Sæson 19/20

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Yankee » 10. aug 2019, 09:50

Buzz Killington skrev:
9. aug 2019, 23:33

Jeg syntes i hvert fald det er klart mere spændende end under MW og Pehrsson. Så i den forstand, ja, klart. Under de to sad man jo aldrig med fornemmelsen af at det nogensinde kunne føre til noget. At vi bare lige manglede det sidste før vi havde gang i noget sjovt. Den følelser sidder jeg da personligt med i forhold til Friis' hold - selvom der er betydelige mangler i spillermaterialet.
Det vil jeg egentlig give dig ret i. Som det har set ud i de sidste tre kampe er jeg nogenlunde fortrøstningsfuld. Det er jo ikke Friis' skyld at truppen er i så massiv ubalance som den er og han hele tiden er tvunget ud i diverse nødløsninger og må bruge spillere, som han ellers havde afskrevet - fx Kakeeto, Thellufsen, Pallesen, Wessam.

Gamen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Gamen » 10. aug 2019, 10:25

Buzz Killington skrev:
9. aug 2019, 23:33
Jeg syntes i hvert fald det er klart mere spændende end under MW og Pehrsson. Så i den forstand, ja, klart. Under de to sad man jo aldrig med fornemmelsen af at det nogensinde kunne føre til noget. At vi bare lige manglede det sidste før vi havde gang i noget sjovt. Den følelser sidder jeg da personligt med i forhold til Friis' hold - selvom der er betydelige mangler i spillermaterialet.
Det er vi da helt enige om. Problemet er, at det tager flere vinduer (og penge) at få skabt en trup der kan konkurrere med hvor vi vil.
OB har f.eks. 4 dygtige angribere - vi har 1. Vores trup er i en ubalance der ikke sådan lige lader sig rette op - primært grundet katastrofal ageren i tidligere transfervinduet og en eklatant fejlvurdering af gruppens styrke.

Hvis Jacob Friis fortsætter med at lave væsentligt færre point end hans (fyrede) forgængere, så kommer hans position op til diskussion på et tidspunkt.

Så ja, spillet er mere spændende osv. - men det var det også i den første lange periode under Lars Søndergaard. Friis har brug for resultater... og det i en ruf.
Hans chef har dog endnu mere brug for dem - lige pt. er det hans ringe ageren der udstilles.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2019, 11:05

Gamen skrev:
10. aug 2019, 10:25
Buzz Killington skrev:
9. aug 2019, 23:33
Jeg syntes i hvert fald det er klart mere spændende end under MW og Pehrsson. Så i den forstand, ja, klart. Under de to sad man jo aldrig med fornemmelsen af at det nogensinde kunne føre til noget. At vi bare lige manglede det sidste før vi havde gang i noget sjovt. Den følelser sidder jeg da personligt med i forhold til Friis' hold - selvom der er betydelige mangler i spillermaterialet.
Det er vi da helt enige om. Problemet er, at det tager flere vinduer (og penge) at få skabt en trup der kan konkurrere med hvor vi vil.
OB har f.eks. 4 dygtige angribere - vi har 1. Vores trup er i en ubalance der ikke sådan lige lader sig rette op - primært grundet katastrofal ageren i tidligere transfervinduet og en eklatant fejlvurdering af gruppens styrke.

Hvis Jacob Friis fortsætter med at lave væsentligt færre point end hans (fyrede) forgængere, så kommer hans position op til diskussion på et tidspunkt.

Så ja, spillet er mere spændende osv. - men det var det også i den første lange periode under Lars Søndergaard. Friis har brug for resultater... og det i en ruf.
Hans chef har dog endnu mere brug for dem - lige pt. er det hans ringe ageren der udstilles.
Men du glemmer lidt hvordan holdene spiller, og hvis du tager Kadrim som angriber, bliver du også nød til at tage Luca som angriber. De spiller med 2 angribere vi spiller med en og kanter. Så det er ikke bare lige at sætte det sådan op. Sidste år slog vi dem jo også "sikkert" i Odense. MEN når det er sagt så har vi mangler, og det ved Gaarde også, og håber at han får det løst, selvom det ser svært ud.

Og ja Friis skal til at lave flere point nu, alt analyse taler også i den retning, lige som OBs gjorde i sidste sæson hvor de også tabte alt i starten, men hvor de var ved godt mod fordi de viste det ville komme, da alt analyse sagde det ville. Lidt det samme her, dog bekymre skader mig godt nok, for vi er tynde når det kommer til 2. Valget på vores positioner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Yankee » 11. aug 2019, 11:26

raekkeettre skrev:
11. aug 2019, 11:05
Og ja Friis skal til at lave flere point nu, alt analyse taler også i den retning, lige som OBs gjorde i sidste sæson hvor de også tabte alt i starten, men hvor de var ved godt mod fordi de viste det ville komme, da alt analyse sagde det ville. Lidt det samme her, dog bekymre skader mig godt nok, for vi er tynde når det kommer til 2. Valget på vores positioner.
Det har du helt ret i. Der bliver spillet hurtigt og skabt rigtig mange omstillingschancer og AaB burde have scoret 2-3 mål mere. Det har fungeret virkelig godt at Patrick Olsen og Lucas Andersen tæt på hinanden centralt på banen og det virker heldigvis til at Jacob Friis også har set det og holder Lucas på midtbanen.

Problemet er lidt at man allerede så tidligt i sæsonen er nødt til at spille med to førsteårsseniorer uden at de er braget igennem. Kaufmann har gjort det OK, men han har jo på ingen måde været kampafgørende. Hvis han og Klitten rammer en dårlig periode er de nødt til at spille fordi der simpelthen ikke er andre. Det synes jeg er rigtig ærgerligt - ligesom jeg godt kan frygte at Kaufmann bliver overbelastet og kun får trænet kampforberedende. Men hvis han er god nok, så er han god nok - så lad os krydse fingre for det. Det er et voldsomt ansvar at lægge på to førsteårsspillere at man simpelthen ikke har andre reserver end dem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. aug 2019, 13:43

Meget underholdende kamp i Silkeborg med to hold uden forsvar, der er en masse action men det er ikke ligefrem udtryk for kvalitet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2019, 13:49

Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2019, 13:43
Meget underholdende kamp i Silkeborg med to hold uden forsvar, der er en masse action men det er ikke ligefrem udtryk for kvalitet
Enig. Begge hold er da i det mindste rimelig sammenhængende offensivt. SønderjyskE har efterhånden et interessant hold. Men jeg undrer mig over, at deres midterforsvar med Patrick Bangaard og Gertenmann er så hullet som tilfældet er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar