Poul Erik Andreasen siger stop

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af sulakvelidze » 3. jul 2019, 10:28

Hvis nogen fortjener en farvel-tråd på debatsiden, må det være manden bag det første mesterskab i 1995.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/poul ... 0dc785b45c

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af PeterS » 3. jul 2019, 10:30

Kunne han ikke bare blive for evigt, kæmpe kapacitet

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Forza » 3. jul 2019, 10:41

Det skulle jo ske på et tidspunkt, men sikke en kapacitet der stopper. AaB’s nestor.

Bedrifterne er uendelige og ingen tak er stor nok til den kære PEA. Alle AaB’ere bør være taknemmelige for hans indsats igennem 25 i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af DenGamleMand » 3. jul 2019, 10:55

En helt igennem fantastisk type. Kæmpe tak.

Tyren foran stadion burde få en PEA på ryggen.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Brodernumsi » 3. jul 2019, 11:24

Farvel til min gamle matematik- og gymnastiklærer. :aabfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Meelsen » 3. jul 2019, 11:28

Flashback til Peter Brüchmanns fremragende skriv fra 2015 om Poul Erik:

http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Winterburn » 3. jul 2019, 14:03

Hvem mon skal tage over for denne institution? PEA vil blive savnet! Don'en bag 3 af 4 mesterskaber.
Kuhn har vaeret naevnt af andre debatoerer, men tvivler om han kan holde sig i baggrunden. Han er jo mere en verbal type :)
Skal ansvaret mon istedet spredes mere ud? Eller har DBU krav om en egentlig ITU trainer skal vaere tilknyttet?

Saa mange aabne sporgsmaal paa denne dag vi alle vidste ville kommer, men haabede aldrig ville
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Meelsen » 3. jul 2019, 14:11

Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Hanga » 3. jul 2019, 14:12

Meelsen skrev:
3. jul 2019, 14:11
Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Den tanke har jeg også haft! Det er mit klare indtryk at Figo er meget dygtig og var vellidt i AaB, det ville være super hvis vi kan lokke ham tilbage.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2019, 14:15

Winterburn skrev:
3. jul 2019, 14:03
Hvem mon skal tage over for denne institution? PEA vil blive savnet! Don'en bag 3 af 4 mesterskaber.
Kuhn har vaeret naevnt af andre debatoerer, men tvivler om han kan holde sig i baggrunden. Han er jo mere en verbal type :)
Skal ansvaret mon istedet spredes mere ud? Eller har DBU krav om en egentlig ITU trainer skal vaere tilknyttet?

Saa mange aabne sporgsmaal paa denne dag vi alle vidste ville kommer, men haabede aldrig ville
Så gerne Jacob 'Figo' Larsen og Kuhn tilbage på Hornevej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Forza » 3. jul 2019, 14:22

Meelsen skrev:
3. jul 2019, 14:11
Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Fik vi nogensinde en forklaring på hans pludselige stop?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Meelsen » 3. jul 2019, 14:34

Forza skrev:
3. jul 2019, 14:22
Meelsen skrev:
3. jul 2019, 14:11
Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Fik vi nogensinde en forklaring på hans pludselige stop?
Jeg kan via hans Facebook se, at han d. 16. maj i år tiltrådte som skoleleder på Nr. Uttrup Skole. Så tænker at vi må skyde en hvid pil efter håbet om at se ham tilbage i AaB i den nærmeste fremtid.

Edit: Ved nærmere eftertanke er det her måske heller ikke tråden til at diskutere PEA's afløser. Lad os tage den i en ny tråd og vende tilbage til at hylde den måske største i AaB nogensinde.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Yankee » 3. jul 2019, 14:49

I forhold til det hul han efterlader, så bør en enkelt person jo ikke være så vital - og jeg tror også nok det hele skal gå. Han har været med til at uddanne mange dygtige trænere og forhåbentlig har man efter licens-begmanden også fået forbedret sig på skriftligheden så andre kan tage over i samme spor. Der har jeg stor tiltro til folkene i og omkring klubben.

Der er dog ingen tvivl om at Pylle skal hyldes for en fantastisk indsats for AaB og nogle fabelagtige resultater.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Hanga » 3. jul 2019, 15:01

Forza skrev:
3. jul 2019, 14:22
Meelsen skrev:
3. jul 2019, 14:11
Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Fik vi nogensinde en forklaring på hans pludselige stop?
Den officielle forklaring var at han ville prøve noget andet, og muligvis tilbage til lærerfaget, men det tog ikke længe inden han var ansat i Vendsyssel. Det lugter jo noget af at der har været uoverensstemmelser. Det har været et gæt herinde, at han var skuffet over ikke at blive sportsdirektør efter Lynge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Lyngehoevdingen » 3. jul 2019, 16:24

Hanga skrev:
3. jul 2019, 15:01
Forza skrev:
3. jul 2019, 14:22
Meelsen skrev:
3. jul 2019, 14:11
Mon Figo kunne være interesseret i at komme tilbage? Hans profil er vel den der matcher PEA's bedst.
Fik vi nogensinde en forklaring på hans pludselige stop?
Den officielle forklaring var at han ville prøve noget andet, og muligvis tilbage til lærerfaget, men det tog ikke længe inden han var ansat i Vendsyssel. Det lugter jo noget af at der har været uoverensstemmelser. Det har været et gæt herinde, at han var skuffet over ikke at blive sportsdirektør efter Lynge.
Har han været ansat i Vendsyssel? Kan kun finde noget om at han blev viceskoleleder og at han blev tilknyttet Fortuna et par år senere i 2018.

Men ja, vi bør fokusere på Poul Erik her. Manden bag opdagelsen af Erik Bo, skabelsen af de falske 10ere, Dalsgaard som back, udviklingen af utallige ungdomsspillere, et mesterskab skabt på randen af konkurs og meget andet. Dybt imponerende.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Winterburn » 3. jul 2019, 16:49

Haaber Tifo Kaos laver det fedeste banner til denne legende!! Ingen har betydet mere for AaB paa det sportslige som PEA
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Gamen

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Gamen » 3. jul 2019, 17:05

Lyngehoevdingen skrev:
3. jul 2019, 16:24
Men ja, vi bør fokusere på Poul Erik her. Manden bag opdagelsen af Erik Bo, skabelsen af de falske 10ere, Dalsgaard som back, udviklingen af utallige ungdomsspillere, et mesterskab skabt på randen af konkurs og meget andet. Dybt imponerende.
Ej at forglemme, at han 2 gange tidligere har været ved at trække stikket fra AaB - men i hvert fald den ene gang blev trukket tilbage i stalden af Lynge. Det er på tide at han får sin pension - men hans betydning for klubben vil ikke blive overgået i nyere tid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Pastorius » 3. jul 2019, 18:13

Brodernumsi skrev:Farvel til min gamle matematik- og gymnastiklærer. :aabfan:
Jeg er åbenbart ikke den eneste Sofiendaldreng her. Samme årgang, i så fald må du have gået i a? Jeg gik ud i 82 (og gik i b-klassen)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Brodernumsi » 4. jul 2019, 13:12

Pastorius skrev:
3. jul 2019, 18:13
Brodernumsi skrev:Farvel til min gamle matematik- og gymnastiklærer. :aabfan:
Jeg er åbenbart ikke den eneste Sofiendaldreng her. Samme årgang, i så fald må du have gået i a? Jeg gik ud i 82 (og gik i b-klassen)
Gik ud af 10. klasse i 89. Tror det var i 6. eller 7. klasse jeg havde ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Poul Erik Andreasen siger stop

Indlæg af Pastorius » 4. jul 2019, 18:29

Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
3. jul 2019, 18:13
Brodernumsi skrev:Farvel til min gamle matematik- og gymnastiklærer. :aabfan:
Jeg er åbenbart ikke den eneste Sofiendaldreng her. Samme årgang, i så fald må du have gået i a? Jeg gik ud i 82 (og gik i b-klassen)
Gik ud af 10. klasse i 89. Tror det var i 6. eller 7. klasse jeg havde ham.
Ok, så er du jo bare en Rolling :-)

Jeg vidste faktisk ikke have var lærer i så lang tid. Jeg mener jeg havde ham fra i hvert fald 3. Klasse. Det må være omkring 76.

Han var en fantastisk Gymnastiklærer. Det gjaldt altid om at komme på hold med ham, når vi spillede fodbold (eller andet), for han ville vinde, og var hans hold bagud mod slutningen, så sørgede han lige for at de vandt.

Når vi løb, var det altid ned ad Lange Müllersvej og ned til stien efter Engholmsvej. Tog man en enkelt gang en smut vej ned af en at de tidligere veje, stod han altid med et sadistisk grin, og jagede os tilbage, løb vi den rigtige rute, så man ham aldrig. Jeg har stadig ikke helt luret tricket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar