Tilråb på stadion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Tilråb på stadion

Indlæg af Brent » 9. apr 2019, 23:31

Jeg synes det er forkastelig opførsel vi ser disse dage mod Victor. Den slags råb skulle forbydes og karrentæne! Samme med søn af luder som aaberene os synger - bryder mig ikke om den tone der krænker befolkningergrupperinger :thumbsdown:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Uldahl » 10. apr 2019, 07:18

Brent skrev:
9. apr 2019, 23:31
Jeg synes det er forkastelig opførsel vi ser disse dage mod Victor. Den slags råb skulle forbydes og karrentæne! Samme med søn af luder som aaberene os synger - bryder mig ikke om den tone der krænker befolkningergrupperinger :thumbsdown:
Den værste som AaBerne synger er Vi elsker vold og kokain. Kæft de er nogle hjerne døde tosser som jeg ikke vil stilles i bås med.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af PeterS » 10. apr 2019, 08:21

Brent skrev:
9. apr 2019, 23:31
Jeg synes det er forkastelig opførsel vi ser disse dage mod Victor. Den slags råb skulle forbydes og karrentæne! Samme med søn af luder som aaberene os synger - bryder mig ikke om den tone der krænker befolkningergrupperinger :thumbsdown:
Ikke kun på stadion, Når der til skovrock og Nibe festival, bliver sunget med på Den Hvide Dværg. Hvad tænker de på?

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Martin Bak » 10. apr 2019, 09:25

Brent skrev:
9. apr 2019, 23:31
Jeg synes det er forkastelig opførsel vi ser disse dage mod Victor. Den slags råb skulle forbydes og karrentæne! Samme med søn af luder som aaberene os synger - bryder mig ikke om den tone der krænker befolkningergrupperinger :thumbsdown:
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Klaus » 10. apr 2019, 09:44

Hvis vi lige skulle tage emnet alvorligt et øjeblik, tænker jeg egentlig debatten er fin. Jeg har det også træls med homofobiske og racistiske sange, på den anden side er et stadion altså ikke noget kunstmuseum. Omkring dommersangen tænker jeg også, at det ville være genialt med noget lidt mere rafineret. Fx synes jeg "Ove Hust" råbene i Århus er ret geniale. Problemet er vel, at vi har haft så mange pivringe dommere, at det er ved at være svært at udpege den værste ;)

Tænker man på vores egen Bak-Bak-sang er tilråbene til Fischer det rene ingenting. Men Bak-Bak er alligevel, på trods af hvad man ellers må mene om ham, i stand til at skelne (overgrænsen)-humor fra det virkelige liv. Det tjener ham til ære og så var det i øvrigt rart, at sangen ikke blev sunget sidst vi var i Herning..

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af NIN » 10. apr 2019, 09:47

Apropos karantæne-debatten. Så er det tydeligt, at visse personer er bedre connected end andre.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Gamen » 10. apr 2019, 10:20

Uldahl skrev:
10. apr 2019, 07:18
Den værste som AaBerne synger er Vi elsker vold og kokain. Kæft de er nogle hjerne døde tosser som jeg ikke vil stilles i bås med.
Haha, et klassisk eksempel på en sang der ikke skal tages særligt alvorligt. Nu er det jo ikke 100 frådende voldspsykopater der synger den.

Hvorom alting er, så skal man også huske på én ting - ligeså ekskluderende som kommentatorer og andre får fanmiljøerne til at fremstå, ligeså inkluderende opleves det for alle os der har haft vores gang der igennem tiden.
I min optik er det jo en af samfundets sidste bastioner, når det kommer til ligeværdighed og respekt. Hvor man ikke skæver til folk inden man krammer dem ovenpå scoringer, og hvor snakken går lystigt blandt høj som lav. Og stadion er et fristed på mange områder.
Her har jeg i hvert fald mødt alle de mennesker, jeg aldrig ellers ville have mødt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Yankee » 10. apr 2019, 10:35

Gamen skrev:
10. apr 2019, 10:20

Haha, et klassisk eksempel på en sang der ikke skal tages særligt alvorligt. Nu er det jo ikke 100 frådende voldspsykopater der synger den.

Hvorom alting er, så skal man også huske på én ting - ligeså ekskluderende som kommentatorer og andre får fanmiljøerne til at fremstå, ligeså inkluderende opleves det for alle os der har haft vores gang der igennem tiden.
I min optik er det jo en af samfundets sidste bastioner, når det kommer til ligeværdighed og respekt. Hvor man ikke skæver til folk inden man krammer dem ovenpå scoringer, og hvor snakken går lystigt blandt høj som lav. Og stadion er et fristed på mange områder.
Her har jeg i hvert fald mødt alle de mennesker, jeg aldrig ellers ville have mødt.
Lige præcis. Det er lidt ligesom debatten om kvindefodbold. Der er 1000 meningsdannere og politikere der synes vi skal gøre noget mere ud af kvindefodbold, men der er ikke én af dem der har været til en kvindeliga-kamp.

Fanmiljøet er jo noget af det eneste i det her land, der ikke er skabt eller kontrolleret af myndighederne. Der er ikke nogen kommunal leder, du kan klage til. Der er ikke nogen landsdækkende minimumsnormeringer for hvordan et fanmiljø skal være og ikke være, og det er jo altid gruopvækkende for landets curlingmænd og -kvinder. Det betyder at hvis man vil ændre på fanmiljøet, så må man selv tage aktivt del i det, skabe sit eget eller stille sig et andet sted hen. Man kan ikke bare jamre på Facebook og regne med at kommunen griber ind. Vi har sgu ikke brug for 17 bekendtgørelser og et ministersamråd for at leve vores liv på tribunerne - lad os nu have det frirum.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2019, 10:45

NIN skrev:Apropos karantæne-debatten. Så er det tydeligt, at visse personer er bedre connected end andre.
Ja, det er dybt underligt at han ikke er ban’et forlængst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2019, 10:52

Yankee skrev:
Gamen skrev:
10. apr 2019, 10:20

Haha, et klassisk eksempel på en sang der ikke skal tages særligt alvorligt. Nu er det jo ikke 100 frådende voldspsykopater der synger den.

Hvorom alting er, så skal man også huske på én ting - ligeså ekskluderende som kommentatorer og andre får fanmiljøerne til at fremstå, ligeså inkluderende opleves det for alle os der har haft vores gang der igennem tiden.
I min optik er det jo en af samfundets sidste bastioner, når det kommer til ligeværdighed og respekt. Hvor man ikke skæver til folk inden man krammer dem ovenpå scoringer, og hvor snakken går lystigt blandt høj som lav. Og stadion er et fristed på mange områder.
Her har jeg i hvert fald mødt alle de mennesker, jeg aldrig ellers ville have mødt.
Lige præcis. Det er lidt ligesom debatten om kvindefodbold. Der er 1000 meningsdannere og politikere der synes vi skal gøre noget mere ud af kvindefodbold, men der er ikke én af dem der har været til en kvindeliga-kamp.

Fanmiljøet er jo noget af det eneste i det her land, der ikke er skabt eller kontrolleret af myndighederne. Der er ikke nogen kommunal leder, du kan klage til. Der er ikke nogen landsdækkende minimumsnormeringer for hvordan et fanmiljø skal være og ikke være, og det er jo altid gruopvækkende for landets curlingmænd og -kvinder. Det betyder at hvis man vil ændre på fanmiljøet, så må man selv tage aktivt del i det, skabe sit eget eller stille sig et andet sted hen. Man kan ikke bare jamre på Facebook og regne med at kommunen griber ind. Vi har sgu ikke brug for 17 bekendtgørelser og et ministersamråd for at leve vores liv på tribunerne - lad os nu have det frirum.
Med eller uden TV-penge og sponsorer?

Tingene hænger sammen - samfundet ændrer sig, til ikke at ville acceptere et frirum for at udtale sig racistisk (med mindre man har et folketingsflertal bag sig) eller imod kvinder og minoriteter. Frirum accepteres ikke længere, og naturligt rammer det først, hvor mediebevågenheden er størst.

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det, men jeg kan ikke få mig selv til at forsvare at det bare skal tillades på et fodboldstadion, når det nu er mig imod alle andre steder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Kristian60 » 10. apr 2019, 11:28

Yankee skrev:
10. apr 2019, 10:35
Gamen skrev:
10. apr 2019, 10:20

Haha, et klassisk eksempel på en sang der ikke skal tages særligt alvorligt. Nu er det jo ikke 100 frådende voldspsykopater der synger den.

Hvorom alting er, så skal man også huske på én ting - ligeså ekskluderende som kommentatorer og andre får fanmiljøerne til at fremstå, ligeså inkluderende opleves det for alle os der har haft vores gang der igennem tiden.
I min optik er det jo en af samfundets sidste bastioner, når det kommer til ligeværdighed og respekt. Hvor man ikke skæver til folk inden man krammer dem ovenpå scoringer, og hvor snakken går lystigt blandt høj som lav. Og stadion er et fristed på mange områder.
Her har jeg i hvert fald mødt alle de mennesker, jeg aldrig ellers ville have mødt.
Lige præcis. Det er lidt ligesom debatten om kvindefodbold. Der er 1000 meningsdannere og politikere der synes vi skal gøre noget mere ud af kvindefodbold, men der er ikke én af dem der har været til en kvindeliga-kamp.

Fanmiljøet er jo noget af det eneste i det her land, der ikke er skabt eller kontrolleret af myndighederne. Der er ikke nogen kommunal leder, du kan klage til. Der er ikke nogen landsdækkende minimumsnormeringer for hvordan et fanmiljø skal være og ikke være, og det er jo altid gruopvækkende for landets curlingmænd og -kvinder. Det betyder at hvis man vil ændre på fanmiljøet, så må man selv tage aktivt del i det, skabe sit eget eller stille sig et andet sted hen. Man kan ikke bare jamre på Facebook og regne med at kommunen griber ind. Vi har sgu ikke brug for 17 bekendtgørelser og et ministersamråd for at leve vores liv på tribunerne - lad os nu have det frirum.
Jeg er enig i at stadion stadig bør forblive et frirum. Men fothåbentlig vil den her sag give bare en lille smule selvjustits på tribunerne ifht. homofobi og racisme. Fischer har gjort at en masse mennesker der ikke er homofober, har fået øjnene op for at det er en dårlig ide at bruge bøsserøv som skældsord. Det er da et glimrende skridt i den rigtige retning?

Gamen

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Gamen » 10. apr 2019, 11:33

Kristian60 skrev:
10. apr 2019, 11:28
Fischer har gjort at en masse mennesker der ikke er homofober, har fået øjnene op for at det er en dårlig ide at bruge bøsserøv som skældsord. Det er da et glimrende skridt i den rigtige retning?
Det tillader jeg mig nu at tvivle lidt på. Råbte man det i forvejen, så gør man det nok også i morgen. Uden at det nødvendigvis bliver mere rigtigt.

Det er i mine øjne symbolpolitik af værste skuffe. Fint nok, at der er fokus på det, men så kunne der være fokus på så mange ting der bliver ytret på et fodboldstadion.
Og alle andre steder for den sags skyld.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Kristian60 » 10. apr 2019, 11:39

Gamen skrev:
10. apr 2019, 11:33
Kristian60 skrev:
10. apr 2019, 11:28
Fischer har gjort at en masse mennesker der ikke er homofober, har fået øjnene op for at det er en dårlig ide at bruge bøsserøv som skældsord. Det er da et glimrende skridt i den rigtige retning?
Det tillader jeg mig nu at tvivle lidt på. Råbte man det i forvejen, så gør man det nok også i morgen. Uden at det nødvendigvis bliver mere rigtigt.

Det er i mine øjne symbolpolitik af værste skuffe. Fint nok, at der er fokus på det, men så kunne der være fokus på så mange ting der bliver ytret på et fodboldstadion.
Og alle andre steder for den sags skyld.
Agree to disagree.

Jeg håber da også på at hvis man begynder at heile og råbe abelyde på communale, at sidemakkeren lige gør opmærksom på det ikke er nogen god ide. Så gælder det bare om at få flyttet grænsen for hvad der er ok at sige på et fodboldstadion.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Califfen » 10. apr 2019, 11:59

Kan folk ikke bare lade være med at være bøvede?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Sanchez94 » 10. apr 2019, 12:48

Califfen skrev:
10. apr 2019, 11:59
Kan folk ikke bare lade være med at være bøvede?
Gider du lige at opliste definitionen af at være bøvet? Så vil jeg forsøge at holde mig inden for dine retningslinjer.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Kristian60 » 10. apr 2019, 13:02

Sanchez94 skrev:
10. apr 2019, 12:48
Califfen skrev:
10. apr 2019, 11:59
Kan folk ikke bare lade være med at være bøvede?
Gider du lige at opliste definitionen af at være bøvet? Så vil jeg forsøge at holde mig inden for dine retningslinjer.
vi kan starte med homofobi og racisme - det er ret bøvet. Er du enig?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Califfen » 10. apr 2019, 13:07

Sanchez94 skrev:
10. apr 2019, 12:48
Califfen skrev:
10. apr 2019, 11:59
Kan folk ikke bare lade være med at være bøvede?
Gider du lige at opliste definitionen af at være bøvet? Så vil jeg forsøge at holde mig inden for dine retningslinjer.
1.
ukultiveret, dum og fjollet af fremtoning eller opførsel
ORD I NÆRHEDEN kluntet klodset fjoget tankeløs taktløs simpel...vis mere
Man skal vide, at folkelighed hverken bør opfattes som noget plat og bøvet eller som noget romantisk ophøjet, men derimod som virkelighed Berl2012
Bøvet druk og selvhævdende pralekonkurrencer får kvinder til at løbe skrigende bort JyP2011

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=b%C3%B8vet

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Klaus » 10. apr 2019, 18:30

Gamen skrev:
10. apr 2019, 11:33
Kristian60 skrev:
10. apr 2019, 11:28
Fischer har gjort at en masse mennesker der ikke er homofober, har fået øjnene op for at det er en dårlig ide at bruge bøsserøv som skældsord. Det er da et glimrende skridt i den rigtige retning?
Det tillader jeg mig nu at tvivle lidt på. Råbte man det i forvejen, så gør man det nok også i morgen. Uden at det nødvendigvis bliver mere rigtigt.

Det er i mine øjne symbolpolitik af værste skuffe. Fint nok, at der er fokus på det, men så kunne der være fokus på så mange ting der bliver ytret på et fodboldstadion.
Og alle andre steder for den sags skyld.
Jeg tænker også at omtalen, i hvert fald i første omgang kan få tilråbene til at stige i omfang. Det skyldes ikke at folk er homofobiske, men at man håber på, at hidse Fischer op så han præsterer dårligere. Lidt ligesom Johansenbrødrene, der i sin tid blev mødt med AVAVAVAV hver gang de gik i græsset, og det uanset om det var film, eller om Calle havde jævnet dem med jorden. Men på længere sigt kan man håbe det vil dø ud. Og så er jeg i øvrigt enig i, at stadion faktisk er et meget inkluderende sted at være. Hudfarve, social status, sexuel orientering, økonomi og politisk overbevisning er inderlig ligegyldig når man står på stadion. Og det er faktisk en af grundene til det er så fedt at gå til fodbold, selvom spillet på banen ikke just udløser underholdningspriser.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af Yankee » 11. apr 2019, 08:56

Klaus skrev:
10. apr 2019, 18:30

Jeg tænker også at omtalen, i hvert fald i første omgang kan få tilråbene til at stige i omfang. Det skyldes ikke at folk er homofobiske, men at man håber på, at hidse Fischer op så han præsterer dårligere. Lidt ligesom Johansenbrødrene, der i sin tid blev mødt med AVAVAVAV hver gang de gik i græsset, og det uanset om det var film, eller om Calle havde jævnet dem med jorden. Men på længere sigt kan man håbe det vil dø ud. Og så er jeg i øvrigt enig i, at stadion faktisk er et meget inkluderende sted at være. Hudfarve, social status, sexuel orientering, økonomi og politisk overbevisning er inderlig ligegyldig når man står på stadion. Og det er faktisk en af grundene til det er så fedt at gå til fodbold, selvom spillet på banen ikke just udløser underholdningspriser.
Super indlæg! Helt enig - og lad os lige holde fast i det. Der er sgu ingen grund til at blande journalister, politikere og kommunalmedarbejdere ind i det her.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Tilråb på stadion

Indlæg af RØDESVIN » 11. apr 2019, 09:16

Hvordan er det nu bak bak sangen er ?

Besvar