Friis indtil 2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Spanky » 13. apr 2019, 10:56

Pastorius skrev:
13. apr 2019, 10:24
Gamling skrev:
13. apr 2019, 04:37

Begge dele er yderst tvivlsom. Vi mister wurtz, Risgaard, ochs, kp og sandsynligvis også Rinne og Okore. Og det lykkes nok også at komme af med Lesniak og Safranko. Ialt 8 spillere. Men vi har stadig spillere som Pallesen, kakeeto og blåbjerg i truppen.

Og erstatningerne er primært 4-5 nyoprykkede u19 spillere (+ Ross, bærtelsen og Ali som er rykket op)
samt, Jf Gaarde kun 1-2 indkøb.

Dvs at man erstatter en kæmpe portion rutine primært nyoprykkede og skævhederne i truppen vil fortsat være der.

Minder skræmmende om sommervinduet 16/17. Men jeg håber da at min skepsis bliver bragt til skamme.
Jeg tror ikke på vi mister/får solgt Rinne og Okore. Den måde holdet (og de) har præsteret på er simpelthen ikke stærk nok, til at vi kan få så meget for dem at det giver mening. Begge har et fint (mere end det) top-niveau, men har også vist at det kan se rigtig skidt ud på andre tidspunkter.

Der kommer i hvert fald ikke umiddelbart transfer-milliioner ind, der gør det nemt at erstatte dem med nogen i samme klasse, og så ville jeg hellere beholde dem.
Jeg kan godt følge dig. Jeg vil dog samtidig være noget nervøs for hvordan motivationen vil være hos Rinne og Okore, hvis de også er i AaB næste sæson. Specielt Okore, men også Rinne, har givet udtryk for at de sandsynligvis skal videre til sommer. Med den begræsende investeringslyst og de begrænsende ambitioner i AaB tror jeg de begge to rigtig gerne vil prøve noget andet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2019, 11:06

Spanky skrev:
13. apr 2019, 10:56
Jeg kan godt følge dig. Jeg vil dog samtidig være noget nervøs for hvordan motivationen vil være hos Rinne og Okore, hvis de også er i AaB næste sæson. Specielt Okore, men også Rinne, har givet udtryk for at de sandsynligvis skal videre til sommer. Med den begræsende investeringslyst og de begrænsende ambitioner i AaB tror jeg de begge to rigtig gerne vil prøve noget andet.
Jeg tænker ikke motivation er det store problem. De ved jo godt at de vil blive solgt, hvis der er nogen der vil betale prisen. De kunne bare have spillet bedre, og uanset hvad der sker, skal de så spille for en ny kontrakt - etellerandetsted - når den nuværende løber ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Spanky » 13. apr 2019, 11:36

Pastorius skrev:
13. apr 2019, 11:06
Spanky skrev:
13. apr 2019, 10:56
Jeg kan godt følge dig. Jeg vil dog samtidig være noget nervøs for hvordan motivationen vil være hos Rinne og Okore, hvis de også er i AaB næste sæson. Specielt Okore, men også Rinne, har givet udtryk for at de sandsynligvis skal videre til sommer. Med den begræsende investeringslyst og de begrænsende ambitioner i AaB tror jeg de begge to rigtig gerne vil prøve noget andet.
Jeg tænker ikke motivation er det store problem. De ved jo godt at de vil blive solgt, hvis der er nogen der vil betale prisen. De kunne bare have spillet bedre, og uanset hvad der sker, skal de så spille for en ny kontrakt - etellerandetsted - når den nuværende løber ud.
I den optimale situation har du selvfølgelig ret. Men i moderne fodbold er der desværre utallige eksempler på det modsatte. Det hænger lidt i luften, at specielt Okore har en "gentleman-aftale" med Gaarde om, at det er til sommer han skal videre. Hvis en fremtidige klub (med rette) ikke vil betale det Gaarde forlanger fordi Okores præstationer har været for svingende, så vil det ikke være en kæmpe sensation, hvis Okore vil føle Gaarde løber fra en "aftale" ved at afvise en potentiel bejler, hvilket kan resultere i manglende motivation i den kommende sæson. Jeg håber det ikke, men det er set før.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Maglau » 13. apr 2019, 11:37

9000AaB skrev:
12. apr 2019, 10:15
Kæft det er uambitiøst... AaB kan fandme gør mig rasende for tiden!

