Tilråb på stadion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gamen

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Gamen » 11. apr 2019, 09:28

RØDESVIN skrev:
11. apr 2019, 09:16
Hvordan er det nu bak bak sangen er ?
Du kan få originalen på svensk, og så er det så bare på dansk:



(indsæt navn) är pedofil, och han knullar små barn i sin bil,
alla vet att han är, alla vet att han är, alla vet att han är pedofil.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Brent » 11. apr 2019, 21:13

Hvor er det smuk, at AaB markere sammenhold mod den homofob når vi spiller mod Hjørring :thumbsup: :aabfan: :aabfan: flot intiv
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Meelsen » 11. apr 2019, 21:38

Hahaha, Brent 4 prez
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Mascis » 12. apr 2019, 11:56

Klaus skrev:
10. apr 2019, 18:30
Gamen skrev:
10. apr 2019, 11:33
Kristian60 skrev:
10. apr 2019, 11:28
Fischer har gjort at en masse mennesker der ikke er homofober, har fået øjnene op for at det er en dårlig ide at bruge bøsserøv som skældsord. Det er da et glimrende skridt i den rigtige retning?
Det tillader jeg mig nu at tvivle lidt på. Råbte man det i forvejen, så gør man det nok også i morgen. Uden at det nødvendigvis bliver mere rigtigt.

Det er i mine øjne symbolpolitik af værste skuffe. Fint nok, at der er fokus på det, men så kunne der være fokus på så mange ting der bliver ytret på et fodboldstadion.
Og alle andre steder for den sags skyld.
Jeg tænker også at omtalen, i hvert fald i første omgang kan få tilråbene til at stige i omfang. Det skyldes ikke at folk er homofobiske, men at man håber på, at hidse Fischer op så han præsterer dårligere. Lidt ligesom Johansenbrødrene, der i sin tid blev mødt med AVAVAVAV hver gang de gik i græsset, og det uanset om det var film, eller om Calle havde jævnet dem med jorden. Men på længere sigt kan man håbe det vil dø ud. Og så er jeg i øvrigt enig i, at stadion faktisk er et meget inkluderende sted at være. Hudfarve, social status, sexuel orientering, økonomi og politisk overbevisning er inderlig ligegyldig når man står på stadion. Og det er faktisk en af grundene til det er så fedt at gå til fodbold, selvom spillet på banen ikke just udløser underholdningspriser.
Det føles sikkert inkluderende hvis man er heteroseksuel mand, men jeg tror ikke det er den oplevelse man har hvis man er homoseksuel og så står ens med-fans og bruger ens seksuelle orientering som smædesange. Der er nok også en grund til at homoseksuelle er nærmest ikke-eksisterende i professionel fodbold.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Eagledrop » 12. apr 2019, 13:27

Nu er den her tråd startet lidt fjollet. Men kunne være enormt fedt hvis nogen af vores dygtige kreative folk kunne finde på en bedre sang end "Søn af en luder" hver gang en dommer er træls eller en spiller ligger lidt for længe på grønsværen. Dels fordi det er en grim tekst. og dels fordi jeg skal forklare min 4 årige knægt hvad en luder er. og det er lidt for tidligt! ;)

Men jeg ved ikke. I gamle dage (for mig) på stadion, der blev der sunget "Dommer ska' ha' romerlys, romerlys, romerlys, dommeren skal ha' romerlys, op i røven!". Det er sku nok heller ikke helt kønt. Men det var sjovere end søn af en luder.

Men efter et par genstande kan jeg ikke se mig fri for at have stået og råbt "Louise!" efter en langhåret esbjerg spiller.. eller.. lign. Det falder nok ind under kønsdiskrimination.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af 9520AaB » 12. apr 2019, 14:56

Det eneste rigtige spørgsmål man bør stille sig er “støtter man sit eget hold ved at svine andre til”??
Fokus bør efter min mening rettes mod at have sange og råb der hylder/støtter egne spillere, fremfor at svine modstandere og dommerne(dem kan vi klare med pift og buuuuh).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar