Evaluering sæson 18/19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. maj 2019, 19:52

Dumpet sæson på alle parametre.
Endnu en trænerfyring, ligaens næstdårligste hjemmehold og noget kedeligt spil. Der er brugt store summer på truppen uden at det har kunnet ses på spillet og resultaterne.

Nu står den på 'Nordkraft strategien' og besparelser...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5107
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Jakobsen » 12. maj 2019, 22:10

Det kan overordnet siges meget let - karakteren er -03 på den nye skala, som er den allerlavete karaketer.

Sådan nedbrudt på de forskellige parametre mener jeg flg.

Spillemæssig udvikling: Dumpet
Succeskritiere: Konceptet fungerer kontinuerligt bedre end i starten af sæsonen ifht. den af AaB definerede spillestil, hvilket jeg populært vil kalde 2014 med en ny formation.
Begrundelse: Kan man sige, at AaB kontinuerligt spiller bedre og på et højere niveau end i starten af sæsonen? Nej.
Holdet startede med at krige resultater hjem og fik fint med point i starten indtil marginalerne udlignede sig. Holdet stagnerede herefter under Wieghorst indtil Wieghorst blev fyret. Ansættelsen af Friis gav en kortvarig effekt før jul, men efter nytår har niveauet kun været ustabilt og man sidder ikke med noget indtryk ok, at AaB har et fungerende koncept eller et hold der fungerer som en helhed. Præstationerne har efter nytår fraregnet førte hjemmekamp mod AGF på intet tidspunkt været under middel og i de fleste kampe har præstationen været under middel.

Trupsammensætning: Dumpet
Succeskriterier: Har truppen de spillere der skal til for at kunne implementere spillestilen og sikre et tilstrækkeligt bundniveau.
Vi har et par ok offensive kort i Kusk, Lucas og van Weert, midterforsvaret med OKore og P har været ok, men derudover har truppen store mangler. Den centrale midtbane mangler mindst en mand som understøtter spillestilen og skaber dynamik. Der har Derudover mangler der kvalitet på begge backs og venstre midt til at vi for alvor kan åbne en modstander op. I forhold til antallet af kampe og forventet skader/karantæner er holdet derudover for smalt besat i midterforsvar og angreb.
Truppen indeholder generelt for mange spillere som ikke understøtter den erklærede spillestil og her tænker jeg især på Pallesen, Patrick, Børsting, Blåbjerg, Magnus Christensen, Lesniak og Kakeeto, Derudover mangler truppen den kvalitet der sikrer et bundniveau og en struktur på holdet.

Spillerindkøb: Bestået
Succekrriterie: Hvorvidt spilleren har levet op til den rolle han blev hentet på og leveret på tilstrækkeligt niveau.
Lucas Andersen: Fantastisk
Vi kan se, at vi her har fåët en klasesspiller og at han ikke kan klare det alene handler om trupsammensætningen.
van Weert: Bestået
Van Weert er en fornuftig tilføjelse, men omvendt er han ikke en spiller der har samme impact som f.eks. en Spalvis havde. van Weert er for afhængig af, at spillet bag ham fungerer
Ochs: Dumpet
Man har igen igen hentet en spiller uden at gøre sig klart, hvad det er han kan eller hvad man vil med ham. Blev hentet ind som en offensiv forstærkning i angrebet, men han har primært spillet back. Som med andre indkøb virker det ikke som om man for alvor har sat sig ind i hvem man henter og, at man ikke helhjertet er gået efter at forløse spilleren. Historien med en lejespiller AaB ikke rigtig gider bruge ligner i foruroligende grad Rolim.

Sprotslig ledelse: Dumpet
Succeskriterie: Er der blevet rette op på de svagshedstegn vi så allerede i 2017/2018 sæsonen og blev ambitionerne indfriet?
Begrundelse: Gaarde valgte at skille sig af med Wieghorst i slutningen af efteråret. Udover en kortsigtet opblomsting har det ikke bragt holdet tættere på at spille den type fodbold det siges vi skal eller indfri ambitionerne. AaB har i princippet ikke flyttet sig siden Allan Gaarde fyrede Søndergaard i 2016 og de samme pile peger stadig ned dengang som nu.
Jacob Friis er endt med at have nøjagtigt de samme problemer som Wieghorst og man må spørge sig selv om den valgte spillestil overhovedet matcher spillermaterialet. Den sportslige ledelse i AaB står efterhånden tilbage som værende mere utroværdig end alle de politikere der skændes på TV dag ud og ind for tiden.

Talentudvikling: Dumpet
Succeskriterier: Har en ny AaB spiller fra ungdomsafdelingen bidt sig kontinuerligt fast på holdet i denne sæson og har nogen de eksisterende spillere af egen avl under 23 udviklet sig til profiler?
Begrundelse: Abildgaard og Magnus Christensen fik allerede i sidste sæson masser af spilletid og jeg kan ikke for alvor se, at de har flyttet sig i forhold til sidste sæson. Wessam Abou Ali er ligeledes heller ikke slået igennem og der er tilmed diciplinære problemer. Rasmus Thellufsen er svær atblive klog, men hans niveau er stadig som en yo-yo.
Kaufmann, Ross og Klitten har i glimt set gode ud, men de er langt fra etablerede spillere og vores talentudvikling skal ikke vurderes på den første håndfuld kampe.
Børsting. Blåbjerg og Kakeeto har nået hvad de kan og kun Børsting kunne have en fremtid her som breddespiller.
Jannik Pohl blev solgt til Gronningen, men et så bekedent salg kan ikke redde at talentudviklingen i AaB ikke leverer.

Præstationer: Dumpet
Succeskriterier: Andelen af kampe, hvor præstationen har været god nok til at vinde.
Begrundelse: En ting er, at det somme tider stolpe ud, men der er desværre stadig voldsomt mange kampe, hvor vi kun ser det man vil i glimt. Ligeledes er det et problem, at holder stopper med at spille så snart der er modgang. Jeg sidder og ikke og ser på en række præstationer der gør, at jeg tænker vi kunne have fået mange flere point end dem vi har.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Funky » 12. maj 2019, 22:39

Som jeg også har skrevet andetsteds, så har AaB nu misset på stort set samtlige målsætninger, man enten lagde ud med eller lagde sig fast på i løbet af sæsonen. Misset top-6. Misset pokalfinale. Misset sejr i nedrykningsgruppe. Misset efterfølgende kampe om europæisk fodbold. Misset ambition om mere attraktiv fodbold på hjemmebane. Dertil, og som logisk konsekvens, misset at få skabt mere positiv stemning omkring klubben, holdet og det nye trænerteam. AaB må siges at have gravet sig ned i et stort, sort hul, og det sgu lidt svært at få øje på, at man har fået en stige med sig, så man i det mindste kan begynde at klatre op igen. Eneste, svage lyspunkt er måske:
1.
Man kan vel siges at have ført nogle nye, unge spillere frem i et eller andet omfang, og det kan da også vise sig at have stor værdi i næste sæson, hvor man skal finde 3 nedrykkere.
2.
Der kommer til at ske så store udskiftninger i truppen, at det VIL være et hvis ikke helt så halvt nyt hold at se på efter sommerferien. At det så nok vil indbefatte farvel til nogle reelle profiler (Okore, Rinne) er så ikke særligt positivt.

Men denne sæson? Bedre end 'nedrykningssæsonen'. Det er nok det mest positive, jeg kan sige om den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Klaus » 12. maj 2019, 23:00

Jeg tænker denne sæson har været en fortsættelse af sidste sæsons rædsler. Vi havde en kort opblomstring lige omkring Wieghorsts fyring, men ellers har det været med konstant pil nedad. Personligt har jeg det dårligst med den elendige hjemmebanestatistik, og de mange kampe, hvor vi havde få eller slet ingen forsøg på mål. Det er trods alt blevet bedre. Nu forsøger vi i det mindste, i hvert fald i nogle af kampene. Men at man kun kan hente 4 point mod Vendsyssel i 4 kampe siger vel det hele. Jeg gider ikke engang råbe KUHN, for det punkt er vi ovre, der skal mere til at skabe begejstring omkring vores hold nu. Vores skæbne er nok desværre, at vi skal helt ned i lortet, inden det måske bliver godt igen. Hvis ikke det skal gå helt galt, har vi i hvert fald brug for en klassespiller i hver kæde, og en træner der i stand til at skabe et hold, hvor man kæmper for hinanden.

Gamen

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Gamen » 12. maj 2019, 23:03

Der var nogle lyspunkter i starten af Friis' regime - særligt i 3-1 kampen mod AGF og udekampen mod Esbjerg.

Men 1 sejr i de seneste 9 kampe, og kun i én af dem har vi scoret mere end 1 mål.
Hvedebrødsdagene er ovre for Friis.

Vi dumper på de fleste parametre denne sæson. Talentstrategien og Nordkraft tager afsæt i at unge spillere skal finde fodfæste på førsteholdet. Hvis de skal det, så mangler der godt nok et par markante skikkelser.

Jeg håber vi slipper af med Okore (og hans løn). Enkelte gode præstationer fjerner ikke det endelige aftryk af, at han ikke har været sin løn værd. Igen i dag spiller han en helt horribelt ringe kamp. Læg dertil, at han nok desværre stikker lidt for meget ud til at han har kunnet skabe naturlig autoritet omkring sig. Hans dårlige første halve år kostede nok en del på den konto - lidt svært at have respekt for en, der klovner rundt på banen trods en top-hyre efter Superliga-standarder. Han bliver betalt for at være en potentiel lederskikkelse - uden at være det.

AaB skal finde et par spillere udefra, der kan fylde noget på banen og i omklædningsrummet. En type med KEP's kvaliteter udenfor banen.
Får vi ikke det, så kan vi godt blive en del af nedrykkerræset næste sæson.

Problemet er, at siden det første halve år under Søndergaard, så har vi ikke set lovende, vedvarende positive takter. Det har været meget ned af bakke. Klubben virker stadig til at have massive problemer på kommunikationssiden, hvor der ikke er sammenhæng mellem det man prædiker og det vi er vidne til på banen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Frygah » 12. maj 2019, 23:37

Gamen skrev:
12. maj 2019, 23:03
Der var nogle lyspunkter i starten af Friis' regime - særligt i 3-1 kampen mod AGF og udekampen mod Esbjerg.

Men 1 sejr i de seneste 9 kampe, og kun i én af dem har vi scoret mere end 1 mål.
Hvedebrødsdagene er ovre for Friis.

Vi dumper på de fleste parametre denne sæson. Talentstrategien og Nordkraft tager afsæt i at unge spillere skal finde fodfæste på førsteholdet. Hvis de skal det, så mangler der godt nok et par markante skikkelser.

Jeg håber vi slipper af med Okore (og hans løn). Enkelte gode præstationer fjerner ikke det endelige aftryk af, at han ikke har været sin løn værd. Igen i dag spiller han en helt horribelt ringe kamp. Læg dertil, at han nok desværre stikker lidt for meget ud til at han har kunnet skabe naturlig autoritet omkring sig. Hans dårlige første halve år kostede nok en del på den konto - lidt svært at have respekt for en, der klovner rundt på banen trods en top-hyre efter Superliga-standarder. Han bliver betalt for at være en potentiel lederskikkelse - uden at være det.

AaB skal finde et par spillere udefra, der kan fylde noget på banen og i omklædningsrummet. En type med KEP's kvaliteter udenfor banen.
Får vi ikke det, så kan vi godt blive en del af nedrykkerræset næste sæson.