Hvorfor er det AaB ALTID skal ansætte egne folk istedet for at prøve lidt nydt engang imellem og prøve end evt- udenlandsk træner eller en U landsholds træner istedet.

har det med Friis som jeg har det med MW - Skide god assistenttræner men ikke en cheftræner.
A hva - vi skal da vidst helt tilbage til midt 90erne med Per Westergaard, Poul Erik eller Rudbæk for at finde en intern træner ansættelse.
I guder.......
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Hanga » 13. apr 2019, 12:19

Maglau skrev:
13. apr 2019, 11:37
9000AaB skrev:
12. apr 2019, 10:15
Kæft det er uambitiøst... AaB kan fandme gør mig rasende for tiden!

Hvorfor er det AaB ALTID skal ansætte egne folk istedet for at prøve lidt nydt engang imellem og prøve end evt- udenlandsk træner eller en U landsholds træner istedet.

har det med Friis som jeg har det med MW - Skide god assistenttræner men ikke en cheftræner.
A hva - vi skal da vidst helt tilbage til midt 90erne med Per Westergaard, Poul Erik eller Rudbæk for at finde en intern træner ansættelse.
I guder.......
Ja, på cheftræner posten har vi da nærmest været bange for at forfremme egne folk, bare tænkt på Kuhn. Til gengæld gør vi det ofte til assistenttræner posten, og det har også længe været normen i ungdomsafdelingen. Der er jo nærmest skiftet på alle poster siden the double og det er altid indefra. Det kan godt være det er det rigtige, jeg har ikke grundlag for at sige andet, men taget i betragtning af hvor længe siden vi har haft et gennembrud for alvor, så kunne det da godt være at der trænges til ny inspiration der.

Ang. Friis så har jeg delte meninger. Jeg kan godt se at han passer perfekt til den strategi har vedtaget. For AaBs ledelse er det et sikkert valg. Vi ved hvad vi får og vi ved at strategien ikke bliver udfordret. Han dukker ikke op på Gaardes kontor og banker i bordet for at få ændret ditten og datten. Problemet er jo bare, at det er det jeg synes vi trænger til, og så er det et kedeligt valg for os, der gerne så AaB stræbe efter noget mere og have større armbevægelser.

Den største forbedring under Friis har nok været underholdningsværdien. Resultaterne er stadig tynde, det må vi altså sige. Men som jeg hele tiden har sagt, skal vi se det over en længere periode.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Haure » 13. apr 2019, 13:18

MrBangDK skrev:
13. apr 2019, 08:46

Fuuuck.... beklager til alle involverede. Det gav simpelthen heller ikke mening!! :D Det burde i øvrigt forbydes at have brugernavne der ligger så tæt op af hinanden :)
Tjaeh, jævnfør retningslinjerne fra 29. august 2017, står der faktisk som noget af det første:
Retningslinier - 29. august 2017 skrev:
Før du opretter dig
Før du vælger hvilket navn du vil deltage i debatten under, skal du sikre dig, at det ikke falder tæt sammen med en allerede eksisterende debattørs navn. Admins kan vælge at redigere et brugernavn, såfremt dennes alias skønnes at være provokerende, obskønt, for langt eller såfremt det falder sammen med navnet på en spiller, leder eller anden kendt person i eller omkring AaB.
I hvilket omfang det så håndhæves, det ved jeg så intet om.
No one can guarantee succes in war but only deserve it

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Buzz Killington » 13. apr 2019, 13:48

Haure skrev:
13. apr 2019, 13:18
MrBangDK skrev:
13. apr 2019, 08:46

Fuuuck.... beklager til alle involverede. Det gav simpelthen heller ikke mening!! :D Det burde i øvrigt forbydes at have brugernavne der ligger så tæt op af hinanden :)
Tjaeh, jævnfør retningslinjerne fra 29. august 2017, står der faktisk som noget af det første:
Retningslinier - 29. august 2017 skrev:
Før du opretter dig
Før du vælger hvilket navn du vil deltage i debatten under, skal du sikre dig, at det ikke falder tæt sammen med en allerede eksisterende debattørs navn. Admins kan vælge at redigere et brugernavn, såfremt dennes alias skønnes at være provokerende, obskønt, for langt eller såfremt det falder sammen med navnet på en spiller, leder eller anden kendt person i eller omkring AaB.
I hvilket omfang det så håndhæves, det ved jeg så intet om.
Er det forresten et afskåret hovede du har som avatar?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Haure » 13. apr 2019, 14:11

Buzz Killington skrev:
13. apr 2019, 13:48
Haure skrev:
13. apr 2019, 13:18
MrBangDK skrev:
13. apr 2019, 08:46

Fuuuck.... beklager til alle involverede. Det gav simpelthen heller ikke mening!! :D Det burde i øvrigt forbydes at have brugernavne der ligger så tæt op af hinanden :)
Tjaeh, jævnfør retningslinjerne fra 29. august 2017, står der faktisk som noget af det første:
Retningslinier - 29. august 2017 skrev:
Før du opretter dig
Før du vælger hvilket navn du vil deltage i debatten under, skal du sikre dig, at det ikke falder tæt sammen med en allerede eksisterende debattørs navn. Admins kan vælge at redigere et brugernavn, såfremt dennes alias skønnes at være provokerende, obskønt, for langt eller såfremt det falder sammen med navnet på en spiller, leder eller anden kendt person i eller omkring AaB.
I hvilket omfang det så håndhæves, det ved jeg så intet om.
Er det forresten et afskåret hovede du har som avatar?
Yes, det er kunst. Billedet er et beskåret foto af kunsteren Damien Hirst - https://www.tate.org.uk/art/artworks/hi ... ad-ar00617
No one can guarantee succes in war but only deserve it

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Mephisto2 » 13. apr 2019, 17:57

Jeg kalder den nu.

Friis bliver ikke en succes, og det var en fejl at tage ham som permanent træner.

Vi trænger til en ny Hamrén, der kan bringe professionalismen til et højere niveau.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af FIDEL » 13. apr 2019, 18:26

Mephisto2 skrev:
13. apr 2019, 17:57
Jeg kalder den nu.

Friis bliver ikke en succes, og det var en fejl at tage ham som permanent træner.

Vi trænger til en ny Hamrén, der kan bringe professionalismen til et højere niveau.
Nej det går altså ikke! Tænk nu hvis denne træner pludselig stiller spørgsmålstegn ved den måde AaB og Gaarde handler på... Gaarde tager nu engang de beslutninger, der beskytter ham mest.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Pippo » 14. apr 2019, 09:53

Wieghorsts pointsnit for denne sæson, da han blev fyret, hed 1,29. Friis' nuværende hedder 1,25. Og det er endda med tre kampe i nedrykningsspillet mod hold som Hobro, Randers og Vendsyssel (hvor vi har fået 1(!!) point), så synes endda, at Friis har haft bedre betingelser end Wieghorst.

Wieghorst var sørgelig at have gående. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvordan en mand som Friis skal kunne løfte holdet. Vi har scoret to mål i de fire seneste kampe. Fuldstændig håbløst, når man ser på modstanderne.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. apr 2019, 10:09

Pippo skrev:
14. apr 2019, 09:53
Wieghorsts pointsnit for denne sæson, da han blev fyret, hed 1,29. Friis' nuværende hedder 1,25. Og det er endda med tre kampe i nedrykningsspillet mod hold som Hobro, Randers og Vendsyssel (hvor vi har fået 1(!!) point), så synes endda, at Friis har haft bedre betingelser end Wieghorst.

Wieghorst var sørgelig at have gående. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvordan en mand som Friis skal kunne løfte holdet. Vi har scoret to mål i de fire seneste kampe. Fuldstændig håbløst, når man ser på modstanderne.
Jeg er bestemt ikke sikker på at Friis er det rette valg, men når det er sagt vil jeg mene at det bør være Gaarde som skal have sparket.
Det er Gaardes ansvar at vi minus Lucas og Kusk har en trup blottet for kreativitet og offensiv tankegang.

Om vi så hentede Guardiola vil det altoverskyggende problem stadigvæk være den yderst middelmådige trup. Truppens sammensætning er Gaardes ansvar og det er bekymrende at bestyrelsen ikke har draget konsekvensen heraf

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Elscorpio » 14. apr 2019, 11:08

Pippo skrev:
14. apr 2019, 09:53
Wieghorsts pointsnit for denne sæson, da han blev fyret, hed 1,29. Friis' nuværende hedder 1,25. Og det er endda med tre kampe i nedrykningsspillet mod hold som Hobro, Randers og Vendsyssel (hvor vi har fået 1(!!) point), så synes endda, at Friis har haft bedre betingelser end Wieghorst.

Wieghorst var sørgelig at have gående. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvordan en mand som Friis skal kunne løfte holdet. Vi har scoret to mål i de fire seneste kampe. Fuldstændig håbløst, når man ser på modstanderne.
Tror desværre ikke der sker noget før man har set Friis an en hel sæson. Og jeg har det på præcis samme måde, kan ikke se hvordan Friis skal kunne løfte holdet og spillerne. Men tror desværre ikke der sker noget før det hedder 1. division.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Hanga » 14. apr 2019, 11:21

Aalborg frederikshavner skrev:
14. apr 2019, 10:09
Pippo skrev:
14. apr 2019, 09:53
Wieghorsts pointsnit for denne sæson, da han blev fyret, hed 1,29. Friis' nuværende hedder 1,25. Og det er endda med tre kampe i nedrykningsspillet mod hold som Hobro, Randers og Vendsyssel (hvor vi har fået 1(!!) point), så synes endda, at Friis har haft bedre betingelser end Wieghorst.

Wieghorst var sørgelig at have gående. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvordan en mand som Friis skal kunne løfte holdet. Vi har scoret to mål i de fire seneste kampe. Fuldstændig håbløst, når man ser på modstanderne.
Jeg er bestemt ikke sikker på at Friis er det rette valg, men når det er sagt vil jeg mene at det bør være Gaarde som skal have sparket.
Det er Gaardes ansvar at vi minus Lucas og Kusk har en trup blottet for kreativitet og offensiv tankegang.

Om vi så hentede Guardiola vil det altoverskyggende problem stadigvæk være den yderst middelmådige trup. Truppens sammensætning er Gaardes ansvar og det er bekymrende at bestyrelsen ikke har draget konsekvensen heraf
Det ene behøver ikke udelukke det andet. Jeg er helt sikker på at den rigtige træner ville kunne løfte holdet betragteligt. Det er der mange eksempler på rundt omkring i fodboldverdenen. Men jeg er da enig i at det største problem vi har er en trup med for lidt kvalitet.

Jeg kan rigtig godt li Gaarde som person og derfor piner det mig noget at skulle være kritisk, men jeg er omvendt også nød til at være ærlig. Der har simpelthen været alt for mange beslutninger siden 2014 som jeg har rystet på hovedet af. Læg dertil de mange tragikomiske udmeldinger der kommer fra Allans side. Jeg var rystet efter "Bilbao interviewet". Hans syn på hvad AaB skal være og hvilke krav vi stiller til os selv er simpelthen bare for langt fra mit. Jeg er vokset op med et AaB der altid spillede for en europa plads. Hvis vi fik en 4. plads kunne det måske godkendes. I dag er vi tilfredse bare vi kan klemme os med i top 6. Ud fra AaBs udmeldinger er vi næsten en succes, kun ét mål skilte os fra målet. Gud fri mig vel...

Jeg tror desværre bare ikke at en fyring af Gaarde vil ændre væsentligt på den retning som AaB har valgt som klub. Glem ikke at det er bestyrelsen der har det sidste ord hvad angår de store beslutninger i klubben. Men måske vi kunne få en sportsdirektør, der var bedre til at hente billige spillere. For Gaarde er jo stort set kun lykkes med transfers der har kostet flere millioner kroner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. apr 2019, 12:17

Hanga skrev:
14. apr 2019, 11:21
Aalborg frederikshavner skrev:
14. apr 2019, 10:09
Pippo skrev:
14. apr 2019, 09:53
Wieghorsts pointsnit for denne sæson, da han blev fyret, hed 1,29. Friis' nuværende hedder 1,25. Og det er endda med tre kampe i nedrykningsspillet mod hold som Hobro, Randers og Vendsyssel (hvor vi har fået 1(!!) point), så synes endda, at Friis har haft bedre betingelser end Wieghorst.

Wieghorst var sørgelig at have gående. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvordan en mand som Friis skal kunne løfte holdet. Vi har scoret to mål i de fire seneste kampe. Fuldstændig håbløst, når man ser på modstanderne.
Jeg er bestemt ikke sikker på at Friis er det rette valg, men når det er sagt vil jeg mene at det bør være Gaarde som skal have sparket.
Det er Gaardes ansvar at vi minus Lucas og Kusk har en trup blottet for kreativitet og offensiv tankegang.

Om vi så hentede Guardiola vil det altoverskyggende problem stadigvæk være den yderst middelmådige trup. Truppens sammensætning er Gaardes ansvar og det er bekymrende at bestyrelsen ikke har draget konsekvensen heraf
Det ene behøver ikke udelukke det andet. Jeg er helt sikker på at den rigtige træner ville kunne løfte holdet betragteligt. Det er der mange eksempler på rundt omkring i fodboldverdenen. Men jeg er da enig i at det største problem vi har er en trup med for lidt kvalitet.

Jeg kan rigtig godt li Gaarde som person og derfor piner det mig noget at skulle være kritisk, men jeg er omvendt også nød til at være ærlig. Der har simpelthen været alt for mange beslutninger siden 2014 som jeg har rystet på hovedet af. Læg dertil de mange tragikomiske udmeldinger der kommer fra Allans side. Jeg var rystet efter "Bilbao interviewet". Hans syn på hvad AaB skal være og hvilke krav vi stiller til os selv er simpelthen bare for langt fra mit. Jeg er vokset op med et AaB der altid spillede for en europa plads. Hvis vi fik en 4. plads kunne det måske godkendes. I dag er vi tilfredse bare vi kan klemme os med i top 6. Ud fra AaBs udmeldinger er vi næsten en succes, kun ét mål skilte os fra målet. Gud fri mig vel...

Jeg tror desværre bare ikke at en fyring af Gaarde vil ændre væsentligt på den retning som AaB har valgt som klub. Glem ikke at det er bestyrelsen der har det sidste ord hvad angår de store beslutninger i klubben. Men måske vi kunne få en sportsdirektør, der var bedre til at hente billige spillere. For Gaarde er jo stort set kun lykkes med transfers der har kostet flere millioner kroner.
Jeg er meget enig. Gaarde bør udskiftes men han er kun et symbol på klubbens deroute, problemerne stikker dybere. Jeg kunne virkelig godt ønske mig en ny bestyrelse med nogle initiativrige og ambitiøse bestyrelsesmedlemmer som kan udstikke en ny retning.

Klubben fattes penge og med den nye strategi bliver det svært at sælge 'projektet' overfor sponsorer/investorer, udmeldingerne fra Hornevej i det omfang der overhovedet er nogle er meget defensive og det gør bare klubben uendelig uinteressant.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af martinaalborg » 14. apr 2019, 18:04

Friis indtil 22
:'(

Gaarde indtil ...
:'( :'( :'(

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2019, 08:54

Jeg tror faktisk, at Allan K Jepsen er en god mand for os.

Så må vi se, hvem som skal være den tredje mand i trænerteamet. Hvis det skal være Kuhn er det vel som ligebyrdig med Friis og det ser jeg ikke ske med de udmeldinger, som er kommet omring forlængelsen med Friis.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Gamling » 15. apr 2019, 10:15

Valget var vel Friis eller nogle totalt jobliderlige middelmådige trænere for det er Sgu de eneste der er parat til at acceptere en hvilken som helst betingelse bare de får et job inklusiv AaB’s uambitiøse Mælketand 2019 leverpostejsstrategi benævnt “Nordkraften”
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Klaus » 15. apr 2019, 11:01

Nu er det Friis, og han virker i det mindste som en sympatisk fyr. Jeg tænker, at det burde være muligt at få Kuhn ind som ligeværdig cheftræner, er det set før???? Det kunne være en god løsning, da der helt tydeligt mangler noget vilje og gnist, og det er Kuhn god til at levere. Det siger sig selv, at satsningen på egne talenter er en langsigtet strategi, man går vel på en måde tilbage til rødderne. Problemet er bare, at så snart en spiller viser bare lidt bliver han solgt, og dermed vil vi alligevel aldrig have de bedste lokale talenter. Og det til trods for, at potentialet er der, vi ligger vel lige nu til guld i U19???. Men hvis valget kommer til at stå mellem lykkeriddere fra Østeuropa og lokale, er jeg nu alligevel ikke i tvivl om, hvad jeg vil vælge.

Skal denne strategi lykkes er der brug for nogle erfarne klassespillere til at holde sammen på det hele. Især på midtbanen er vi lige nu udfordret. Kusk, som burde være en af dem der gik forrest, vil aldrig være sådan en type. Lucas har lidt mere af det, men der er vel kun to rigtige ledere på holdet, Okore og Abildgaard, og ingen af dem spiller lige nu op til sit bedste, selvom pilen for Okores vedkommende i det mindste peger opad. Abildgaard skal nok få niveauet, men han mangler en til at lukke af, så han kan tage sine løb i feltet. Jeg synes ikke Magnus fylder nok, så lige nøjagtigt der bør vi købe ind. Jeg tænker også at det ville være rart med endnu en centerforsvarer, i hvert fald hvis vi skal spille top6 næste år. Bliver Okore solgt vil det være en nødvendighed.

I angrebet ser vi skræmmende tynde ud, når VanWert ikke er med, også til tider når han er med. Kaufman er ung og Wessam har ikke slået til. Enten skal vi give Safranko endnu et skud, han er i det mindste boksangriber, eller også må vi vel ud og handle??

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Friis indtil 2022

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2019, 11:08

Gamling skrev:
15. apr 2019, 10:15
Valget var vel Friis eller nogle totalt jobliderlige middelmådige trænere for det er Sgu de eneste der er parat til at acceptere en hvilken som helst betingelse bare de får et job inklusiv AaB’s uambitiøse Mælketand 2019 leverpostejsstrategi benævnt “Nordkraften”
Jeg tænker du er lidt derhen af.

Det er et problem at tiltrække virkelige toptrænere, når en stor del af vilkårene er fastlagt på forhånd. Enten skal man finde én der passer 100% ind i forvejen, eller også skal man finde et frisk træner der er parat til at prøve AaB's koncept af (her tænker jeg ikke Nordkraft, men bare de taktiske principper etc.) De virkelige dygtige, etablerede trænere har oftest allerede lagt sig fast på hvordan de gerne vil spille, eller vil ikke låses inde af nogle rammer som de ikke selv kan fravige.

Man kan diskutere om konceptet med at der skal være en rød tråd i klubben og alle hold skal spille på en bestemt måde giver mening, men hvis det er det der er grundlaget, så synes jeg faktisk ikke rigtig man kan diskutere om Friis er et godt valg. Det er han åbenlyst fordi han er flasket op med hvordan AaB vil gøre tingene.

Derimod kunne man på forhånd have betænkligheder ved både Wieghorst og Søndergaard - men det kunne man selvfølgelig også med Kent.

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at vores eneste perioder med vedvarende succes i de seneste mange år har været med Kuhn i trænerstaben. Jeg er sådan set enig i at han ikke nødvendigvis er cheftrænermateriale, men der sker åbenlyst noget omkring truppen når han er der. (Kent uden Kuhn var heller ikke nogen stor succes).

Egentlig synes jeg ikke der nødvendigvis er noget galt med de taktiske eller strategi omkring AaB, men der mangler tydeligvis noget. En indædt vilje til ikke bare at gøre det rigtige, men også til at VILLE vinde og VILLE have succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar