.

Gennemsnitlig placering i Gaardes seks år = 5,1.*.
Gennemsnitlig placering i de forrige seks år under Lynge = 5,8.

*(antaget at vi lander på sjettepladsen syvendepladsen i år - vi kan potentielt nå en højere placering afhængigt af europaplayoff)

Nogle vil sikkert hidse sig op over at jeg tager Gaardes første sæson med. Men hvis vi fjerner den sæson er gns stadig 6,0. I.e. ca. det samme som Lynge. Hvis vi helt fjerner mesterskabet fra regnstykket og i stedet tager Gaardes fem år vs. Lynges forrige fem år, så bliver resultatet:

Gaarde 6
Lynge 6,8

Dvs. Gaarde har stadig leveret bedre resultater end Lynge indenfor en sammenlignelig tidshorisont.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du var fan af Lynge eller ej, men du må medgive at mange fremhæver ham som noget af det ypperste indenfor den stilling man kan kræve i en klub på niveau med AaB. I lyset af det har Gaarde da klaret sig mindst godkendt, uagtet om man har nået målsætningen eller ej. Og hvis Lynge er baseline, så står bestyrelsen med noget af et forklaringsproblem hvis de smider Gaarde på porten.

Så kunne det forresten samtidig være spændende at sammenholde placeringerne med den relative størrelse af klubbens budget i forhold til modstanderne. Jeg har ikke slået det op, men jeg tror faktisk vores spillerbudget var relativt større i gns over de seks år før Gaarde, end de seks under Gaarde. I så fald, gør det bare Gaardes resultater mere imponerende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af le Cid » 22. mar 2019, 08:43

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 00:35
Resultaterne under Gaarde er forresten fuld ud kontinuerlige med Lynges. Ja, faktisk lidt bedre.

Gennemsnitlig placering i Gaardes seks år = 5,1.*.
Gennemsnitlig placering i de forrige seks år under Lynge = 5,8.

*(antaget at vi lander på sjettepladsen i år - vi kan potentielt nå en højere placering afhængigt af europaplayoff)
Nu er jeg jo ikke den store profet, men jeg er nu ret sikker på, at AaB IKKE ender på sjettepladsen i år!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 09:02

le Cid skrev:
22. mar 2019, 08:43
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 00:35
Resultaterne under Gaarde er forresten fuld ud kontinuerlige med Lynges. Ja, faktisk lidt bedre.

Gennemsnitlig placering i Gaardes seks år = 5,1.*.
Gennemsnitlig placering i de forrige seks år under Lynge = 5,8.

*(antaget at vi lander på sjettepladsen i år - vi kan potentielt nå en højere placering afhængigt af europaplayoff)
Nu er jeg jo ikke den store profet, men jeg er nu ret sikker på, at AaB IKKE ender på sjettepladsen i år!
Ffs. Og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske om det var en skrivefejl eller om jeg vitterligt tog en sjettepladsen med i regnestykket.

edit: Jeg kan se jeg havde taget udgangspunkt i en syvendeplads.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Yankee » 22. mar 2019, 10:18

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 00:35
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du var fan af Lynge eller ej, men du må medgive at mange fremhæver ham som noget af det ypperste indenfor den stilling man kan kræve i en klub på niveau med AaB.
Hvem har dog sagt det? At Lynge var det ypperste? Jeg skal love for at der er gang i stråmandsargumenterne for tiden.

I perioden 2009-2013 var klubben jo i kæmpe krise. Der var skiftende bestyrelser, enorme fejlinvesteringer og klubben balancerede på fallittens rand. Hvis den periode er benchmark, så siger det vist meget om hvor vi står idag. Gaarde har jo haft en 100% stabil bestyrelse og økonomi at arbejde under. Det havde Lynge altså mildest talt ikke i årene efter finanskrisen.

Vi får jo også hele tiden at vide at vi skal se på retningen. Hvis vi tager de seneste tre år - de tre år i den nye struktur - så ligger AaB nummer 8! Nr. Otte! Under AGF og á point med Sønderjyske. Det er simpelthen niveauet over en tre-årig periode! Det er jo netop denne periode, hvor Gaarde har haft mulighed for at præge klubben og selv har skrevet alle gældende kontrakter med stab og spillere.

Der har været en marginal forbedring i løbet af de sidste tre år fra den katastrofalt ringe 16/17-sæson, men de er altså også kommet på grund af en historisk investering på 40-50 mio. kr. i spillerindkøb. Det skulle jo gerne være med at vende kurven lidt, kan man sige.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 10:52

Yankee skrev:
22. mar 2019, 10:18
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 00:35
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du var fan af Lynge eller ej, men du må medgive at mange fremhæver ham som noget af det ypperste indenfor den stilling man kan kræve i en klub på niveau med AaB.
Hvem har dog sagt det? At Lynge var det ypperste? Jeg skal love for at der er gang i stråmandsargumenterne for tiden.

[1]I perioden 2009-2013 var klubben jo i kæmpe krise. Der var skiftende bestyrelser, enorme fejlinvesteringer og klubben balancerede på fallittens rand. Hvis den periode er benchmark, så siger det vist meget om hvor vi står idag. Gaarde har jo haft en 100% stabil bestyrelse og økonomi at arbejde under. Det havde Lynge altså mildest talt ikke i årene efter finanskrisen.

[2] Vi får jo også hele tiden at vide at vi skal se på retningen. Hvis vi tager de seneste tre år - de tre år i den nye struktur - så ligger AaB nummer 8! Nr. Otte! Under AGF og á point med Sønderjyske. Det er simpelthen niveauet over en tre-årig periode! Det er jo netop denne periode, hvor Gaarde har haft mulighed for at præge klubben og selv har skrevet alle gældende kontrakter med stab og spillere.

[3]Der har været en marginal forbedring i løbet af de sidste tre år fra den katastrofalt ringe 16/17-sæson, men de er altså også kommet på grund af en historisk investering på 40-50 mio. kr. i spillerindkøb. Det skulle jo gerne være med at vende kurven lidt, kan man sige.
Måske burde du være mindre selvsikker i forhold til dine evner udi at genkende stråmandsargumentation? Først og fremmest tilskriver jeg slet ikke Patman det synspunkt. Det står ham fuldstændigt frit om han vil abonnere på det eller ej, helt eksplicit (med fed). Derudover, så er det sgu da 100% korrekt at mange vitterligt fremhæver Lynge som en stor sportschef. Jeg skriver bare, at såfremt man mener Lynge var god, så skal man anstrenge sig gevaldigt for ikke at være selvmodsigende hvis man mener at Gaarde er dårlig. Men jeg tvinger ikke folk til at glorificere Lynge, og jeg påstår ikke at du eller andre specifikke brugere gør det. Det må folk selv rode med.

[1] Irrelevant, med mindre det betød at Lynge havde et relativt mindre fodboldbudget at gøre godt med (i forhold til de andre klubber i ligaen sammenlignet med Gaarde perioden). Som sagt, har jeg ikke tjekket op på det, så den tager jeg udelukkende på fornemmeren. Det er muligt jeg tager fejl.

[2] Men jeg tager ikke udgangspunkt i tre år. Jeg tager udgangspunkt i 6 år. Det var mit forsøg på en ikke-tendentiøs sammenligning med Lynge.

[3] Ja.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Yankee » 22. mar 2019, 11:54

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52

[1] Irrelevant, med mindre det betød at Lynge havde et relativt mindre fodboldbudget at gøre godt med (i forhold til de andre klubber i ligaen sammenlignet med Gaarde perioden). Som sagt, har jeg ikke tjekket op på det, så den tager jeg udelukkende på fornemmeren. Det er muligt jeg tager fejl.
Det er simpelthen irrelevant at klubben var på fallittens rand og i total kaos? Du "fornemmer" ikke at Gaarde har haft betydeligt bedre arbejdsbetingelser de sidste fem år end Lynge havde i årene efter sportsbutikkerne og Hadsundvej-katastroferne?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 12:27

Yankee skrev:
22. mar 2019, 11:54
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52

[1] Irrelevant, med mindre det betød at Lynge havde et relativt mindre fodboldbudget at gøre godt med (i forhold til de andre klubber i ligaen sammenlignet med Gaarde perioden). Som sagt, har jeg ikke tjekket op på det, så den tager jeg udelukkende på fornemmeren. Det er muligt jeg tager fejl.
Det er simpelthen irrelevant at klubben var på fallittens rand og i total kaos? Du "fornemmer" ikke at Gaarde har haft betydeligt bedre arbejdsbetingelser de sidste fem år end Lynge havde i årene efter sportsbutikkerne og Hadsundvej-katastroferne?
Nu du er i gang, burde du måske også være mindre selvsikker i forhold til dine læsefærdigheder. Jeg skriver, igen helt klart og eksplicit, at det er irrelevant med mindre en helt specifik betingelse holder, nemlig "at Lynge havde et relativt mindre fodboldbudget at gøre godt med (i forhold til de andre klubber i ligaen sammenlignet med Gaarde perioden).". Hvis den betingelse ikke holder, så er det irrelevant at der var kaos i klubben etc. Så havde Lynve mindst lige så gode vilkår for at påvirke truppen og de sportslige resultater. Men, som jeg faktisk også skriver, så er jeg åben overfor at jeg tager fejl her, såfremt du eller andre har nogle tal der viser at Lynge over den periode på 6 år havde relativt færre penge at gøre godt med. Har du det? Jeg er helt åben hvis du har noget mere håndgribeligt end fornemmelser.

...Og så er det sgu da forresten rimelig dårlig stil at du slår ned på at jeg skriver "fornemmer". Det var udtryk for ydmyghed omkring min viden vedrørende tingene. Er der virkelig ikke plads til det uden det skal i "skræmme citat"?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Yankee » 22. mar 2019, 13:32

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52
Men, som jeg faktisk også skriver, så er jeg åben overfor at jeg tager fejl her, såfremt du eller andre har nogle tal der viser at Lynge over den periode på 6 år havde relativt færre penge at gøre godt med. Har du det? Jeg er helt åben hvis du har noget mere håndgribeligt end fornemmelser.
Du vil simpelthen have at jeg skal finde tal for at underbygge dine postulater?

Og så siger du jeg ikke har noget mere håndgribeligt end fornemmelser. Skal vi lige huske på hvordan du selv argumenterer:
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52
Som sagt, har jeg ikke tjekket op på det, så den tager jeg udelukkende på fornemmeren. Det er muligt jeg tager fejl.
Lad os bare lukke den her. Det er sgu for useriøst og inden længe bliver jeg jo sikkert bannet ligesom alle andre kritiske røster bliver én for én.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af 9000AA » 22. mar 2019, 13:44

Hvis ikke Bælum sætter hjemmekampe billetterne til en Vejgaard dollar i slutspillet, har han fuldstændig udspillet sin rolle. Jeg vil garantere for der ikk kommer nogle mennesker, hvis ikke priserne bliver sat hent i bund, eller de laver nogle sindssyge tiltag. For den gængse nordjyde der ikke kommer på stadion hver weekend, er der jo ikke en skid at spille for.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 14:01

Yankee skrev:
22. mar 2019, 13:32
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52
Men, som jeg faktisk også skriver, så er jeg åben overfor at jeg tager fejl her, såfremt du eller andre har nogle tal der viser at Lynge over den periode på 6 år havde relativt færre penge at gøre godt med. Har du det? Jeg er helt åben hvis du har noget mere håndgribeligt end fornemmelser.
[1] Du vil simpelthen have at jeg skal finde tal for at underbygge dine postulater?

[2] Og så siger du jeg ikke har noget mere håndgribeligt end fornemmelser. Skal vi lige huske på hvordan du selv argumenterer:
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 10:52
Som sagt, har jeg ikke tjekket op på det, så den tager jeg udelukkende på fornemmeren. Det er muligt jeg tager fejl.
[3]Lad os bare lukke den her. Det er sgu for useriøst [4] og inden længe bliver jeg jo sikkert bannet ligesom alle andre kritiske røster bliver én for én.
[1] Undskyld mig lige. Det var dig der svarede på mit indlæg. Jeg skrev oprindeligt til Patman, ikke dig. Hvis alt skal underbygges hele tiden er det meget svært at komme nogen vegne med en online diskussion. Derfor gjorde jeg mig eksplicit en antagelse som var, at Lynge havde haft samme, eller større budget - i forhold til konkurenterne - i den foregående periode på 6 år. Det ville dog tage lang lang tid at undersøge. Men, det er ikke en vildt kontroversiel antagelse eftersom vi efter Gaardes tiltræden har kørt en stor sparekur, og har satset langt mere på billige egenudviklede spillere end tidligere. Det var fremme i medierne at vi var i bunden af ligaen mht. det sportslige budget efter Gaarde trådte til. Jeg er ikke engang sikker på du betvivler antagelsen om at Lynge havde relativt flere penge. Så hvorfor bræller du egentlig op?

[2] ?! Jeg gør mig en antagelse, vel vidende, og helt eksplicit, at den ikke er bundet op på andet end fornemmelser. Det bruger du så som grundlag for at afvise den antagelse, selvom du heller ikke har nogle data i baghånden. Det er sådan set helt fair for mine fornemmelser har ikke større argumentatorisk vægt end dine, og jeg har bestemt heller ikke på noget tidspunkt givevt udtryk for andet. Så jeg ved egentlig ikke hvad det er du kritisk overfor.

[3]Lad os bare lukke den her. Det er sgu for useriøst og inden længe bliver [4] jeg jo sikkert bannet ligesom alle andre kritiske røster bliver én for én.

Nej, jeg syntes ikke vi skal lukke den. Hvorfor er det useriøst? Det er da helt normal diskussionpraksis at gøre sig nogle antagelser. Det går fint når man debatterer med nogle der er enige i de antagelser. Når man så støder på nogen der stiller spørgsmålstegn ved antagelserne kan man vælge at lade diskussionen udvikle sig yderligere, ved at den ene part forsøger at udnerbygger antagelsen, eller den anden part forsøger at undergrave den. Men der er vi slet ikke kommet til endnu, for du syntes det var mere presserende at problematisere at jeg overhovedet gjorde mig en antagelse. Hvorfor ved jeg ikke.

[4] Har intet med mig at gøre. Jeg er ikke medlem af juntaen hvis det er det du insinuerer og jeg kender ingen af medlemmerne hvad jeg ved af. Det må der være nogen der kan bekræfte hvis du er usikker på om det er mig der går og banner folk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Yankee » 22. mar 2019, 14:08

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 14:01

[4] Har intet med mig at gøre. Jeg er ikke medlem af juntaen hvis det er det du insinuerer og jeg kender ingen af medlemmerne hvad jeg ved af. Det må der være nogen der kan bekræfte hvis du er usikker på om det er mig der går og banner folk.
Det var bestemt heller ikke det, jeg mente, så det fik jeg nok formuleret forkert. Det er bare virkeligheden - det var ikke for at anklage eller implicere dig i det.

Jeg har ikke noget behov for en lang meta-diskussion når tonen er så grim, det må jeg erkende. Det er ærgerligt at dette forum er endt derhenne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 14:11

Yankee skrev:
22. mar 2019, 14:08
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 14:01

[4] Har intet med mig at gøre. Jeg er ikke medlem af juntaen hvis det er det du insinuerer og jeg kender ingen af medlemmerne hvad jeg ved af. Det må der være nogen der kan bekræfte hvis du er usikker på om det er mig der går og banner folk.
Det var bestemt heller ikke det, jeg mente, så det fik jeg nok formuleret forkert. Det er bare virkeligheden - det var ikke for at anklage eller implicere dig i det.

Jeg har ikke noget behov for en lang meta-diskussion når tonen er så grim, det må jeg erkende. Det er ærgerligt at dette forum er endt derhenne.
Jeg er ked af hvis du syntes tonen blev for hård. Jeg syntes egenlig jeg spejlede din nogenlunde, som jeg fandt alt for konfrontatorisk. Jeg læste din anklage om stråmand så'rn. Men måske jeg var for nærtagende. Hvis jeg har overfortolket må du meget undskylde. Og det lyder det jo til jeg har gjort.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Hovedet » 22. mar 2019, 14:29

le Cid skrev:
22. mar 2019, 08:43
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 00:35
Resultaterne under Gaarde er forresten fuld ud kontinuerlige med Lynges. Ja, faktisk lidt bedre.

Gennemsnitlig placering i Gaardes seks år = 5,1.*.
Gennemsnitlig placering i de forrige seks år under Lynge = 5,8.

*(antaget at vi lander på sjettepladsen i år - vi kan potentielt nå en højere placering afhængigt af europaplayoff)
Nu er jeg jo ikke den store profet, men jeg er nu ret sikker på, at AaB IKKE ender på sjettepladsen i år!
Det er jo en komplet absurd sammenligning - AaBs økonomi var helt til rotterne i hovedparten af den periode, som Lynge vurderes på. Jeg skal ikke gå ind i en eller anden ævlebævlediskussion, men man kan kun på seriøst niveau foretage den sammenligning, hvis spillerbudgetterne tages i betragtning.

Besvar