Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Funky » 30. jul 2019, 00:17

Endelig en sejr - på hjemmebane - og stadig masser af plads til forbedring. Jeg ved ikke, hvad man helst vil have: 10% forbedring i angrebet eller forsvaret? Det var i alt fald træls at både se AaB spilde chancer i angrebet i 2. halvleg, og SIF skabe chancer uden at gøre det vilde for det i samme periode. De fik endda et mål ud af det. Kakeeto ikke så godt et indhop som sidst, men ærlig talt var der også gået sløseri i den på det tidspunkt. Ikke bare han men også MC og Børsting må vel se i øjnene, at vejen til spilletid bliver længere hvis AaB gør alvor af at hente en forstærkning til cm.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Peter-AaB » 30. jul 2019, 01:03

Spot on:

Men jeg tror heldigvis også, at vi stempler ind nu. Min mavefornemmelse siger mig, at Kusk fortsætter det gode spil fra sidst, at van Weert endelig får prikket hul på bylden, og at Lucas skinner videre. Og det kommer til at give en komfortabel sejr på mindst to mål.
[/quote]

Skrevet af Kenneth K

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Yankee » 30. jul 2019, 07:27

En glimrende indsats mod et ekstremt svagt Silkeborg-hold. Mine observationer:

Plusser til Okore, Olsen og selvfølgelig Kusk+Weert

Svaghederne er stadig et par meget begrænsede backs og en totalt fejlcastet Kaufmann på venstre kant. Kaufmann gør det udmærket, men passer slet ikke ind der. Underlig disposition af Friis, men omvendt har han ikke ret meget andet at skyde med i den venstre side.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Funky » 30. jul 2019, 09:06

Yankee skrev:
30. jul 2019, 07:27
En glimrende indsats mod et ekstremt svagt Silkeborg-hold. Mine observationer:

Plusser til Okore, Olsen og selvfølgelig Kusk+Weert

Svaghederne er stadig et par meget begrænsede backs og en totalt fejlcastet Kaufmann på venstre kant. Kaufmann gør det udmærket, men passer slet ikke ind der. Underlig disposition af Friis, men omvendt har han ikke ret meget andet at skyde med i den venstre side.
Ikke når tilliden til Thellufsen ikke rigtig er til stede.
Jeg synes, Pallesen igen spiller en god kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Yankee » 30. jul 2019, 10:01

Funky skrev:
30. jul 2019, 09:06

Ikke når tilliden til Thellufsen ikke rigtig er til stede.
Jeg synes, Pallesen igen spiller en god kamp.
Nej, og det ender jo nok med at Lucas skal gemmes væk derude fordi man ikke får fundet en rigtig venstrekant.

Ift. Pallesen, så synes jeg ikke han leverer andet end fight. Hans indlæg er hovedrystende dårlige og han ejer ingen teknik. Han er en totalt leverpostejsspiller, men efter han har fået besked på at holde sig bag midten dækker han i det mindste nogenlunde af defensivt. Men tænk hvis vi havde en god højreback, der kunne udnytte det rum, Kusk efterlader og servere gode indlæg til van Weert!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Spanky » 30. jul 2019, 10:06

Yankee skrev:
30. jul 2019, 10:01
Funky skrev:
30. jul 2019, 09:06

Ikke når tilliden til Thellufsen ikke rigtig er til stede.
Jeg synes, Pallesen igen spiller en god kamp.
Nej, og det ender jo nok med at Lucas skal gemmes væk derude fordi man ikke får fundet en rigtig venstrekant.

Ift. Pallesen, så synes jeg ikke han leverer andet end fight. Hans indlæg er hovedrystende dårlige og han ejer ingen teknik. Han er en totalt leverpostejsspiller, men efter han har fået besked på at holde sig bag midten dækker han i det mindste nogenlunde af defensivt. Men tænk hvis vi havde en god højreback, der kunne udnytte det rum, Kusk efterlader og servere gode indlæg til van Weert!
Jeg er enig. Selvom Pallesen er blevet rost en del i medierne for de sidste par kampe, så sidder jeg efterhånden med en følelse af hver gang han kommer fri til indlæg, at det ikke fører til en skid. Igår var der 2-3 situationer, hvor han havde god tid til at sparke ind over, men hans indlæg var stadig fornærmende ringe og på serieniveau. Jeg ser stadig ikke nogen fremtidsperspektiver i ham på trods af de sidste par kampe.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af AaB-Jones » 30. jul 2019, 10:10

Yankee skrev:
30. jul 2019, 10:01
Funky skrev:
30. jul 2019, 09:06

Ikke når tilliden til Thellufsen ikke rigtig er til stede.
Jeg synes, Pallesen igen spiller en god kamp.
Nej, og det ender jo nok med at Lucas skal gemmes væk derude fordi man ikke får fundet en rigtig venstrekant.

