Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af troelsh » 21. jul 2019, 16:11

Uafgjort er egentlig ikke et unfair resultat set over hele kampen, Sønderjyske havde utallige muligheder for at straffe os på omstillinger, heldigvis var de uskarpe.
Men der er noget grundlæggende galt i måden forsvarer.

Transferønsker i prioriteret rækkefølge:
1. En 8’er der er god på bolden ala Risgård eller Greven.
2. En ny leder til forsvaret, Okore skal bare videre hurtigst muligt, alt for mange hjerneblødninger.
3. En højreback der kan true offensivt.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af gravballe » 21. jul 2019, 16:12

Er det 4 kæmpe chancer Tom VW brænder på 2 kampe? Sidste år virkede han ellers noget mere træf sikker, er han mon blevet inficeret af AaB syge?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af raekkeettre » 21. jul 2019, 16:18

troelsh skrev:
21. jul 2019, 16:11
Uafgjort er egentlig ikke et unfair resultat set over hele kampen, Sønderjyske havde utallige muligheder for at straffe os på omstillinger, heldigvis var de uskarpe.
Men der er noget grundlæggende galt i måden forsvarer.

Transferønsker i prioriteret rækkefølge:
1. En 8’er der er god på bolden ala Risgård eller Greven.
2. En ny leder til forsvaret, Okore skal bare videre hurtigst muligt, alt for mange hjerneblødninger.
3. En højreback der kan true offensivt.
Altså det Okore laver idag...Det er jo både galt og genial, det får en til at tænke på Ib...Ib....Ib....Ib....

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af McMark » 21. jul 2019, 16:19

Jeg har svært ved at forholde mig positivt til den kamp - også selvom det var bedre end sidste uge. Tom van Weert skal score 2 mål i dag, og Mikkel Kaufmann kunne også sagtens have scoret en enkelt. Jores Okore balancerer konstant på linjen mellem gal og genial med et par hjerneblødninger og et par gode aktioner. Kasper Kusk gør det godt i forhold til Lyngby-kampen (der skal så heller ikke meget til), men den eneste som kan score mål er Lucas Andersen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af BoT » 21. jul 2019, 16:19

Udelukkende baseret på 2. Halvleg:

Stærk indsats af Okore!
God kamp af Pallesen
Kusk med stærk præstation - der dog mangler slutprodukt.

Tydeligt at se, at vi er skadesramt på den centrale midt. Restforsvar var jo helt væk.

Vi burde have vundet.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af baresi » 21. jul 2019, 16:23

Hvis vi tænker at AaB truppen er skadesfri, og at der SKAL spilles 4-3-3 - så gad jeg godt man kunne følgende.

Rinne
Ny HB - Ny CF - KP - ahlmann
N.thomsen - Olsen - L. Klitten
Kusk - PÅL - Lucas.

Væk skal:
Okore - Palle - Wessam - abild (men abild fordi der er stor interesse ellers så jeg gerne han blev.

På bænk ryger:
MC - Ross - Van weert og skal skabe større konkurrence til start 11 eren.

Omskoling :
Så gerne klitten med sit venstre ben gik på midtbanen- ham kan både supplere bagud og fremad - kan kombinere - og har en fin fysik. Kunne sagtens se ham i en 3 mands midtbane.

Savner konkurrence derude.
Men lad os nu se det er jo et laaaaaaaaaangt vindue.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Buzz Killington » 21. jul 2019, 16:24

Folk skal have lov til at brokke sig lidt over Gaarde og Bestyrelsen, men jeg syntes Friis havde sat det ordenligt op i dag, med de spillere han havde til rådighed. Vi manglede mindst tre spillere til startopstillingen, og formåede alligevel at være bedst mod det SE hold der (tilsyneladende ud fra stats) dominerede Randers i sidste runde. Vi vandt slaget om midten og fik sat vores profiler i spil. Børsting, Palle og Kauf pølede derudaf, og vores flyvende hollænder var skarp som altid med. Og så var det godt at have Kasper tilbage. Solid, uden at være prængende, men en opgradering i forhold til Ross' svingende niveau.

En smule af optimismen er tilbage.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af baresi » 21. jul 2019, 16:26

baresi skrev:
21. jul 2019, 16:23
Hvis vi tænker at AaB truppen er skadesfri, og at der SKAL spilles 4-3-3 - så gad jeg godt man kunne følgende.

Rinne
Ny HB - Ny CF - KP - ahlmann
N.thomsen - Olsen - L. Klitten
Kusk - PÅL - Lucas.

Væk skal:
Okore - Palle - Wessam - Safranko- abild (men abild fordi der er stor interesse ellers så jeg gerne han blev.

På bænk ryger:
MC - Ross - Van weert og skal skabe større konkurrence til start 11 eren.

Omskoling :
Så gerne klitten med sit venstre ben gik på midtbanen- ham kan både supplere bagud og fremad - kan kombinere - og har en fin fysik. Kunne sagtens se ham i en 3 mands midtbane.

Savner konkurrence derude.
Men lad os nu se det er jo et laaaaaaaaaangt vindue.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Klaus » 21. jul 2019, 16:27

Basseret på første halvleg som jeg så gør forbindelsen røg må første prioritet altså være en angriber. I første halvleg sender TVW et frit skud forbi på 2 meters afstand. Han har åbenbart en mere i oversiden. Okore laver to grimme opspilsfejl, men redder os også til sidst.. vores centerforsvar stod for det meste godt, så der findes større problemer på holdet

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af raekkeettre » 21. jul 2019, 16:30

McMark skrev:
21. jul 2019, 16:19
Jeg har svært ved at forholde mig positivt til den kamp - også selvom det var bedre end sidste uge. Tom van Weert skal score 2 mål i dag, og Mikkel Kaufmann kunne også sagtens have scoret en enkelt. Jores Okore balancerer konstant på linjen mellem gal og genial med et par hjerneblødninger og et par gode aktioner. Kasper Kusk gør det godt i forhold til Lyngby-kampen (der skal så heller ikke meget til), men den eneste som kan score mål er Lucas Andersen.
Men det er sgu da altid noget vi nu sidder og snakker om en masse brændte 90% chancer end vi ikke har nogle. Vi vinder skud statistikken helt vildt idag og med 3 personer der mangler i start opstillingen, synes jeg kun at pilen peger fremad! Men Okore...Hold da op!!!!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af McMark » 21. jul 2019, 16:52

raekkeettre skrev:
21. jul 2019, 16:30
McMark skrev:
21. jul 2019, 16:19
Jeg har svært ved at forholde mig positivt til den kamp - også selvom det var bedre end sidste uge. Tom van Weert skal score 2 mål i dag, og Mikkel Kaufmann kunne også sagtens have scoret en enkelt. Jores Okore balancerer konstant på linjen mellem gal og genial med et par hjerneblødninger og et par gode aktioner. Kasper Kusk gør det godt i forhold til Lyngby-kampen (der skal så heller ikke meget til), men den eneste som kan score mål er Lucas Andersen.
Men det er sgu da altid noget vi nu sidder og snakker om en masse brændte 90% chancer end vi ikke har nogle. Vi vinder skud statistikken helt vildt idag og med 3 personer der mangler i start opstillingen, synes jeg kun at pilen peger fremad! Men Okore...Hold da op!!!!
Det er selvfølgelig fint, at vi skaber en masse chancer, men når Tom van Weert ikke kan score 2 meter fra mål (i både 1. og 2. halvleg), så ser det satme sort ud. Hvis han bliver ramt på selvtilliden har vi heller ikke et alternativ. Mikkel Kaufmann er da rigtig god til at pøle og lave frispark, men han er godt nok ineffektiv foran kassen.

Vi kan desværre ikke rigtig regne med, at Lucas Andersen høvler et frispark/langskud i kassen hver runde. Kasper Kusk spiller sig op i dag og har flere gode aktioner, men der er stadig intet slutprodukt på bundlinjen.

Silkeborg skal vi simpelthen slå på hjemmebane i næste kamp, for vi får sgu ikke noget med hjem fra Heden i vores nuværende forfatning!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Yankee » 21. jul 2019, 16:56

Buzz Killington skrev:
21. jul 2019, 16:24
Folk skal have lov til at brokke sig lidt over Gaarde og Bestyrelsen, men jeg syntes Friis havde sat det ordenligt op i dag, med de spillere han havde til rådighed. Vi manglede mindst tre spillere til startopstillingen, og formåede alligevel at være bedst mod det SE hold der (tilsyneladende ud fra stats) dominerede Randers i sidste runde. Vi vandt slaget om midten og fik sat vores profiler i spil. Børsting, Palle og Kauf pølede derudaf, og vores flyvende hollænder var skarp som altid med. Og så var det godt at have Kasper tilbage. Solid, uden at være prængende, men en opgradering i forhold til Ross' svingende niveau.

En smule af optimismen er tilbage.
Helt enig. Det var det bedste AaB-hold jeg har set længe. Flow, tempo og fremadrettethed i spillet - men der var alt for mange fejl og for dårligt restforsvar. Lad os håbe vi ikke skal trækkes med de to betonklodser på midten fremadrettet - det var meget bedre idag. Og hold nu Lucas på midtbanen, som jeg også skrev forleden.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Uldahl » 21. jul 2019, 16:59

556 skrev:
21. jul 2019, 13:28
KongGulerod skrev:
21. jul 2019, 13:07
Måske et dumt spørgsmål, men...
Hvis jeg køber Eurosport Player kan jeg så se kampen i udlandet?
Nej kun med en rigtig god VPN.
Kan anbefale NORDVPN efter at have prøvet en del. Den kan dog kræve at du lukker ned for din browser og lige ryder din cache. Inden du logger på, og tænder for din browser igen. Så der ikke er nogle tracking files der røber du ikke er i DK

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af 9520AaB » 21. jul 2019, 17:08

Jeg havde i dag bevæget mig fra Weber til Spar Nord for første gang i 10 år.
Stor ros til stemningen, i får sgu kæmpe skulderklap herfra.
Jeg synes faktisk at Kaufmann gjorde det rigtig godt, modsat mange andre herinde.
Jeg synes faktisk også at Van Wert var god som opspilsstation.
De største minusser i kampen har jeg til vores backs og Okore, det er bare ikke hurtigt nok langs jorden med dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. jul 2019, 17:23

Jeg får lange løg af :

1. Sdrjydskes anti-fodbold idag hvor de smider sig ved mindste nærkontakt samt bruger 2-3 min på alle dødbolde.

2. Sponsortribunen som står gabende tom igen igen. Så sælg dog de pladser til pøblen. Jeg gad godt betale for at få guld-plads lige på midten på syd.

3. Okores manglende tilbageløb.

4. Kusk’s manglende evne til at sætte fart. Det hele foregår i slow. Han var dog bedre end længe set idag.

5. Stadionspeakeren. Selviscenesættelsen tager overhånd på 10. sæson nu. Spark ham nu ud.

Derudover er det vildt at modstanderen i en årrække nu er lykkedes med at tage al tempo ud af kampene k Aalborg så AaB aldrig får lagt et tryk gennem mere end 5 min ud gangen. Dommeren giver dem lov men AaB må også gerne selv sætte fart i spillet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af troelsh » 21. jul 2019, 17:43

Køllen I Møllen skrev:
21. jul 2019, 17:23
Jeg får lange løg af :

..

5. Stadionspeakeren. Selviscenesættelsen tager overhånd på 10. sæson nu. Spark ham nu ud.

..

Der mangler i hvert fald noget situationsfornemmelse, når Sønderjyske netop har udlignet, og vi skifter Kakeeto ind.

“Ind kommer i hans sted med nr. Seksogtyyyyyyve ROBERT!”

Også er der stille som i graven..

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. jul 2019, 17:44

5 smidte point mod Lyngby BK og Sønderjyske er klart utilfredsstillende, nu er der for alvor pres på mod Silkeborg IF.

Ja der var masser af fight, nerve og til dels chancer men jeg er godt nok ikke imponeret. Vi skaber tæt på ingenting i åbent spil og meget sigende falder målet efter en tilfældighed. Vi mangler så meget i spillet med bolden og de store chancer vi brænder i dag er mere resultatet af tilfældigheder end af gennemspillede angreb.

Vi har Lucas og Kusk når han rammer en god dag, ellers har vi absolut intet offensivt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2019, 18:08

troelsh skrev:
21. jul 2019, 17:43
Køllen I Møllen skrev:
21. jul 2019, 17:23
Jeg får lange løg af :

..

5. Stadionspeakeren. Selviscenesættelsen tager overhånd på 10. sæson nu. Spark ham nu ud.

..

Der mangler i hvert fald noget situationsfornemmelse, når Sønderjyske netop har udlignet, og vi skifter Kakeeto ind.

“Ind kommer i hans sted med nr. Seksogtyyyyyyve ROBERT!”

Også er der stille som i graven..
Det er da også - som du rigtigt skriver - en helt ubegribelig mangel på situationsfornemmelse og almindelig evne til at stikke fingeren i jorden. Det her overgearede gøgl hører hjemme i kvindehåndboldsportshaller og ikke til fodboldkampe. Stop nu den cirkusficering; den medvirker alene til at fremmedgøre publikum endnu mere.

Det her med at råbe fornavn op og lade publikum råbe efternavn; hører ALENE til ved en AaB-scoring.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2019, 18:11

Aalborg frederikshavner skrev:
21. jul 2019, 17:44
5 smidte point mod Lyngby BK og Sønderjyske er klart utilfredsstillende, nu er der for alvor pres på mod Silkeborg IF.

Ja der var masser af fight, nerve og til dels chancer men jeg er godt nok ikke imponeret. Vi skaber tæt på ingenting i åbent spil og meget sigende falder målet efter en tilfældighed. Vi mangler så meget i spillet med bolden og de store chancer vi brænder i dag er mere resultatet af tilfældigheder end af gennemspillede angreb.

Vi har Lucas og Kusk når han rammer en god dag, ellers har vi absolut intet offensivt.
Der er spillet TO runder, hvoraf vi har tabt i den ene af dem, og vi har 5 point til mesterskabet; nej, der er ikke vildt pres på noget som helst. Så kunne alt og alle da vist sygemeldes med stress, hvis det var pædagogikken.

Lucas Andersen og Kasper Kusk burde faktisk også være rigelig offensiv kvalitet - på papiret i hvert fald. Hvor mange hold i Superligaen kan lige prale af at have TO af sådanne spillere rendende rundt i deres offensiv?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 21.07.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. jul 2019, 18:36

Hovedet skrev:
21. jul 2019, 18:11
Aalborg frederikshavner skrev:
21. jul 2019, 17:44
5 smidte point mod Lyngby BK og Sønderjyske er klart utilfredsstillende, nu er der for alvor pres på mod Silkeborg IF.

Ja der var masser af fight, nerve og til dels chancer men jeg er godt nok ikke imponeret. Vi skaber tæt på ingenting i åbent spil og meget sigende falder målet efter en tilfældighed. Vi mangler så meget i spillet med bolden og de store chancer vi brænder i dag er mere resultatet af tilfældigheder end af gennemspillede angreb.

Vi har Lucas og Kusk når han rammer en god dag, ellers har vi absolut intet offensivt.
Der er spillet TO runder, hvoraf vi har tabt i den ene af dem, og vi har 5 point til mesterskabet; nej, der er ikke vildt pres på noget som helst. Så kunne alt og alle da vist sygemeldes med stress, hvis det var pædagogikken.

Lucas Andersen og Kasper Kusk burde faktisk også være rigelig offensiv kvalitet - på papiret i hvert fald. Hvor mange hold i Superligaen kan lige prale af at have TO af sådanne spillere rendende rundt i deres offensiv?
Kusk spiller udmærket i dag men mangler stadigvæk slutprodukt. Lucas med en middelmådig kamp men er alligevel tydeligvis et niveau eller to bedre end de øvrige spillere på banen.

Vores plan virker til at være at gi' Lucas bolden og håbe at han skaber noget. Jeg savner gennemspillede angreb og en klar offensiv plan, et hold som OB spiller noget flot fodbold med godt kombinationsspil og klare angrebsmønstre.

Besvar