Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Mephisto2 » 7. aug 2019, 14:00

https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-ang ... 3aa868463b

Lyder ikke til, van Weert er med i weekenden.

Hvad Søren gør vi så, når vi ingen reelle reserver har?

4-4-2 med Kauffman og Lucas i front?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Hanga » 7. aug 2019, 14:23

Mephisto2 skrev:
7. aug 2019, 14:00
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-ang ... 3aa868463b

Lyder ikke til, van Weert er med i weekenden.

Hvad Søren gør vi så, når vi ingen reelle reserver har?

4-4-2 med Kauffman og Lucas i front?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nordkraften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. aug 2019, 11:27
Favoritspiller: Henrik Vandet KRISTENSEN
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Nordkraften » 7. aug 2019, 14:33

Jacob
Patrick-Kasper-Mathias-Jakob
Kasper-Magnus-Oliver-Rasmus
Lucas-Mikkel

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Mephisto2 » 7. aug 2019, 14:40

Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:33
Jacob
Patrick-Kasper-Mathias-Jakob
Kasper-Magnus-Oliver-Rasmus
Lucas-Mikkel
MC er vel ikke klar endnu? Og hvorfor ikke Okore?

Nordkraften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. aug 2019, 11:27
Favoritspiller: Henrik Vandet KRISTENSEN
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Nordkraften » 7. aug 2019, 14:45

Mephisto2 skrev:
7. aug 2019, 14:40
Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:33
Jacob
Patrick-Kasper-Mathias-Jakob
Kasper-Magnus-Oliver-Rasmus
Lucas-Mikkel
MC er vel ikke klar endnu? Og hvorfor ikke Okore?
Hvis han er. Ellers Frederik.
Mathias er fra vores egen ungdomsafdeling. Bedre at bruge ham end en eller anden udefra. Han er jo fremtidens mand og særdeles stærk.
10 ud af 11, der har spillet ungdomsfodbold i AaB, ville være flot. Kun keeperen har ikke, men der er vel ikke nogen hjemmebryggede alternativer til Jakob?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Hovedet » 7. aug 2019, 14:58

Gamen skrev:
7. aug 2019, 13:05
BoT skrev:
7. aug 2019, 10:56
Og alligevel har du gang på gang på gang følt dig hævet over trænerne i AaB, der konsekvent har spillet med MC eller PK.
Mener du Patrick, som først blev overhalet af en 18-årig og sidenhen fravalgt for Pallesen, som man måtte købe fordi Patrick var for ringe? Det er rigtigt, det er tydelige tegn på at han evigt holder niveau på den højre back og at ingen AaB-trænere i grunden mener at han er en dårlig fodboldspiller. Der er en grund til, at andre klubber aldrig har fundet ham interessant... nu er han universalspiller, og det er fint. Men alle nødløsningers moder har han altid været.

Jeg føler mig ikke hævet over nogen, men det er da helt tåbeligt at påstå at Patrick Olsen aldrig har været 6'er, når han har spillet det det meste af hans karriere. Særligt nu når man som raekkeettre har fået en blind følgerskare herinde pga synspunktet om, at man ikke må kritisere eller tale dårligt om AaB... på en debatside.

Og bruger det meste af sine indlæg på at adressere de brugere der ikke har samme synspunkt som ham.

Gud forbyde passion!
Findes der overhovedet nogen herinde, der deler synspunkter med den gode raket? :-)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Kenneth K » 7. aug 2019, 15:00

Det er virkelig et problem at skulle undvære van Weert. Han er én af de første på holdkortet, og niveauet på hans afløsere er langt, langt under hans.

Abou Ali har ikke fortjent chancen igen lige foreløbig, så den bedste løsning må være at lade Lucas få van Weerts plads, og så lade enten Klitten eller Thellufsen få chancen på Lucas' plads.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2019, 15:27

Kenneth K skrev:
7. aug 2019, 15:00
Det er virkelig et problem at skulle undvære van Weert. Han er én af de første på holdkortet, og niveauet på hans afløsere er langt, langt under hans.

Abou Ali har ikke fortjent chancen igen lige foreløbig, så den bedste løsning må være at lade Lucas få van Weerts plads, og så lade enten Klitten eller Thellufsen få chancen på Lucas' plads.
Ja, det er xxxxxx ikke godt!! Weert har været den højst rangeret i xG i de 4 første kampe i år. Puha - og når man tænker på Kaufmann ikke har niveau til en 9 position endnu - han kan godt bruges på venstre kant, men ellers. Så ja deler nok dit synspunkt med en falsk 9er og så enden Klitten eller Kauf på venstre. Abildgaard er vist også ved at være klar til at kunne overtage Lucas plads på midten. Men shit, vi er tyndt besat i angrebet lige nu - faktisk også på midten :) - jeg ved ikke om vi skal være heldige med at møde EFB i den her kamp, eller det ville være bedre at møde FCK på ude bane og så få nederlaget overstået :) :aabfan:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Halil » 7. aug 2019, 16:16

Weert har været den højst rangeret i xG i de 4 første kampe i år.
Det er jo rart at Tom kommer frem til chancerne, men svært utrygshedsskabende, at Tom kun har scoret 2 mål.
Uden Synd Ingen Frelse

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af McMark » 7. aug 2019, 16:27

Halil skrev:
7. aug 2019, 16:16
Weert har været den højst rangeret i xG i de 4 første kampe i år.
Det er jo rart at Tom kommer frem til chancerne, men svært utrygshedsskabende, at Tom kun har scoret 2 mål.
Læg dertil at han kunne have sikret os 2 point mere mod SønderjyskE samt mindst et enkelt i Herning. Så havde situationen satme set anderledes ud! :@
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Ala » 7. aug 2019, 16:38

Hanga skrev:
7. aug 2019, 14:23
Mephisto2 skrev:
7. aug 2019, 14:00
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-ang ... 3aa868463b

Lyder ikke til, van Weert er med i weekenden.

Hvad Søren gør vi så, når vi ingen reelle reserver har?

4-4-2 med Kauffman og Lucas i front?
Fuldstændig enig med opstllingen. Håber så sandelig også det bliver denne!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2019, 16:40

McMark skrev:
7. aug 2019, 16:27
Halil skrev:
7. aug 2019, 16:16
Weert har været den højst rangeret i xG i de 4 første kampe i år.
Det er jo rart at Tom kommer frem til chancerne, men svært utrygshedsskabende, at Tom kun har scoret 2 mål.
Læg dertil at han kunne have sikret os 2 point mere mod SønderjyskE samt mindst et enkelt i Herning. Så havde situationen satme set anderledes ud! :@
2 point i 4 kampe er ikke langt fra at være godkendt, selvom han har brændt et par store. Han spiller trods alt på et fodboldhold. Der er ingen der har forbudt de andre at lave mål, selvom de ikke er frontangribere alle sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2019, 18:25

Kenneth K skrev:
7. aug 2019, 15:00
Det er virkelig et problem at skulle undvære van Weert. Han er én af de første på holdkortet, og niveauet på hans afløsere er langt, langt under hans.

Abou Ali har ikke fortjent chancen igen lige foreløbig, så den bedste løsning må være at lade Lucas få van Weerts plads, og så lade enten Klitten eller Thellufsen få chancen på Lucas' plads.
Ja, det her illusterer meget godt, hvorfor vi ikke bare kan have en 2-3 rigtig gode spillere, leverpostej og et par talenter i startopstillingen og bænken kun skal være talenter. Vi mangler et konkurrencemiljø og en præstationskultur i den her klub - det kommer ikke ved at give nogen en plads på holdet bare fordi de er nordjyske.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2019, 18:26

Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:45
Mephisto2 skrev:
7. aug 2019, 14:40
Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:33
Jacob
Patrick-Kasper-Mathias-Jakob
Kasper-Magnus-Oliver-Rasmus
Lucas-Mikkel
MC er vel ikke klar endnu? Og hvorfor ikke Okore?
Hvis han er. Ellers Frederik.
Mathias er fra vores egen ungdomsafdeling. Bedre at bruge ham end en eller anden udefra. Han er jo fremtidens mand og særdeles stærk.
10 ud af 11, der har spillet ungdomsfodbold i AaB, ville være flot. Kun keeperen har ikke, men der er vel ikke nogen hjemmebryggede alternativer til Jakob?
Jeg køber simpelthen ikke den der KPI med så mange af egen avl som muligt. Det er kvantitet fremfor kvalitet og jeg vil sgu hellere have et stærkt AaB og lidt færre nordjyder end den nuværende gang og noget er der er så skidt det sagtens kan gå galt og ende i nedrykning.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2019, 19:31

Jakobsen skrev:
7. aug 2019, 18:26
Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:45
Mephisto2 skrev:
7. aug 2019, 14:40
Nordkraften skrev:
7. aug 2019, 14:33
Jacob
Patrick-Kasper-Mathias-Jakob
Kasper-Magnus-Oliver-Rasmus
Lucas-Mikkel
MC er vel ikke klar endnu? Og hvorfor ikke Okore?
Hvis han er. Ellers Frederik.
Mathias er fra vores egen ungdomsafdeling. Bedre at bruge ham end en eller anden udefra. Han er jo fremtidens mand og særdeles stærk.
10 ud af 11, der har spillet ungdomsfodbold i AaB, ville være flot. Kun keeperen har ikke, men der er vel ikke nogen hjemmebryggede alternativer til Jakob?
Jeg køber simpelthen ikke den der KPI med så mange af egen avl som muligt. Det er kvantitet fremfor kvalitet og jeg vil sgu hellere have et stærkt AaB og lidt færre nordjyder end den nuværende gang og noget er der er så skidt det sagtens kan gå galt og ende i nedrykning.
Der håber jeg, og tror, vi alle er enige. Nordjyder som bringer klubben til nedrykning skal vi dælme ikke ud i. Men vi ved bare ikke om andre er bedre - det er jo ALTID først noget vi kan se bagefter. Prøv at se FCN, de kan bare noget med deres træningskultur som vi gerne skulle kunne. Så jeg giver dog ret i at der skal en Ståle Solbakken ind som kan gøre noget ved kulturen...Men vi er fandme presset til den her kamp!!!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. aug 2019, 19:57

Vi vinder 4-1!

Jeg er overbevist om at vi vinder kampen, jeg har respekt for traditionsklubben Esbjerg fB men ikke overraskende står vestjyderne overfor den svære 2. sæson. Det vil ikke overraske mig hvis vestjyderne laver en 'Lyngby' og konverterer en sensationel bronze til efterfølgende nedrykning.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2019, 20:11

Skaden til van Weert flytter vel Kaufmann på toppen. Det er vel der, at han hører hjemme. Så må vi se, hvor flyvefærdig han er.
- FlæskeFrank

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 951
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Salle17 » 7. aug 2019, 20:42

Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2019, 19:57
Vi vinder 4-1!

Jeg er overbevist om at vi vinder kampen, jeg har respekt for traditionsklubben Esbjerg fB men ikke overraskende står vestjyderne overfor den svære 2. sæson. Det vil ikke overraske mig hvis vestjyderne laver en 'Lyngby' og konverterer en sensationel bronze til efterfølgende nedrykning.
Nu har jeg set Esbjergs kampe mod henholdsvis FCM, OB og FCN. I stortset alle kampene har de faktisk været bedst. De mangler helt klart at være mere effektive foran mål, men pointene er ikke retsvisende over deres præstationer. Eftersom de har haft en uges pause (qua ingen EL-kval kampe), tror jeg, at de vil være bedre mod os. Spår en tæt kamp med få eller ingen scoringer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Funky » 7. aug 2019, 21:45

Salle17 skrev:
7. aug 2019, 20:42
Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2019, 19:57
Vi vinder 4-1!

Jeg er overbevist om at vi vinder kampen, jeg har respekt for traditionsklubben Esbjerg fB men ikke overraskende står vestjyderne overfor den svære 2. sæson. Det vil ikke overraske mig hvis vestjyderne laver en 'Lyngby' og konverterer en sensationel bronze til efterfølgende nedrykning.
Nu har jeg set Esbjergs kampe mod henholdsvis FCM, OB og FCN. I stortset alle kampene har de faktisk været bedst. De mangler helt klart at være mere effektive foran mål, men pointene er ikke retsvisende over deres præstationer. Eftersom de har haft en uges pause (qua ingen EL-kval kampe), tror jeg, at de vil være bedre mod os. Spår en tæt kamp med få eller ingen scoringer.
Det stinker lidt af sådan en kamp hvor en små-kriseramt modstander får vendt skuden mod AaB. Som jeg synes, man har set det en del gange efterhånden. Vi er guf for hold som har behov for et comeback.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 951
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd AaB-EFB 11.august kl. 14

Indlæg af Salle17 » 7. aug 2019, 23:10

Funky skrev:
7. aug 2019, 21:45
Salle17 skrev:
7. aug 2019, 20:42
Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2019, 19:57
Vi vinder 4-1!

Jeg er overbevist om at vi vinder kampen, jeg har respekt for traditionsklubben Esbjerg fB men ikke overraskende står vestjyderne overfor den svære 2. sæson. Det vil ikke overraske mig hvis vestjyderne laver en 'Lyngby' og konverterer en sensationel bronze til efterfølgende nedrykning.
Nu har jeg set Esbjergs kampe mod henholdsvis FCM, OB og FCN. I stortset alle kampene har de faktisk været bedst. De mangler helt klart at være mere effektive foran mål, men pointene er ikke retsvisende over deres præstationer. Eftersom de har haft en uges pause (qua ingen EL-kval kampe), tror jeg, at de vil være bedre mod os. Spår en tæt kamp med få eller ingen scoringer.
Det stinker lidt af sådan en kamp hvor en små-kriseramt modstander får vendt skuden mod AaB. Som jeg synes, man har set det en del gange efterhånden. Vi er guf for hold som har behov for et comeback.
Har samme fornemmelse. Men synes også at det er lidt fugl eller fisk. Har Kusk og Lucas en brandkamp, så kan vi sagtens vinde, men hvis de får lukket vores offensiv ned, så kan det godt blive en af de der trælse 0-1 nederlag.

Besvar