Ift. Pallesen, så synes jeg ikke han leverer andet end fight. Hans indlæg er hovedrystende dårlige og han ejer ingen teknik. Han er en totalt leverpostejsspiller, men efter han har fået besked på at holde sig bag midten dækker han i det mindste nogenlunde af defensivt. Men tænk hvis vi havde en god højreback, der kunne udnytte det rum, Kusk efterlader og servere gode indlæg til van Weert!
Jeg er enig i, at Pallesens indlæg normalt er ganske elendige, men lige i går har han faktisk rigtig mange fine indlæg i første halvleg. Bl.a. 2 direkte ind i hovedet på Van Weert, hvor han skal score på i hvert fald den ene. Så en ret unuanceret kritik, vil jeg mene - mange af Kusk' gennembrud i går er også hjulpet på vej af, at Pallesen giver han den brede aflevering som alternativ til at køre selv.
Dermed ikke sagt, at vi ikke kan blive bedre på backerne - for det kan vi afgjort. Jeg mener dog, at PK og Pallesen klart har overstråler modstandernes backer i de to hjemmekampe inkl. overhypede Bah.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Reyad » 30. jul 2019, 10:13

Silkeborg var meget lidt imponerende.
Vi var effektive.
Dejligt at se van Weert og Kusk i spillehumør og Patrick Olsen virker som et scoop.
Pallesen bliver aldrig fantastisk. PK skal ikke spille venstre back.

Jeg synes ikke, at vi spiller en stor kamp. Elendig modstander. Dejlig og nem sejr. Men niveauet skal løftes til kampene mod bedre hold.

Vi mangler midtbanespillere. Kakeeto og Børsting har ikke niveau.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2019, 10:24

Imponerende godt set af Gaarde med Patrick O. Mht. Kakeeto så er han vel femtevalg på midtbanen efter MC , Abildgaard, Patrick, Børsting. Så han er ikke nødvendigvis top3 materiale
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af baresi » 30. jul 2019, 10:26

dønninger efter kampen igår. Var tilstede til VIP arrangement og så naturligvis kampen:
Rinne - sikke en målmand og hvor er han da god med fødderne.
Palle - leverer bedre end længe, men der skal en ny HB ind hvis vi skal være bedre også bedre for Kusk.
Okore - han skal væk, hans omgang med bolden er under al kritik
KP - giver ro og løser det han skal
Patrick K - kan ikke sætte noget på hans præstation, han spiller venstre back og løser det faktisk okay.
Børsting - hmm bliver nok ikke en start 11 på den centrale heller men fin som indskifter der skal komme med gejst og dynamik
Patrick O som ny 6er - JA TAK- Er meget imponeret over alt med ham. SUPER omgang med bolden. MEGA fight, OG SÅ VISER HAN LEDER EVNER, han pisker sine medspillere og råber af dem, og så er han altså rolig når han får bolden. INGEN PANIK, og det ser jeg som en 6ers store opgave udover at rydde op. SÅ kan satme ikke se MC spille sig derind igen, men det sker desværre nok. 6eren er en nøgleposition, og den løser olsen altså genialt.
Lucas - ikke nødvendigt at sige noget. TAK
Kusk - igen nogle missere omkring returløb og at "gide" Men men men meget mere offensivt involveret end længe og tager nogle gode løsninger.
VAn Weert - er imponeret over hans måde at tilpasse sig på, og han arbejder hårdt og man kan spille den op på ham, og han kalder tit på bolden. Han overbeviser mig mere og mere.
Kaufmann - jamen han er ikke venstre kant, og skal ligge i boksen. Ikke noget teknisk geni, men sikke en fysik, og han gør altså ondt på en modstander i boksen. Blot malplaceret, men det er jo i mangel af bedre. Thellufsen kommer ikke ind og gør en forskel og WESSAM ja det er en død sild ik.

MEN vil gerne se nogle signinger nu, og så lad nu Olsen tage den 6er rolle, tror virkelig han bliver et vigtigt knudepunkt på den plads. MC har alt for mange fejlafleveringer og tænker slet ikke lige så hurtigt eller kommer med samme energi.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Pastorius » 30. jul 2019, 10:32

Hovedet skrev:
29. jul 2019, 23:31
Tillad mig at fremstille to pudsigheder inden sengetid:

Denne kamptråd er næsten halveret i forhold til de to mod Lyngby og SønderjyskE - på trods af at vi har vundet og scoret 3 mål.

Ronnie Schwartz har i hele sin fodboldkarriere scoret 2 mål på Aalborg Stadion - begge mod AaB!
Sådan er det altid. Vinder vi er kamptråden kortere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af baresi » 30. jul 2019, 10:50

Pastorius skrev:
30. jul 2019, 10:32
Hovedet skrev:
29. jul 2019, 23:31
Tillad mig at fremstille to pudsigheder inden sengetid:

Denne kamptråd er næsten halveret i forhold til de to mod Lyngby og SønderjyskE - på trods af at vi har vundet og scoret 3 mål.

Ronnie Schwartz har i hele sin fodboldkarriere scoret 2 mål på Aalborg Stadion - begge mod AaB!
Sådan er det altid. Vinder vi er kamptråden kortere.
ja og de er egentlig ærgerligt og måske også lidt nordjysk. MEGA vigtig sejr og nødvendig sejr på alle parametre. vores 4-3-3 kan godt komme til at fungere med de rette nye signinger, og DEN RETTE attitude hver gang. 3 dejlige point.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Pastorius » 30. jul 2019, 11:02

AaB-Jones skrev:
30. jul 2019, 10:10
Yankee skrev:
30. jul 2019, 10:01
Funky skrev:
30. jul 2019, 09:06

Ikke når tilliden til Thellufsen ikke rigtig er til stede.
Jeg synes, Pallesen igen spiller en god kamp.
Nej, og det ender jo nok med at Lucas skal gemmes væk derude fordi man ikke får fundet en rigtig venstrekant.

Ift. Pallesen, så synes jeg ikke han leverer andet end fight. Hans indlæg er hovedrystende dårlige og han ejer ingen teknik. Han er en totalt leverpostejsspiller, men efter han har fået besked på at holde sig bag midten dækker han i det mindste nogenlunde af defensivt. Men tænk hvis vi havde en god højreback, der kunne udnytte det rum, Kusk efterlader og servere gode indlæg til van Weert!
Jeg er enig i, at Pallesens indlæg normalt er ganske elendige, men lige i går har han faktisk rigtig mange fine indlæg i første halvleg. Bl.a. 2 direkte ind i hovedet på Van Weert, hvor han skal score på i hvert fald den ene. Så en ret unuanceret kritik, vil jeg mene - mange af Kusk' gennembrud i går er også hjulpet på vej af, at Pallesen giver han den brede aflevering som alternativ til at køre selv.
Dermed ikke sagt, at vi ikke kan blive bedre på backerne - for det kan vi afgjort. Jeg mener dog, at PK og Pallesen klart har overstråler modstandernes backer i de to hjemmekampe inkl. overhypede Bah.
Pallesen er helt væk, når han skal placere sig defensivt. Igår (omkring 65:00) forlader han sin side defensivt, så vi er 6 mod 3 i SIFs højreside, og lader venstresiden være helt blank. Det er et under at de ikke fik den ind. Den type fejl har han jævnligt. Jeg mener helt seriøst at Blaabjerg er stærkere defensivt, og jeg ville synes vi skulle spille med ham på venstre og Patrick på højre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Halil » 30. jul 2019, 11:08

og DEN RETTE attitude hver gang.
SuperPøleren på midtbanen har været fint. Han kæmper som en vanvittig høne og smider rundt med sin krop i tacklinger og pøleri. Det kan godt være han ikke er jordens bedste fobolspiller, men Gud, hvor kæmper han dog fint hver gang.

Desuden kommer SuperPøleren noget mere med ind i feltet end Abildgaard eller MC gør. Det giver også nogle farlige situationer.
Uden Synd Ingen Frelse

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Uldahl » 30. jul 2019, 12:22

Skønt med en sejr på hjemmebane, det var tiltrængt. Troede at SIF ville komme med mere, men hold da op de er ringe, så sejren var på en billig baggrund. Det sagt så burde den sejr have været større, vi holdt jo op med at spille i anden halvleg, og stillede os til fredse.

Endelig tog Kusk sig sammen og viste os hvad han kan. Højt top niveau, men tilsvarende bund niveau når han ikke gider. Bare han dog kunne hæve det.

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er. Glædeligt Pallesen har steppet op, selvom det kan blive bedre, så har han gjort det helt ok de sidste par kampe i forhold til hvad vi tidligere har set.

Enig med Hallil ang Børsting på midten der kommer hans arbejds rasseri os til stor gavn. Men han ryger nok ud til fordel for Abildgaard, han skal jo nok sælges så han skal spille.

Håber kampen var det første skridt til at gøre stadion til et fort igen, det bør det være. Alt i alt giver kampen forhåbninger om point mod hedebønderne. :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Yankee » 30. jul 2019, 12:39

Uldahl skrev:
30. jul 2019, 12:22

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er.
Helt enig, men rosen bør nu altså gå til Lucas Andersen, som har bragt Patrick Olsen ind i billedet og bedt AaB om at købe ham pga. deres gode samspil på U-landsholdene i sin tid. En anfører værdigt og det er jo tydeligt at de har en god indbyrdes forståelse. Lad os håbe de forbliver sammen på den midtbane.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Pastorius » 30. jul 2019, 12:47

Yankee skrev:
30. jul 2019, 12:39
Uldahl skrev:
30. jul 2019, 12:22

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er.
Helt enig, men rosen bør nu altså gå til Lucas Andersen, som har bragt Patrick Olsen ind i billedet og bedt AaB om at købe ham pga. deres gode samspil på U-landsholdene i sin tid. En anfører værdigt og det er jo tydeligt at de har en god indbyrdes forståelse. Lad os håbe de forbliver sammen på den midtbane.
Come on. Det er fint at der kommer masser af forslag fra spillere og trænere, men det er da sportsdirektøren, der skal sortere og vælge, og i sidste ende få enderne til at hænge sammen. Selvfølgelig skal Gaarde have ros for alle de handler vi laver - medmindre vi også mener det er andres skyld, når han rammer ved siden af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2019, 12:50

Yankee skrev:
30. jul 2019, 12:39
Uldahl skrev:
30. jul 2019, 12:22

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er.
Helt enig, men rosen bør nu altså gå til Lucas Andersen, som har bragt Patrick Olsen ind i billedet og bedt AaB om at købe ham pga. deres gode samspil på U-landsholdene i sin tid. En anfører værdigt og det er jo tydeligt at de har en god indbyrdes forståelse. Lad os håbe de forbliver sammen på den midtbane.
Sjovt, da jeg nævnte at det kunne have været en ting var der et par stykker herinde der gav udtryk for at det var tæt på idiotisk at tro Lucas havde nogen indflydelse på det køb, eller indflydelse på at Patrick vil til AaB.

Men også noget bekymrende. Håbede lidt, at Olsen transferen var udtryk for, at vi stadig har et overblik over spillere i divisionerne, der kan gøre sig i suppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Yankee » 30. jul 2019, 13:04

Pastorius skrev:
30. jul 2019, 12:47
Yankee skrev:
30. jul 2019, 12:39
Uldahl skrev:
30. jul 2019, 12:22

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er.
Helt enig, men rosen bør nu altså gå til Lucas Andersen, som har bragt Patrick Olsen ind i billedet og bedt AaB om at købe ham pga. deres gode samspil på U-landsholdene i sin tid. En anfører værdigt og det er jo tydeligt at de har en god indbyrdes forståelse. Lad os håbe de forbliver sammen på den midtbane.
Come on. Det er fint at der kommer masser af forslag fra spillere og trænere, men det er da sportsdirektøren, der skal sortere og vælge, og i sidste ende få enderne til at hænge sammen. Selvfølgelig skal Gaarde have ros for alle de handler vi laver - medmindre vi også mener det er andres skyld, når han rammer ved siden af.
Det var egentlig bare ment som en ros af Lucas Andersen. Jeg synes det er prisværdigt og stærkt at han tager ansvar og udpeger en god midtbanepartner, der kan hjælpe ham til at præstere endnu bedre. Det har allerede forbedret hans spil markant ift. sidste sæson, synes jeg.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 29.07.2019

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2019, 13:09

jonas386 skrev:
30. jul 2019, 12:50
Yankee skrev:
30. jul 2019, 12:39
Uldahl skrev:
30. jul 2019, 12:22

Ros til Gaarde for at finde Olsen, han er klasse over de andre midtbane spillere. Og han spillede fremragende som 6er.
Helt enig, men rosen bør nu altså gå til Lucas Andersen, som har bragt Patrick Olsen ind i billedet og bedt AaB om at købe ham pga. deres gode samspil på U-landsholdene i sin tid. En anfører værdigt og det er jo tydeligt at de har en god indbyrdes forståelse. Lad os håbe de forbliver sammen på den midtbane.
Sjovt, da jeg nævnte at det kunne have været en ting var der et par stykker herinde der gav udtryk for at det var tæt på idiotisk at tro Lucas havde nogen indflydelse på det køb, eller indflydelse på at Patrick vil til AaB.

Men også noget bekymrende. Håbede lidt, at Olsen transferen var udtryk for, at vi stadig har et overblik over spillere i divisionerne, der kan gøre sig i suppen.
Gaarde sagde at man havde haft interesse i ham siden han spillede I superligaen med FCH. Det ville også u undrer mig at man med en fodboldnarkoman som Pylle der ser alle kampe ikke havde en ide om hvad der rør sig dernede.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar