Grundspillet 18/19 - Evaluering

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2019, 20:30

Ét sølle mål var vi fra at kvalificere os til slutspillet :@
Det kan kun betegnes som en kæmpe fiasko at vi misser slutspillet, det er bare ikke godt nok. Med mindre vi kvalificerer os til Europa via pokalen/den snørklede playoff vej så kan sæsonen kun opsummeres som en gedigen fiasko.

Det var ikke så meget i dag vi smed det, derimod kan vi se tilbage på en række ynkelige hjemme resultater som nu koster os dyrt.

Det er positivt at vi med Friis er blevet mere målsøgende men jeg har det mærkeligt med at han er ved at transformere os om til Viborg. Vi er blevet et kontrahold og det synes jeg ikke er AaB værdigt. Vi skal dominere på bolden og vise at vi bestemmer i Aalborg, men det er selvfølgelig svært når vi i dag stiller med tre midtbanespillere som intet kan med en bold. Det falder også tilbage på Gaarde.

Vi har misset to ud af tre slutspil, det skal naturligvis resultere i en fyring af Gaarde.

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af lemveganer » 17. mar 2019, 20:47

frederikshavneren skrev:
17. mar 2019, 20:30
Ét sølle mål var vi fra at kvalificere os til slutspillet :@
Det kan kun betegnes som en kæmpe fiasko at vi misser slutspillet, det er bare ikke godt nok. Med mindre vi kvalificerer os til Europa via pokalen/den snørklede playoff vej så kan sæsonen kun opsummeres som en gedigen fiasko.

Det var ikke så meget i dag vi smed det, derimod kan vi se tilbage på en række ynkelige hjemme resultater som nu koster os dyrt.

Det er positivt at vi med Friis er blevet mere målsøgende men jeg har det mærkeligt med at han er ved at transformere os om til Viborg. Vi er blevet et kontrahold og det synes jeg ikke er AaB værdigt. Vi skal dominere på bolden og vise at vi bestemmer i Aalborg, men det er selvfølgelig svært når vi i dag stiller med tre midtbanespillere som intet kan med en bold. Det falder også tilbage på Gaarde.

Vi har misset to ud af tre slutspil, det skal naturligvis resultere i en fyring af Gaarde.
Fejlen ligger flere år tilbage. Holdet pt er fornuftigt men har taget alt for lang tid at samle og har været alt for dyrt med mange fejlkøb under vejs.

At vi spiller med Børsting og Würtz i dag viser, at der mildest talt er plads til forbedring.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Remark » 17. mar 2019, 20:50

1) Det tog alt for lang tid at skille os af med Wieghorst.

2) Friis har fat i noget af det rigtige, men har også en stejl læringskurve

3) Økonomisk klarer vi det jo nok at misse slutspil, men AaB er er bortset fra the double i 14 endt i midterfeltet permanent, ser det ud til.

4) Risgård er færdig, og selvom Würtz spillede godt i dag, (og bedre end MC i min verden ville have gjort), så er det virkelig på sidste vers for de to knægte, vi alle har set blive voksne

5) Rinne er med afstand den bedste målmand i AaBs nyere historie

6) Lucas Andersen og Van Wert er den duo, vi har savnet siden Curth og Prica (selvom de spillemæssigt slet ikke ligner nogen af dem)

7) Gaarde trænger til hjælp til indkøbene, for der er ikke råd til flere misere (Safranko, Lesniak)

8) Vi er presset på tilskuerfronten.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Gentleman Finn » 17. mar 2019, 20:56

En pokal ville redde meget i endnu en rodet sæson med en trænerfyring, at man ender 7'er fremfor 6 på marginalerne mener jeg ikke er forskel på liv eller død for Gaarde. Jeg hæfter mig ved om der er en udvikling, og det er klart med pil op siden Friis kom til, på den baggrund er jeg også villig til at give Gaarde lidt længere snor end dig, materialet mener jeg er der til top 6 og også mere end det, men vi er nødt til at få kørt på her i vores derby slutspilsgruppe, jeg tror på at Friis kan udvikle det her hold. Men det er klart også op til Gaarde nu, han skal levere et par kloge handler med de penge der er tilbage efter guldkøbet af Lucas, for vi har mange brikker på plads allerede, Friis og Gaarde må finde ud af hvordan de får os med op hvor det er sjovt igen, sker det samme næste sæson, så kan vi begynde at tale om en fyring.