Problemet er, at siden det første halve år under Søndergaard, så har vi ikke set lovende, vedvarende positive takter. Det har været meget ned af bakke. Klubben virker stadig til at have massive problemer på kommunikationssiden, hvor der ikke er sammenhæng mellem det man prædiker og det vi er vidne til på banen.
Jeg synes også vi mangler en vinderkultur. Vi har jo dygtige fodboldspillere, men hold kæft hvor er det en flok tøsedrenge. Vi bliver jo smadret af samtlige hold i ligaen når det kommer til fight, vilje og engagement. Vi mangler det som KEP, Würtz, Wæhler og dem havde. I dag har vi jo intet. Den eneste jeg har set i truppen der har vist bare lidt af det, er Abildgaard. Resten er mentalt de rene alibi-spillere, der nærmest går og hænger og synes det er synd for dem, når det går holdet imod. Der er ingen der ranker ryggen og tager fat. Det er så nosseløst. Og det har været sådan siden Søndergaard, så jeg må indrømme jeg ikke tror på det kun er trænernes evner der er problemet. Det virker til at være en kultur der har gennemsyret hele organisationen. Al vindermentalitet er væk, og når det går skidt står vores profiler på banen og ligner noget der er løgn. Det er trist at være vidne til.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af viper_dk » 13. maj 2019, 11:43

En sæson til glemmebogen for AaB - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ebogen-AaB. Eneste positive er vel at nogle af talenterne har fået spilletid, og at det derved er blevet tydeligt at der er brug for 1 forstærkning eller 2.
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Fromthecradle » 13. maj 2019, 11:55

Gamen skrev:
12. maj 2019, 23:03
Der var nogle lyspunkter i starten af Friis' regime - særligt i 3-1 kampen mod AGF og udekampen mod Esbjerg.

Men 1 sejr i de seneste 9 kampe, og kun i én af dem har vi scoret mere end 1 mål.
Hvedebrødsdagene er ovre for Friis.

Vi dumper på de fleste parametre denne sæson. Talentstrategien og Nordkraft tager afsæt i at unge spillere skal finde fodfæste på førsteholdet. Hvis de skal det, så mangler der godt nok et par markante skikkelser.

Jeg håber vi slipper af med Okore (og hans løn). Enkelte gode præstationer fjerner ikke det endelige aftryk af, at han ikke har været sin løn værd. Igen i dag spiller han en helt horribelt ringe kamp. Læg dertil, at han nok desværre stikker lidt for meget ud til at han har kunnet skabe naturlig autoritet omkring sig. Hans dårlige første halve år kostede nok en del på den konto - lidt svært at have respekt for en, der klovner rundt på banen trods en top-hyre efter Superliga-standarder. Han bliver betalt for at være en potentiel lederskikkelse - uden at være det.

AaB skal finde et par spillere udefra, der kan fylde noget på banen og i omklædningsrummet. En type med KEP's kvaliteter udenfor banen.
Får vi ikke det, så kan vi godt blive en del af nedrykkerræset næste sæson.

Problemet er, at siden det første halve år under Søndergaard, så har vi ikke set lovende, vedvarende positive takter. Det har været meget ned af bakke. Klubben virker stadig til at have massive problemer på kommunikationssiden, hvor der ikke er sammenhæng mellem det man prædiker og det vi er vidne til på banen.
Jeg er sådan set enig - dog er jeg temmelig ligeglad med kommunikationsdelen - og hvis det skal være, syntes jeg egentlig Gaarde kommnikerer udemærket.

Der mangler helt sikkert noget i forsvaret, uanset om Okore forsvinder eller ej. Det er også bekymrende, at nogle tidligere talenter ikke er kommet på højt nok niveau (Blåbjerg, Thellufsen, Kakeeto, Børsting). Abildgaard og MC kan vel tættere på.
Og så er det bekymrende at de offensive ideer ser ud til at være væk igen - trods mere fremadrettede opstillinger, er det ikke meget de er kommet frem til i slutspillet.
You pay for this?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af gravballe » 13. maj 2019, 12:48

jeg kan huske at der var en eller anden her inde, der havde informationer om at bestyrelsen havde krævet at AaB kom i top 6, ellers vil gaarde ryge ud. Jeg håber godt nok, at det faktum vi har misset samtlige af vores mål, betyder der bliver sagt farvel til ham snart.

AaB skal igang med endnu en genopbygning, gaarde har fået nok chancer.

et stort og klart IKKE BESTÅET!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af FIDEL » 13. maj 2019, 13:33

gravballe skrev:
13. maj 2019, 12:48
jeg kan huske at der var en eller anden her inde, der havde informationer om at bestyrelsen havde krævet at AaB kom i top 6, ellers vil gaarde ryge ud. Jeg håber godt nok, at det faktum vi har misset samtlige af vores mål, betyder der bliver sagt farvel til ham snart.

AaB skal igang med endnu en genopbygning, gaarde har fået nok chancer.

et stort og klart IKKE BESTÅET!
Enig. Gaarde har nu haft 5 år på posten, og udviklingen er ikke positiv. Tværtimod sidder vi fast i den samme suppedas, med dyre indkøb, der ikke leverer, en træner som virker for grøn til superligaen, og en sportsdirektør, der er tragikomisk at høre på... :thumbsdown:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Hanga » 13. maj 2019, 13:37

Jeg tilskriver mig Funkys og Gamens bedømmelse og fremstilling.

Det er desuden bekymrende at vi skal gå ind til næste sæson med et potentielt langt mindre erfarent hold, der i forvejen virker til at have nemt til at knække mentalt. Især til en sæson med tre nedrykkere!

Det er heldigt at det nuværende u19 hold har mange lovende spillere, men jeg har svært ved at få øje på den stamme der skal bære holdet. Især hvis Rinne og/eller Okore er væk. Lucas og Kusk er fremragende superligaspillere på deres gode dage, men de er altså begge lidt nogle humørspillere der ikke slår mig som ledere på banen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Uldahl » 13. maj 2019, 13:40

gravballe skrev:
13. maj 2019, 12:48
jeg kan huske at der var en eller anden her inde, der havde informationer om at bestyrelsen havde krævet at AaB kom i top 6, ellers vil gaarde ryge ud. Jeg håber godt nok, at det faktum vi har misset samtlige af vores mål, betyder der bliver sagt farvel til ham snart.

AaB skal igang med endnu en genopbygning, gaarde har fået nok chancer.

et stort og klart IKKE BESTÅET!
Håber i den grad at bestyrelsen holder møde i dag, og vi i morgen kan læse i Nordjyske den mand er fortid i AaB. Men tvivler godt nok på det kommer til at ske, desværre.

Den mand har været en katastrofe for klubben, og der er absolut ikke nogen tegn på bedring. :thumbsdown:

Selv hvis han får penge at handle ind for er det bare nye fejlkøb der bliver hentet ind. Og nok ikke til de pladser der skriger på forstærkning.

Endnu en elendig sæsson er overstået, heldigvis. Så slipper vi da for flere elendigheder, og skuffelser. Næste år står den på nedrykning, og en tur i 1 division.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Remark » 13. maj 2019, 13:49

Dumpet.

Hvis der skal holdes nogen ansvarlig, må det blive Gaarde. En festival af fejlkøb har trukket os ned i dyndet ovenpå et overraskende mesterskab i 14. Vi har haft pengene, men har kastet dem væk på tvivlsomme typer. Og to fejlansættelser som trænere hjælper heller ikke.

Jeg håber så at Lynge kan overtales til at holde stolen varm indtil vi kan finde en ny med ERFARING til at varetage det allermest vigtige job uden for selve truppen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Sanchez94 » 13. maj 2019, 13:58

Kæmpet dumpet. Det er vel kun en håndfuld af spillerne, som kan være tilfreds med deres sæson.
Det er uhyrligt at vores bedste spillere, fuldstændig melder sig ud.. Lucas, Kusk, Okore, Tom VW må alle have en dårlig smag i munden over det her nedrykningsspil og de 2 kampe mod GF..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Halil » 13. maj 2019, 14:09

Jeg vil vurdere denne sæson til karakteren 5 på den gamle skala.
Uden Synd Ingen Frelse

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Gnu » 13. maj 2019, 14:12

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Elscorpio » 13. maj 2019, 16:52

KEP så rigtigt da han forlod os. Det er kun gået ned af bakke siden dengang.

Forstår ikke Gaarde har så lang snor, det er den ringeste sportslige ledelse vi har haft og er af træt af at høre på al hans bavl og varm luft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Yankee » 13. maj 2019, 17:02

Gamen skrev:
12. maj 2019, 23:03
Vi dumper på de fleste parametre denne sæson. Talentstrategien og Nordkraft tager afsæt i at unge spillere skal finde fodfæste på førsteholdet. Hvis de skal det, så mangler der godt nok et par markante skikkelser.
Ja - vi har på en eller anden måde fået kombineret rutine med manglende lederskab.

I startopstillingen igår:

Kun 2 spillere under 24.
4 spillere med over 200 Superliga-kampe
5 spillere med landsholdserfaring fra Danmark og Sverige
Alle tre indskiftere har spillet over 50 Superliga-kampe.

Holdet igår er jo desværre et rigtig godt eksempel på det fejlslagne projekt. Det her er "peak Gaarde" i version 1.0. Det er det hold, han har brugt de sidste 2-3 år på at sætte sammen. Det var nu, de skulle toppe ift. kontraktlængder, pensionering osv. Det endte desværre med en 9. plads.

Fra sommeren begynder opbygningen af Gaarde 2.0. De næste 1-2 år kommer primært til at gå med at få afviklet de mange dyre kontrakter og få sluset nogle unge drenge ind. Det kan forhåbentlig frigøre noget energi og gøre vores spillere mere frigjorte at forventningerne måske også bliver nedjusteret lidt. Det har ofte gjort AaB godt og jeg tror godt vi kan fastholde placeringen omkring 6-10 i de kommende sæsoner.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. maj 2019, 17:38

Yankee skrev:
13. maj 2019, 17:02
Gamen skrev:
12. maj 2019, 23:03
Vi dumper på de fleste parametre denne sæson. Talentstrategien og Nordkraft tager afsæt i at unge spillere skal finde fodfæste på førsteholdet. Hvis de skal det, så mangler der godt nok et par markante skikkelser.
Ja - vi har på en eller anden måde fået kombineret rutine med manglende lederskab.

I startopstillingen igår:

Kun 2 spillere under 24.
4 spillere med over 200 Superliga-kampe
5 spillere med landsholdserfaring fra Danmark og Sverige
Alle tre indskiftere har spillet over 50 Superliga-kampe.

Holdet igår er jo desværre et rigtig godt eksempel på det fejlslagne projekt. Det her er "peak Gaarde" i version 1.0. Det er det hold, han har brugt de sidste 2-3 år på at sætte sammen. Det var nu, de skulle toppe ift. kontraktlængder, pensionering osv. Det endte desværre med en 9. plads.

Fra sommeren begynder opbygningen af Gaarde 2.0. De næste 1-2 år kommer primært til at gå med at få afviklet de mange dyre kontrakter og få sluset nogle unge drenge ind. Det kan forhåbentlig frigøre noget energi og gøre vores spillere mere frigjorte at forventningerne måske også bliver nedjusteret lidt. Det har ofte gjort AaB godt og jeg tror godt vi kan fastholde placeringen omkring 6-10 i de kommende sæsoner.
Jeg tror ikke at vi kommer i nedrykningsfare de kommende sæsoner, en placering omkring 6-10 er nok meget realistisk men er det AaB værdigt?

Det synes jeg absolut ikke at det er

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Evaluering sæson 18/19

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. maj 2019, 17:40

Elscorpio skrev:
13. maj 2019, 16:52
KEP så rigtigt da han forlod os. Det er kun gået ned af bakke siden dengang.

Forstår ikke Gaarde har så lang snor, det er den ringeste sportslige ledelse vi har haft og er af træt af at høre på al hans bavl og varm luft.
Jeg tvivler på at den indspiste ledelse stiller den sportslige ansvarlige til ansvar for endnu en fejlet sæson.

Besvar