Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2019, 22:07

Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:00
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
Er det en seriøs overvejelse du gør dig der?
Det kunne jo være den omvendte - at han typemæssigt bare passer dårligt med KP og Blåbjerg som makker.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af KongGulerod » 22. apr 2019, 22:07

FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15
Jeg så Lukas Klittens debut for AaB mod Middelfart. De fem minutter som han fik den gang, gav ikke indtryk af noget stort. Det gjorde indsatsen i dag.

Det var jo næsten Dalsgaard eller Mæhle-agtig.

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
Enig! Især den måde han tørrede Johnny Thomsen på mindede mig om Mæhle. Jeg håber, at han kan fortsætte de positive takter

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Funky » 22. apr 2019, 22:09

FIDEL skrev:
22. apr 2019, 21:54
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15
Jeg så Lukas Klittens debut for AaB mod Middelfart. De fem minutter som han fik den gang, gav ikke indtryk af noget stort. Det gjorde indsatsen i dag.

Det var jo næsten Dalsgaard eller Mæhle-agtig.

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
At gøre så stort et indtryk i sin debut, som 18-årig, viser kvalitet og mental styrke. Vi har vel ikke set en så flot debut fra en af vores unge i årevis. Virkelig imponerende og opløftende.
Det er fantastisk for AaB med det Ross, klitten og Kaufmann har vist os indtil videre. Og særligt nu hvor der skal spares penge.
spørgsmålet er vel, når vi kan blive så begejstrede over Klitten, Ross, Kaufmann (og stadig håber på et gennembrud for Ali), om ikke AaB’s/Gaardes Nordkraft-strategi faktisk har fat i noget, og om sparepolitikken ikke bare er påtvunget, men måske også er ønskelig, hvis faktisk de kommende kuld af unge spillere ER så gode?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Hanga » 22. apr 2019, 22:09

Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 22:07
Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:00
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
Er det en seriøs overvejelse du gør dig der?
Det kunne jo være den omvendte - at han typemæssigt bare passer dårligt med KP og Blåbjerg som makker.
Det kunne også at være at Okore kan spille gode kampe uden at være afhængig af hvilken makker han har... Manden har vundet danmarksmesterskabet, været på landsholdet, spillet i premier league og FA Cup finale... Alt sammen uden Ross, Kasper P og hvad de ellers hedder.

Han har spillet masser af gode kampe i AaB trøjen. Desværre svinger han alt for meget og har haft sine hjerneblødninger lidt for ofte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Funky » 22. apr 2019, 22:18

Nu var jeg i øvrigt efter MC et par gange i dag, men retfærdigvis skal siges, at han faktisk havde nogle fine indgreb.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2019, 22:30

Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:09
Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 22:07
Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:00
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
Er det en seriøs overvejelse du gør dig der?
Det kunne jo være den omvendte - at han typemæssigt bare passer dårligt med KP og Blåbjerg som makker.
Det kunne også at være at Okore kan spille gode kampe uden at være afhængig af hvilken makker han har... Manden har vundet danmarksmesterskabet, været på landsholdet, spillet i premier league og FA Cup finale... Alt sammen uden Ross, Kasper P og hvad de ellers hedder.

Han har spillet masser af gode kampe i AaB trøjen. Desværre svinger han alt for meget og har haft sine hjerneblødninger lidt for ofte.
Alt er muligt. Men jeg husker bare flere gange hvor eksperterne fra Mediano har bemærket at han har været bedste med Bjelland ved siden af. Han var var/er en boldspillende type. Min fornemmelse - på et smalt grundlag naturligvis - er at Ross er den af de tre andre AaB-forsvarer der er bedste venner med bolden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FlæskeFrank » 23. apr 2019, 01:36

Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 22:30
Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:09
Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 22:07
Hanga skrev:
22. apr 2019, 22:00
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
Er det en seriøs overvejelse du gør dig der?
Det kunne jo være den omvendte - at han typemæssigt bare passer dårligt med KP og Blåbjerg som makker.
Det kunne også at være at Okore kan spille gode kampe uden at være afhængig af hvilken makker han har... Manden har vundet danmarksmesterskabet, været på landsholdet, spillet i premier league og FA Cup finale... Alt sammen uden Ross, Kasper P og hvad de ellers hedder.

Han har spillet masser af gode kampe i AaB trøjen. Desværre svinger han alt for meget og har haft sine hjerneblødninger lidt for ofte.
Alt er muligt. Men jeg husker bare flere gange hvor eksperterne fra Mediano har bemærket at han har været bedste med Bjelland ved siden af. Han var var/er en boldspillende type. Min fornemmelse - på et smalt grundlag naturligvis - er at Ross er den af de tre andre AaB-forsvarer der er bedste venner med bolden.
Min anledning var netop om det var et tegn på, at Ross som type var rigtig for Okore. Jeg betvivler ikke Okores evner eller har glemt hans kanonindsatser. Men netop om konstellationen Okore-Ross var bedre end Okore-Kasper P. Men empirien for Ross er meget begrænset, da det jo kun var hans 6. superligakamp.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af andreasaab89 » 23. apr 2019, 09:32

har lige genset målene. Det er altså en kanon aflevering Okore smider op til Børsting der assisterer Lukas lidt tvivlsomt ved 2-0. Lukas redder heldigvis den dårlige aflevering. Men Okores "tip" op til Børsting er konge. Generelt en vild god kamp fra Okore.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af gravballe » 23. apr 2019, 09:37

andreasaab89 skrev:
23. apr 2019, 09:32
har lige genset målene. Det er altså en kanon aflevering Okore smider op til Børsting der assisterer Lukas lidt tvivlsomt ved 2-0. Lukas redder heldigvis den dårlige aflevering. Men Okores "tip" op til Børsting er konge. Generelt en vild god kamp fra Okore.
Helt enig. Men for satan hvor er Børsting bare dårlig til at aflevære. Det er mig en gåde at man kan bruge så mange timer på en fodbold bane, og ikke have styr på noget så fundenmentalt. De ligger altid en meter forkert stort set hver gang...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gnu » 23. apr 2019, 10:29

Funky skrev:
22. apr 2019, 22:09
FIDEL skrev:
22. apr 2019, 21:54
FlæskeFrank skrev:
22. apr 2019, 21:15
Jeg så Lukas Klittens debut for AaB mod Middelfart. De fem minutter som han fik den gang, gav ikke indtryk af noget stort. Det gjorde indsatsen i dag.

Det var jo næsten Dalsgaard eller Mæhle-agtig.

Men også imponerende af Okore i dag. Måske Ross gør ham god ?
At gøre så stort et indtryk i sin debut, som 18-årig, viser kvalitet og mental styrke. Vi har vel ikke set en så flot debut fra en af vores unge i årevis. Virkelig imponerende og opløftende.
Det er fantastisk for AaB med det Ross, klitten og Kaufmann har vist os indtil videre. Og særligt nu hvor der skal spares penge.
spørgsmålet er vel, når vi kan blive så begejstrede over Klitten, Ross, Kaufmann (og stadig håber på et gennembrud for Ali), om ikke AaB’s/Gaardes Nordkraft-strategi faktisk har fat i noget, og om sparepolitikken ikke bare er påtvunget, men måske også er ønskelig, hvis faktisk de kommende kuld af unge spillere ER så gode?
Det er jo alt, alt for tidligt at sige noget om det endnu. Vi har før set unge spillere starte rigtig godt for derefter at falde ned på et lavere niveau. Og lad os nu se, når det bliver hverdag igen. Lige nu spiller vi jo kun træningskampe mod de dårligste hold i Superligaen, og det er altså ikke det samme om kampe mod gode modstandere med noget på spil.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gamen » 23. apr 2019, 10:38

Gnu skrev:
23. apr 2019, 10:29
Funky skrev:
22. apr 2019, 22:09
spørgsmålet er vel, når vi kan blive så begejstrede over Klitten, Ross, Kaufmann (og stadig håber på et gennembrud for Ali), om ikke AaB’s/Gaardes Nordkraft-strategi faktisk har fat i noget, og om sparepolitikken ikke bare er påtvunget, men måske også er ønskelig, hvis faktisk de kommende kuld af unge spillere ER så gode?
Det er jo alt, alt for tidligt at sige noget om det endnu. Vi har før set unge spillere starte rigtig godt for derefter at falde ned på et lavere niveau. Og lad os nu se, når det bliver hverdag igen. Lige nu spiller vi jo kun træningskampe mod de dårligste hold i Superligaen, og det er altså ikke det samme om kampe mod gode modstandere med noget på spil.
Enig. Det er fuldstændig umuligt at sige noget om det. Det er jo ikke ligefrem fordi den seneste store pulje af spillere der kom op gav løfter om særligt meget.
Det er ikke middelmådige spillere som Magnus Christensen og Wessam Abou Ali der får os i top 6 hvert år. Dertil er de simpelthen for ringe, ifht. at at de spiller på centrale pladser.

De andre spillere du nævner, Funky, har fået under 2-3 hele kampe, det er et fuldstændigt tåbeligt grundlag at bedømme på. Vi har brug for talenter der hæver sig over massen. Viser modenhed, modstandsdygtighed og viser at de er jævnaldrende spillere overlegne og er indstillet på at tage ansvar. Den modenhed og det ansvar som mange af Nordsjællands talenter viser, har vores ikke haft - måske lige med undtagelse af Mæhle. Der er f.eks. milevid forskel på Wessam Abou Ali og Andreas Skov Olsen når det kommer til modenhed, og villighed til at arbejde for at blive bedre.

Vi skal skabe mere robuste mennesker, såvel som fodboldspillere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FIDEL » 23. apr 2019, 10:48

Gamen skrev:
23. apr 2019, 10:38
Gnu skrev:
23. apr 2019, 10:29
Funky skrev:
22. apr 2019, 22:09
spørgsmålet er vel, når vi kan blive så begejstrede over Klitten, Ross, Kaufmann (og stadig håber på et gennembrud for Ali), om ikke AaB’s/Gaardes Nordkraft-strategi faktisk har fat i noget, og om sparepolitikken ikke bare er påtvunget, men måske også er ønskelig, hvis faktisk de kommende kuld af unge spillere ER så gode?
Det er jo alt, alt for tidligt at sige noget om det endnu. Vi har før set unge spillere starte rigtig godt for derefter at falde ned på et lavere niveau. Og lad os nu se, når det bliver hverdag igen. Lige nu spiller vi jo kun træningskampe mod de dårligste hold i Superligaen, og det er altså ikke det samme om kampe mod gode modstandere med noget på spil.
Enig. Det er fuldstændig umuligt at sige noget om det. Det er jo ikke ligefrem fordi den seneste store pulje af spillere der kom op gav løfter om særligt meget.
Det er ikke middelmådige spillere som Magnus Christensen og Wessam Abou Ali der får os i top 6 hvert år. Dertil er de simpelthen for ringe, ifht. at at de spiller på centrale pladser.

De andre spillere du nævner, Funky, har fået under 2-3 hele kampe, det er et fuldstændigt tåbeligt grundlag at bedømme på. Vi har brug for talenter der hæver sig over massen. Viser modenhed, modstandsdygtighed og viser at de er jævnaldrende spillere overlegne. Den modenhed og det ansvar som mange af Nordsjællands talenter viser, har vores ikke - måske lige med undtagelse af Mæhle. Der er f.eks. milevid forskel på Wessam Abou Ali og Andreas Skov Olsen når det kommer til modenhed, og villighed til at arbejde for at blive bedre.
Som der er blevet skrevet herinde tidligere, så er der ikke nær så meget pres og opmærksomhed på de unge spillere i Farum, som i AaB. Og så har de bare haft en kanon dygtig træner i Hjulmand...
Men det er jo ikke ligefrem fordi FCN´s talenter klarer sig fantastisk i det store udland, efter de skydes afsted.

Jeg synes vores talenter gør det fint, særligt med tanke på at det er vores stamme, der jo skal løfte flokken i modgang, og sørge for en god træningskultur osv., men det har haltet på den front, og så er det svært at komme ind og præstere noget som ung fodboldspiller.
Jeg har en stor tro på de talenter vi får op i truppen nu, også Ross, Kaufmann og 2xKlitten, tror jeg meget på bliver kommende profiler allerede inden for 1-1½ år. Bærtelsen tror jeg også får en vigtig rolle i fremtiden.

Dog er jeg ikke fan af vores nuværende centrale midtbane med MC og Abildgaard, der simpelthen er for tung og kedelig at se på. Men man må bare konkludere at de to har superligaklasse - men måske ikke til et top 6 hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2019, 11:09

Jeg bliver sgu helt begejstret over det 2-0 mål. Lucas er godt nok alt for dygtig en fodboldspiller. Afleveringen ligger langt bag ham, men alligevel tager han den med videre, som var det det nemmeste i verden. Ærlig talt kan jeg dårligt huske en spiller i superligaen der har været bedre med bolden ved fødderne. Sikke en spiller.
Hvis Gaarde tør give ham en central midt og en venstrekant (Thomsen/Rolim), så kan det altså blive helt godt i offensiven. Med Lucas som general og med Kusk/Thomsen som støttespillere foran en hårdtarbejdende central akse bestående af Abildgaard og måske en Mads Albæk type, så skal Van Veert jo nærmest bare stå i boksen og vente på at chancerne opstår.

Og så slog det mig igår, hvor længe siden det er vi har set et godt indlæg fra Ahlmann. Det er noget vore backs har døjet med længe. Lækkert hvis det er noget Klitten kan finde ud af, så bør vejen til førsteholdet ikke være lang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Yankee » 23. apr 2019, 11:15

FIDEL skrev:
23. apr 2019, 10:48
Som der er blevet skrevet herinde tidligere, så er der ikke nær så meget pres og opmærksomhed på de unge spillere i Farum, som i AaB. Og så har de bare haft en kanon dygtig træner i Hjulmand...
Jeg er nok ikke helt objektiv her, men det synes jeg simpelthen ikke er korrekt. Presset i AaB er ikke større end at en meget middelmådig spiller som Magnus Christensen har fået 71 kampe i en periode hvor klubbens resultater har været elendige. Wessam spiller lige nu kamp efter kamp selvom han ingen fremskridt viser og typer som Børsting og Blåbjerg har vel også snart rundet 100 kampe. Det er ikke nødvendigvis negativt, men det modbeviser altså at presset i AaB skulle være så voldsomt. Der bliver givet enormt mange chancer og der er enorm stor tålmodighed med spillerne, selvom resultaterne og præstationerne er dårlige.

Det er også en faktor at der i en normal opstilling er så mange modne spillere som Rinne, Okore, Kusk, Lucas, van Weert, Paddy og Ahlmann. Det er altså et halvt hold, der udgøres af etablerede Superliga-spillere på 24-30 år og det gør selvfølgelig presset på de yngre spillere på holdet markant mindre. I går stiller AaB med en gennemsnitsalder på 24 år og 161 dage, mens FCN ligger på 21 år og 89 dage - vel at mærke i mesterskabsslutspillet.

Endelig er forventnings- og konkurrencepresset på ungdomsholdene også markant større i Farum end i AaB, men det er nok lidt uden for trådens fokus her.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af troelsh » 23. apr 2019, 11:18

FIDEL skrev:
23. apr 2019, 10:48
..

Dog er jeg ikke fan af vores nuværende centrale midtbane med MC og Abildgaard, der simpelthen er for tung og kedelig at se på. Men man må bare konkludere at de to har superligaklasse - men måske ikke til et top 6 hold.
Jeg er heller ikke fan er MC/Abilgaard konstellationen, i det hele taget har vores centrale midtbane ikke fungeret siden Würtz og Risgårds formkurve begyndte at dale i 2015.

Den 4-3-3 opstilling vi stillede med i går gjorde noget godt for vores hold, vi var mere dynamiske end normalt, og spillere som MC og Børsting fungerede langt bedre end normalt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Kenneth K » 23. apr 2019, 11:25

Lucas Andersen, mand... Shit, hvor har han høj klasse. Det er jo tæt på at være en decideret umulig bold, han får fra Børsting ved 2-0-målet. Alene at få den med sig og under kontrol i fuld fart er der kun få Superliga-spillere, der kan. Og så dernæst iskoldt at rykke forbi Randers' målmand på én berøring.

Han kan ene og alene blive forskellen på top-6 næste år. Det bliver spændende at se, om Friis tør at give ham anførerhvervet i næste sæson, og ikke mindst hvordan han i så fald vil reagere på det. Lucas' psyke har jo alle dage været den, der har stået mest i vejen for hans karriere, men han virker til at være modnet gevaldigt efter at være kommet tilbage til Aalborg (og have fået barn?). Hvis han kan løfte sig selv til (i endnu højere grad) at blive en lederskikkelse på banen, så er han eddermame mange penge værd næste sommer. Men jeg vil godt nok meget gerne se ham i AaB i mere end bare én sæson mere.

Navnebror Klitten udskrev også store løfter, og som andre skrev var det næsten som at se den spæde Mæhle udfolde sig. Ahlmann skal parkeres på bænken resten af sæsonen.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Soren » 23. apr 2019, 11:29

Opstillingen var vel nærmest en 4-2-4 i går i perioder. Når vi pressede gik der ofte fire frem i pres. Og når vi havde bolden var det helt klart med fire angribere.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gamen » 23. apr 2019, 11:37

Yankee skrev:
23. apr 2019, 11:15
Jeg er nok ikke helt objektiv her, men det synes jeg simpelthen ikke er korrekt. Presset i AaB er ikke større end at en meget middelmådig spiller som Magnus Christensen har fået 71 kampe i en periode hvor klubbens resultater har været elendige. Wessam spiller lige nu kamp efter kamp selvom han ingen fremskridt viser og typer som Børsting og Blåbjerg har vel også snart rundet 100 kampe. Det er ikke nødvendigvis negativt, men det modbeviser altså at presset i AaB skulle være så voldsomt. Der bliver givet enormt mange chancer og der er enorm stor tålmodighed med spillerne, selvom resultaterne og præstationerne er dårlige.

Det er også en faktor at der i en normal opstilling er så mange modne spillere som Rinne, Okore, Kusk, Lucas, van Weert, Paddy og Ahlmann. Det er altså et halvt hold, der udgøres af etablerede Superliga-spillere på 24-30 år og det gør selvfølgelig presset på de yngre spillere på holdet markant mindre. I går stiller AaB med en gennemsnitsalder på 24 år og 161 dage, mens FCN ligger på 21 år og 89 dage - vel at mærke i mesterskabsslutspillet.

Endelig er forventnings- og konkurrencepresset på ungdomsholdene også markant større i Farum end i AaB, men det er nok lidt uden for trådens fokus her.
Tak. Det er helt åndssvagt at høre folk forsøge at argumentere for, at der intet pres er i FC Nordsjælland, bare fordi klubben er placeret i et nordsjællandsk parcelhuskvarter.
Man glemmer måske lige at det er Skandinaviens fremmeste talentudviklingsfabrik, med en forretningsmodel der er baseret på videresalg af talenter og en kompromisløs dyrkning af deres kvaliteter. Det forpligter! Deltagelsen i verdens største ungdomsturneringer gør at man ikke kan hvile på laurbærrene. Man har kun et godt hold, hvis man sikrer at spillerne har en kontinuerlig opadgående udvikling. Bidrager de ikke positivt, så skal de ud.
Der er da maksimalt pres på talenter i FCN, og det har Hjulmand også understreget tonsvis af gange. Spørg spillere som Adnan Mohammed, Dhaflaoui osv. - hvis man ikke er god nok, så bliver man fluks bænket eller sendt videre. Det er ingen gavebod. Det har man (desværre) nogen gange indtrykket af at det er i AaB, siden SÅ middelmådige spillere fortsætter med at få spilletid.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af Gamen » 23. apr 2019, 11:39

Kenneth K skrev:
23. apr 2019, 11:25
Navnebror Klitten udskrev også store løfter, og som andre skrev var det næsten som at se den spæde Mæhle udfolde sig. Ahlmann skal parkeres på bænken resten af sæsonen.
Ahlmann er jo et fint bevis på hvad NUL konkurrence kan gøre ved en trup. Hans niveau er bare blevet ringere og ringere, og der er ingen til at udfordre ham på pladsen (før nu). Det samme gælder på den centrale midtbane, hvor vi er historisk ringe besat.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 22.04.2019

Indlæg af FIDEL » 23. apr 2019, 12:33

Gamen skrev:
23. apr 2019, 11:37
Yankee skrev:
23. apr 2019, 11:15
Jeg er nok ikke helt objektiv her, men det synes jeg simpelthen ikke er korrekt. Presset i AaB er ikke større end at en meget middelmådig spiller som Magnus Christensen har fået 71 kampe i en periode hvor klubbens resultater har været elendige. Wessam spiller lige nu kamp efter kamp selvom han ingen fremskridt viser og typer som Børsting og Blåbjerg har vel også snart rundet 100 kampe. Det er ikke nødvendigvis negativt, men det modbeviser altså at presset i AaB skulle være så voldsomt. Der bliver givet enormt mange chancer og der er enorm stor tålmodighed med spillerne, selvom resultaterne og præstationerne er dårlige.

Det er også en faktor at der i en normal opstilling er så mange modne spillere som Rinne, Okore, Kusk, Lucas, van Weert, Paddy og Ahlmann. Det er altså et halvt hold, der udgøres af etablerede Superliga-spillere på 24-30 år og det gør selvfølgelig presset på de yngre spillere på holdet markant mindre. I går stiller AaB med en gennemsnitsalder på 24 år og 161 dage, mens FCN ligger på 21 år og 89 dage - vel at mærke i mesterskabsslutspillet.

Endelig er forventnings- og konkurrencepresset på ungdomsholdene også markant større i Farum end i AaB, men det er nok lidt uden for trådens fokus her.
Tak. Det er helt åndssvagt at høre folk forsøge at argumentere for, at der intet pres er i FC Nordsjælland, bare fordi klubben er placeret i et nordsjællandsk parcelhuskvarter.
Man glemmer måske lige at det er Skandinaviens fremmeste talentudviklingsfabrik, med en forretningsmodel der er baseret på videresalg af talenter og en kompromisløs dyrkning af deres kvaliteter. Det forpligter! Deltagelsen i verdens største ungdomsturneringer gør at man ikke kan hvile på laurbærrene. Man har kun et godt hold, hvis man sikrer at spillerne har en kontinuerlig opadgående udvikling. Bidrager de ikke positivt, så skal de ud.
Der er da maksimalt pres på talenter i FCN, og det har Hjulmand også understreget tonsvis af gange. Spørg spillere som Adnan Mohammed, Dhaflaoui osv. - hvis man ikke er god nok, så bliver man fluks bænket eller sendt videre. Det er ingen gavebod. Det har man (desværre) nogen gange indtrykket af at det er i AaB, siden SÅ middelmådige spillere fortsætter med at få spilletid.
Selvfølgelig er der pres i Farum. AaB er bare en større klub, hvor fans og interessenter har store forventninger til holdet.
Jeg er dog enig med dig i at AaB giver lang snor til middelmådige talenter, men det må jo være fordi AaB tror på disse talenter. Jeg synes, at talenter som Blåbjerg, MC, Abildgaard og delvist Thellufsen er lidt for leverpostejsagtige, men de guldkalve vi har fået op og dem der kommer op til sommer, bliver vilde!! De har nemlig, som jeg ser det, et tilpas højt niveau teknisk og tempomæssigt, hvilket har været savnet hos vores talenter, undtagen Mæhle.

Yderligere er jeg lidt bekymret for om Friis insisterer på at spille med både MC og Abildgaard på samme tid - det hjælper ikke ligefrem på vores evner til at vinde kampe på hjemmebane. Jeg synes vi skal gå efter en central midtbanespiller, som har noget teknik og tempo med bolden, f.eks. en Mistrati, Opondo, Albæk eller Nicolai Poulsen. Det er ikke superstjerner, men én af disse spillere kan styrke bredden og konkurrencen i truppen, og give noget mere tempo centralt og skabe kampene på hjemmebane.

Besvar