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af lemveganer » 17. mar 2019, 20:58

Gentleman Finn skrev:
17. mar 2019, 20:56
En pokal ville redde meget i endnu en rodet sæson med en trænerfyring, at man ender 7'er fremfor 6 på marginalerne mener jeg ikke er forskel på liv eller død for Gaarde. Jeg hæfter mig ved om der er en udvikling, og det er klart med pil op siden Friis kom til, på den baggrund er jeg også villig til at give Gaarde lidt længere snor end dig, materialet mener jeg er der til top 6 og også mere end det, men vi er nødt til at få kørt på her i vores derby slutspilsgruppe, jeg tror på at Friis kan udvikle det her hold. Men det er klart også op til Gaarde nu, han skal levere et par kloge handler med de penge der er tilbage efter guldkøbet af Lucas, for vi har mange brikker på plads allerede, Friis og Gaarde må finde ud af hvordan de får os med op hvor det er sjovt igen, sker det samme næste sæson, så kan vi begynde at tale om en fyring.
Helt enig, nu skal der forhåbentligt kun finjusteres. Kan sgu heller ikke hidse mig op over om vi bliver 5 eller 8.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2019, 21:04

lemveganer skrev:
17. mar 2019, 20:58
Gentleman Finn skrev:
17. mar 2019, 20:56
En pokal ville redde meget i endnu en rodet sæson med en trænerfyring, at man ender 7'er fremfor 6 på marginalerne mener jeg ikke er forskel på liv eller død for Gaarde. Jeg hæfter mig ved om der er en udvikling, og det er klart med pil op siden Friis kom til, på den baggrund er jeg også villig til at give Gaarde lidt længere snor end dig, materialet mener jeg er der til top 6 og også mere end det, men vi er nødt til at få kørt på her i vores derby slutspilsgruppe, jeg tror på at Friis kan udvikle det her hold. Men det er klart også op til Gaarde nu, han skal levere et par kloge handler med de penge der er tilbage efter guldkøbet af Lucas, for vi har mange brikker på plads allerede, Friis og Gaarde må finde ud af hvordan de får os med op hvor det er sjovt igen, sker det samme næste sæson, så kan vi begynde at tale om en fyring.
Helt enig, nu skal der forhåbentligt kun finjusteres. Kan sgu heller ikke hidse mig op over om vi bliver 5 eller 8.
Der er en pæn økonomisk forskel på at blive nr. 5 el. 8. Derudover kommer selvanseelsen og at det bestemt ikke gør os attraktiv at ligge og rode i et nedrykningsspil.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Gentleman Finn » 17. mar 2019, 21:07

Var det ikke i størrelsen 1-2 mio, mener ikke det var noget nævneværdigt? Selvanseelsen, well, vi er en midterklub, sådan er det pt. uanset om vi var blevet 6. eller 7. Og det skal Friis og Gaarde lave om på, så længe der er en udvikling i rigtig retning vil jeg ikke ødelægge noget.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Forza » 17. mar 2019, 21:09

I min optik kan det stilles op med Wieghorst perioden og Friis perioden. Wieghorst var et forfærdeligt bekendtskab for os og vi var for langsomme om at sparke ham ud - han skulle være røget i sommers.

Friis perioden har set lys ud. Bevares, han har tabt point på taktik brættet i nogle kampe, men jeg synes indstillingen og holdet samlet set har været fin. Fremadrettet er vi væsentligt bedre stillet i mine øjne. Van Weert er spillet ind, Lucas har spillet sig helt op og har fået ro på fremtiden og vi har nogle offensive kvaliteter vi ikke har set i flere år på holdet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Funky » 17. mar 2019, 21:17

Forza skrev:
17. mar 2019, 21:09
I min optik kan det stilles op med Wieghorst perioden og Friis perioden. Wieghorst var et forfærdeligt bekendtskab for os og vi var for langsomme om at sparke ham ud - han skulle være røget i sommers.

Friis perioden har set lys ud. Bevares, han har tabt point på taktik brættet i nogle kampe, men jeg synes indstillingen og holdet samlet set har været fin. Fremadrettet er vi væsentligt bedre stillet i mine øjne. Van Weert er spillet ind, Lucas har spillet sig helt op og har fået ro på fremtiden og vi har nogle offensive kvaliteter vi ikke har set i flere år på holdet.
Enig. Van Weert og Lucas er to meget sjældne dyr i AaB-junglen. Jeg er til gengæld spændt på at se, hvordan man vil trimme og supplere midtbane og forsvar frem mod næste sæson. Bliver Rinne og Okore? Kan man forlænge med KP? Er schweizerkniven ved at være fast mand på højre back? Kan vi nogensinde få Ahlmann tilbage på niveau?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Forza » 17. mar 2019, 21:27

Funky skrev:
17. mar 2019, 21:17
Forza skrev:
17. mar 2019, 21:09
I min optik kan det stilles op med Wieghorst perioden og Friis perioden. Wieghorst var et forfærdeligt bekendtskab for os og vi var for langsomme om at sparke ham ud - han skulle være røget i sommers.

Friis perioden har set lys ud. Bevares, han har tabt point på taktik brættet i nogle kampe, men jeg synes indstillingen og holdet samlet set har været fin. Fremadrettet er vi væsentligt bedre stillet i mine øjne. Van Weert er spillet ind, Lucas har spillet sig helt op og har fået ro på fremtiden og vi har nogle offensive kvaliteter vi ikke har set i flere år på holdet.
Enig. Van Weert og Lucas er to meget sjældne dyr i AaB-junglen. Jeg er til gengæld spændt på at se, hvordan man vil trimme og supplere midtbane og forsvar frem mod næste sæson. Bliver Rinne og Okore? Kan man forlænge med KP? Er schweizerkniven ved at være fast mand på højre back? Kan vi nogensinde få Ahlmann tilbage på niveau?
Det bliver helt afgørende i sommerens vindue at få styr på de ting du nævner.

Umiddelbart tror jeg ikke Rinne ryger medmindre vi får et stort bud. Okore skal helst skydes af med et år tilbage af kontrakten, men det afhænger også af størrelsordenen på de bud man eventuelt får. Jeg tror forhandlingen med KP primært afhænger af om han vil prøve sig af udenlands. Umiddelbart frygter jeg han smutter, idet man ikke har forlænget endnu.

Midtbanen er et stort spørgsmålstegn. Risgård stopper og Wurtz er der stadig ikke afklaring på. Vi skal for alt i verdenen af med slovakken og Kakeeto er i forvejen bagerst i køen.

Kan man presse et år mere ud af Würtz samt hente en mand med afleveringsevner og boldkontrol på den centrale vil det være drømmescenariet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2019, 21:33

Forza skrev:
17. mar 2019, 21:27
Funky skrev:
17. mar 2019, 21:17
Forza skrev:
17. mar 2019, 21:09
I min optik kan det stilles op med Wieghorst perioden og Friis perioden. Wieghorst var et forfærdeligt bekendtskab for os og vi var for langsomme om at sparke ham ud - han skulle være røget i sommers.

Friis perioden har set lys ud. Bevares, han har tabt point på taktik brættet i nogle kampe, men jeg synes indstillingen og holdet samlet set har været fin. Fremadrettet er vi væsentligt bedre stillet i mine øjne. Van Weert er spillet ind, Lucas har spillet sig helt op og har fået ro på fremtiden og vi har nogle offensive kvaliteter vi ikke har set i flere år på holdet.
Enig. Van Weert og Lucas er to meget sjældne dyr i AaB-junglen. Jeg er til gengæld spændt på at se, hvordan man vil trimme og supplere midtbane og forsvar frem mod næste sæson. Bliver Rinne og Okore? Kan man forlænge med KP? Er schweizerkniven ved at være fast mand på højre back? Kan vi nogensinde få Ahlmann tilbage på niveau?
Det bliver helt afgørende i sommerens vindue at få styr på de ting du nævner.

Umiddelbart tror jeg ikke Rinne ryger medmindre vi får et stort bud. Okore skal helst skydes af med et år tilbage af kontrakten, men det afhænger også af størrelsordenen på de bud man eventuelt får. Jeg tror forhandlingen med KP primært afhænger af om han vil prøve sig af udenlands. Umiddelbart frygter jeg han smutter, idet man ikke har forlænget endnu.

Midtbanen er et stort spørgsmålstegn. Risgård stopper og Wurtz er der stadig ikke afklaring på. Vi skal for alt i verdenen af med slovakken og Kakeeto er i forvejen bagerst i køen.

Kan man presse et år mere ud af Würtz samt hente en mand med afleveringsevner og boldkontrol på den centrale vil det være drømmescenariet.
Vi har et hold med en del svagheder, skal vi rette op på det skal der bruges penge. De penge er nemmest at realisere ved at sælge Rinne (samt håbe på at Mæhle bliver solgt), budgettet er baseret på spillersalg så det ligger i kortene at spillere som Rinne og Okore skal sælges

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Forza » 17. mar 2019, 21:55

frederikshavneren skrev:
17. mar 2019, 21:33
Forza skrev:
17. mar 2019, 21:27
Funky skrev:
17. mar 2019, 21:17
Forza skrev:
17. mar 2019, 21:09
I min optik kan det stilles op med Wieghorst perioden og Friis perioden. Wieghorst var et forfærdeligt bekendtskab for os og vi var for langsomme om at sparke ham ud - han skulle være røget i sommers.

Friis perioden har set lys ud. Bevares, han har tabt point på taktik brættet i nogle kampe, men jeg synes indstillingen og holdet samlet set har været fin. Fremadrettet er vi væsentligt bedre stillet i mine øjne. Van Weert er spillet ind, Lucas har spillet sig helt op og har fået ro på fremtiden og vi har nogle offensive kvaliteter vi ikke har set i flere år på holdet.
Enig. Van Weert og Lucas er to meget sjældne dyr i AaB-junglen. Jeg er til gengæld spændt på at se, hvordan man vil trimme og supplere midtbane og forsvar frem mod næste sæson. Bliver Rinne og Okore? Kan man forlænge med KP? Er schweizerkniven ved at være fast mand på højre back? Kan vi nogensinde få Ahlmann tilbage på niveau?
Det bliver helt afgørende i sommerens vindue at få styr på de ting du nævner.

Umiddelbart tror jeg ikke Rinne ryger medmindre vi får et stort bud. Okore skal helst skydes af med et år tilbage af kontrakten, men det afhænger også af størrelsordenen på de bud man eventuelt får. Jeg tror forhandlingen med KP primært afhænger af om han vil prøve sig af udenlands. Umiddelbart frygter jeg han smutter, idet man ikke har forlænget endnu.

Midtbanen er et stort spørgsmålstegn. Risgård stopper og Wurtz er der stadig ikke afklaring på. Vi skal for alt i verdenen af med slovakken og Kakeeto er i forvejen bagerst i køen.

Kan man presse et år mere ud af Würtz samt hente en mand med afleveringsevner og boldkontrol på den centrale vil det være drømmescenariet.
Vi har et hold med en del svagheder, skal vi rette op på det skal der bruges penge. De penge er nemmest at realisere ved at sælge Rinne (samt håbe på at Mæhle bliver solgt), budgettet er baseret på spillersalg så det ligger i kortene at spillere som Rinne og Okore skal sælges
Enig. Et salg af Okore er dog mere presserende grundet hans kontrakt. Gaarde hentede heldigvis Rinne på en 5-årig, så der har vi et væsentligt bedre udgangspunkt i en forhandling.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af MrBangDK » 18. mar 2019, 06:39

OFF topic - hvornår fastsættes programmet for vores gruppespil?
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2019, 06:59

MrBangDK skrev:
18. mar 2019, 06:39
OFF topic - hvornår fastsættes programmet for vores gruppespil?
Programmet forventes offentliggjort tirsdag

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Mephisto2 » 18. mar 2019, 08:51

Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af BoT » 18. mar 2019, 08:58

Som en del af evalueringen må vi dele det op i to: Wieghorst-perioden og Friis-perioden.

Fraregnet pokalkampe fik vi under Wieghorst 22 point i 17 kampe og scorede 19 mål. Det giver et snit på 1,3 point pr. kamp og 1,1 mål pr. kamp.

Under Friis fik vi i 9 kampe 14 point og scorede 19 mål= 1,6 point pr. kamp og 2,1 mål pr. kamp. Inklusiv pokalen har vi score 3 mål i de seneste 3 kampe, og vi ser generelt LANGT mere målsøgende og underholdende ud.

Og var det ikke det, der var hovedanken mod Wieghorst? En lang række ørkenvandringer af fodboldkampe - som måske blev vundet 1-0 en gang imellem, men som særligt på hjemmebane gjorde ondt i øjnene at kigge på?

Jeg er i hvert fald godt tilfreds - og positiv i forhold til et slutspil, hvos vi faktisk har realistiske chancer for at nå Europa.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Sanchez94 » 18. mar 2019, 08:59

Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Jeg vil dog hellere være i bund 8 med den form for fodbold som Friis praktiserer kontra top 6 med Wieghorsts søvndyssende fodbold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2019, 09:00

Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 09:01

Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Jeg syntes du flytter målstoplerne gevaldigt nu. Du har før dømt Friis ude på baggrund af at hans snit var det lavere end MW's. Nu er kriteriet pludselig placeringen?. AaB har under Friis et pointsnit hvor vi ligger på en femteplads for den serie på 9 kampe hvor Friis har været træner. Et point snit på 1,56. MW's snit over hele hans AaB-tid var på 1,29. Og hvis vi tager de 9 MW kampe der lå op til MW's fyring, så havde MW et snit på 0,89 og AaB lå til en 12-plads i den serie. Dvs. Friis har uden større forberedelser lavet en gevaldig forbedring, med samme spillermateriale.

Desuden, og nu bliver det subjektivt, har han præsteret et langt mere spændende offensivt udtryk med masser af målchancer og spilleglæde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 09:03

frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar